Nu zit ik dit wel leuk te typen, maar het kan wel degelijk wanneer 'X' en 'Y' de zelfde verzameling bevatten.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
X=Y, dat kan helemaal niet.![]()
Eensquote:Op maandag 11 april 2011 13:15 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een wijdverbreid misverstand is dat Aspergers geen gevoel hebben eerlijk gezegd. Het punt is alleen vaak dat (veel) Aspergers niet echt goed met die gevoelens kunnen omgaan. Immers, gevoelens zijn vaak moeilijk voorspelbaar, lastig te duiden en veelal erg onlogisch. En (de meeste) Aspergers hebben nou eenmaal een grote behoefte aan rationele, duidelijke dingen, en dus zijn gevoelens erg lastig om mee om te gaan.
Maar dat wil dus niet zeggen dat "we" ze niet hebben!
Waarom was je dan zo verbaasd over een Asperger die tevens gevoelsmens is?quote:
Ik was niet verbaasd. Maar Schaal_9 uit wel degelijk gevoelens en niet zo'n klein beetje ook. En dat is mooi.quote:Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Waarom was je dan zo verbaasd over een Asperger die tevens gevoelsmens is?
Ik denk dat dit komt door de gebeurtenissen rond Tristanquote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Auti het volgende:
Ik heb al 2 nachten niet geslapen, morgen ga ik naar de dokter denk ik.
Onder andere ja, maar het is absurd. Ben ik erg moe en als ik dan in slaap kom dan ben ik met 40 minuten weer wakker en kom ik niet in slaap. Dat is niet goed. Het is niet zo dat ik een energie-overschot heb of iets.quote:Op maandag 11 april 2011 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat dit komt door de gebeurtenissen rond Tristan
Vervelendquote:Op maandag 11 april 2011 22:49 schreef Auti het volgende:
[..]
Onder andere ja, maar het is absurd. Ben ik erg moe en als ik dan in slaap kom dan ben ik met 40 minuten weer wakker en kom ik niet in slaap. Dat is niet goed. Het is niet zo dat ik een energie-overschot heb of iets.
Ik ben het wel aan het afsluiten ja, maar er zal deze week vast nog wel af en toe een moment zijn waar je dan weer even over gaat malen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vervelend
Misschien weet de huisarts wel raad.
Kan je kwestie Tristan inmiddels wat loslaten?
Het is wel herkenbaar.....quote:Op maandag 11 april 2011 23:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben het wel aan het afsluiten ja, maar er zal deze week vast nog wel af en toe een moment zijn waar je dan weer even over gaat malen.
Het heeft in het verleden ook met werk problemen gegeven hoor. Niet in slaap kunnen komen of juist heel erg vroeg wakker worden. Dat je om half 8 s'ochtends al in een middag modus zit. Dat kan ook heel lastig zijn en zelfs frustrerend.quote:Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef schaal_9 het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Zit zelfs soms ook te lang op internet, informatie opzoeken, forums etc. Maar, omdat ik ook nog een baantje heb moet ik de volgende dag wel fit zijn waardoor ik meestal toch op tijd stop. Werk is een stok achter de deur. Als je geen verplichtingen hebt en ook niet hoeft te solliciteren, dan kunnen grenzen wel vervagen.
Ja, absoluut. En mijn probleem is dat zodra ik wakker ben ik meteen met een turboBOOT opstart om het zo te zeggen. Die computer in mijn kop begint meteen te ratellen en dan kom je dus niet zo 123 weer in slaap. Ik slaap vaak in 2 of 3 sessies. Ik heb de hele nacht lopen spoken, en pas tegen 0700 uur viel ik in slaap, ik werd om 1115 uur weer wakker. Toch ff geslapen, maar dat is natuurlijk niet goed voor ritme en ik wil graag goed slapen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:45 schreef Captain_Maximum het volgende:
Heb je ook het probleem dat je heel licht slaapt? Dat heb ik namelijk wel en voor dat ik medicatie kreeg, kwam het vaak voor dat ik 's nacht wakker werd.
Duimen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:02 schreef DeHovenier het volgende:
Ben net terug van een sollicitatiegesprek, en het ziet er goed uit...
Idd, ik mag waarschijnlijk wel op proef komen, maar dat hoor ik binnenkort.quote:
Geweldig, kerel!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:02 schreef DeHovenier het volgende:
Ben net terug van een sollicitatiegesprek, en het ziet er goed uit...
tof! Ik krijg (als het goed is) vandaag te horen wat ze me aan gaan bieden en dan eens kijken of ik van werkgever durf te switchen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Idd, ik mag waarschijnlijk wel op proef komen, maar dat hoor ik binnenkort.
Ik gebruik 25 mg Seroquel. Eerst kreeg ik Mirtazapine, maar dat werkte niet en omdat ik in de periode ook last had van crisissen, was Seroquel het juiste middel tegen zowel die crisissen als mijn slaapproblemen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:01 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, absoluut. En mijn probleem is dat zodra ik wakker ben ik meteen met een turboBOOT opstart om het zo te zeggen. Die computer in mijn kop begint meteen te ratellen en dan kom je dus niet zo 123 weer in slaap. Ik slaap vaak in 2 of 3 sessies. Ik heb de hele nacht lopen spoken, en pas tegen 0700 uur viel ik in slaap, ik werd om 1115 uur weer wakker. Toch ff geslapen, maar dat is natuurlijk niet goed voor ritme en ik wil graag goed slapen.
Mag ik vragen wat voor medicatie je gebruikt? Mag ook in PM.
Dat zou echt tof zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Idd, ik mag waarschijnlijk wel op proef komen, maar dat hoor ik binnenkort.
Nee hoor, eigenlijk is dit heel normaal. Je toont je medeleven met zoiets en gaat weer verder. En volgt het nieuws. Vorig jaar toen bij mijn ouders in de straat Millie verdween en dood werd terug gevonden, deed mij dat ook vrij weinig. Ondanks dat het vrij dichtbij kwam.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:04 schreef Pandora73 het volgende:
Ik zal wel een asociale autist zijn of zo, maar ik kan me echt niet heel lang druk maken om zoiets als Alphen. Tuurlijk, ik ben wel benieuwd, maar ik ga er niet van wakker liggen, en al helemaal niet alle uitzendingen en internetdingen afzoeken. Je doet er namelijk helemaal niets meer aan, en ik ken er niemand, dus tja... En waarom hij het precies heeft gedaan zullen we domweg nooit helemaal zeker weten. En zullen er meer incidenten komen als dit? Misschien wel. En zijn er fouten gemaakt, bijvoorbeeld met de wapenvergunning? Waarschijnlijk wel, maar inmiddels is ook al bekend dat het wapen waar hij mee geschoten heeft niet op zijn verlof stond. En hij is daar gewoon clandestien aangekomen. Had de schietvereniging dit kunnen voorkomen? Ik gok van niet. Maar goed.
Ik heb dan dus echt iets van "Tja triest... En nu moet ik verdorie op zoek naar een nieuwe auto want mijn auto is afgekeurd" en dat is voor mij dan veel directer van belang.
Wat ik zeg, ik zal wel asociaal zijn of zo...
Naast dat ik rampen/oorlogen/zwaailampen erg interessant vind en dus ook het nieuws enzo daarover volg (van jongs af aan), was/is deze best wel heftig en het nare is dat ik het mij erg aantrek. Het gaat er om wat het allemaal oproept en hoe mensen over mensen denken en alles.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:04 schreef Pandora73 het volgende:
Ik zal wel een asociale autist zijn of zo, maar ik kan me echt niet heel lang druk maken om zoiets als Alphen. Tuurlijk, ik ben wel benieuwd, maar ik ga er niet van wakker liggen, en al helemaal niet alle uitzendingen en internetdingen afzoeken. Je doet er namelijk helemaal niets meer aan, en ik ken er niemand, dus tja... En waarom hij het precies heeft gedaan zullen we domweg nooit helemaal zeker weten. En zullen er meer incidenten komen als dit? Misschien wel. En zijn er fouten gemaakt, bijvoorbeeld met de wapenvergunning? Waarschijnlijk wel, maar inmiddels is ook al bekend dat het wapen waar hij mee geschoten heeft niet op zijn verlof stond. En hij is daar gewoon clandestien aangekomen. Had de schietvereniging dit kunnen voorkomen? Ik gok van niet. Maar goed.
Ik heb dan dus echt iets van "Tja triest... En nu moet ik verdorie op zoek naar een nieuwe auto want mijn auto is afgekeurd" en dat is voor mij dan veel directer van belang.
Nieuwe KIA is niet zo duur. Misschien is dat een optie. Maar waarschijnlijk is een nieuwe auto te duur.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:34 schreef Pandora73 het volgende:
Ik heb een knalgele Kia Rio. Ik heb hem toen ik hem kocht "Tweety" genoemd![]()
En wat ik wil? Een goede auto, die geen problemen heeft, lekker goedkoop door de APK gaat komen de volgende jaren, prettig rijdt, laag verbruik, 10 jaar garantie en lekker goedkoop. Maar ik vrees dat ik niet al die eisen zal gaan halen
Yep. Max 3000 euro is het budget.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nieuwe KIA is niet zo duur. Misschien is dat een optie. Maar waarschijnlijk is een nieuwe auto te duur.
Gelukkig heb ik veel verstand van auto'squote:
Er stond laatst een auto te koop op V&A voor 500 euro, van de user GotC.quote:
Dat is inderdaad wel vervelend, als je bang bent dat jij als "ook zo eentje" gezien wordt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Naast dat ik rampen/oorlogen/zwaailampen erg interessant vind en dus ook het nieuws enzo daarover volg (van jongs af aan), was/is deze best wel heftig en het nare is dat ik het mij erg aantrek. Het gaat er om wat het allemaal oproept en hoe mensen over mensen denken en alles.
Bijvoorbeeld alleen al over de legerbroek, ik kan relativeren en ik lees echt veel maar ik moet toch echt constateren dat voor het gros van de mensen een legerbroek staat voor ; óf extreem links, óf extreem rechts of je bent 1 of andere geflipte ex-millitair. Dat vind ik naar. En dat is 1 voorbeeld, ik zeg dat en maak mij druk omdat met al die info wat nu zo gebracht wordt mensen zich een profiel gaan inprinten. En dan kunnen ze zich ook nog gaan afvragen of ze bijvoorbeeld zo iemand kennen en dat soort dingen, en laat ik nu net even heel vervelend best wel in het zelfde plaatje passen. Er zijn uitzonderingen, maar voor het grote deel is het een soort overtrekvel/layer.
Ik ben niet gek, ik zou dit nooit doen.. wel dreigen maar nooit doen. Sowieso geen onschuldige mensen. Maar ik zou het nooit doen, internet platleggen wel maar moorden niet.
Maar ik trek het mij dus ook erg aan omdat ik bang ben dat veel mensen gaan denken dat ik ook zo ben.
Thanks, maar ik heb al wat op het oogquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:42 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Er stond laatst een auto te koop op V&A voor 500 euro, van de user GotC.
Wat mij betreft is het wachten tot de eerste "expert" Tristan als Autist of Asperger afschilderd. Of elke andere psyche stoornis dan ook. Straks gaat men nog denken dat iedereen met een stoornis potentineel een gevaar voor de samenleving is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:43 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel vervelend, als je bang bent dat jij als "ook zo eentje" gezien wordt.
Ik heb dat zelf ook wel een beetje, want ik ben sinds kort ook lid van een schietvereniging. En ik kreeg inderdaad vragen op mijn werk... Dus tja. Gelukkig kan ik het een beetje uitleggen hoe het werkt met vergunningen en dergelijke, maar toch.
Ik vrees alleen dat dit incident zal worden gezien als laatste druppel om ook voor luchtwapens een vergunningensysteem in te gaan voeren. Dat houdt in dat het me dus weer een hoop extra geld zal kosten (kluis kopen, en de vergunning kost ongetwijfeld ook geld) en rompslomp zal opleveren. Sterker nog, ik ben depressief. Moet ik dan mijn geweer inleveren? Daar maak ik me dan wel een beetje druk op, maar goed, tegelijk heb ik ook daar zoiets van "Je doet er geen reet aan, als ze dit besluiten dan moet het maar, en als ik me er druk om maak gaat het echt niet anders aflopen" dus dan probeer ik me daar niet al te druk om te maken.
Overigens denk ik dat er met het platleggen van internet ook heel wat slachtoffers kunnen vallen hoor, maar goed, we waren er al eens eerder achter gekomen dat jij en ik het daar niet over eens zijn
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)liefde-eenling.dhtmlquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het wachten tot de eerste "expert" Tristan als Autist of Asperger afschilderd. Of elke andere psyche stoornis dan ook. Straks gaat men nog denken dat iedereen met een stoornis potentineel een gevaar voor de samenleving is.
Nee, niet asociaal hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:04 schreef Pandora73 het volgende:
Ik hecht veel waarden aan deze leek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:51 schreef Auti het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)liefde-eenling.dhtml
Dat is het vervelende, ja.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het wachten tot de eerste "expert" Tristan als Autist of Asperger afschilderd. Of elke andere psyche stoornis dan ook. Straks gaat men nog denken dat iedereen met een stoornis potentineel een gevaar voor de samenleving is.
Nee joh, veel te veel knutselen! Bovendien, ik zit op een bovenwoning, zonder garage, met niet al te snuggere buren... Dus ga echt geen oldtimer aanschaffen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een oude Mercedes 190d. Het liefst belastingvrij
Die conclusie had ik ook al getrokken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is het vervelende, ja.
Het is in ieder geval wel zo dat hij suïcidaal is geweest, en dat duidt dan wel op geestelijk ongemak als depressie. Daaronder liggen meestal dan andere oorzaken.
Dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:05 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Nee joh, veel te veel knutselen! Bovendien, ik zit op een bovenwoning, zonder garage, met niet al te snuggere buren... Dus ga echt geen oldtimer aanschaffen.
Ik zou er maar niet wakker van ,liggen, Tijn.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die conclusie had ik ook al getrokken.
Diesel is wel heel traag hoor, uit mijn hoofd zelfs 0-100 in 18 sec dat is echt heel traag.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een oude Mercedes 190d. Het liefst belastingvrij
Ik zou ook graag een C-klasse willen rijden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:10 schreef Auti het volgende:
[..]
Diesel is wel heel traag hoor, uit mijn hoofd zelfs 0-100 in 18 sec dat is echt heel traag.
Ik zou graag een C klasse willen, een 180 of 200 benzine, beetje knap en full option.
Maar het zit er de komende jaren toch niet in. En ik denk dat ik dan over 5 jaar een Nissan Quashqai Tekna koop uit 2010/2011 ofzo. Want een goede Mercedes is nog altijd erg duur.
Dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet wakker van ,liggen, Tijn.
Elk geval is natuurlijk eentje teveel, maar gelukkig nog steeds hoog zelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |