Natuurkundigen kunnen beter statistiek bedrijven en verbanden afleiden dan de gemiddelde socioloog, dus zo onzinnig is het niet dat natuurkundigen zich met statistisch onderzoek bemoeien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:38 schreef Ryon het volgende:
Natuurkundigen die gaan onderzoeken of religie 'uitsterft'. Alsof een tandarts huizen gaat bouwen. Schoenmaker, blijf bij uw leest!
Ik ben nog nooit door een moslim op het matje geroepen wegens mijn ongeloof.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe kan dat nou? Waar blijft de tsunami van Islamisering in dit verhaal?
Lekker makkelijk. We nemen een trend als input en doen dan conclusies met specifieke 'non-lineaire modellen', en geven dan als disclaimer mee dat de resultaten niet te strikt genomen moeten worden maar dat de allang duidelijk trend belangrijker is.quote:Volgens Wiener moeten de resultaten van het onderzoek echter niet al te strikt worden geïnterpreteerd. “Ik denk dat de resultaten suggestief zijn”, verklaart hij. “Maar dit model kan wel een idee geven waar deze trend heengaat."
Over 500 jaar zijn er verschillende atheïstische groeperingen die het aan de stok krijgen met pratende otters, over welke vorm van atheïsme het best is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat roep ik al jaren. Over 500 jaar is de hele wereld Atheïst.
Die kalft ook al lekker snel af - geen groep in dit land die zo snel secularisteert als de mohammedanen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe kan dat nou? Waar blijft de tsunami van Islamisering in dit verhaal?
Feitelijke onderbouwing van deze boude bewering graag.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Theoretisch gezien wellicht, de praktijk leert dat gelovigen zich meer inzetten voor de samenleving.
Ik heb ooit ergens gelezen dat dit met onze evolutie had te maken. Het geloof in een god werkte op een bepaald moment in onze geschiedenis in ons voordeel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ooit is het ontwikkeld. In verschillende culturen, verschillende gebieden. Geloof niet dat het voor altijd wegblijft.
Al is het maar om samenhorigheid te creeren. Maar onze realiteit werkt niet meer met evolutie en belemmerd ons nergens meer in, geloof nog wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ooit ergens gelezen dat dit met onze evolutie had te maken. Het geloof in een god werkte op een bepaald moment in onze geschiedenis in ons voordeel.
En niet te vergeten meer kindjes dan de andere stam een valleitje verder - vandaar de vele bijgelovige regeltjes die masturbatie, homosexualiteit, kortom: alle vormen van sexualiteit die niet tot kindjes leiden verbieden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
Al is het maar om samenhorigheid te creeren.
ow om een wii ?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:09 schreef Remqo het volgende:
[..]
Over 500 jaar zijn er verschillende atheïstische groeperingen die het aan de stok krijgen met pratende otters, over welke vorm van atheïsme het best is.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:09 schreef Remqo het volgende:
[..]
Over 500 jaar zijn er verschillende atheïstische groeperingen die het aan de stok krijgen met pratende otters, over welke vorm van atheïsme het best is.
[ afbeelding ]
Een toenemende afname...quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
En dus? Er is al sinds de jaren vijftig van een toenemende afname in religie, maar amper afname van mensen die zoeken naar een bepaalde 'transcendente' zingeving. Ietsismes en dat soort varianten.
Spiritueel gewin is toch ook gewoon persoonlijk gewin?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:57 schreef kachhehra het volgende:
Religie voorziet in meer dan alleen sociale voordelen. In dit model zijn de voornaamste voordelen van religie buiten beschouwing gelaten; de spirituele.
Amerikaanse Natuurkundige gaan waarschijnlijk uit van een (louter) kapitalistisch uitgangspunt van (fysiek) persoonlijk gewin daarbij volledig voorbij gaande aan het spiritueel gewin.
Wat is spiritueel gewin? Dat je rustiger van geest bent? Niet bang voor de dood? Hoe dan ook, Spiritueel gewin maar geestelijk verliesquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:57 schreef kachhehra het volgende:
Religie voorziet in meer dan alleen sociale voordelen. In dit model zijn de voornaamste voordelen van religie buiten beschouwing gelaten; de spirituele.
Amerikaanse Natuurkundige gaan waarschijnlijk uit van een (louter) kapitalistisch uitgangspunt van (fysiek) persoonlijk gewin daarbij volledig voorbij gaande aan het spiritueel gewin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |