abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 20:01:15 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94388588
Vorige deel: Borstvoeding deel 90

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  zondag 20 maart 2011 @ 20:02:01 #2
259886 pessie
pi_94388627
Ik eindigde met:

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 14:01 schreef WupWup het volgende:
Was Nathan dysmatuur pessie? Het is zeker wel waar dat het bij de ene vrouw makkelijker loopt dan bij de andere, die verschillen zie je alleen hier al in dit topic. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik een gezonde baby met 41 weken heb gekregen en we weinig problemen tegen zijn gekomen met de borstvoeding. Ik heb alleen hoeven kolven om dagelijks probiotica te kunnen geven (voorgeschreven door ostheopaat, ik twijfel achteraf flink of ik het wel had moeten doen) en daarna op werkdagen. Ik denk ook dat het uitmaakt dat Nathan geen natuurtalent was. Als hij om te beginnen jouw borsten niet voldoende stimuleert, kom je aan een onderproductie waar je een kolf als eerste oplossing goed kunt gebruiken terwijl je het hoofdprobleem ondertussen oplost. Goed gedaan toch?!
Nathan was licht dysmatuur. De grens daarvoor is 2500 gram en hij was 2520, dus een grensgeval dat wel. Iets lichter en we hadden naar het ziekenhuis "gemogen".
Wat een mooie foto's!
Vanyel vooral jouw foto en hoe Dottir is aangelegd vind ik echt heeeeel mooi.

Ik denk dat Nathan wel heel snel is aangelegd (voordat hij zn kleertjes aanhad) maar daar heb ik geen foto van. Dat weet ik dus echt niet meer. Sowieso was het allemaal een beetje rommelig omdat iedereen een beetje schrok van hoe klein hij was. Daarnaast was de kraamverzorgster te laat. Wat ik echt heel fijn vond, maar eigenlijk niet heel handig.

Even onder een spoiler, ik heb niet zulke nette foto's als jullie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94388718
Aggos, kleine Leia. Ze moet idd best d'r koppie een stuk draaien.

Wat een mooi, gretig gezichtje van Lena, Claudia. Ik herken die blik heel duidelijk van Ivan.
En Ivan ligt er juist weer erg ontspannen bij. O+

Mooi, Vanyel, da's idd een flinke hap. :9

Huup, je meisjes. O+ Prachtige foto's.

Mooie foto, DJMO! :Y

Dit was Lente een paar minuten na geboorte. Ze kroop zowat over mn buik naar m'n borst toe. :Y)

Mijn kraam had ook echt niets toe te voegen over de borstvoeding. Omdat het aanhappen zo makkelijk ging, zei ze op een gegeven moment wel: "Laat 'r nu maar even zoeken, anders wordt ze lui." Maar dat vond ik onzin, dus heb ik niet gedaan. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..?
pi_94388981
Die foto met lena is echt prachtig zeg!

En Serpente, ben jij thuis bevallen?
pi_94389062
En dat is toch een prima foto pessie. Mooi hoor. O+
pi_94389489
Niks mis met die foto hoor, Pessie! O+

Ik ben thuis bevallen idd, Groof. De bedoeling was in een bevalbad, daar heb ik wel uren lang de weeen in opgevangen, maar daar is ze uiteindelijk niet in geboren omdat ik m'n voeten tijdens het persen niet kon afzetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is mijn tuttie 26 weken oud.
pi_94389722
Wat mooi allemaal :D
pi_94389753
Ik kon op die eerste foto al aan het neusje zien dat het Lente was. Ssserpente, zelfs toen je net bevallen was was je belachelijk mooi! Geen onderkin! :o

Die foto van Ivan is echt bagger, maarja, ik kon toch moeilijk alleen die van Lena laten zien. :+ Op die van Ivan heb ik mezelf trouwens eraf geknipt in verband met onderkin, pukkels en muizenissen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94389824
dat is idd raar ssserpente, waarom zou je het haar moeilijk gaan maken :?
Lente O+ O+

ik moet stiekem lachen om de laatste foto omdat jouw borst een supermooi kleurtje heeft en Lente echt nog zo babywit is O+
Bij mij is mn borst een stuk witter dan t kind dat eraan hangt :') :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94389970
Wat een prachtige foto's Serpente O+ .

[ Bericht 81% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-03-2011 21:05:04 ]
pi_94390033
Hehe. hier ook, huup.

Pessie, ik vind het zo mooi om te zien dat zo'n klein mannetje al zo driftig op zoek kan zijn. Moet je die fronsjes toch zien! O+

Ik heb op borstvoeding.com pas trouwens iets gelezen over "intuïtief voeden" of zo. Daarin past het zelf op zoek laten gaan heel goed. Ik vond het wel aardig klinken, halfliggend/halfzittend voeden en je baby zelf laten aanhappen.
pi_94390186
R. heeft gewoon steevast een twinkeling in de ogen als jij hem voedt, Groofsken! O+ En dat oogcontact op die eerste foto is ronduit geweldig, heel ontroerend. Is die ene foto van S. op Aruba gemaakt? Wat zijn die handjes lief zo!
pi_94390293
Ja, dat is op Aruba. :Y

Ik heb niet zo heel veel bv-foto's, maar ben zo blij met die paar die ik heb. ^O^
pi_94390459
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, dat is op Aruba. :Y

Ik heb niet zo heel veel bv-foto's, maar ben zo blij met die paar die ik heb. ^O^
ja dat dus, ik heb er niet heel veel en ze zijn ook niet per se heel mooi maar ze zijn me enorm dierbaar. Van Amélie heb ik zelfs een foto van wat achteraf de laatste echte voeding bleek te zijn.

Mooie foto's groofs O+
S. heeft jouw mond of niet?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94390539
Ik heb van Ivan ook een foto van een van de laatste voedingen. Die foto is zó mooi! Maar ik durf hem niet te laten zien omdat mijn tiet er het formaat planeet aarde lijkt te hebben. :+
pi_94390569
Whaha Huup, ik heb geen idee. :D Sinds de kraamhulp toentertijd ben jij de eerste die het zegt.
pi_94390578
Haha, ze had idd echt een gruwelijk scheve wipneus, Claudia. Eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niks, ze leek daardoor echt sprekend op m'n schoonmoeder. :@ Gelukkig is het iets bijgetrokken.

Dank je, Claudia, wat lief dat je dat zegt. Ik was voornamelijk poepiebruin, heb de laatste weken van m'n zwangerschap uuuren in de achtertuin liggen bakken. Ik heb er nu helaas wel erg lelijke pigmentvlekken aan overgehouden. -O-

Haha, Huup, ik was idd een half jaar later nog steeds buirn. :D

Groof, ze zijn allemaal prachtig, maar die laatste is echt om in te lijsten! O+

Ik bedenk me door dit topic dat ik helemaal geen recente bv-foto's heb. De laatste zijn alweer van afgelopen zomervakantie.

pi_94390664
Oh Ssserpente O+ O+ O+ .

Haha Claudia. Ik vind mijn borsten ook enorm lijken op de foto's :D . No worries joh. We kijken naar het kind!
pi_94390716
Ach, kijk dat beentje nou! O+ Ik hoop dat ik dat deze keer mee mag maken, zo'n grote baby aan de borst.

Mijn kleine baby is zojuist op mijn borst in slaap gevallen na een clustersessie. Daar gaat de massage die ik mijn lief had beloofd. :Y)
pi_94390756
Al die foto's O+ O+ wat een pracht toch!

Ah, zwangerschapsmasker, die heb ik ook (duidelijk te zien op de bv-foto ;) gelukkig weggetrokken.. al een paar zonnebankjes achter de rug en het is nog niet terug...)

Die foto van S.!! En van Lente op vakantie!! O+ Is het al juni? Ik wil ook op vakantie :D
pi_94390912
oh dat beentje van Lente ook! O+ O+

ja groofs ik weet niet hoe ik er ineens bij kom haha maar het is niet zozeer je mond maar het profiel zo van kin/mond, dat heeft S. volgens mij precies net zo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94390981
Van X heb ik geen 1e aanlegfoto's ;(
Er zijn wel mooie bevallingsfoto's maar het liep niet helemaal zoals gewild.

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pvoesss op 20-03-2011 21:55:55 ]
pi_94391374
Pvoess!!! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 20:55:19 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94391748
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Hehe. hier ook, huup.

Pessie, ik vind het zo mooi om te zien dat zo'n klein mannetje al zo driftig op zoek kan zijn. Moet je die fronsjes toch zien! O+

Ik heb op borstvoeding.com pas trouwens iets gelezen over "intuïtief voeden" of zo. Daarin past het zelf op zoek laten gaan heel goed. Ik vond het wel aardig klinken, halfliggend/halfzittend voeden en je baby zelf laten aanhappen.
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bn.html
De houding die bij mij voor de minste problemen zorgt. Ik had 'm ook gelezen (nav een post op twitter) en die bevalt mij gewoon 't beste. Alleen 's nachts voed ik liggend en dan ligt hij gedeeltelijk op m'n arm omdat hij niet goed bij de borst kan.

ik had toch trouwens zo'n hekel aan beha's? :') ik draag nu een 80 e en die zitten wel prima. (gekregen van m'n nichtje, omdat ik klaagde dat alle beha's die ik draag veel te krap zaten).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94391901
Wat een mooie foto's O+

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

Dat is echt een supermethode! Zeker bij kindjes en moeders waarbij het aanleggen niet zo lekker loopt :Y
  zondag 20 maart 2011 @ 20:58:17 #26
259886 pessie
pi_94391932
Ik vind het zo mooi om naar al die foto's te kijken en te lezen hoe iedereen het zelf beleefd!

Sserpente, wanneer wij deze zomer op vakantie gaan heb ik hopelijk ook zo'n formaatje aan mn borst hangen O+ . Ik hoop dat je het niet erg vindt maar ik heb em even aan mn man laten zien, die lijkt het nu ook mooi om Nathan dan nog aan de borst te hebben. Na de vakantie wordt hij 1 dus ik denk dat ik daarna wel echt ga afbouwen.

Op mijn foto kun je ook zien dat Nathan geen vacuüm hapt. Daar was zn mondje echt te klein voor (of mijn tepel te groot :') ). Nou ja, dankzij kolven en tepelhoedjes is het allemaal goed gekomen! Volgens mij zit ik over een maand ofzo op net zo lang met tepelhoedje voeden als zonder *O* .
pi_94391999
Wat veel toffe foto's. Zoals Lena kijkt, kijkt Dottir ook vaak. Die dierlijke urgentie vind ik altijd heel schattig.

Helaas hapt Dottir sinds die eerste keer nooit meer zo groot maar meer als die 26 wekenfoto van Ssserpente. Tegenwoordig zijn haar wangen trouwens zo dik dat ik haar lippen niet eens meer kan zien :) _O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 20 maart 2011 @ 20:59:50 #28
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94392027
Ik heb heeeel erg nieuwe bh's nodig. Ik heb nu een 80f maar daar kan ik 1,5x in. De omvang is veel te ruim. Ergens werkt het hardlopen wel. Even kijken of het binnen het budget past deze maand. Aangezien m een bekeuring had van 70 mag ik ook los bij de h&m. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 20 maart 2011 @ 21:01:43 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94392166
Oh en ik denk dat ik leyla lekker zelf laat wanneer het genoeg is. Ze is de laatste, dus stiekem wel jammer dat er na haar nooit meer een kindje bij me zal drinken.
pi_94392482
Ik heb het X. ook zelf laten beslissen en dat doe ik nu weer.

Ik merk wel echt verschil tussen beide.
V. geniet echt heel erg en kreunt van genot en voor X. was het meer gewoon drinken/eten.
Ook vond X. het prima om overal te drinken en wi vtje dat dus het liefst met mij alleen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 21:16:41 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94393111
Wat geert vaak doet is het loslaten tijdens het drinken en dan opnieuw maar slecht happen. Dan heeft hij dus alleen het uiteinde van de tepel nog maar in z'n mond, en niet de hele tepel zeg maar. Ik probeer hem dan wel meteen los te koppelen en opnieuw goed aan te laten happen, maar 't is een luilak volgens mij, zolang er melk uitkomt vind hij 't best (dat 't mij pijn doet snapt hij natuurlijk niet) kan ik daar wat tegen doen? Of moet ik hem gewoon echt steeds opnieuw laten aanhappen?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 20 maart 2011 @ 21:30:05 #32
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94394021
Inderdaad, gewoon losmaken en grote hap laten nemen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 21:32:51 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94394222
hij ligt nu wel goed,, stopt steeds z'n handjes ervoor terwijl hij wil drinken. raar kind

pi_94394855
Oh jongens, die foto's wat geweldig! O+ Ik kan mijn eerste foto's niet delen, want die zijn niet bepaald discreet genomen :') Ik heb vanavond (toevallig dus, had hier nog niet gelezen) mijn kraamzorgplan weer eens doorgenomen. Emma was om 9.27u geboren, placenta om 9.34u en ze dronk voor het eerst om 10.10u. Volgens vriend heeft ze een uur gedronken. Ik zou het echt niet weten ;)

DJMO de pads zijn onderweg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 20 maart 2011 @ 21:45:21 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94394959
dank je WupWup :*

zondag 20 maart 2011 @ 21:53:17 #36
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94395411
Wat een mooie foto's allemaal! Die eerste keer vond ik bij beiden zo bijzonder O+

Dit was Bram's eerste voeding, ongeveer een half uur oud.

En dit zijn laatste, 1 mei 2009 om half drie 's nachts

Van Eline heb ik helaas geen eerste voedingsfoto's :N Ze waren op dat moment heel druk bezig om de troep van mijn gelanceerde placenta op te ruimen. Ik heb haar ong een kwartier na geboorte aangelegd en ze hapte gelijk goed.

Deze foto van haar vind ik gewoon mooi, helaas wel vaag.
pi_94395540
Wupwup, je kunt je foto's natuurlijk ook knippen of bewerken. De mijne was bijv een stuk groter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94395877
Nee, ik lig pal voor een grote kleedspiegel, dus de complete foto is niet geschikt voor internet ;) tijdens de laatste cm's heb ik ook met blote gat richting die spiegel hangend over het bed staan wiegen. Dat bedacht ik me natuurlijk pas later.
Charmant :')
pi_94395913
:D
pi_94395927
Ja Wup! Plak dr gewoon zo'n grote roze paint ster overheen anders :7

mooie foto's SS O+ :Y
Het is vaak het sentiment in die foto's wat het zulke mooie plaatjes maakt O+ nu ik zelf borstvoeding geef en heb gegeven kan ik het me des te meer levendig voorstellen. Net als van die foto's die direct na de bevalling zijn genomen, zo mooi O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94396004
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:01 schreef WupWup het volgende:
Nee, ik lig pal voor een grote kleedspiegel, dus de complete foto is niet geschikt voor internet ;) tijdens de laatste cm's heb ik ook met blote gat richting die spiegel hangend over het bed staan wiegen. Dat bedacht ik me natuurlijk pas later.
Charmant :')

_O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94396085
Ja ik moet bekennen dat die voedingsfoto's me nu een stuk meer doen dan pak m beet 6 weken geleden.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:30:57 #43
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94397776
Eline heeft vanavond voor het eerst vriezermelk gehad en ze dronk het op zonder enig probleem. Mooi, dan weten we dat ook weer. Ze heeft een flesje gehad van 110 cc en had daar genoeg aan. Ik heb ipv die voeding gekolfd en had 80 cc, nog niet echt veel. Morgen ga ik aan de huisarts een recept vragen voor de neusspray, misschien dat deze net even kan helpen om een goeie tsr te krijgen tijdens het kolven.
  maandag 21 maart 2011 @ 08:54:23 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94409235
Wat een mooie foto's! O+
Ik heb geen foto van de 1e keer bij mij drinken. Maar genoeg andere om dat te compenseren ;)

Ik heb laatst nog een foto gemaakt maar die staat nog op de camera. Haal ik er van de week wel eens af.

Tico of iemand anders, ik heb nog een zwarte opgewerkte bh liggen van Anita, maat 75H (denk ik) zonder beugel. 1x gedragen maar ik hou toch echt niet van bh's zonder beugel...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 18:44:46 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94431368
en hier is m'n speklapje weer aan het regelen volgens mij. rechts aanleggen is gewoon wéér pijnlijk, links voel ik amper. En speklapje omdat mensen die zeer regelmatig langskomen, hem met de dag zwaarder voelen worden O+

WupWup: thnx! Ze zijn binnen, en 't voelt toch een stuk prettiger nu ik niet meer met natte plekken in de winkel sta ;)

pi_94432270
Is de jongeman al 3 weken dan?
Let je ook goed op dat hij wel echt actief drinkt? Anders kan hij ook de hele dag aan de borst hangen. Dat kan niet veel kwaad maar wel als hij daarmee je tepel kapot maakt en je hebt er nog 1 lopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 19:11:44 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94432620
Hij is overmorgen alweer drie weken oud idd. en zodra hij stopt met drinken laat hij los (want in slaap) of ik koppel 'm zelf los. Hij heeft vanmiddag overigens wel ruim twee en een half uur geslapen, op zich had ik toen ruim de tijd voor Jan, ware 't niet dat die ook uitgeteld lag te pitten (moe van de psz denk ik)

pi_94432854
Oh maar rond de 3 weken is gewoon normaal hoor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 19:22:36 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94433165
i know, daarna toch weer met drie maanden ofzo? en photobucket is fucked up, net nu ik zo'n mooie voedfoto van vanmiddag in de zon had :{

pi_94433900
Ja 3 maanden pas weer.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 maart 2011 @ 19:49:46 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94434824
foto van vanmiddag

maandag 21 maart 2011 @ 20:52:39 #52
259886 pessie
pi_94439038
DJMO lekker in het zonnetje!

Volgens mij wordt er ook geregeld bij 6 weken (althans, hier was dat het geval).
  maandag 21 maart 2011 @ 21:30:31 #53
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94442207
Wat een geweldige foto's zijn die eerste aanlegplaatjes O+ Die latere bvfoto's zijn net zo mooi, maar die eerste hebben meer iets emotioneels zeg maar O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 21 maart 2011 @ 21:34:56 #54
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94442609
Hier is er ook geregeld met 10 weken...
pi_94446097
Gisteren ging mijn man een flesje maken voor Jelle, ik was boven met Lotte. 'S ochtends had ik gekolfd omdat Jelle niet wilde drinken, dat hadden we ook in een flesje aangeboden (60cc), de rest stond al in de koelkast.
Sander riep naar boven of hij dat flesje van 's morgens kon pakken, ja dus.
Kom ik beneden, had hij alles opgewarmd, ruim 150cc en Jelle..die had geen zin. Ik was niet erg blij dat hij alles dus opgewarmd had, die 60cc was genoeg geweest..
Ik heb het toen maar op laten drinken door Lotte, die vond het helemaal prima, weggooien vond ik wel erg zonde
Volgende keer zet ik het flesje gewoon zelf dus klaar..

Wel onhandig trouwens, hij drinkt flessen van Avent niet, wel van tommie tippie. We hebben een avent flessenwarmer, daar passen de tommie tippie flessen niet in. Dus verwarmen in avent, over kiepen in de ander..handig..
pi_94446639
Oh, jen heeft al zoveel leylamelk op. Kan geen kwaad. Liever dat dan door de gootsteen.
pi_94446740
Of je bespreekt duidelijk hoeveel er verwarmd mag worden en dan hoef je niet alles zelf te doen ;)

Overigens herken ik je frustratie wel, is hier ook een keer gebeurd.
pi_94446989
Zonde, Mrien. Ik kan me herinneren dat Nils dat ook wel eens gedaan heeft. :(

Ik vertelde vanmiddag tegen m'n schoonmoeder dat Lente blijkbaar nog zo'n 150 cc borstvoeding per dag binnenkrijgt, dus dat ik maar eens ga minderen met de koeienmelk. Zegt ze: "Maar die borstvoeding is inmiddels toch hartstikke waterig?" "Nee hoor, " zei ik, "daar zit alles nog gewoon in, vetten, noem maar op." :)

"Ook nog genoeg eiwitten en zo?" antwoordde m'n schoonmoeder.

Toen ben ik maar over iets anders begonnen. :+
pi_94448108
En minder pus dan de koeienmelk.
pi_94448232
Dat hoop ik wel!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 00:10:58 #61
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94452744
Dat hebben we hier gelukkig niet gehad, teveel opwarmen: we warmden het namelijk niet op. Of het nu rechtstreeks uit de koelkast kwam, of op kamertemperatuur was, het werd evengoed wel gedronken.

Wat wel een keertje gebeurd is, is dat er een beker van 140 ml op de bank en het tapijt is beland. :( Toen was mijn man iets te gehaast met het vullen van het spuitje. Dat was toen we nog vingervoedden, heel in het begin.

* GreatWhiteSilence begint weer een beetje rond te neuzen met de nieuwe spruit onderweg.
Ik hoop nog steeds te kunnen tandemen... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:10:59 #62
259886 pessie
pi_94458120
Hier nog geen ervaring met te veel melk opwarmen. Maar aangezien ik niet zoveel kolf per beurt is het op een gegeven moment gewoon op. Dan eet hij maar wat anders, de volgende voeding ben ik altijd wel weer thuis. Dan kan hij dan inhalen.
pi_94462028
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:33 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vertelde vanmiddag tegen m'n schoonmoeder dat Lente blijkbaar nog zo'n 150 cc borstvoeding per dag binnenkrijgt, dus dat ik maar eens ga minderen met de koeienmelk. Zegt ze: "Maar die borstvoeding is inmiddels toch hartstikke waterig?" "Nee hoor, " zei ik, "daar zit alles nog gewoon in, vetten, noem maar op." :)
Juist het omgekeerde, hoe minder een kind drinkt op een dag hoe geconcentreerder de melk :P

Dat waar ik zo'n last van heb is niet het drukken van Niels' tanden, maar een kloofje -O- Gelukkig wil hij tegenwoordig ook wel in andere houdingen drinken waardoor het wondje minder pijn doet, dat was een tijdje terug wel anders.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94462114
Wat heerlijk zo buiten DMJO O+

Mrien, wat zonde. Gelukkig vond Lotte het ook lekker! Wat lastig van die flessenwarmer, maar tommee tippee heeft ook wel echt een gekke vorm he.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94463945
Oef mrien, ik zou ook op z'n zachtst gezegd niet blij zijn! Gelukkig dronk Lotte het met smaak :)

Ssserpente :') De opmerkingen gaan dus níet over? Ik dacht dat er op een gegeven moment wel een moment zou komen dat ze zelf denken 'laat maar gaan, die spoort gewoon niet met die borstvoeding, daar valt toch niet mee te praten' :P

GWS, ben benieuwd hoe je voeden gaat ervaren tijdens je zwangerschap! 140cc over de vloer is nog wel veel :X :X :X -er, dan wanneer je het aan je oudste kunt geven.

Twink, melk erop en aan de lucht laten drogen. Zonodig purelan oid. Verwacht je toch ook niet meer na 17 maanden he.

Tico ik zag je in de BN staan. Leuk!
pi_94464571
Kan ik iemand nog blij maken met 1 of 2 strips domperidom?
pi_94465556
Een kloofje! He bah, Twinkly.

Mrien, ik zou ook balen! Met moedermelk moet je gewoon wat voorzichtiger zijn. Ik ben blij dat er door mijn vriend en schoonouders terughoudend met het geven wordt omgegaan. Doordat ik nu een goede voorraad in de vriezer heb en makkelijk kolf kan ik het wat beter lijden, gelukkig.

We hebben net maar eens speen nr. 2 geprobeerd en het drinken uit de fles gaat zowaar weer beter! We hadden al een tijdje niet meer geoefend omdat het drinken zo moeizaam ging. Ik had net 140 ml afgekolfd doordat ze zich wat laat meldde voor de volgende voeding. Meestal laat ze overdag een uur of 2-3 tussen de voedingen in en nu was dat al 4 uur. Ze heeft op één slokje na alles opgedronken. *O*
pi_94466504
Fijn claudia! Ik heb toevallig net ook een speen 2 geprobeerd om te kijken of hij dan beter dronk. Had het idee dat hij het wel fijner vond drinken, heeft zo'n 80cc op van de 115 ofzo. En na 20 min nog verder bij mij gedronken
pi_94478268
Hè leuk! Ik ben gespot!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:30:25 #70
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94478659
Wie wat waar en wanneer?????
Ylana
pi_94479100
Paar posts boven door wup in de bn.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:40:53 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94479239
BN? Vraag ik nu hele domme dingen? :@
Ylana
pi_94479715
Clubblad van de vereniging borstvoeding natuurlijk. Is superleuk! Moet je ff lid worden, staan steeds leuke verhalen en artikelen in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 maart 2011 @ 21:42:33 #74
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94486851
ik voel me nu echt een melkkoe. Melk stroomt er gewoon uit, Geert drinkt onrustig, is onverzadigbaar lijkt wel en komt sinds half vier om het half uur en soms nog vaker. m'n tepels/borsten doen er gewoon pijn van. tijdens het verschonen zonet (geen beha aan natuurlijk) had ik binnen 2 minuten twee levensgrote lekplekken in m'n (Net schone) t-shirt ..
[/klaagmodus]

pi_94487347
Krijgt hij wel voldoende melk en achtermelk binnen tijdens een voeding? Is het misschien ook een stuk zuigbehoefte? Je kunt kijken of hij op je pink wilt zuigen en daarmee genoegen neemt. Ik riep hier heel hard geen speen voor leyla, maar toen zij in eens ook heel lang en vaak eigenlijk alleen wilde zuigen heb ik haar toch gewoon een speen gegeven.
Blijf steeds goed opletten op het aanleggen, bij sabbelen afkoppelen, want blijkbaar maakt hij daarmee je tepel kapot. Let goed op het ritmisch zuigen en slikken. Wordt dat minder zou je iets van compressie kunnen toepassen zodat hij echt blijft drinken. Wordt het slikken dan weer minder biedt hem dan de 2e borst aan tot hij ophoudt met effectief drinken en overgaat in sabbelen. En miischien is het inderdaad veel zuigbehoefte, dat heb je snel door als hij ook tevreden is met een speentje.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:54:42 #76
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94487561
Vervelend DJMO, pas je op voor overproductie?

Ik heb net weer gekolfd ipv een voeding. Eline had een flesje van 80 cc gehad en had daar genoeg aan. Ik kolfde zelf 100 cc, maar dan wel 70 cc uit een en maar 30 uit de ander :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 maart 2011 @ 21:55:09 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94487583
als hij binnen 't half uur opnieuw komt geef ik hem dezelfde borst (etappes van twee uur) zodat hij iig genoeg achtermelk krijgt. zodra t sabbelen / aan de borst slapen is, koppel ik af, t rare is dat hij dan op schoot wel blijft slapen, maar zodra ik 'm neerleg weer wakker wordt. de ene keer helpt pinken wel, andere keer wil hij echt de borst.

en compressie? :@

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 maart 2011 @ 21:57:10 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94487722
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:54 schreef Sugarsnap het volgende:
Vervelend DJMO, pas je op voor overproductie?

Ik heb net weer gekolfd ipv een voeding. Eline had een flesje van 80 cc gehad en had daar genoeg aan. Ik kolfde zelf 100 cc, maar dan wel 70 cc uit een en maar 30 uit de ander :?
ik krreg van bvpuntcom op twitter al de hint dat het lijkt op hyperlactatie (icm groenige poep vanmorgen) ik vroeg me af of zoiets ook van tijdelijke aard kan zijn tijdens regeldagen?

pi_94487758
Compressie is gewoon in je borst knijpen om de druk erop te houden. Zoek het maar op op borstvoeding.com. Ik zeg het iets te kort door de bocht.
pi_94487869
Ja het kan goed hyperlactatie zijn. Je kunt overgaan tot blokvoeden als je echt het idee hebt dat je teveel melk hebt. 1van de brochures is te veel melk ;) lees die ff door.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 maart 2011 @ 22:00:09 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94487939
nou ja, ik kan m'n shirt rechts inmiddels uitwringen nu :') *pakt folders erbij*

pi_94488078
ik heb vandaag al 560cc gekolfd :')
Maar dan heb ik nog niet genoeg voor de volgende werkdag -O-
Echt hij drinkt me toch een hoeveelheden O+
pi_94488168
Is hij niet tevreden met minder? Echt 560 das enorm! Of breng je hem 18 uur naar de opvang?
pi_94488354
nee ik breng rond 8uur en haal op ergens tussen 4 en 6 :)
ze voeden hem ongeveer 3 keer en dan graag 200cc soms meer per keer.
pi_94488453
Omg!!! Is ie al spekkerig?
pi_94488546
Nee totaal niet spekkerig :D
hij is 13cm gegroeid in 3,5 maand :+ en bijna 3 kilo :D
pi_94488738
Hoevaak drinkt hij op zo'n dag bij jou? Merk je dat hij dan ook echt vol zit na het kdv? Dat je bijvoorbeeld geen nachtvoeding hebt ofzo?
Leyla valt mij echt aan zodra ik thuis ben. Die moet bijvoorbeeld flink inhalen.
pi_94489385
Jawel dan ook nachtvoedingen :D Geen groot verschil :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 maart 2011 @ 22:33:35 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94490102
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef Ticootje het volgende:
Krijgt hij wel voldoende melk en achtermelk binnen tijdens een voeding? Is het misschien ook een stuk zuigbehoefte? Je kunt kijken of hij op je pink wilt zuigen en daarmee genoegen neemt. Ik riep hier heel hard geen speen voor leyla, maar toen zij in eens ook heel lang en vaak eigenlijk alleen wilde zuigen heb ik haar toch gewoon een speen gegeven.
Blijf steeds goed opletten op het aanleggen, bij sabbelen afkoppelen, want blijkbaar maakt hij daarmee je tepel kapot. Let goed op het ritmisch zuigen en slikken. Wordt dat minder zou je iets van compressie kunnen toepassen zodat hij echt blijft drinken. Wordt het slikken dan weer minder biedt hem dan de 2e borst aan tot hij ophoudt met effectief drinken en overgaat in sabbelen. En miischien is het inderdaad veel zuigbehoefte, dat heb je snel door als hij ook tevreden is met een speentje.
speen wil ik in principe beperken, hij is nu op m'n pink in slaap gevallen op schoot.. het is dus toch ook een stuk zuigbehoefte, wat ik heb opgevat als honger ben ik bang...

ik heb je nog een pm gestuurd, ik hoop dat je er een antwoord op hebt voor me :@

dinsdag 22 maart 2011 @ 22:43:42 #90
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94490727
Ik heb nog een mooi foto'tje van vandaag, lekker buiten in het zonnetje

dinsdag 22 maart 2011 @ 22:52:41 #91
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_94491292
Mooie foto, Sugarsnap. O+

Volgens mij hebben we hier weer een beetje last van spruw. Vanmorgen zei Annicka dat haar tong zeer deed en ik had zelf ook een beetje last van mijn borst. Ik ben dus maar weer met de gv in de weer, tot grote vreugde van Annicka, die het kennelijk wel lekker vindt... :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_94494273
Mooie foto sugarsnap!!

V drinkt echt veel pvoesss!
Hoe vaak kolf je op een werkdag?
Jelle drinkt rond de 80cc momenteel, daarna nog bij mij. Zal wel wat meer worden als hij op de creche zit denk ik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 07:42:57 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94498570
ik heb vanmorgen afgekolfd vóór ik ging voeden, links haalde ik haast 70 cc (hij had rechts vannacht gedronken. Nu ligt hij (gebakerd) rustg in de box. ik vind het voor hemzelf ook sneu dat hij zo onrustig is de hele dag. Hij heeft gisteren over de hele dag misschien twee "lange" slaapjes gedaan ..

woensdag 23 maart 2011 @ 08:00:51 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94498785
O+ die buitenvoedfoto's O+
Moet ik binnenkort ook maar weer eens maken met mijn grote kleine lummel...

Jeetje Pvoesss, wat een hoeveelheden! Dan klokt die van mij nu nog geeneens weg! :o
pi_94499333
Wow kanonne Pvoesss! Dat is echt veel!!

Zelfs mijn veelvraat krijgt dat niet weg.. Ze krijgt nu ongeveer 400/450 mee naar de opvang, 2 keer 150 en 1 keer 100 of soms ook 150 maar dan is ze echt proppie vol! Ze krijgt nu 3 keer omdat ze bijna geen bijvoeding eet na haar griepje vorige week en nu ze ineens al 2 weken nachten van 19:00 tot 6:30 maakt, maar normaal is het 2 keer 150 cc.

En dan is die van mij ook dik 9 kilo!! :D
pi_94500286
Pvoesss je hebt een zuipschuit :D ^O^

die buitenfoto's O+ heerlijk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 maart 2011 @ 09:47:58 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94500970
na het kolven vanmorgen aangelegd, toen het sabbelen werd afgekoppeld, speen gegeven en ingebakerd neergelegd. Hij slaapt nu nog steeds, één keer wakker geweest, verdrietig, buikje gemasseerd en een troostslokje gegeven. m'n borsten zitten wel vol, maar hoe rem ik die productie af??

pi_94501192
Ik zou beginnen met niet kolven, dat drijft alleen maar op.
pi_94501251
Je moet ff de tijd geven om je productie weer te laten aanpassen op de vraag. Alleen de hoge druk eraf kolven en verder niet nakolven of dat soort gekke dingen.
pi_94501599
En wel opletten dat je met de combi inbakeren + speen z'n hongersignalen niet mist

Ik sluit me verder bij tico aan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')