abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95182327
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef Auti het volgende:

[..]

knudde in wiskunde ?

Ik vraag mij wel eens af, heel autypisch, met wie van jullie ik eens zou kunnen praten over de prehistorie en dino's :D Wie van de "crew" had die tic als ukkie?
Ja ik beheers maar een discipline in de wiskunde :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te slechte grap niet lezen :+

Mijn broertje maar die is niet auti :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95182698
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja ik beheers maar een discipline in de wiskunde :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te slechte grap niet lezen :+

Mijn broertje maar die is niet auti :P
Ik ben helemaal niet goed met wiskunde, X=Y... wat is X? oh, okee.. waarom noem je het dan X? Ik zeg, ik denk logisch. Men zegt dat is wiskunde.. dikke lul! Autistyle jonguh!
Ik snap niets van wiskunde, maar ik kan wel heel snel hoofdrekenen.
Natuurkunde idem dito, ik snap er geen moer van maar ik begrijp het wel _O-
En dat is het verschil denk ik. Wedden dat ik iets uit ga vinden? Anders zou ik niet mijzelf zijn 8-)
-weg-
pi_95182704
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Sorry EG, maar dit is echt pure onzin.

Het huidige kapitalisme loopt niet op haar laatste benen, sterker nog, deze crisis laat niet het falen van het systeem zien maar juist de sterke punten van het systeem.

Want het kapitalisme is het enige economische systeem dat in staat is zichzelf te corrigeren als er een fout is gemaakt, het zijn juist politici die (om welke reden dan ook) in het systeem ingrijpen die problemen veroorzaken of verergeren.

Neem als voorbeeld de huizenmarkt in Nederland, daar grijpt de overheid op talloze manieren in (hypotheekrente, huizenmarkt krap houden, etc.) en wat is daarvan het gevolg? Matige kwaliteit woningen voor veel te hoge prijzen.

Ander voorbeeld, het spoorwegsysteem. Toen de NS nog een overheidsbedrijf was werden allerlei rustige spoorlijnen en stations gesloten omdat er "geen vraag" meer zou zijn. Nu er op die rustige lijnen allemaal private vervoerders rijden heeft er een cultuuromslag plaatsgevonden, i.p.v. juist spoorlijnen te sluiten gaat men op rustige lijnen vaker rijden en opent nieuwe stations. Gevolg is dat het reizigersaantal in de hoogte is geschoten en het voorzieningenniveau ook (meer treinen, meer stations).

De vrije markt is niet perfect, maar het zorgt er wel voor dat er een redelijk aantal winnaars zijn. Voor een goede prijs krijg je een goed product.

Laat het aan de overheid over en er zullen alleen maar verliezers zijn, behalve de parasieten in de overheid zelf. Voor een hoge prijs krijg je een matig product.
Ik zei: het kapitalisme in de HUIDIGE vorm. (het neigt steeds meer naar een puur kapitalisme).

Zelfs de VVD (die toch het meest dweept met markt) vindt dat een marktmeester onontbeerlijk is. En gelooft dus ook niet in zelfregulering in de pure vorm. Overheid dient toe te zien en zo nodig in te grijpen. Dat moeten ze veel vaker doen, zie bonusgedoe.

Wat zou er gebeurd zijn al overheden in 2008 NIET hadden ingegrepen? Dan hadden we nu wrs met een bestel op zijn gat gezeten. Een economische catastrofe. Banken omver gevallen en de economie naar de knoppen.

Ik geloof meer in een hybride bestel. Nutszaken horen bij overheid, rest kan aan markt worden overgelaten. Randvoorwaarde: toezicht door overheid.

Wat de trein betreft kom je met een eenzijdig verhaal. In 1980 reden er ook treinen in de herfst en winter keurig op tijd en vielen niet of amper uit! Sinds de privatisering hebben we "ineens"te maken met "vierkante" wielen en bevroren treinwissels. In België lachen ze daarom dood om de NS :') Winstbejag en service staan bij privatisering wel degelijk op gespannen voet met elkaar.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:07:29 #144
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95182857
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat de trein betreft kom je met een eenzijdig verhaal. In 1980 reden er ook treinen in de herst en winter keurig op tijd. sinds de privatisering hebben we "ineens"te maken met vierkante wielen en bevroren treinwissels. In België lachen ze daarom dood om de NS :')
Dat is gewoonweg incorrect, niet zo heel lang geleden zag ik nog een oud polygoonjournaal (de stem van die kerel, briljant!) uit de jaren 70 waar "het treinverkeer ernstige hinder ondervond van het winterweer".

Dus dat vroeger alles beter was lijkt niet te kloppen.
pi_95183067
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg incorrect, niet zo heel lang geleden zag ik nog een oud polygoonjournaal (de stem van die kerel, briljant!) uit de jaren 70 waar "het treinverkeer ernstige hinder ondervond van het winterweer".

Maar ze reden wel! En 1979 was een sneeuwrijke winter van jewelste. Treinen reden gewoon. Nu ligt de zaak gewoon plat bij een paar vlokjes sneeuw.
pi_95183292
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:01 schreef Auti het volgende:
Helemaal mee eens.

En dat graaien, dat snap ik dus gewoon echt niet. Ik vind het vreselijk en schoftig en raar.
Ik snap bonussen ook niet en al helemaal niet de hoogtes daarvan.
Stel dat je 100k per jaar verdiend, dat is heel veel geld en dan zit je er echt wel goed bij hoor.
Wat moet je dan nog met een bonus van 100k of hoger? Het is niet zo dat ze het geld dringend nodig hebben. En door dat soort hoge salarissen en idioot gesmijt met geld zijn heel veel dingen onnodig duur geworden.

En dan nog het mooiste.. waarom een bonus? Waarom???!! ZEG! ZEG!!
Nou, dat is omdat ze goed gewerkt hebben...
PARDON??!!
Als ik een werkgever zou zijn en een werknemer doet zijn werk niet goed dan kan hij vertrekken...
Waarom zou je mensen, idioot rijkelijk, belonen omdat ze hun werk doen? Het is hun werk! Ze krijgen er voor betaald.
Die bonussen vormen een perverse prikkel: het nemen van onverantwoorde risico's. Het is immers nagenoeg een spel "zonder nieten".

Economen zijn nogal eens geneigd te zeggen dat binnen de economie geen ruimte is voor moraliteit. Ik ben geen econoom maar weet intussen wel beter...
pi_95183568
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet goed met wiskunde, X=Y... wat is X? oh, okee.. waarom noem je het dan X? Ik zeg, ik denk logisch. Men zegt dat is wiskunde.. dikke lul! Autistyle jonguh!
En dat is het verschil denk ik. Wedden dat ik iets uit ga vinden? Anders zou ik niet mijzelf zijn 8-)
Tijdens mij studie aan vond ik wiskunde veruit het mooiste wat is. Ik had ook het geluk een hoogleraar destijds te treffen waar je de kriebels kreeg van zijn colleges: knetterhard wiskunde, lineaire algebra en lineaire analyse.

Wiskunde is niet zacht en moet je ook niet discreet doen, tenzij het discrete wiskunde betreft ;)

Lineaire algebra en lineaire analyse.

Wetenschap in zijn ultieme vorm: vragen stellen. Dat is wetenschap voor mij. :)
pi_95188876
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In België lachen ze daarom dood om de NS :') Winstbejag en service staan bij privatisering wel degelijk op gespannen voet met elkaar.
Nee het treinverkeer in België is goed geregeld? Het geëmmer van de NS terzijde; we hebben nog steeds ongeveer het beste treinvervoer van Europa.

Maar goed... zware dag vandaag. Pa naar het UMC in Utrecht gebracht, 2e ronde sollicitatiegesprek gedaan en nu compleet versleten. Iig ging alles goed qua sollicitatie, morgen krijgen ik te horen wat ze me gaan bieden. :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95190991
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef Auti het volgende:

Ik vraag mij wel eens af, heel autypisch, met wie van jullie ik eens zou kunnen praten over de prehistorie en dino's :D Wie van de "crew" had die tic als ukkie?
Jo!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_95199132
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef Auti het volgende:

[..]

X=Y, dat kan helemaal niet. :P

x wordt gewoon gebruikt zodat je weet dat je elk getal daarvoor in de plaats kunt gebruiken. Andere letter zijn ook mogelijk, maar je moet oppassen dat die niet al een andere 'betekenis' hebben.

Om een voorbeeld te geven, x0=1
Hiermee geef je aan dat alle getallen tot de macht 0, 1 worden.

Maar wiskunde is wel heel breed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Maximum op 07-04-2011 23:56:07 ]
signatuurloos
pi_95199421
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tijdens mij studie aan vond ik wiskunde veruit het mooiste wat is. Ik had ook het geluk een hoogleraar destijds te treffen waar je de kriebels kreeg van zijn colleges: knetterhard wiskunde, lineaire algebra en lineaire analyse.

Wiskunde is niet zacht en moet je ook niet discreet doen, tenzij het discrete wiskunde betreft ;)

Lineaire algebra en lineaire analyse.

Wetenschap in zijn ultieme vorm: vragen stellen. Dat is wetenschap voor mij. :)
Ik heb nog een cursus discrete wiskunde van de OU thuisliggen. :P
signatuurloos
pi_95199477
Wiskunde ;(

Ik was/ben er altijd bar slecht in.
Children of the night. What music they make.
pi_95203612
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:45 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

x wordt gewoon gebruikt zodat je weet dat je elk getal daarvoor in de plaats kunt gebruiken. Andere letter zijn ook mogelijk, maar je moet oppassen dat die niet al een andere 'betekenis' hebben.

Om een voorbeeld te geven, x0=1
Hiermee geef je aan dat alle getallen tot de macht 0, 1 worden.

Maar wiskunde is wel heel breed.
Je hebt helemaal gelijk, toen ik het typte wist ik dat ook wel hoor. Maar veel verder kom ik niet.
En dan voel ik mij soms vreselijk stom maar het zit in mijn hoofd, ik ben er een soort van blind voor en te eigenwijs. Hele discussies gehad met mijn wiskundeleraar en uiteindelijk op zijn advies wiskunde laten vallen, het zit er gewoon niet in.
If, Then, Else en al dat soort dingen met computers, dat snap ik wel.. maar echt wiskunde? :N
En dat vind ik soms wel erg want ik voel mij dan echt stom, terwijl dat niet echt nodig is maar toch.

Ik vind het helemaal te gek en super geweldig, maar ik snap het niet... ;(
Die serie Numbers ook, super! Wiskunde is mooi.
-weg-
pi_95203713
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Polygoonjournaal O+ . Ik kijk regelmatig naar het nostalgie net.
-weg-
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:54:31 #155
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95228406
Wiskunde vind ik wel cool, of het nu om regressie gaat of lineaire algebra.

Joepie, post van UWV gekregen :Y
Er staat in dat ik mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering voortaan op de 23e in plaats van de 15e zal ontvangen.

Avanti *O*
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_95228763
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:54 schreef schaal_9 het volgende:
Wiskunde vind ik wel cool, of het nu om regressie gaat of lineaire algebra.

Ik had ook niets anders van je verwacht ;)
quote:
Joepie, post van UWV gekregen :Y
Er staat in dat ik mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering voortaan op de 23e in plaats van de 15e zal ontvangen.

Avanti *O*
Kapitalist :(
pi_95257664
Even tussendoor: vinden jullie de naam van de nieuwe Wajong ook niet ietwat.. beledigend?
Heb er ook al een klb topic over geopend.
Regeling onderkant arbeidsmarkt
pi_95257872
Regeling onderkant arbeidsmarkt, wtf :')
pi_95257995
Zo gaat het niet heten, is gewoon een koosnaampje wat de media wellicht gebruikt ;)
Ik vind het maar achterlijk dat al die UWV kantoortjes nu UWV werkplein heten.
Al ga ik me wel langzaam oriënteren richting werk onderhand.
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
Even tussendoor: vinden jullie de naam van de nieuwe Wajong ook niet ietwat.. beledigend?
pi_95258087
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef ScarFace- het volgende:
Zo gaat het niet heten, is gewoon een koosnaampje wat de media wellicht gebruikt ;)
Ik vind het maar achterlijk dat al die UWV kantoortjes nu UWV werkplein heten.
Al ga ik me wel langzaam oriënteren richting werk onderhand.

[..]

Dan is het aanmatigend van de media..
  zaterdag 9 april 2011 @ 14:58:59 #161
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95260344
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
‘Onderkant arbeidsmarkt’ was een werknaam. De regeling is inmiddels omgedoopt tot Wet werken naar vermogen. Hoe de regeling ook wordt vormgegeven, mensen met Asperger zullen een eerlijke kans moeten krijgen om zo op de sociale ladder stappen te kunnen zetten.
pi_95260532
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 02:17 schreef Auti het volgende:

[..]

Polygoonjournaal O+ . Ik kijk regelmatig naar het nostalgie net.
Is ook leuk. De hang naar vroeger. :)
pi_95270738
Wat een dag... wat een dag :N
-weg-
pi_95270853
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:22 schreef Auti het volgende:
Mmmm inderdaad :o Wie zou dit keer de schuld krijgen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:26:23 #165
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95270894
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:22 schreef Auti het volgende:
Zo slecht was het weer toch niet vandaag? :P
pi_95270903
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 19:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mmmm inderdaad :o Wie zou dit keer de schuld krijgen?
Het klimaat
pi_95270955
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:26 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Zo slecht was het weer toch niet vandaag? :P
Incidentje Alphen a/d Rijn, jong
-weg-
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:31:38 #168
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95271122
Afschuwelijk wat er gebeurd is, middenin een winkelcentrum :N
6 dodelijke slachtoffers, wat de dader bezielde zullen we nooit te weten komen want die heeft zichzelf van het leven beroofd.
pi_95271225
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:31 schreef schaal_9 het volgende:
6 dodelijke slachtoffers, wat de dader bezielde zullen we nooit te weten komen want die heeft zichzelf van het leven beroofd.
Extreem veel gewonden, 1 grote chaos daar man met bommeldingen en al. Een overvloed aan hulpdiensten en coordinatie en alles.. Fuck, zelfs ambu's uit mijn regio (12) zijn er heen.
Meerdere opvangplaatsen, noodhospitaal, SIGMA teams, MMT, alles..

edit; ik zit het nu al 7 uur lang te volgen.
-weg-
pi_95271356
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:26 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Het klimaat
That would be a first :P
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:51:13 #171
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95272061
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:58 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

‘Onderkant arbeidsmarkt’ was een werknaam. De regeling is inmiddels omgedoopt tot Wet werken naar vermogen. Hoe de regeling ook wordt vormgegeven, mensen met Asperger zullen een eerlijke kans moeten krijgen om zo op de sociale ladder stappen te kunnen zetten.
En juist dat is het ding waar ik me zorgen over maak in deze verder redelijke, wet.

De mensen die wel een mogelijkheid tot betaald werk hebben mogen studeren zolang ze studiefinanciering krijgen. Ik denk dat veel autisten hier onder gaan vallen, zij hebben al de naam van 'valt wel mee, die hoeven toch geen Wajong'?

Klinkt leuk. Maar: gehandicapten doen vaak langer over opleidingen dan dat ze jaren stufie hebben. Als het op is komen ze dus in die regeling terecht. Naar het schijnt is dat een soort Bijstand. Mogen ze dan nog wel studeren? In de huidige bijstand mag dat niet.

Hoop het wel, anders krijgen we een boel mensen met een dubbele achterstand. Hoe ga je als gehandicapte ooit je school afmaken als je maar 1 jaartje langer dan gemiddeld mag studeren? Hoe vind je als gehandicapte ooit een baan zonder diploma?

Geldt trouwens niet voor mensen in de oude Wajong (voor 2010).
pi_95274425
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:31 schreef schaal_9 het volgende:
7 doden inmiddels.

Verder is zelf post mortem vaak nog wel een analyse te trekken hoor.... Hebben ze destijds bij Kast Tates (aanslag Koninginnedag 2009) ook gedaan.

Verder is dit - internationaal gezien - een zaak uit velen... Genoeg precedenten beschikbaar in de forensische psychologie. ( 3 mogelijkheden) . Pracht vak trouwens. Het werk van prof. Corine de Ruyter is zeer interessant. :)

Uit modus operandi en post mortem onderzoek kan wrs veel worden herleid.
pi_95275055
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

7 doden inmiddels.

Verder is zelf post mortem vaak nog wel een analyse te trekken hoor.... Hebben ze destijds bij Kast Tates (aanslag Koninginnedag 2009) ook gedaan.

Verder is dit - internationaal gezien - een zaak uit velen... Genoeg precedenten beschikbaar in de forensische psychologie. ( 3 mogelijkheden) . Pracht vak trouwens. Het werk van prof. Corine de Ruyter is zeer interessant. :)

Uit modus operandi en post mortem onderzoek kan wrs veel worden herleid.
Hij heeft een afscheidsbrief geschreven waarin hij ook gelijk maar even verwijst naar een drietal bommen in andere winkelcentra. En zijn computers zijn in beslag genomen. Er zit ruim 150 man op het onderzoek. Het komt wel naar boven.
-weg-
pi_95275181
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Hij heeft een afscheidsbrief geschreven waarin hij ook gelijk maar even verwijst naar een drietal bommen in andere winkelcentra. En zijn computers zijn in beslag genomen. Er zit ruim 150 man op het onderzoek. Het komt wel naar boven.
Zeker. Dat komt wel goed.

Meestal zenden dergelijke daders al "signalen" naar de omgeving uit....Of laten sporen op internet achter. :Y

Tja, er zal best iets aan de hand geweest zijn me die gozer. Zoiets doe je niet zo maar. Nooit goed te praten, 7 doden en een aantal gewonden. :{
pi_95276168
Ik ben echt kapot, helemaal gesloopt. Ze zijn nog steeds niet klaar met het explosieven onderzoek. Er zit een heel leger aan medische specialisten op de brandweerkazerne daar en ze zijn die winkelcentra aan het uitkammen.
-weg-
pi_95276457
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:28 schreef Auti het volgende:
Ik ben echt kapot, helemaal gesloopt. Ze zijn nog steeds niet klaar met het explosieven onderzoek. Er zit een heel leger aan medische specialisten op de brandweerkazerne daar en ze zijn die winkelcentra aan het uitkammen.
Misschien moet je even achter je computer vandaan. Anders raak je helemaal overloaded. :{
pi_95277028
Nee kan niet, ik kan ook nu nog niet slapen. Ik zit ook vreselijk te tappen en ben onrustig maar dat geeft niet want als ik instort dan ga ik er maar van uit dat ik keigoed ga slapen.
Maar als ik nu geen input en info krijg dan ga ik malen en dan raak ik pas echt overloaded.
Ik ben hier nog wel even 3 tot 5 dgn mee bezig, en dan kan hij in het archief..

dit is niet normaal.
-weg-
pi_95277099
Ik kick ook keihard op de informatie vergaring en volgen. Bij dit soort dingen zit ik er bovenop.
-weg-
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:12:33 #179
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95278083
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:49 schreef Auti het volgende:
Ik kick ook keihard op de informatie vergaring en volgen. Bij dit soort dingen zit ik er bovenop.
Het is ook een enorm heftige gebeurtenis, moeilijk voor te stellen hoe iemand tot zoiets in staat is.
Had je ook iets vergelijkbaars 10 jaar geleden, op 11 september 2001? Dat je echt alle informatie probeerde te verzamelen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:14:13 #180
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95278147
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:12 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Had je ook iets vergelijkbaars 10 jaar geleden, op 11 september 2001? Dat je echt alle informatie probeerde te verzamelen.
Ik heb de dagen erna, omdat ik wist dat het geschiedenis zou worden, allemaal kranten gekocht.

Erg leuk om nu terug te lezen hoe men toen, zo kort na de aanslagen, over de aanslagen dacht. Toen dacht men nog dat het eventueel Iran of Saddam Hussein was, een beeld wat we ons nu niet meer kunnen voorstellen.

Dat veranderende referentiekader, daar sta je eigenlijk nooit meer bij stil. Op deze manier is het wel goed om weer de tijdsgeest terug te halen.
pi_95278289
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:12 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is ook een enorm heftige gebeurtenis, moeilijk voor te stellen hoe iemand tot zoiets in staat is.
Absoluut, ik hoorde de eerste berichten in mijn auto op de radio en ik ben toen met 190km per uur naar huis gereden en toen ging alles aan en non stop. Ook met Fortuin en van Gogh, en ook allemaal online want dat kon toen.
In 1991 met de Golfoorlog was ik 10 jaar oud en toen zat ik gekluisterd aan CNN en gaf ik lezingen op school in groep 8, de leraar vond het belangrijk dat er aandacht voor was en ik was op de hoogte en daarvan was hij weer onder de indruk en zodoende mocht ik elke dag een update geven van de situatie.
-weg-
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:44:06 #182
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95282382
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En juist dat is het ding waar ik me zorgen over maak in deze verder redelijke, wet.

De mensen die wel een mogelijkheid tot betaald werk hebben mogen studeren zolang ze studiefinanciering krijgen. Ik denk dat veel autisten hier onder gaan vallen, zij hebben al de naam van 'valt wel mee, die hoeven toch geen Wajong'?

... Hoe ga je als gehandicapte ooit je school afmaken als je maar 1 jaartje langer dan gemiddeld mag studeren? Hoe vind je als gehandicapte ooit een baan zonder diploma?

Geldt trouwens niet voor mensen in de oude Wajong (voor 2010).

In de nieuwe regeling is het uitgangspunt: werken moet lonen. Dit doet het kabinet door de hoogte van de uitkeringen terug te schroeven. De huidige WIJ biedt geen inkomensvoorziening voor studenten met een handicap. Voor hen is het ook niet gemakkelijk om te studeren in het buitenland, waar studeren en huisvesting veel goedkoper is. Werkgelegenheid is met het oog op de vergrijzing niet het probleem voor onze generatie.

Op mijn werk gaan we starten met het nieuwe werken. Daarin staat flexibiliteit centraal. Veel organisaties gaan er mee aan de slag. Ik heb er alle vertrouwen in, maar het behoeft weinig uitleg dat juist mensen met Asperger hier moeite mee gaan krijgen: vaste structuren zullen worden doorbroken. In het ergste geval kunnen ze ontslag krijgen wegens onvoldoende functioneren en uiteindelijk in de bijstand terechtkomen.

Mensen in de oude Wajong komen niet in de nieuwe regeling.
pi_95284846
Organisaties doen er alles aan om steeds meer druk op mensen te leggen. Het lijkt wel een doel op zich :')

Flexibiliteit en stress creëren. Nee daar bereik je meer output mee. :N

Mensen met ASS worden door deze volstrekte idioterie het leven zo goed als onmogelijk gemaakt :r

Steeds hogere eisen stelt deze doorgefokte maatschappij aan mensen. Gevolg: steeds meer afvallers. Och nee...ze moeten participeren. :D wensdenken, de meesten zullen wrs in notime voorgoed op straat belanden. :W

Mensen met ASS kunnen net zo goed wel inpakken zo. Wat hebben ze nog te zoeken?

Ik noem het ordinair 'Veronica' gedrag door organisaties. Het moet allemaal supersnel, superjong en superdynamisch.

Ik wens iedereen veel sterke met het mee hollen met die afval race?

Vergrijzing?????? Personeelsproblemen? Welnee, laat je niet voor de gek houden. Werkgevers halen hun jong grut uit het buitenland.

Gehandicapten zullen steeds minder kansen krijgen voorspel ik.

[ Bericht 26% gewijzigd door EchtGaaf op 10-04-2011 00:48:34 ]
  zondag 10 april 2011 @ 18:22:02 #184
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_95309439
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:44 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Op mijn werk gaan we starten met het nieuwe werken. Daarin staat flexibiliteit centraal. Veel organisaties gaan er mee aan de slag. Ik heb er alle vertrouwen in, maar het behoeft weinig uitleg dat juist mensen met Asperger hier moeite mee gaan krijgen: vaste structuren zullen worden doorbroken. In het ergste geval kunnen ze ontslag krijgen wegens onvoldoende functioneren en uiteindelijk in de bijstand terechtkomen.

Ik werk al een jaar of 6 zo en ik vind het heerlijk, omdat IK kan bepalen hoe flexibel ik werk ipv dat mijn baas dat doet (maar dat verschilt natuurlijk per organisatie). Ik begin dagelijks op dezelfde tijd met werken en mijn roulerende diensten worden daar weer ingepland.
Bij ons kan het in ieder geval allemaal in goed overleg. Het nieuwe werken houdt niet in dat het 1 complete chaos wordt waarin elke structuur ontbreekt, maar dat men wat flexibeler wordt qua werkuren. Wil je dat niet dan hoef je (in mijn ervaring) daar echt niet in mee.

Aan de andere kant worden er wel steeds meer eisen gesteld aan het werk terwijl er minder mensen zijn om het werk te doen. Werk wordt uitbesteed aan lage lonen landen, oudere werknemers gaan met pensioen maar er is geen nieuwe aanwas.
Genoeg om zenuwachtiger van te worden dan van 'het nieuwe werken' wat mij betreft.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95314211
Dat LinkedIn hadden ze nooit moeten uitvinden. Zo masochistisch als de pest.

Er zit geen uitknop op. Zelden zoveel bedrijfgoden gezien. :')

Het is allemaal waar wat ik zie. Het gekke is dat ik dat niet hoopte.
SPOILER
  zondag 10 april 2011 @ 20:23:35 #186
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95314426
Ik heb trouwens het akelige gevoel dat men in de toekomst liever goedkope (hoogopgeleide) arbeidskrachten vanuit het buitenland haalt i.p.v. optimaal de eigen arbeidskracht te benutten.

Liever mensen werkloos langs de kant laten staan omdat ze niet efficient genoeg zijn (55+, gehandicapten, mensen waar om een andere reden een "smet" aan zit) en het gat dan maar vanuit het buitenland opvullen en roepen "wij kunnen in Nederland niemand vinden".

Niemand vinden die je een kans geeft ja. :(
  zondag 10 april 2011 @ 20:25:09 #187
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95314506
quote:
13s.gif Op zondag 10 april 2011 20:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat LinkedIn hadden ze nooit moeten uitvinden. Zo masochistisch als de pest.

Er zit geen uitknop op.

Het is allemaal waar wat ik zie. Het gekke is dat ik dat niet hoopte.
Maar... had je daar ook zo over gedacht als je wel een redelijk betaalde baan had gevonden?
Ik vind het wel een leuk medium, in sommige gevallen is het wat laagdrempeliger dan Facebook (dat sterk in de privésfeer ligt).

Vandaag 10 km hardgelopen in Rotterdam :)
En een tijd gehaald die ik in geen jaren heb gelopen.
pi_95314546
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:23 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb trouwens het akelige gevoel dat men in de toekomst liever goedkope (hoogopgeleide) arbeidskrachten vanuit het buitenland haalt i.p.v. optimaal de eigen arbeidskracht te benutten.

Liever mensen werkloos langs de kant laten staan omdat ze niet efficient genoeg zijn (55+, gehandicapten, mensen waar om een andere reden een "smet" aan zit) en het gat dan maar vanuit het buitenland opvullen en roepen "wij kunnen in Nederland niemand vinden".

Niemand vinden die je een kans geeft ja. :(
Ik vrees het niet alleen, ik weet het gewoon zeker.

Bedrijven zullen inderdaad dit excuus gaan gebruiken.

Het vervelende is, dat ik er zelden naast zit. Griezelig zelden.
pi_95314999
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:25 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Maar... had je daar ook zo over gedacht als je wel een redelijk betaalde baan had gevonden?
Ik vind het wel een leuk medium, in sommige gevallen is het wat laagdrempeliger dan Facebook (dat sterk in de privésfeer ligt).

Ik ben ook in R'dam geweest, mijn ouders aanmoedigen. Zij hebben de marathon gelopen _O_
pi_95315353
quote:

[..]

Ik ben eerlijk: waarschijnlijk had ik er dan anders over gedacht. Maar dan had ik wel echt een baan moeten hebben dat correspondeerde met studie en studieresultaten.

En stiekum zou ik dan gehoopt hebben dan anderen op mij googelden en kunnen zien hoe ik terecht gekomen ben. Ik was tijdens studie geen onbekende . Ik weet haast zeker dat mensen op mij hebben gegoogled en benieuwd waren. Best opportunistisch of een beetje hypocriet, maar dat heeft ieder mens is zich (denk ik)

De eerste jaren hoopte ik stiekum dat ik een soort Jozef zou zijn die eerst in de put is gedonderd en vervolgens uit de put gehaald werd en (onder)koning werd.

Het mocht niet zo zijn en Jozef had wrs geen ass.

Een ding is zeker: een (school)reunie zou ik never nooit bezoeken. Soms ontmoet ik een oud studie genoot en zak dan het liefst door de grond weg.

[spiritueel]Kan het niet duiden, behouden als voorbestemming. 1000 vragen, maar geen antwoorden]

Sorry als ik wat zwaar doe.

quote:

Dat verbaast mij niet. ;) Jij bent (latent), vind ik, -net als ik- nogal op status belust. :) Linkedin is duidelijker qua bedoelingen dan Faceboek hetgeen meer socializing betekent.
quote:
Ik moest er gisteren nog aan denken en ik vroeg mij af of jij ook moest lopen. :Y

Goed gedaan; je blaakt van zelfvertrouwen ;)
  zondag 10 april 2011 @ 20:56:13 #191
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95316528
@EchtGaaf: en dan te bedenken dat ik vroeger over het algemeen toch betere tijden of langere afstanden liep. Het valt me wel op dat bij deze sport mensen hoge verwachtigen hebben. Leuk dat je jezelf afvroeg of ik nog moest lopen :)

Is hardlopen niet iets voor jou?

Bij Facebook leer je iemand wel beter kennen. LinkedIn is zakelijker, je kan ook mensen toevoegen als je in de privésfeer verder van elkaar staat. Ergens vind ik het moeilijk dat we allebei op status belust zijn. Als we dan toch met herkenning onder mensen met ASS bezig zijn: ik denk dat het komt omdat we allebei een werkloosheidsverleden hebben.

Zeer binnenkort heb ik contact met een collega met ASS. En... we gaan het NIET over de werkloosheid hebben *O*
Zoiets doe je niet in real life, mijns inziens. Het kan mensen met ASS triggeren. Nee, veel beter kijken naar wat er allemaal wel goedgaat. Gedachten uitwisselen over de toekomst.
pi_95316591
quote:

[..]

Gefeliciteerd. ^O^

En nu oefenen voor de marathon van New York City. ;)
signatuurloos
pi_95318036
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:56 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: en dan te bedenken dat ik vroeger over het algemeen toch betere tijden of langere afstanden liep. Het valt me wel op dat bij deze sport mensen hoge verwachtigen hebben. Leuk dat je jezelf afvroeg of ik nog moest lopen :)
Ik zag de promo van de marathon op TV, (een kloppend hart). Ik wist dat je aan hardlopen doet, dus daarom vroeg ik mij het af. Ik twijfelde even over de afstand, want ik dacht niet dat je de volledige marathon kon lopen....Maar kennelijk kan je ook gedeelten daarvan lopen. :) Erg knap dat je het tien kilometer vol kan houden. :Y
quote:
Is hardlopen niet iets voor jou?
Ik heb het lang geleden het weleens geprobeerd. Ik hield het nog geen 1000 meter vol. :{ Ik hield het niet vol en ben ermee gestopt.

Ik fiets liever, maar dat stel helemaal niks voor.
quote:
Bij Facebook leer je iemand wel beter kennen. LinkedIn is zakelijker, je kan ook mensen toevoegen als je in de privésfeer verder van elkaar staat. Ergens vind ik het moeilijk dat we allebei op status belust zijn. Als we dan toch met herkenning onder mensen met ASS bezig zijn: ik denk dat het komt omdat we allebei een werkloosheidsverleden hebben.

Goed wat je doet op Facebook, altijd goed om "small talk" te oefenen. :Y Facebook of hyves is laagdrempeliger dan ergens een face binnenstappen. Jij benut internet erg goed wat dat betreft.

Zeker, werkloosheid speelt echt mee als het gaat om status beleving. . Maar het is niet verkeerd hoor om wat statusbelust te zijn. Maar ik had dit op school en studie ook al, best een hokjesgeest. Misschien hebben ASS-ers meer de neiging om mensen in hokjes te plaatsen: wij hebben ook behoefte aan duidelijkheid.
quote:
Zeer binnenkort heb ik contact met een collega met ASS. En... we gaan het NIET over de werkloosheid hebben *O*
Zoiets doe je niet in real life, mijns inziens. Het kan mensen met ASS triggeren. Nee, veel beter kijken naar wat er allemaal wel goedgaat. Gedachten uitwisselen over de toekomst.
Zeker spannend, en lijkt mij normaal.

Ik geloof echt dat jij behoorlijk in je kracht ben gaan zitten, zeker sinds jij je baan op niveau hebt. Ik begrijp ook je zorg dat het je kan triggeren, maar jij staat volgens mij behoorlijk sterk. Als het een eerste contact is met die ASS-er, dan zou ik inderdaad even voorzichtig zijn. Als je elkaar later wat beter leert kennen dan kan je misschien wat makkelijker inschatten, hoewel best lastig. Misschien moet je een beetje op je gevoel afgaan. :)

Je hebt Asperger, en toch ben je ook een gevoelsmens denk ik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 10-04-2011 21:27:24 ]
pi_95321263
Het mooie van Linkedin is dat je ook naar potentiële werkgevers kan zoeken en gelijk je netwerk kan uitbreiden. Persoonlijk zou ik Linkedin nooit voor persoonlijk gebruik gebruiken, daarvoor is het echt te zakelijk.

btw: Volgens mij ben ik de enige VVD-er hier :@
pi_95322590
quote:
Op zondag 10 april 2011 22:08 schreef robin007bond het volgende:
Nee :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_95330704
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:08 schreef robin007bond het volgende:
Het mooie van Linkedin is dat je ook naar potentiële werkgevers kan zoeken en gelijk je netwerk kan uitbreiden. Persoonlijk zou ik Linkedin nooit voor persoonlijk gebruik gebruiken, daarvoor is het echt te zakelijk.

Ik ken ook echt niemand die zijn LinkedIn voor privézaken gebruikt... heb het puur als uitbreiding op mijn c.v. (kon laatst zelfs solliciteren dmv mijn linked-in profiel op te geven).

vwb die hoogopgeleiden-uit-lage-lonen-landen wat iemand hier zei; ik ben 4 weken naar Polen geweest (wat een complete hel was persoonlijk gezien) om de Poolse vervangers van mijn directe collegae op te leiden. Die gasten daar zijn hoger opgeleid en werken harder dan waar ik hier in Nederland mee werk :')
Maar heel dat outsourcing/offshoring is een golfbeweging... over 2 / 3 jaar zit het allemaal weer hier.
  maandag 11 april 2011 @ 07:58:51 #197
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95331328
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:08 schreef robin007bond het volgende:

Ik ben een klassiek liberaal, iets wat de VVD al sinds jaren niet meer is.

Dus of je mij nu onder de VVD'ers wilt scharen.....
pi_95334910
Tja, iedereen mag kiezen wat ie wil, maar ik begrijp niet dat mensen niet beseffen dat de VVD een partij is voor de meest kansrijken. Als we het ergens niet van moeten hebben, dan is het de VVD wel. Het is zo ongeveer de allerlaatste partij waarop ik zou stemmen.

Maar nogmaals, ieders zijn keuze hoor, al begrijp ik daar niets van.
pi_95339690
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Je hebt Asperger, en toch ben je ook een gevoelsmens denk ik ;)
Ik denk dat het een wijdverbreid misverstand is dat Aspergers geen gevoel hebben eerlijk gezegd. Het punt is alleen vaak dat (veel) Aspergers niet echt goed met die gevoelens kunnen omgaan. Immers, gevoelens zijn vaak moeilijk voorspelbaar, lastig te duiden en veelal erg onlogisch. En (de meeste) Aspergers hebben nou eenmaal een grote behoefte aan rationele, duidelijke dingen, en dus zijn gevoelens erg lastig om mee om te gaan.
Maar dat wil dus niet zeggen dat "we" ze niet hebben!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95340371
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 13:15 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een wijdverbreid misverstand is dat Aspergers geen gevoel hebben eerlijk gezegd. Het punt is alleen vaak dat (veel) Aspergers niet echt goed met die gevoelens kunnen omgaan. Immers, gevoelens zijn vaak moeilijk voorspelbaar, lastig te duiden en veelal erg onlogisch. En (de meeste) Aspergers hebben nou eenmaal een grote behoefte aan rationele, duidelijke dingen, en dus zijn gevoelens erg lastig om mee om te gaan.
Zeker weten :Y
pi_95345287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:45 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Nu zit ik dit wel leuk te typen, maar het kan wel degelijk wanneer 'X' en 'Y' de zelfde verzameling bevatten. 8)7 8)7
signatuurloos
pi_95363050
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 13:15 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Eens :)
pi_95364211
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eens :)
Waarom was je dan zo verbaasd over een Asperger die tevens gevoelsmens is?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95364486
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Waarom was je dan zo verbaasd over een Asperger die tevens gevoelsmens is?
Ik was niet verbaasd. Maar Schaal_9 uit wel degelijk gevoelens en niet zo'n klein beetje ook. En dat is mooi. :)
pi_95366271
Ik heb al 2 nachten niet geslapen, morgen ga ik naar de dokter denk ik.
-weg-
pi_95367984
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Auti het volgende:
Ik heb al 2 nachten niet geslapen, morgen ga ik naar de dokter denk ik.
Ik denk dat dit komt door de gebeurtenissen rond Tristan :{
pi_95369131
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat dit komt door de gebeurtenissen rond Tristan :{
Onder andere ja, maar het is absurd. Ben ik erg moe en als ik dan in slaap kom dan ben ik met 40 minuten weer wakker en kom ik niet in slaap. Dat is niet goed. Het is niet zo dat ik een energie-overschot heb of iets.
-weg-
pi_95369329
quote:
Op maandag 11 april 2011 22:49 schreef Auti het volgende:

[..]

Onder andere ja, maar het is absurd. Ben ik erg moe en als ik dan in slaap kom dan ben ik met 40 minuten weer wakker en kom ik niet in slaap. Dat is niet goed. Het is niet zo dat ik een energie-overschot heb of iets.
Vervelend :{

Misschien weet de huisarts wel raad.

Kan je kwestie Tristan inmiddels wat loslaten?
pi_95371142
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vervelend :{

Misschien weet de huisarts wel raad.

Kan je kwestie Tristan inmiddels wat loslaten?
Ik ben het wel aan het afsluiten ja, maar er zal deze week vast nog wel af en toe een moment zijn waar je dan weer even over gaat malen.
-weg-
pi_95371643
Dat is wel erg vervelend. Misschien helpt het om voor het slapen te gaan even een wandelingetje maken of gaan mediteren. In ieder geval iets waardoor je niet met al die gedachtes naar bed gaat. Hopelijk weet de huisarts ook wel iets, dus veel sterkte ermee. :*
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')