Nathan was licht dysmatuur. De grens daarvoor is 2500 gram en hij was 2520, dus een grensgeval dat wel. Iets lichter en we hadden naar het ziekenhuis "gemogen".quote:Op zondag 20 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
Was Nathan dysmatuur pessie? Het is zeker wel waar dat het bij de ene vrouw makkelijker loopt dan bij de andere, die verschillen zie je alleen hier al in dit topic. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik een gezonde baby met 41 weken heb gekregen en we weinig problemen tegen zijn gekomen met de borstvoeding. Ik heb alleen hoeven kolven om dagelijks probiotica te kunnen geven (voorgeschreven door ostheopaat, ik twijfel achteraf flink of ik het wel had moeten doen) en daarna op werkdagen. Ik denk ook dat het uitmaakt dat Nathan geen natuurtalent was. Als hij om te beginnen jouw borsten niet voldoende stimuleert, kom je aan een onderproductie waar je een kolf als eerste oplossing goed kunt gebruiken terwijl je het hoofdprobleem ondertussen oplost. Goed gedaan toch?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier is mijn tuttie 26 weken oud.![]()
ja dat dus, ik heb er niet heel veel en ze zijn ook niet per se heel mooi maar ze zijn me enorm dierbaar. Van Amélie heb ik zelfs een foto van wat achteraf de laatste echte voeding bleek te zijn.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat is op Aruba.![]()
Ik heb niet zo heel veel bv-foto's, maar ben zo blij met die paar die ik heb.
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.htmlquote:Op zondag 20 maart 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hehe. hier ook, huup.
Pessie, ik vind het zo mooi om te zien dat zo'n klein mannetje al zo driftig op zoek kan zijn. Moet je die fronsjes toch zien!
Ik heb op borstvoeding.com pas trouwens iets gelezen over "intuïtief voeden" of zo. Daarin past het zelf op zoek laten gaan heel goed. Ik vond het wel aardig klinken, halfliggend/halfzittend voeden en je baby zelf laten aanhappen.
Dat is echt een supermethode! Zeker bij kindjes en moeders waarbij het aanleggen niet zo lekker looptquote:Op zondag 20 maart 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb op borstvoeding.com pas trouwens iets gelezen over "intuïtief voeden" of zo. Daarin past het zelf op zoek laten gaan heel goed. Ik vond het wel aardig klinken, halfliggend/halfzittend voeden en je baby zelf laten aanhappen.
quote:Op zondag 20 maart 2011 22:01 schreef WupWup het volgende:
Nee, ik lig pal voor een grote kleedspiegel, dus de complete foto is niet geschikt voor internettijdens de laatste cm's heb ik ook met blote gat richting die spiegel hangend over het bed staan wiegen. Dat bedacht ik me natuurlijk pas later.
Charmant
Juist het omgekeerde, hoe minder een kind drinkt op een dag hoe geconcentreerder de melkquote:Op maandag 21 maart 2011 22:33 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vertelde vanmiddag tegen m'n schoonmoeder dat Lente blijkbaar nog zo'n 150 cc borstvoeding per dag binnenkrijgt, dus dat ik maar eens ga minderen met de koeienmelk. Zegt ze: "Maar die borstvoeding is inmiddels toch hartstikke waterig?" "Nee hoor, " zei ik, "daar zit alles nog gewoon in, vetten, noem maar op."![]()
ik krreg van bvpuntcom op twitter al de hint dat het lijkt op hyperlactatie (icm groenige poep vanmorgen) ik vroeg me af of zoiets ook van tijdelijke aard kan zijn tijdens regeldagen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:54 schreef Sugarsnap het volgende:
Vervelend DJMO, pas je op voor overproductie?
Ik heb net weer gekolfd ipv een voeding. Eline had een flesje van 80 cc gehad en had daar genoeg aan. Ik kolfde zelf 100 cc, maar dan wel 70 cc uit een en maar 30 uit de ander
speen wil ik in principe beperken, hij is nu op m'n pink in slaap gevallen op schoot.. het is dus toch ook een stuk zuigbehoefte, wat ik heb opgevat als honger ben ik bang...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef Ticootje het volgende:
Krijgt hij wel voldoende melk en achtermelk binnen tijdens een voeding? Is het misschien ook een stuk zuigbehoefte? Je kunt kijken of hij op je pink wilt zuigen en daarmee genoegen neemt. Ik riep hier heel hard geen speen voor leyla, maar toen zij in eens ook heel lang en vaak eigenlijk alleen wilde zuigen heb ik haar toch gewoon een speen gegeven.
Blijf steeds goed opletten op het aanleggen, bij sabbelen afkoppelen, want blijkbaar maakt hij daarmee je tepel kapot. Let goed op het ritmisch zuigen en slikken. Wordt dat minder zou je iets van compressie kunnen toepassen zodat hij echt blijft drinken. Wordt het slikken dan weer minder biedt hem dan de 2e borst aan tot hij ophoudt met effectief drinken en overgaat in sabbelen. En miischien is het inderdaad veel zuigbehoefte, dat heb je snel door als hij ook tevreden is met een speentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |