Over 500 jaar is niet iedereen Atheïst, dat kan je niet zeggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat roep ik al jaren. Over 500 jaar is de hele wereld Atheïst.
Dat verklaart dan tenminste waarom er, ondanks de propaganda, een stuk meer geld van 't Leger Des Heils naar overzeese kerstening gaat dan naar daklozenopvang hier.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
99% van de Leger des Heils medewerkers hebben geloof als motief.
Ooit is het ontwikkeld. In verschillende culturen, verschillende gebieden. Geloof niet dat het voor altijd wegblijft.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Als je kinderen zonder godsbesef opvoedt, is de kans vrijwel nihil dat ze dit vanzelf ontwikkelen.
Je snapt m'n punt hoop ik? Religie kan tot onbegrip, uitsluiting, dogma's en terrorisme leiden. Dat doet het in andere delen van de wereld, dat heeft het in onze eigen geschiedenis gedaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:31 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dat verklaart dan tenminste waarom er, ondanks de propaganda, een stuk meer geld van 't Leger Des Heils naar overzeese kerstening gaat dan naar daklozenopvang hier.
Het Leger des Heils is dan ook een smerige organisatie die eigenlijk alleen mensen helpt als ze zich ook bekeren. Liefdadigheid met een prijs.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Sja. Ooit is in vele verschillende culturen en verschillende gebieden het idee ontstaan dat de aarde plat is, maar daar krijg je tegenwoordig de handen nog maar in weinig plaatsen mee op elkaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]Ooit is het ontwikkeld. In verschillende culturen, verschillende gebieden. Geloof niet dat het voor altijd wegblijft.
Maar de mens evolueert verder, dat staat ook in dit bericht. Vroeger waren er voordelen bij. Maar het is sociaal niet meer nodig om je bij een religieuze groep aan te sluiten. Dan is religie voor onze diersoort dus niet meer nodig en verdwijnt het.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ooit is het ontwikkeld. In verschillende culturen, verschillende gebieden. Geloof niet dat het voor altijd wegblijft.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Dit in tegenstelling tot de gemiddelde FOK!ker, die liever cynisch vanachter z'n pc loopt te kankeren op al die sprookjesboek-gelovers.
Bedankt dat je m'n punt nog even onderschrijft.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het Leger des Heils is dan ook een smerige organisatie die eigenlijk alleen mensen helpt als ze zich ook bekeren. Liefdadigheid met een prijs.
Voor die ideeën heb je geen boekje nodig.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar de Christelijke ideeën over naastenliefde leiden in onze eigen hedendaagse samenleving vooral tot positieve gevolgen.
In theorie niet nee. In de praktijk blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:40 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Voor die ideeën heb je geen boekje nodig.
Vroeger gingen de mensen ook bij een geloof omdat ze dan wel een 'studie' konden volgen, of richten een school gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar de mens evolueert verder, dat staat ook in dit bericht. Vroeger waren er voordelen bij. Maar het is sociaal niet meer nodig om je bij een religieuze groep aan te sluiten. Dan is religie voor onze diersoort dus niet meer nodig en verdwijnt het.
Volslagen onzin. Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk met meervoudig gehandicapten gedaan - zonder uitzondering complete heidenen in de leiding.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
In theorie niet nee. In de praktijk blijkbaar wel.
Nee hoor. Ik heb in mijn opvoeding zonder geloof geen enkele neiging naar iets hogers gevoeld. En toen ik er later over ging nadenken, kwam ik tot de conclusie dat het niet kan bestaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[quote]
[..]
Welnee. Religiositeit is een evolutionair mechanisme dat we allemaal in ons dragen. We zeggen toch ook niet dat homoseksualiteit uitsterft als het aantal homo's in de samenleving daalt?
Maar hij heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:39 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bedankt dat je m'n punt nog even onderschrijft.
Ach ja. Bijgelovigen die zelf het leven niet aankunnen zonder dat ze denken dat hun Onzichtbare Tovervriend hen voortdurend bij het handje houdt kunnen er wel vaker niet bij dat andere mensen dat wel kunnen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb in mijn opvoeding zonder geloof geen enkele neiging naar iets hogers gevoeld. En toen ik er later over ging nadenken, kwam ik tot de conclusie dat het niet kan bestaan.
Dat is het verschil tussen mensen die gelovig zijn opgevoed en mensen die dat niet zijn. Ik begrijp best dat het heel moeilijk is de notie van een god helemaal los te laten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ach ja. Bijgelovigen die zelf het leven niet aankunnen zonder dat ze denken dat hun Onzichtbare Tovervriend hen voortdurend bij het handje houdt kunnen er wel vaker niet bij dat andere mensen dat wel kunnen.
DAT ZEG IK! ZE GAAN DE WERELD OVERNEMEN!!11!!1!!!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zo positief en verdraagzaam dat ze mensen die met iemand van het zelfde geslacht willen trouwen niet in de echt willen verbinden, anderen willen voorschrijven hoe ze zouden moeten leven en die eeuwige bemoeizucht. Des te eerder de laatste christen sterft, des te beter.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt hoop ik? Religie kan tot onbegrip, uitsluiting, dogma's en terrorisme leiden. Dat doet het in andere delen van de wereld, dat heeft het in onze eigen geschiedenis gedaan.
Maar de Christelijke ideeën over naastenliefde leiden in onze eigen hedendaagse samenleving vooral tot positieve gevolgen. Als ik in mijn eigen omgeving kijk, zie ik Christenen zich in ieder geval een stuk vaker inzetten voor een mooiere samenleving dan niet-christenen. Logisch ook, want de grote meerderheid van de Christenen legt de bijbel op een moderne manier uit, waardoor ze zich meer geboden voelen om zich in te zetten voor naasten en de zwakkeren in de samenleving.
Dit in tegenstelling tot de gemiddelde FOK!ker, die liever cynisch vanachter z'n pc loopt te kankeren op al die sprookjesboek-gelovers.
Knap dat jij zo even 1, 2, 3 kan concluderenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb in mijn opvoeding zonder geloof geen enkele neiging naar iets hogers gevoeld. En toen ik er later over ging nadenken, kwam ik tot de conclusie dat het niet kan bestaan.
Ik heb het idee van God voor mijzelf volledig losgelaten hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen mensen die gelovig zijn opgevoed en mensen die dat niet zijn. Ik begrijp best dat het heel moeilijk is de notie van een god helemaal los te laten.
Ja, maar dat de aarde rond is is onomstotelijk bewezen. Zolang het niet bewezen is dat er wel of geen god/goddelijke macht is, zullen mensen blijven twijfelen. Agnosten blijf je dan houdenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:38 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Ooit is in vele verschillende culturen en verschillende gebieden het idee ontstaan dat de aarde plat is, maar daar krijg je tegenwoordig de handen nog maar in weinig plaatsen mee op elkaar.
Je denkt nu aan de bekende hardliners in (met name) de Evangelische bewegingen. Totaal niet aan de gemiddelde christen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
Zo positief en verdraagzaam dat ze mensen die met iemand van het zelfde geslacht willen trouwen niet in de echt willen verbinden, anderen willen voorschrijven hoe ze zouden moeten leven en die eeuwige bemoeizucht. Des te eerder de laatste christen sterft, des te beter.
Waar staat dat het 1, 2, 3 was? Raar dat jij ervanuit gaat dat een ander niet na kan denken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:50 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Knap dat jij zo even 1, 2, 3 kan concluderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |