abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95662199
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:18 schreef meth77 het volgende:
ma 18 apr 2011, 11:40
Kredietwaardigheid Ierse banken verlaagd

DUBLIN (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's heeft maandag zijn advies voor de kredietwaardigheid voor de lange termijn van de door de Ierse staat gegarandeerde banken verlaagd.
Alle banken worden nu als 'junk' bestempeld. _O-
De verlaging komt nadat de beoordelaar vorig week vrijdag zijn oordeel over de kredietwaardigheid van het land met twee stappen naar benede

Dan zal het wel niet lang meer duren eer veel rijke ieren hun gelden van de ierse banken naar het buitenland overmaken. Dat gebeurd ook al in Griekenland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 18 april 2011 @ 15:20:15 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95668870
"German government sources said on Monday Greece will likely restructure its sovereign debt before the end of summer, putting a time frame to recent speculation that sent the euro to its lowest in two weeks. "

Griekse 2-yr nu op 19,8% 20,021% 8)7

Afstempelen :Y

En ING beleggers beginnen ook eindelijk wakker te worden geloof ik. 5,7% eraf as we speak... :O :Z :z

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 18-04-2011 15:59:27 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_95669746
Voor 15 procent ofzo per jaar kun je toch aardige winsten maken met een 10y bond, zelfs met een 'haircut' van 40%?
  maandag 18 april 2011 @ 15:49:39 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95670277
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2011 15:37 schreef pberends het volgende:
Voor 15 procent ofzo per jaar kun je toch aardige winsten maken met een 10y bond, zelfs met een 'haircut' van 40%?
De kans is groot dat ze de maturity gaan verlengen naar 30 jaar met een lagere coupon. Dan is het opeens een stuk minder leuk.

Stel dat de coupon naar 1% gaat en de maturity naar 30 jaar, dan is je effectieve yield bij de huidige koers ca 6% (even snel uit het losse polsje)
Mijn reisverslagen
pi_95670922
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

De kans is groot dat ze de maturity gaan verlengen naar 30 jaar met een lagere coupon. Dan is het opeens een stuk minder leuk.

Stel dat de coupon naar 1% gaat en de maturity naar 30 jaar, dan is je effectieve yield bij de huidige koers ca 6% (even snel uit het losse polsje)
Hm ja, daar heb je idd ook niet veel aan :').
  maandag 18 april 2011 @ 16:18:45 #131
324665 meth77
to do or not to do
pi_95671755
moeten weer een "de dollar valt" topic gaan openen denk ik :7

quote:
ma 18 apr 2011, 15:59
Waarschuwing aan VS drukt beurzen
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse aandelenbeurzen zijn maandag met verliezen geopend. De koersen werden flink gedrukt nadat kredietbeoordelaar Standard & Poor's de vooruitzichten voor de staatsschuld van de Verenigde Staten maandag verlaagde van stabiel naar negatief. Beleggers leken ook nerveus in aanloop naar een nieuwe ronde bedrijfscijfers en trokken zich ook de schuldenproblematiek in de eurozone aan.
pi_95673136
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:20 schreef SeLang het volgende:

Alle "echte" assets bestaan gewoon nog, alleen de eigendomstitels verplaatsen. Het is niet het equivalent van een kernoorlog waarbij alle huizen, fabrieken, autos, bedrijven etc plotseling zijn verdwenen. Ze krijgen hooguit een andere eigenaar. En zo hoort het ook, want dan verplaatsen die assets van het incompetente naar het competente deel van de economie.
Prima, maar dat is een heel ander verhaal dan "Zelf ben ik echter van mening dat ze geen bailout hadden moeten geven en gewoon de banken de verliezen hadden moeten laten slikken. Je kunt daarna altijd nog bepalen of je (een deel van) de banken wilt redden en nationaliseren."

Toen banken dreigden om te vallen had de staat geen andere keuze dan ze overeind te houden om een kettingreactie te voorkomen. Vervolgens is de vraag op welke voorwaarden ze dat doen, en dan ben ik natuurlijk met je eens dat ze in de eerste ronde van bailouts wel erg vriendelijk voor de aandeel- en obligatiehouders zijn geweest. Al was ook daar wel reden voor, want in die vroege fase hoopten ze misschien nog een recessie te kunnen afwenden door die eigenaren te ontzien en de kosten door toekomstige belastingbetalers te laten dragen. Datzelfde motief lijken de centrale banken nu ook nog aan te hangen, zeker in de VS, maar in feite zijn ze dan politiek in plaats van verstandig monetair/economisch beleid aan het bedrijven.
pi_95675997
quote:
Dan zal het wel niet lang meer duren eer veel rijke ieren hun gelden van de ierse banken naar het buitenland overmaken.
Ik ben niet bepaald rijk maar ik ben er ook mee bezig.

De Ierse banken lopen leeg. Ik hoop dat ze nog verder helemaal leeglopen.
pi_95680572
Bill Gross heeft volgens ZH in januari al zijn treasury de deur uit gedaan wegens overwaardering. Nu valt daar wat voor te zeggen als je die obligaties gewoon wilt terugkopen in een later stadium maar wat opmerkelijk is, is dat de gemiddelde maturity van de portfolio op een extreem korte looptijd staat. In het verleden hebben ze die shift ook goed getimed met de opvolgende beurscrash dus wie weet.

Hier kun je duidelijk zien dat Bill al zijn exposure naar overheden heeft geminimaliseerd. En dat gaat niet om luttele bedragen zoals je ziet.

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 april 2011 @ 22:25:20 #135
862 Arcee
Look closer
pi_95692354
Kunnen schuldeisers eigenlijk fluiten naar hun geld bij een herstructurering van schulden?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_95700002
Net verkiezingen geweest in Finland. De partijen tegen de EU bailouts zijn razend populair.

Ik snap het niet hoor, het Ierse volk wilt geen bailout, en het volk in de rest van Europa wil ook geen bailout geven. Dus doe dan toch geen bailouts.

Hoe lang nog houden ze tegen de wil van de mensen dit bankiersfeestje vol bij de EU.
pi_95700092
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:25 schreef Arcee het volgende:
Kunnen schuldeisers eigenlijk fluiten naar hun geld bij een herstructurering van schulden?
Deels. De hoofdsom kan een knipbeurt ondergaan waarbij bv nog maar 70% hoeft te worden terugbetaald, maar het kan ook zijn dat alleen de terugbetalingstermijn wordt verlengd of het rentepercentage verminderd. Of er wordt aan andere voorwaarden gesleuteld, zoals de munteenheid.
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:14:30 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95701651
Een verlenging van terugbetalingstermijn en/of verlagen van de coupon is voor de houders van die obligaties natuurlijk precies hetzelfde hetzelfde als een deel van je geld kwijt zijn (de obligatie is dan gewoon minder waard). Maar voor de Grieken is het veel makkelijker omdat ze dan geen nieuwe obligaties hoeven uit te geven om de oude afgestempelde te vervangen als die aflopen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 20 april 2011 @ 09:17:28 #139
324665 meth77
to do or not to do
pi_95750361
De boot is aan
Het wachten is op Portugal en Ierland

quote:
wo 20 apr 2011, 08:19
Paniek om Grieken nauwelijks meer te stuiten
ATHENE/ BRUSSEL - De paniek om Griekenland lijkt nauwelijks meer te stuiten. Het rendement op kortlopend staatspapier steeg gisteren tot boven de 20%.
De daarmee gepaard gaande koersval van Griekse obligaties markeert weer een nieuw hoogtepunt in de nu al maanden voortslepende Europese schuldencrisis.
pi_95750438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:17 schreef meth77 het volgende:
De boot is aan
Het wachten is op Portugal en Ierland

[..]

En Spanje en Italië en België en uiteindelijk de rest ook als dit zo doorgaat... :P
  woensdag 20 april 2011 @ 09:22:59 #141
324665 meth77
to do or not to do
pi_95750504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:20 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

En Spanje en Italië en België en uiteindelijk de rest ook als dit zo doorgaat... :P
Nee dan krijgen we splitsing van de euro, onafwendbaar
Ik denk een mooie naam voor die munt is Neumark leg die maar vast.
pi_95754637
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:44 schreef HiZ het volgende:
Het is alles bij elkaar wel komisch die lekkerbaardende onheilsprofeten. Kennelijk denken die dat de vloedgolf bij hun voordeur stopt als het zaakje inderdaad klapt. Als de Grieken onderuitgaan, dan gaan wij er gewoon achteraan, net zoals de Britten, de Duitsers, de Belgen, de Fransen, de Amerikanen etc etc etc.

Ik persoonlijk zou liever niet persoonlijk willen meemaken wat een Grote Depressie doormaken precies betekent.
Ik wel, ik wil al die groot praters graag op hun bek zien gaan. *O*
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95756556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik wel, ik wil al die groot praters graag op hun bek zien gaan. *O*
Wie bedoel je precies met "groot praters"? Graaiende babyboomers met megalomane visies?
pi_95756667
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:31 schreef Asfyxia het volgende:
Wie bedoel je precies met "groot praters"? Graaiende babyboomers met megalomane visies?
Al die doemdenkers. "Als we de Euro niet hebben worden we een derde wereld land!!"
pi_95756728
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Al die doemdenkers. "Als we de Euro niet hebben worden we een derde wereld land!!"
Dat zijn meestal dezelfden. :)
  woensdag 20 april 2011 @ 13:17:04 #146
324665 meth77
to do or not to do
pi_95758300
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja net als Zweden, o Vreselijk

quote:
In 2003 werd in Zweden een referendum gehouden over het invoeren van de euro. Een meerderheid van de Zweden (55,9 %) koos in dit referendum tegen invoering.
Zweden heeft zich echter bij de toetreding tot de Europese Unie in 1995 verplicht om toe te treden tot de euro.
Zweden denkt deze verplichting te kunnen tegenhouden door niet te voldoen aan een van de formele vereisten om toegelaten te worden tot de eurozone, het tenminste twee jaar lid zijn van ERM II.
Zweden heeft tot nu toe geweigerd zich hierbij aan te sluiten. .
pi_95758644
En welke Zweedse dame werd rond die tijd vermoord? En wat was haar rol..?

En toen Polen uit het Eurotraject wilde stappen, stortte toen niet toevallig de volkoppige regering neer?

De wereld zit vol met toeval, nietwaar?
pi_95759146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:31 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

De vele experts die altijd dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat economische groei een oneindig iets is.
Mensen die in de veronderstelling leefden dat de huizenprijzen alleen maar konden stijgen.
Pro Euro fanatisten die ons een euro door de strot geduwd hebben die de meeste winst heeft opgeleverd voor de multinationals en die straks lekker betaald mag worden door het gepeupel (wij dus).
En zo zijn er nog velen die straks moeten huilen, maar waar ik geen enkele vorm van medelijden mee heb.

Ik hoop echt dat het hele verotte monetaire systeem als een kaartenhuis naar beneden komt zodat we eindelijk eens kunnen gaan bouwen aan een echt eerlijk systeem. Niet een systeem dat de rijken alleen maar rijker maakt en de rekening door schuift naar het gepeupel als het misgaat. Dat we dan een paar decennia naar een bepaalde basis gaan kan me echt gestolen worden. het enige wat ik nodig heb is een dak, wat eten, bier en mijn famillie en vrienden. Die zijn er dan allemaal nog. Ik word echt niet gelukkiger van alle luxe artikelen, die maken mijn leven makkelijker en zijn nice to have. maar als ze er niet meer zijn slaap ik er niet minder om.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95759167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:

[..]

Nee dan krijgen we splitsing van de euro, onafwendbaar
Ik denk een mooie naam voor die munt is Neumark leg die maar vast.
Neumark is inderdaad een mooie naam.
Google leverde dit resultaat op: http://en.wikipedia.org/wiki/Neumark
pi_95759633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 13:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
En welke Zweedse dame werd rond die tijd vermoord? En wat was haar rol..?

En toen Polen uit het Eurotraject wilde stappen, stortte toen niet toevallig de volkoppige regering neer?

De wereld zit vol met toeval, nietwaar?
Ja de wereld zit vol toevalligheden waar paranoide mensen soms verbanden uit denken te kunnen halen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')