abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:24:52 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94752416
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:31 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Het is simpelweg niet waar dat ze meer inleveren. Als dat zo zou zijn zouden ze niet rijk zijn hè. :')
Mooiste opmerking van dit topic :')

Je levert pas genoeg in als je arm bent, aldus onze communist. Zie je nou dat links gewoon een arme onderlaag in stand wil houden.

Je bent wel lekker bezig met je eigen glazen in te gooien de laatste tijd hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:24:53 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94752418
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:33 schreef kwiwi het volgende:
Slim hoor, dan jaag je steeds meer 'rijken' het land uit en vervolgens stort je verzorgingsstaat helemaal in :|W
Aangezien die rijken het land leeg stelen is dat dus een prima idee. :Y

En met wat voor "oplossingen" komen de profiteurs zelf?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94752420
Het begrotingstekort loopt al enorm terug zonder de ingrijpen van dit kabinet. De 18 miljard die de VVD naar voren heeft gebracht is afkomstig uit een ruwe schatting van het CPB die over iets geheel anders ging. Het was vooral een manier van de VVD om zich af te zetten tegen de PvdA tijdens de verkiezingen (met succes). Wat ze nu doen is doorslaan in hun eigen idiote bezuinigingen met de kwalijke gevolgen van dien. Op deze manier wordt de economie doodgegooid.
Enige wat echt moet gebeuren (ook volgens het IMF) is het aanpakken van de HRA (lees= beperken, niet afschaffen) om zo te zorgen dat de banken minder risico lopen doordat mensen teveel lenen
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:26:34 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94752480
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:25 schreef Zolcon het volgende:
Het begrotingstekort loopt al enorm terug zonder de ingrijpen van dit kabinet. De 18 miljard die de VVD naar voren heeft gebracht is afkomstig uit een ruwe schatting van het CPB die over iets geheel anders ging. Het was vooral een manier van de VVD om zich af te zetten tegen de PvdA tijdens de verkiezingen (met succes). Wat ze nu doen is doorslaan in hun eigen idiote bezuinigingen met de kwalijke gevolgen van dien. Op deze manier wordt de economie doodgegooid.
Enige wat echt moet gebeuren (ook volgens het IMF) is het aanpakken van de HRA (lees= beperken, niet afschaffen) om zo te zorgen dat de banken minder risico lopen doordat mensen teveel lenen
Prima, wel evenredige belastingverlaging dan.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:27:12 #155
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94752500
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:28:41 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94752551
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Ohja, excuus. Het marktverstorende element is slechts een showtje voor de buhne in jouw optiek, het daadwerkelijke doel is lastenverzwaring.
Bis bis bis
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:31:45 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94752660
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ohja, excuus. Het marktverstorende element is slechts een showtje voor de buhne in jouw optiek, het daadwerkelijke doel is lastenverzwaring.
Als het je niet bevalt ga je toch lekker hier wonen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:34:23 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94752736
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het je niet bevalt ga je toch lekker hier wonen?
Dat geldt uiteraard mutatis mutandis voor jouw geklaag over de nederlandse overheid in het algemeen.

Afschaffing HRA prima, graag zelfs, dan ook de tarieven evenredig omlaag. Dat zinloze gehark van de overheid altijd.
Bis bis bis
pi_94752840
quote:

[..]

En je punt is? Het gaat om het eindresultaat. En waar de een het uit zal leggen als een lastenverzwaringen (hoewel ik beperking van de HRA vooral beschouw als een gelijke monniken, gelijke kappen-maatregel), zal een ander het zien als een hervorming. Maakt toch geen reet uit; het gaat om het resultaat dat wordt behaald.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94752855
HRA afschaffen lijkt me voorlopig niet erg handig. De huizenmarkt is al slecht en wordt dan helemaal een drama. Uiteindelijk een beperking uitgesmeerd over een aantal jaar lijkt me verstandiger.
pi_94752913
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:38 schreef Tem het volgende:
HRA afschaffen lijkt me voorlopig niet erg handig. De huizenmarkt is al slecht en wordt dan helemaal een drama. Uiteindelijk een beperking uitgesmeerd over een aantal jaar lijkt me verstandiger.
Dat spreekt voor zich :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:43:48 #162
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94753053
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En je punt is? Het gaat om het eindresultaat. En waar de een het uit zal leggen als een lastenverzwaringen (hoewel ik beperking van de HRA vooral beschouw als een gelijke monniken, gelijke kappen-maatregel), zal een ander het zien als een hervorming. Maakt toch geen reet uit; het gaat om het resultaat dat wordt behaald.
Wat voor overgangsregeling had in je gedachten? Want de verlaging uitsmeren over 30 jaar doet natuurlijk niets aan de mensen die momenteel een hypotheek hebben en dus elk jaar de rente meer gaan voelen.

Laat het duidelijk zijn dat ik het ook een systeem vind wat uit de tijd is, alleen het gemak waarmee hier (zoals gewoonlijk) gepraat wordt over afschaffen omdat men er zelf geen last van heeft, tjah, je kent mijn mening daarover.
Bis bis bis
pi_94753163
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar dan gaan de burgers erop vooruit en de banken erop achteruit? Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94753178
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat voor overgangsregeling had in je gedachten? Want de verlaging uitsmeren over 30 jaar doet natuurlijk niets aan de mensen die momenteel een hypotheek hebben en dus elk jaar de rente meer gaan voelen.

Laat het duidelijk zijn dat ik het ook een systeem vind wat uit de tijd is, alleen het gemak waarmee hier (zoals gewoonlijk) gepraat wordt over afschaffen omdat men er zelf geen last van heeft, tjah, je kent mijn mening daarover.
Er zijn ongetwijfeld slimme koppen binnen het ambtelijk apparaat (of voor mijn part externe adviseurs) die een goed plan kunnen fabriceren waarmee de HRA geleidelijk aan kan worden afgebouwd.

Overigens vind ik jouw laatste opmerking ergens erg hypocriet. Ik zie jou ook niet in de bres springen voor bijstandstrekkers die wier inkomen wordt bevroren door het kabinet. Die gaan er ook op achteruit. Jij zit niet in de Bijstand dus het interesseert het je niet.

Verder zie ik niet in waarom huizenbezitters gebruik mogen maken van een belastingvoordeeltje. Mensen die particulier huren mogen toch ook niet een deel van hun afdracht aftrekken?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:50:05 #165
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94753264
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat geldt uiteraard mutatis mutandis voor jouw geklaag over de nederlandse overheid in het algemeen.

Afschaffing HRA prima, graag zelfs, dan ook de tarieven evenredig omlaag. Dat zinloze gehark van de overheid altijd.
Afschaffing pleit ik niet voor, ik pleit voor een beperking vanaf een bepaalde hypotheeksom. Dat dit gepaard moet gaan met een belastingverlaging gaat natuurlijk helemaal nergens over. Het is hier geen belastingparadijs, je hoeft de "rijkere" niet te belonen of een korting te geven. Dan gaan ze maar goedkoper wonen als ze een belastingkorting willen. Dit treft ook ons thuis hier, want door deze maatregel zal onze woning zeker in waarde dalen, maar daar zal ik geen nachtje minder over slapen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:51:29 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94753311
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn ongetwijfeld slimme koppen binnen het ambtelijk apparaat (of voor mijn part externe adviseurs) die een goed plan kunnen fabriceren waarmee de HRA geleidelijk aan kan worden afgebouwd.

Overigens vind ik jouw laatste opmerking ergens erg hypocriet. Ik zie jou ook niet in de bres springen voor bijstandstrekkers die wier inkomen wordt bevroren door het kabinet. Die gaan er ook op achteruit. Jij zit niet in de Bijstand dus het interesseert het je niet.

Verder zie ik niet in waarom huizenbezitters gebruik mogen maken van een belastingvoordeeltje. Mensen die particulier huren mogen toch ook niet een deel van hun afdracht aftrekken?
Er zit volgens mij nog altijd een fundamenteel verschil tussen iets minder krijgen van de overheid of juist meer aan de overheid af gaan dragen. Als jij belasting betalen gelijk gaat stellen met het krijgen van een uitkering, tjah.

Er is aan de linkerzijde over het algemeen gewoon geen wil om eens kritisch te kijken naar de overheid. In dit topic zie je alleen maar meer, meer en meer belastingen.
Bis bis bis
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:54:43 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94753423
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:50 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Afschaffing pleit ik niet voor, ik pleit voor een beperking vanaf een bepaalde hypotheeksom. Dat dit gepaard moet gaan met een belastingverlaging gaat natuurlijk helemaal nergens over. Het is hier geen belastingparadijs, je hoeft de "rijkere" niet te belonen of een korting te geven. Dan gaan ze maar goedkoper wonen als ze een belastingkorting willen. Dit treft ook ons thuis hier, want door deze maatregel zal onze woning zeker in waarde dalen, maar daar zal ik geen nachtje minder over slapen.
Dat vind ik, niet alleen voor jou hoor, altijd zo'n kulargument :P Wat merk je er nou van dat je woning "in waarde" daalt. Je woont er toch om te wonen, niet om het te zien als een diepteinvestering. Sowieso moet men eens afstappen van het huis als investeringsobject. Daar is het eigenlijk allemaal mee fout gegaan.

Overigens zit volgens mij de HRA verdisconteerd in het huidige tarief van de IB. Die moet m.i. dus wel omlaag gaan als je de HRA afschaft.
Bis bis bis
pi_94753433
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er zit volgens mij nog altijd een fundamenteel verschil tussen iets minder krijgen van de overheid of juist meer aan de overheid af gaan dragen. Als jij belasting betalen gelijk gaat stellen met het krijgen van een uitkering, tjah.

Er is aan de linkerzijde over het algemeen gewoon geen wil om eens kritisch te kijken naar de overheid. In dit topic zie je alleen maar meer, meer en meer belastingen.
Het komt op hetzelfde neer. De HRA-gebruiker of de Bijstandstrekker gaat er op achteruit. Maar jij laat geen traan om de tanende inkomsten van de werkloze. Wel wring je je alle bochten om een onrechtvaardig voordeeltje als de HRA te verdedigen. Jij kunt het zien als een belastingverhoging, maar het is aftrekpost die simpelweg nooit had mogen bestaan. Er is sprake van discriminatie. Huurders (muv de ontvangers van huurtoeslag) genieten geen enkel voordeeltje. Gelijke monniken, gelijke kappen, zeg ik.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:58:11 #169
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94753518
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het komt op hetzelfde neer. De HRA-gebruiker of de Bijstandstrekker gaat er op achteruit. Maar jij laat geen traan om de tanende inkomsten van de werkloze. Wel wring je je alle bochten om een onrechtvaardig voordeeltje als de HRA te verdedigen. Jij kunt het zien als een belastingverhoging, maar het is aftrekpost die simpelweg nooit had mogen bestaan. Er is sprake van discriminatie. Huurders (muv de ontvangers van huurtoeslag) genieten geen enkel voordeeltje. Gelijke monniken, gelijke kappen, zeg ik.
Ohjee, de discriminatiekaart wordt gespeeld.

Waar verdedig ik de HRA, volgens mij is het klip en klaar wat ik ervan vind. De gedachte dat de overheid 8 miljard extra gaat toucheren doet mij rillen.

En de HRA-gebruiker en bijstandsgerechtigde met elkaar vergelijken. Komop zeg. Ik waardeer je bezorgdheid om de allerzwaksten maar je kan ook doorschieten. Dat de bijstand verlaagd wordt vind ik prima omwille van een hogere arbeidsparticipatie, dat de HRA afgeschaft wordt vind ik ook prima maar niet de vorm van een lastenverzwaring. Of is dit ook weer discriminatie.
Bis bis bis
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:00:42 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94753596
Betyar, uiteindelijk wil je ook de HRA beperken voor de lage inkomens en woningen tot 325k, toch? Anders is het gewoon verdere nivellering.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:01:53 #171
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94753634
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat vind ik, niet alleen voor jou hoor, altijd zo'n kulargument :P Wat merk je er nou van dat je woning "in waarde" daalt. Je woont er toch om te wonen, niet om het te zien als een diepteinvestering. Sowieso moet men eens afstappen van het huis als investeringsobject. Daar is het eigenlijk allemaal mee fout gegaan.

Overigens zit volgens mij de HRA verdisconteerd in het huidige tarief van de IB. Die moet m.i. dus wel omlaag gaan als je de HRA afschaft.
Vele mensen (waaronder ik, maar voor mij doet het er eigenlijk niet toe want ik blijf hier tot mijn dood.) zien het wel als een investering. Een opstapje dat door waarde vermeerdering de kans biedt om een groter huis te betrekken of een extra'tje als ze met pensioen gaan. De maatschappij zelf in deze vorm heeft de gedachte van de mensen gekneed dat een eigen huis een investering is. Een van de eerste zinnen bij een de hypotheekverstrekker "het is ook een investering, over x jaar zal het huis zoveel waard zijn, dat kunt u met sparen niet verdienen". Dat durven ze zelfs tegen mensen te zeggen die een plastic chaletje kopen op een camping van 80.000 euro.
pi_94753658
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

heb je hier onderzoek van? Dat talent in bepaalde mate genetisch bepaald is zal wel kloppen, maar de factor stimulatie lijkt me ook zeer belangrijk in het maximaal gebruik maken van eventuele talenten. En dan kun je gewoon beter uit een gegoede famillie komen. Dan heb je meer resources tot je beschikking en ook rol je meteen in een goed netwerk.
Natuurlijk helpt het om een stimulerende omgeving te hebben. Maar het is tegenwoordig verdomd bijzonder om intelligent te zijn en ergens in een achterbuurt te wonen. En de middenklasse is een prima voedingsbodem voor talent.

quote:
Netwerk blijft volgens mij 1 van de belangrijkste redenen voor het succes van vele zogenaamde bestuurders tegenwoordig (daar vallen dus niet de geslaagde ondernemers onder). Deze mensen hebben gewoon een uitstekend netwerk en schuiven elkaar onderling altijd de goede baantjes toe.
Dat onderling baantjes toeschuiven gebeurt vooral in de hoofden van buitenstaanders. Natuurlijk, op zeker niveau kom je dat tegen, maar dan moet je wel eerst op dat niveau zijn gekomen. En dat kan iedereen.

Een netwerk krijg je overigens nooit kado. Je kan makkelijke ingangen hebben, maar een netwerk moet je opbouwen, onderhouden en je moet wat te bieden hebben. Mensen met een goed netwerk zijn gewoon goede netwerkers. Dat is een specifiek talent.

En het is niet nodig om succesvol te zijn. Wel ten aanzien van specifieke functies, maar als je andere talenten hebt kun je prima succesvol zijn in een andere loopbaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_94753673
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ohjee, de discriminatiekaart wordt gespeeld.

Waar verdedig ik de HRA, volgens mij is het klip en klaar wat ik ervan vind. De gedachte dat de overheid 8 miljard extra gaat toucheren doet mij rillen.

En de HRA-gebruiker en bijstandsgerechtigde met elkaar vergelijken. Komop zeg. Ik waardeer je bezorgdheid om de allerzwaksten maar je kan ook doorschieten. Dat de bijstand verlaagd wordt vind ik prima omwille van een hogere arbeidsparticipatie, dat de HRA afgeschaft wordt vind ik ook prima maar niet de vorm van een lastenverzwaring. Of is dit ook weer discriminatie.
Oh, je wilt de HRA wel beperken, maar je wilt andere argumenten gebruiken. Prima erik, dan noemen we het toch gewoon een hervorming. Overigens besef ik dondersgoed dat je veel huishoudens de nek omdraait door nu rigoureus te gaan lopen snijden in de HRA. Daarom graag afbraak met beleid.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:04:04 #174
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94753722
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:00 schreef GSbrder het volgende:
Betyar, uiteindelijk wil je ook de HRA beperken voor de lage inkomens en woningen tot 325k, toch? Anders is het gewoon verdere nivellering.
Beperken tot 325.000 euro prima, alles daaronder behoudt zijn aftrek. Willen de mensen dus aftrek dan kopen ze maar een huisje dat minder is dan 325.000 euro. Hierdoor zullen ook goedkopere woningen worden gebouwd, omdat de vraag zal toenemen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:04:08 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94753728
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, je wilt de HRA wel beperken, maar je wilt andere argumenten gebruiken. Prima erik, dan noemen we het toch gewoon een hervorming. Overigens besef ik dondersgoed dat je veel huishoudens de nek omdraait door nu rigoureus te gaan lopen snijden in de HRA. Daarom graag afbraak met beleid.
Ik kan je nu even niet volgen. Wil je nou de HRA afschaffen omdat het de markt verstoord, omdat je vindt dat de rijken ervan profiteren of omdat je de staatskas wil spekken?
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')