abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:38:07 #76
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94885858
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:35 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. En ik zou van die 15 jaar 30 willen maken. De bouwgronddiscussie vind ik veel interessanter en relevanter dan de HRA-discussie.
Bouwgronddiscussie is een leuke, maar wat betreft "kunstmatige schaarste" ben ik het niet totaal eens met de gemiddelde Fok!ker. We stemmen namelijk wel braaf op partijtjes die ofwel een asfalt-mindset hebben, ofwel bosjesmannen zijn. Bouwgrond is helemaal geen issue in de politiek dus wordt er geen aandacht aan gegeven. En welke gemeente krijgt wat?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_94886035
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Liever dan overhaast en slecht ingrijpen ja.
Volgens mij pleiten de verschillende betrokken politici ook helemaal niet voor 'overhaast en slecht ingrijpen'.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:42:56 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94886105
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:23 schreef betyar het volgende:

[..]

Onzin, echt kapitalistische onzin praat, in beide dient ingegrepen te worden, als het bij de een niet afbouwend hoeft dan bij de andere ook niet. Inkomenspolitiek hangt anders toch behoorlijk aan de niet uit te stellen verandering in de HRA regeltjes. Natuurlijk gaat het om nivellering, bij de AOW en pensioenen toch ook?? Want volgens de kapitalisten onder ons hier op fok hebben de babyboomers meer dan genoeg geld en mag er best in hun kapitaal gesneden worden.
Waar zijn er kapitalisten die aan rechtmatig eigendom van huizenbezitters willen tornen?
Ik zie hooguit kritiek op de overheid die geld heeft rondgepompt en jarenlang de ogen sloot en het volk naar de mond praatte (geef het volk HRA en spelen).

Je gaat mij niet horen zeggen dat de generatie van m'n ouders hun kapitalen verplicht met mij moeten delen, ik gun het ze, maar het heeft de woningmarkt wel moeilijk toegankelijk gemaakt en uiteindelijk wint de overheid nog steeds in de vorm van erfbelastingen.
pi_94886129
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bouwgronddiscussie is een leuke, maar wat betreft "kunstmatige schaarste" ben ik het niet totaal eens met de gemiddelde Fok!ker. We stemmen namelijk wel braaf op partijtjes die ofwel een asfalt-mindset hebben, ofwel bosjesmannen zijn. Bouwgrond is helemaal geen issue in de politiek dus wordt er geen aandacht aan gegeven. En welke gemeente krijgt wat?
Daarnaast is er in bijna elke gemeente (op een deel van het platteland na) een stuwmeertje van ruimte om te bouwen. We maken er met zijn allen geen gebruik van om allerlei redenen maar het is nauwelijks een argument.
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:46:02 #80
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94886231
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarnaast is er in bijna elke gemeente (op een deel van het platteland na) een stuwmeertje van ruimte om te bouwen. We maken er met zijn allen geen gebruik van om allerlei redenen maar het is nauwelijks een argument.
Inherent probleem van de gronduitgifte; zodra je het hebt uitgegeven is het op.
Dan kan je dat maar beter doen in economisch gunstige tijden, zodat je een hoge grondprijs ontvangt. Je kan elke vierkante meter immers maar één keer uitgeven. HRA-discussie hangt hier zeker mee samen, want als gegarandeert 20% minder opbrengsten gerealiseerd worden met het gronduitgiftebeleid, zie je uiteraard een gigantisch dumpeffect de komende 30 jaar. Elke ontwikkelaar wil snel de hoofdprijs cashen om dan een paar jaar te rusten totdat de schaarste zo hoog is dat de HRA-afschaffing gecompenseerd wordt door de hogere vraag.
pi_94886402
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Probeer jij eerst maar eens een hypotheek te krijgen. Die markt zit compleet op slot op dit moment. Zeker nu met de nieuwe regels aangaande de hypotheekverstrekking.
Is goed :) Ik ga volgende week mijn koopcontract tekenen en de hypotheek is al zo goed als rond :)
Verder nog iets?
pi_94886502
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Inherent probleem van de gronduitgifte; zodra je het hebt uitgegeven is het op.
Dan kan je dat maar beter doen in economisch gunstige tijden, zodat je een hoge grondprijs ontvangt. Je kan elke vierkante meter immers maar één keer uitgeven.
Vaak gaat het om reconstructies en dergelijke. Grond die dus een nieuwe functie krijgt en waar ook niet de gemeente de drijvende kracht is maar een ontwikkelaar.

quote:
HRA-discussie hangt hier zeker mee samen, want als gegarandeert 20% minder opbrengsten gerealiseerd worden met het gronduitgiftebeleid, zie je uiteraard een gigantisch dumpeffect de komende 30 jaar. Elke ontwikkelaar wil snel de hoofdprijs cashen om dan een paar jaar te rusten totdat de schaarste zo hoog is dat de HRA-afschaffing gecompenseerd wordt door de hogere vraag.
De markt zal zich opnieuw moeten zetten inderdaad maar daarom zal de HRA ook met een vrij lange overgangsperiode worden omgebouwd tot wat nieuws. Waarbij er vast een vorm van eigenwoningbezitbevordering zal blijven.
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:07:17 #83
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94887010
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vaak gaat het om reconstructies en dergelijke. Grond die dus een nieuwe functie krijgt en waar ook niet de gemeente de drijvende kracht is maar een ontwikkelaar.
Opnieuw een schaarste-product; evenals binnenstedelijke inpassingsprojecten bestaan ze bij gratie van een zeer regressief gronduitgiftebeleid. Elke ontwikkelaar maakt liever een stuk weiland bouwrijp dan dat ze door de papieren mallemolen gaan die inleglocaties zijn. Waarom zou je ook; op elke vierkante kilometer is wel een gemeentelijk monument of beschermd stadsgezicht te vinden waardoor zulke ondernemingen jaren duren.

quote:
De markt zal zich opnieuw moeten zetten inderdaad maar daarom zal de HRA ook met een vrij lange overgangsperiode worden omgebouwd tot wat nieuws. Waarbij er vast een vorm van eigenwoningbezitbevordering zal blijven.
Dit is exact mijn punt en daarom zijn betyar en Koos iets te voorbarig met hun oplossingen "liever gisteren dan vandaag beginnen met afschaffing van de HRA".
pi_94887117
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 01:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Opnieuw een schaarste-product; evenals binnenstedelijke inpassingsprojecten bestaan ze bij gratie van een zeer regressief gronduitgiftebeleid. Elke ontwikkelaar maakt liever een stuk weiland bouwrijp dan dat ze door de papieren mallemolen gaan die inleglocaties zijn. Waarom zou je ook; op elke vierkante kilometer is wel een gemeentelijk monument of beschermd stadsgezicht te vinden waardoor zulke ondernemingen jaren duren.
Zelfs (binnenstedelijke) plannen waarvoor alle procedures al lang en breed zijn doorlopen blijven vaak jaren liggen. Maar een paar koeien wegjagen en bouwen is makkelijker inderdaad :+

[..]
quote:
Dit is exact mijn punt en daarom zijn betyar en Koos iets te voorbarig met hun oplossingen "liever gisteren dan vandaag beginnen met afschaffing van de HRA".
Met er plannen voor maken had men al moeten beginnen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:11:22 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94887152
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 01:10 schreef du_ke het volgende:
Met er plannen voor maken had men al moeten beginnen.
Met plannen voor de AOW ook in 1990, maar goed, de politiek is traag :+
pi_94887172
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 01:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Met plannen voor de AOW ook in 1990, maar goed, de politiek is traag :+
Zeker als de spruitjespartijen er geen zin in hebben :+
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:26:39 #87
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94890601
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar zijn er kapitalisten die aan rechtmatig eigendom van huizenbezitters willen tornen?
Ik zie hooguit kritiek op de overheid die geld heeft rondgepompt en jarenlang de ogen sloot en het volk naar de mond praatte (geef het volk HRA en spelen).
HRA is in mijn ogen geen recht, al helemaal niet bij mensen die het niet nodig hebben. Kapitalisten willen best aan de HRA komen maar dienen gecompenseerd te worden voor de schade die ze dan menen te hebben. Pech gehad en je betaalt maar meer of je gaat goedkoper zitten.

quote:
Je gaat mij niet horen zeggen dat de generatie van m'n ouders hun kapitalen verplicht met mij moeten delen, ik gun het ze, maar het heeft de woningmarkt wel moeilijk toegankelijk gemaakt en uiteindelijk wint de overheid nog steeds in de vorm van erfbelastingen.
Een beetje snuggere ouders die weten de weg te vinden hoe je zo min mogelijk erfbelasting gaat betalen. Die centjes die de overheid binnen haalt met erfbelasting is zo goed als nihil als je ouders je tenminste vertrouwen, al helemaal als je een beetje creatief bent met hypotheken en verbouwingsbonnetjes.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 01:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

[..]

Er is grond genoeg, maar de mensen willen niet over de heuvelrug heen kijken. Dat er gebieden en gebouwen beschermd zijn is toch alleen maar goed? En nee in Nederland is het niet doorgeschoten en ja mensen willen en vragen teveel voor hun grond.

Ik zie er geen nut van in om de HRA langzaam af te laten vloeien. Nu knopen doorhakken en nu een beperking, dat zet zoden aan de dijk, hoe de markt zich dan ontwikkelt kan niemand zeggen. Mensen met centjes blijven toch wel exclusief kopen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 08:40:51 #88
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94890812
Je kon het niet laten he Koos, je kon het gewoon niet laten. :P Ik weet bij voorbaat dat GSbrdr al mijn opvattingen ook al heeft gedeeld aangezien we het hierover vaak glashard eens zijn, maar evengoed:

De HRA zoals hij er nu ligt moet blijven bestaan zolang er geen beter alternatief ligt en de enige oplossing van 'links' is om deze met onmiddellijke ingang te schrappen of af te bouwen. Het is totaal onwenselijk en oneerlijk om enorme kapitaalsvernietiging tot stand te laten komen door de onmiddellijke afschaf van de HRA tot stand te laten komen. Je vernietigd zowel de huizenmarkt, je krijgt scheef-wonen, de banken moeten al die hypotheken afschrijven (dus de tweede 'bubble' komt tot stand) en de modale woningen van nu worden de hogere woningen van straks.

Op de lange termijn is een afbouw van de HRA alleen maar goed, maar met de huidige voorstellen en zoals jullie het graag zien is het een dolk door het hart van vermogend en bankierend Nederland, en daar weiger ik aan mee te werken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94891525
M.a.w.: in plaats van met een alternatief te komen voor die "verdervelijke slinkse plannen", laten we alles bij het oude, veranderen we niks, blijft de woningmarkt in het slop en boeken we geen enkele vooruitgang. Of heeft rechts wel een goed plan om de HRA af te bouwen, in te perken of helemaal af te schaffen? Als ik zo naar het huidige kabinet van stilstand en achteruitgang kijk niet.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:17:10 #90
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94891571
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:40 schreef Voorschrift het volgende:
Je kon het niet laten he Koos, je kon het gewoon niet laten. :P Ik weet bij voorbaat dat GSbrdr al mijn opvattingen ook al heeft gedeeld aangezien we het hierover vaak glashard eens zijn, maar evengoed:

De HRA zoals hij er nu ligt moet blijven bestaan zolang er geen beter alternatief ligt en de enige oplossing van 'links' is om deze met onmiddellijke ingang te schrappen of af te bouwen. Het is totaal onwenselijk en oneerlijk om enorme kapitaalsvernietiging tot stand te laten komen door de onmiddellijke afschaf van de HRA tot stand te laten komen. Je vernietigd zowel de huizenmarkt, je krijgt scheef-wonen, de banken moeten al die hypotheken afschrijven (dus de tweede 'bubble' komt tot stand) en de modale woningen van nu worden de hogere woningen van straks.

Op de lange termijn is een afbouw van de HRA alleen maar goed, maar met de huidige voorstellen en zoals jullie het graag zien is het een dolk door het hart van vermogend en bankierend Nederland, en daar weiger ik aan mee te werken.
Niemand wilt de HRA meteen afschaffen, dus je hele betoog is op een leugen gestaafd.

Verder is er niks mis met "kapitaalsvernietiging" op de woningmarkt aangezien het pure lucht is en iedereen weet ook dat het zo is. Iets wat niks is kan je ook niet vernietigen. En je boehoe over die arme "hardwerkende" Nederlander is natuurlijk een argument van niks aangezien het gebaseerd is op pure emotie, dus ook niet geldig.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:19:12 #91
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94891600
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
M.a.w.: in plaats van met een alternatief te komen voor die "verdervelijke slinkse plannen", laten we alles bij het oude, veranderen we niks, blijft de woningmarkt in het slop en boeken we geen enkele vooruitgang. Of heeft rechts wel een goed plan om de HRA af te bouwen, in te perken of helemaal af te schaffen? Als ik zo naar het huidige kabinet van stilstand en achteruitgang kijk niet.
Wanneer de huidige huizenbezitters ontzien worden van toekomstige snelle afbouw of afschaf heb ik er geen problemen mee, dus geen wetgeving met terugwerkende kracht. En bovendien zou ik hieraan graag willen toevoegen dat de huursubsidie ook naar beneden mag dan, als we de woningmarkt toch "vrij" willen maken.

Dus geen gefinancierde sociale woningbouw meer, als de HRA ook als onacceptabel gezien word.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:21:01 #92
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94891633
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wanneer de huidige huizenbezitters ontzien worden van toekomstige snelle afbouw of afschaf heb ik er geen problemen mee, dus geen wetgeving met terugwerkende kracht. En bovendien zou ik hieraan graag willen toevoegen dat de huursubsidie ook naar beneden mag dan, als we de woningmarkt toch "vrij" willen maken.

Dus geen gefinancierde sociale woningbouw meer, als de HRA ook als onacceptabel gezien word.
De HRA beperken is natuurlijk geen ruilhandel, de sociale woningen hebben er niks mee te maken. Dat je dat wilt beperken is pure rancune van jou uit richting arme mensen, die je toch al als minderwaardig ziet, meer niet.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:22:08 #93
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94891657
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:21 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

De HRA beperken is natuurlijk geen ruilhandel, de sociale woningen hebben er niks mee te maken. Dat je dat wilt beperken is pure rancune van jou uit richting arme mensen, die je toch al als minderwaardig ziet, meer niet.
Subsidie is subsidie, je wil een vrije markt of je wil het niet.

Deal with it.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94891772
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:22 schreef Voorschrift het volgende:

Deal with it.
Ligt eraan wat het doel zou moeten zijn van die subsidies.
Als het doel is mensen een woning te verschaffen, dan zou je best aan zowel de huursubsidie als aan de HRA een bovengrens kunnen stellen. Een huurwoning kun je ook gewoon een marktwaarde geven. Alles boven een bepaalde grens (laten bijvoorbeeld zeggen ¤ 279.000,-) krijgt geen subsidie. Daarboven zou het in 30 jaar stapsgewijs afgebouwd kunnen worden, om al die bange rechtse vastgoedspeculanten zichzelf niet te laten bevuilen. ;).
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:30:43 #95
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94891837
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ligt eraan wat het doel zou moeten zijn van die subsidies.
Als het doel is mensen een woning te verschaffen, dan zou je best aan zowel de huursubsidie als aan de HRA een bovengrens kunnen stellen. Een huurwoning kun je ook gewoon een marktwaarde geven. Alles boven een bepaalde grens (laten bijvoorbeeld zeggen ¤ 279.000,-) krijgt geen subsidie. Daarboven zou het in 30 jaar stapsgewijs afgebouwd kunnen worden, om al die bange rechtse vastgoedspeculanten zichzelf niet te laten bevuilen. ;).
Kijk, jij snapt het.

En zolang de sociale medemens niet wil tornen aan de huursubsidies en de vrije markt echt willen doordrukken met een geleidelijke overgang waarmee kapitaalvernietiging wordt tegengegaan niet willen accepteren vind ik dat er niet aan de HRA gekomen mag worden. We zijn hier niet van de half-/half brigade.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94892250
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:30 schreef Voorschrift het volgende:
Kijk, jij snapt het.

En zolang de sociale medemens niet wil tornen aan de huursubsidies en de vrije markt echt willen doordrukken met een geleidelijke overgang waarmee kapitaalvernietiging wordt tegengegaan niet willen accepteren vind ik dat er niet aan de HRA gekomen mag worden. We zijn hier niet van de half-/half brigade.
Maar vind jij het andersom dan ook enorm spijtig dat het huidige kabinet alleen de huurmarkt aanpakt terwijl er een enorm subsidiesysteem blijft bestaan voor de koopmarkt?
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:47:48 #97
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94892334
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar vind jij het andersom dan ook enorm spijtig dat het huidige kabinet alleen de huurmarkt aanpakt terwijl er een enorm subsidiesysteem blijft bestaan voor de koopmarkt?
Er is niks mis met de kabinetsplannen, maar er was meer uit te halen inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94892681
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:47 schreef Voorschrift het volgende:
Er is niks mis met de kabinetsplannen, maar er was meer uit te halen inderdaad.
Wel raar dat je in de ene post zegt dat de HRA niet aangepakt kan worden zonder dat de huurmarkt aangepakt wordt (want anders is het oneerlijk enz), maar andersom geldt dat blijkbaar niet?
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:04:13 #99
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94892774
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wel raar dat je in de ene post zegt dat de HRA niet aangepakt kan worden zonder dat de huurmarkt aangepakt wordt (want anders is het oneerlijk enz), maar andersom geldt dat blijkbaar niet?
Dat zeg ik niet, van mij had de regering zoals ik al zei gewoon de HRA kunnen aanpakken mits het niet met terugwerkende kracht in werking zou worden gesteld en de huursubsidies ook aangepakt zouden worden. De huursubsidies worden nu aangepakt, maar ik heb nog niks vernomen over een nieuw voorstel over het aanpassen van de HRA-regeling.

Wanneer het kabinet met zo een voorstel zou komen zou ik er niet tegen zijn nee. Dat ze echter alleen met de huursubsidies aan komen zetten is niet iets waar ik wat aan kan doen, ben het er gewoon mee eens wat ze aan het doen zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94892899
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:49 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Is goed :) Ik ga volgende week mijn koopcontract tekenen en de hypotheek is al zo goed als rond :)
Verder nog iets?
Van Harte gefeliciteerd. Alleen gaat het niet alleen om jou. Het valt niet te ontkennen dat de woningmarkt op het moment een verschrikking is. Maar goed als je alleen maar van je eigen positie uitgaat zal het allemaal wel geweldig zijn.

Succes met verhuizen.
pi_94893178
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Deal with it.
Daarom, weg met die HRA.
pi_94893325
Haha die Voorschrift, wat laat die jongen zich toch weer kennen met zn slechte argumenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:23:00 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893371
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Haha die Voorschrift, wat laat die jongen zich toch weer kennen met zn slechte argumenten.
Hoezo, waarom zou er geen vrije markt moeten zijn voor huurders maar wel voor kopers?

Vrije markt is vrije markt, pas wanneer de overheid alle subsidies wegtrekt mogen ze aan de HRA komen, aangezien het al de enige aftrekpost is die vermogende mensen hebben.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94893418
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoezo, waarom zou er geen vrije markt moeten zijn voor huurders maar wel voor kopers?

Vrije markt is vrije markt, pas wanneer de overheid alle subsidies wegtrekt mogen ze aan de HRA komen, aangezien het al de enige aftrekpost is die vermogende mensen hebben.
Ach man, ik lees je postings niet eens meer. Maar vind het gewoon dieprtriest dat je begint te spurtelen als een klein kind als wij ook maar het lef hebben om de HRA in te perken.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:25:07 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94893433
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ben jij de enige 'woningmarkt-kenner' die de HRA intact wil laten?
Wat zijn punt is, en daar heeft hij volkomen gelijk in, is dat een grens trekken met betrekking tot maximale aftrek, gewoon voor een nog grotere tweedeling zorgt in de woningmarkt. Nobel streven hoor, maximeren tot 300k, maar in dit geval moet je je afvragen wat wijsheid is.

Voorts hoor ik ook graag van je hoe je die geleidelijke afbouw voor je ziet. Percentages, bedragen enzo?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94893436
Waarom moet jij recht op een aftrekpost hebben? ben je zo armlastig?
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:25:37 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893454
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:25 schreef Tem het volgende:
Nee, het is gewoon mooi meegenomen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94893468
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Van Harte gefeliciteerd. Alleen gaat het niet alleen om jou. Het valt niet te ontkennen dat de woningmarkt op het moment een verschrikking is. Maar goed als je alleen maar van je eigen positie uitgaat zal het allemaal wel geweldig zijn.

Succes met verhuizen.
Ik weet ook best dat de boel flink opslot zit. Maar jij zei probeer maar eens een hypotheek te krijgen ;)
Maar het is ook lastig. Ik heb mijn ouders nu nodig om borg te staan. 1 a 2 jaar geleden had ik het zonder probleem met mijn huidige salaris zelf kunnen afsluiten.
De verhuisbewegingen zijn momenteel ook minimaal. Dat is in dit geval natuurlijk wel in mijn voordeel, relatief lage prijs.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:26:13 #109
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893481
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach man, ik lees je postings niet eens meer. Maar vind het gewoon dieprtriest dat je begint te spurtelen als een klein kind als wij ook maar het lef hebben om de HRA in te perken.
Dat terwijl in mijn postings gewoon welwillendheid staat tegenover het beperken van de HRA. Toch maar beginnen met lezen dan zou ik zeggen. ;)
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:26:30 #110
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94893498
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:25 schreef Tem het volgende:
Nja, de aftrek zit momenteel verdisconteerd in het 52% tarief. Op dat tarief is ook Box 2 afgestemd, evenals de VPB. Wanneer je dus de HRA afschaft, moet je wel gaan compenseren anders gaan vermogende mensen box-shoppen en ben je per saldo nog duurder uit vrees ik :P
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94893550
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:
Dat terwijl in mijn postings gewoon welwillendheid staat tegenover het beperken van de HRA. Toch maar beginnen met lezen dan zou ik zeggen. ;)
Maar je hangt er wel van allerlei voorwaarden aan. Eerst de huurmarkt, dan pas de HRA. Omdat het anders zielig zou zijn voor rijke mensen die de HRA als enige aftrekpost hebben :D.
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2011 @ 10:32:17 #112
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94893668
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar je hangt er wel van allerlei voorwaarden aan. Eerst de huurmarkt, dan pas de HRA. Omdat het anders zielig zou zijn voor rijke mensen die de HRA als enige aftrekpost hebben :D.
Wel een hoop rijke mensen dan in Nederland.
Carpe Libertatem
pi_94893702
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Wel een hoop rijke mensen dan in Nederland.
In principe is iedereen rijk in Nederland, maar dat is een andere discussie. ;).
pi_94893703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nja, de aftrek zit momenteel verdisconteerd in het 52% tarief. Op dat tarief is ook Box 2 afgestemd, evenals de VPB. Wanneer je dus de HRA afschaft, moet je wel gaan compenseren anders gaan vermogende mensen box-shoppen en ben je per saldo nog duurder uit vrees ik :P
Zoals julllie wel weten ben ik ook niet voor afschaffing wel voor afbouw richting een standaard percentage voor de HRA. Laten we zeggen 25% en dus zonder maximalisering van het hypotheekbedrag. Daarna zou je kunnen kijken om het nog verder af te bouwen.

Ik vind de argumenten die nu worden gegeven voor het behoud niet erg sterk en de HRA zoals die nu is kan dadelijk gewoon niet meer. Zie het stuk van Koos in de OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2011 10:33:50 ]
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:34:14 #115
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893737
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat, en natuurlijk ook omdat een afschaffing van de HRA of een te snelle afname hiervan veel huizen onbetaalbaar zou maken en veel hypotheken afgeschreven zouden moeten worden. Dat is sowieso een erg slecht idee met de huidige stand van zaken binnen de bankwereld.

Dat er dus nog even mee gewacht word is niet zo'n probleem, alleen maar beter zo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:34:30 #116
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94893747
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Zoals julllie wel weten ben ik ook niet voor afschaffing wel voor afbouw richting een standaard percentage voor de HRA. Laten we zeggen 25% en dus zonder maximalisering van het hypotheekbedrag. Daarna zou je kunnen kijken om het nog verder af te bouwen.

Ik vind de argumenten die nu worden gegeven voor het behoud niet erg sterk en de HRA zoals die nu is kan dadelijk gewoon niet meer. Zie het stevens het stuk van Koos in de OP.
Ik pleit helemaal nergens voor behoud, ik zie alleen dat hier veel te gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan de fiscale problematiek. Vind het best hoor, maar ga dan niet aan het eind van de streep tot de conclusie komen dat je duurder uit bent.
Bis bis bis
pi_94893775
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef Voorschrift het volgende:
Dat, en natuurlijk ook omdat een afschaffing van de HRA of een te snelle afname hiervan veel huizen onbetaalbaar zou maken en veel hypotheken afgeschreven zouden moeten worden. Dat is sowieso een erg slecht idee met de huidige stand van zaken binnen de bankwereld.
Mwa, beter een schuurtje wat al bouwvallig wiebelt het laatste zetje geven zodat-ie instort en een nieuw schuurtje bouwen, dan hetzelfde schuurtje weer oplappen (met gemeenschapsgeld) om het daarna alsnog te slopen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:38:07 #118
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94893870
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mwa, beter een schuurtje wat al bouwvallig wiebelt het laatste zetje geven zodat-ie instort en een nieuw schuurtje bouwen, dan hetzelfde schuurtje weer oplappen (met gemeenschapsgeld) om het daarna alsnog te slopen.
Jij denkt dat je beter word van een tweede bancaire crisis vlak na deze eerste?

Ja, tegen zoveel kortzichtigheid kunnen onze argumenten ook niet op natuurlijk. Ga je gang maar, maar dan niet komen janken wanneer je je huis uitgegooid word en je je baan kwijt bent, puur en alleen omdat die mensen met die grote huizen zo'n oneerlijk voordeeltje hadden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94893935
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
Jij denkt dat je beter word van een tweede bancaire crisis vlak na deze eerste?

Ja, tegen zoveel kortzichtigheid kunnen onze argumenten ook niet op natuurlijk. Ga je gang maar, maar dan niet komen janken wanneer je je huis uitgegooid word en je je baan kwijt bent, puur en alleen omdat die mensen met die grote huizen zo'n oneerlijk voordeeltje hadden.
Ach jung, ik zit in een huurhuis en in een beroepsgroep die al vele klappen heeft gehad. Baan kwijt is dus oud nieuws.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:42:34 #120
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894013
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ach jung, ik zit in een huurhuis en in een beroepsgroep die al vele klappen heeft gehad. Baan kwijt is dus oud nieuws.
Dat jij je prettig voelt in die rol wil niet zeggen dat je de rest van de 16 miljoen Nederlanders ook maar moet meeslepen in eenzelfde miserabele toekomstvisie. Ik maak zelf ook geen gebruik van de HRA, maar weet wel dat een afschaf zoals voorgesteld door menig persoon hier meer ellende teweeg gaat brengen dan voordelen. Uit afgunst het land weer naar een recessie trekken heb ik geen behoefte aan, totaal niet zelfs.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894089
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik pleit helemaal nergens voor behoud, ik zie alleen dat hier veel te gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan de fiscale problematiek. Vind het best hoor, maar ga dan niet aan het eind van de streep tot de conclusie komen dat je duurder uit bent.
Volgens mij zeg ik ook niet dat jij dat doet. Maar de meeste argumenten die nu worden genoemd zijn voornamelijk omdat het een recht zou zijn en wordt het direct gekoppeld aan subsidies voor van alles en nog wat en moet er een belasting compensatie komen maar ik zie niet echt wat voor compensatie dat zou moeten zijn.

Ik ben het wel met je eens dat het veel consequenties heeft maar dat het pijn gaat doen is volgens mij sowieso een feit. Maar wat is jouw idee erover dan?
pi_94894164
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:25 schreef eriksd het volgende:
Voorts hoor ik ook graag van je hoe je die geleidelijke afbouw voor je ziet. Percentages, bedragen enzo?
Er lopen ongetwijfeld wijze mannen rond op het ministerie die daar iets moois van kunnen maken.
pi_94894211
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:42 schreef Voorschrift het volgende:
Dat jij je prettig voelt in die rol wil niet zeggen dat je de rest van de 16 miljoen Nederlanders ook maar moet meeslepen in eenzelfde miserabele toekomstvisie. Ik maak zelf ook geen gebruik van de HRA, maar weet wel dat een afschaf zoals voorgesteld door menig persoon hier meer ellende teweeg gaat brengen dan voordelen. Uit afgunst het land weer naar een recessie trekken heb ik geen behoefte aan, totaal niet zelfs.
Nee hoor, het gaat bij mij helemaal niet om afgunst, ik wil zelf in de positie komen dat ik HRA mag genieten door een huis te kopen binnenkort. Maar het is mijns inziens niet reëel te verwachten dat ik de gehele 30 jaar dezelfde HRA ga behouden. Net zoals het niet reëel is te verwachten dat ik hetzelfde aanvullende pensioen krijg als de mensen waarvoor ik nu maandelijks enorm veel premie betaal.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:48:51 #124
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894226
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er lopen ongetwijfeld wijze mannen rond op het ministerie die daar iets moois van kunnen maken.
Knappe wijze man die alle negatieve gevolgen van een directe afschaf of te snelle afbouw kan compenseren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894269
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:48 schreef Voorschrift het volgende:
Knappe wijze man die alle negatieve gevolgen van een directe afschaf of te snelle afbouw kan compenseren.
Waarom zou dat perse gecompenseerd moeten worden?
Wordt een museum gecompenseerd omdat ze minder subsidie krijgt?
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:51:00 #126
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894288
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee hoor, het gaat bij mij helemaal niet om afgunst, ik wil zelf in de positie komen dat ik HRA mag genieten door een huis te kopen binnenkort. Maar het is mijns inziens niet reëel te verwachten dat ik de gehele 30 jaar dezelfde HRA ga behouden. Net zoals het niet reëel is te verwachten dat ik hetzelfde aanvullende pensioen krijg als de mensen waarvoor ik nu maandelijks enorm veel premie betaal.
Voor mensen als jou maakt het ook niet uit aangezien je je niet al blauw hebt betaald voor een hoge hypotheek of je kapitaal vast zit in vastgoed. Voor mensen die wel jarenlang een hypotheek hebben afbetaald (die aan de grens zat qua mogelijkheden juist door die HRA) is een afschaf een doodsteek en zullen ze moeten verhuizen, en bovendien zijn ze hun hele onderpand kwijt. Hun huizenprijs zal instorten en al dat geld verdwijnt gewoon in de goot. De bank krijgt dat geld nooit meer terug en zal enorme afschrijvingen moeten doen en de hand nog steviger op de knip houden.

Je moet niet denken vanuit je eigen perspectief, maar vanuit die van de huidige huiseigenaren met een relatief hoge hypotheek die betaalbaar blijft juist door die HRA.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:52:06 #127
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894328
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom zou dat perse gecompenseerd moeten worden?
Wordt een museum gecompenseerd omdat ze minder subsidie krijgt?
Omdat ze anders op straat komen te staan, en de bankensector in elkaar stort (alweer).
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894388
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat ze anders op straat komen te staan, en de bankensector in elkaar stort (alweer).
Waarom komen ze op straat te staan? Over welke inkomensgroep hebben we het eigenlijk?
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:55:12 #129
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894440
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom komen ze op straat te staan? Over welke inkomensgroep hebben we het eigenlijk?
Kan iedere inkomensgroep zijn die door de HRA net hun hypotheek kan aflossen. De huizenprijzen zullen sowieso instorten door een dergelijke maatregel, dus het geld haal je niet terug uit de verkoop, dus kapitaalvernietiging is het sowieso.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894681
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 08:40 schreef Voorschrift het volgende:en de enige oplossing van 'links' is om deze met onmiddellijke ingang te schrappen of af te bouwen.
Dat is populair om te roepen maar klopt natuurlijk van geen kant.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:04:08 #131
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894732
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is populair om te roepen maar klopt natuurlijk van geen kant.
Ik zie ze niet korten op de huursubsidies om een echte vrije markt tot stand te laten komen, dat initiatief moet weer van 'onze' kant komen. Ze schreeuwen dat een vrije woningmarkt geweldig is, maar er wat aan doen; ho-maar.

Ik zie wel in dat dat voor rechts net zo geld op dit moment, maar een goed alternatief ligt er nog niet, maar onwelwillend ben ik er niet tegenover.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894734
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kan iedere inkomensgroep zijn die door de HRA net hun hypotheek kan aflossen.
Het gaat er deels juist om dat er veel te weinig wordt afgelost omdat de HRA niet het aflossen maar het lenen stimuleert...

quote:
De huizenprijzen zullen sowieso instorten door een dergelijke maatregel,
Onzin, bij een verstandige afbouw zal dit niet gebeuren.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:04:52 #133
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894750
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat er deels juist om dat er veel te weinig wordt afgelost omdat de HRA niet het aflossen maar het lenen stimuleert...

[..]
Ja, en die moet je afbetalen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894781
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kan iedere inkomensgroep zijn die door de HRA net hun hypotheek kan aflossen. De huizenprijzen zullen sowieso instorten door een dergelijke maatregel, dus het geld haal je niet terug uit de verkoop, dus kapitaalvernietiging is het sowieso.
Wat ben je dan voor een dom varken? Godverdomme zeg :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:07:07 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94894820
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor een dom varken? Godverdomme zeg :')
Ja ik had het ook niet gedaan, maar goed daar komt ook de kredietcrisis vandaan, van dergelijke idioten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94894882
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zie ze niet korten op de huursubsidies om een echte vrije markt tot stand te laten komen, dat initiatief moet weer van 'onze' kant komen.
De huursubsidies hebben er ook niet zo heel veel mee te maken natuurlijk. dat wordt er elke keer aan de haren bijgesleept vanwege wat ideologische prietpraat. Maar het gaat om pakweg 2 miljard euro per jaar. Die verstoring is minimaal vergeleken met die van de HRA. Dat er iets zou moeten gebeuren aan de sociale huur en de woningmarkt in haar geheel bekeken moet worden klopt uiteraard. Maar daar is 'links' dan ook gewoon voor. Die hebben tal van moties gesteund dat de woningmarkt in haar geheel onderzocht moet worden en toekomstbestendig gemaakt moet worden.
quote:
Ze schreeuwen dat een vrije woningmarkt geweldig is, maar er wat aan doen; ho-maar.
Onzin dus. Het zijn de spruitjespartijen die het alleen maar eenzijdig durven te bekijken.
quote:
Ik zie wel in dat dat voor rechts net zo geld op dit moment, maar een goed alternatief ligt er nog niet, maar onwelwillend ben ik er niet tegenover.
Jij niet maar de partijen die je steunt wel.
pi_94894892
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, en die moet je afbetalen.
neehoor dat is vaak juist een van de problemen.
pi_94894913
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:51 schreef Voorschrift het volgende:
Voor mensen als jou maakt het ook niet uit aangezien je je niet al blauw hebt betaald voor een hoge hypotheek of je kapitaal vast zit in vastgoed. Voor mensen die wel jarenlang een hypotheek hebben afbetaald (die aan de grens zat qua mogelijkheden juist door die HRA) is een afschaf een doodsteek en zullen ze moeten verhuizen, en bovendien zijn ze hun hele onderpand kwijt.
Mensen die al jarenlang HRA hebben ontvangen zullen relatief het minste merken, die hebben nog maar kort te gaan, er zit immers een grens van 30 jaar aan.

quote:
Hun huizenprijs zal instorten en al dat geld verdwijnt gewoon in de goot. De bank krijgt dat geld nooit meer terug en zal enorme afschrijvingen moeten doen en de hand nog steviger op de knip houden.
Dat gebeurt nu al zonder dat er iets aan de HRA wordt gedaan.

quote:
Je moet niet denken vanuit je eigen perspectief, maar vanuit die van de huidige huiseigenaren met een relatief hoge hypotheek die betaalbaar blijft juist door die HRA.
Eigenlijk zeg je dus dat het stimuleren van mensen om ver boven hun mogelijkheden een huis te kopen goed is? Zoals zeg maar in de VS gebeurde?
Misschien moet iedereen wat realistischer worden aangaande wat ze a. kunnen betalen en b. of hun woning überhaupt meer waard wordt.
Vastgoedwaardestijging is geen onvervreemdbaar recht, net als HRA. :D.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:12:35 #139
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895011
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Eigenlijk zeg je dus dat het stimuleren van mensen om ver boven hun mogelijkheden een huis te kopen goed is? Zoals zeg maar in de VS gebeurde?
Misschien moet iedereen wat realistischer worden aangaande wat ze a. kunnen betalen en b. of hun woning überhaupt meer waard wordt.
Vastgoedwaardestijging is geen onvervreemdbaar recht, net als HRA. :D.
Nee dat zeg ik niet, ik zeg enkel dat dit niet het juiste moment is om die mensen hun kop af te hakken, en al helemaal niet om dat spontaan te doen. Zonder terugwerkende kracht, op een lange termijn, vallen de klappen te incasseren, op een andere manier niet.

Ik ben het sowieso oneens met mensen die boven hun stand leven qua woonsituatie, aangezien als het puntje bij paaltje komt ik er voor mag opdraaien voor hun waanideeën.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94895067
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ik had het ook niet gedaan, maar goed daar komt ook de kredietcrisis vandaan, van dergelijke idioten.
Twee idioten vinden elkaar. Idioot een die met zijn onzekere bestaan een dure hypotheek wil nemen en idioot twee die hem die hypotheek ook geeft. Recipe for disaster.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:15:38 #141
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895128
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Twee idioten vinden elkaar. Idioot een die met zijn onzekere bestaan een dure hypotheek wil nemen en idioot twee die hem die hypotheek ook geeft. Recipe for disaster.
Nee je leest niet goed, ik heb al eerder gezegd dat ik een onmiddellijke stop wens op nieuwe toezeggingen van de HRA voor nieuwe kopers zoals JohnnyKnoxville. Ik heb in elke post al gezegd dat ik ben voor aanpassing zonder terugwerkende kracht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94895350
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee je leest niet goed, ik heb al eerder gezegd dat ik een onmiddellijke stop wens op nieuwe toezeggingen van de HRA voor nieuwe kopers zoals JohnnyKnoxville. Ik heb in elke post al gezegd dat ik ben voor aanpassing zonder terugwerkende kracht.
Wat lul je nou weer man? Ik had het gewoon over de oorzaak van de bubble.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:22:50 #143
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895453
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat lul je nou weer man? Ik had het gewoon over de oorzaak van de bubble.
Ja en ik heb al sinds St. Juttemis aangegeven op dit forum dat ik niks geen medelijden heb met mensen die boven hun stand wonen. Wel met mezelf die die zooi financieel mag gaan oplossen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94895606
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef Voorschrift het volgende:
Dan leg je de pijn wel helemaal bij nieuwe kopers neer, waardoor de woningmarkt (zowel huur- als koop) helemaal op slot komt te zitten. Starters kunnen immers niet uit hun huurhuis en die zwengelen juist het doorstromen aan.

Maar hey, de huidige HRA-trekkers kunnen daar dan wel lekker mee doorgaan.
pi_94895641
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja en ik heb al sinds St. Juttemis aangegeven op dit forum dat ik niks geen medelijden heb met mensen die boven hun stand wonen. Wel met mezelf die die zooi financieel mag gaan oplossen.
Bedank de hypotheekverstrekkers maar.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:29:29 #146
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895699
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bedank de hypotheekverstrekkers maar.
Waarom zou ik, ik vind hun gedrag net zo verkeerd als die van Henk en Ingrid die denken dat ze een villa kunnen betalen met hun kut-inkomen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:30:42 #147
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94895741
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan leg je de pijn wel helemaal bij nieuwe kopers neer, waardoor de woningmarkt (zowel huur- als koop) helemaal op slot komt te zitten. Starters kunnen immers niet uit hun huurhuis en die zwengelen juist het doorstromen aan.

Maar hey, de huidige HRA-trekkers kunnen daar dan wel lekker mee doorgaan.
Je zei zelf; er zit een limiet op van 30 jaar, op de lange termijn lost zich dat op, waardoor iedereen genoeg tijd heeft zich te settelen in de nieuwe markt, in plaats van met de olifant door de porseleinkast te gaan banjeren en alles omver te laten vallen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:36:19 #148
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94895952
Huurmarkt heft er wel mee te maken, du_ke. Wat dacht je van sociale koop, huur/koop verhoudingen en de 14 miljard aan subsidie die de huursector krijgt?

Net zoals leasemaatschappijen moeite krijgen de maandlasten laag te houden als de BPM stijgt, zullen huurwoningen er hinder van ondervinden als de koopmarkt implodeert.
pi_94896022
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waarom zou ik, ik vind hun gedrag net zo verkeerd als die van Henk en Ingrid die denken dat ze een villa kunnen betalen met hun kut-inkomen.
Oh absoluut, maar soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. Maar ik snap wel dat banken daar niets voor voelen. Die krijgen eurotekens in de ogen elke keer dat zij een lening kunnen verkopen.
pi_94896044
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:30 schreef Voorschrift het volgende:
Je zei zelf; er zit een limiet op van 30 jaar, op de lange termijn lost zich dat op, waardoor iedereen genoeg tijd heeft zich te settelen in de nieuwe markt, in plaats van met de olifant door de porseleinkast te gaan banjeren en alles omver te laten vallen.
Nee, want de woningmarkt gaat dan pas echt op slot. Geen starter krijgt nog een hypothecaire lening. Geen starters = geen aanjagers woningmarkt = geen doorstroming. Dan hebben de huidige huizenbezitters wel HRA, maar ze kunnen hun woning niet meer aan de straatstenen kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')