Klinkt goedquote:Op donderdag 7 april 2011 15:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Via huisarts naar GGZ (psych). Het is een duidelijk verhaal; je hebt in het verleden de diagnose Asperger gekregen maar twijfelt hier zelf heel sterk aan en wilt daarnaast ook graag werk gaan doen waarbij die diagnose een beperking is. Dan ga je gewoon opnieuw door de molen.
quote:Op donderdag 7 april 2011 07:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar engelstalige boeken haal ik altijd daar... scheelt vaak 30% met de NL prijs en ze hebben geen verzendkosten.
Nee dat kan niet. Als je bij de overheid solliciteert, kijken ze of je een strafblad hebt. Natuurlijk kun je een assessment krijgen. Maar diagnoses gaan ze niet controleren. Kortom: niet vertellen. NOOIT slapende honden wakker maken.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:47 schreef trolololo het volgende:
Als er ooit Asperger bij iemand is geconstateerd, maar het sociale leven gaat later een stuk beter dan toen het geconstateerd werd, en iemand solliciteert dan bijvoorbeeld bij de politie, kan je dan geweigerd worden vanwege dat er ooit asperger is geconstateerd?
Het leek me ook niet logisch dat zoiets overal vermeldt staat, en ze doen zelf ook vele (psychische) capaciteits testen e.d.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Als je bij de overheid solliciteert, kijken ze of je een strafblad hebt. Natuurlijk kun je een assessment krijgen. Maar diagnoses gaan ze niet controleren. Kortom: niet vertellen. NOOIT slapende honden wakker maken.
Van een diagnose afkomen... ik zou niet weten of dat zonder meer kan. Heb je bijvoorbeeld een Wajong-uitkering gehad, dan heb je die destijds toch gekregen vanwege die diagnose.
Sorry hoor, maar heb je ervaring met solliciteren bij de Politie of bij Defensie?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Als je bij de overheid solliciteert, kijken ze of je een strafblad hebt. Natuurlijk kun je een assessment krijgen. Maar diagnoses gaan ze niet controleren. Kortom: niet vertellen. NOOIT slapende honden wakker maken.
Van een diagnose afkomen... ik zou niet weten of dat zonder meer kan. Heb je bijvoorbeeld een Wajong-uitkering gehad, dan heb je die destijds toch gekregen vanwege die diagnose.
Kijk jij hebt er (tamelijk) veel verstand vanquote:Op donderdag 7 april 2011 18:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar heb je ervaring met solliciteren bij de Politie of bij Defensie?
"natuurlijk kan je een assessment krijgen" misschien als rekenaar bij 1 of ander overheidsapparaat maar bij de Politie krijg je een keurige screening bij het AIVD en bij Defensie komt er ook nog MIVD bij kijken. Dat is geen grapje en ze halen je vrijwel helemaal binnenste buiten. Dat zijn geen normale assessments maar echte keiharde screenings, deepscannen. Bij de Politie is het iets minder als bij Defensie maar ze checken veel en ze kunnen héél, héél diep gaan. Tot aan het aanspreken van je buren aan toe.
Zo is er meer hoor, ik heb gesolliciteerd bij Johan Enschede, de grote gelddrukker, gewoon voor een simpel VBO baantje. Ik kwam niet door de screening, omdat ik schulden had (niet eens verteld) en daardoor gevoelig zou zijn voor chantage e.d. hadden ze een mooi woord voor waar ik even niet op kan komen.
De screening voor Politie of Defensie is erg pittigongeacht de functie.
Die diagnose is gesteld en vastgelegd. Dat wil niet zeggen dat ze er naast zaten. Je zegt zelf ook dat je er geen last van hebt of iig denkt aan een onjuiste diagnose. Dan staat er jou niets in de weg voor een second opinion, laat je nogmaals testen. Desnoods door de besten (yeah lekker rappenquote:Op donderdag 7 april 2011 18:17 schreef trolololo het volgende:
[..]
Kijk jij hebt er (tamelijk) veel verstand van
Ja ik weet dat ze bij de Politie (& Defensie) uitgebreid (antecedenten) onderzoek doen, maar ook je capaciteiten testen. Maar mijn vraag is of het een probleem is dat op mijn 10e de diagnose Asperger gesteld is, aangezien ik het niet leuk had op de basisschool, maar sinds de middelbare school gaat alles prima met mij, en niemand zegt er daar ooit wat van gemerkt te hebben, alleen die stempel staat nu wel op mijn voorhoofd.
Ik denk dat je bij de politie een pittige psychologische test zal krijgen. Het is een vak dat maximale sociale vaardigheden vereist.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:21 schreef trolololo het volgende:
[..]
Dan ga ik binnekort naar de GGD (denk ik?) en kijken wat zij er van zeggen...
EG: eigen observatiequote:
En als ik dan zie wat voor debielen er in uniform rondlopen, dan vraag ik me wel af waar die psychologische test uit bestaat.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij de politie een pittige psychologische test zal krijgen. Het is een vak dat maximale sociale vaardigheden vereist.
Ik zie wel eens een blik op de weg, en dan zie ik steeds een mondiger publiek. Ga er maar aan staan.
Ben ik het mee eensquote:Op donderdag 7 april 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En als ik dan zie wat voor debielen er in uniform rondlopen, dan vraag ik me wel af waar die psychologische test uit bestaat.
Het geldt alleen voor nieuwe instroom. Voor mensen die al een Wajong-uitkering hebben zal het wel met een sisser aflopen. Als ik naar het Regeerakkoord kijk, hebben de WAO-ers onder ons helemaal niets te vrezen.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:34 schreef ScarFace- het volgende:
Over de wajong gesproken. Is weer in t nieuws hoor..![]()
http://www.vkbanen.nl/ban(...)-in-2013/361099.html
knudde in wiskunde ?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
EG: eigen observatieik heb niets met statistieken
ik ben heel slecht in wisknude
Ja ik beheers maar een discipline in de wiskundequote:Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef Auti het volgende:
[..]
knudde in wiskunde ?
Ik vraag mij wel eens af, heel autypisch, met wie van jullie ik eens zou kunnen praten over de prehistorie en dino'sWie van de "crew" had die tic als ukkie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Te slechte grap niet lezen
Mijn broertje maar die is niet auti
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
quote:Op donderdag 7 april 2011 19:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja ik beheers maar een discipline in de wiskunde
Ik ben helemaal niet goed met wiskunde, X=Y... wat is X? oh, okee.. waarom noem je het dan X? Ik zeg, ik denk logisch. Men zegt dat is wiskunde.. dikke lul! Autistyle jonguh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Te slechte grap niet lezen
Mijn broertje maar die is niet auti
Ik snap niets van wiskunde, maar ik kan wel heel snel hoofdrekenen.
Natuurkunde idem dito, ik snap er geen moer van maar ik begrijp het wel![]()
En dat is het verschil denk ik. Wedden dat ik iets uit ga vinden? Anders zou ik niet mijzelf zijn
-weg-
Ik zei: het kapitalisme in de HUIDIGE vorm. (het neigt steeds meer naar een puur kapitalisme).quote:Op donderdag 7 april 2011 14:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sorry EG, maar dit is echt pure onzin.
Het huidige kapitalisme loopt niet op haar laatste benen, sterker nog, deze crisis laat niet het falen van het systeem zien maar juist de sterke punten van het systeem.
Want het kapitalisme is het enige economische systeem dat in staat is zichzelf te corrigeren als er een fout is gemaakt, het zijn juist politici die (om welke reden dan ook) in het systeem ingrijpen die problemen veroorzaken of verergeren.
Neem als voorbeeld de huizenmarkt in Nederland, daar grijpt de overheid op talloze manieren in (hypotheekrente, huizenmarkt krap houden, etc.) en wat is daarvan het gevolg? Matige kwaliteit woningen voor veel te hoge prijzen.
Ander voorbeeld, het spoorwegsysteem. Toen de NS nog een overheidsbedrijf was werden allerlei rustige spoorlijnen en stations gesloten omdat er "geen vraag" meer zou zijn. Nu er op die rustige lijnen allemaal private vervoerders rijden heeft er een cultuuromslag plaatsgevonden, i.p.v. juist spoorlijnen te sluiten gaat men op rustige lijnen vaker rijden en opent nieuwe stations. Gevolg is dat het reizigersaantal in de hoogte is geschoten en het voorzieningenniveau ook (meer treinen, meer stations).
De vrije markt is niet perfect, maar het zorgt er wel voor dat er een redelijk aantal winnaars zijn. Voor een goede prijs krijg je een goed product.
Laat het aan de overheid over en er zullen alleen maar verliezers zijn, behalve de parasieten in de overheid zelf. Voor een hoge prijs krijg je een matig product.
Dat is gewoonweg incorrect, niet zo heel lang geleden zag ik nog een oud polygoonjournaal (de stem van die kerel, briljant!) uit de jaren 70 waar "het treinverkeer ernstige hinder ondervond van het winterweer".quote:Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat de trein betreft kom je met een eenzijdig verhaal. In 1980 reden er ook treinen in de herst en winter keurig op tijd. sinds de privatisering hebben we "ineens"te maken met vierkante wielen en bevroren treinwissels. In België lachen ze daarom dood om de NS
Maar ze reden wel! En 1979 was een sneeuwrijke winter van jewelste. Treinen reden gewoon. Nu ligt de zaak gewoon plat bij een paar vlokjes sneeuw.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg incorrect, niet zo heel lang geleden zag ik nog een oud polygoonjournaal (de stem van die kerel, briljant!) uit de jaren 70 waar "het treinverkeer ernstige hinder ondervond van het winterweer".
Dus dat vroeger alles beter was lijkt niet te kloppen.
Die bonussen vormen een perverse prikkel: het nemen van onverantwoorde risico's. Het is immers nagenoeg een spel "zonder nieten".quote:Op donderdag 7 april 2011 14:01 schreef Auti het volgende:
Helemaal mee eens.
En dat graaien, dat snap ik dus gewoon echt niet. Ik vind het vreselijk en schoftig en raar.
Ik snap bonussen ook niet en al helemaal niet de hoogtes daarvan.
Stel dat je 100k per jaar verdiend, dat is heel veel geld en dan zit je er echt wel goed bij hoor.
Wat moet je dan nog met een bonus van 100k of hoger? Het is niet zo dat ze het geld dringend nodig hebben. En door dat soort hoge salarissen en idioot gesmijt met geld zijn heel veel dingen onnodig duur geworden.
En dan nog het mooiste.. waarom een bonus? Waarom???!! ZEG! ZEG!!
Nou, dat is omdat ze goed gewerkt hebben...
PARDON??!!
Als ik een werkgever zou zijn en een werknemer doet zijn werk niet goed dan kan hij vertrekken...
Waarom zou je mensen, idioot rijkelijk, belonen omdat ze hun werk doen? Het is hun werk! Ze krijgen er voor betaald.
Tijdens mij studie aan vond ik wiskunde veruit het mooiste wat is. Ik had ook het geluk een hoogleraar destijds te treffen waar je de kriebels kreeg van zijn colleges: knetterhard wiskunde, lineaire algebra en lineaire analyse.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet goed met wiskunde, X=Y... wat is X? oh, okee.. waarom noem je het dan X? Ik zeg, ik denk logisch. Men zegt dat is wiskunde.. dikke lul! Autistyle jonguh!
En dat is het verschil denk ik. Wedden dat ik iets uit ga vinden? Anders zou ik niet mijzelf zijn
Nee het treinverkeer in België is goed geregeld? Het geëmmer van de NS terzijde; we hebben nog steeds ongeveer het beste treinvervoer van Europa.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In België lachen ze daarom dood om de NSWinstbejag en service staan bij privatisering wel degelijk op gespannen voet met elkaar.
Jo!quote:Op donderdag 7 april 2011 19:53 schreef Auti het volgende:
Ik vraag mij wel eens af, heel autypisch, met wie van jullie ik eens zou kunnen praten over de prehistorie en dino'sWie van de "crew" had die tic als ukkie?
X=Y, dat kan helemaal niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet goed met wiskunde, X=Y... wat is X? oh, okee.. waarom noem je het dan X? Ik zeg, ik denk logisch. Men zegt dat is wiskunde.. dikke lul! Autistyle jonguh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |