Ik heb het niet over wat andere gelovigen denken, ik zeg dat jij met twee maten meet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:28 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
De echte gelovige zal niet zeggen dat god bestaat. De echte gelovige gelooft.
Immers als je weet, geloof je niet.
Omdat wij contact kunnen hebben met Disana.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelovigen claimen dat er een God is, de bewijslast ligt bij hen.
Waarom moet Disana wel haar goddelijke bestaan bewijzen , maar God niet?
Met betrekking tot wat meet ik dan met twee maten?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wat andere gelovigen denken, ik zeg dat jij met twee maten meet.
Dat zeggen gelovigen ook over God.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:34 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Omdat wij contact kunnen hebben met Disana.
Jij moet van mij wel God bewijzen, anders ben je met een nutteloze discussie bezig.quote:Maar uiteindelijk hoef je niks te bewijzen van mij,
Jij meet met 2 maten, ik wil weten waarom? Jij houd er zo maar rekening mee dat er een God kan zijn, maar jou houd er niet zo maar rekening mee dat Disana Goddelijk is.quote:maar verwacht dan ook niet dat ik weet dat Disana een god zou zijn.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:35 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Met betrekking tot wat meet ik dan met twee maten?
Jij hoeft niets te bewijzen maar je verwacht van de ongelovige wel bewijzen voor het niet bestaan van een god.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef Herp.A.Derp het volgende:
Als ik god kon bewijzen had ik jou allang een gelovige gemaakt (Immers als het bewijs er is dat god bestaat wat zou je dan weerhouden van een plek in de hemel?) . Zoals ik al eerder heb aangegeven: Geloven is geloven, niet weten
Ik GELOOF dat er een god is. Ik GELOOF niet dat Disana goddelijk is. Ik WEET NIET of er een god is. Ik WEET NIET of Disana goddelijk is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeggen gelovigen ook over God.
[..]
Jij moet van mij wel God bewijzen, anders ben je met een nutteloze discussie bezig.
[..]
Jij meet met 2 maten, ik wil weten waarom? Jij houd er zo maar rekening mee dat er een God kan zijn, maar jou houd er niet zo maar rekening mee dat Disana Goddelijk is.
Je weet dus helemaal niets. Dan moet je ook niet sneren naar ongelovigen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:38 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Ik GELOOF dat er een god is. Ik GELOOF niet dat Disana goddelijk is. Ik WEET NIET of er een god is. Ik WEET NIET of Disana goddelijk is.
Ik heb voor beide geen bewijs. Ik zeg dan ook niet dat Disana NIET goddelijk is.
Jij hoeft ook niks te bewijzen maar je moet niet van mij verwachten dat ik er in ga geloven.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:37 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
Jij hoeft niets te bewijzen maar je verwacht van de ongelovige wel bewijzen voor het niet bestaan van een god.
Uitgesproken niet-religieus is wat anders dan niet meer actief religieus denk ik zo.quote:
Ik weet niks. Jij zegt wel iets te weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Je weet dus helemaal niets. Dan moet je ook niet sneren naar ongelovigen.
Lees je eerste post aan mijn adres nog eens. Dat was een regelrechte sneer en een eisende roep om bewijs.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:39 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Jij hoeft ook niks te bewijzen maar je moet niet van mij verwachten dat ik er in ga geloven.
Ja dat was een eisende roep om bewijs omdat jij zei dat god niet kon bestaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Lees je eerste post aan mijn adres nog eens. Dat was een regelrechte sneer en een eisende roep om bewijs.
Ik vraag me af of dat onderzoek ook is gedaan op Islamistische jongeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef Vandaag... het volgende:
Leuk onderzoek maar zegt niets. Die paar mensen die nog wel geloven zijn namelijk wel in toenemende mate jongeren! EO-jongerendagen barsten uit hun voegen en studentenkerken en op de pinksterkerk gestoelde, informele jonge kerken groeien in aantal.
Zal kijken of ik de bron nog kan vinden.
Ik vind dat je maar even moet gaan quoten waar ik dat heb gezegd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:40 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Ik weet niks. Jij zegt wel iets te weten.
Namelijk dat god niet KAN bestaan incl. het bewijs ervoor...of toch niet?
Je verwacht wel van haar bewijs en van je God niet. Dan meet je met 2 maten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:38 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Ik GELOOF dat er een god is. Ik GELOOF niet dat Disana goddelijk is. Ik WEET NIET of er een god is. Ik WEET NIET of Disana goddelijk is.
Ik heb voor beide geen bewijs. Ik zeg dan ook niet dat Disana NIET goddelijk is.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat je maar even moet gaan quoten waar ik dat heb gezegd.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb in mijn opvoeding zonder geloof geen enkele neiging naar iets hogers gevoeld. En toen ik er later over ging nadenken, kwam ik tot de conclusie dat het niet kan bestaan.
Als ze "de nederlander" hebben gevraagd naar "een" geloofsovertuiging mag je aannemen van wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:43 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat onderzoek ook is gedaan op Islamistische jongeren.
Eindelijk een goeie post.quote:
Jij bent op een lekkere hostie uit.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik geloof wel in je hoor, Disana
Kijk eens even boven jequote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
Grappig trouwens dat juist een gelovige in dit topic zo mag liegen over wat een ander heeft gezegd. Zo'n vergevende god wil ik ook wel, wat is het adres?
Om te weten vraag ik bewijs ja. Voor geloven vraag ik geen bewijs.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je verwacht wel van haar bewijs en van je God niet. Dan meet je met 2 maten.
Ik geloof wel in je hoor, Disana
En hoe is 'tot de conclusie komen' hetzelfde als bewijs hebben? Het is juist het uitblijven van een teken van enige god dat mensen tot zo'n conclusie doet komen.quote:
Je bent tot de conclusie gekomen (dit doe je met bewijs) dat god niet KAN bestaanquote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
En hoe is 'tot de conclusie komen' hetzelfde als bewijs hebben? Het is juist het uitblijven van een teken van enige god dat mensen tot zo'n conclusie doet komen.
Ik concludeer slechts dat ik geen enkel teken bespeur van enige god. Ik concludeer vervolgens dat het voor mij geen zin heeft in een god te geloven.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:47 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Je bent tot de conclusie gekomen (dit doe je met bewijs) dat god niet KAN bestaan
Oftewel je gelooft niet in god. Prima, daar kan ik mee levenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik concludeer slechts dat ik geen enkel teken bespeur van enige god. Ik concludeer vervolgens dat het voor mij geen zin heeft in een god te geloven.
Is het zo duidelijker voor je? Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van een god. En dat is iets dat je kunt WETEN.
Wat een arrogante vorm van religie bedrijf jij. Alsof het mij kan schelen of jij met mijn ongeloof kunt leven.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:05 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Oftewel je gelooft niet in god. Prima, daar kan ik mee leven
Overigens kan je niet weten of er wel of niet bewijs voor god is (lol)
Haha, je kon het niet winnen op argumenten en nu ga je persoonlijk lopen katten?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een arrogante vorm van religie bedrijf jij. Alsof het mij kan schelen of jij met mijn ongeloof kunt leven.
Maar daarom zul je ook wel een kloonaccount speciaal voor dit topic hebben aangemaakt. Het zal niet voor het eerst zijn dat een gelovige onder valse voorwendselen meedoet aan een discussie over wetenschap. Gelukkig meldt deze wetenschap dat religie op de terugweg is.
Dergelijk onderzoek komt altijd uit christelijke bronnen. De truc is natuurlijk dat religieuzen 'goed' zijn in het organiseren en bij elkaar komen. Atheïsten hebben die behoefte niet, omdat het geen homogene groep is met een gemeenschappelijk geloof, moraal etc. Alles wijst op een krimp, inclusief het wegkwijnende CDA over de afgelopen 40 jaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef Vandaag... het volgende:
Leuk onderzoek maar zoals gewoonlijk bij statistiek zegt het niet zoveel. Die paar mensen die nog wel geloven zijn namelijk wel in toenemende mate jongeren! EO-jongerendagen barsten uit hun voegen en studentenkerken en op de pinksterkerk gestoelde, informele jonge kerken groeien in aantal.
Het wegkwijnende CDA heeft meer te maken met de verrechtsing van Nederlandquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:12 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dergelijk onderzoek komt altijd uit christelijke bronnen. De truc is natuurlijk dat religieuzen 'goed' zijn in het organiseren en bij elkaar komen. Atheïsten hebben die behoefte niet, omdat het geen homogene groep is met een gemeenschappelijk geloof, moraal etc. Alles wijst op een krimp, inclusief het wegkwijnende CDA over de afgelopen 40 jaar.
Van jou heb ik nog geen enkel argument gezien. Dus jij hebt verloren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:11 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Haha, je kon het niet winnen op argumenten en nu ga je persoonlijk lopen katten?
Haha...vrouwen...
Ok lieverdquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Van jou heb ik nog geen enkel argument gezien. Dus jij hebt verloren.
Het CDA is juist uitgesproken rechts tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:13 schreef Herp.A.Derp het volgende:
[..]
Het wegkwijnende CDA heeft meer te maken met de verrechtsing van Nederland
Het CDA is net niet rechts. Proberen mee te draaien op het succes van de PVV maar dat op een net niet manier om het christendom binnen Nederland te beschermen (Die zijn immers na de moslims en joden aan de beurt)(quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het CDA is juist uitgesproken rechts tegenwoordig.
Van het menselijke gezicht is weinig meer over. Men is louter uit opportunisme met de PVV in zee gegaan, en dat is terecht door de kiezers afgestraft.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:14 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het CDA is juist uitgesproken rechts tegenwoordig.
Dat is niets nieuws hoor, dat was ruim 30 jaar geleden ook al zo! En net zo hard als ze groeien, verdwijnen ze ook weer.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef Vandaag... het volgende:
Leuk onderzoek maar zoals gewoonlijk bij statistiek zegt het niet zoveel. Die paar mensen die nog wel geloven zijn namelijk wel in toenemende mate jongeren! EO-jongerendagen barsten uit hun voegen en studentenkerken en op de pinksterkerk gestoelde, informele jonge kerken groeien in aantal.
Daar had ik nog nooit bij stilgestaan. Geen wonder dat het daar zo druk is dusquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:24 schreef spuitje het volgende:
De EO jongerendag is vooral een ontmoetingsplaats voor "gelijkgestemde zielen". Hier zoeken de jongeren een toekomstige partner die ze in eigen gemeente nog niet hebben gevonden.
Wil je ook nog weten wat er buiten de camera's om gebeurd? En ik zuig het niet uit een hele grote duim hoor, gehoord van jongeren die ik ken die er geweest zijnquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar had ik nog nooit bij stilgestaan. Geen wonder dat het daar zo druk is dus
Oohhhh, vertel!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wil je ook nog weten wat er buiten de camera's om gebeurd? En ik zuig het niet uit een hele grote duim hoor, gehoord van jongeren die ik ken die er geweest zijnTja, gelovige jongeren zijn ook jong en willen ook weleens wat...............
Theoretisch gezien wellicht, de praktijk leert dat gelovigen zich meer inzetten voor de samenleving.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat kunnen mensen ook zonder geloof.
Daar geloof ik niets van. Welke praktijk is dat dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Theoretisch gezien wellicht, de praktijk leert dat gelovigen zich meer inzetten voor de samenleving.
Je bent zelf ook jong geweest toch??quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Oohhhh, vertel!
Ach eigenlijk kan ik het wel raden.
Maar nu zitten we wel mooi met de vergrijzingquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je bent zelf ook jong geweest toch??
Maar grote grutten, ik vind veel van die mensen zo verschrikkelijk schijnheilig, echt! Zo woonden wij in een streek waar je veel Gereformeerd Vrijgemaakten had. En als veel van die vrouwen een aantal kinderen had gebaard (voorbehoedsmiddelen waren verboden) vonden ze het wel genoeg. Het viel me op dat veel van deze vrouwen problemen met de baarmoeder etc. kregen. Veel meer dan andere vrouwen. Tot ik door kreeg waar het om ging: het voorkomen van nog meer zwangerschappen! En artsen werkten mee, idioot toch?
Nu is het volgens mij niet meer zo, want ik hoor dat er steeds meer Vrijgemaakte scholen dichtgaan en kerken samen gaan. En echt grote ( 10 of meer kinderen was geen uitzondering!!) gezinnen hoor ik ook eigenlijk niet meer over.
Maar ja, in de bijbel staat "Gaat heen en vermenigvuldigt U", staat alleen niet bij hoe vaak je dat moest doen
Er worden "noodoplossingen" bedacht en dit was er eentje van. En ik kan het wel begrijpen ook, maar jezelf vroegtijdig in de overgang storten omdat je geen voorbehoedsmiddelen mocht gebruiken vind ik wel ver gaan!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar nu zitten we wel mooi met de vergrijzing
Het lukt ook vrijwel niemand om consequent eerlijk in geloof te zijn. Gelukkig weet vrijwel elke vrouw in het westen tegenwoordig beter, dat is dan toch maar mooi aan hun rebelse zusters te danken.
Tja, het is sneu dat het zo moest. Maar de westerse volwassen vrouw die zich tegenwoordig nog laat onderwerpen of inbinden, kiest er in mijn ogen toch echt zelf voor. Over de man heb ik het maar niet want die komt er in vrijwel elk geloof een stuk beter af.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er worden "noodoplossingen" bedacht en dit was er eentje van. En ik kan het wel begrijpen ook, maar jezelf vroegtijdig in de overgang storten omdat je geen voorbehoedsmiddelen mocht gebruiken vind ik wel ver gaan!
Maar het gebeurt nog hoor, jammer genoeg. Sex voor het huwelijk is zonde, maar na het huwelijk moet er binnen een jaar toch wel een kind zijn.
Ergens in de omgeving van Lunteren staan twee enorme kerken naast elkaar, de ene kunnen 2500 mensen in, de andere weet ik zo niet meer. Maar die kerken zitten iedere zondag stampvol en de parkeerplaats staat dan vol met auto's van het type Renault Espace. De vrouwen en meisjes dragen allemaal keurig een rok/jurk en panty's en volwassen vrouwen dragen ook nog eens hoed. De mannen gaan allemaal gekleed in een keurig pak, overhemd en stropdas. En op zaterdag zijn alle schoenen netjes gepoetst!
Kledingvoorschriften van onze lieve heer himself!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |