Zeg dat maar niet te hard.. Ik heb er 2 met luchtwegproblemen..quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:26 schreef mefke79 het volgende:
Tjemig, ca.ra alweer...Echt, ik geloof dat je beter een kindje met luchtwegproblemen kan hebben dan met oorproblemen. Jullie zijn telkens de sjaak zeg.
Nopequote:Op woensdag 23 maart 2011 10:29 schreef Poppedein het volgende:
Whoaaaa Huups!!.. héééééél groot!!Ik ben nu ook druk Lena dr peuterbedje aan het verven om te kijken of we haar nog voor de geboorte van haar broertje daarin over kunnen krijgen, maar als het niet lukt is t ook nog allemaal prima.. Ik ben alleen vooral bang voor mezelf...dat ik elke dag mopperend de commode en kast weer in mag ruimen
Lag ze er vanochtend nog gewoon in toen je haar hoorde?
wat goed!quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:42 schreef simmu het volgende:
soms gaat het gewoon zomaar goed hoor. selene lag ook ruim voor der 2 in een peuterbedje en die bleef liggen. ik heb der nu pas zover dat ze 's ochtends zelf der boekjes pakt!
Amélie is inmiddels ook 19 maandenquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hihi, dat Amélie al uit haar bedje kwam.
S ging met 19 mnd over op een peuterbedje waar ze vanaf dag 1 zelf in en uit kon klimmen. De eerste keer dat ze dat ook echt deed voordat ik er was, was ruim een half jaar later ofzo. Dat heeft echt heel erg lang geduurd.
En wat heerlijk dat Driekus zo lekker aan het aankomen is Mef.![]()
Jupquote:Op woensdag 23 maart 2011 12:49 schreef seilram het volgende:
Free, hahaha, wat goed van hem. Ja soms onderschat ik hem ook echtDan zegt of doet ie ineens weer iets waarvan ik denk: dat je dat begrijpt!!
Ivan was net 14 maanden en zelfs hij begreep het al!quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:40 schreef freecell het volgende:
Marlies, Leander was nog geen 18 maanden toen Florian werd geboren, wij dachten ook dat hij het niet snapte, maar toen Florian er was zei Leander: baby! AAAAAAI! Baby!
En de volgende dag wees hij naar mijn buik: Nee baby! En toen naar Florian: baby!
Dus die begreep het terdege
Jepquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat goed!
Jorja slaapt ook al een tijdje in een peuterbedje geloof ik en dat gaat ook prima.
Ja, al vanaf 18:45u. Ik hoor hem nu even piepen, dus ik ga even snel kijken voordat hij helemaal wakker is. Maar ik gok op eenzelfde avond/nacht als gisteren!quote:
Lekker toch?quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ja Trix, ik realiseer me dat wat voor ons midden in de nacht is voor anderen de realiteit van de dag is!
Ach, en anders gewoon een hapje van je eigen ijscoupequote:Op donderdag 24 maart 2011 20:23 schreef Incantrix het volgende:
Ja, lief zei al meteen dat we maar eens moeten gaan kijken voor dreumes-vriendelijk ijs ofzo
Asy, is Harry zoet gaan slapen vanavond?
Ikke wel hoor! Alleen toen lag de jounes nog te slapen...quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:57 schreef Asyniur het volgende:
alleen hebben de mutsenmoeders alwéér geen foto's gemaakt![]()
Nee toen had ik geen tijd meer, want ik was naar de capriolen van jouw gebroed aan het kijkenquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:35 schreef Asyniur het volgende:
Wat voor werk zoekt hij dan BJ?
Ja Ca.ra, en dat jouw koekiemonster alle koekiemonsterkoekjes aan het opeten was, dát heb je niet op foto hè?
Een echt fijne kinderboerdrij op fiets- of loopafstand heb ik hier nog niet gevonden. Dat zou ik wel echt heel erg fijn vindenquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben zelf niet zo'n speeltuinganger. Als ik er lekker met alleen de kids op uit wil gaan we naar een fijne kinderboerderij. Ze hebben daar schommels, een glijbaan, een wipwap en wat wipkips. Verder vele tractors en wagentjesdingen en oh ja... dieren natuurlijk.
Echt Italiaans ijsquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:58 schreef Incantrix het volgende:
Oh, ThomasWat een lieve foto
Fijn dat het nu beter lijkt te gaan, AsyEn die ijsjesfoto is echt té cute
En ja, ik duim toch maar voor snel een andere baan voor hem, BJ!
Hij gaat nu 3 ochtenden in de week en tot half april ook nog 1 dag per week naar het kdv.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:28 schreef miss_sly het volgende:
oeke, wat ik me afvroeg: gaat Ko nu iedere ochtend naar de Kresj?
Groofsken woont daar toch? Ik niet hoor en familie ook niet helaas.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:30 schreef mefke79 het volgende:
Jaaaa en dan mogen de mama's van kindjes die hier toevallig familie hebben ook komen (dus Miss, Asy en Twinkly (? toch?) ) en ik vind dat het voor de Limburgmama's dan ook wel te rijden is...toch?![]()
(maar eerst effe bevallen, lijkt me handig)
Ja, dat is wel waarquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:32 schreef Asyniur het volgende:
Ja maar Twinks, jij moet ook nog een keer deze kant op komen
hier ook een grote hitquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:22 schreef mefke79 het volgende:
Miss, dan is de bellenblaas van de hema ook voor jullie een hit denk ik. Ik dacht gewoon navulling gekocht te hebben, maar het bleek een grote belleblaas met heel veel rondjes om uit te blazen. Dus heel veel bellen tegelijk. Driekus vind em schitterend. Oja, en ik heb ook geleerd dat ik em zelf beter met een (bijna) lege bellenblaas kan laten rondlopen...schuimt leuk joh, als ze zo'n halve voorraad spul over de grond gooien...
Dat was Poppejans!quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:35 schreef mefke79 het volgende:
wie was het dan die met carnaval bij de ouders van Miss in het dorp naar de optocht had staan kijken omdat er familie woont?? En ja, Groofsken woont daar ook. En Takkembah ook nog...Overigens, het mag ook gewoon tegenover ons in de speeltuin, geen probleem.
2 maanden lang??!!quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Juli/augustus zitten wij in the tropics!
Oehquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Juli/augustus zitten wij in the tropics!
quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:48 schreef Chan het volgende:
Ja, ik zou op zaterdag naar Emmen kunnen rijden en de volgende dag via Hattem weer naar huis, maar dat is óók een hele onderneming.. dus ik twijfel nu wat slimmer is
Dat is een Lemur!quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:46 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Oeks, dat is ook echt een lief aapje(Je kind ook hoor
)
quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wilde even zeggen dat ik vandaag mijn band nog heb geplakt.
Haha, ja, dat heb ik ook vakaer gehad. Maar hij is nog niet leeg, en ik heb hem vroeg in de middag geplakt, dus ik denk dat het goed is gegaan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
![]()
Ik kan wel banden plakken, maar als ik de buitenband er weer om doe prik ik de band weer lek![]()
Het was ik die dat zei! Maar dat onderzoek heb ik niet zelf gelezen; ik hoorde het van een collega. Het fijne weet ik er dus niet van. Wat je denk ik wel moet onthouden is dat er vaak verschillende dingen onderzocht worden. In het ene onderzoek wordt er misschien naar iq gekeken en in het andere onderzoek naar sociale slimheid. In dat onderzoek in het kleine baby'tjestopic is er weer duidelijk naar het spel zelf gekeken en hoe complex dat was.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:11 schreef oeke het volgende:
Ik las in het kleine babytopic dat kindjes die naar de creche gaan slimmer zouden zijn dan thuisblijvende kindjes.
Nu zag ik net een leuk filmpje op FB van Lena en Ivan die samen lachten en ik moest ineens denken aan dat er laatst hier werd gezegd dat uit onderzoek bleek dat het oudste kind slimmer is dan zijn jongere broertjes/zusjes.
Dit zou zijn omdat ze meer gestimuleerd werden terwijl de volgende kindjes er meer bij hingen. Ik vroeg me af hoe dat strookt met het onderzoek dat kindjes juist leren door andere kindjes.
Nouja, verder niet belangrijk maar die onderzoeken zijn steeds zo tegenstrijdig lijkt het wel. Daar ga ik dan over na zitten denken.![]()
Ik vind dat nogal een grove beschuldiging.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:35 schreef Asyniur het volgende:
Ow en wat betreft onderzoeken: het ligt eraan wie het onderzoek subsidieert wat de conclusie is (of wat er wordt uitgelicht). Dus zolang je niet het hele onderzoek kent, slaan de conclusies die je her en der leest vaak als een tang op een varken.
bovendien kan het ook zijn dat het verschil misschien wel significant is maar dat het verschil zelf maar marginaal is
Dat is geen beschuldiging dat is een feit. Conclusie die getrokken wordt, is zo goed als altijd in het voordeel van degene die het financiert. Al is het maar hoe ze het brengen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een grove beschuldiging.Hier staan de onderzoeksresultaten echt niet vantevoren al vast, wie het resultaat ook financiert.
De meeste onderzoeken worden met veel liefde en zorgvuldigheid opgezet en uitgevoerd. Dat er korte stukjes in de media verschijnen die geen recht doen aan de (vaak buitengewoon genuanceerde) onderzoeksresultaten doet daar geen afbreuk aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:14 schreef Marlinde het volgende:
Even offtopiczo eentje hadden wij ook. hoe warm het mag zijn hangt een beetje af van wie je het vraagt. het beste is geloof ik tussen de 15 en de 18 graden. dr spock was geloof ik nog wat koeler, maar sla me er niet op stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
enfin, dit zijn de aanbevolen temperaturen. als je klimaatbeheersing hebt in huis kan je dat aanhouden. anders zet je de verwarming uit, het raam open, doet wat aan eventuele muggen voor zover je kan en is het wel goed![]()
uiteraard wel de verwarming aanzetten als het te koud is. maar dat is niet snel.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ik doe onderzoek aan de universiteit en hier staan resultaten absoluut niet vantevoren vast. Het geld komt van verschillende geldverstrekkers, soms van NWO, soms vanuit de universiteit zelf, soms vanuit een belanghebbende zoals de gemeente Utrecht. Maar er worden echt nooit resultaten gemanipuleerd. Er wordt hooguit gefilterd op interessante vondsten, maar de eisen die door tijdschriften aan een artikel worden gesteld zijn zo hoog dat die ook flink toegelicht en genuanceerd moeten worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:09 schreef Asyniur het volgende:
Maar goed, als jij anders van mening bent, is dat je goed recht
Achja, ik ben ook nooit naar een kdv geweest noch naar een psz en ik doe het nog steeds.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Kinderen leren natuurlijk niet alleen van hun peer group, maar hun ouders vormen ook een belangrijke bron. Da's wel weer troostrijk, vind ik, haha.
3 flessen nog....quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:22 schreef mefke79 het volgende:
Karin, hoeveel drinkt Lars daar nu nog van dan? Want ik neem aan dat je het hem geeft als vervanging van alle zuivel, das best wel wat...
Ik kreeg een melding op de babyfoon dat het te warm was, 23 gradenquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:21 schreef simmu het volgende:
[..]
zo eentje hadden wij ook. hoe warm het mag zijn hangt een beetje af van wie je het vraagt. het beste is geloof ik tussen de 15 en de 18 graden. dr spock was geloof ik nog wat koeler, maar sla me er niet op stuk
enfin, dit zijn de aanbevolen temperaturen. als je klimaatbeheersing hebt in huis kan je dat aanhouden. anders zet je de verwarming uit, het raam open, doet wat aan eventuele muggen voor zover je kan en is het wel goed![]()
uiteraard wel de verwarming aanzetten als het te koud is. maar dat is niet snel.
Ik zou haar eerder een dekentje af doen, en een lakentje over dan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:30 schreef Marlinde het volgende:
[..]
Ik kreeg een melding op de babyfoon dat het te warm was, 23 gradenIs het niet erg om met een raam open te slapen voor Tessa? Ze ligt echt onder het raam... en ze had/heeft koorts (om 19:30 was dr temp 38 graden) Wat zouden jullie doen?
dun slaapzakje kan. bedje verschuiven dat ze niet recht op de tocht ligt en raam open kan, enkel in een romper in de dikke slaapzaak kan, ehm, verder weet ik niks. oh! jawel: pijama aan, geen slaapzakjequote:Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef Marlinde het volgende:
Karin, ze heeft nu ook geen dekentje over zich heen, maar ligt wel in een dikke slaapzak. Ben een beetje bang dat als ik haar daar uit haal helemaal wakker maak.
Beter om toch dr slaapzak uit te doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, weet je, soms zijn onderzoeksresultaten gewoon te globaal. Net als dat laatst over het onderwijs in Friesland. Ik heb daar toen bewust niet op gereageerd omdat ik het een apart resultaat vind. Er is een scheiding tussen provincie of steden, en ik kan me voorstellen dat een kind uit bijvoorbeeld *insert Fries gehuchtje* last heeft van het tweetalig zijn, of het op de basisschool nog Nederlands moeten leren. En de tijd die er dan in extra taalonderwijs gaat zitten, gaat wellicht ten koste van andere lessen.
En verschil in niveau tussen basisscholen is er natuurlijk altijd......
En sja, ik houd niet van generaliserende onderzoeken, en 'for the record' ik ben geen Fries
die van ons (die marlinde ook heeft), daar kan je het temp meten niet uitzetten, maar dat idd irritante geblieb wel. maar goed; wij hebben al een half jaar die hele babyfoon afgeschaft. selene dient net zo goed als babyfoon en tis hier toch zo gehorig als de pest.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:02 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind het irritanter dat je de marges van de babyfoon niet kunt verzetten.
Zo heb ik een keer een halve nacht wakker gelegen van een piepende babyfoon omdat de kamertemperatuur onder de 10 graden zou zijn. Dat krijg je als het vriest en je hebt geen verwarming aan ...
Ik ruik poep dus ik ga gauw even wat doen aan de stank.
Ow miss, ik hoop dat je nog een beetje geslapen hebt
quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:03 schreef McLaura het volgende:
Als je niet van generaliseren houdt houd je gewoon niet van onderzoeken. Het doel is natuurlijk juist om te generaliseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp de "oh god, het zoveelste onderzoek dat iets moet bewijzen"-houding wel, maar ik vind ook dat je er geen recht mee doet aan de beroepsgroep (al is die gemeleerd). Ik zou willen dat ik jullie zou kunnen laten zien hoe mijn collega's en ik onderzoek doen, de voorbereiding die eraan voorafgaat, de vele uren studie om één analystetechniek onder de knie te krijgen, de tomeloze energie die in de dataverzameling gaat zitten, het persoonlijke contact met de onderzochten dat vaak jaren voortduurt, de gigantische klus van het zorgvuldig (!) verwerken van de data, de presentaties voor vakgenoten (wereldwijd vaak) om te discussiëren over de analyses en resultaten en tot slot het presenteren van de resultaten aan de betrokkenen (bijvoorbeeld scholen en leerlingen).
Heel soms verschijnt er een klein persberichtje over een onderzoek waar een jaar of vier over gedaan is. Dat persbericht is kort door de bocht, de discussies die erop volgen zijn onvoldoende geïnformeerd en daar mag je het als onderzoeker dan mee doen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
ik ben statistisch analist en sorrie hoor, maar er zijn genoeg onderzoek(jes) waar ik plaatsvervangend het schaamrood van op mijn wangen krijg hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:32 schreef simmu het volgende:
claudia, als je onderzoek doet aan de universiteit (promotieonderzoek) weet je ook dat er gewoon ook een heleboel prutonderzoeken zijn. dat zegt toch niks over jouw onderzoek? mensen worden ook misleid (t? dt? whatever) door de term onderzoek. een onderzoekje van olvarit wordt net zo goed onderzoek genoemd als de promotie op "Model-based Control in Adaptive Optics Systems" dat genoemd wordt.
well duh dan...
het zal allemaal best dat dingen aan jouw faculteit goed geregeld zijn! dat is nu juist (imho) het pijnpuntje! want de serieuze onderzoeken, dus de onderzoeken die gedaan worden door promovendi en doctoren, die zie je zelden terug in het nieuws. de onderzoekjes bv van meneer de hond en nutrilon en co daarentegen...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat om de grondhouding, simmu. Dat er mensen zijn die waardeloos onderzoek doen betwist ik niet, maar ik vind het onterecht om te stellen dat resultaten bij voorbaat vast staan en onderzoekers dus geen integriteit hebben.
Ik durf voor onze faculteit mijn hand wel in het vuur te steken, en daar werken véél mensen. De lat ligt bovendien hoog. En dan zijn er nog de vele mensen die je op congressen tegenkomt, stuk voor stuk vakidioten die elkaars onderzoek tot in de kleinste details bekijken en bekritiseren. Dan is het nogal lullig om naar aanleiding van een klein stukje in een krant te zeggen dat er wel naar opleidingsniveau van de ouders gekeken moet worden. Dat is zo basaal.
Maar goed, het is allang niet meer ontopic.
bluhquote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb van Claudia niet de indruk dat ze zo naief is al sjij in je laatste alinea schetst, simmu
Maar ik kan me wel voorstellen dat ze voor een del van haar vakgenoten opkomt. Er wordt wel heel simpelweg gesteld dat onderzoeken maar een beetje meewaaien met de wind zoals van ze verwacht wordt. Natuurlijk zullen die er zijn, maar er zullen ook zeker heel veel gedegen, goede onderzoeken zijn.
Ik denk dat het probleem hem veel meer zit in idd persberichten en mensen zonder enige kennis die menen dat ze op basis van die beperkte persberichten en misschien wat vluchtig opgezochte informatie een mening kunnen spuien die ook nog iets betekent.
anyway, rond 4 uur sliepen we weer. Wat er nou was, geen idee. Ze werd iets voor 1 uur wakker, bij ons in bed genomen waar ze onrustig bleef. Ze had geen dorst, wel honger, geen pijn, maar toen ze na anderhalf uur en een banaan steeds meer en harder ging huilen, heb ik toch maar een pcm gegeven. Toen ze weer begon te gapen, zijn we naar bed gegaan en sliep ze binnen een paar minuten.
Nu zit schaap in het vliegtuig en Senna is op het kdv en ik zit brak op mijn werk
Ik vind onderzoeken op zich prima hoor, ik doe nu zelf ook aan twee mee, alleen baal ik wel vaak van de manier van naar buiten brengen van de resultaten!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je niet van generaliseren houdt houd je gewoon niet van onderzoeken. Het doel is natuurlijk juist om te generaliseren.
Ik begrijp de "oh god, het zoveelste onderzoek dat iets moet bewijzen"-houding wel, maar ik vind ook dat je er geen recht mee doet aan de beroepsgroep (al is die gemeleerd). Ik zou willen dat ik jullie zou kunnen laten zien hoe mijn collega's en ik onderzoek doen, de voorbereiding die eraan voorafgaat, de vele uren studie om één analystetechniek onder de knie te krijgen, de tomeloze energie die in de dataverzameling gaat zitten, het persoonlijke contact met de onderzochten dat vaak jaren voortduurt, de gigantische klus van het zorgvuldig (!) verwerken van de data, de presentaties voor vakgenoten (wereldwijd vaak) om te discussiëren over de analyses en resultaten en tot slot het presenteren van de resultaten aan de betrokkenen (bijvoorbeeld scholen en leerlingen).
Heel soms verschijnt er een klein persberichtje over een onderzoek waar een jaar of vier over gedaan is. Dat persbericht is kort door de bocht, de discussies die erop volgen zijn onvoldoende geïnformeerd en daar mag je het als onderzoeker dan mee doen.
Ken je elzenhove in Amstelveen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, bedoel je die op de Archimedesweg? Die is wel aardig, maar ik mis de kleine diertjes, zoals konijntjes ofzo. Of is dat niet standaar dop een kinderboerderij? Ik zou het zo leuk vinden als ze eens eenkonijntje zou kunnen aaien ofzo, en er niet alleen grote dieren als geiten en varkens rondlopen en niet-aaibare dieren zoals eenden, kippen en pauwen.
Nee, ken ik niet. Dat is een aanrader?quote:
Ik vind van wel. Heeft cavia's, kippen, pauwen, geiten, paarden, ezels, vogeltjes. En een speeltuintje.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet. Dat is een aanrader?
Wel jammer dat het zo ver is, dan is het niet te fietsen, maar wel leuk om eens heen te rijden dan als ik de auto heb
Het slapen gaat hier eigenlijk ook wisselvallig hoor. Een paar weken bagger en dan een paar weken goedquote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:30 schreef miss_sly het volgende:
innepinwat heerlijk zo! Dat slapen is hier echt heel wisselvallig, lijkt me zo zalig als het gaat zoals bij jullie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |