abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94468035
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zonder definitie kan ie idd niet bestaan.
Zonder bewijs dat hij niet bestaat, kán hij wel bestaan
Zonder bewijs dat hij wel bestaat, kán hij wel bestaan.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:02:07 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_94468059
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En al die evolutie-biologen die dat denken, zijn die ook allemaal gelovig?

[..]
Die evolutionair biologen zien een rol van religie in de ontwikkeling van de mens, ze zien godsbesef niet als noodzakelijk genetische afwijking.
quote:
Iedereen heeft evenveel te bieden, het gaat er om hoeveel daarvan je omzet in daden. En, o wonder, de mensen die geloven dat het hun Goddelijke plicht is om naastenlievend en vergevingsgezind te zijn, doen dat een stuk meer.
Dat kunnen mensen ook zonder geloof.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:02:25 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94468071
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:56 schreef Disana het volgende:
Zolang je gelooft dat geloof evolutionair in ons zit, heb je het niet losgelaten :)
Alle bekende samenlevingen, van de Inca's tot nu, hebben onverklaarbare aspecten van het leven en de wereld, toegeschreven aan goden. Er waren ook evolutionaire voordelen aan, maar die zijn nu niet meer relevant. In de interviewserie "God bestaat niet" was het Andries van Dantzig (meen ik) die hier een interessante verhandeling over gaf.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:02:45 #64
pi_94468083
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:01 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Zonder bewijs dat hij niet bestaat, kán hij wel bestaan
Zonder bewijs dat hij wel bestaat, kán hij wel bestaan.
Lul er maar weer om heen. :')

Zonder definitie kan het niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:03:01 #65
137949 Disana
pi_94468091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:59 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Jij beweert dat god niet kán bestaan. Jij weet dus iets wat wetenschappers niet weten :)
:?

Joh, wees eens zo flink je eigen visie te geven i.p.v. op een ander die gewoon eerlijk is te gaan zitten dumpen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:05:24 #66
137949 Disana
pi_94468167
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:02 schreef eleusis het volgende:

[..]

Alle bekende samenlevingen, van de Inca's tot nu, hebben onverklaarbare aspecten van het leven en de wereld, toegeschreven aan goden. Er waren ook evolutionaire voordelen aan, maar die zijn nu niet meer relevant. In de interviewserie "God bestaat niet" was het Andries van Dantzig (meen ik) die hier een interessante verhandeling over gaf.
Juist.

En het ging mij er ook meer om dat het als rechtvaardiging voor het geloven werd aangevoerd.
pi_94468198
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lul er maar weer om heen. :')

Zonder definitie kan het niet.
Omdat je de definitie van God niet in woorden kan uitdrukken bestaat hij niet?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:07:08 #68
pi_94468227
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:06 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Zonder definitie blijft het zweverig gelul.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:07:51 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94468254
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:06 schreef Herp.A.Derp het volgende:
Zonder een eenduidige vraag te stellen, kan hij ook niet beantwoord worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:07:53 #70
137949 Disana
pi_94468255
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:59 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En al die evolutie-biologen die dat denken, zijn die ook allemaal gelovig?

[..]

Iedereen heeft evenveel te bieden, het gaat er om hoeveel daarvan je omzet in daden. En, o wonder, de mensen die geloven dat het hun Goddelijke plicht is om naastenlievend en vergevingsgezind te zijn, doen dat een stuk meer.
Ik denk dat het godsbesef als evolutionaire noodzaak achterhaald is.

Mensen die in een god geloven zijn niet anders dan andere mensen. Ze geven alleen een andere uitleg aan hun eventuele medemenselijkheid.
pi_94468267
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:03 schreef Disana het volgende:

[..]

:?

Joh, wees eens zo flink je eigen visie te geven i.p.v. op een ander die gewoon eerlijk is te gaan zitten dumpen.
Geloven is geloven, geloven is niet weten. Daarom doe ik er ook geen uitspraken over. Geloof is iets privé. Je doet het wel of niet. Er is 1 ding in dit hele onderwerp dat ik zeker weet en dat is dat je niet kan weten of god wel of niet bestaat.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:09:15 #72
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94468302
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je denkt nu aan de bekende hardliners in (met name) de Evangelische bewegingen. Totaal niet aan de gemiddelde christen.

En aan je laatste zin te zien had jij wel een portie naastenliefde kunnen gebruiken.
Helaas laat de gemiddelde christen ook niet duidelijk blijken níet achter de hardliners te staan en lijken ze met hun (stem)gedrag deze opvattingen juist te steunen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94468311
Het is bij de bespreking van religies steeds van belang dat men weet dat riten belangrijker zijn dan de mythen die die riten onderbouwen.

In het christendom heeft antinomianisme meestal een seksueel aspect, omdat de christelijke anti-seks moraal de hoofden op hol brengt en juist leidt tot perversiteiten, die uiteraard weer theologisch onderbouwd moeten worden. Het christendom schaadt daarmee de demografie, omdat het normale gezinsleven en de normale seksualiteit worden ondermijnd. De maagd Maria moeder van Jezus & Maria Magdalena zijn de twee populairste figuren in het traditionele & populaire christendom, en geven exact weer de aanslag die het christendom is op de gezonde demografisch positieve seksualiteit. Noch maagden, noch hoeren zijn seksueel en sociaal gezond.

De islam staat daar pal tegenover, ook door het feit dat de Islam toch nog steeds mannelijke en heteroseksuele waarden cultiveert (ongeacht het feitelijke aantal homo's bij de moslims) terwijl de Christelijke Westerse cultuur een scherp pro-hermaphroditisme cultiveert. Vrouwen zijn genetisch geprogrammeerd om een echte man te willen, geen kaaswatje of softkaasje zoals geproduceerd door de Joodsch-Marxistische opvoeding in Nederland.

Ook qua kleding zijn Turken vaak netjes jaren vijftig gekleed (ideale schoonzoon), of indien modern toch macho, terwijl de (jonge) Nederlanders als belachelijke Pipo's rondlopen met ringen in al hun lichaamsdelen. Zoals bekend is piercing ook al een gesublimeerd teken van een bepaalde seksuele identiteit, dat wil zeggen gestoken worden en bloeden etc., dat doet een echte man niet. Het gaat hier echt om een vervrouwelijking van de man op basis van een sociaal ostracisme dat gelijk staat aan de reden waarom jongeren gaan roken en drinken.

In zekere zin is de gemiddelde Nederlandse Blanke jongere verder vernegerd dan de gemiddelde Moslimjongere, uitzonderingen daargelaten. Wat de Turken betreft is de invloed van het Kemalisme ook nog zwaar, feitelijk het Turkse fascisme met bijbehorende Stalinistisch/Fascistische aesthetiek.

Wil men bovenstaand verschijnsel van populariteit van Moslimmannen bestrijden dan zal dat slechts op twee manieren gaan, namelijk de Marokkaantjes integreren in de Westerse cultuur door ook te hermaphroditiseren of omgekeerd wordt de Westerse Blanke cultuur gedeeltelijk "geďslamiseerd", althans er zal een zekere hermanning en hervrouwing plaatsvinden.

De massale bekering van Blank Nederland tot de Islam zou direct het rassenvermengingsprobleem oplossen, aangezien de Islamcultuur in zijn traditionele versie nogal zuinig is op zijn dochters als het om partnerkeuze gaat. Hoewel het dan niet gaat om theoretisch onderbouwd biologisch racisme, is het netto effect toch al gauw vergelijkbaar. Islamitische volkeren zijn doorgaans ook nog ouderwets nationalistisch. (Dit allemaal niettegenstaande het feit dat de Islam wetenschappelijk gezien lariekoek is en bovendien volksvreemd is.)
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:10:18 #74
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94468339
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:08 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Geloven is geloven, geloven is niet weten. Daarom doe ik er ook geen uitspraken over. Geloof is iets privé. Je doet het wel of niet. Er is 1 ding in dit hele onderwerp dat ik zeker weet en dat is dat je niet kan weten of god wel of niet bestaat.
Als gelovigen zich dáár eens aan zouden houden zouden ze een stuk minder "haat" van rationalisten ondervinden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94468392
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:10 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Als gelovigen zich dáár eens aan zouden houden zouden ze een stuk minder "haat" van rationalisten ondervinden.
Die haat komt van beide kanten, het is onzin om die haat aan de gelovigen toe te wijzen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:13:10 #76
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94468429
quote:
Dat zal logisch gezien waar zijn, maar zo leidt niemand zijn leven. Je kan ook niet weten of morgen de zon nog wel op gaat, of je morgen niet vijf armen hebt, of je misschien opeens ¤50 miljoen op je rekening hebt staan. Het is niet gerechtvaardigd om je hele leven in te stellen op al die buitengewoon onwaarschijnlijke kansen.

En geloof is allerminst privé. Meningen staan altijd open tot kritiek. En dat geldt ook voor gedrag, in zoverre dit anderen schade toebrengt. (Naar mijn mening doen gelovigen dat bijvoorbeeld door hun kinderen te vergiftigen met angsten en spookverhalen.)
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:13:28 #77
137949 Disana
pi_94468438
quote:

[..]

Jij bepaalt dus voor een ander dat die iets niet mag weten. En je zegt dat je er geen uitspraken over doet, maar je zat wel te sneren zodra je meende een ongelovige op een inconsistentie te betrappen.

Wat een nieuw account heb je trouwens.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:13:39 #78
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94468441
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:12 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Die haat komt van beide kanten, het is onzin om die haat aan de gelovigen toe te wijzen.
Als je goed leest zie je dat ik dat ook niet doe.
pi_94468465
-edit-

Barbaaf ga weg, ik zit op werk :6
pi_94468499
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij bepaalt dus voor een ander dat die iets niet mag weten. En je zegt dat je er geen uitspraken over doet, maar je zat wel te sneren zodra je meende een ongelovige op een inconsistentie te betrappen.

Wat een nieuw account heb je trouwens.
Ik bepaal niet wat jij wel of niet mag weten. Ik zeg alleen dat je iets niet kan weten met of zonder bewijs.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:15:59 #81
137949 Disana
pi_94468542
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Ik bepaal niet wat jij wel of niet mag weten. Ik zeg alleen dat je iets niet kan weten met of zonder bewijs.
Het bewijs voor het bestaan van een god ligt ook niet bij de ongelovigen. Het ligt bij de gelovigen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:16:11 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94468547
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef Herp.A.Derp het volgende:
Als je jouw redeneerstijl netjes volgt, kun jij die uitspraak over haar helemaal niet doen. Voor hetzelfde geld is Disana namelijk een alwetende godheid. En jij kunt niet bewijzen dat dat niet zo is.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:17:15 #83
pi_94468589
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:12 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Die haat komt van beide kanten,
Niet waar. De haat komt van gelovigen. De Atheďsten zeggen alleen maar "nee, ik maak zelf wel uit wat ik doe. "
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:17:21 #84
137949 Disana
pi_94468595
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:16 schreef eleusis het volgende:

Voor hetzelfde geld is Disana namelijk een alwetende godheid.
Ik wou het niet zeggen :@
pi_94468599
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:16 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als je jouw redeneerstijl netjes volgt, kun jij die uitspraak over haar helemaal niet doen. Voor hetzelfde geld is Disana namelijk een alwetende godheid. En jij kunt niet bewijzen dat dat niet zo is.
Als Disana zegt dat ze een alwetende god is, leg ik dat naast me neer. Ik zal nooit roepen dat ze niet een alwetende god is. (Ik zal overigens ook niet roepen dat ze het wél is)

-edit-

Als Disana die alwetende god zou zijn, zou ze ook het bewijs hebben. In haar posts zegt ze alleen dat het niet kan. Op het moment dat Disana alles kan bewijzen ben ik bereid mijn standpunten te wijzigen.
pi_94468611
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet waar. De haat komt van gelovigen. De Atheďsten zeggen alleen maar "nee, ik maak zelf wel uit wat ik doe. "
ok
pi_94468657
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.

[..]

.
En het verschil is??
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:20:56 #88
pi_94468708
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:19 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

En het verschil is??
Het verschil is dat Godsbesef is ontstaan in een tijd dat de vroege mens in feite massaal schizofreen was. Dat is tegenwoordig anders.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:22:04 #89
pi_94468737
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:17 schreef Herp.A.Derp het volgende:

Als Disana die alwetende god zou zijn, zou ze ook het bewijs hebben. In haar posts zegt ze alleen dat het niet kan. Op het moment dat Disana alles kan bewijzen ben ik bereid mijn standpunten te wijzigen.
Die God van jou komt anders ook niet met bewijzen, waarom moet Disana dat wel? Dat is meten met 2 maten.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:23:06 #90
137949 Disana
pi_94468777
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:17 schreef Herp.A.Derp het volgende:

Als Disana die alwetende god zou zijn, zou ze ook het bewijs hebben. In haar posts zegt ze alleen dat het niet kan.
Je blijft me woorden in de mond leggen. Ik zeg slechts dat als god bestaat, het aan de gelovigen is dat te bewijzen en niet aan de ongelovigen. Daar heb jij geen weerwoord op, je bewijs blijft uit.
pi_94468821
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die God van jou komt anders ook niet met bewijzen, waarom moet Disana dat wel? Dat is meten met 2 maten.
Ik dwing niemand tot het bewijzen. Ik vraag alleen wel om bewijs als met flinke uitspraken komt als "god kan niet bestaan". Als je zegt dat het niet kan dat god bestaat wil ik ook je bewijs zien want anders zijn je uitspraken niks waard
  Eindredactie Games dinsdag 22 maart 2011 @ 15:24:50 #92
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_94468847
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:24 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Ik dwing niemand tot het bewijzen. Ik vraag alleen wel om bewijs als met flinke uitspraken komt als "god kan niet bestaan". Als je zegt dat het niet kan dat god bestaat wil ik ook je bewijs zien want anders zijn je uitspraken niks waard
Net zo min als uitspraken dat Hij wel bestaat, niets waard zijn toch?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_94468856
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Je blijft me woorden in de mond leggen. Ik zeg slechts dat als god bestaat, het aan de gelovigen is dat te bewijzen en niet aan de ongelovigen. Daar heb jij geen weerwoord op, je bewijs blijft uit.
Als ik god kon bewijzen had ik jou allang een gelovige gemaakt (Immers als het bewijs er is dat god bestaat wat zou je dan weerhouden van een plek in de hemel?) . Zoals ik al eerder heb aangegeven: Geloven is geloven, niet weten :s)
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:25:28 #94
137949 Disana
pi_94468867
quote:

[..]

Dat heb ik eerder gelezen. Jij hebt niet voor niets een vers account aangemaakt om in dit topic te kunnen posten.
pi_94468877
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:24 schreef 2dope het volgende:

[..]

Net zo min als uitspraken dat Hij wel bestaat, niets waard zijn toch?
Juist. Je kan niet weten of god wel of niet bestaat. Dat is mijn enige punt
  Eindredactie Games dinsdag 22 maart 2011 @ 15:26:08 #96
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_94468898
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Juist. Je kan niet weten of god wel of niet bestaat. Dat is mijn enige punt
Je wilt eigenlijk gewoon komen melden dat je agnost bent?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:26:25 #97
137949 Disana
pi_94468911
quote:

[..]

Als ik god kon bewijzen had ik jou allang een gelovige gemaakt (Immers als het bewijs er is dat god bestaat wat zou je dan weerhouden van een plek in de hemel?) . Zoals ik al eerder heb aangegeven: Geloven is geloven, niet weten :s)
Dat is meten met twee maten: de ongelovigen moeten zich verantwoorden, de gelovigen hoeven helemaal niets.
pi_94468984
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is meten met twee maten: de ongelovigen moeten zich verantwoorden, de gelovigen hoeven helemaal niets.
De echte gelovige zal niet zeggen dat god bestaat. De echte gelovige gelooft.
Immers als je weet, geloof je niet. :)
pi_94469018
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:26 schreef 2dope het volgende:

[..]

Je wilt eigenlijk gewoon komen melden dat je agnost bent?
Misschien wel, misschien niet. Ik zou niet weten hoe het "agnost"-zijn in mijn gelovige wereld zou moeten bestaan :s)

-edit-

(Ik sta niet zoveel stil bij dit soort labeltjes en alles)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:31:54 #100
pi_94469108
quote:

[..]

Gelovigen claimen dat er een God is, de bewijslast ligt bij hen.

Waarom moet Disana wel haar goddelijke bestaan bewijzen , maar God niet?
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:32:21 #101
137949 Disana
pi_94469127
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:28 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

De echte gelovige zal niet zeggen dat god bestaat. De echte gelovige gelooft.
Immers als je weet, geloof je niet. :)
Ik heb het niet over wat andere gelovigen denken, ik zeg dat jij met twee maten meet.
pi_94469241
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelovigen claimen dat er een God is, de bewijslast ligt bij hen.

Waarom moet Disana wel haar goddelijke bestaan bewijzen , maar God niet?
Omdat wij contact kunnen hebben met Disana.
Maar uiteindelijk hoef je niks te bewijzen van mij, maar verwacht dan ook niet dat ik weet dat Disana een god zou zijn.
pi_94469250
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb het niet over wat andere gelovigen denken, ik zeg dat jij met twee maten meet.
Met betrekking tot wat meet ik dan met twee maten?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:36:38 #104
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_94469303
Survival of the fittest wordt hiermee op meerdere manieren bevestigd. :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:36:45 #105
pi_94469309
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:34 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Omdat wij contact kunnen hebben met Disana.
Dat zeggen gelovigen ook over God.
quote:
Maar uiteindelijk hoef je niks te bewijzen van mij,
Jij moet van mij wel God bewijzen, anders ben je met een nutteloze discussie bezig.
quote:
maar verwacht dan ook niet dat ik weet dat Disana een god zou zijn.
Jij meet met 2 maten, ik wil weten waarom? Jij houd er zo maar rekening mee dat er een God kan zijn, maar jou houd er niet zo maar rekening mee dat Disana Goddelijk is.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:37:58 #106
137949 Disana
pi_94469344
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:35 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Met betrekking tot wat meet ik dan met twee maten?
quote:

Jij hoeft niets te bewijzen maar je verwacht van de ongelovige wel bewijzen voor het niet bestaan van een god.
pi_94469354
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zeggen gelovigen ook over God.

[..]

Jij moet van mij wel God bewijzen, anders ben je met een nutteloze discussie bezig.

[..]

Jij meet met 2 maten, ik wil weten waarom? Jij houd er zo maar rekening mee dat er een God kan zijn, maar jou houd er niet zo maar rekening mee dat Disana Goddelijk is.
Ik GELOOF dat er een god is. Ik GELOOF niet dat Disana goddelijk is. Ik WEET NIET of er een god is. Ik WEET NIET of Disana goddelijk is.

Ik heb voor beide geen bewijs. Ik zeg dan ook niet dat Disana NIET goddelijk is.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:39:19 #108
137949 Disana
pi_94469399
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:38 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Ik GELOOF dat er een god is. Ik GELOOF niet dat Disana goddelijk is. Ik WEET NIET of er een god is. Ik WEET NIET of Disana goddelijk is.

Ik heb voor beide geen bewijs. Ik zeg dan ook niet dat Disana NIET goddelijk is.
Je weet dus helemaal niets. Dan moet je ook niet sneren naar ongelovigen.
pi_94469409
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:37 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

Jij hoeft niets te bewijzen maar je verwacht van de ongelovige wel bewijzen voor het niet bestaan van een god.
Jij hoeft ook niks te bewijzen maar je moet niet van mij verwachten dat ik er in ga geloven.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:39:48 #110
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_94469416
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:15 schreef Flierp het volgende:

[..]

40 ? Ik denk wel meer.
Uitgesproken niet-religieus is wat anders dan niet meer actief religieus denk ik zo.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_94469443
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Je weet dus helemaal niets. Dan moet je ook niet sneren naar ongelovigen.
Ik weet niks. Jij zegt wel iets te weten.
Namelijk dat god niet KAN bestaan incl. het bewijs ervoor...of toch niet?
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:41:36 #112
137949 Disana
pi_94469475
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:39 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Jij hoeft ook niks te bewijzen maar je moet niet van mij verwachten dat ik er in ga geloven.
Lees je eerste post aan mijn adres nog eens. Dat was een regelrechte sneer en een eisende roep om bewijs.
pi_94469518
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Lees je eerste post aan mijn adres nog eens. Dat was een regelrechte sneer en een eisende roep om bewijs.
Ja dat was een eisende roep om bewijs omdat jij zei dat god niet kon bestaan.
Op het moment dat je zegt dat god niet kan bestaan, neem ik aan dat je dat kan bewijzen. Anders doe je gewoon een uitspraak op grond van niks!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:42:50 #114
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94469520
Leuk onderzoek maar zoals gewoonlijk bij statistiek zegt het niet zoveel. Die paar mensen die nog wel geloven zijn namelijk wel in toenemende mate jongeren! EO-jongerendagen barsten uit hun voegen en studentenkerken en op de pinksterkerk gestoelde, informele jonge kerken groeien in aantal.

Zal kijken of ik de bron nog kan vinden.
pi_94469550
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:42 schreef Vandaag... het volgende:
Leuk onderzoek maar zegt niets. Die paar mensen die nog wel geloven zijn namelijk wel in toenemende mate jongeren! EO-jongerendagen barsten uit hun voegen en studentenkerken en op de pinksterkerk gestoelde, informele jonge kerken groeien in aantal.

Zal kijken of ik de bron nog kan vinden.
Ik vraag me af of dat onderzoek ook is gedaan op Islamistische jongeren.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:43:57 #116
137949 Disana
pi_94469564
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:40 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Ik weet niks. Jij zegt wel iets te weten.
Namelijk dat god niet KAN bestaan incl. het bewijs ervoor...of toch niet?
Ik vind dat je maar even moet gaan quoten waar ik dat heb gezegd.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:45:04 #117
pi_94469610
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:38 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Je verwacht wel van haar bewijs en van je God niet. Dan meet je met 2 maten.

Ik geloof wel in je hoor, Disana O+
pi_94469614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind dat je maar even moet gaan quoten waar ik dat heb gezegd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb in mijn opvoeding zonder geloof geen enkele neiging naar iets hogers gevoeld. En toen ik er later over ging nadenken, kwam ik tot de conclusie dat het niet kan bestaan.

† In Memoriam † dinsdag 22 maart 2011 @ 15:45:22 #119
137949 Disana
pi_94469620
Grappig trouwens dat juist een gelovige in dit topic zo mag liegen over wat een ander heeft gezegd. Zo'n vergevende god wil ik ook wel, wat is het adres?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 15:45:33 #120
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94469627
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:43 schreef Herp.A.Derp het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat onderzoek ook is gedaan op Islamistische jongeren.
Als ze "de nederlander" hebben gevraagd naar "een" geloofsovertuiging mag je aannemen van wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')