Wat Politicoloog niet weet is dat de Islam een zwak aftreksel is van het Christelijke geloof... helaas is het Christendom dit ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De groei van de Islam geeft wel aan hoe verschrikkelijk dom een groot deel van de mensheid is. Jammer.
Ze worden dikker?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
De Katholieken nemen ook steeds meer toe!
Het christendom is een zwak aftreksel van het christelijk geloof?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:09 schreef iwulff het volgende:
[..]
Wat Politicoloog niet weet is dat de Islam een zwak aftreksel is van het Christelijke geloof... helaas is het Christendom dit ook.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:08 schreef Codiac het volgende:
Amerikaanse natuurkundigen voorspellen dat religie in Nederland zal uitsterven
Vroeger had je meer varianten. De gnostici, de arianen, donatisten, nestorianen!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Het christendom is een zwak aftreksel van het christelijk geloof?
Maar dan zou je de omgekeerde formulering verwachten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vroeger had je meer varianten. De gnostici, de arianen, donatisten, nestorianen!
Het was het begin van het einde... heidense gedachten en religies die de kerk infiltreerde.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan zou je de omgekeerde formulering verwachten.
Moslims in het westen vallen snel van hun geloof.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De groei van de Islam geeft wel aan hoe verschrikkelijk dom een groot deel van de mensheid is. Jammer.
Geen idee. Ik weet toch ook niets van zeloten! Malloten zijn het!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan zou je de omgekeerde formulering verwachten.
Sja. Dan heb jij een andere vertaling dan ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:05 schreef iwulff het volgende:
[..]
De Bijbel is eigenlijk helemaal niet volstrekt vaag,
Het zit eerder in mijn aard een boekje dat al met een pratende slang begint niet al te serieus te nemen.quote:maar het zit in je aard om er tegen aan te schoppen.
Interpretaties, interpretaties.quote:Het is wel een voorspelling al helemaal aan de hand van het beeld dat de Bijbel geeft over de 'eindtijd' die komen gaat en dat vrijwel iedereen zich dan af heeft gekeerd van God. Nooit gehoord van een retorische vraag?
Je refereert naar Openbaringen? De kerkvaders hadden de keus uit meerdere eindtijd-boeken en kozen uiteindelijk voor die van Johannes. Dat zegt in mijn optiek al genoeg. Verder blijkt uit alles dat de schrijver verwachtte dat hij de zogenaamde eindtijd nog mee zou maken. Want ook hij leefde in een tijd dat zijn religie onder druk stond. Christenen werden zwaar vervolgd door de Romeinen, in een wereld waarin vrijwel iedereen zich had afgekeerd van god. Nee, ik kan je verzekeren dat er geen eindtijd plaats zal vinden zoals staat beschreven in Openbaringen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:05 schreef iwulff het volgende:
[..]
De Bijbel is eigenlijk helemaal niet volstrekt vaag, maar het zit in je aard om er tegen aan te schoppen. Het is wel een voorspelling al helemaal aan de hand van het beeld dat de Bijbel geeft over de 'eindtijd' die komen gaat en dat vrijwel iedereen zich dan af heeft gekeerd van God. Nooit gehoord van een retorische vraag?
En toch heb ik in mijn leven heel wat bijzonder slechte ervaringen gehad met juist de meest uitgesproken Christenen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar de Christelijke ideeën over naastenliefde leiden in onze eigen hedendaagse samenleving vooral tot positieve gevolgen. Als ik in mijn eigen omgeving kijk, zie ik Christenen zich in ieder geval een stuk vaker inzetten voor een mooiere samenleving dan niet-christenen. Logisch ook, want de grote meerderheid van de Christenen legt de bijbel op een moderne manier uit, waardoor ze zich meer geboden voelen om zich in te zetten voor naasten en de zwakkeren in de samenleving.
Geleid door de invloed van de Heilige Geesten werden de Geschriften Gods verzameld!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je refereert naar Openbaringen? De kerkvaders hadden de keus uit meerdere eindtijd-boeken en kozen uiteindelijk voor die van Johannes. Dat zegt in mijn optiek al genoeg. Verder blijkt uit alles dat de schrijver verwachtte dat hij de zogenaamde eindtijd nog mee zou maken. Want ook hij leefde in een tijd dat zijn religie onder druk stond. Christenen werden zwaar vervolgd door de Romeinen, in een wereld waarin vrijwel iedereen zich had afgekeerd van god. Nee, ik kan je verzekeren dat er geen eindtijd plaats zal vinden zoals staat beschreven in Openbaringen.
Ah gut ja, hoe kon ik het vergeten? Het monotheistische geloof mijn zijn vele mini-godenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geleid door de invloed van de Heilige Geesten werden de Geschriften Gods verzameld!
Ik schud ze zo uit de mouw hoor!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah gut ja, hoe kon ik het vergeten? Het monotheistische geloof mijn zijn vele mini-goden
nee hoor, ook vroeger geloofde men dat niet werkelijk...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:19 schreef mariska87 het volgende:
Vroeger dachten ze dat God de zon 's ochtends ophengelde en 's avonds weer liet zakken, en dat hij met hamers smeet om bliksem te veroorzaken.
En de "rol van God"... die blijft natuurlijk altijd bestaan, hooguit veranderd de definitie ervan... de Mens heeft altijd objecten ter 'aanbidding' nodig, bepalde definities van een 'hogere macht', of begrippen welke een 'Eenheid' scheppen...quote:De rol van God wordt steeds kleiner. Waarschijnlijk gaat hij binnenkort met pensioen.
Volgens mij verward je het Christendom met dat van het Christelijke geloof. Het Christelijke geloof kent geen drie-eenheid leer noch het idee van meer dan één ware God. Wel werden het Koine Griekse woord en het Hebreeuwse woord voor God soms gebruikt als toepassing op mensen op een niet negatieve manier om aan te tonen dat ze machtig waren of omdat ze in een positie zaten waarin ze representatief waren voor God.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah gut ja, hoe kon ik het vergeten? Het monotheistische geloof mijn zijn vele mini-goden
God, Jezus en de Heilige Geest. Klaar, punt. Maakt verder ook niet uit overigens.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:27 schreef iwulff het volgende:
[..]
Volgens mij verward je het Christendom met dat van het Christelijke geloof. Het Christelijke geloof kent geen drie-eenheid leer noch het idee van meer dan één ware God. Wel werden het Koine Griekse woord en het Hebreeuwse woord voor God soms gebruikt als toepassing op mensen op een niet negatieve manier om aan te tonen dat ze machtig waren of omdat ze in een positie zaten waarin ze representatief waren voor God.
Dat vind ik vreemd. Als jij gelooft dat jouw religie verlossing kan brengen waarom wil je mij dan niet het licht laten zien?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat mag je zeker, maar waarom moet dat gepaard gaan met afzeiken? Je kunt het toch bekijken, je schouders optrekken en je omdraaien?
Overigens ben ik van mening dat iedereen gewoon lekker zelf moeten weten wat en of hij/zij gelooft... Ik hou ook absoluut niet van bekeerpraktijken.
Het aantal mensen in dit topic dat religieus gelijkstelt aan dom geeft wel aan hoe verschrikkelijk dom een groot deel van de mensheid is. Jammer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De heilige Geest is de werkende en uitgaande kracht van God en is een onderdeel van God zelf. Er valt nauwelijks verschil te maken uit deze twee en al helemaal niet om te zeggen dat God's Geest die ook van God uitgaat en dingen uitvoert een apart persoon is. Wat betreft Jezus. Jezus is verwekt in Maria door de inwerking van de heilige Geest, maar dat maakt hem niet tot deel van de enige ware God. Net zoals zijn volgelingen dit niet zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
God, Jezus en de Heilige Geest. Klaar, punt. Maakt verder ook niet uit overigens.
Uhhh.... als god almachtig en alomtegenwoordig is, dan zijn we toch allemaal een deel van hem?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:19 schreef iwulff het volgende:
[..]
De heilige Geest is de werkende en uitgaande kracht van God en is een onderdeel van God zelf. Er valt nauwelijks verschil te maken uit deze twee en al helemaal niet om te zeggen dat God's Geest die ook van God uitgaat en dingen uitvoert een apart persoon is. Wat betreft Jezus. Jezus is verwekt in Maria door de inwerking van de heilige Geest, maar dat maakt hem niet tot deel van de enige ware God. Net zoals zijn volgelingen dit niet zijn.
Pantheïst!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Uhhh.... als god almachtig en alomtegenwoordig is, dan zijn we toch allemaal een deel van hem?
In zekere zin is dat waar, hoewel er wel een verschil is tussen iemand die herboren is uit God's Geest en iemand die dit niet is. Maar het ging er o.a. om of Jezus wel of niet God de Zoon is. En dat is hij niet. Jezus is niet de Almachtige God.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Uhhh.... als god almachtig en alomtegenwoordig is, dan zijn we toch allemaal een deel van hem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |