gateway | zaterdag 26 maart 2011 @ 20:46 |
Aanschouw hier; het 65e autorij topic. ![]() De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto gateway Volkswagen Golf, 1.9 Diesel, 1994 Foto 1 Foto 2 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 http://img259.imageshack.us/img259/1320/22102010465.jpg (copy/paste deze link) http://img253.imageshack.us/img253/8544/dsc00635w.jpg (copy/paste deze link) Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 http://img218.imageshack.us/i/dsc08976v.jpg/ (copy/paste deze link) Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. http://img694.imageshack.us/img694/9404/s0014a.jpg (copy/paste deze link) Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. http://img88.imageshack.us/img88/2170/micra003.jpg (copy/paste deze link) ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 http://img217.imageshack.us/i/zijkant.jpg/ (copy/paste deze link), http://img545.imageshack.us/i/interieur2.jpg/ (copy/paste deze link) Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. | |
gateway | zaterdag 26 maart 2011 @ 20:47 |
Lapo uit het vorige deel:
| |
D. | zaterdag 26 maart 2011 @ 21:03 |
Autorijden ![]() Verkapte tvp ![]() | |
Piles | zaterdag 26 maart 2011 @ 23:29 |
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan bedoelt, want ik zou niet weten wat er onduidelijk is hier ![]() | |
Goddelijker | zondag 27 maart 2011 @ 00:10 |
Vandaag m'n auto op de 112.000 gezet, nog 3.000 tot de kleine beurt! | |
von_Preussen | zondag 27 maart 2011 @ 09:24 |
Gisternacht op de B54 naar Gronau ternauwernood een vos / kat / das / whateverbeest ontweken, aan de auto te zien heb ik gelukkig net niets geraakt. ![]() Hoewel men altijd zegt dat je eroverheen moet rijden heb ik zonder na te denken toch (licht) ontweken, gelukkig had ik links van mij nog 2 banen waar niemand tegemoet kwam. Toch moeilijk om je instinct in een split-second te omzeilen om iets anders te doen. ![]() | |
JDude | zondag 27 maart 2011 @ 10:51 |
Zo, weer bijna 900 km. er bij dit weekend. 130-140 rijden in Frankrijk is niet goed voor je verbruik. Vanaf een paar kilometer voor de B/NL grens met het "ga eens tanken!" lampje aan gereden, terwijl ik normaal ergens tussen de 950 en de 1000 op een tank haal. | |
Purdey | zondag 27 maart 2011 @ 11:19 |
Goedemorgen allemaal ![]() Ik ben er weer bij ![]() | |
monsterd. | zondag 27 maart 2011 @ 12:37 |
Klopt het dat niet alle links in de OP juist zijn weergegeven? Ik weet het zelf namelijk niet zeker.. Heb net een nieuwe versie van firefox gedownload, maar misschien is het gewoon ruk. Ik zie iig bij sommige users geen klikbare link naar een foto van hun bak ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 27 maart 2011 @ 12:48 |
Laatst helemaal gemist om een foto te maken van 250.000, zou een leuk aandenken geweest zijn. Ziet er uit alsof alle imageshack foto's aangepast zijn door de forumsoftware. | |
Goddelijker | zondag 27 maart 2011 @ 14:10 |
Ik heb mijn morgen/middag nuttig besteed: de buitenkant weer eens onder handen genomen. ![]() Wat na-foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() M'n nieuwe koplampen: ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 27 maart 2011 @ 14:36 |
Is hij zilver of blauwig? Die van m'n moeder is zilver en dat vind ik zo'n nietszeggend lakje tegenover dat zilverblauw wat ook wel eens rondrijdt. | |
Dubish | zondag 27 maart 2011 @ 18:16 |
Nice! ![]() En ik heb vandaag nieuwe 19 inch S8 velgen laten monteren, en natuurlijk lekker gepoetst. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Goddelijker | zondag 27 maart 2011 @ 18:28 |
Het is inderdaad blauwzilver. ![]() | |
Kriegel | zondag 27 maart 2011 @ 18:38 |
Wat is er met de OP gebeurd? ![]() Oh, en mag ik even een nuttige tip geven voor iedereen die zich er nog niet van bewust is: vooral op straat niet te lang naar je auto blijven staren terwijl je ondertussen wegloopt. Ik deed dat dus en kreeg thans de rekening gepresenteerd in de vorm van een lantaarnpaal. In mijn gezicht. Au. ![]() | |
Bargehassus | zondag 27 maart 2011 @ 18:42 |
Vandaag een heerlijk dagje Ring gehad. Zelf even een rondje gereden en verder een paar uur staan kijken. Het was een dag van Touristenfahrten dus je ziet echt van alles voorbij komen. Van een MB SLS AMG tot een camper, van 356 tot full race 911's. Enorm genoten. Lekker weertje erbij, wat wil je nog meer. Op de terugweg nog wat meegemaakt... ![]() | |
JDude | zondag 27 maart 2011 @ 18:42 |
Imageshack plaatjes werden de laatste tijd als kikkers weergegeven. Ik denk dat Danny het heeft opgelost door ze gewoon helemaal niet meer weer te laten geven. Snap overigens ook niet waarom mensen Imageshack nog steeds gebruiken, met hun irritante regeltjes. Zo ben ik een keer bijna onder een passerende auto gelopen toen ik achterom keek om te checken of de auto wel op slot ging met de afstandsbediening ![]() | |
Kriegel | zondag 27 maart 2011 @ 18:48 |
Mee eens, net als Tinypic met hun klote-captcha's en Photobucket met het immer irritante doorsturen naar een uploadpagina i.p.v. gewoon het plaatje. Imgur ![]() Ook niet echt handig nee. ![]() ... Volgens mij begin ik nu een bult op m'n voorhoofd te krijgen... | |
gateway | zondag 27 maart 2011 @ 18:50 |
Over de Openingspost: ja dat zal wel automagisch zo gaan, ik heb er niks aan verandert. Was me ook al opgevallen | |
Kriegel | zondag 27 maart 2011 @ 18:53 |
Dan moeten een aantal mensen hun foto's dus even opnieuw uploaden. Ze doen het nu trouwens wel weer merk ik, geen kikkers. | |
FalleNk810i | zondag 27 maart 2011 @ 19:43 |
Super velgjes Dubisch ![]() | |
gateway | zondag 27 maart 2011 @ 20:10 |
desnoods in het fotoboek van fok zetten ![]() | |
von_Preussen | zondag 27 maart 2011 @ 22:09 |
Standaard trek ik na het op slot doen eventjes aan de klink zodat mijn hersens ook de bevestiging hebben dat de deuren echt op slot zijn. Alleen werkt dat met keyless go dus eventjes weer niet. ![]() Heb de afgelopen dagen steeds tussen Deventer en Münster op & neer gependeld voor een beurs, en afgezien van een dier voor de auto (niet geraakt) is er niet zoveel gebeurd. Alleen vanochtend bleken de zondagsrijders verdwenen te zijn en kwam ik maar liefst 2 "auto-maatjes" tegen. Het begon toen ik bij Deventer de snelweg opging en meteen met hoge snelheid door een BMW 520d/i werd ingehaald. Dus ik erachteraan en na een tijdje (bestuurder ging steeds naar rechts) erlangs. Eigenlijk had ik verwacht een kerel achter het stuur aan te treffen, maar wat bleek? Er zat een echte dame achter het stuur, van tussen de 45 - 55 jaar. Halflang zwart haar, grote diva-zonnenbril op en ze straalde achter het stuur iets stijlvols uit. Echt waar, wat een geweldige vrouw, zo een lichtelijk arrogant gezicht + echte klasse. Affijn, vanaf Deventer tot Enschede zijn we dus samen "opgetrokken" en blijf ze bij rond 180km/h achter me plakken. Bij Enschede ging ze eraf (ik ging naar Duitsland) en hebben we nog even gezwaaid. ![]() En alsof dat niet genoeg was, eventjes verder (in Duitsland) kwam een nieuwe E-klasse estate mij voorbijzeilen (ging er weer achter hangen) die met een behoorlijke vaart de B54 afreed. Toen ik hem inhaalde omdat hij eraf ging bleek er een kale, oude knar achter het stuur te zitten (volgens mij kwam hij er maar amper bovenuit). Geweldig, net als de dame ervoor zou dat ook niet iemand zijn waarvan je zo een soepel rijgedrag zou verwachten. Maar ik vind zulke mensen geweldig. ![]() Over geweldige mensen gesproken, op de beurs ook weer een aantal nieuwe mensen leren kennen, het was weer lachen gieren brullen. Nu hebben we in ons team een Kroaat, maar vandaag was er (op proef) een Serviër bij. Historisch gezien ligt dat gevoelig, maar ze waren elkaars grote makkers en het waren me toch twee type's, je zou ze moeten zien. Maar verkopen kunnen ze als geen ander! ![]() Conclusie: ik ben gesloopt, maar weer een reeks aan ervaringen en indrukken rijker, dus ik ben moe maar voldaan. ![]() | |
monsterd. | zondag 27 maart 2011 @ 22:21 |
Dat eerste doe ik ook, al heb ik de neiging om 5 meter verderop alweer te vergeten of ik nou echt de deur op slot heb gedaan of niet ![]() Daarnaast moet ik ook gewoon even kijken wie ik inhaal enz. Ik moet het gewoon zien, soms kom je echt bij totaal andere mensen uit dan een "soort" persoon die je verwacht achter een bepaald stuur ![]() | |
von_Preussen | zondag 27 maart 2011 @ 22:43 |
True, dat herken ik erg sterk, ik heb ook wel eens de neiging om 's avonds eventjes naar buiten te lopen om te controleren of ik de wagen wel echt dicht heb, maar dat zal wel een tic van mij zijn (net zoals ik de voordeur op slot doe, in de auto ga zitten, uitstap, en controleer of de huisdeur wel daadwerkelijk dicht is. Uiteraard is ie altijd potdicht). Handig bij de huidige auto is dat de spiegels ingeklapt worden als ik hem dicht doe, dus dan is eventjes omkijken genoeg om te zien of ie echt dicht zit. | |
monsterd. | zondag 27 maart 2011 @ 22:57 |
Dat is handig idd! Edit: ik heb überhaupt geen inklapbare spiegels, laat staan centrale vergrendeling ![]() ![]() | |
Bargehassus | zondag 27 maart 2011 @ 23:00 |
Enkele uitlaat aan 1 kant. ![]() | |
von_Preussen | zondag 27 maart 2011 @ 23:05 |
Juist, en als kenner weet je dan ook zonder typeplaatje dat er een 4-cylinder onder de kap huist. | |
Bargehassus | zondag 27 maart 2011 @ 23:06 |
Dat check check dubbelcheck herken ik ook. Loop ook regelmatig terug naar de auto om te checken. ![]() | |
von_Preussen | zondag 27 maart 2011 @ 23:09 |
Gelukkig maar, ik dacht al dat ik de enige was die zo vreselijk onzeker doet over het op slot doen van je auto, hoef ik daarvoor dus toch niet in therapie. ![]() | |
FalleNk810i | zondag 27 maart 2011 @ 23:13 |
ik druk altijd veel vaker op het lock knopje op de ab als nodig ![]() En natuurlijk de knipperlichten die knipperen when pressed ![]() | |
Marco001 | zondag 27 maart 2011 @ 23:36 |
Geen last van.. kijk Altijd alleen pf de lampjes gaan knipperen.. Oh,1 keer om 5.00 gehad met een v50, druk ik opnieuw het verkeerde knop op de sleutel..gawt. het alarm(claxon) af.... XD | |
Kriegel | maandag 28 maart 2011 @ 02:04 |
Zeer bekend verhaal over die tic, volgens mij heeft iedereen die enigszins zuinig op z'n auto is het wel. Al gaat het dan bij mij ook wel weer verder in het driedubbel checken van de deur van de vriezer, om maar een voorbeeld te noemen. Als secuur mens leef je eigenlijk in een wereld van twijfel en argwaan. ![]() | |
Purdey | maandag 28 maart 2011 @ 16:28 |
Stil hier vandaag ![]() Om me even te mengen in de 'controleer tic'.. Ik heb vannacht gewoon m'n raam een flinke kier open laten staan ![]() ![]() | |
monsterd. | maandag 28 maart 2011 @ 16:42 |
De vriend van mijn moeder heeft ook heel de week overdag de sleutel in het contactslot gehouden zonder dat de auto op slot was toen mijn auto het niet deed. ![]() Ze zouden wel wat eruit kunnen halen.. Wegrijden zou echter niet lukken want hij startte niet ![]() | |
gateway | maandag 28 maart 2011 @ 18:22 |
kroaten en serviers, zit je in de stallenwereld? al zijn dat vaak polen...... | |
von_Preussen | maandag 28 maart 2011 @ 18:32 |
Nee, het gaat om een handelsonderneming die allerlei zaken uit Azië importeert en hier verkoopt. Maar serieus, die Joegoe's zijn geweldige verkopers, je zou zelfs nog een tweedehands auto van hun kopen die onder de roest zit en waar de onderdelen van afvallen. Totaal niet opdringerig maar sympathieke en innemende mensen. ![]() | |
gateway | maandag 28 maart 2011 @ 18:40 |
aha k, die moet ik hebben om mijn auto eind dit jaar te verkopen, die voldoet deels aan wat jij beschrijft ![]() En sinds dit weekend staat ie op zomerbandjes ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 28 maart 2011 @ 18:41 |
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens bij een langere rit achterin gezeten.. Bevalt me maar half ![]() ![]() | |
Purdey | maandag 28 maart 2011 @ 19:06 |
Word altijd misselijk achterin ![]() Gek genoeg vind ik het wel relaxed als ik naast iemand kan zitten en zelf niet hoef te rijden. | |
Piles | maandag 28 maart 2011 @ 19:07 |
Ik kan ook nog steeds niet kiezen. Zelf rijden is leuk, maar meerijden op bepaald gebied ook ![]() Woensdag weer een leuk ritje, Zeeland - Houten v.v. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 28 maart 2011 @ 19:08 |
Ik zit gewoon niet gemakkelijk.. Zat echt mee te remmen ![]() ![]() | |
Goddelijker | maandag 28 maart 2011 @ 20:24 |
Van de zomer ga ik een leuk ritje naar Frankrijk of Italie maken ![]() | |
Sjoegerd | maandag 28 maart 2011 @ 20:37 |
Ik misschien Noord-Duitsland als ik besluit mee te gaan naar Wacken ![]() | |
gateway | maandag 28 maart 2011 @ 20:50 |
Zelf rijden = top, maar met feestjes enzo zit ik ook graag achterin ![]() | |
Sjoegerd | maandag 28 maart 2011 @ 21:00 |
Ik drink toch niet.. Sowieso zijn mijn vrienden wel van t keihard zuipen af.. | |
trainfreak | maandag 28 maart 2011 @ 22:45 |
Als passagier in je eigen wagen zitten voelt best raar. Zeker als de bestuurder je auto dan nog es goed zit uit te testen! Die powerknop op de Prius is toch zo zalig ![]() | |
L0we | maandag 28 maart 2011 @ 22:57 |
Voor mij staat er begin juni een ritje naar Orpierre, Zuid Frankrijk (via duitsland en zwitserland) op de planning. Gelukkig heb ik nu wel een chauffeur waarmee ik kan afwisselen... Afgelopen jaar heb ik het alleen gereden (in 10 dagen 4500 km). Bij de terugreis was het alleen wel iets teveel van het goede ![]() Ja, anders kwam je geen meter vooruit... ![]() ![]() | |
von_Preussen | maandag 28 maart 2011 @ 23:01 |
Die powerknop op de Pruis?
| |
trainfreak | maandag 28 maart 2011 @ 23:06 |
Haha, grappig toch... ![]() | |
L0we | maandag 28 maart 2011 @ 23:13 |
Dan blijf ik dan maar vér bij uit de buurt ![]() | |
Purdey | dinsdag 29 maart 2011 @ 10:16 |
Powerknop in de prius? Waar dient zoiets voor dan? | |
FalleNk810i | dinsdag 29 maart 2011 @ 10:30 |
Om m aan te zetten, electrische rommel ![]() Zal wel sportstand zijn ofzo? | |
Anne | dinsdag 29 maart 2011 @ 10:31 |
Starten ![]() ![]() | |
trainfreak | dinsdag 29 maart 2011 @ 11:39 |
Om hem in powermode te zetten.. Het gaspedaal reageert dan directer, het vermogen is ook direct beschikbaar. Optrekken gebeurt veel sneller dan in ECO of normale mode. Het verbruikt ligt natuurlijk ook een pak hoger... | |
Anne | dinsdag 29 maart 2011 @ 11:42 |
Ow? Heb jij dan niet zo'n knop zoals hierboven om je auto te starten? Of heet die bij jou "Start button" zoals ook in de reclame van de Prius? | |
trainfreak | dinsdag 29 maart 2011 @ 11:47 |
Natuurlijk heb ik zo'n knop, maar die bedoelde ik dus niet ![]() Ik heb het over dit: ![]() | |
Goover | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:19 |
Mijn uitlaat is lek, hoe komt mijn auto nu bij de garage zonder dat ik strafbaar ben? Is de enige mogelijkheid slepen of takelen? | |
L0we | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:34 |
Ik zou gewoon lekker naar de garage rijden. eventjes rijden met een lekke uitlaat kan geen kwaad ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 29 maart 2011 @ 12:55 |
Wel ff kijken of er niks los hangt wat ergens achter kan blijven haken onderweg ![]() | |
Marco001 | dinsdag 29 maart 2011 @ 13:34 |
zo, leuke aanbieding zeg van Seat.. De Seat Driving course dagen: bij het Prodrive training Centre in Lelystad, dus eerst rijvaardigheidstraining, en daarna een aantal rondes vrij over de kombaan.. voor 99,- * Marco001 meld zich direct aan | |
von_Preussen | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:13 |
Klinkt leuk Marco! ![]() Hahahahaha, wat een koning is deze vent, hij is met een snelheidsoverschrijding van 191km/h gepakt, terwijl hij 291km/h reed waar 100km/h was toegestaan. ![]() http://www.rtl.de/medien/(...)bahn.html?nav=ticker | |
JDude | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:16 |
Krijgt hij nu een busabonnement cadeau? (ter vervanging van zijn rijbewijs uiteraard) | |
von_Preussen | dinsdag 29 maart 2011 @ 14:24 |
Normaalgesproken wordt je rijbewijs in Duitsland niet ter plekke ingevorderd, maar krijg mag je bij justitie uitleg komen geven en krijgt dan pas een rijverbod (meestal kan je zelf nog bepalen wanneer binnen periode x). Vind dat op zich een veel beter systeem dan in Nederland waar je ter plekke de sjaak bent. Edit: in een ander bericht staat er dat hem "de volgende straf te wachten staat", dus nog niet uitgesproken is: Dus een rijverbod van 3 maanden, 1800 euro boete en 4 punten (van de 15) op z'n rijbewijs. | |
Kriegel | dinsdag 29 maart 2011 @ 15:03 |
Dat valt nog reuze mee voor zo'n overtreding. | |
L0we | dinsdag 29 maart 2011 @ 15:22 |
Das gewoon bijna 200 procent overschrijding... ![]() Rekenen ze in duitsland ook nog met bepaalde correcties? | |
von_Preussen | dinsdag 29 maart 2011 @ 16:09 |
Jazeker, op een flitsboete die ik ooit binnenkreeg werd ook een correctie in mindering gebracht, aangezien deze overtreding door een videowagen werd geconstateerd zal daar net als in Nederland wat in mindering op zijn gebracht. | |
Sjoegerd | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:45 |
Wat loopt de AX toch als een zonnetje ![]() ![]() | |
Piles | dinsdag 29 maart 2011 @ 17:49 |
Auto is weer goedgekeurd ![]() ![]() En natuurlijk de nodige vloeistoffen, maar ach ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 29 maart 2011 @ 18:46 |
Zo hoort het ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 29 maart 2011 @ 18:46 |
Hierbij nog een (onspectaculair) filmpje van de rappe BMW bestuurder, de uit Polen bleek te kopen (is house er nog?). Hilarische opmerking van de agent: normaalgesproken zou de boete voor een dergelijke snelheidsoverschrijding maar ¤600 bedragen. Daar zit je in Nederland al veel sneller aan. ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:00 |
Pff, ik heel die quote in het duits lezen, en blij zijn dat ik snapte wat er staat, zet jij het eronder in het nederlands neer ![]() | |
Dubish | dinsdag 29 maart 2011 @ 19:25 |
Ik ga begin juli ook een leuk ritje maken van 9000km heen en terug. ![]() ![]()
| |
Goddelijker | dinsdag 29 maart 2011 @ 20:41 |
Blegh. | |
Marco001 | dinsdag 29 maart 2011 @ 22:45 |
lol, zit net even op MP te kijken, heb mijn Ibiza volgens mij redelijk goedkoop(meest gelijkwaardige, alleen 3 jaar jonger en met 20.000 km minder is 7000,-.. Heb mijne voor bijna 2000 minder.. zelfde model ![]() | |
Kadooosh | woensdag 30 maart 2011 @ 06:46 |
Ik zoek een fietsendrager voor een auto zonder trekhaak, heeft iemand nog tips? Er gaan maar max 2 racefiets op dus veel hoeft ie niet te houden...(20kg). | |
Marco001 | woensdag 30 maart 2011 @ 06:59 |
Je hebt ze voor montage op de kofferklep mits je geen sedan hebt. | |
JDude | woensdag 30 maart 2011 @ 08:35 |
Of voor op het dak, moet je wel dakrails hebben. | |
Marco001 | woensdag 30 maart 2011 @ 08:49 |
Ik zouu dan toch mijn idee kiezen, sowieso veel brandstofvriendelijker, en veiliger IMHO.. | |
JDude | woensdag 30 maart 2011 @ 08:50 |
Zuiniger zal het inderdaad wel zijn ja. Veiliger hangt maar net af van het materiaal. Als je af en toe ziet wat mensen voor oud ijzer op de achterklep hangen ![]() | |
Goover | woensdag 30 maart 2011 @ 08:52 |
Uiteindelijk naar een garage twee straten verderop gereden. Kwaad kan het niet, maar de boetes voor lekke uitlaatsystemen zijn niet echt klein. Het was de katalysator waar de sonde van afgebroken/doorgeroest was. De hele katalysator is nu vervangen... | |
Marco001 | woensdag 30 maart 2011 @ 09:59 |
zo, das een dure dan... ... en aangemeld voor de SEAT driving experience. ![]() ![]() [ Bericht 87% gewijzigd door Marco001 op 30-03-2011 19:01:07 ] | |
Sjoegerd | donderdag 31 maart 2011 @ 21:37 |
Zag vandaag op t verbruiksmetertje 49,6L/100 km staan ![]() | |
trainfreak | donderdag 31 maart 2011 @ 21:44 |
Heb ik ook wel vaak, heb 1x over de 100 liter gezeten dacht ik (net gestart en gewoon geen meter gereden) | |
Sjoegerd | donderdag 31 maart 2011 @ 21:48 |
Optrekken met 1500kg-2000kg aan de haak ![]() | |
Goddelijker | donderdag 31 maart 2011 @ 21:54 |
Je schoonmoeder achter je auto gehangen? | |
Sjoegerd | donderdag 31 maart 2011 @ 21:56 |
Dan heb ik toch minstens rijbewijs C nodig ![]() | |
Goddelijker | donderdag 31 maart 2011 @ 21:58 |
Net als je denkt dat de grap niet erger kan... ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 31 maart 2011 @ 22:01 |
Kan nog erger.. Ze mocht ook niet op de vrachtwagen mee, bordjes van Uitzonderlijk Vervoer misten ![]() | |
Goddelijker | donderdag 31 maart 2011 @ 22:03 |
![]() Binnenkort hebben ze wel een graf voor der, in Japan. Kunnen ze het gat dichtstoppen van de meltdown. | |
Sjoegerd | donderdag 31 maart 2011 @ 22:45 |
Zal de Antonov alvast bestellen.. Als een spaceshuttle daar op kan, moet schoonmoederlief ook wel lukken ![]() | |
Goover | vrijdag 1 april 2011 @ 08:16 |
Jup, toch zo'n ¤ 300,- bij elkaar... ![]() | |
trainfreak | vrijdag 1 april 2011 @ 09:11 |
Morgen naar de Nürburgring, ik ben benieuwd! | |
house_is_a_feeling | vrijdag 1 april 2011 @ 10:34 |
Veel plezier! Daar zou ik ook wel even willen rijden maar ik denk dat ik mezelf aardig snel overschat. Plus dat m'n banden en remmen eraan zouden gaan ![]() | |
trainfreak | vrijdag 1 april 2011 @ 10:43 |
Mezelf overschatten, daar vrees ik niet echt voor. Ik denk eerder dat ik mezelf en de wagen ga onderschatten, echt zeer rustig door de bochten enzo... Nuja, we zien wel. Morgen in de late namiddag vertrekken, zondag de ring op en dan weer naar huis zodat we zondagavond thuis aankomen. Het is toch een 300 kilometer rijden voor we daar zijn. Maar ja, de omgeving is daar echt wel prachtig! | |
FalleNk810i | vrijdag 1 april 2011 @ 14:31 |
Klinkt echt tof trainfreak ![]() Zou ik ook nog wel een keer willen doen, maar dan wel als ik iets meer pk's heb ![]() | |
trainfreak | vrijdag 1 april 2011 @ 14:34 |
Hoeveel pk heb je nu? BTW: jullie weten toch dat ik met de Prius ga he? ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 1 april 2011 @ 19:30 |
55 ![]() Oh, beetje weird, met een Prius op de Nurburgring ![]() Maar goed, met welke auto dan ook lijkt het me een toffe ervaring ![]() | |
Anne | vrijdag 1 april 2011 @ 19:33 |
Ze gaan zelfs met tourbussen de ring over, dus het langzaamst ben je sowieso nooit ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 1 april 2011 @ 20:13 |
Alex is er toch ook met de Niva of Visa er over geweest? ![]() | |
Anne | vrijdag 1 april 2011 @ 20:16 |
Tot nu toe heb ik hem alleen maar mee zien rijden met anderen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 1 april 2011 @ 22:28 |
nog niet ![]() | |
Kadooosh | zaterdag 2 april 2011 @ 11:06 |
Misschien een stomme vraag maar wat zijn de regels met het vervoeren van spullen op je dak. Krijg een van deze dagen een dakdrager binnen en wil daar 2 surfplanken om vervoeren. Ga ze vast maken met spanbanden. | |
JDude | zaterdag 2 april 2011 @ 11:16 |
http://www.gratisrijbewijsonline.nl/ladingwet1.htm Dit is zo te zien wel een aardige samenvatting. | |
Kadooosh | zaterdag 2 april 2011 @ 11:41 |
Thanks | |
Piles | zaterdag 2 april 2011 @ 11:50 |
Het is vorig jaar ofzo wel veranderd, weet niet hoe actueel die site is ![]() | |
Marco001 | zaterdag 2 april 2011 @ 14:25 |
Zo, hehe.... na c.a 3 uur kloten, eindelijk de DRL's werkend gekregen. ![]() | |
L0we | zaterdag 2 april 2011 @ 14:29 |
Pics? ![]() | |
Marco001 | zaterdag 2 april 2011 @ 14:31 |
pfff, nog niet, komen nog wel als mijn nieuwe velgen(al besteld) er ook op zitten.. | |
Dubish | zaterdag 2 april 2011 @ 15:22 |
Pics or it didnt happen ![]() | |
Kriegel | zaterdag 2 april 2011 @ 15:29 |
Ik zat me laatst te ergeren aan de prijs van remklauwen hè. Nou, tweedehands opzoek gaan heeft inderdaad geholpen, gisteren een klauw binnengekregen voor 50 euro. Kan ik eindelijk dat lekkende ding vervangen, de andere vastgelopen klauw laat ik wel vrijmaken of vervang ik door nog een gebruikte. Meteen een grote beurt + distributieriem en nieuwe aandrijfashoes erbij, 17" velgen erop en m'n waggie kan er weer een paar jaar tegen, mooiste is dat een maatje heeft aangegeven dat allemaal buiten arbeidsuren om te willen doen voor een tientje per uur. Hatsaa, zo even 900 euro van de rekening af. ![]() Als ik effe oplet steek ik er misschien nog iets van op ook, ook wel handig. | |
FalleNk810i | zondag 3 april 2011 @ 15:22 |
Netjes hoor! En zeker ff goed opletten, wel zo fijn, voor je het weet kan je de meeste dingetjes zelf ook uitvoeren ![]() Welke velgen had je in gedachten? | |
Sjoegerd | zondag 3 april 2011 @ 15:40 |
Witte 850 T5 sedan gespot voor nette prijs. Zit wel wat werk aan denk ik.. Had ik maar een vaste baan ![]() | |
FalleNk810i | zondag 3 april 2011 @ 15:49 |
Tja, als ik een vaste baan had, dan had ik volgens mij wel 10 auto's ofzo haha ![]() Vind telkens weer een andere auto vet ![]() Laatste tijd wil ik: ![]() en ![]() | |
Sjoegerd | zondag 3 april 2011 @ 15:55 |
Ik ben al wel een tijd dol op de 850.. Ideale auto om lange afstanden mee af te leggen ![]() | |
FalleNk810i | zondag 3 april 2011 @ 16:14 |
Krachtige motor dat wel, uiterlijk vind ik zelf echt niks, maar goed maakt het geen mindere auto om lekker in de cruisen ![]() | |
Sjoegerd | zondag 3 april 2011 @ 16:17 |
Vind het uiterlijk juist zo ingetogen.. Dat is meer mijn ding ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 3 april 2011 @ 16:26 |
![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zondag 3 april 2011 @ 16:34 |
Heerlijke driftbakken ![]() | |
FalleNk810i | zondag 3 april 2011 @ 16:35 |
Tja okay, maar daar heb je er wel meer van ![]() Lijkt me ook mooi om echt zo'n sleeper te hebben ![]() | |
Sjoegerd | zondag 3 april 2011 @ 16:57 |
850 met 300+ pk ![]() | |
Kriegel | maandag 4 april 2011 @ 04:12 |
Nou ja, niet zozeer in gedachten als dat ik ze al heb. Kreeg ze bij m'n auto voor 250 euro bovenop de aanschafprijs, hagelnieuw met net zo nieuwe banden. Twee liggen er momenteel in de schuur, eentje op m'n achterbank en de vierde doet in de kofferbak dienst als vervanger van betonblokken. ![]() ![]() AXE Fusion. Niet heel extravagant, maar het zal er best aardig uitzien gok ik. Alleen dat formaat hè, da's wel even wennen als je van 15" komt. | |
FalleNk810i | maandag 4 april 2011 @ 07:56 |
Zijn leuke velgjes voor onder zo'n coupe hoor! Zal wel lekker vullen die 17'' ![]() | |
JDude | maandag 4 april 2011 @ 08:32 |
That's what she said. | |
Marco001 | maandag 4 april 2011 @ 10:52 |
zullen we binnenkort wel zien he.. hier gaat ook 15 >17"(met 205-40 bandjes, dus lekker plat en breed. ![]() | |
Sounddragon | maandag 4 april 2011 @ 10:56 |
Ga maar alvast sparen voor een verlagingsset ![]() | |
Marco001 | maandag 4 april 2011 @ 11:24 |
dat word idd het volgende; ik denk 30mm lager..verder hooguit de bumpers van een facelift model, en dan vind ik hem mooi zat. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Marco001 op 04-04-2011 11:32:15 ] | |
Kriegel | maandag 4 april 2011 @ 12:41 |
Denk ik ook. Hopelijk niet te veel, maar volgens die kerel waar ik ze van kocht zou het moeten passen. Heeft zoiets trouwens nou direct invloed op het rijgedrag van je auto? Ze zijn voornamelijk hoger, niet echt breder. | |
FalleNk810i | maandag 4 april 2011 @ 13:49 |
Ligt eraan of je wielomtrek is veranderd ten opzichte van de wielen die er nu onder zitten.. Dan kan je eventuele kmteller afwijking krijgen als er veel verschil in de diameter zit.. Verder lijkt t me geen probleem! Check maar eens: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 11:00 |
Lekker stuiteren met zulke platte bandjes en grote velgen, zeker als je nog gaat verlagen! ![]() | |
L0we | dinsdag 5 april 2011 @ 11:33 |
Inderdaad, zeg maar dag met je handje naar rijcomfort en waarschijnlijk ook je wegligging... ![]() | |
Marco001 | dinsdag 5 april 2011 @ 11:58 |
hence de reden dat ik max 17"neem, er zou 19"onder mijn Seat kunnen, met een extreem platte band, maar dit valt opzich nog mee. | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 11:58 |
check, check ![]() Wegligging is perfect, ik stuiter dan wel behoorlijk op straatstenen rijwegen, maar de wegligging is heerlijk, kan lekker hoeken ![]() | |
Marco001 | dinsdag 5 april 2011 @ 12:31 |
ach, van de 400 km die ik wekelijks sowieso rijd, bestaat er slechts 1 km uit klinkerwegen, rest is allemaal asfalt, dus dat scheelt. | |
gateway | dinsdag 5 april 2011 @ 18:58 |
hmmz, wat weet zonde is van je dure bandjes! | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 19:27 |
Huh? Ik volg je even niet, wat is zonde van mn dure bandjes? | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 19:50 |
Hoeken. ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 19:53 |
Achja, blijft mn hobby he.. Ga toch eigenlijk elke dag met de bus, enige uitzonderingen daar gelaten zoals gisteren ![]() Blijft toch wel lekker om naar je stage te gaan met je eigen autotje en aan het eind van de dag weer ''rustig'' terug te rijden ![]() | |
gateway | dinsdag 5 april 2011 @ 20:11 |
toen ik nog op school zat, en een OV had & een rijbewijs, ging ik als het ff kon met de auto (eerst die van pa, alleen op vrijdag voor 2 uurtjes school (meestal was ik met de koffie om 9:30 weer thuis ![]() ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 20:48 |
Tja, kost me teveel aan benzine ![]() Ik weet inderdaad hoe ideaal het is kwa reistijden en comfort van vertrekken wanneer je wilt enzo ![]() | |
Marco001 | dinsdag 5 april 2011 @ 21:07 |
ach, er is maar 1 bocht die ik tijdens mijn schoolrit "hoek", en dat kan alleen op de terugweg: ij Groningen, de overgang van de N7 naar de N46 richting het noorden... Hele lange doordraaien, 50 max, gemiddeld rijd men er c.a 60, op de winterbanden kan ik hem met 80 km/h precies nemen(als ik op 1 baan blijf) | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 23:12 |
Wat een oplichterij, dat de banden van m'n vader groter en breder zijn, maar toch goedkoper... Alleen maar omdat ik een minder gangbare maat heb... ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 23:25 |
Fijn is dat he ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 5 april 2011 @ 23:27 |
Hoezo oplichterij? Minder gangbare maat = minder banden om de productiekosten over te verdelen = hogere prijs. Het blijft nog steeds ruk, maar het is wel logisch. | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 23:31 |
Het is ook logisch, als je het op die manier bekijkt. Maar als je het bekijkt in de zin van: Minder rubber = duurder, klinkt het raar. Net zoals een korte broek duurder kan zijn dan een lange broek. ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 23:34 |
De banden die ik er nu onder heb liggen Michelin EnergySavers kosten 110,- per stuk... ![]() Toch zie ik ook veel Nankang-banden op al die websites staan... | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 23:36 |
Meningen zijn erover verdeeld... de ene vind het prima voor dagelijks gebruik en de andere vind het klote... Ligt eraan hoeveel het verschil in prijs is voor dezelfde band van Michelin of Nangpang.. als t 30 euro per band verschilt per band dan hoef ik niet lang na te denken.. | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 23:37 |
80 vs 110. ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 5 april 2011 @ 23:38 |
Banden zijn het belangrijkste onderdeel van de auto, daar zou ik dus echt niet op willen besparen. Als ik denk aan zaken als remweg, aquaplaning, grip etc. | |
Goddelijker | dinsdag 5 april 2011 @ 23:39 |
Welke mafkees heeft er bedacht dat het leuk is om 10 stickers op je laptop te plakken om te laten zien wat hij kan en wat er allemaal in zit? Die dingen gaan er klote af! ![]() | |
InFrA-WiZ | woensdag 6 april 2011 @ 00:21 |
Je E-peen, wat doe je ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 6 april 2011 @ 00:28 |
Die EnergySavers van Michelin zie je vrij veel trouwens. Moest vandaag zomerwielen van een Sorento uit t magazijn halen... Die dingen zijn zowat niet te tillen dus kon 4 keer lopen ![]() | |
Marco001 | woensdag 6 april 2011 @ 07:58 |
mwah toch niet. Minder gangbare maat = minder grote prductie = minder banden om de machinekosten, afschrijving en de rest van de indirecte kosten over te verdelen = hogere kostprijs = hogere verkoopprijs op de markt. | |
FalleNk810i | woensdag 6 april 2011 @ 07:59 |
Dat zeker, maar de prijs zegt niet altijd wat over de kwaliteit van banden hoor! Zijn zat goedkopere merken die goed genoeg functioneren voor veilig weggebruik! Ook bij de dure merken heb je banden die niet in elke situatie doen wat jij verwacht.. Maar tuurlijk is het een feit dat je op onderdelen die met de verkeersveiligheid te maken hebben, niet moet besparen ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 6 april 2011 @ 08:00 |
Goh, dat was een paar posten terug al gezegd ![]() | |
Marco001 | woensdag 6 april 2011 @ 08:03 |
akkoord maar, in mijn geval zou het me ruim 150 euro schelen, terwijl de banden die nu besteld zijn, gewoon uitdezelfde fabriek komen en slechts marginaal slechter presteren... Maar volgende banden bestel ik waarschijnlijk online, en laat ik er dan onderzetten.. dan heb ik b.v. Yokohama DOT 2007 AVS SPORT voor 87,50 excl monteren, terwijl ik nu 320 euro kwijt ben incl montge voor goedkopere... pfff, bij kwikfit kosten Conti Sportcontact 150,- per stuk... hun andere a-merk band nog meer zelfs... | |
Goddelijker | woensdag 6 april 2011 @ 09:08 |
Ik bestel mijn banden wel lekker op internet en laat ze er wel door iemand onder zetten, scheelt me toch teveel als ik zo eens rondkijk bij garages/bedrijven. ![]() | |
house_is_a_feeling | woensdag 6 april 2011 @ 10:42 |
Als ik de Lancer voor de APK wegbreng en ze vinden wat is mn auto dan meteen afgekeurd? | |
L0we | woensdag 6 april 2011 @ 10:45 |
Officieel gezien mag je er na afkeur niet meer mee rijden, als hij ook als afgekeurd wordt afgemeld bij het RDW. Ik regel het altijd zo met mijn garagist dat ik hem breng, als hij niets vind doet hij een keuring, en meld hij hem af, anders geeft hij mij een lijstje met wat moet gebeuren [ Bericht 14% gewijzigd door L0we op 06-04-2011 10:48:55 (ff gegoogled :)) ] | |
house_is_a_feeling | woensdag 6 april 2011 @ 10:55 |
Dat zou dus een ideale situatie zijn, heb geen zin om geld te stoppen in reparaties. | |
Goddelijker | woensdag 6 april 2011 @ 19:27 |
En wéér een boete... ![]() | |
L0we | woensdag 6 april 2011 @ 22:12 |
gaat lekker... ik rij al ruim een halfjaar boetevrij ![]() | |
D. | woensdag 6 april 2011 @ 22:24 |
En 110 is duur? | |
Goddelijker | woensdag 6 april 2011 @ 23:13 |
Ik heb er in 1 maand alweer 2 te pakken... ![]() Voor een 15" band? Dan vind ik het aardig aan de prijs. | |
trainfreak | donderdag 7 april 2011 @ 08:37 |
Ik rij al sinds februari vorig jaar boetevrij.. Hopelijk blijft het zo nog een tijdje! | |
Goddelijker | donderdag 7 april 2011 @ 08:53 |
Het ergste is nog, is dat ik weet door wat ik geflitst ben... ![]() Een Volvo station die in een 'pech-vak' stond aan de zijkant van de weg... En ik had niet het idee dat ik te hard reed.. Dus eigenlijk wil ik de foto's opvragen.. ![]() | |
InFrA-WiZ | donderdag 7 april 2011 @ 15:42 |
Ik heb er ookweer een binnen, en moet er nog een betalen. klote 2km te hard boetes ook altijd ![]() | |
Marco001 | donderdag 7 april 2011 @ 15:51 |
Sinds die van 30 te hard hie rniks.. Mjah, 1 voor mijn pa: 31 km/h te hard, ophetzelfde plekje.. ![]() | |
Kadooosh | donderdag 7 april 2011 @ 16:25 |
Argh zo dom, zag vanochtend dat mijn linker lampen branden dus ik lichten enzo uit doen maar niets hielp. Moest naar me werk(op de fiets) en nu ik thuis ben is de accu leeg... En het waren de richtingsaanwijzers uiteindelijk waardoor het licht branden ........... | |
Piles | donderdag 7 april 2011 @ 16:29 |
Parkeerstand? Hebben sommige auto's toch, als je handrem en richtingaanwijzer aanzet zonder draaiende motor gaan aan 1 kant je lampen branden ![]() Weet niet precies hoe het werkt, maar zoiets ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 7 april 2011 @ 16:32 |
Klopt, Handrem is bij de polo die hij heeft ( en ik heb ) niet van belang. Maar zonder sleutel in contact de knipper hendel omhoog of naar onder is de verlichting aan 1 kant van de auto laten branden ja. | |
Kadooosh | donderdag 7 april 2011 @ 16:37 |
Ben er gelukkig nu achter gekomen dan ergens op vakantie ofzo, wist het niet eens dat je lampen dan aan blijven. | |
Pinnenmutske | donderdag 7 april 2011 @ 16:38 |
binnenkort heb ik een nieuwe auto | |
FalleNk810i | donderdag 7 april 2011 @ 16:40 |
Ja dat is inderdaad wel zo fijn ![]() Al weet ik niet of ik met mijn auto op vakantie zou durven.... Ik vergeet ook de gewone verlichting wel eens uit te zetten.. moet maar eens zo'n verklikker instaleren ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 7 april 2011 @ 16:40 |
![]() Wat voor eentje? | |
Pinnenmutske | donderdag 7 april 2011 @ 16:45 |
terug een Renault Clio maar een nieuwer model deze: ![]() maar dan 5 deurs en die kleur | |
FalleNk810i | donderdag 7 april 2011 @ 18:33 |
Leuk wagentje ![]() Mooiste auto's van Renault vind ik ![]() | |
Piles | donderdag 7 april 2011 @ 18:42 |
Vind 'm maar veel op een Megane lijken, en dat is niet positief ![]() | |
JDude | donderdag 7 april 2011 @ 19:46 |
Join the club! Al heb ik de Clio III van vóór de facelift. | |
Pinnenmutske | donderdag 7 april 2011 @ 20:39 |
Mijn huidige Clio heeft teveel onderhoudskosten. 1 keer hebben ze hem moeten openbreken omdat de deuren op slot sprongen met de sleutel in het contact. Technisch mankementje | |
FalleNk810i | donderdag 7 april 2011 @ 20:57 |
Frans mankementje, die electronica ![]() | |
Mattor | vrijdag 8 april 2011 @ 10:00 |
Bij de Renault anno nu is de techniek wel beter op orde dan vroeger. En zeker bij de Clio, die over het algemeen wat minder elektronische hoogstandjes heeft (handsfree card bijvoorbeeld...) zal het nu wel dik in orde zijn. Vind het ook fijne auto's om te rijden, wel alleen als er een 1.2TCE in ligt, de normale 1.2 is zo tergend sloom. ![]() Maar vertel; compleet nieuw? Motor? Uitvoering? Opties? | |
JDude | vrijdag 8 april 2011 @ 10:12 |
Die keycard is geloof ik wel als optie te verkrijgen, maar ik mis 'm niet. De knoppen op de sleutel vind ik voldoende ![]() | |
Goddelijker | vrijdag 8 april 2011 @ 11:40 |
Dat is vaak een stekkertje dat niet helemaal jofel meer vast zit in het stuur/onder de stoel/achter de airbag. ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 april 2011 @ 11:47 |
Dan heb je dus 4 jaar oude banden (wk 20 2007) ? Of gebruik Jokomama de letters DOT in het banden type? Heb zelf 4 conti SC3's gekocht voor ¤ 450,- in 225/45/17. | |
JDude | vrijdag 8 april 2011 @ 12:02 |
Inmiddels heeft'ie al een jaar of 2,5 een andere eigenaar. Is wel in de stad gebleven, zie 'm zo nu en dan nog wel eens rijden. | |
Marco001 | vrijdag 8 april 2011 @ 15:07 |
morgen komen de 17" onder mijn seat ![]() | |
Kriegel | vrijdag 8 april 2011 @ 15:10 |
Ik twijfel nu toch een beetje over de mijne. http://www.sizemytires.com/vehicle/1997/hyundai/tiburon Volgens deze site zijn m'n fabrieksvelgen 14" terwijl ik 15" dacht. Dan wordt het verschil bij 17" denk ik te groot voor de wielkasten, en erg goed voor m'n verbruik en comfort zal het ook niet zijn. Maar van 14 naar 15" met de juiste verhoudingen moet toch op zich geen probleem zijn? Dan kan ik altijd nog iets anders kopen en deze velgen verpatsen. | |
FalleNk810i | vrijdag 8 april 2011 @ 15:22 |
14'' is wel bizar klein hoor onder een scoupe.. Maar je hebt die 17'' toch al liggen met banden eromheen en alles? Dan zou ik het gewoon proberen ![]() Anders zou ik voor 16'' gaan, ook een leuke omtrek! Maar je hebt er nu 14'' of 15'' onder liggen? kijk eens op je band.. | |
Kriegel | vrijdag 8 april 2011 @ 15:56 |
Coupe hè, niet Scoupe. Andere auto, de mijne is de eerste in een lijn van Tiburon en Tuscani Hyundais (voor het gemak in Europa allemaal Coupe genaamd) die liep tot de Genesis Coupe van afgelopen jaar. ![]() Even op m'n banden gekeken, 205 / 50 / R15, dus sowieso niet de fabrieksmaten. Maar de velgen zijn gewoon stock. Geen idee hoe het zit, maar ze zullen wel 15" zijn dan. | |
FalleNk810i | vrijdag 8 april 2011 @ 16:04 |
Misschien dat dat het verschil is? Aangezien het in de USA en Azie Tiburon heet dat de maten van de fabriekaf velgen ook verschillen. How ever, kijk eens in het boekje van je auto. Daar staat vast wel iets nuttigs? | |
Marco001 | vrijdag 8 april 2011 @ 16:10 |
Ach, volgens dat soort website heeft mijn Seat standaard 14", terwijl hij toch echt af-fabriek al is gelevenrd op 15".. Overigens, ik verwacht geen enorme stijging in verbruik; als ik op van die tyresize calculators kijkt, scheelt 205/40/17 amper met de originele maat: 195/55/15.. | |
Kriegel | vrijdag 8 april 2011 @ 16:13 |
Heb geen boekjes. ![]() ![]() Plaatje gevonden van m'n huidige velgen zonder de 'dop' (geen idee hoe dat heet) over de gaten heen. In ieder geval zijn ze dus viergaats, en verkooppunten geven ook 15" aan. Goed, dan is dat tenminste duidelijk. Nu begrijp ik alleen nog steeds niet echt hoe ik kan weten of een bepaalde velg qua steekmaten op m'n auto past. ![]() | |
Marco001 | vrijdag 8 april 2011 @ 16:15 |
welk bouwjaar is jou'n coupe? | |
Kriegel | vrijdag 8 april 2011 @ 16:18 |
1999, nog wel van voor de facelift eind dat jaar. Trouwens, die maten die je aangeeft lijken in mijn ogen best wel drastisch te verschillen. Maar dat valt mee dus? Dan kan ik in ieder geval velgen nemen met banden die qua maten een beetje verschillen van m'n huidige. | |
Marco001 | vrijdag 8 april 2011 @ 16:28 |
de steek die je nodig bent is 4*114 (het belangrijkste voor de velgen.. voor de bandenomtrek, zie : http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm mijn nieuwe band zal 0,03 cm hoger en o,1 cm meer omtrek hebben Dus er is wel een verschil, maar ik verwacht geen merkbaar verschil in verbruik.. Dan kan ik beter mijn sunroof dichtlaten(scheelt 1-2 kilometer per liter) | |
Kriegel | vrijdag 8 april 2011 @ 16:37 |
Ja, in jouw geval valt het verschil inderdaad mee. Die banden zijn dus wat platter als compensatie? Dan zal je dat wel gaan voelen. | |
FalleNk810i | vrijdag 8 april 2011 @ 18:35 |
Die kapjes heten naafkapjes ![]() Behalve de steekmaat moet de ET waarde en het aantal J van de velg ook in orde zijn!! En bij een onverlaagde auto = meestal geen geen stugge vering valt het nog wel mee als je er een wat platter bandje omlegt. Als je stugge veren hebt en een plat bandje zal er ongetwijfeld het comfort afnemen! Ik zou eerst eens kijken naar de exacte waarden van de velgen die er nu onder je auto liggen en de banden. Je moet weten: Steek ET waarde aantal J Aantal inch banden maten. Op basis daarvan kan je opzoek naar nieuwe velgen zodat je zometeen niet een velg heb gekocht die veelste ver naar buiten steekt zodat tie aanloopt op je wielkasten of juist tever naar binnen en dan zit de velgrand tegen je veren.. Hoewel dat allemaal nog wel enigsinds zal meevallen bij een onverlaagde auto ![]() | |
trainfreak | vrijdag 8 april 2011 @ 19:39 |
Ik heb net gezien dat de banden van mijn vader zijn auto wel wat lucht kunnen verdragen. Hoeveel moet er daar juist in? Nu zit er normaal overal zeker 2 bar in, is dat genoeg of mag er zeker wat bij? | |
JDude | vrijdag 8 april 2011 @ 19:48 |
Staat in 't instructieboekje wel ergens. Bij mij is't 2,3 voor en 2,1 achter, maar dat kan per auto verschillen. | |
trainfreak | vrijdag 8 april 2011 @ 19:50 |
Dan zal het zowel voor- als achteraan 2,2 moeten zijn.. Bij de volgende tankbeurt misschien nog wat bijpompen, of anders afwachten, want binnen een week of 3-4 moet de auto toch binnen voor het onderhoud.. | |
Marco001 | vrijdag 8 april 2011 @ 21:49 |
Staat ook in de deur wel ergens.. | |
D. | vrijdag 8 april 2011 @ 22:02 |
De inches maakt niet zoveel uit. De breedte vaak meer ![]() Maar 110 voor een bandje vind ik niet heel veel, maar ik heb dan ook de pech dat ik 'afwijkende' maten nodig heb, dus altijd meer kwijt ben. | |
Goddelijker | vrijdag 8 april 2011 @ 23:02 |
Het is maar 195 breed. ![]() | |
D. | vrijdag 8 april 2011 @ 23:19 |
Dat valt mee ![]() Ik heb 225, 255, en 285 ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 8 april 2011 @ 23:25 |
155 ftw ![]() | |
D. | vrijdag 8 april 2011 @ 23:27 |
Volgens mij heb ik bredere banden op mijn mountainbike ![]() | |
Kriegel | vrijdag 8 april 2011 @ 23:42 |
Niet op dezelfde auto mag ik hopen. ![]() | |
Marco001 | zaterdag 9 april 2011 @ 00:16 |
En daarom wel vrij duur, onder de 206 zitten sportcontacts, a 70 euro ofzo p.s Ik denk niet dat die Ecotyres zoveel besparen dat ze uit kunnen.. | |
Marco001 | zaterdag 9 april 2011 @ 00:18 |
2.4 brede downhill band vor, achter 2.25 breed, valt dus nog mee.. | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 00:23 |
Dit vind ik wel een mooie band ![]() http://www.vredestein.nl/(...)erSessionID=13809931 | |
trainfreak | zaterdag 9 april 2011 @ 05:34 |
In het boekje ook, maar het hangt af van het type band dat er onder zit en de belading. Maximum belading voor snelheden boven 160kmh was 2.6 bar ofzo, voor onder de 160 'maar' 2.2 bar | |
D. | zaterdag 9 april 2011 @ 07:52 |
![]() En neen, 2 auto's | |
D. | zaterdag 9 april 2011 @ 07:53 |
Ik heb geen flauw idee van de mijne. Zal mijn fiets eens afstoffen en bekijken ![]() | |
Catch_me | zaterdag 9 april 2011 @ 09:24 |
Heb nu een tijdje mijn rijbewijs en er is 1 ding dat me altijd opvalt: het gedrag van mensen bij matrixborden op de snelweg. Vaak op de terugweg van werk staan die dingen ver van te voren op 90-70-50 omdat er weer eens file is. Het lijkt er altijd op dat ik de enige ben die dan de aangeven snelheid gaat rijden, nu is 90 niet zo'n probleem. Maar zodra je naar de 50-60 gaat word je dus links en rechts ingehaald of lekker gebumperkleeft omdat niemand zich er aan houd, en ik zoiets heb van dat ik dan ook maar met het verkeer ga mee rijden ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 9 april 2011 @ 10:23 |
Matrix borden is altijd langzaam snelheid afnemen, niet ineens van 90km/h naar 60km/h schieten ![]() Net zoals bij traject controle's, daar werken ze vaak ook met matrix borden, na het eerste matrix bord kan je meestal nog wel een kilometer doorrijden voordat de eerste camera, dus het traject begint.. En dat weten de mensen die vaak op dat traject rijden. Bijvoorbeeld op de A20, richting schiedam, die traject controle komt pas heel laat werkelijk in terwijl het al heel vroeg staat aangegeven, gewoon om de snelheid redelijk gelijk af te bouwen van 100 naar 80 km/h Maar goed, dat is wat ik denk ![]() | |
Kadooosh | zaterdag 9 april 2011 @ 11:17 |
Als ik mijn laptop oplaadt in de auto met een speciale oplader, gaat de accu dan heel snel leeg of valt het wel mee? Laptop verbruikt natuurlijk heel weinig stroom(dell d630 14"). | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 11:28 |
Het maakt niet uit hoeveel stroom je laptop gebruikt, maar hoeveel stroom je oplader gebruikt. ![]() | |
Kadooosh | zaterdag 9 april 2011 @ 11:39 |
Heb hem ff aan de energie check gehangen en hij verbruikt nu 25-30watt maar dat is dan wel met een volle accu. Zal even kijken wat het verbruik is bij het laden van de accu Zou dan trouwens zo'n oplader kopen: http://cgi.ebay.nl/W7-Car(...)&hash=item1c1a51d4ca Werkt wat efficiënter dan een 12v-230v convertor. | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 11:46 |
Ik denk dat dat een beter idee is inderdaad. ![]() | |
Kriegel | zaterdag 9 april 2011 @ 12:02 |
Jij bent er dus zoeentje die al die trekzakfiles veroorzaakt door ineens op je rem te stampen. ![]() ![]() Matrixborden an sich zijn beklagenswaardig trouwens, die dingen worden veel te vaak voor bijna niks aangegooid, en omdat er altijd wel iemand als Catch_me tussenzit betekent het negen van de tien keer dat de boel ook nog eens onnodig stil komt te staan als het een klein beetje druk is. Fileveroorzaker nummer één die krengen, en dat lijkt me nou juist niet de bedoeling. Maar goed, je kon het niet weten, en dat is ook het grote probleem over het algemeen, het is vaak niet eens kwade wil maar men weet niet wat de bedoeling is. Vanaf nu niet meer doen, ok? ![]() | |
Kadooosh | zaterdag 9 april 2011 @ 12:11 |
Raar kan niet meer quoten. Laptop verbruikt bij het opladen zo'n 90watt, zal mijn auto accu dan snel op zijn? | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 12:58 |
Dan trekt ie 7.5A, als het goed is bij 12V. Dus dan ligt het er aan hoeveel Ah je accu heeft. ![]() | |
Marco001 | zaterdag 9 april 2011 @ 13:02 |
zo, nieuwe velgen zitten eronder.. wou ik ze betalen, is mijn pinpas stuk.... ![]() Ze staan wel erg mooi onder de auto.. ![]() Bandjes maken wel vrij veel lawaai, helemaal op klinkers enzo, maarach.. | |
Kriegel | zaterdag 9 april 2011 @ 13:50 |
Nice. Dat lawaai kan er trouwens best aan liggen dat ze nog ingereden moeten worden. | |
Sounddragon | zaterdag 9 april 2011 @ 14:06 |
Pics! ![]() | |
Kriegel | zaterdag 9 april 2011 @ 14:07 |
En dat. | |
Marco001 | zaterdag 9 april 2011 @ 14:11 |
komen op z'n vroegst morgen, moet zo an die arbeit... | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 14:25 |
Ik heb een wonderschoonmaakmiddel bestelt voor velgen als ik fora moet geloven... ![]() | |
Marco001 | zaterdag 9 april 2011 @ 14:28 |
Dasty? ![]() Zo, ze zijn ook lekker bezig zeg, in Alphen... | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 14:34 |
Ja, het gaat goed daar... ![]() Nee, Iron.X: http://forum.carclean.nl/(...)r-een-fan-erbij.aspx | |
Kadooosh | zaterdag 9 april 2011 @ 15:31 |
44Ah, 360A(EN) staat er op. | |
Goddelijker | zaterdag 9 april 2011 @ 15:34 |
Dan zou hij het dus in theorie +- 5-6 uur vol moeten houden, als ik het goed heb, voor hij hem leeggetrokken heeft (uitgaande van 90W continu). | |
Kadooosh | zaterdag 9 april 2011 @ 21:16 |
Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat ie te weinig stroom heeft om te starten. | |
JDude | zaterdag 9 april 2011 @ 22:01 |
De filedetectie gaat toch echt pas aan als de snelheid van meerdere voertuigen onder een bepaalde waarde zakt. Dan heb ik het even niet over die experimenten met "snelheidsdekens" en zo, maar over de knipperende *70* en *50*. [ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 09-04-2011 23:44:10 ] | |
JDude | zaterdag 9 april 2011 @ 22:02 |
Files worden ook eerder verergerd door figuren die tot aan de staart van de file met 120 doorjakkeren, niet door mensen die zich wel aan de snelheid houden. | |
Piles | zaterdag 9 april 2011 @ 23:39 |
Volgens mij begrijp je zelf niet helemaal, dus hou je maar gewoon in hoor ![]() | |
Catch_me | zondag 10 april 2011 @ 09:53 |
Nee tis zeker niet dat ik abrupt van 120/100 naar 50 oid ga hoor ![]() ![]() | |
Marco001 | zondag 10 april 2011 @ 12:49 |
das trouwens zo handig aan de passat die ik gister meehad naar Alkmaar: 1 keer het CC hendeltje naar beneden is 10km/h langzamer, omhoog is 10km/h sneller.. Dus toen ik het 70 stuk inree vanaf grongingen, heb ik gewoon een keer ofg 5 het hendeltje naar beneden gedrukt en klaar. ![]() hopelijk heb ik vandaag weer zo'n rit.. | |
trainfreak | zondag 10 april 2011 @ 20:04 |
Vandaag ben ik (terug) naar een meeting gegaan van een auto forum. Een prachtige locatie, maar wat een *** toch op de weg! In de heenrit: bij de wisselaar in Brussel kon mevrouw die aan het tateren was haar auto niet op het linkervak houden... Ik moest al tot half op de pechstrook om niet zijdelings aangereden te worden. (Als je de bocht niet doorkan op de linkerrijstrook, waarom blijf je dan altijd links rijden??? ![]() En in de terugrit: buitenlander die 60 (!!!) rijdt op de autostrade, en wanneer je dan eindelijk kon voorbijsteken kijkt hij je aan met een smile tot achter zijn oren ![]() | |
Kriegel | zondag 10 april 2011 @ 20:23 |
Oké, dan trok ik een beetje te vroeg conclusies. ![]() | |
L0we | maandag 11 april 2011 @ 09:17 |
Draait de motor dan nog? Dan kan je dynamo het wel af. Anders loopt hij sneller leeg dan je denkt. De accu zal vast niet helemaal optimaal meer zijn. En hou er rekening mee dat je er daarna ook nog een keer mee wil starten ![]() | |
L0we | maandag 11 april 2011 @ 09:44 |
Das inderdaad een gevalletje íets te vroeg conclusies trekken ![]() Oneens! Als niet iedereen door zou planken tot het stilstaat verbeteren ze juist de doorstroming. Ik zit veel op de weg, maar zie eigenlijk vrij weinig dat ze voor niets aanstaan. Op de rem stappen voor die dingen doe ik niet (Ik rem op de snelweg sowieso bijna nooit, anticiperen FTW!). Maar met zinloos doorplanken bereik je helemaal niets. Als ik even mn moraalridderpak aantrek: de bedoeling is je gewoon aan de snelheid te houden... Gek he? ![]() | |
Catch_me | maandag 11 april 2011 @ 14:04 |
Ik heb altijd het gevoel dat ik niet goed genoeg heb zitten opletten als ik moet remmen op de snelweg ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 11 april 2011 @ 14:13 |
Ligt er bij mij een beetje aan. Meestal rem ik niet op de snelweg, behalve bij zo'n figuur dat het nodig vind hem ervoor te gooien als ik met 130 aan kom hobbelen terwijl die al 3 km achter een vrachtwagen hobbelt. Of het zijn verwende huisvrouwen in veel te duren autos of het zijn zakenmannetjes die zitten te bellen. Overigens hebben Nederlanders op de Duitse Autobahn daar ook een handje van, kom jij aanhobbelen met 175, komt er zo'n geval vanaf de invoegstrook met krap 80 zo doorsteken naar de linkerbaan. Nee, die krijgt een flinke toeter en grootlicht dat aanblijft totdat ie weer opgerot is naar rechts. Gaat ie er daarna achter zitten en zitten drukken, gaat de mistverlichting achter aan. Die zit toch op ooghoogte. ![]() En nee, ik vind mezelf niet asociaal in het verkeer (iedereen mag er tussen met knipper, mits niet doorrijdend totaan het verdrijvingsvlak), maar van dit soort gevallen krijg ik de kriebels. | |
JDude | maandag 11 april 2011 @ 16:05 |
Doorrijden tot aan het verdrijvingsvlak is wel een efficiëntere benutting van het asfalt. Helaas gaat driekwart Nederland liever al een kilometer eerder naar rechts om vervolgens boos te worden op iedereen die de rij voorbijrijdt die ze zojuist gecreëerd hebben. | |
Marco001 | maandag 11 april 2011 @ 16:11 |
zelfde doen ze hier bij het julianaplein: de reden waarom daar altijd file's staan.. Diegenen die linksaf willen(richting assen) rijden vrij vaak zover mogelijk door op het linkervlak voor rechtdoor, om vervolgens pas ergens op het laatste moment de auto ertussen proberen te proppen.. waardoor het verkeer wat rechtdoor wil en kan(groen licht) weer moet wachten, of om die auto's heen moeten die linksaf willen, terwijl er meer dan voldoende ruimte was om links voor te sorteren(2 speciale banen)... Oh, en tot het verdrijvingsvlak doorrijden terwijl het verkeer zo goed als stilstaat is imho not done.. gewoon ietsje sneller rijden dan het verkeer rechts, daar word vanzelf wel wat ruimte gecreerd.. | |
Goddelijker | maandag 11 april 2011 @ 16:19 |
Ik krijg echt auto-poets-kriebels met zulk weer. ![]() | |
Marco001 | maandag 11 april 2011 @ 16:19 |
mijne moet nog... ![]() | |
Catch_me | maandag 11 april 2011 @ 16:20 |
Ik ook ![]() ![]() | |
trainfreak | maandag 11 april 2011 @ 16:40 |
Hier staat er eentje die wel een poetsbeurt kan gebruiken ![]() | |
Goddelijker | maandag 11 april 2011 @ 16:54 |
Het weer wordt morgen dramatisch geloof ik. | |
Goddelijker | maandag 11 april 2011 @ 16:55 |
Die hier voor de deur staat ook. ![]() Helaas heb ik de vrije tijd niet om hem een uitgebreide beurt te geven. ![]() | |
trainfreak | maandag 11 april 2011 @ 16:59 |
Gewoon vuil laten dan? ![]() Ik ga hem donderdag kuisen denk ik, dan staat hij proper voor een tripje naar de Ardennen (van vrijdag tot maandag ![]() | |
FalleNk810i | maandag 11 april 2011 @ 17:10 |
Marco, waar blijven die pics van je nieuwe velgen? | |
Goddelijker | maandag 11 april 2011 @ 17:23 |
Ja, dat zal hem ook wel even worden. Misschien aankomend weekend als het weer het toelaat. ![]() Laatste keer heb ik geen extra beschermende laag erop gezet, dus deze houdt niet superlang. Dus ik heb al een heel schema in m'n hoofd voor de eerst komende keer dat ik hem was. ![]() | |
vannelle | maandag 11 april 2011 @ 17:56 |
Dit weekend de binnenkant van de auto schoongemaakt en dan vooral de ramen. Bahbah..... Buitenkant is volgend jaar aan de beurt! ![]() | |
gateway | maandag 11 april 2011 @ 19:24 |
sow, was dat ff wennen vanmorgen.... Donderdag naar frankfurt geweest, als bijrijder in een wat oudere BMW, met chauffeur die lekker doorrijdt met 140 a 160 (en harder op wat stukken), en vrij-, zat-, en zondag met de Golf 4 1.9 TDI van me broertje gereden Dan is mijn eigen 1.9 dieseltje maar een traaaaaaaaaaaaag ding..... | |
FalleNk810i | maandag 11 april 2011 @ 20:19 |
Ik kwam er net achter dat lekker langzaam rijden ook wel heerlijk is met dit weer ![]() Lekker met een rustig gangetje over de dijk heen kachelen, alleen als er geen auto's achter me zitten dan, heb zelf altijd een pest hekel aan mensen die aan het ''touren'' zijn over dijkjes en weggetjes ![]() | |
Piles | maandag 11 april 2011 @ 20:20 |
Gewoon even de berm in dan toch ![]() Vandaag weer lekker ritje Rotterdam v.v., was lekker druk om half 5, tot in Zeeland was het 1 rij auto's ![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 11 april 2011 @ 20:23 |
Ja met droog weer wel, anders zit mn auto gelijk onder de bagger ![]() Rotterdam v.v. ? | |
Piles | maandag 11 april 2011 @ 20:24 |
Oh, daar maak je je druk om ![]() Vice Versa, net als met de trein ![]() | |
FalleNk810i | maandag 11 april 2011 @ 20:43 |
Ja, eigenlijk rijd ik ook liever niet als het regend ![]() Oh, op die manier ![]() | |
Sjoegerd | maandag 11 april 2011 @ 21:00 |
Auto blijft een gebruiksobject naar mijn idee ![]() | |
FalleNk810i | maandag 11 april 2011 @ 21:26 |
Voor mij is t meer mn hobby waar ik graag in rij, snappie? ![]() | |
Goddelijker | maandag 11 april 2011 @ 21:37 |
Voor mij is het meer iets dat ook goed onderhouden moet worden. En ik denk dat als ik hem netjes onderhoud, zowel motorisch als optisch, dat ik die tijd en moeite er uiteindelijk ook voor terug krijg. ![]() Ik vind een schoon uitziende en ruikende auto ook fijner. ![]() | |
Marco001 | dinsdag 12 april 2011 @ 12:29 |
zal er kwaliteitsvcerschil in LPG zitten? met LPG van mijn normale pomp, doe ik c.a. 1:11, laatst bij een andere pomp getankt: 1:12... | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 12:59 |
Denk niet echt dat dat aan de LPG ligt, maar eerder aan al die andere tientallen omstandigheden en een combi daarvan ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 12 april 2011 @ 13:03 |
Zal eerder een drukverschil zijn waardoor je tank onder hogere druk gevuld zal zijn. | |
JDude | dinsdag 12 april 2011 @ 13:14 |
Ook op diesel van dezelfde pomp rij ik inderdaad de ene keer verder dan de ander. Airco aan/uit, rijstijl maken ook een hoop uit denk ik. | |
L0we | dinsdag 12 april 2011 @ 13:14 |
Zulke kleine verschillen zijn waarschijnlijk te wijten aan het weer, en je eigen rijgedrag. Bij mij wisselt het soms nog wel meer. | |
L0we | dinsdag 12 april 2011 @ 13:16 |
Airco en rijstijl zullen het meeste uitmaken verwacht ik. Ik heb het ook wel eens bijgehouden, maar zelfs als ik elke keer bij dezelfde pomp tankte wisselt het verbruik nogal. | |
Marco001 | dinsdag 12 april 2011 @ 13:44 |
weer en rijgedrag waren hetzelfde, sterker nog: bij die 1:12 zaten wat sprintjes in begrepen, die in niet doe bij 1:11 Weer was ook vrijwel hetzelfde(beide afgelopen week..) | |
L0we | dinsdag 12 april 2011 @ 13:54 |
Conclusie: je auto rijdt zuiniger als je sprintjes trekt! ![]() | |
Marco001 | dinsdag 12 april 2011 @ 13:57 |
blijkbaar... ![]() Nu weet ik wel dat mijn auto het liefst boven de 4000 rpm rijd(hoewel 50 in 5 ook makkelijk te doen is..).. Trouwens, zaterdag 1:18 gehaald; ritje Delfzijl-->sappemeer hoogezand --> Emmen, oude Pekela --> Alkmaar eigenlijk overal vmax+10(dus soms 140) gereden, verbruik: 1:19 ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 12 april 2011 @ 16:10 |
Ik heb een hele lijst opgesteld om mijn auto te poetsen. ![]() | |
The6thgate | dinsdag 12 april 2011 @ 21:43 |
Ok wtf. Ik vind net een brief van de belastingdienst dat op 1 april de tenaamstelling van m'n kenteken is gewijzigd en ik geld terug krijg. Ik heb hier echter niks in laten veranderen ![]() | |
Piles | dinsdag 12 april 2011 @ 21:58 |
Zou ik maar even navragen denk ik, voor hij is overgeschreven naar een nieuwe eigenaar ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 22:04 |
Marco, heb je nou al een foto van je auto met je nieuwe velgen? Ben wel benieuwd.
| |
The6thgate | dinsdag 12 april 2011 @ 22:05 |
Kan dat uberhaupt zonder 'm ergens over te schrijven ![]() ![]() | |
Marco001 | dinsdag 12 april 2011 @ 23:01 |
ik hoop morgen een foto te kunnen maken... Die schade is maar miniem.. kleine krasjes op misschien 5 cm lengte, maar wel zonde.. Misschien dat ik er rode gators omdoe, kosten 60$ maar dan zijn ze eerst weer ok... | |
L0we | woensdag 13 april 2011 @ 07:55 |
Lijkt me niet dat de belastingdienst aan 1 april grappen doet ![]() Ik zou eens bellen met het RDW. https://ovi.rdw.nl/ Daar kan je sowieso checken wanneer de laatste overschrijvingsdatum geweest is, als die inderdaad op 1 april staat zal dr wel iets fout zijn bij het RDW ![]() | |
The6thgate | woensdag 13 april 2011 @ 09:33 |
Godverdegodver. M'n auto staat nu geregistreerd bij een of andere loods ![]() ![]() | |
Piles | woensdag 13 april 2011 @ 09:35 |
![]() Misschien mn autopapieren toch maar uit de auto halen ![]() | |
The6thgate | woensdag 13 april 2011 @ 09:40 |
Daar bewaar ik ze ook niet. Ik heb ze een tijdje in m'n tas gehad, kan me alleen niet meer voor de geest halen of ik ze er zelf uit heb gehaald of niet ![]() | |
Piles | woensdag 13 april 2011 @ 09:43 |
Zit/zat je vrijwaringsbewijs (zo heet dat toch?) daar ook bij dan? Dat ligt bij mij veilig in de kluis, daar ga ik niet mee rond lopen ![]() | |
The6thgate | woensdag 13 april 2011 @ 10:03 |
Volgens mij heb ik die idd los ergens, maar ik kan me dus uitgerekend nu niet voor de geest halen waar alles ligt. Ik race straks in de pauze iig naar huis want ik MOET het weten ![]() | |
monsterd. | woensdag 13 april 2011 @ 10:45 |
Bluugh, klinkt klote. Succes! | |
The6thgate | woensdag 13 april 2011 @ 12:29 |
Pfieuw! Ik heb alle benodigde papieren gewoon nog in m'n bezit, ook het overschrijvingsbewijs die ergens los lag van de rest. Dan moet het dus bijna wel een administratieve fout zijn. Nou maar even wachten tot de RDW terug belt of ze meer informatie hebben. Blijf het wel een gek verhaal vinden. | |
JDude | woensdag 13 april 2011 @ 12:43 |
Je kunt nu wel lekker hard rijden, de boetes belanden toch ergens anders ![]() | |
L0we | donderdag 14 april 2011 @ 07:36 |
Gelukkig maar! Dat maakt het wel een stuk makkelijker. Best wel een gek verhaal ja... | |
gateway | donderdag 14 april 2011 @ 19:55 |
en? | |
von_Preussen | donderdag 14 april 2011 @ 20:07 |
Mijn auto is mijn maatje, mijn oogappel, mijn één en alles. ![]() | |
Marco001 | donderdag 14 april 2011 @ 21:49 |
welke van de ##(insert getal)? ![]() Bummer, net bekeuring gekregen voor door rood rijden.. Als ik een sec de rem aan had getikt was ik door groen gekomen, maar nu echt net niet... dag ¤180 ![]() | |
Goddelijker | donderdag 14 april 2011 @ 22:02 |
186 om precies te zijn ![]() | |
Piles | donderdag 14 april 2011 @ 22:23 |
Had er pas ook nog 1 (rood licht), hopen dat er geen boete volgt ![]() Ik was de laatste in de rij, dan ga ik niet wachten ![]() | |
Kriegel | vrijdag 15 april 2011 @ 00:32 |
Zeg, ik heb een stel velgen op het oog met een ET-waarde van 40, en de basiswaarde van m'n auto is 46. Het schijnt dat je een afwijking van 5 mag hebben, dus zou dit dan net teveel zijn? | |
FalleNk810i | vrijdag 15 april 2011 @ 08:09 |
Als het past dan past het. Als het maar niet aanloopt tegen je veer of je wielkast. Tuurlijk is een grotere offset slechter voor je lagers, maar een 6mm verschil zal niet zo'n grote inpact hebben. Blijft een krachten verhaal waarbij je de arm groter maakt op je as als je het centerpoint van de velg verder naar buiten steekt. Ik ben van 43 naar 15 gegaan ofzo... ![]() | |
L0we | vrijdag 15 april 2011 @ 08:23 |
Ook niet als dat ¤ 186 kost? ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 15 april 2011 @ 08:54 |
Het handige van bij een rood stoplicht staan is dat je de kruising even kan bekijken of er geen flitscamera's staan. ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 15 april 2011 @ 09:09 |
Ach, als je dan toch al stilstaat kan je net zo goed wachten ![]() |