abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 20:00:20 #201
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_95356768
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De overheid heeft NU geld nodig, dan is er helemaal geen ruimte voor nuance of redelijkheid.

Ik snap echt niet dat mensen daar nog op durven hopen, gezien het belang van de overheid (centjes binnenhalen).
Ik durf nog wel te hopen. Is het enige wat me nog op been houdt. Alhoewel ik al maatregelingen heb getroffen voor het geval de boete (die zogenaamd geen boete is) door gaat.
After all, tomorrow is another day.
  maandag 11 april 2011 @ 20:00:37 #202
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95356786
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 19:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Eeehhh, levert dat juist niet meer vertraging op?
Lijkt me dat het juist eerder meer uitval zal opleveren.
  maandag 11 april 2011 @ 20:01:13 #203
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95356821
quote:
Er worden evemnin straffen opgelegd.
Hmmm, ik vind 3000,- extra schuld of extra betalen toch best een forse straf eigenlijk.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 11 april 2011 @ 20:03:13 #204
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_95356972
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hmmm, ik vind 3000,- extra schuld of extra betalen toch best een forse straf eigenlijk.
Inderdaad. Dat stuk zat ik ook net te lezen. |:(
After all, tomorrow is another day.
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 20:06:42 #205
43556 miss_dynastie
pi_95357284
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 19:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Eeehhh, levert dat juist niet meer vertraging op?
Past helemaal binnen het plaatje dat door deze overheid geschetst wordt dat studenten dom en lui zijn en op deze manier achter de vodden gezeten moeten worden. Maar het onderwijs écht goed organiseren, ho maar.
  maandag 11 april 2011 @ 20:08:41 #206
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95357455
Het échte gevaar is dat het niveau van het onderwijs drastisch zal gaan dalen.
2000 light years from home
  maandag 11 april 2011 @ 20:14:47 #207
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95357935
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:19 schreef GlowMouse het volgende:
De volledige argumentatie staat in de brief op http://www.rijksoverheid.(...)erdersmaatregel.html

De argumentatie is de sterkste die ik tot nu toe heb gezien bij het wetsvoorstel, dus ik zou hem even doorlezen.
Sorry,maar het blijft allemaal hele slechte argumentatie, bedoeld om een plan te rechtvaardigen wat puur bedoeld is om geld binnen te slepen. Meer niet. Daarnaast is dit eens te meer een voorbeeld van politici die in theorietjes denken, zonder enig rekening houdend met de praktijk.

Verder zijn het allemaal mooie voornemens op papier, maar het grote knelpunt wordt weer eens genegeerd. Waarom denkt de overheid dat iemand die niet eens in staat wordt geacht te stemmen dat diegene wel in 1x (want effectief komt dit voorstel neer op het zwaar beboeten van het maken van enige fout of ziek worden) de juiste keuze die bepalend voor zijn/haar leven is kan maken?

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:37 schreef Merkie het volgende:

[..]

Jawel, er staat dat iedereen tegen gunstige voorwaarden kan lenen. Iedereen kan dus over de 3000 euro beschikken. Het levert je wel een schuld op. Maar je wordt niet uitgesloten.
Iedereen die nog leenrechten heeft kan lenen. Dat zijn meestal niet de huidige groep langstudeerders die onevenredig hard worden getroffen door deze wetgeving. Daartegen zegt de overheid gewoon: ik hoop dat je rijke ouders hebt, anders mag je per direct je studie stopzetten. :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 11 april 2011 @ 20:24:19 #208
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95358646
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:14 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Sorry,maar het blijft allemaal hele slechte argumentatie, bedoeld om een plan te rechtvaardigen wat puur bedoeld is om geld binnen te slepen. Meer niet. Daarnaast is dit eens te meer een voorbeeld van politici die in theorietjes denken, zonder enig rekening houdend met de praktijk.

Verder zijn het allemaal mooie voornemens op papier, maar het grote knelpunt wordt weer eens genegeerd. Waarom denkt de overheid dat iemand die niet eens in staat wordt geacht te stemmen dat diegene wel in 1x (want effectief komt dit voorstel neer op het zwaar beboeten van het maken van enige fout of ziek worden) de juiste keuze die bepalend voor zijn/haar leven is kan maken?

[..]

Iedereen die nog leenrechten heeft kan lenen. Dat zijn meestal niet de huidige groep langstudeerders die onevenredig hard worden getroffen door deze wetgeving. Daartegen zegt de overheid gewoon: ik hoop dat je rijke ouders hebt, anders mag je per direct je studie stopzetten. :')
Juist. ;(
  maandag 11 april 2011 @ 20:27:36 #209
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95358893
Maar echt, als je dit belachelijke plan al persé met terugwerkende kracht wilt invoeren geef alle huidige studenten dan in elk geval nog twee jaar de tijd om die 3000 euro bij hun studieschuld te zetten, in plaats van te verwachten dat ze het opeens ophoesten. En dan ongeacht of ze hun 7 jaar al hebben opgemaakt of niet. Dan kunnen die mensen in elk geval hun studie nog afronden in ruil voor extra studieschuld. Maar zelfs dat lijkt al te goedgevig voor de overheid.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 11 april 2011 @ 20:29:49 #210
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95359072
quote:
9s.gif Op maandag 11 april 2011 20:27 schreef dotCommunism het volgende:
Maar echt, als je dit belachelijke plan al persé met terugwerkende kracht wilt invoeren geef alle huidige studenten dan in elk geval nog twee jaar de tijd om die 3000 euro bij hun studieschuld te zetten, in plaats van te verwachten dat ze het opeens ophoesten. En dan ongeacht of ze hun 7 jaar al hebben opgemaakt of niet. Dan kunnen die mensen in elk geval hun studie nog afronden in ruil voor extra studieschuld. Maar zelfs dat lijkt al te goedgevig voor de overheid.
Waren daar al niet plannen voor?

http://www.telegraaf.nl/overgeld/lenen/9290634/__Langstudeerder_kan_langer_lenen__.html
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 20:31:22 #211
43556 miss_dynastie
pi_95359215
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:14 schreef dotCommunism het volgende:
Met alle respect, om geld kan het niet gaan. Dit kabinet wil een statement maken over de rug van studenten: jullie zijn dom en stom en lui en daarom gaan jullie dokken. Financieel gezien valt er véél meer te halen door een beperkingsmaatregel in te voeren op de hypotheekrenteaftrek, als het ze daar om zou gaan. Tot 2015 wordt met deze langstudeerdersmaatregel 370 miljoen bezuinigd. De HRA kost 12 miljard per jaar. De helft daarvan komt bij de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens. Elke leek, zelfs als ze lid zijn van een kabinet, kan zien dat hier véél meer te halen valt.

Een oprecht: het is te duur, het is niet meer te behapstukken, het moet meer gaan kosten; daar kan ik wel mee leven. Maar ik ben er niet van overtuigd dat er geen geld is (het gaat alleen om keuzes!), dat het beschikbare geld efficiënt wordt ingezet (zowel bij de overheid als in het onderwijs) en dat het echt niet anders kan. Men wil dit.
  maandag 11 april 2011 @ 20:33:19 #212
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95359340
quote:
Hmm, dan kan ik nog 3 jaar vooruit, mijn studieschuld kan ik toch al niet meer aflossen, dus als daar nog 9000 euro bijkomt maakt ook niet meer uit. Kan ik net zo goed de staat leegzuigen voor wat ik kan. :')
  maandag 11 april 2011 @ 20:33:27 #213
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95359349
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Met alle respect, om geld kan het niet gaan. Dit kabinet wil een statement maken over de rug van studenten: jullie zijn dom en stom en lui en daarom gaan jullie dokken. Financieel gezien valt er véél meer te halen door een beperkingsmaatregel in te voeren op de hypotheekrenteaftrek, als het ze daar om zou gaan. Tot 2015 wordt met deze langstudeerdersmaatregel 370 miljoen bezuinigd. De HRA kost 12 miljard per jaar. De helft daarvan komt bij de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens. Elke leek, zelfs als ze lid zijn van een kabinet, kan zien dat hier véél meer te halen valt.

Een oprecht: het is te duur, het is niet meer te behapstukken, het moet meer gaan kosten; daar kan ik wel mee leven. Maar ik ben er niet van overtuigd dat er geen geld is (het gaat alleen om keuzes!), dat het beschikbare geld efficiënt wordt ingezet (zowel bij de overheid als in het onderwijs) en dat het echt niet anders kan. Men wil dit.
Het probleem ermee is gewoon dat het makkelijk scoren is bij Henk en Ingrid. Studenten zijn een populaire doelgroep omdat ze sowieso een slecht imago hebben (stamt al van eeuwen geleden) en omdat gewoon heel veel mensen niet weten wat studeren inhoudt.
  maandag 11 april 2011 @ 20:33:45 #214
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95359369
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, daar heb je ongelijk in.

Want met de HRA zijn electorale belangen verbonden, met het naaien van studenten niet.
  maandag 11 april 2011 @ 20:34:01 #215
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95359390
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:33 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Hmm, dan kan ik nog 3 jaar vooruit, mijn studieschuld kan ik toch al niet meer aflossen, dus als daar nog 9000 euro bijkomt maakt ook niet meer uit. Kan ik net zo goed de staat leegzuigen voor wat ik kan. :')
Hier nog 1. Maar 3000,- extra dokken omdat ik ziek was op het verkeerde moment vind ik wel heel zuur. :')
  maandag 11 april 2011 @ 20:34:56 #216
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95359460
Ik vind 3000 euro moeten neerleggen omdat ik wel collegegeld heb betaald maar 0 colleges heb gevolgd ook wel lame. ;(
  maandag 11 april 2011 @ 20:36:44 #217
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95359583
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het probleem ermee is gewoon dat het makkelijk scoren is bij Henk en Ingrid. Studenten zijn een populaire doelgroep omdat ze sowieso een slecht imago hebben (stamt al van eeuwen geleden) en omdat gewoon heel veel mensen niet weten wat studeren inhoudt.
Ze weten het wel hoor, namelijk zuipen en feesten op hun kosten..... :')

Trouwens las ik in DEF m.b.t. de bezuinigingen bij defensie een interessant stuk uit Vrij Nederland (weet ik niet meer zeker).

Dat stelt dat dit kabinet van zulke achterlijke bezuinigingen moet doorvoeren (o.a. dus bij defensie, maar ook in onderwijs) omdat de PVV weigert het sociale stelsel te hervormen. Om die reden moest men dus snel ergens anders geld vinden, vandaar deze visieloze bezuinigingen.

Ultiem is dus de PVV voor deze schijtzooi verantwoordelijk, nu vond ik Wilders al geen intellectuele politicus, maar nu kots ik hem op economisch gebied ook helemaal uit. Hij is namelijk verantwoordelijk voor de financiele ellende.

Daarmet zijn pauperachterban niet hoeft in te leveren moeten wij ons in de schulden steken c.q. onze toekomst om zeep helpen.
  maandag 11 april 2011 @ 20:38:02 #218
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95359675
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:34 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hier nog 1. Maar 3000,- extra dokken omdat ik ziek was op het verkeerde moment vind ik wel heel zuur. :')
Hier nog iemand, autisme heeft me studievertraging opgeleverd mede omdat ik 4 jaar lang niet wist waarom ik opeens zo in de problemen zat (diagnose pas in jaar 4 gekregen)....dus mag ik nu betalen, want dat uitloopjaar voor mijn bachelor ben ik ook al kwijt. ;(
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 20:41:06 #219
43556 miss_dynastie
pi_95359898
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, daar heb je ongelijk in.

Want met de HRA zijn electorale belangen verbonden, met het naaien van studenten niet.
Dat snap ik ook wel, dat er bij de HRA andere belangen spelen. Maar een overheid die oprecht bezig zou zijn met een begrotingslek te dichten, zou zijn ogen daar niet voor sluiten. Het onderwijs is niet te duur, in objectieve zin. Deze overheid heeft er alleen geen geld voor over. Dat is het punt dat ik wilde maken.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Juist Henk en Ingrid zullen niet blij zijn.
Uit het verkiezingsprogramma van de PVV
quote:
En vooral: handhaving studiefinanciering en ov-jaarkaart
quote:
HBO-scholen en universiteiten moeten voor iedereen toegankelijk blijven. Helaas staat ons
systeem van studiefinanciering onder druk. Steeds meer politieke partijen willen hier aan
tornen. Dat is verkeerd. Dat je ook kunt studeren als je vader geen GroenLinkser of D66er is,
vinden wij een groot goed. De kinderen van Henk en Ingrid moeten gewoon kunnen doorleren,
ook als er van huis uit geen geld voor is.
De scholen waar zij naar toe gaan moeten van
topkwaliteit zijn. Daarom moeten instellingen meer zelf kunnen bepalen wie ze binnenlaten.
Het HBO speelt een cruciale rol bij het opleiden van de top van onze beroepsbevolking, terwijl
universiteiten verantwoordelijk zijn voor wetenschappelijk onderwijs en onderzoek. De scheiding
tussen HBO en universiteit moet gehandhaafd blijven.
Henk en Ingrid zijn helemaal niet blij. Die weten namelijk ook wel dat de kinderen van Freek-Willem en Marie-Antoinette ook met deze maatregelen wel kunnen blijven studeren. Het gaat om geld, niet om inhoud of kwaliteit, waar mensen op worden afgerekend.

Juist de PVV is in de 'gedoog-val' gelopen.
  maandag 11 april 2011 @ 20:41:25 #220
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95359919
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hier nog iemand, autisme heeft me studievertraging opgeleverd mede omdat ik 4 jaar lang niet wist waarom ik opeens zo in de problemen zat (diagnose pas in jaar 4 gekregen)....dus mag ik nu betalen, want dat uitloopjaar voor mijn bachelor ben ik ook al kwijt. ;(
Ja. Maar je mag wel weer extra uitlopen als je ziek bent geloof ik. En bij mij... mja, goed, hou het maar op zéér bijzondere omstandigheden. :X

In mijn geval is het dus voor 1 lullig vakje van 5 ECTs. Lekker dan. :')
  maandag 11 april 2011 @ 20:45:51 #221
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95360185
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

Juist Henk en Ingrid zullen niet blij zijn.
Uit het verkiezingsprogramma van de PVV

[..]

[..]

Henk en Ingrid zijn helemaal niet blij. Die weten namelijk ook wel dat de kinderen van Freek-Willem en Marie-Antoinette ook met deze maatregelen wel kunnen blijven studeren. Het gaat om geld, niet om inhoud of kwaliteit, waar mensen op worden afgerekend.

Juist de PVV is in de 'gedoog-val' gelopen.
Ik vrees alleen dat al die mensen niet lang genoeg nadenken om dit te kunnen beseffen.
  † In Memoriam † maandag 11 april 2011 @ 20:50:19 #222
43556 miss_dynastie
pi_95360493
quote:
9s.gif Op maandag 11 april 2011 20:45 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik vrees alleen dat al die mensen niet lang genoeg nadenken om dit te kunnen beseffen.
Maar ze zien het vanzelf op de rekening. 3000 euro meer. Ik meen van de week uit peiling is gebleken dat minder dan 80% weer op de PVV zou stemmen. Ik snap, het is maar een peiling, maar het is denk ik wel een signaal dat ook Henk en Ingrid er genoeg van beginnen te krijgen. Ze voelen dit soort dingen rechtstreeks in de portemonnee.
  maandag 11 april 2011 @ 21:04:03 #223
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95361505
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar ze zien het vanzelf op de rekening. 3000 euro meer. Ik meen van de week uit peiling is gebleken dat minder dan 80% weer op de PVV zou stemmen. Ik snap, het is maar een peiling, maar het is denk ik wel een signaal dat ook Henk en Ingrid er genoeg van beginnen te krijgen. Ze voelen dit soort dingen rechtstreeks in de portemonnee.
Laten we het hopen, maar ik vrees dat het voor dit plan al te laat is.
  maandag 11 april 2011 @ 21:05:22 #224
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95361600
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:04 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Laten we het hopen, maar ik vrees dat het voor dit plan al te laat is.
We hebben nog een eerste kamer, daar hoop ik dan ook nog op, alleen het is nog even afwachten hoe de verhoudingen daar komen te liggen.
  maandag 11 april 2011 @ 21:36:29 #225
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_95363860
Ik zie niet in dat het EPD wel wordt afgeschoten en dit niet.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_95365535
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 20:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat stelt dat dit kabinet van zulke achterlijke bezuinigingen moet doorvoeren (o.a. dus bij defensie, maar ook in onderwijs) omdat de PVV weigert het sociale stelsel te hervormen. Om die reden moest men dus snel ergens anders geld vinden, vandaar deze visieloze bezuinigingen.

Ultiem is dus de PVV voor deze schijtzooi verantwoordelijk, nu vond ik Wilders al geen intellectuele politicus, maar nu kots ik hem op economisch gebied ook helemaal uit. Hij is namelijk verantwoordelijk voor de financiele ellende.
Zeer goed mogelijk inderdaad. Ik had ook veel meer van de VVD verwacht op sociaaleconomisch terrein. Het is ook niet zo gek dat Henk Kamp (VVD) buiten het kabinet op zoek moet naar steun.
  maandag 11 april 2011 @ 23:02:15 #227
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_95370046
Als ik het goed begrijp kan je tien jaar lang geld lenen? Ivm topsport heb ik wat jaren verloren; ik studeerde wel, maar niet de juiste studie. Ik ben nu tweedejaars WO en heb een HBO P en heb alles netjes gehaald met zeer goede cijfers. Nu wil ik een andere studie doen (daar ik met topsport mn geld niet ga verdienen), mits ik lang genoeg kan lenen. Ik sta nu dus op:

1 jaar HBO
2 jaar WO

Daar komt dus bij 3 jaar WO + Master. Is dit haalbaar? Of het verstandig is laat ik even in het midden ;)
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:28:52 #228
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95374629
quote:
'Langstudeerdersboete juridisch wel mogelijk'
Het kabinetsplan om langstudeerders drieduizend euro extra collegegeld te laten betalen is juridisch best haalbaar. Dat schrijft staatssecretaris van Onderwijs Halbe Zijlstra (VVD) aan de Kamer.

Advocatenkantoor Stibbe stelde vorige week dat het wetsvoorstel de toegankelijkheid van het onderwijs belemmert. Bovendien zou het haaks staan op een internationaal verdrag waarin de geleidelijke invoering van kosteloos hoger onderwijs is vastgelegd en in strijd zijn met het gelijkheidsbeginsel. Het advies werd opgesteld in opdracht van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO), de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvK).

In de Kamerbrief pareert Zijlstra alle kritiekpunten die in het rapport van Stibbe worden genoemd. Hij merkt ook op dat de regering het wetsvoorstel niet zou hebben ingediend als zij gedacht zou hebben dat het juridisch niet haalbaar zou zijn. Donderdag debatteert de Kamer over het plan.

De SP noemt de reactie van Zijlstra 'uitermate zwak'. De partij vindt het wetsvoorstel voor de studieboete van drieduizend euro 'een staaltje politiek broddelwerk en een haastklus, die louter is bedacht om snel 370 miljoen te bezuinigen'. Kamerlid Jasper van Dijk roept iedereen op om dinsdag om 12.00 naar het Plein voor de Tweede Kamer te komen.

Van Dijk brengt in herinnering dat uit het onderzoek van Stibbe blijkt dat de studieboete in strijd is 'met allerlei juridische beginselen en internationale verdragen'. "Zijlstra heeft bijles nodig in de rechtsleer, want kosteloos onderwijs is heel wat anders dan toegankelijk onderwijs", stelt het Kamerlid. "Ook op de schending van het rechtszekerheidsbeginsel, heeft Zijlstra nog geen begin van een antwoord." De brief van de staatssecretaris staat volgens Van Dijk vol met slordigheden, waardoor de wet elke geloofwaardigheid verliest.

Het advocatenkantoor is bezig de brief van Zijlstra te bestuderen, laat een woordvoerder van de studenten weten.
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:29:33 #229
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95376295
quote:
De regering wil uitsluitend bewerkstelligen dat langstudeerders meer dan voorheen nadenken over hun studieloopbaan en daarbij bewuste keuzes maken.
Dat is een volkomen uit de lucht gegrepen hypothese van Zijlstra en zijn kornuiten. Op basis hiervan een wet invoeren lijkt mij een zeer slecht idee.

Houden ze nog steeds geen rekening met deeltijdstudenten en gehandicapten?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:33:38 #230
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95376375
quote:
WTF, scheelt het echt zo weinig op het hbo? Maar met betrekking tot WO, waarom daar dan geen uitzondering voor? 30+ ers krijgen geen stufi, dan is het nogal moeilijk om helemaal voltijd te studeren.
Blijkbaar wil dit kabinet studeren dus onmogelijk maken voor 30+ers, zelfs al studeer je in deeltijd en betaal je alles zelf. Je weet toch dat in Nederland ambitie niet wordt gewaardeerd? Gedraag je echter als een tokkie en je krijgt een villa.
Het feit dat Zijlstra het studeren voor 30+ers onmogelijk te maken gaat in tegen:
- het dogma dat dit kabinet de kenniseconomie wil stimuleren. Zogauw het ook maar een Euro kost is dat ineens geen prioriteit meer voor het CDA en de VVD
- het liberalisme: zelf je leven vorm kunnen geven, je eigen geluk kunnen afdwingen enz.

GloeiMuis merkte hier eerder op dat deze neoconservatieve regering nog rekening zou gaan houden met de deeltijdstudenten. Wanneer gaat dat dan eindelijk eens gebeuren? Of zijn dit slechts loze beloftes om de mensen te sussen?
#NoDAPL
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:43:30 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95376545
quote:
Waarom denkt de overheid dat iemand die niet eens in staat wordt geacht te stemmen dat diegene wel in 1x (want effectief komt dit voorstel neer op het zwaar beboeten van het maken van enige fout of ziek worden) de juiste keuze die bepalend voor zijn/haar leven is kan maken?
Dat is een zeer relevante vraag die nog veel te weinig is gesteld.
Deze ´verkeerde` keuze wordt dan ook nog eens 3 keer zo zwaar afgestraft met een grotere straf dan wat je krijgt wanneer je 20 biertjes in een uur drinkt (als dat menselijkerwijze mogelijk is), met je zotte kop achter het stuur stapt en staande wordt gehouden om te blazen.

Waarom niet gewoon die HRA beperken voor woningen van meer dan ¤ 800 000 (die mensen lijden er echt niet onder)?
Waarom niet de hoogste belastingschijf met 1 of 2 procentpunt verhogen of van mijn part een extra schijf van 60% invoeren voor extreem hoge inkomens (boven de ton). Dit kabinet is er op uit om de zwaksten in de samenleving te pakken, dat is geen soort draagkracht waar je als bevolking wat aan hebt.
#NoDAPL
  dinsdag 12 april 2011 @ 01:45:51 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_95376591
Die Jasper van Dijk is een uitstekend kamerlid voor het onderwijs. Hij zet zich al jarenlang in voor beter onderwijs, hij luistert naar de echte deskundigen (naar docenten i.p.v. al die raden en andere bobo's) en hij luistert naar de gewone mensen.
#NoDAPL
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:30:46 #233
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95379429
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een zeer relevante vraag die nog veel te weinig is gesteld.
Deze ´verkeerde` keuze wordt dan ook nog eens 3 keer zo zwaar afgestraft met een grotere straf dan wat je krijgt wanneer je 20 biertjes in een uur drinkt (als dat menselijkerwijze mogelijk is), met je zotte kop achter het stuur stapt en staande wordt gehouden om te blazen.

Waarom niet gewoon die HRA beperken voor woningen van meer dan ¤ 800 000 (die mensen lijden er echt niet onder)?
Waarom niet de hoogste belastingschijf met 1 of 2 procentpunt verhogen of van mijn part een extra schijf van 60% invoeren voor extreem hoge inkomens (boven de ton). Dit kabinet is er op uit om de zwaksten in de samenleving te pakken, dat is geen soort draagkracht waar je als bevolking wat aan hebt.
Tuurlijk, nog meer harken. Waarom niet hé, jij hebt immers de wijsheid in pacht als het gaat om andermans geld :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:31:16 #234
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95379440
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tuurlijk, nog meer harken. Waarom niet hé, jij hebt immers de wijsheid in pacht als het gaat om andermans geld :')
Waarom zou hij dat minder hebben dan jij?
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:34:48 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95379553
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat minder hebben dan jij?
Och, ik wil de belastingen niet verhogen. Me dunkt dat als iemand dat wel wil er steekhoudende argumenten geleverd moeten worden.

Maar dat hangt natuurlijk af van je invalshoek. Die van jou is dat mensen moeten uitleggen waarom er niet steeds meer belasting geheven wordt :')
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:06:35 #236
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95380747
quote:
Een deel van de langstudeerders heeft met ingang van 1 september 2011 geen of
onvoldoende recht op studiefinanciering en kan het verhoogde collegegeld dus niet
(geheel) lenen. Om ook voor deze groep de overgang naar de nieuwe situatie (verhoogd
collegegeld) te faciliteren, wordt tijdelijk een extra leenmogelijk gecreëerd. De regeling
geldt voor een overgangstermijn van 3 jaar, van 1 september 2011 tot 1 september
2014. Het bedrag dat geleend kan worden, betreft het verschil tussen het wettelijk
collegegeld volgens het basistarief en het verhoogd wettelijk collegegeld. Het bedrag
wordt verleend op aanvraag en wordt eenmaal per jaar uitbetaald. Aanvragen kunnen
gedurende het gehele studiejaar worden ingediend.
Kijk eens wat ik vond in die nota van wijziging. Handreiking naar de SGP. Maak je borst maar nat.
Bis bis bis
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2011 @ 10:10:53 #237
43556 miss_dynastie
pi_95380900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kijk eens wat ik vond in die nota van wijziging. Handreiking naar de SGP. Maak je borst maar nat.
Dat is geen handreiking naar de SGP. Een lening is geen gift, die komt uiteindelijk dubbel en dwars terug uit je eigen portemonnee, dus ik vertrouw voldoende op de principes van de SGP om hier niet mee in te stemmen. Ook met een lening is er sprake van een nieuwe situatie voor 'bestaande' studenten. Daar houden zij niet van!
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:13:08 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95380980
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is geen handreiking naar de SGP. Een lening is geen gift, die komt uiteindelijk dubbel en dwars terug uit je eigen portemonnee, dus ik vertrouw voldoende op de principes van de SGP om hier niet mee in te stemmen. Ook met een lening is er sprake van een nieuwe situatie voor 'bestaande' studenten. Daar houden zij niet van!
Waar ontken ik dat?
Bis bis bis
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2011 @ 10:14:59 #239
43556 miss_dynastie
pi_95381027
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar ontken ik dat?
Nergens. Maar ik denk dat de SGP alleen akkoord zou gaan met een gift. Exact dat wat Zijlstra niet wil.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:39:04 #240
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_95381871
quote:
Blijkbaar wil dit kabinet studeren dus onmogelijk maken voor 30+ers, zelfs al studeer je in deeltijd en betaal je alles zelf. Je weet toch dat in Nederland ambitie niet wordt gewaardeerd?
Niet alleen 30+ers hebben daar geen recht op. Ik ben nog geen 30, maar ik werk naast mijn studie en verdien ruim teveel om überhaupt in aanmerking te komen voor stufi/ov kaart. Ik betaal alles al zelf, oftewel ik ben een deeltijdstudent. Daarnaast heeft een deeltijdstudent sowieso geen recht daarop, even los van hoeveel je verdient.

En overigens niet om mezelf op de borst te kloppen. Maar élke docent is meer te spreken over deeltijdstudenten. En nu ik een aantal vakken heb gehad waar ook voltijdstudenten bij zaten, snap ik heel goed waarom. Het is niet voor niks dat het gemiddelde cijfer van deeltijdstudenten - althans op mijn faculteit - altijd een stuk hoger ligt dan dat van de voltijdstudenten. En dat de nek omdraaien is gewoon oliedom. Je blokkeert gewoon een meer gemotiveerde en beter presterende groep die je naar mijn weten juist in de arbeidsmarkt wil hebben. Maar dat is te logisch.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:44:11 #241
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95382076
Avondcollege's inderdaad, die volg ik als voltijdstudent als het kan ook liever, gezien de motivatie, betere vragen, snellere stappen enzovoorts.
Bis bis bis
pi_95383259
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 09:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

De anti-liberale VVD is anders ook niet vies van wat flinke lastenverzwaringen zoals we nu wel zien. :Y
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:31:08 #243
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95384006
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:13 schreef Friek_ het volgende:

[..]

De anti-liberale VVD is anders ook niet vies van wat flinke lastenverzwaringen zoals we nu wel zien. :Y
Dat is anders, dat is eigen verantwoordelijkheid. :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:40:48 #244
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95384494
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:39 schreef Steeven het volgende:

Je blokkeert gewoon een meer gemotiveerde en beter presterende groep die je naar mijn weten juist in de arbeidsmarkt wil hebben. Maar dat is te logisch.
Straks moet mij lieve Laurens-Jan concurreren met die arbeidurrrss die zich in een avond studie omhoog werken en daar heeft hij heel geen tijd voorr.. hij is al druk genoeg met het coorrrr. :{w
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:43:03 #245
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95384602
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:40 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Straks moet mij lieve Laurens-Jan concurreren met die arbeidurrrss die zich in een avond studie omhoog werken en daar heeft hij heel geen tijd voorr.. hij is al druk genoeg met het coorrrr. :{w
Daar heeft het niets mee te maken.

Men probeert niet de arbeidsmarkt te beschermen, de rijken te bevoordelen, een ongewenste situatie te verbeteren of wat dan ook. Dat zijn slechts bijzaken (gevolgen) van het beleid. Het beleid zelf is erop gericht, zoals ik al eerder heb gezegd, om zoveel mogelijk geld binnen te harken. Daarom doet men ook zo moeilijk over uitzonderingen / deeltijdstudenten etc.

Alle negatieve bijeffecten zal Zijlstra een rotzorg wezen, het gaat hem om die ¤360 miljoen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:48:36 #246
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95384848
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:31 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Dat is anders, dat is eigen verantwoordelijkheid. :')
Dat jij echt boter op je hoofd hebt in deze discussie is inmiddels duidelijk geworden.
2 jaar als masterstudent ingeschreven staan zonder iets aan de studie te doen, dan te klagen dat het opeens allemaal oneerlijk wordt, om ook nog een doodleuk te concluderen dat je er geen last van hebt omdat je toch te weinig gaat verdienen om die schuld uberhaupt te betalen :')
Bis bis bis
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:53:15 #247
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95385055
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Daar heeft het niets mee te maken.

Men probeert niet de arbeidsmarkt te beschermen, de rijken te bevoordelen, een ongewenste situatie te verbeteren of wat dan ook.

Alle negatieve bijeffecten zal Zijlstra een rotzorg wezen, het gaat hem om die ¤360 miljoen.
Zijlstra wil inderdaad lekker centjes harken, maar het is wel een reden waarom zoveel mensen die bezuinigingen wel goed vinden zo.

Als we echt wilden bezuinigen en de beste een kans geven hadden we het aantal studenten op de uni gehalveerd, strenge selectie, en de rest naar het hbo.

Maar nee, dan zou het eigen kind daadwerkelijk iets moet doen/kunnen om op de universiteit te komen. Men wil liever een ticket richting hogere klasse kunnen 'kopen'. Daarom zijn zoveel mensen ook voor het systeem van collegegelddifferentiatie.

In dit soort discussies worden de zwakke punten van het selectiesysteem ontzettend uitvergroot.

Eisen stellen? Niveau? Allemaal prima, maar als het om de eigen achtertuin gaat, is alles ineens een wrede 'momentopname' dat geen recht doet aan het unieke bloempje dat een schoolverlater is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:53:53 #248
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95385084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:44 schreef eriksd het volgende:
Avondcollege's inderdaad, die volg ik als voltijdstudent als het kan ook liever, gezien de motivatie, betere vragen, snellere stappen enzovoorts.
Hmmm, niet altijd. Ik herinner me nog levendig de colleges filosofie met 50-plussers die echt zes keer zo langzaam gingen als ik. ;(
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:56:32 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95385203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hmmm, niet altijd. Ik herinner me nog levendig de colleges filosofie met 50-plussers die echt zes keer zo langzaam gingen als ik. ;(
Oke, daar kan ik mij iets bij voorstellen :P
Bis bis bis
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:57:49 #250
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_95385254
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oke, daar kan ik mij iets bij voorstellen :P
Maar goed, bij andere vakken had de helft van de voltijdstudenten had niets voorbereid, dus ik vraag me af wat erger is. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')