Jawel, dat doe ik wel.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Val ons daar niet mee lastig.
Nee, je moet gewoon je bek houden en netjes die boetes betalen.quote:
Ja, snelheidsovertredingen bedoel ik. Tenks.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je hebt het over 2 soorten boetes Ts. Neem aan dat je de parkeerboetes aan moet passen..
Nee, TS stond stil.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je hebt het over 2 soorten boetes Ts. Neem aan dat je de parkeerboetes aan moet passen..
Mijn auto wel, ja. Blijkbaar precies in de baan van het laserpistool van onze vrind.quote:
Ik denk dat ik alsnog een deurwaarder langs krijg om de 900 euro te innen die de overheid heeft misgelopen dankzij het labiel snelheidsmeten van de agent.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch ts is het helpen van 19 medemensen door middel van het parkeren van 1 auto niet echt klachtwaardig. Kun jij zondag met opgeheven hoofd de kerk binnenlopen
Stomme parkeersnelheidslimieten binnen de bebouwde kom ook.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:27 schreef -K03N- het volgende:
je mocht dus maar maximaal 50 Km/u stilstaan
Dat is een hoop geldquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik alsnog een deurwaarder langs krijg om de 900 euro te innen die de overheid heeft misgelopen dankzij het labiel snelheidsmeten van de agent.
Ah zal loslopen toch?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:28 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik alsnog een deurwaarder langs krijg om de 900 euro te innen die de overheid heeft misgelopen dankzij het labiel snelheidsmeten van de agent.
Ja, parkeren is nooit mijn sterkste kant geweestquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:30 schreef -K03N- het volgende:
valt trouwens nog wel mee dat jij je rijbewijs nog hebt
Dit lijkt me aan te vechten, je kan de snelheid van de ene auto niet op die van de andere auto schuiven. En zowel dan kan iedereen protest aan tekenen en is het einde zoek, om dit soort dingen te voorkomen, maken ze hun apparatuur gigantisch accuraat en betrouwbaar, zeker met een lasergun.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mijn auto wel, ja. Blijkbaar precies in de baan van het laserpistool van onze vrind.
Er is geen beter vermaak dan....quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:49 schreef capricia het volgende:
Ik zie TS binnenkort wel op WGR verschijnen...lol.
Nee, joh, veel te moeilijk allemaal.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
Kunnen ze bij het CJIB niet even een regeltje programmeren dat een medewerker ingelicht wordt als er zoveel boetes uitgeschreven worden
Je hoeft niet te betalen om bezwaar te kunnen maken. Mocht de OvJ vervolgens echter het bezwaar afwijzen, dan zul je wel eerst moeten betalen voordat je in beroep kunt.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:19 schreef Rewimo het volgende:
Petje af voor een agent die dit voor elkaar krijgt
Foto's opvragen (leuk, 19x dezelfde foto) en vervolgens kun je nog gaan dokken om bezwaar aan te tekenen
Je kunt echter geen bezwaar maken tegen de 6 euro administratiekosten. En dat 19 keerquote:Op woensdag 6 april 2011 09:24 schreef Alicey het volgende:
Je hoeft niet te betalen om bezwaar te kunnen maken. Mocht de OvJ vervolgens echter het bezwaar afwijzen, dan zul je wel eerst moeten betalen voordat je in beroep kunt.
Administratiekosten die ten onrechte aan je worden opgedrongen? Als je terecht een boete krijgt zijn die administratiekosten al achterlijk genoeg, maar waar betaal je die dingen nou voor als er blijkbaar helemaal niemand op de administratie werkt die bij zulke fouten als bij mij even denkt van: hé, hier klopt iets niet?quote:Op woensdag 6 april 2011 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je kunt echter geen bezwaar maken tegen de 6 euro administratiekosten. En dat 19 keer
Niet afzonderlijk. De administratiekosten worden echter samen met de sanctie opgelegd. Als de sanctie vernietigd wordt, vervallen de administratiekosten dus ook zou ik zo zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:33 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt echter geen bezwaar maken tegen de 6 euro administratiekosten. En dat 19 keer
Die agent had al moeten denken dat er iets niet kloptequote:Op woensdag 6 april 2011 09:49 schreef wikwakka2 het volgende:
Administratiekosten die ten onrechte aan je worden opgedrongen? Als je terecht een boete krijgt zijn die administratiekosten al achterlijk genoeg, maar waar betaal je die dingen nou voor als er blijkbaar helemaal niemand op de administratie werkt die bij zulke fouten als bij mij even denkt van: hé, hier klopt iets niet?
Klopt helemaal, wat een faal van het CJIB overigensquote:Op woensdag 6 april 2011 09:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet afzonderlijk. De administratiekosten worden echter samen met de sanctie opgelegd. Als de sanctie vernietigd wordt, vervallen de administratiekosten dus ook zou ik zo zeggen.
Koosquote:
Dat moet toch wel te bewijzen zijn?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:27 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Koos![]()
![]()
![]()
Ik denk dat TS een geschikte kandidaat is voor een EMG. 19 snelheidsovertredingen binnen een paar uur en ook nog binnen de bebouwde kom. Stel je voor dat er een kind of een hert oversteekt
![]()
.
Succes met bezwaar maken TS, heb het 1x moeten doen omdat de wegkennis van meneer de flitser tekortschoot. Flitser instellen op max. 80km/h terwijl het een 100km/h weg was.
Ze doen ook alles om bonnetjes binnen te halenquote:Op woensdag 6 april 2011 10:27 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Koos![]()
![]()
![]()
Ik denk dat TS een geschikte kandidaat is voor een EMG. 19 snelheidsovertredingen binnen een paar uur en ook nog binnen de bebouwde kom. Stel je voor dat er een kind of een hert oversteekt
![]()
.
Succes met bezwaar maken TS, heb het 1x moeten doen omdat de wegkennis van meneer de flitser tekortschoot. Flitser instellen op max. 80km/h terwijl het een 100km/h weg was.
Foto's VAN de overtreding, gemaakt door de flits-auto.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan moet je even naar boven scrollen?
Alsof hem dat wat boeit, hij komt weer dichterbij de bonnenquota.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:54 schreef wikwakka2 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of die agent niet gewoon kan zien welke kentekens hij allemaal scant/bekeurt? 19x hetzelfde kenteken en hem valt niks op?
Fout, mulderboetes moet je altijd betalen, daarna kun je pas in bezwaar gaan.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hoeft niet te betalen om bezwaar te kunnen maken. Mocht de OvJ vervolgens echter het bezwaar afwijzen, dan zul je wel eerst moeten betalen voordat je in beroep kunt.
Onjuist. Je kunt zonder te betalen bezwaar maken tegen Mulderboetes. Om na afwijzing van het bezwaar in beroep te gaan, moet wel eerst de boete worden voldaan.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
Fout, mulderboetes moet je altijd betalen, daarna kun je pas in bezwaar gaan.
Waarom zou hij daarnaar kijken?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:54 schreef wikwakka2 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of die agent niet gewoon kan zien welke kentekens hij allemaal scant/bekeurt? 19x hetzelfde kenteken en hem valt niks op?
Ah, daar staan ze inderdaad allemaal. Dat apparaat heeft dus steeds de voorkant van onze auto gescand, in plaats van de achterkant van de langsrijdende auto'squote:Op woensdag 6 april 2011 11:41 schreef Beelzebufo het volgende:
Doe eens een foto (of een paar) opvragen via Mijn Boete?? Je hebt je DigiD nog wel bij de hand van de belastingaangifte?
Die agent gaat goed hard op zijn flikker krijgenquote:Op woensdag 6 april 2011 15:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ah, daar staan ze inderdaad allemaal. Dat apparaat heeft dus steeds de voorkant van onze auto gescand, in plaats van de achterkant van de langsrijdende auto's.
Op de foto's staat wel érg duidelijk de kentekenplaat van de te hard rijdende auto's, ik vraag me af waarom dat apparaat dacht dat het die van ons moest zijnquote:Op woensdag 6 april 2011 16:01 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Die agent gaat goed hard op zijn flikker krijgen
Huh.. De foto's van andere auto's staan er wel op en je krijgt alsnog de boetes? Alles voor een parkeerplek, zal ik maar zeggenquote:Op woensdag 6 april 2011 16:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Op de foto's staat wel érg duidelijk de kentekenplaat van de te hard rijdende auto's, ik vraag me af waarom dat apparaat dacht dat het die van ons moest zijn.
Er staan twee "scanbare" kentekens op de foto, die van ons aan de linkerkant en die van de langsrijdende auto in het midden. Het vreemde is dat onze kentekenplaat bijna onleesbaar is, i.t.t. die van de ander.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:05 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Huh.. De foto's van andere auto's staan er wel op en je krijgt alsnog de boetes?
Doe eens een foto postenquote:Op woensdag 6 april 2011 16:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er staan twee "scanbare" kentekens op de foto, die van ons aan de linkerkant en die van de langsrijdende auto in het midden. Het vreemde is dat onze kentekenplaat bijna onleesbaar is, i.t.t. die van de ander.
Tja.. Misschien is het een idee om het politiebureau even op te bellen en vragen hoe ze het op gaan lossen..quote:Op woensdag 6 april 2011 16:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er staan twee "scanbare" kentekens op de foto, die van ons aan de linkerkant en die van de langsrijdende auto in het midden. Het vreemde is dat onze kentekenplaat bijna onleesbaar is, i.t.t. die van de ander.
quote:Misdrijven vormen slechts 2% van de strafbare feiten die de politie oplost. De overige 98%? Overtredingen natuurlijk! Het CJIB mocht in 2009 circa 12,2 miljoen stuks administreren.
Denk niet dat ze iemand zomaar doorverbinden, laat staan dat ze mij gaan vertellen wie er heeft staan flitsen. Misschien als hij de volgende keer weer voor het huis staat even navraag doenquote:Op woensdag 6 april 2011 16:23 schreef NelisZ het volgende:
![]()
Vraag anders direct ff om uitleg van de agent in kwestie, ik wil wel weten hoe hij dit denkt uit te leggen aan jou en zijn baas
Ik dacht dat als je zoiets aanvecht en het tot een rechtszaak laat komen, dat de betrokken agent moet komen getuigen, dus de mogelijkheid is er altijdquote:Op woensdag 6 april 2011 20:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze iemand zomaar doorverbinden, laat staan dat ze mij gaan vertellen wie er heeft staan flitsen. Misschien als hij de volgende keer weer voor het huis staat even navraag doen.
CJIB kennende bekeuren ze gewoon beide voertuigenquote:Op woensdag 6 april 2011 20:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is de kentekenplaatlezer niet helemaal goed afgesteld. Hij stond dus niet achter mijn auto, zoals ik vermoedde. Ik vraag me af waarom dat ding liever de vage, bijna onleesbare kentekenplaat leest in plaats van de grote, goed leesbare.
Ik zie boven een 8 en onder een 4quote:Op woensdag 6 april 2011 20:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is de kentekenplaatlezer niet helemaal goed afgesteld. Hij stond dus niet achter mijn auto, zoals ik vermoedde. Ik vraag me af waarom dat ding liever de vage, bijna onleesbare kentekenplaat leest in plaats van de grote, goed leesbare.
Dus dan klopt het niet toch? Daar gaat dit hele topic over, die apparatuur vergroot het verkeerde kenteken uit.quote:
Dat is gewoon computersoftware en die software scant een plaatje en pakt gewoon het eerste kenteken dat 'ie tegenkomt. Het is gewoon enorm dom van die agent dat 'ie zo gaan staan is, ik geloof ook niet dat 'ie dat gedaan heeft om jou te pesten want hij heeft zichzelf er waarschijnlijk meer mee dan jou.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:20 schreef wikwakka2 het volgende:
Kutontwerp dan, hij zou niet moeten scannen als er meer dan 1 plaat zichtbaar is.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is gewoon computersoftware en die software scant een plaatje en pakt gewoon het eerste kenteken dat 'ie tegenkomt. Het is gewoon enorm dom van die agent dat 'ie zo gaan staan is, ik geloof ook niet dat 'ie dat gedaan heeft om jou te pesten want hij heeft zichzelf er waarschijnlijk meer mee dan jou.
Dit heeft míj ooit een mega-boete bespaard. Ik haalde op de motor een auto in (laten we zeggen dat ik wat harder reed dan ter plaatse toegestaan is) en werd geflitst exáct op het moment dat ik precíes naast de auto reed. Protest ingediend op basis van onduidelijkheid wie er geflitst was, boete vernietigd.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Kutontwerp dan, hij zou niet moeten scannen als er meer dan 1 plaat zichtbaar is.
Leker verhaal, word ik ingehaald door iemand, krijg ik de boete omdat daar een flitser stond.
Maar deze situatie komt toch in principe heel vaak voor? Als je op een drukke weg flitst is de kans groot dat er meerdere leesbare kentekenplaten zullen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is gewoon computersoftware en die software scant een plaatje en pakt gewoon het eerste kenteken dat 'ie tegenkomt. Het is gewoon enorm dom van die agent dat 'ie zo gaan staan is, ik geloof ook niet dat 'ie dat gedaan heeft om jou te pesten want hij heeft zichzelf er waarschijnlijk meer mee dan jou.
Vandaardat ik vermoed dat ze als ze van achter flitsen de meest linker plaat als voorkeur hebben ofzoquote:Op donderdag 7 april 2011 10:18 schreef Me_Wesley het volgende:
Kutontwerp dan, hij zou niet moeten scannen als er meer dan 1 plaat zichtbaar is.
Leker verhaal, word ik ingehaald door iemand, krijg ik de boete omdat daar een flitser stond.
Waar betaal je die administratiekosten nou eigenlijk voor als alles toch volledig geautomatiseerd is? Maar ach, we wisten al waar die kosten eigenlijk voor dienen.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Vandaardat ik vermoed dat ze als ze van achter flitsen de meest linker plaat als voorkeur hebben ofzo![]()
Maar dat er uberhaupt 19 bekeuringen van allemaal dezelfde dag binnen komen en niemand op 't idee is gekomen dat dat wel eens een klein onderzoekje waard zou zijn bewijst wel dat het systeem gewoon slecht in elkaar zit.
Op welke grond kunnen er administratiekosten worden opgelegd wanneer de beschikking vernietigd is?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:30 schreef JeMoeder het volgende:
Elke rechter zal deze boetes vernietigen TS, aangezien het bewijs overweldigend is... Wel succes met het terugkrijgen van de administratiekosten...
Administratiekosten moet je volgens mij gewoon betalen... ook als de fout bij CJIB ligt..quote:Op donderdag 7 april 2011 10:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op welke grond kunnen er administratiekosten worden opgelegd wanneer de beschikking vernietigd is?
Tuurlijk joh. Ze maken een fout, en dan hoef je die boete niet te betalen maar wel ff 19*6 = 114E. Denk na gast.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:37 schreef JeMoeder het volgende:
Administratiekosten moet je volgens mij gewoon betalen... ook als de fout bij CJIB ligt..
Uit het besluit administratieve handhaving blijkt dat de administratiekosten samen met de sanctie in rekening worden gebracht. Hieruit zou ik opmaken dat wanneer er geen sanctie is, er dus ook geen administratiekosten in rekening kunnen worden gebracht.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:37 schreef JeMoeder het volgende:
Administratiekosten moet je volgens mij gewoon betalen... ook als de fout bij CJIB ligt..
Het zou ook wel wat zijn als die administratiekosten altijd zouden moeten worden betaald. Gewoon élke voorbijganger flitsen, ongeacht of de boete wel geldig is of niet en zo dagelijks toch even een paar miljoen aan "administratiekosten" innen.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uit het besluit administratieve handhaving blijkt dat de administratiekosten samen met de sanctie in rekening worden gebracht. Hieruit zou ik opmaken dat wanneer er geen sanctie is, er dus ook geen administratiekosten in rekening kunnen worden gebracht.
Verder geldt dat het 1 beschikking is waarin de sanctie en de administratiekosten worden opgelegd. Aangezien bij vernietiging de gehele beschikking wordt vernietigd, wordt dus ook de beslissing om administratiekosten in rekening te brengen vernietigd.
Zou het je nog verbazen in Nederland?quote:Op donderdag 7 april 2011 10:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het zou ook wel wat zijn als die administratiekosten altijd zouden moeten worden betaald. Gewoon élke voorbijganger flitsen, ongeacht of de boete wel geldig is of niet en zo dagelijks toch even een paar miljoen aan "administratiekosten" innen.
Ik dacht echt dat het zo was, maar het zal dus wel niet zo zijn....quote:Op donderdag 7 april 2011 10:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het zou ook wel wat zijn als die administratiekosten altijd zouden moeten worden betaald. Gewoon élke voorbijganger flitsen, ongeacht of de boete wel geldig is of niet en zo dagelijks toch even een paar miljoen aan "administratiekosten" innen.
Het zou natuurlijk raar zijn dat je door een fout van CJIB 114 euro moet betalen.. Zij maken de fout, dus draaien zij voor de kosten op.. Anders gaan ze zoals wikkwakka2 zegt iedereen flitsen..quote:Op donderdag 7 april 2011 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat het zo was, maar het zal dus wel niet zo zijn....
Maar TS, heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan hoef je zelf niet alle dingen te regelen, gewoon dossier insturen en het wordt voor je geregeld.
Smaad is een strafbaar feit en dus alleen te straffen door de overheid en niet door burgers onderling..quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:25 schreef -K03N- het volgende:
Naar de rechter gaan en zeggen dat je een schadevergoeding wilt omdat hij je reputatie als veilige bestuurder om zeep heeft geholpen (Smaad)
Volgens mij moet je bij controles met een lasergun nog altijd staande gehouden worden, die "gun" fotografeert helemaal niets, die meet alleen de snelheid.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik dacht dat er één terechte boete tussen zat, een van een week later toen iemand de auto had geleend, maar begin wel te twijfelen nu ik de foto ervan heb gezien. Toevallig is de auto op dezelfde weg geflitst als de vorige "te snel geparkeerde" boetes.
[ afbeelding ]
Zo'n laserpistool fotografeert toch alleen de achterkant van de auto, aangezien de auto langs de politieauto moet rijden om de snelheidsmeting te kunnen doen? Volgens mij wordt hier wéér dezelfde fout gemaakt. Het lijkt mij sterk dat diegene in z'n achteruit achter de brommer aan heeft zitten sjezen.
Daarnaast moet er bij smaad het kennelijke doel zijn om er ruchtbaarheid aan te geven. Nu TS persoonlijk benaderd wordt door het CJIB zie ik dat niet zo.quote:Op donderdag 7 april 2011 12:00 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Smaad is een strafbaar feit en dus alleen te straffen door de overheid en niet door burgers onderling..
quote:Op donderdag 7 april 2011 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij is de hoogste boete voor ongeveer 15 km/u te hard.
Staandehouding bij lasercontrole is verplicht!!quote:Op donderdag 7 april 2011 12:05 schreef Casos het volgende:
[..]
Volgens mij moet je bij controles met een lasergun nog altijd staande gehouden worden, die "gun" fotografeert helemaal niets, die meet alleen de snelheid.
Zeker, behalve wanneer het jou zou overkomen zeker of ben je dan wel weer zo sportief dat je hem nog steeds een baas vindt?quote:Op donderdag 7 april 2011 22:44 schreef xyzyx het volgende:
Wat een baas die agent. Straks komt hij gewoon weg met ja sorry verkeerd neergezet
Ik had laatst een boete voor 72 te hard gekregen in plaats voor 62. Dat was best wel een kanker streek maar hij moet best wel baas zijn omdat hij er mee weg kwamquote:Op donderdag 7 april 2011 22:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zeker, behalve wanneer het jou zou overkomen zeker of ben je dan wel weer zo sportief dat je hem nog steeds een baas vindt?
Bizar, maar waar: de administratiekosten krijg je niet terug :pquote:Op donderdag 7 april 2011 10:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ze maken een fout, en dan hoef je die boete niet te betalen maar wel ff 19*6 = 114E. Denk na gast.
Ja okee, maar stel dat je nu hetzelfde had als de TS?quote:Op donderdag 7 april 2011 22:53 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ik had laatst een boete voor 72 te hard gekregen in plaats voor 62. Dat was best wel een kanker streek maar hij moet best wel baas zijn omdat hij er mee weg kwam
Ik had liever dat van TS gehad, hij kan nog bewijzen dat het niet zo is (lijkt mij) en ik kreeg te horen dat die homo op de motor altijd gelijk heeft.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja okee, maar stel dat je nu hetzelfde had als de TS?
Lijkt mij in mijn geval dus wel. Dit artikel gaat over administratiekosten bij een terechte boete.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:53 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Bizar, maar waar: de administratiekosten krijg je niet terug :p
Neem anders de moeite ff het artikel zelf te lezen voordat je hier komt blaten? Tering hee...quote:Op donderdag 7 april 2011 22:53 schreef rekenwonder het volgende:
Bizar, maar waar: de administratiekosten krijg je niet terug :p
Het is de voorkant die steeds gescand word, maar ik snap je idee.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:15 schreef ThaNetRunner het volgende:
als je nou parkeert doe achterop je auto een bordje met...een pijl naar rechts... fluorescent ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |