quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wilde even zeggen dat ik vandaag mijn band nog heb geplakt.
Haha, ja, dat heb ik ook vakaer gehad. Maar hij is nog niet leeg, en ik heb hem vroeg in de middag geplakt, dus ik denk dat het goed is gegaan.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:55 schreef Twinkly het volgende:
[..]
![]()
Ik kan wel banden plakken, maar als ik de buitenband er weer om doe prik ik de band weer lek![]()
Het was ik die dat zei! Maar dat onderzoek heb ik niet zelf gelezen; ik hoorde het van een collega. Het fijne weet ik er dus niet van. Wat je denk ik wel moet onthouden is dat er vaak verschillende dingen onderzocht worden. In het ene onderzoek wordt er misschien naar iq gekeken en in het andere onderzoek naar sociale slimheid. In dat onderzoek in het kleine baby'tjestopic is er weer duidelijk naar het spel zelf gekeken en hoe complex dat was.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:11 schreef oeke het volgende:
Ik las in het kleine babytopic dat kindjes die naar de creche gaan slimmer zouden zijn dan thuisblijvende kindjes.
Nu zag ik net een leuk filmpje op FB van Lena en Ivan die samen lachten en ik moest ineens denken aan dat er laatst hier werd gezegd dat uit onderzoek bleek dat het oudste kind slimmer is dan zijn jongere broertjes/zusjes.
Dit zou zijn omdat ze meer gestimuleerd werden terwijl de volgende kindjes er meer bij hingen. Ik vroeg me af hoe dat strookt met het onderzoek dat kindjes juist leren door andere kindjes.
Nouja, verder niet belangrijk maar die onderzoeken zijn steeds zo tegenstrijdig lijkt het wel. Daar ga ik dan over na zitten denken.![]()
Ik vind dat nogal een grove beschuldiging.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:35 schreef Asyniur het volgende:
Ow en wat betreft onderzoeken: het ligt eraan wie het onderzoek subsidieert wat de conclusie is (of wat er wordt uitgelicht). Dus zolang je niet het hele onderzoek kent, slaan de conclusies die je her en der leest vaak als een tang op een varken.
bovendien kan het ook zijn dat het verschil misschien wel significant is maar dat het verschil zelf maar marginaal is
Dat is geen beschuldiging dat is een feit. Conclusie die getrokken wordt, is zo goed als altijd in het voordeel van degene die het financiert. Al is het maar hoe ze het brengen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een grove beschuldiging.Hier staan de onderzoeksresultaten echt niet vantevoren al vast, wie het resultaat ook financiert.
De meeste onderzoeken worden met veel liefde en zorgvuldigheid opgezet en uitgevoerd. Dat er korte stukjes in de media verschijnen die geen recht doen aan de (vaak buitengewoon genuanceerde) onderzoeksresultaten doet daar geen afbreuk aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:14 schreef Marlinde het volgende:
Even offtopiczo eentje hadden wij ook. hoe warm het mag zijn hangt een beetje af van wie je het vraagt. het beste is geloof ik tussen de 15 en de 18 graden. dr spock was geloof ik nog wat koeler, maar sla me er niet op stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
enfin, dit zijn de aanbevolen temperaturen. als je klimaatbeheersing hebt in huis kan je dat aanhouden. anders zet je de verwarming uit, het raam open, doet wat aan eventuele muggen voor zover je kan en is het wel goed![]()
uiteraard wel de verwarming aanzetten als het te koud is. maar dat is niet snel.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ik doe onderzoek aan de universiteit en hier staan resultaten absoluut niet vantevoren vast. Het geld komt van verschillende geldverstrekkers, soms van NWO, soms vanuit de universiteit zelf, soms vanuit een belanghebbende zoals de gemeente Utrecht. Maar er worden echt nooit resultaten gemanipuleerd. Er wordt hooguit gefilterd op interessante vondsten, maar de eisen die door tijdschriften aan een artikel worden gesteld zijn zo hoog dat die ook flink toegelicht en genuanceerd moeten worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:09 schreef Asyniur het volgende:
Maar goed, als jij anders van mening bent, is dat je goed recht
Achja, ik ben ook nooit naar een kdv geweest noch naar een psz en ik doe het nog steeds.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Kinderen leren natuurlijk niet alleen van hun peer group, maar hun ouders vormen ook een belangrijke bron. Da's wel weer troostrijk, vind ik, haha.
3 flessen nog....quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:22 schreef mefke79 het volgende:
Karin, hoeveel drinkt Lars daar nu nog van dan? Want ik neem aan dat je het hem geeft als vervanging van alle zuivel, das best wel wat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |