abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 20:01:15 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94388588
Vorige deel: Borstvoeding deel 90

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  zondag 20 maart 2011 @ 20:02:01 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94388627
Ik eindigde met:

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
Was Nathan dysmatuur pessie? Het is zeker wel waar dat het bij de ene vrouw makkelijker loopt dan bij de andere, die verschillen zie je alleen hier al in dit topic. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik een gezonde baby met 41 weken heb gekregen en we weinig problemen tegen zijn gekomen met de borstvoeding. Ik heb alleen hoeven kolven om dagelijks probiotica te kunnen geven (voorgeschreven door ostheopaat, ik twijfel achteraf flink of ik het wel had moeten doen) en daarna op werkdagen. Ik denk ook dat het uitmaakt dat Nathan geen natuurtalent was. Als hij om te beginnen jouw borsten niet voldoende stimuleert, kom je aan een onderproductie waar je een kolf als eerste oplossing goed kunt gebruiken terwijl je het hoofdprobleem ondertussen oplost. Goed gedaan toch?!
Nathan was licht dysmatuur. De grens daarvoor is 2500 gram en hij was 2520, dus een grensgeval dat wel. Iets lichter en we hadden naar het ziekenhuis "gemogen".
Wat een mooie foto's!
Vanyel vooral jouw foto en hoe Dottir is aangelegd vind ik echt heeeeel mooi.

Ik denk dat Nathan wel heel snel is aangelegd (voordat hij zn kleertjes aanhad) maar daar heb ik geen foto van. Dat weet ik dus echt niet meer. Sowieso was het allemaal een beetje rommelig omdat iedereen een beetje schrok van hoe klein hij was. Daarnaast was de kraamverzorgster te laat. Wat ik echt heel fijn vond, maar eigenlijk niet heel handig.

Even onder een spoiler, ik heb niet zulke nette foto's als jullie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94388718
Aggos, kleine Leia. Ze moet idd best d'r koppie een stuk draaien.

Wat een mooi, gretig gezichtje van Lena, Claudia. Ik herken die blik heel duidelijk van Ivan.
En Ivan ligt er juist weer erg ontspannen bij. O+

Mooi, Vanyel, da's idd een flinke hap. :9

Huup, je meisjes. O+ Prachtige foto's.

Mooie foto, DJMO! :Y

Dit was Lente een paar minuten na geboorte. Ze kroop zowat over mn buik naar m'n borst toe. :Y)

Mijn kraam had ook echt niets toe te voegen over de borstvoeding. Omdat het aanhappen zo makkelijk ging, zei ze op een gegeven moment wel: "Laat 'r nu maar even zoeken, anders wordt ze lui." Maar dat vond ik onzin, dus heb ik niet gedaan. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..?
pi_94388981
Die foto met lena is echt prachtig zeg!

En Serpente, ben jij thuis bevallen?
pi_94389062
En dat is toch een prima foto pessie. Mooi hoor. O+
pi_94389489
Niks mis met die foto hoor, Pessie! O+

Ik ben thuis bevallen idd, Groof. De bedoeling was in een bevalbad, daar heb ik wel uren lang de weeen in opgevangen, maar daar is ze uiteindelijk niet in geboren omdat ik m'n voeten tijdens het persen niet kon afzetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is mijn tuttie 26 weken oud.
pi_94389722
Wat mooi allemaal :D
pi_94389753
Ik kon op die eerste foto al aan het neusje zien dat het Lente was. Ssserpente, zelfs toen je net bevallen was was je belachelijk mooi! Geen onderkin! :o

Die foto van Ivan is echt bagger, maarja, ik kon toch moeilijk alleen die van Lena laten zien. :+ Op die van Ivan heb ik mezelf trouwens eraf geknipt in verband met onderkin, pukkels en muizenissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94389824
dat is idd raar ssserpente, waarom zou je het haar moeilijk gaan maken :?
Lente O+ O+

ik moet stiekem lachen om de laatste foto omdat jouw borst een supermooi kleurtje heeft en Lente echt nog zo babywit is O+
Bij mij is mn borst een stuk witter dan t kind dat eraan hangt :') :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94389970
Wat een prachtige foto's Serpente O+ .

[ Bericht 81% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-03-2011 21:05:04 ]
pi_94390033
Hehe. hier ook, huup.

Pessie, ik vind het zo mooi om te zien dat zo'n klein mannetje al zo driftig op zoek kan zijn. Moet je die fronsjes toch zien! O+

Ik heb op borstvoeding.com pas trouwens iets gelezen over "intuïtief voeden" of zo. Daarin past het zelf op zoek laten gaan heel goed. Ik vond het wel aardig klinken, halfliggend/halfzittend voeden en je baby zelf laten aanhappen.
pi_94390186
R. heeft gewoon steevast een twinkeling in de ogen als jij hem voedt, Groofsken! O+ En dat oogcontact op die eerste foto is ronduit geweldig, heel ontroerend. Is die ene foto van S. op Aruba gemaakt? Wat zijn die handjes lief zo!
pi_94390293
Ja, dat is op Aruba. :Y

Ik heb niet zo heel veel bv-foto's, maar ben zo blij met die paar die ik heb. ^O^
pi_94390459
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat is op Aruba. :Y

Ik heb niet zo heel veel bv-foto's, maar ben zo blij met die paar die ik heb. ^O^
ja dat dus, ik heb er niet heel veel en ze zijn ook niet per se heel mooi maar ze zijn me enorm dierbaar. Van Amélie heb ik zelfs een foto van wat achteraf de laatste echte voeding bleek te zijn.

Mooie foto's groofs O+
S. heeft jouw mond of niet?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94390539
Ik heb van Ivan ook een foto van een van de laatste voedingen. Die foto is zó mooi! Maar ik durf hem niet te laten zien omdat mijn tiet er het formaat planeet aarde lijkt te hebben. :+
pi_94390569
Whaha Huup, ik heb geen idee. :D Sinds de kraamhulp toentertijd ben jij de eerste die het zegt.
pi_94390578
Haha, ze had idd echt een gruwelijk scheve wipneus, Claudia. Eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niks, ze leek daardoor echt sprekend op m'n schoonmoeder. :@ Gelukkig is het iets bijgetrokken.

Dank je, Claudia, wat lief dat je dat zegt. Ik was voornamelijk poepiebruin, heb de laatste weken van m'n zwangerschap uuuren in de achtertuin liggen bakken. Ik heb er nu helaas wel erg lelijke pigmentvlekken aan overgehouden. -O-

Haha, Huup, ik was idd een half jaar later nog steeds buirn. :D

Groof, ze zijn allemaal prachtig, maar die laatste is echt om in te lijsten! O+

Ik bedenk me door dit topic dat ik helemaal geen recente bv-foto's heb. De laatste zijn alweer van afgelopen zomervakantie.

pi_94390664
Oh Ssserpente O+ O+ O+ .

Haha Claudia. Ik vind mijn borsten ook enorm lijken op de foto's :D . No worries joh. We kijken naar het kind!
pi_94390716
Ach, kijk dat beentje nou! O+ Ik hoop dat ik dat deze keer mee mag maken, zo'n grote baby aan de borst.

Mijn kleine baby is zojuist op mijn borst in slaap gevallen na een clustersessie. Daar gaat de massage die ik mijn lief had beloofd. :Y)
pi_94390756
Al die foto's O+ O+ wat een pracht toch!

Ah, zwangerschapsmasker, die heb ik ook (duidelijk te zien op de bv-foto ;) gelukkig weggetrokken.. al een paar zonnebankjes achter de rug en het is nog niet terug...)

Die foto van S.!! En van Lente op vakantie!! O+ Is het al juni? Ik wil ook op vakantie :D
pi_94390912
oh dat beentje van Lente ook! O+ O+

ja groofs ik weet niet hoe ik er ineens bij kom haha maar het is niet zozeer je mond maar het profiel zo van kin/mond, dat heeft S. volgens mij precies net zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94390981
Van X heb ik geen 1e aanlegfoto's ;(
Er zijn wel mooie bevallingsfoto's maar het liep niet helemaal zoals gewild.

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pvoesss op 20-03-2011 21:55:55 ]
pi_94391374
Pvoess!!! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 20:55:19 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94391748
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hehe. hier ook, huup.

Pessie, ik vind het zo mooi om te zien dat zo'n klein mannetje al zo driftig op zoek kan zijn. Moet je die fronsjes toch zien! O+

Ik heb op borstvoeding.com pas trouwens iets gelezen over "intuïtief voeden" of zo. Daarin past het zelf op zoek laten gaan heel goed. Ik vond het wel aardig klinken, halfliggend/halfzittend voeden en je baby zelf laten aanhappen.
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.html
De houding die bij mij voor de minste problemen zorgt. Ik had 'm ook gelezen (nav een post op twitter) en die bevalt mij gewoon 't beste. Alleen 's nachts voed ik liggend en dan ligt hij gedeeltelijk op m'n arm omdat hij niet goed bij de borst kan.

ik had toch trouwens zo'n hekel aan beha's? :') ik draag nu een 80 e en die zitten wel prima. (gekregen van m'n nichtje, omdat ik klaagde dat alle beha's die ik draag veel te krap zaten).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94391901
Wat een mooie foto's O+

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

Dat is echt een supermethode! Zeker bij kindjes en moeders waarbij het aanleggen niet zo lekker loopt :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')