Dan zal het wel niet lang meer duren eer veel rijke ieren hun gelden van de ierse banken naar het buitenland overmaken. Dat gebeurd ook al in Griekenland.quote:Op maandag 18 april 2011 12:18 schreef meth77 het volgende:
ma 18 apr 2011, 11:40
Kredietwaardigheid Ierse banken verlaagd
DUBLIN (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's heeft maandag zijn advies voor de kredietwaardigheid voor de lange termijn van de door de Ierse staat gegarandeerde banken verlaagd.
Alle banken worden nu als 'junk' bestempeld.
De verlaging komt nadat de beoordelaar vorig week vrijdag zijn oordeel over de kredietwaardigheid van het land met twee stappen naar benede
De kans is groot dat ze de maturity gaan verlengen naar 30 jaar met een lagere coupon. Dan is het opeens een stuk minder leuk.quote:Op maandag 18 april 2011 15:37 schreef pberends het volgende:
Voor 15 procent ofzo per jaar kun je toch aardige winsten maken met een 10y bond, zelfs met een 'haircut' van 40%?
Hm ja, daar heb je idd ook niet veel aanquote:Op maandag 18 april 2011 15:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
De kans is groot dat ze de maturity gaan verlengen naar 30 jaar met een lagere coupon. Dan is het opeens een stuk minder leuk.
Stel dat de coupon naar 1% gaat en de maturity naar 30 jaar, dan is je effectieve yield bij de huidige koers ca 6% (even snel uit het losse polsje)
quote:ma 18 apr 2011, 15:59
Waarschuwing aan VS drukt beurzen
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse aandelenbeurzen zijn maandag met verliezen geopend. De koersen werden flink gedrukt nadat kredietbeoordelaar Standard & Poor's de vooruitzichten voor de staatsschuld van de Verenigde Staten maandag verlaagde van stabiel naar negatief. Beleggers leken ook nerveus in aanloop naar een nieuwe ronde bedrijfscijfers en trokken zich ook de schuldenproblematiek in de eurozone aan.
Prima, maar dat is een heel ander verhaal dan "Zelf ben ik echter van mening dat ze geen bailout hadden moeten geven en gewoon de banken de verliezen hadden moeten laten slikken. Je kunt daarna altijd nog bepalen of je (een deel van) de banken wilt redden en nationaliseren."quote:Op maandag 18 april 2011 09:20 schreef SeLang het volgende:
Alle "echte" assets bestaan gewoon nog, alleen de eigendomstitels verplaatsen. Het is niet het equivalent van een kernoorlog waarbij alle huizen, fabrieken, autos, bedrijven etc plotseling zijn verdwenen. Ze krijgen hooguit een andere eigenaar. En zo hoort het ook, want dan verplaatsen die assets van het incompetente naar het competente deel van de economie.
Ik ben niet bepaald rijk maar ik ben er ook mee bezig.quote:Dan zal het wel niet lang meer duren eer veel rijke ieren hun gelden van de ierse banken naar het buitenland overmaken.
Deels. De hoofdsom kan een knipbeurt ondergaan waarbij bv nog maar 70% hoeft te worden terugbetaald, maar het kan ook zijn dat alleen de terugbetalingstermijn wordt verlengd of het rentepercentage verminderd. Of er wordt aan andere voorwaarden gesleuteld, zoals de munteenheid.quote:Op maandag 18 april 2011 22:25 schreef Arcee het volgende:
Kunnen schuldeisers eigenlijk fluiten naar hun geld bij een herstructurering van schulden?
quote:wo 20 apr 2011, 08:19
Paniek om Grieken nauwelijks meer te stuiten
ATHENE/ BRUSSEL - De paniek om Griekenland lijkt nauwelijks meer te stuiten. Het rendement op kortlopend staatspapier steeg gisteren tot boven de 20%.
De daarmee gepaard gaande koersval van Griekse obligaties markeert weer een nieuw hoogtepunt in de nu al maanden voortslepende Europese schuldencrisis.
En Spanje en Italië en België en uiteindelijk de rest ook als dit zo doorgaat...quote:Op woensdag 20 april 2011 09:17 schreef meth77 het volgende:
De boot is aan
Het wachten is op Portugal en Ierland
[..]
Nee dan krijgen we splitsing van de euro, onafwendbaarquote:Op woensdag 20 april 2011 09:20 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
En Spanje en Italië en België en uiteindelijk de rest ook als dit zo doorgaat...
Ik wel, ik wil al die groot praters graag op hun bek zien gaan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:44 schreef HiZ het volgende:
Het is alles bij elkaar wel komisch die lekkerbaardende onheilsprofeten. Kennelijk denken die dat de vloedgolf bij hun voordeur stopt als het zaakje inderdaad klapt. Als de Grieken onderuitgaan, dan gaan wij er gewoon achteraan, net zoals de Britten, de Duitsers, de Belgen, de Fransen, de Amerikanen etc etc etc.
Ik persoonlijk zou liever niet persoonlijk willen meemaken wat een Grote Depressie doormaken precies betekent.
Wie bedoel je precies met "groot praters"? Graaiende babyboomers met megalomane visies?quote:Op woensdag 20 april 2011 11:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik wel, ik wil al die groot praters graag op hun bek zien gaan.
Al die doemdenkers. "Als we de Euro niet hebben worden we een derde wereld land!!"quote:Op woensdag 20 april 2011 12:31 schreef Asfyxia het volgende:
Wie bedoel je precies met "groot praters"? Graaiende babyboomers met megalomane visies?
Dat zijn meestal dezelfden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Al die doemdenkers. "Als we de Euro niet hebben worden we een derde wereld land!!"
Ja net als Zweden, o Vreselijkquote:Op woensdag 20 april 2011 12:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Al die doemdenkers. "Als we de Euro niet hebben worden we een derde wereld land!!"
quote:In 2003 werd in Zweden een referendum gehouden over het invoeren van de euro. Een meerderheid van de Zweden (55,9 %) koos in dit referendum tegen invoering.
Zweden heeft zich echter bij de toetreding tot de Europese Unie in 1995 verplicht om toe te treden tot de euro.
Zweden denkt deze verplichting te kunnen tegenhouden door niet te voldoen aan een van de formele vereisten om toegelaten te worden tot de eurozone, het tenminste twee jaar lid zijn van ERM II.
Zweden heeft tot nu toe geweigerd zich hierbij aan te sluiten. .
De vele experts die altijd dachten dat de bomen tot in de hemel zouden groeien.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wie bedoel je precies met "groot praters"? Graaiende babyboomers met megalomane visies?
Neumark is inderdaad een mooie naam.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nee dan krijgen we splitsing van de euro, onafwendbaar
Ik denk een mooie naam voor die munt is Neumark leg die maar vast.
Ja de wereld zit vol toevalligheden waar paranoide mensen soms verbanden uit denken te kunnen halen.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
En welke Zweedse dame werd rond die tijd vermoord? En wat was haar rol..?
En toen Polen uit het Eurotraject wilde stappen, stortte toen niet toevallig de volkoppige regering neer?
De wereld zit vol met toeval, nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |