abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24886526
The Streets heeft een maandje geleden schat ik een nieuwe single uitgebracht; Could Well Be In.
Zag hem eerst best vaak voorbij komen op MTV2 maar de laatste tijd heb ik hem niet meer zoveel gezien .
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:36:55 #102
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_24887895
Heb em laatst wel gezien op de Nederlandse MTV, maar dat was 's avonds bij MTV Alternative ofzo.

Lekker nummer trouwens
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_24889464
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:36 schreef Djekko het volgende:
Heb em laatst wel gezien op de Nederlandse MTV, maar dat was 's avonds bij MTV Alternative ofzo.

Lekker nummer trouwens
Zeker, hier kan je hem ook bekijken
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:02:09 #104
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_38599810
Nieuwe album = (y).

Concert in melkweg was vet.

(( KICK JA! ))
pi_38614462
The Streets is nog steeds tof.

Wat is de naam van 't nieuwe album?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2006 01:18:57 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 08:37:34 #106
13846 insaniac_2oo1
insaniac_2oo1
pi_38616444
ik vind juist de nieuwe nummers(heb er nu 2 gehoord) erg slecht.
ze halen het absoluut niet bij de nummers van de vorige 2 albums.
pi_46582782
*schop

THE STREETS schakelen duivels en aliens in
The Streets zijn begonnen aan hun nieuwe plaat. Volgens zanger Mike Skinner zijn de teksten al helemaal klaar. Op het album staan ook conversaties tussen een alien en de duivel.

Hopelijk komt 'ie nog voor de zomer, en komen ze weer op Werchter. Supergaaf optreden vorig jaar
pi_46590081
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 01:03 schreef Afunados het volgende:
*schop

THE STREETS schakelen duivels en aliens in
Op het album staan ook conversaties tussen een alien en de duivel.
Beetje het idee van the irony of it all van het eerste album.

Klinkt goed.
pi_46715236
Mijn eerste reactie

The Streets is the best! Echt geweldig die gasten, ik wil graag nog is naar een optreden
  maandag 26 februari 2007 @ 23:44:02 #110
96599 SlagerKorrel
wat doe je daar?
pi_46718090
En welk album vind je het best?
Ik dacht dat-ie nooit beter dan zijn eerste album (Original Pirate Material) zou worden, maar ik luister ondertussen toch mooi vaker naar zijn derde (The Hardest Way), waarvan ik alleen het laatste nummer (dat live-nummer) niet goed vind.
Zijn tweede album (A Grand...) luistert niet echt lekker weg i.m.o. Beetje gare beats hier en daar. Ben benieuwd naar de nieuwe!
ik snij wat lapjes vlees en ik maak leverworstjes klaar
pi_46718244
Ik denk dat ik toch voor The Hardest Way... ga.
Heerlijke nummers met lekkere beats, maar ook een lekker rustig nummer: All Goes Out The Window
  woensdag 9 mei 2007 @ 01:10:11 #112
96599 SlagerKorrel
wat doe je daar?
pi_49169574
Hey, dit is gek:
http://www.youtube.com/watch?v=XRo7qRd5avk

Mike Skinner die ineens bebaard gaat lopen uitleggen dat zijn nieuwe album uit 'live' instrumenten gaat bestaan. Maakt me wel nieuwsgierig!
De uitsmijter van het filmpje is in ieder geval wel erg grappig.
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:14:06 #113
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_49239173
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:44 schreef The_Streets het volgende:
Mijn eerste reactie

The Streets is the best! Echt geweldig die gasten, ik wil graag nog is naar een optreden
24-08-'07 in de melkweg

http://www.podiuminfo.nl/concert_detail.php?concert_id=19960
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:41:15 #114
43497 Afunados
Get Therapy
pi_49240536
Ze staan in Augustus ook op Pukkelpop.
pi_49242625
Echt goede muziek.
Toch trekt het concert me niet echt, 20 euro vind ik nog best duur.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:48:23 #116
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_49258385
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef JeroenV het volgende:
Echt goede muziek.
Toch trekt het concert me niet echt, 20 euro vind ik nog best duur.
Ben er niet bij geweest, maar het concert van vorig jaar schijnt echt onwijs vet geweest te zijn
pi_49259161
Oh mocht ik al twijfelen, dan ben ik nog op vakantie
pi_49265046
A Grand Don't Come For Free is echt een lekker album, The Hardest Way.. op een paar nummers vrij irritant, vooral die refreintjes. Eerste heb ik helaas nog niet. Maar The Streets zijn vet (y).
pi_52250325
*kick*

Ik weet eigenlijk woensdag pas of ik 24 augustus kan, hoop dat ik nog kaartjes dan kan krijgen!
Iemand enig idee of het uitverkocht zal raken?
pi_52345338
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:11 schreef Frenkel het volgende:
*kick*

Ik weet eigenlijk woensdag pas of ik 24 augustus kan, hoop dat ik nog kaartjes dan kan krijgen!
Iemand enig idee of het uitverkocht zal raken?
Dat vraag ik mij ook af... Het is dat ik toevallig op de Melkweg-site keek, anders had ik van niets geweten. Er is echt geen reclame voor gemaakt. En het is al over krap 2 weken. De Melkweg Max is een grote zaal. Maar het is ook een grote act en het is in Amstedam op een vrijdagavond! Ik zeg: De dag van het optreden is het uitverkocht. Geen bindend advies .
pi_52351662
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:41 schreef mindgames het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af... Het is dat ik toevallig op de Melkweg-site keek, anders had ik van niets geweten. Er is echt geen reclame voor gemaakt. En het is al over krap 2 weken. De Melkweg Max is een grote zaal. Maar het is ook een grote act en het is in Amstedam op een vrijdagavond! Ik zeg: De dag van het optreden is het uitverkocht. Geen bindend advies .
Heb ze inmiddels besteld !

Alleen die lidmaatschap bij de Melkweg, wat een onzin
pi_52358025
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:19 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Heb ze inmiddels besteld !

Alleen die lidmaatschap bij de Melkweg, wat een onzin
Ja, die gedwongen extra kosten zijn irritant. 5 euro servicekosten en dan ook nog eens zo'n lidmaatschap van meestal 5 euro. Zo krijgt de zaal extra subsidie, omdat ze dan een 'besloten vereniging' zijn, of zoiets.
pi_52597336
Heb zin in vrijdag!

Wat is The Irony of it all toch een cool nummer:

The Irony of It All
pi_52625371
, ze treden dus morgen op in de melkweg .
Het zal wel uitverkocht zijn neem ik nu aan, het past ook niet echt in m'n budget nu, maar voor 20 euro..misschien!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_52626428
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:33 schreef Mikani het volgende:
, ze treden dus morgen op in de melkweg .
Het zal wel uitverkocht zijn neem ik nu aan, het past ook niet echt in m'n budget nu, maar voor 20 euro..misschien!
Zoals ik eerder zei: Het is dat ik toevallig op de Melkweg-site keek, anders had ik van niets geweten. Er is echt geen reclame voor gemaakt. En dat is nog steeds zo. Ze leuren overal met kaarten. 2x10 kaarten bij prijsvraag hier, 25 kaarten daar . En terwijl 20 euro (exclusief al die eerder genoemde kosten) best te doen is voor een act als The Streets. Misschien heeft Mike het iets te vaak verneukt in Nederland?
pi_52627969
Ik wist het ook maar toevallig via een Festivalinfo nieuwsbrief ofzo, maar dit was in mei al gepost:
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:14 schreef Riro het volgende:

[..]

24-08-'07 in de melkweg

http://www.podiuminfo.nl/concert_detail.php?concert_id=19960
Zal wel druk zijn met Engelse dan daaro
pi_52681268
Het was echt heel erg cool!

Op youtube staan al enkele filmpjes waar Mike Skinner om vroeg!
pi_52688767
Ik had er weinig van verwacht, maarrrr...

Het waren de beste 20 euro die ik in tijden heb uitgegeven! Het was zo goed. Hij was zo scherp en grappig. Moest continu lachen om zijn antwoorden en verhalen. Maar ook de muziek was erg goed. Strakke band, en de dance-versies van sommige nummers waren ook erg geslaagd. Mike bukte zich ook nog spontaan naar de eerste rij, om mij de hand te schudden. Erg sympathiek. Er zijn zo veel voorbeelden te geven van wat er geweldig was aan de avond. Maar ik denk dat je er bij had moeten zijn. Het hardst heb ik moeten lachen om de handtas-grap. Dame legt handtas op podium, zodat ze hem niet vast hoeft te houden. Mike pakt 'em op en zegt: "In de buurt waar ik ben opgegroeid leggen wij geen handtasjes op het podium!". Vervolgens legt hij 'em achter zich neer, vlakbij de drummer. Het hele optreden heeft die handtas daar gelegen. Ze moest 'em terugvragen aan de roadie . En dan de man in zijn onderbroek die niet weggehaald mocht worden van Mike. Hmm, nogmaals: Je had er bij moeten zijn .

Ik heb ook een mooi eerste rij-filmpje van 'Coin', het nieuwe nummer. Maar dat gaat nog wel even duren voordat ik die op YouTube heb. Iets met niet meewerkende computers. Het email-adres is: loadedbong@hotmail.com. Opsturen die filmpjes!
pi_52689737
Jammer dat het concert voor mij op een slecht tijdstip viel. Ik wilde wel, maar was echt net terug van vakantie en had tijdens het voorprogramma al in slaap gevallen denk ik. Jammer dus.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe nummers, was dat wat? En welke nummers speelde hij allemaal?
pi_52689842
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:01 schreef JeroenV het volgende:
Jammer dat het concert voor mij op een slecht tijdstip viel. Ik wilde wel, maar was echt net terug van vakantie en had tijdens het voorprogramma al in slaap gevallen denk ik. Jammer dus.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe nummers, was dat wat? En welke nummers speelde hij allemaal?
Setlist zal ik morgen even posten. De 2 nieuwe nummers klonken zeer goed. Oh ja, er was geen voorprogramma . Maar hij begon wel een half uur te laat...
pi_52689901
Maar 2 nieuwe nummers? Niet veel.

Heeft hij nog iets gezegd over een nieuw album? Want ik weet dat ie er aan bezig is, maar wanneer het af is ed...?
pi_52690145
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:10 schreef JeroenV het volgende:
Maar 2 nieuwe nummers? Niet veel.

Heeft hij nog iets gezegd over een nieuw album? Want ik weet dat ie er aan bezig is, maar wanneer het af is ed...?
Dit optreden stond gepland als promo voor zijn nieuwe album, maar vorige maand werd bekend dat hij 'em verschoven heeft naar 2008. Ik kan het YouTube-filmpje waarin hij het uitlegd even niet vinden. Hij begint weer vanaf de start, omdat hij niet tevreden was met de nummers. Om die reden werd dit meer een 'reguliere' show, met maar weinig nieuwe nummers dus. Wel vroeg hij of iedereen het eerst gespeelde nieuwe nummer met zijn/haar mobiele telefoon wilde opnemen. Dit moesten we opsturen naar loadedbong@hotmail.com.
pi_52702117
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:06 schreef mindgames het volgende:

[..]

Setlist zal ik morgen even posten. [..]
Turn The Page
Don't Mug Yourself
Let's Push Things Forward
All Goes Out The Window
When You Wasn't Famous
Coin*
It's Too Late
Could Wel Be In
Never Went To Church
Borrowed**
Has Weak Blinded (Medley)***
--------------------------------------
Dry Your Eyes
Fit But You Know It

* Nieuw nummer, onvolledige titel?
** Nieuw nummer, volledige titel is 'Everything Is Borrowed'
*** Medley van 'Weak Become Heroes' en 'Blinded By The Lights'
pi_52703073
Wat een korte setlist zeg...
Hoe lang duurde het?
pi_52703302
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:42 schreef JeroenV het volgende:
Wat een korte setlist zeg...
Hoe lang duurde het?
Het was rond 22:45 afgelopen. Ik geloof dat hij om 21:30 het podium betrad. Het duurde niets te kort, ik heb mij uitstekend vermaakt. Ze smeerden veel van de nummers uit, op het eind, naar een dansbare versie. Heel goed gedaan. Filmpjes komen er aan, trouwens.
pi_52703645
quote:
Mike Skinner (The Streets) heeft spijt van diefstal op Pukkelpop

Mike Skinner van The Streets bekent in een blog op zijn MySpace dat hij op Pukkelpop een typemachine heeft gestolen. "Ik vond ze in de kleedkamer en heb ze maar meegenomen", staat er te lezen. The Streets stonden afgelopen zaterdag op de Main Stage op Pukkelpop.

Onderweg naar huis heeft Skinner er alvast een nieuw gedicht op getypt. "'Drowning Doom' heb ik geschreven terwijl we met de toerbus in de Eurotunnel zaten. Als je ooit in een voertuig in de Eurotunnel hebt gezeten begrijp je die titel wel", aldus Skinner.

Toch kreeg Skinner al snel schuldgevoelens. "Ik ga er nog enkele nummers op typen, maar de volgende keer dat we nog eens op Pukkelpop spelen geef ik het ding terug."
!
Zijn MySpace is sowieso retegrappig. "[..] the song I am most proud of, and most likely to always be most proud of - Never Went To Church - even though Paul McCartney decided he wanted a share of the money."
pi_52704937
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:00 schreef mindgames het volgende:

[..]

Turn The Page
Don't Mug Yourself
Let's Push Things Forward
All Goes Out The Window
When You Wasn't Famous
Coin*
It's Too Late
Could Wel Be In
Never Went To Church
Borrowed**
Has Weak Blinded (Medley)***
--------------------------------------
Dry Your Eyes
Fit But You Know It

* Nieuw nummer, onvolledige titel?
** Nieuw nummer, volledige titel is 'Everything Is Borrowed'
*** Medley van 'Weak Become Heroes' en 'Blinded By The Lights'
Vergeet die retecoole versie van Out of Space (prodigy) op het begin niet!

Beetje jammer dat die paar mensen niet gingen ' zitten' toen Mike er om vroeg, kreeg ook een lading bier over me heen!
pi_52704995
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:05 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Vergeet die retecoole versie van Out of Space (prodigy) op het begin niet!

Beetje jammer dat die paar mensen niet gingen ' zitten' toen Mike er om vroeg, kreeg ook een lading bier over me heen!
Haha, ja. Dat was een mooi moment. "GET THE FUCK DOWN!!!", en toen werden ze echt in één klap met 10 biertjes bekogeld. Ik heb de setlist overgetypt, dus wat er niet bij staat is niet aanwezig op de setlist . Als je 'Out Of Space' ook mee wilt tellen, moeten we 'Hot In Here' ook niet vergeten.
pi_52748118
Was een leuk feestje vrijdag. Alleen bij lange na niet de beste show die ik van ze heb gezien. Ik ben ook bang dat het nieuwe album nog meer hiphop wordt en de dikke beats en garage van met name t eerste album verloren gaan. Maar we wachten rustig af....
pi_54108419
Op de Myspace van The streets staat 'hun' versie van Elton John's Your Song:

www.myspace.com/thestreets

erg apart moet ik zeggen
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:20:10 #141
96599 SlagerKorrel
wat doe je daar?
pi_54119199
Dat nummer staat op het album ter ere van het 40-jarig bestaan van BBC Radio 1.
Zie: http://www.musicmeter.nl/album/91450

Wel een leuk CD'tje, maar wat de Streets daarop doet? Had op een meer 'eigen' versie gehoopt, maar helaas...
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:07:08 #142
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_60154302
Dikke kick ....

Wie kan mij uitleggen waar Blinded by the Lights over gaat?
lyrics natuurlijk al bij gepakt, maar misschien dat iemand het hier even kort kan neerzetten. Zeer lekker nummer vind ik het, vandaar
pi_60160365
Volgens mij over het gebruik van een verdovend middel?!

Op de Myspace van The Streets

staat een nieuw nummer, ofja soort medley van het nieuwe album!!

Hoop dat ie gauw weer eens NL aandoet
pi_60160604
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:07 schreef Apfel. het volgende:
Dikke kick ....

Wie kan mij uitleggen waar Blinded by the Lights over gaat?
lyrics natuurlijk al bij gepakt, maar misschien dat iemand het hier even kort kan neerzetten. Zeer lekker nummer vind ik het, vandaar
Dat nummer gaat over het gebruik van XTC in een club.

De track opent ermee dat hij niet snapt hoe het kan dat de uitsmijter niet zijn zakje (met pillen) gevonden heeft in zijn schoen. Stukje verder: 'These (de pillen) look well speckly, bit green and blue'. Weer wat verder: 'I'm still not feeling anything'. Uiteindelijk slaan hier de pillen in: 'Maybe i shouldnt have done the second one, i feel all fidgety and warm... Whoa, everything in the room is spinning, i think i'm going to fall down, My heart's beating too quick, i'm fucking tripping out.'
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_60169031
Kijk de clip maar eens, dan snap je hem goed
pi_60169097
De clip komt inderdaad redelijk overeen met de lyrics ja
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:01:23 #147
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_60173266
Oke tnx DunzOne en JeroenV !!
pi_60254332
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 10:05 schreef Frenkel het volgende:
Volgens mij over het gebruik van een verdovend middel?!

Op de Myspace van The Streets

staat een nieuw nummer, ofja soort medley van het nieuwe album!!

Hoop dat ie gauw weer eens NL aandoet
Om mezelf maar even te quoten:

THE STREETS
donderdag 06 november 2008
Voorverkoop vanaf zaterdag 2 augustus
Paradiso Amsterdam
http://www.paradiso.nl/ticket/ticket.php?id=5760

pi_60254464
aanvang: 01.00 uur
zaal open: 23.30 uur

Ik skip.
pi_60262574
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:00 schreef JeroenV het volgende:
aanvang: 01.00 uur
zaal open: 23.30 uur

Ik skip.
Wtf, dat is wel erg laat.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:37:04 #151
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60274904
Zijn hun niet van Dry Your Eyes Mate?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_60275319
jup
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:10:26 #153
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60275709
Dat is ook het enige nummer wat ik ken van hem/ze(?).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_60276354
Mwah, vooral hem (Mike Skinner).
Het nummer is een beetje een buitenbeentje in zijn repertoire eigenlijk. Maar ook wel goed.
pi_60504235
Zijn 4de album 'Everything is Borrowed' komt 12 september 2008 uit. Nu is albumtrack 'The Escapist' alvast (jaja, legaal!) gratis te downloaden: http://www.myfreedownload.co.uk/thestreets.

Bijbehorende video:
Bekijk deze YouTube-video
pi_60530200
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:41 schreef JeroenV het volgende:
Mwah, vooral hem (Mike Skinner).
Het nummer is een beetje een buitenbeentje in zijn repertoire eigenlijk. Maar ook wel goed.
The Streets is sowieso een eenmans-project van Mike Skinner!
Last.fm
pi_60530241
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:50 schreef Aisumasen het volgende:
Zijn 4de album 'Everything is Borrowed' komt 12 september 2008 uit. Nu is albumtrack 'The Escapist' alvast (jaja, legaal!) gratis te downloaden: http://www.myfreedownload.co.uk/thestreets.

Bijbehorende video:
Bekijk deze YouTube-video
Tof! Ik wist niet dat hij alweer met een nieuw album kwam...
Last.fm
pi_60576921
The streets samen met Muse:

The Streets ft Muse
pi_60620009
Ik kan niet wachten op het album!! Hun laatste is vrij vaak met de grond gelijk gemaakt, maar ik vind het een heerlijk werk, vooral Prangin Out is geweldig.

Ik hoop alleen dat er op het nieuwe album niet van die soppy Dry Your Eyes of Never Went To Church nummers staan, die pakken me niet zo...

Denk dat Blinded By The Lights mijn favo nummer van ze/hem is. Zoooo herkenbaar!
pi_60620602
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:41 schreef crystaltrench het volgende:
Ik kan niet wachten op het album!! Hun laatste is vrij vaak met de grond gelijk gemaakt, maar ik vind het een heerlijk werk, vooral Prangin Out is geweldig.

Ik hoop alleen dat er op het nieuwe album niet van die soppy Dry Your Eyes of Never Went To Church nummers staan, die pakken me niet zo...

Denk dat Blinded By The Lights mijn favo nummer van ze/hem is. Zoooo herkenbaar!
Dat laatste album werd steeds beter naarmate je er vaker naar luisterde vond ik!

Moet zeggen dat ik Never went to church uiteindelijk niet zozeer mooi, maar vooral een zeer ontroerend nummer vind... waardoor het ergens dan toch ook weer mooi is.
Last.fm
pi_60620708
Het is zeker ontroerend, en ik begrijp waar het over gaat en waarom hij het wilde schrijven en het is Mike's goed recht, net zoals John Lennon "My Mummy's Dead" mag maken wanneer hij wil(de). Ik vind het daarom wel jammer dat ik het nummer altijd oversla omdat het voor turbulentie in de vlucht van het album zorgt... het past naar mijn gevoel niet...
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:04:40 #162
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_61226412
quote:
The Streets is zichzelf spuugzat

LONDEN - De Britse rapper Mike Skinner, beter bekend als The Streets, is zijn alter ego spuugzat. Skinner maakte bekend dat zijn volgende album het laatste van The Streets zal zijn.

Dat staat vrijdag te lezen op de website van het muziekblad NME. "Ik ben die naam en alles wat die met zich meebrengt spuugzat. Ik wil bevrijd zijn van dat woord."

De populaire rapper liet weten een meer veelzijdigere artiest te willen zijn. Hij ziet The Streets als iets wat hem beperkt.

Op 15 september komt het vierde album van The Streets, Everything Is Borrowed, uit.
Laatste album dus, wel jammer..
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 03:44:53 #163
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_61239226
Zeker jammer ja.

Die nieuwe track van het album klinkt wel meteen erg lekker.

Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_61507457

Aanstaande vrijdag in de winkels.

De helft van het album is al op zijn MySpace te horen. 'The Escapist' is prachtig, 'On The Edge Of A Cliff' zeer goed. 'On The Flip Of A Coin' debuteerde vorig jaar in zijn geniale show in de Melkweg, en ook de studio-versie klinkt tof. Op 'The Way Of The Dodo' klinkt een Mike Skinner zoals ik 'em nog nooit gehoord heb. Hetzelfde geldt op muzikaal gebied voor 'I Love You More'. En 'Heaven For The Weather' is ook een leuke uitschieter. Alleen 'Everything is Borrowed' pakt mij nog niet zo.

Ook kwam ik er per toeval achter dat op de MySpace van een totaal andere band, helden The Rifles, het nieuwe The Streets-nummer 'The Strongest Person I Know' verborgen staat. Wtf.

In ieder geval is de eerste impressie via YouTube en MySpace is dus best goed. Hij is gelukkig een beetje af van die corny beats met kwijlerige zangrefreintjes van het vorige album. Het is weer wat rauwer geworden, maar toch met een wat meer muzikalere insteek.

Nieuwste clips:

pi_61512817
Wow, dat album is er sneller dan ik verwacht had. Jammer dat het zijn laatste is, ik kon het altijd erg goed waarderen.
De single klinkt wel goed. Edit: de rest van zijn Myspace ook. Al zijn er maar weinig nummers van hem die ik niet goed vind eigenlijk.

[ Bericht 26% gewijzigd door JeroenV op 09-09-2008 23:20:56 ]
pi_61552167
Hele album is gelekt inmiddels.
Klinkt wel weer goed, maar er blijft niet echt een nummer hangen. Op de eerste twee na.
pi_61558230
Een nieuwe live-clip van "On The Flip On A Coin", in augustus 2007 opgenomen in de Melkweg Max. Hebben ze niet eens de tientallen publieksopnames gebruikt, zoals Mike gevraagd had...

pi_61558472
Heb je het hele album al geluisterd Aisu?
pi_61721244
Nu meerdere keren geluisterd, en ik kan er geen genoeg van krijgen. Albumjaar 2008 start eindelijk... Ik begin "Everything Is Borrowed" (het nummer) nu eindelijk een beetje te voelen, goede single met mooie boodschap. "Heaven For The Weather", "I Love You More" en "The Way Of The Dodo" heb ik nu misschien al wel 20 keer gehoord, wat een geniale nummers. "On The Flip Of The Coin" en "On The Edge Of The Cliff" zijn ook tof. De tweede helft van het album vind ik dan ietsje minder, maar het sluit toch passend af met "The Escapist". Het album is ook weer lekker onmogelijk gemixt, zoals ik van The Streets gewend ben . Overall hadden de samples hier en daar toch nog wel wat meer plaats mogen maken voor echte instrumenten, maar ik stoor me er verder niet aan. Dat is trouwens het volgende doel van Mike: Finale-album 5 met enkel muzikanten opnemen. Bring on 6 november!

Nog een nieuwe clip:
pi_61721462
quote:
Op donderdag 18 september 2008 00:38 schreef Aisumasen het volgende:
Dat is trouwens het volgende doel van Mike: Finale-album 5 met enkel muzikanten opnemen. Bring on 6 november!
Heb je wat meer info daarover? Want ik lees ook dat dit zijn laatste kunstje zou kunnen zijn.
En 6 november is het concert zeker op het onmogelijke tijdstip van 1 uur in de nacht?
pi_61721800
6 november is inderdaad het concert op het onmogelijke tijdstip van 1 uur in de nacht op een donderdagnacht. Die vrijdag gaat lastig worden !
* Aisumasen kijkt op de klok. Hmm, toch niet zo onmogelijk als ik dacht...

Onmogelijk om door het archief te zoeken van de SkinnerBlog op zijn MySpace-pagina. Maar daar stond een tijdje terug een blog van hem, waarin hij vertelde dat zijn vijfde album zijn laatste album als The Streets gaat worden. Het is "vergelijkbaar met Lou Reed's 'Berlin'", en hij wil op dat album enkel met muzikanten werken en de samples vaarwel zeggen.
pi_61743505
Hij is dikker geworden, of ligt dat aan mij?
pi_61768114
Wat dikker maar niet vet ofzo.

De eerste paar nummers klinken echt heel goed. Nog steeds irritant refreintje bij Everything is Borrowed maar dat blijft ie houden, nja als het maar niet zo irritant wordt als op The Hardest Way... Love you More en vooral The Escapist klinken fantastisch, ben erg benieuwd.
pi_61974396
Na een paar keer luisteren ben ik er eindelijk een beetje in gekomen... en het is een heerlijk album - op een paar tracks na
Last.fm
pi_61979450
Ik heb het album nou ook en het is inderdaad echt een erg sterk album. Vind het een beetje tussen Hardest Way en Original Pirate inhangen. Jammer genoeg geen nieuwe Turn the Page maar wel een erg lekker en luisterbaar album.
  zondag 28 september 2008 @ 20:40:11 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_61979664
Nee ik vind het ook niet overtuigend. De charme van The streets zit hem toch vooral in de oude sound.
  zondag 2 november 2008 @ 20:24:07 #177
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_62987018
Aan de ene kant zie ik er tegenop om morgen wakker te blijven tot vroeg in de morgen, maar dat gevoel is snel verdwenen als je deze YouTube-filmpjes bekijkt. Check de concertverslagen van eerdere gigs van deze tournee op http://www.youtube.com/thebeats Wat een geniale gast, maar dat wisten we al. Hopelijk vind de gebruikelijke afterparty gewoon in de kelder plaats . En dan weten we ook alvast wat hij aan het doen is, luttele ogenblikken voordat hij het podium op moet.

"It's another one for the bus"

Hm, je moet de filmpjes gezien hebben. Denk ik.
  donderdag 6 november 2008 @ 01:28:48 #179
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_62988954
Hm, ik wil er wellicht ook nog wel even een nachtje voor doorhalen. Ik ben ws. toch in Amsterdam in de avond. Denk alleen niet dat ik iemand meekrijg hierheen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_63078816
Wat een geweldig feest donderdagnacht bij The Streets in Paradiso! Midden in de nacht, dus er heerste een tamelijke XTC-sfeer, wat op een punt natuurlijk weer moest escaleren. Maar deze vechtende opgefokte 'minderheden' werden al snel uit elkaar gehaald door Mike Skinner himself. "Nooooooo fighting in my club! If you wanna fight someone, fight me!". Opvallend dat er nog maar één nummer van het vorige album werd gespeeld ("Church"), maar toch was de setlist was zeer gevarieerd. Hoogtepunten waren toch wel de nieuwe nummers, waaronder "On The Edge Of The Cliff" en "Everything Is Borrowed".

Na afloop ging het feest achter de schermen nog een lange tijd door, tot ze iets na 05:00 de tourbus inrolden. Met alle gevolgen van dien... Of zoals Mike het zelf omschrijft: "The early hours of this morning were probably the most warped of the last month. People were still coming up on mushrooms at midday today. That's what happens after 11 men are left roaming round Amsterdam after a gig and before the bus leaves." Wederom één van de meest vermakelijke optredens die ik dit jaar gezien heb.

Vermoedelijke setlist:
quote:
01 Everything Is Borrowed
02 Don't Mug Yourself
03 Push Things Forward
04 The Escapist
05 Same Old Thing
06 Too Much Brandy
07 Sharp Darts
08 It's Too Late
09 Could Well Be In
10 Never Went To Church
11 On The Edge Of A Cliff
12 Has It Come To This?
13 Weak Become Heroes
14 Blinded By The Lights
--
15 Turn The Page
16 Dry Your Eyes
17 Heaven For The Weather
18 Fit But You Know It
Dat is de setlist van een paar dagen eerder . Mij is beloofd dat de BeatStevie-aflevering over Amsterdam, zo snel mogelijk online komt. Ik ben benieuwd...
pi_63087744
Nog best veel oude nummers zeg
pi_64307963
Mike wordt in april voor het eerst vader! Dat verklaart zijn nette gedrag, in tegenstelling tot de andere bandleden, backstage na afloop van de gig in Paradiso.
pi_68004179
quote:
I am going to tweet 3 new songs this week. I can't be bothered with all this trying to sell you music. It wastes valuable time
ongeveer 21 uur ago from Tweetie
quote:
Right. Handel. Then usual suspects. Kevin spacey inspiration. You won't hear from me till tommorow eve and a song I will have
ongeveer 16 uur ago from Tweetie
Vanavond dus een nieuw nummer op twitter.com/skinnermike !
Stay on my arm, you little charmer
pi_68024562
Zoals beloofd: I Love My Phone .
Mike's tweet.
pi_68026611
^^

Van de week eens even checken
Last.fm
pi_68052262
pi_68052815
Ik hou wel deze werkwijze. "I Love My Phone" werd na een aantal luisterbeurten best beluisterbaar, maar deze "Trust Me" voel ik gelijk.
pi_68093016
David Hassles
quote:
3 more tunes next week. I've really enjoyed this week. thanks for listening. skinimix over on skinnermike.com in a matter of minutes
pi_68093425
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:04 schreef tim. het volgende:
David Hassles
[..]

zijn dat volledige nummers die hij uitbrengt? Want ik had gehoord dat Computers & Blues nog wel een paar jaar op zich zou kunnen laten wachten?

O, ja, ik zie the Streets binnenkort op Werchter
pi_68093547
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:23 schreef Ewout1 het volgende:

[..]

zijn dat volledige nummers die hij uitbrengt? Want ik had gehoord dat Computers & Blues nog wel een paar jaar op zich zou kunnen laten wachten?

O, ja, ik zie the Streets binnenkort op Werchter
Ja, allemaal volledige nummers, gratis te downloaden. Hij heeft nog niet gezegd dat deze drie nummers op "Computers and Blues" komen.
pi_68163479
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:59 schreef tim. het volgende:
Trust Me
Wat een geweldig zomers nummer is dit he!!

pi_68217501
quote:
i am suitably rested and inspired once more. new song monday tuesday wednesday this week
Long Working Day
pi_68243183
En weer een nieuwe:

See If They Salute
pi_68322498
Weer één:

A Blip On A Screen
pi_68325087
Aha, een song over z'n (aanstaande) vaderschap. Prachtig!
pi_68330669
Everything Is Borrowed vond ik tot nu toe niet heel goed, de eerste twee Twittersongs konden me ook nog niet echt bekoren. Zijn de anderen beter?
Wel tof dat hij in zo'n korte tijd wat nummers online kan gooien. Je kan er een EP van maken.
pi_68439079
Outside Inside

JeroenV, ik vond die eerste twee wel goed, de latere ook, maar daar heb je dus niet zoveel aan .

[ Bericht 1% gewijzigd door tim. op 29-04-2009 00:27:41 ]
pi_68483775
Skills On Toast

Dit nostalgische topic uit 2002 wordt nu verneukt met links..
pi_68664300
Don't mug yourself! Oi!
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')