Inderdaad. Donder op met die te(e)ven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig voor te stellen dat zo iemand echt op een ministerspost zit. Maar dat heb ik met wel meer momenteel.
Neuh, dat zie je verkeerd.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb dat bij Halbe Zijlstra ook. Totaal niet geknipt voor zijn rol.
Neuh, dat ziet zij heel goed.quote:
Daarom hebben ze hem volgens mij ook op die post gezet: hij zet zonder pardon zijn botte mes erin.quote:
De stoopjes.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:16 schreef Tem het volgende:
Misschien moeten we iemand zonder verstand van zaken op Financiën zetten, dan gaat het misschien ook weer beter met de economie.
Een pré, toch?quote:
quote:FemkeHalsema Femke Halsema
Echt, zo'n interview is een belediging voor elke hardwerkende politicus: 1 vierkante millimeter voorbereid en die maar uitgraven #buitenhof
Zou wel leuk zijn als Geert in debat ging met die vent.quote:
Klopt, meestal is hij wel stukken beter.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De column van Naema was vandaag heel slecht. Ik heb helaas Cohen gemist.
Cohen deed het redelijk. Ik vind het ook niet leuk om Cohen te bashen als vanuit eigen gelederen er geen steun is. Dan is er geen lol meer aan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De column van Naema was vandaag heel slecht. Ik heb helaas Cohen gemist.
Snap niet wat er redelijk aan was. En of je hem moet ontzien omdat het een aardige man is en het niet toch al niet zo goed gaat met de PvdA.. Wellicht is hij dan idd niet de politeik leider voor crisistijd?quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Cohen deed het redelijk. Ik vind het ook niet leuk om Cohen te bashen als vanuit eigen gelederen er geen steun is. Dan is er geen lol meer aan.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:33 schreef Atmosphere82 het volgende:
Die vrouw die het vroegere Nova presenteerde moet Buitenhof vaker doen!![]()
Helemaal met je eens!quote:
Zo hoort het! Je trapt niet in op iemand die op de grond ligt.quote:Cohen deed het redelijk. Ik vind het ook niet leuk om Cohen te bashen als vanuit eigen gelederen er geen steun is. Dan is er geen lol meer aan.
IMF moet europa gaan financierenquote:Een Nederlandse succesformule
In Buitenhof Johan Witteveen, voormalig topman van het Internationaal Monetair Fonds, over zijn voorstel om het IMF en opkomende economieën een grotere rol te geven in de oplossing van de Europese schuldencrisis.
Afgelopen vrijdag berichtte de Financial Times dat China en Brazilië met het IMF plannen aan het uitwerken zijn om geld bij te dragen aan Europa.
De oud minister van Financiën Witteveen pleitte in augustus in een ingezonden stuk in de Financial Times voor dit idee.
Een paar weken geleden werd hij door IMF topman Christine Lagarde uitgenodigd hierover te praten.
Witteveen wil gebruik maken van de institutionele effecten van het IMF. Door leningen te laten verlopen via een internationale organisatie als het IMF verlaag je transactiekosten, neemt onzekerheid af en wordt het lastiger voor actoren om vals te spelen. Leningen via het IMF betekenen een zeer strenge conditionaliteit, vermoedelijk veel strenger dan wanneer de leningen zouden verlopen via het EFSF of straks het ESM. Maar mijn punt van kritiek is dat je daarmee niet voorkomt dat er een premie komt te staan op wangedrag. En daarnaast weet ik ook niet of het zo'n goed idee is om staten als Qatar, Rusland en China zo'n dikke vinger in de pap te geven.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
IMF moet europa gaan financieren
nou dat lijkt me een raar plan, want als Italie en Spanje gaan eten uit die ruif, dat lijkt me niet de bedoeling
En tevens het nog verder afknijpen van die landen, bezuinigen tot ze geen cent meer verdienen en allemaal in de bijstand lopenquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:12 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Witteveen wil gebruik maken van de institutionele effecten van het IMF. Door leningen te laten verlopen via een internationale organisatie als het IMF verlaag je transactiekosten, neemt onzekerheid af en wordt het lastiger voor actoren om vals te spelen. Leningen via het IMF betekenen een zeer strenge conditionaliteit, vermoedelijk veel strenger dan wanneer de leningen zouden verlopen via het EFSF of straks het ESM. Maar mijn punt van kritiek is dat je daarmee niet voorkomt dat er een premie komt te staan op wangedrag. En daarnaast weet ik ook niet of het zo'n goed idee is om staten als Qatar, Rusland en China zo'n dikke vinger in de pap te geven.
Dat laatste durf ik niet te zeggen. Feit is idd wel dat de VS de facto een veto heeft in alle grote beslissingen, dus die zullen akkoord moeten. Maar dat eerste klopt zeker. Het probleem met die landen is dat ze niet productief zijn en de vraag is waar de prioriteit van het IMF komt te liggen. Dat zal zijn bij het terugbetalen van schuldeisers door middel van bezuinigingen, privatisering, afbraak van sociale voorzieningen etc. Maar aan de andere kant: dat is ook wat er gebeurt als het geld komt vanuit de EU, want dat wordt net zo goed ingezet om schuldeisers (oftewel banken) af te betalen en er wordt niet geinvesteerd. Dus de vraag is dan of je door Russen en Saoudi's genaaid wilt worden, of door andere Europese landen. Ik ben geen econoom dus ik weet de details niet, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En tevens het nog verder afknijpen van die landen, bezuinigen tot ze geen cent meer verdienen en allemaal in de bijstand lopen
Ik geloof niet dat het IMF hier een fiat voor krijgt van de USA
Des te meer reden om D66 te stemmen.quote:Op zondag 6 november 2011 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
D66 is helemaal Pro Europa, tot de laatste snik
Dat gaat ze stemmen kosten de komende jaren
Tenminste een partij die niet zijn oren laat hangen naar het chronisch ontevreden electoraat.quote:Op zondag 6 november 2011 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
Maarja, of dat echt beter is, is weer wat anders.quote:Op zondag 6 november 2011 12:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tenminste een partij die niet zijn oren laat hangen naar het chronisch ontevreden electoraat.
Dikke plus voor Pechtold.
Er zijn inderdaad maar weinig verstandige mensen waardoor D66 nooit een grote partij zal worden.quote:Op zondag 6 november 2011 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
Is het dan goed om anti-EU te zijn? Je verwart Eriks compliment met jouw eigen opvattingen ten aanzien van Europa en hangt daar een waarde-oordeel aan.quote:Op zondag 6 november 2011 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maarja, of dat echt beter is, is weer wat anders.
Hij denkt niet meer alleen vanuit de burger, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 6 november 2011 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
Wouter is kennelijk een VVD er geworden als ik hem zo hoor
Er was niets mis met de EEG, het EU- monster voegt niet veel toequote:Op zondag 6 november 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het dan goed om anti-EU te zijn? Je verwart Eriks compliment met jouw eigen opvattingen ten aanzien van Europa en hangt daar een waarde-oordeel aan.
zo ff aangepastquote:Op zondag 6 november 2011 12:57 schreef Reya het volgende:
Hij kijkt zakelijk vanuit KPMG naar de problematiek, dat lijkt me zeer verstandig voor zijn baantje.
Maar wat D66 te zoeken heeft in een on-democratisch Brussel is dan wel de grote vraag.quote:Op zondag 6 november 2011 12:48 schreef eriksd het volgende:
Tenminste een partij die niet zijn oren laat hangen naar het chronisch ontevreden electoraat.
Dikke plus voor Pechtold.
Nee, ik stel vraagtekens of het niet naar de oren laten langen persee iets goeds is.quote:Op zondag 6 november 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is het dan goed om anti-EU te zijn? Je verwart Eriks compliment met jouw eigen opvattingen ten aanzien van Europa en hangt daar een waarde-oordeel aan.
Jij geeft de voorkeur aan een houding a la PVV of SP? Blind schoppen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, ik stel vraagtekens of het niet naar de oren laten langen persee iets goeds is.
ja die zeggen tegen de politiek dat ze tekort komen aan de huidige premie en maken daar een mooi rapport vanquote:Op zondag 6 november 2011 13:06 schreef eriksd het volgende:
Zo'n adviesbureau als KPMG is natuurlijk ook onderdeel van de hoge kosten.
Ik weet wel dat Wouter meer weet dan de gemiddelde Nederlander van de Euro problemen, wat dat betreft kan hij zijn gezicht niet in de plooi houdenquote:Op zondag 6 november 2011 13:01 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar wat D66 te zoeken heeft in een on-democratisch Brussel is dan wel de grote vraag.
Kortom, D66 is ongeloofwaardig en daarom ook zo klein.
quote:zo 06 nov 2011, 13:49 |
Bos: Europees noodfonds is te klein
DEN HAAG - Oud-minister van Financiën Wouter Bos vindt het Europese noodfonds te klein. „Het noodfonds of de leencapaciteit of hoe je het dan ook organiseert, is nu te klein”, zei de voormalig politicus zondag in het tv-programma Buitenhof.
Hij stelt dat er „heel zichtbaar een vangnet moet worden gespannen voor als Italië in de problemen komt”.
„Dat is er nu niet”, aldus Bos, die zijn standpunt omschreef als kritiek op het akkoord dat eind oktober door Europese leiders werd gesloten.
Drankglas Weisneusquote:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1115918quote:Op zondag 13 november 2011 15:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik versliep me vandaag helaas nogal, daarom zag ik alleen de laaste twintig minuten
met die schrijvers. Vond ik interessant, weer eens wat anders dan dat eeuwige economische geneuzel. Waar ging de rest van Buitenhof vandaag over en was het boeiend?
Bedankt man!quote:Op zondag 13 november 2011 15:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1115918
Dat zou goed zijn. Ideologische verblinding dient niet beloond te worden.quote:Op zondag 6 november 2011 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
Oh jee, misschien wel de meest incompetente minister bij Buitenhof..quote:Op zondag 20 november 2011 12:14 schreef Disana het volgende:
Rosenthal over zijn buitenlandbeleid. Ik ben benieuwd of Israël ook aan de kaak wordt gesteld.
De SP is daar erg goed in hoor.quote:Op zondag 20 november 2011 12:21 schreef Fingon het volgende:
[..]
Oh jee, misschien wel de meest incompetente minister bij Buitenhof..
Het stuk over ziektekosten lijkt me wel interessant, jammer dat er een SP-er bij zit.
Mja ik heb liever gewoon apolitieke mensen voor zulke dingen, die hebben daar meestal een minder ideologisch gemotiveerde kijk op.quote:Op zondag 20 november 2011 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
De SP is daar erg goed in hoor.
En ja hoor, daar komt de druk op Iran.
Tja, maar hoe meer mensen die aanvullende verzekering hebben hoe goedkoper hij wordt voor iedereen...quote:Op zondag 20 november 2011 12:44 schreef Disana het volgende:
Maar het is gewoon waar: chronisch zieken betalen nu extra om de premies voor gezonde mensen laag te houden.
Dat bepleiten ze niet, dat is de feitelijke situatie.quote:Op zondag 20 november 2011 12:46 schreef Fingon het volgende:
[..]
Tja, maar hoe meer mensen die aanvullende verzekering hebben hoe goedkoper hij wordt voor iedereen...
Zitten ze nu te bepleitten dat alleen mensen die hem echt nodig hebben er 1 nemen?
Nu snap ik hem denk ik, ze gooien dus extra dekkingen in aanvullende verzekeringen voor chronisch zieken die deze mensen haast niet gebruiken om zo hun claims af te dekken?quote:Op zondag 20 november 2011 13:18 schreef Disana het volgende:
Chronisch zieken gaan een dure aanvullende premie voor fysiotherapie betalen zodat de premie voor gezonden niet teveel stijgt.
Vast iets met samen en iets met rijken meer betalen.quote:Op zondag 27 november 2011 11:59 schreef Tem het volgende:
Kijken wat Lodewijk Asscher te melden heeft.
Nah op zich wel een aardig verhaal maar niet realistisch in deze tijd.quote:Op zondag 27 november 2011 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vast iets met samen en iets met rijken meer betalen.
Die man is toch te glad en nep voor woorden. Erger dan Eurling.quote:Op zondag 27 november 2011 12:58 schreef Tem het volgende:
Toch denk ik nog steeds dat de PvdA beter af zou zijn met Asscher als lijsttrekker.
Ik kan me niet voorstellen dat jij een objectieve mening zal hebben over de PvdA.quote:Op zondag 27 november 2011 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die man is toch te glad en nep voor woorden. Erger dan Eurling.
Asscher is geen groot licht. Het probleem is niet dat men in de PvdA moeite heeft met "Show, not tell". Laat ze eerst maar eens vertellen waar zij voor staan in ideologische zin. Job Cohen heeft een goede lezing gegeven ( De Kerdijk lezing).quote:Op zondag 27 november 2011 12:58 schreef Tem het volgende:
Toch denk ik nog steeds dat de PvdA beter af zou zijn met Asscher als lijsttrekker.
Bovendien is Lodewijk vooral wereldberoemd in Amsterdam. Ik denk niet dat bij de gemiddelde Rotterdammer een lichtje gaat branden als je zijn naam noemt. Is dus nog veel werk te doen.quote:Op zondag 27 november 2011 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die man is toch te glad en nep voor woorden. Erger dan Eurling.
Ik heb net het begin hiervan gelezen maar ik kan me er tot nu toe best in vinden, als de PvdA duidelijk laat zien die kant op te gaan zou ik er zelfs op kunnen stemmen.quote:Op zondag 27 november 2011 16:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Asscher is geen groot licht. Het probleem is niet dat men in de PvdA moeite heeft met "Show, not tell". Laat ze eerst maar eens vertellen waar zij voor staan in ideologische zin. Job Cohen heeft een goede lezing gegeven ( De Kerdijk lezing).
Als dat verhaal staat en tegenover dat van de VVD wordt gezet, volgen er automatisch andere politieke keuzes.
Voor vandaag had ik idd. nog nooit van de man gehoord.quote:Op zondag 27 november 2011 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien is Lodewijk vooral wereldberoemd in Amsterdam. Ik denk niet dat bij de gemiddelde Rotterdammer een lichtje gaat branden als je zijn naam noemt. Is dus nog veel werk te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |