Heb dat zo ontzettend veel gehad, maar dat is uiteindelijk wel wat beter gegaan... paar 'relaties' gehad van wat weken. Daarna een relatie van 3 jaar met een ontzettend extravert en druk persoon (schat van een meid) maar door haar extremen werd het voor mij makkelijker om het te herkennein andere mensen (weet niet of dat logisch is, hielp wel iig).quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Verder dan een paar dates is het nooit gekomen, gevoelsmatig ben ik te verlegen / schuchter danwel veel te onhandig om mijn gevoelens voor iemand kenbaar te maken. Ook ben ik niet in staat overduidelijke signalen te herkennen, een aantal jaar geleden was er een (leuk) meisje die constant naar me zat te zwaaien / lachen / aaien / knuffelen. Nooit doorgehad dat ze iets van me wilde, totdat ze dat niet meer deed en ik me afvroeg waarom dat zou zijn.
Helaas, ik zou best een relatie willen, omdat ik toch een bepaalde genegenheid / liefde in mijn leven mis en dat voelt soms best eenzaam. Maar aan de andere kant zou ik ook niet weten of ik in staat ben om een (langdurige) relatie te hebben.
Extraverte mensen zijn makkelijker om er mee om te gaan want die praten veel en zeggen wat ze denken; ze zorgen voor voldoende input en prikkels. Maar het kan ook zeer vermoeiend zijn omdat ze soms geen rekening houden met jouw wensen, dat je soms je rust nodig hebt om ff bij te komen. Amirite?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb dat zo ontzettend veel gehad, maar dat is uiteindelijk wel wat beter gegaan... paar 'relaties' gehad van wat weken. Daarna een relatie van 3 jaar met een ontzettend extravert en druk persoon (schat van een meid) maar door haar extremen werd het voor mij makkelijker om het te herkennein andere mensen (weet niet of dat logisch is, hielp wel iig).
Dat ging uiteindelijk stuk, maar nu alweer 4 jaar een relatie (volgend jaar trouwen) en dat gaat geweldig, ze begrijpt me volledig en als ik op tilt sla snapt ze waarom en krijgt ze me iig weer rustig.
Zeker waar, ze is ook degene waar ik het meeste ruzie mee heb gehadquote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Extraverte mensen zijn makkelijker om er mee om te gaan want die praten veel en zeggen wat ze denken; ze zorgen voor voldoende input en prikkels. Maar het kan ook zeer vermoeiend zijn omdat ze soms geen rekening houden met jouw wensen, dat je soms je rust nodig hebt om ff bij te komen. Amirite?
Hier op fok! ze zocht een lift naar een concert, ik bood haar een lift aan... we spraken elkaar aan op msn en 2 weken later elkaar in het echt gezien. Met veel dingen zitten we op 1 lijn, vooral op sociaal vlak wat het een stuk makkelijker maakt dat ik weinig behoefte heb aan veel sociale contacten naast m'n werk (iets wat met m'n ex een stuk moeilijker was).quote:Hoe heb je je toekomstige vrouw leren kennen?
Dat is wel tof. Heb je al in het trouwtopic gepostquote:Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zeker waar, ze is ook degene waar ik het meeste ruzie mee heb gehad
[..]
Hier op fok! ze zocht een lift naar een concert, ik bood haar een lift aan... we spraken elkaar aan op msn en 2 weken later elkaar in het echt gezien. Met veel dingen zitten we op 1 lijn, vooral op sociaal vlak wat het een stuk makkelijker maakt dat ik weinig behoefte heb aan veel sociale contacten naast m'n werk (iets wat met m'n ex een stuk moeilijker was).
Dat is wel een mooie lovestoryquote:Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zeker waar, ze is ook degene waar ik het meeste ruzie mee heb gehad
[..]
Hier op fok! ze zocht een lift naar een concert, ik bood haar een lift aan... we spraken elkaar aan op msn en 2 weken later elkaar in het echt gezien. Met veel dingen zitten we op 1 lijn, vooral op sociaal vlak wat het een stuk makkelijker maakt dat ik weinig behoefte heb aan veel sociale contacten naast m'n werk (iets wat met m'n ex een stuk moeilijker was).
Ik snap je vraag.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:10 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
EG, ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar ik snap even iets niet. Je zegt dat je een studie hebt gedaan en afgemaakt. En je zegt dat mede-studenten het heel erg gemaakt hebben (tenminste, je zei laatst iets over dat je op LinkedIN had gezien dat zij het goed voor elkaar hebben). Waarom ben je dan zo bitter over je studie, dat je het af en toe zelfs hebt over aanklagen en aansprakelijk stellen enzo? Want als het aan de studie zou liggen, zouden je mede-studenten hetzelfde probleem als jij moeten hebben. Toch?
Deze ga je wel waarderen denk ikquote:Op woensdag 6 april 2011 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
6 De studie blijkt achteraf zo mega-eenzijdig te zijn geweest. Veel teveel nadruk op diepgang in materie. Nul komma nul aan datgene waar het in werkelijkheid ECHT omgaat: sociaal gedoe als communiceren, pleasen, lobyeen, dingen voor elkaar kjrijgen bij anderen, slijmen, liegen!!!, aftroeven, wedijveren, glibberen, een spel spelen, toneel spelen. En vakkennis? Bleek amper van pas te komen.
Het doet me deugd om te zien dat je ook als "autist" de mogelijkheid hebt op een gelukkige relatie, daar ben ik dan niet jaloers op maar ik put er juist hoop uit dat het voor mij ooit ook mischien gaat lukken.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb dat zo ontzettend veel gehad, maar dat is uiteindelijk wel wat beter gegaan... paar 'relaties' gehad van wat weken. Daarna een relatie van 3 jaar met een ontzettend extravert en druk persoon (schat van een meid) maar door haar extremen werd het voor mij makkelijker om het te herkennein andere mensen (weet niet of dat logisch is, hielp wel iig).
Dat ging uiteindelijk stuk, maar nu alweer 4 jaar een relatie (volgend jaar trouwen) en dat gaat geweldig, ze begrijpt me volledig en als ik op tilt sla snapt ze waarom en krijgt ze me iig weer rustig.
De meeste hebben toch aardig wat voor elkaar gekregen ondanks ASS. Opleiding afgemaakt, baan, etcquote:
Omdat succes verhalen eerder naar buiten komen dan de zolderkamer auti's?quote:Op woensdag 6 april 2011 18:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De meeste hebben toch aardig wat voor elkaar gekregen ondanks ASS. Opleiding afgemaakt, baan, etc
Hoe en waar je in het leven staat is niet belangrijk. Het belangrijkste is dat je gelukkig bent met wat je hebt en kan.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:56 schreef Auti het volgende:
[..]
Omdat succes verhalen eerder naar buiten komen dan de zolderkamer auti's?
Ik wéét dat ik niet alleen ben en dat hoort bij mijn acceptatie en omgang proces.
Er zijn er zat die vastgelopen zijn of zelfs in een "inrichting" wonen. Maar als je verder kijkt zijn dat niet eens zwaar gehandicapte mensen. Want het heeft ook vele gezichten heh, ik zag laatst een docu over een autistenboerderij. Dat was met mensen die echt zwaar autisme hadden, het heet "Frida, het komt goed!" uit mijn hoofd en is geloof ik wel te vinden via uitzendinggemist. Dat was heel heftig om te zien. Bij sommige van die bewoners kon ik zelfs niet eens een ASS link leggen, ik zou zelf heel bot en cru zeggen dat het gewoon een "mongool" was![]()
Het is een erg indrukwekkende docu over zwaar autisme, echt 10x erger dan "Rain Man".
Maar er zijn dus ook HFA's die toch blijven vastlopen of pech hebben of hoe je het ook wilt zien.
Ik geef niet op, ik heb een achterstand en dat weet ik en ik ben er niet blij mee en ik heb problemen zat, maar ik kom er nog welIk ben alleen volledig onthaast en dat is helaas grotendeels gedwongen door schuldsanering maar het maakt niet uit, ik heb nu ruimte om te werken aan ontwikkeling en begin over een jaar of 4 aan een nieuwe start en al. Dus ik kan mij goed voorbereiden en ontwikkelen.
Fijn om te horen, het heeft me behoorlijk wat moeite gekost (en met regelmaat nog) maar het is wel degelijk mogelijk. Enige wat ik niet oppik zijn de echt kleine signalen dat er wat mis is maar dat kan dan in ieder geval uitgesproken worden (van beide kanten). En voor de rest moet je het gewoon treffen qua partner, maar dat geldt ook voor 'normale' mensen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het doet me deugd om te zien dat je ook als "autist" de mogelijkheid hebt op een gelukkige relatie, daar ben ik dan niet jaloers op maar ik put er juist hoop uit dat het voor mij ooit ook mischien gaat lukken.
Dat de maatschappij je niet als "freak" aan de kant zet, maar dat er mensen zijn die desondanks met je willen leven.
Ik denk dat voor iedere "autist" het heel belangrijk is dat je gewoon in je veilige omgeving kan vragen wat er nu mis is of wat er nu bedoeld wordt. En omdat dat voor normale mensen soms heel raar vreemd of dom over kan komen is het belangrijk om duidelijk te maken waar je beperking ligt. Want camoufleren werkt hier dus echt niet in.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Fijn om te horen, het heeft me behoorlijk wat moeite gekost (en met regelmaat nog) maar het is wel degelijk mogelijk. Enige wat ik niet oppik zijn de echt kleine signalen dat er wat mis is maar dat kan dan in ieder geval uitgesproken worden (van beide kanten). En voor de rest moet je het gewoon treffen qua partner, maar dat geldt ook voor 'normale' mensen natuurlijk.
Morgen weer een persoonlijke drempel overwinnen; ik ga salarisonderhandelingen in voor baan waar ik op gesolliciteerd heb... heb de afgelopen 10 jaar al geen sollicitatiegesprek meer gehad, laat staan dat ik in de tussentijd voor mezelf ben opgekomen en meer geld heb geëist. Dus dat wordt vast heel leuk.
Je zegt wel dat ik jouw woordvoerder ben, maar nu verwoord jij mijn gedachten weer uitstekend.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Een sterke intelligente en zorgzame vrouw is eigenlijk wel vereist, of een soulmate natuurlijk.. zielklikken werkt vrijwel altijd.
Hoop is een belangrijke motivator in het leven, ook al heb ik soms het gevoel dat ik in de put zit, de succesverhalen helpen mij er weer uit.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Fijn om te horen, het heeft me behoorlijk wat moeite gekost (en met regelmaat nog) maar het is wel degelijk mogelijk. Enige wat ik niet oppik zijn de echt kleine signalen dat er wat mis is maar dat kan dan in ieder geval uitgesproken worden (van beide kanten). En voor de rest moet je het gewoon treffen qua partner, maar dat geldt ook voor 'normale' mensen natuurlijk.
Ze is net afgestudeerd aan de universiteit en soulmate is het zekerquote:Op woensdag 6 april 2011 19:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik denk dat voor iedere "autist" het heel belangrijk is dat je gewoon in je veilige omgeving kan vragen wat er nu mis is of wat er nu bedoeld wordt. En omdat dat voor normale mensen soms heel raar vreemd of dom over kan komen is het belangrijk om duidelijk te maken waar je beperking ligt. Want camoufleren werkt hier dus echt niet in.
Een sterke intelligente en zorgzame vrouw is eigenlijk wel vereist, of een soulmate natuurlijk.. zielklikken werkt vrijwel altijd.
Jij hebt optimus in je woonkamer staan? Cool!quote:Op woensdag 6 april 2011 19:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ze is net afgestudeerd aan de universiteit en soulmate is het zeker
Een vrouw die bij eerste binnenkomst in je appartement 'Cool, optimus prime!' roept moet je wel trouwen natuurlijk
Eh ja, samen met Megatron en een hele zwik aan Lego robots die we samen gebouwd hebbenquote:Op woensdag 6 april 2011 20:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Jij hebt optimus in je woonkamer staan? Cool!![]()
![]()
*doet een autobot geluidje
WIN!quote:Op woensdag 6 april 2011 20:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Eh ja, samen met Megatron en een hele zwik aan Lego robots die we samen gebouwd hebben
Maar zo stond ie toen ze binnenkwam:
[ afbeelding ]
Kut, we hebben dezelfde smaak!quote:Op woensdag 6 april 2011 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je zegt wel dat ik jouw woordvoerder ben, maar nu verwoord jij mijn gedachten weer uitstekend.![]()
Heb er al vaak over nagedacht, maar ik denk niet dat ik gelukkig zou worden met het type "huismus", ook al zou ze alles voor mij doen. Ik heb toch ook behoefte aan een vorm van "intellectuele bevrediging", omdat ik anders compleet ongelukkig zou worden als ik mijn intellectuele behoeftes niet kwijt kan.
Vind het over het algemeen als een vrouw wat klasse (netjes gekleed) en intellect uitstraalt enorm sexy, het uiterlijk is daarbij niet doorslaggevend (speelt wel een rol, als ik eerlijk ben). Daarbij maak ik het onderscheid tussen "knap" en "leuk", de eerste groep is in Nederland niet zo zeldzaam, helaas is de 2e groep meisjes zeldzaam, aangezien "intellect" en "klasse" juist twee dingen zijn die in de huidige maatschappij eerder als iets negatiefs worden gezien.![]()
In een relatie zou het belangrijk zijn dat je elkaar op "ooghoogte" ontmoet, dus dat je ongeveer het gelijke intellect hebt en dezelfde sociale achtergrond (zodat je normen & waarden deelt, niet financieel gezien). Alle relaties waarbij dingen buiten evenwicht zijn (bijv. dom blond mokkel en rijke oude man) die lijken mij langdurig niet houdbaar.
Maar ach, ik ben nog "jong" en naïef, misschien bestaat een gelijkwaardige relatie wel helemaal niet.
* robuust89 fiept mee met autiquote:Op woensdag 6 april 2011 20:23 schreef Auti het volgende:
WAAAAAAAA ik moet offline, stuiter de fiep fiep zeg!
Megatron FTW!! EhUhEhEh
Moeten we een eeneiige tweeiling zien te vinden?quote:Op woensdag 6 april 2011 21:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Kut, we hebben dezelfde smaak!wat nu?
*high five met meneer van pruissen doet *quote:Op woensdag 6 april 2011 21:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Moeten we een eeneiige tweeiling zien te vinden?
Prachtig...quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef Auti het volgende:
[..]
Vind je dat erg?
@ EG;
Stukje van Donja bij de schapen en dan een schapenwissel met Max(mooie hond).
Max is 1 van de honden van de trainer, die andere in het filmpje van Swift is ook van hem, dat is Solo.
Op ongeveer 54 seconden hoor je de trainer zeggen "wisselen" , dan wil hij andere schapen op het veld. En dan stuurt hij Max en die haalt heel netjes de schaapjes op en brengt ze naar achter.
Ik ga denk ik vaker filmpjes maken en bepaald gedrag proberen goed vast te leggen.
En dan ook bezig houden met monteren en dergelijke, nu is het gewoon ruw dumpen.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was waarom je denkt dat de meesten ondanks ASS het toch voor elkaar hebben gekregen. (met studie, baan etc.)quote:Op woensdag 6 april 2011 18:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
De meeste hebben toch aardig wat voor elkaar gekregen ondanks ASS. Opleiding afgemaakt, baan, etc
Niet dat ik er veel waarde aan hecht, immers lies, damned lies, and statisticsquote:Op woensdag 6 april 2011 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
M.a.w.: is het je eigen waarneming, of baseer je dat op statistieken?
Bij thebookdepository is die bijna 10 euro goedkoper.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:23 schreef ScarFace- het volgende:
Denk dat ik dit boek ga bestellen
http://www.bol.com/nl/p/e(...)001710588/index.html
quote:Op woensdag 6 april 2011 23:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bij thebookdepository is die bijna 10 euro goedkoper.
Die is wel heel gaaf.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Eh ja, samen met Megatron en een hele zwik aan Lego robots die we samen gebouwd hebben
Maar zo stond ie toen ze binnenkwam:
[ afbeelding ]
Nee dat niet, maar engelstalige boeken haal ik altijd daar... scheelt vaak 30% met de NL prijs en ze hebben geen verzendkosten.quote:
Je hebt ABSOLUUT hier het grootste dilemma te pakken van een gelovige: het niet kunnen/mogen dienen van 2 goden ( de God van de Bijbel en de god van het geld) maar je zal toch ook moeten eten en bent daarmee veroordeeld tot het economisch systeem waarin we moeten leven: in ons geval (graai)kapitalisme.quote:Op maandag 4 april 2011 18:41 schreef Auti het volgende:
Sorry maar ik ben even los en mag ik eventjes heel hard en bot zijn zonder dat ik echt meen of iemand wil kwetsen maar wel om eventjes een heel hard standpunt te maken?
Ja? God zij met u, dank u wel;
Want velen, en volgens mij ook Schaal_9, zijn godsdienstig toch?
Als je dat dan bent, is het dan niet schoftig om toe te geven aan het kapitalisme en status? Daar volop op te geilen en naar te streven omdat dát het summun is? Is dat niet in werkelijkheid je ziel verkopen aan de duivel? Even heel cru en niet kwetsend bedoeld.
Jeugdsentiment, het is een robot én een auto (ok, vrachtwagen) en hij is de baas.quote:
Ok. Ik heb die rage/hype niet (bewust) meegemaakt, maar ik ben dan ook van 1985quote:Op donderdag 7 april 2011 14:07 schreef Auti het volgende:
[..]
Jeugdsentiment, het is een robot én een auto (ok, vrachtwagen) en hij is de baas.
Ik was helemaal gek van de Transformers, eind jaren 80 met die tekenfilmserie. Had je nog de oude Optimus. Had ik ook speelgoed van, dat was echt mooi speelgoed. Ik kon uren naar zo'n robot kijken. En ik wou altijd Starscream want dat is een vliegtuig.
Nu ook nog, met de nieuwe Transformers, zit echt heel mooi artwork tussen. Veel detail ook.
Transformers zijn cool en Optimus Prime is de coolste.
Sorry EG, maar dit is echt pure onzin.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is een duidelijk signaal: het huidige kapitalisme loopt op haar laatste benen. Vanuit sociaal-economisch perspectief, theologisch perspectief kan dit worden verklaard.
Generation 1 liep tot 1994. Maar ik weet niet of het in de jaren 90 nog regelmatig uitgezonden is op de Nederlandse TV. Maar toendertijd met het speelgoed was het echt een rage, speelgoed was er geloof ik ook eerder dan de serie/comics.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:26 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ok. Ik heb die rage/hype niet (bewust) meegemaakt, maar ik ben dan ook van 1985
Als een topman voor een bedrijf waarde creëert (dus niet "slechts" winst, want dan krijg je allemaal truukjes om die jaarwinst op te poetsen) dan ben ik van mening dat hij er best in delen.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:01 schreef Auti het volgende:
Helemaal mee eens.
En dat graaien, dat snap ik dus gewoon echt niet. Ik vind het vreselijk en schoftig en raar.
Ik snap bonussen ook niet en al helemaal niet de hoogtes daarvan.
Stel dat je 100k per jaar verdiend, dat is heel veel geld en dan zit je er echt wel goed bij hoor.
Wat moet je dan nog met een bonus van 100k of hoger? Het is niet zo dat ze het geld dringend nodig hebben. En door dat soort hoge salarissen en idioot gesmijt met geld zijn heel veel dingen onnodig duur geworden.
Daar wordt je op afgekeurd ja.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:47 schreef trolololo het volgende:
Als er ooit Asperger bij iemand is geconstateerd, maar het sociale leven gaat later een stuk beter dan toen het geconstateerd werd, en iemand solliciteert dan bijvoorbeeld bij de politie, kan je dan geweigerd worden vanwege dat er ooit asperger is geconstateerd?
Ik snap je wel maar het is imho ook erg 50/50. Ik kan het nu niet goed verwoorden, loop een beetje vast en te stuiteren in processen.. maar sommige dingen zijn uitzonderlijk duur en als je dan afvraagt waarom dan ligt dat dus in winstmarches en die winst moet weer gemaakt worden om schoftig hoge salarissen uit te betalen. Met als klap op de vuurpijl daar nog een bonus bovenop.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als een topman voor een bedrijf waarde creëert (dus niet "slechts" winst, want dan krijg je allemaal truukjes om die jaarwinst op te poetsen) dan ben ik van mening dat hij er best in delen.
Dat is ook de reden waarom ik droom van een eigen bedrijf, dan kan je schofterig veel geld verdienen zonder dat "het publiek" en de "politiek" zich daarover verontwaardigd. Een bekende van mij steekt op die manier (de winst van zijn eigen bedrijf) vele tientallen miljoenen per jaar in z'n zak en lacht alle topmannen vierkant uit, want die moeten zich verantwoorden.
Krijgen ze die informatie of met je die zelf ingeven?quote:
Als je van de diagnose af wilt komen omdat je er aan twijfelt, zal je je opnieuw moeten laten testen als second opinion, misschien dat je er zo van af kan komen? Je kan het zelf verzwijgen maar het komt tijdens de screening naar voren uit je medisch dossier. Ook als je dat zgn geheim of verborgen in je dossier hebt staan.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:10 schreef trolololo het volgende:
[..]
Krijgen ze die informatie of met je die zelf ingeven?
En: kan je niet van die diagnose afkomen? Ik weet zeker dat de diagnose onjuist is.
Dan ga ik binnekort naar de GGD (denk ik?) en kijken wat zij er van zeggen...quote:Op donderdag 7 april 2011 15:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Als je van de diagnose af wilt komen omdat je er aan twijfelt, zal je je opnieuw moeten laten testen als second opinion, misschien dat je er zo van af kan komen? Je kan het zelf verzwijgen maar het komt tijdens de screening naar voren uit je medisch dossier. Ook als je dat zgn geheim of verborgen in je dossier hebt staan.
Ze weten aardig wat over de mensen hoor, zal je verbaasd over zijn wat ze allemaal naar boven weten te toveren.
Via huisarts naar GGZ (psych). Het is een duidelijk verhaal; je hebt in het verleden de diagnose Asperger gekregen maar twijfelt hier zelf heel sterk aan en wilt daarnaast ook graag werk gaan doen waarbij die diagnose een beperking is. Dan ga je gewoon opnieuw door de molen.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:21 schreef trolololo het volgende:
[..]
Dan ga ik binnekort naar de GGD (denk ik?) en kijken wat zij er van zeggen...
Klinkt goedquote:Op donderdag 7 april 2011 15:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Via huisarts naar GGZ (psych). Het is een duidelijk verhaal; je hebt in het verleden de diagnose Asperger gekregen maar twijfelt hier zelf heel sterk aan en wilt daarnaast ook graag werk gaan doen waarbij die diagnose een beperking is. Dan ga je gewoon opnieuw door de molen.
quote:Op donderdag 7 april 2011 07:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar engelstalige boeken haal ik altijd daar... scheelt vaak 30% met de NL prijs en ze hebben geen verzendkosten.
Nee dat kan niet. Als je bij de overheid solliciteert, kijken ze of je een strafblad hebt. Natuurlijk kun je een assessment krijgen. Maar diagnoses gaan ze niet controleren. Kortom: niet vertellen. NOOIT slapende honden wakker maken.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:47 schreef trolololo het volgende:
Als er ooit Asperger bij iemand is geconstateerd, maar het sociale leven gaat later een stuk beter dan toen het geconstateerd werd, en iemand solliciteert dan bijvoorbeeld bij de politie, kan je dan geweigerd worden vanwege dat er ooit asperger is geconstateerd?
Het leek me ook niet logisch dat zoiets overal vermeldt staat, en ze doen zelf ook vele (psychische) capaciteits testen e.d.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Als je bij de overheid solliciteert, kijken ze of je een strafblad hebt. Natuurlijk kun je een assessment krijgen. Maar diagnoses gaan ze niet controleren. Kortom: niet vertellen. NOOIT slapende honden wakker maken.
Van een diagnose afkomen... ik zou niet weten of dat zonder meer kan. Heb je bijvoorbeeld een Wajong-uitkering gehad, dan heb je die destijds toch gekregen vanwege die diagnose.
Sorry hoor, maar heb je ervaring met solliciteren bij de Politie of bij Defensie?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet. Als je bij de overheid solliciteert, kijken ze of je een strafblad hebt. Natuurlijk kun je een assessment krijgen. Maar diagnoses gaan ze niet controleren. Kortom: niet vertellen. NOOIT slapende honden wakker maken.
Van een diagnose afkomen... ik zou niet weten of dat zonder meer kan. Heb je bijvoorbeeld een Wajong-uitkering gehad, dan heb je die destijds toch gekregen vanwege die diagnose.
Kijk jij hebt er (tamelijk) veel verstand vanquote:Op donderdag 7 april 2011 18:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar heb je ervaring met solliciteren bij de Politie of bij Defensie?
"natuurlijk kan je een assessment krijgen" misschien als rekenaar bij 1 of ander overheidsapparaat maar bij de Politie krijg je een keurige screening bij het AIVD en bij Defensie komt er ook nog MIVD bij kijken. Dat is geen grapje en ze halen je vrijwel helemaal binnenste buiten. Dat zijn geen normale assessments maar echte keiharde screenings, deepscannen. Bij de Politie is het iets minder als bij Defensie maar ze checken veel en ze kunnen héél, héél diep gaan. Tot aan het aanspreken van je buren aan toe.
Zo is er meer hoor, ik heb gesolliciteerd bij Johan Enschede, de grote gelddrukker, gewoon voor een simpel VBO baantje. Ik kwam niet door de screening, omdat ik schulden had (niet eens verteld) en daardoor gevoelig zou zijn voor chantage e.d. hadden ze een mooi woord voor waar ik even niet op kan komen.
De screening voor Politie of Defensie is erg pittigongeacht de functie.
Die diagnose is gesteld en vastgelegd. Dat wil niet zeggen dat ze er naast zaten. Je zegt zelf ook dat je er geen last van hebt of iig denkt aan een onjuiste diagnose. Dan staat er jou niets in de weg voor een second opinion, laat je nogmaals testen. Desnoods door de besten (yeah lekker rappenquote:Op donderdag 7 april 2011 18:17 schreef trolololo het volgende:
[..]
Kijk jij hebt er (tamelijk) veel verstand van
Ja ik weet dat ze bij de Politie (& Defensie) uitgebreid (antecedenten) onderzoek doen, maar ook je capaciteiten testen. Maar mijn vraag is of het een probleem is dat op mijn 10e de diagnose Asperger gesteld is, aangezien ik het niet leuk had op de basisschool, maar sinds de middelbare school gaat alles prima met mij, en niemand zegt er daar ooit wat van gemerkt te hebben, alleen die stempel staat nu wel op mijn voorhoofd.
Ik denk dat je bij de politie een pittige psychologische test zal krijgen. Het is een vak dat maximale sociale vaardigheden vereist.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:21 schreef trolololo het volgende:
[..]
Dan ga ik binnekort naar de GGD (denk ik?) en kijken wat zij er van zeggen...
EG: eigen observatiequote:
En als ik dan zie wat voor debielen er in uniform rondlopen, dan vraag ik me wel af waar die psychologische test uit bestaat.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij de politie een pittige psychologische test zal krijgen. Het is een vak dat maximale sociale vaardigheden vereist.
Ik zie wel eens een blik op de weg, en dan zie ik steeds een mondiger publiek. Ga er maar aan staan.
Ben ik het mee eensquote:Op donderdag 7 april 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En als ik dan zie wat voor debielen er in uniform rondlopen, dan vraag ik me wel af waar die psychologische test uit bestaat.
Het geldt alleen voor nieuwe instroom. Voor mensen die al een Wajong-uitkering hebben zal het wel met een sisser aflopen. Als ik naar het Regeerakkoord kijk, hebben de WAO-ers onder ons helemaal niets te vrezen.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:34 schreef ScarFace- het volgende:
Over de wajong gesproken. Is weer in t nieuws hoor..![]()
http://www.vkbanen.nl/ban(...)-in-2013/361099.html
knudde in wiskunde ?quote:Op donderdag 7 april 2011 18:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
EG: eigen observatieik heb niets met statistieken
ik ben heel slecht in wisknude
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |