Driekus, wat zie je er goed uit! En vrolijk!

Amelie, heb je gewoon al een groot meisjesbed!
Wat goed, ik ben benieuwd hoe ze het doet vandaag.
Poppedein, dat klinkt gezellig, je trip naar het Westen! Leuk dat jullie bij Huup en Amelie waren. Hebben Lena en Amelie zich samen vermaakt?
En wat heerlijk he, met je dochter uit eten!
Rienk, wat kan jij lekker tukken!
Ko heeft de laatste tijd dus echt last van peuterbuien, woedend, gooien met dingen, huilen, zich laten vallen.
Maar wat ik zo aandoenlijk vind is dat hij in zijn woede mij of zijn papa echt nodig heeft. 'Bij!' zegt hij dan, 'Mama bij!' Met zijn armpjes uitgestrekt en dikke krokodillentranen in zijn ogen.
Soms heeft hij helemaal geen tranen maar produceert hij wel een hoop huilgeluiden. Ook interessant om te zien.
Echt zijn grenzen aan het zoeken.
Ik probeer hem na een driftbui of een Nee van mijn kant goed te troosten en hem te vertellen dat hij iets niet mag maar dat ik hem nog steeds heel lief vind. Ik begreep dat het op deze leeftijd moeilijk is voor ze om te begrijpen dat je boos op ze kunt zijn en tegelijk van ze kunt houden. Dat is ook een les die ze moeten leren.
En hij kent zoveel woordjes! Hij maakt nog geen zinnen, maar elke dag leert hij wel woordjes bij. Ik las
hier dat een kindje bij 22 maanden gemiddeld 22 woorden kent en een kind van 48 maanden er al 1540 kent!
Ko zit ver boven de 22, al heb ik niet echt geteld.
Nouja, we krijgen de laatste tijd veel opmerkingen over zijn grote woordenschat en dat vind ik leuk.

We hebben een fotoboekje met alle familie erin en we waren van het weekend op de verjaardag van een van de nichtjes en hij kende mede door de foto's een aantal namen goed.
We zien elkaar niet elke week, maar zo houden we het actief bij.
Dus oma vond het erg bijzonder dat hij zo duidelijk haar aankeek en zocht en oma noemde.
Zo, even mijn ei kwijt. Vandaag gaan we lekker naar Artis met zijn tweetjes, denk ik. En ergens een broodje eten! Ik heb er helemaal zin in.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir