Kan je heel, heel misschien proberen eerst even te zoeken voordat je met allerlei aannames domme vragen komt.quote:
Frankrijk begint. Daar leek het al op. En ze zijn blijkbaar meteen om 15:00uur begonnen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:09 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Update 15:07 Franse gevechtsvliegtuigen zouden over Benghazi zijn heengevlogen om bewegingen van het Libische leger onmogelijk te maken. (BFM-TV)
Update 15:05 Volgens het Franse BFM-TV vliegen Franse vliegtuigen over Libië. (BNO News)
Reuters: Canada backs idea of swift military action in #Libya but needs two days to prepare jets http://bit.ly/hNuXrm
quote:14.19 uur: Mohamed Nabbous omgekomen
Journalist Mohamed Nabbous uit Benghazi is bij de aanval van vandaag om het leven gekomen. Dat meldt de oppositiewebsite February 17th. Nabbous richtte vlak na het begin van de opstand in Libië het nieuwskanaal Libya Alhurra TV op, dat lange tijd een van de enige bronnen van nieuws was vanuit het land.
Ik voel me op het moment erg klote. Kan het nog niet bevatten allemaal...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:11 schreef Michael-H het volgende:
Triest hoor, die Mo. Hij runde dat hele Internet-Station, en zal nooit weten of de revolutie daadwerkelijk lukt...
Helaas zijn er zo veel van in de wereld. Toevallig heeft Khadaffi zichzelf iets teveel in de schijnwerpers geworpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi is een leugenaar en een oorlogsmisdadiger.
Godver zeg. Laatst zat ie nog op de chat op weg naar Ajdabiya. Echt ziek.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:12 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik voel me op het moment erg klote. Kan het nog niet bevatten allemaal...
Hij is door een sniper in het hoofd getroffen.
Yep, toen is het gebeurd... Iedereen dacht dat 'ie gewoon disconnected was, en z'n vrouw probeerde nog terug te bellen...quote:
RIP, laat z'n vrouw en ongeboren kind achterquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Godver zeg. Laatst zat ie nog op de chat op weg naar Ajdabiya. Echt ziek.
Begrijp ik allemaal wel, maar toch is het een westers apparaat, en je van je stem onhouden is D66 politiek. Niet stemmen = instemmen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die UN Security Council leden worden ook weer gekozen door de regio's. Duitsland zit er bijvoorbeeld niet voor niets in, die is gekozen door de West-Europese landen.
Een veiligheidsraad met meer dan 200 landen kan je geen veiligheidsraad noemen, dan zou het nog stroperiger gaan dan het nu al gaatBovendien moeten die landen 24 uur per dag aanwezig zijn voor spoedbeslissingen.
Aan de andere kant kan een kind geen groter voorbeeld hebben als vader.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:15 schreef deleriouz het volgende:
[..]
RIP, laat z'n vrouw en ongeboren kind achter
Er zit een aardig tempo in dit jaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:12 schreef aerdt het volgende:
[..]
Helaas zijn er zo veel van in de wereld. Toevallig heeft Khadaffi zichzelf iets teveel in de schijnwerpers geworpen.
Nou ja, laten we hopen dat de rest snel mag volgen
Wees eerlijk, Iran is een schurkenstaat maar Iran wordt ook gedemoniseerd. Iran moet je negere, dan worden ze gek.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Triest dat de NAVO niet in staat is om snel militair in te grijpen. Schurkenstaten zoals Iran kijken hier smachtend naar
Nee, niet stemmen = telt niet. Jammer joh.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:15 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Begrijp ik allemaal wel, maar toch is het een westers apparaat, en je van je stem onhouden is D66 politiek. Niet stemmen = instemmen.
Amerika heeft een tijd terug al het goede voorbeeld gegeven door buiten de VN en NATO om te opereren. Nu doet Frankrijk hetzelfde truukje.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Triest dat de NAVO niet in staat is om snel militair in te grijpen. Schurkenstaten zoals Iran kijken hier smachtend naar
Tenzij Khadaffi wint. Dan leert hij de komende 17 jaar op school wat voor een verrader zijn vader wasquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan een kind geen groter voorbeeld hebben als vader.
Al een officiele bron?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:20 schreef hondjes het volgende:
BREAKING!!! French warplanes has entered #Benghazi air space.
Libyan No-Fly Zone: The Gamequote:
quote:Jos Heymans
4 uur extra nieuwsuitzending RTL-4.
7 minutes ago from Twitter for BlackBerry®
Begrijp mij niet verkeerd maar er hoeft maar 1 soldaat te zijn uit de hele operatie die een demostrant dood schiet en de media pikt het op dan worden alle soldaten over één kam geschoren (waarbsn milititaire bestuur niks van weet) door de media én de rebellen of vrijheidstrijders (hoe je ze wil noemen). Dus wordt verhaal zo opgeblazen dat andere landen ook lucht van krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Jij zou geen wapens pakken als je doodgeschoten wordt bij jouw vreedzame demonstratie?
Zou me niets verbazen. Maar hoort de eerste stap niet het uitschakelen van de luchtafweer te zijn?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:23 schreef aerdt het volgende:
BBC:1417: BFM, a French TV station, is reporting French fighter jets are over Benghazi enforcing the no-fly zone.
Klinkt logischer ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen. Maar hoort de eerste stap niet het uitschakelen van de luchtafweer te zijn?
ja, eerst AA, dank Tanks, en logistieke en tactische puntenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen. Maar hoort de eerste stap niet het uitschakelen van de luchtafweer te zijn?
Ik neem aan dat boven Benghazi luchtafweer in handen is van de anti's. Mss doen ze het om eerst de aanval op de stad te stoppen (mocht het idd zo zijn)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Welcome to the info-war.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:23 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd maar er hoeft maar 1 soldaat te zijn uit de hele operatie die een demostrant dood schiet en de media pikt het op dan worden alle soldaten over één kam geschoren (waarbsn milititaire bestuur niks van weet) door de media én de rebellen of vrijheidstrijders (hoe je ze wil noemen). Dus fan wordt verhaal zo opgeblazen dat andere landen ook lucht van krijgen.
Nou, have fun.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kut man ik moet zo tot 21:00 op verjaardag bij mensen waar het over voetbal of secret story gaat
Het gaat hier echt wel om meer dan 1 soldaat die een demonstrant doodschiet. Dit neemt gruwelijke vormen aan, zoals vandaag ook weer blijkt uit de dood van Mo Nabbous.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:23 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd maar er hoeft maar 1 soldaat te zijn uit de hele operatie die een demostrant dood schiet en de media pikt het op dan worden alle soldaten over één kam geschoren (waarbsn milititaire bestuur niks van weet) door de media én de rebellen of vrijheidstrijders (hoe je ze wil noemen). Dus fan wordt verhaal zo opgeblazen dat andere landen ook lucht van krijgen.
Oh, de hele middag dus alquote:Update 15:26 Het zijn verscheiden Rafales, die verkenningsvluchten uitvoeren. Ze zijn vanmorgen vroeg vertrokken vanuit Saint-Dizier in Oost-Frankrijk. Ze zouden de hele middag boven Libische grondgebied hebben gevlogen en geen problemen hebben ondervonden. (AFP)
Als laatste waarschuwing aan Ghaddafi. "We hangen boven je mercenary's, je leugens werken niet. "quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat boven Benghazi luchtafweer in handen is van de anti's. Mss doen ze het om eerst de aanval op de stad te stoppen (mocht het idd zo zijn)
Gewoon laptop meenemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kut man ik moet zo tot 21:00 op verjaardag bij mensen waar het over voetbal of secret story gaat
Ghaddafi begon.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:28 schreef CantFazeMe het volgende:
Dan nog rest de vraag, wie begon er? Naar mijn mening is het gebeurt door de media met een kettingreactie tot gevolg.
Zulke vrienden heb ik ook. Ach ja, in je eentje red je het niet, haha.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
French military jets over Libyaquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:31 schreef SemperSenseo het volgende:
NET OP BBC: Franse gevechtsvliegtuigen in luchtruim boven Libie!
Free Libyan Air Forcequote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:33 schreef msnk het volgende:
I iz confused. Vraagje over het vliegtuig dat was neergeschoten:
Klopt het een beetje dat rebellen beweren dat het een rebellen vliegtuig was neergeschoten door Ghaghaffi's troepen?
En dat hij op zijn beurt beweert dat het een rebellen vliegtuig was dat neergeschoten is door de rebellen zelf (friendly fire)?
If so; dan is het dus een feit dat het een rebellen vliegtuig was, maar uhm... Ja, hoe komen ze daar aan dan, een overgestapte militair of zo?
Eerste 2 stellingen kloppen, maar hoe ze eraan komen geen idee -mss gaan shoppen in Maltaquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:33 schreef msnk het volgende:
I iz confused. Vraagje over het vliegtuig dat was neergeschoten:
Klopt het een beetje dat rebellen beweren dat het een rebellen vliegtuig was neergeschoten door Ghaghaffi's troepen?
En dat hij op zijn beurt beweert dat het een rebellen vliegtuig was dat neergeschoten is door de rebellen zelf (friendly fire)?
If so; dan is het dus een feit dat het een rebellen vliegtuig was, maar uhm... Ja, hoe komen ze daar aan dan, een overgestapte militair of zo?
Idd, beetje het journaal van afgelopen woensdag herhalenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:34 schreef Nibb-it het volgende:
Het is wel weer huilen op Journaal24, gauw weer naar Aljazeera
Stond misschien nog ergens geparkeerd toen de demonstraties begonnen, of idd van een overgelopen piloot.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:33 schreef msnk het volgende:
quote:
quote:Update 15:34 Het wachten is op een verklaring van Sarkozy, die op korte termijn een verklaring af zal geven over de gesprekken vanmorgen met wereldleiders.
Thanks, dat wist ik dus niet. Nu snap ik ook wel hoe ze het zo lang volhouden, met een handjevol generaals en een bataljon soldaten gaat het niet lukken tegen zo'n tiran neequote:
Verdeel-en-heers politiek. Al Qaida bestaat ws helemaal niet, of is net zo een lege vlag als Anonymous. Religieuze tegenstellingen zijn verzonnen en veroorzaakt door regimes.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar hebben jullie wel aan gedacht aan een terroristische organisatie? Stel je voor om macht en de bende leider huurt huurlingen in om demostranten te doden en wijs dan naar Khadaffi. Hoe verklaart de media dan de eerste geschoten kogel?
Dan krijg je dit soort rare spelletjes dus. Al is Khadaffi geen frisse man.
Wat een foto.quote:
Zie OP...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
heeft iemand een live feed van AJE voor mij
Om dat Sarkozy de Rebellen als "officele" regering van Libië erkent, en dus een enorme fail gaat makenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef Drifter__ het volgende:
Wat is dat toch met Frankrijk? Waarom wil Sarkozy zo graag Libië aanvallen? Dit zaakje stinkt zeker........
quote:AlanFisher Alan Fisher
by AJELive
The young man whose voice appears in my report on #Benghazi has been killed after being shot int he last few hours RIP Mohammed Nabous
4 minutes ago Favorite Retweet Reply
»
bilalr Bilal - Al Jazeera
by AJELive
Mohammed Nabbous (Mo) http://www.livestream.com/libya17feb who has been doing live stream footage from #Benghazi was killed short while ago
Damn...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:12 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik voel me op het moment erg klote. Kan het nog niet bevatten allemaal...
Hij is door een sniper in het hoofd getroffen.
Wat verbergt Sarkozy? Wij weten dat niet. Kazafi wel denk ik........quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Om dat Sarkozy de Rebellen als "officele" regering van Libië erkent, en dus een enorme fail gaat maken
Want?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:43 schreef aerdt het volgende:
Om eerlijk te zijn, als ik Khadaffi was -een brute dictator dus en niet de vredeslieve persoon dat ik in werkelijkheid ben- zou ik dit eerlijk gezegd niet pikken.
En aangezien deze buitenlandse mogendheden erop uit zijn mij eruit te knikkeren en de kans groot is dat ik niet lang meer heb, zou ik het conflict niet uit de weg gaan en het juist laten escaleren.
Voor de grap zou ik mijn gehele luchtmacht en vloot richting malta en Italie sturen. Natuurlijk verlies ik -nou ja, de soldaten die ik stuur-, maar een hoop mensen in het midden-oosten zouden me wel als een held zien. Plus dat het Westen wss wel even zal slikken...
Ghaddafi heeft een paar weken geleden al verloren. Dus Frankrijk koos voor de winnaar om er een mooie oliedeal uit te kunnen slepen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:39 schreef Drifter__ het volgende:
Wat is dat toch met Frankrijk? Waarom wil Sarkozy zo graag Libië aanvallen? Dit zaakje stinkt zeker........
.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:44 schreef Jac0bus het volgende:
Ok de Fransen vliegen dus nu over Libië, maar dat is verkenning toch? Of vallen de bommen al?
-NicRobertsonCNN twitterquote:Gadhafi son on TV issues call to war, sayg this is an attack, a war and an invasion, jihad is required to fight the infidel armies
Bah, dan vraag ik me nu nog sterker af hoe de andere militairen wel loyaal kunnen blijven aan het regime. Ik heb zo het idee namelijk dat de meeste (y/n?) nog steeds voor Ghadaffi vechten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:40 schreef remlof het volgende:
Hier meer over de FLAF: http://theboresight.blogspot.com/
FLAF 'Free Libyan Air Force' update to date 17-Mar 2011 [ACIG]:
*15-Mar: 6 combat sorties flown: two vs. warships; two vs Agedabia; two vs. Ghurdabiya AB. 1 MiG-23BN fighter lost: reported suicide-attack on Bab Azizia barracks in Tripoli.
*16-Mar: 3 combat sorties flown; two by Mi-24s and one by Mi-14, no losses.
*17-Mar: 1 MiG-21bis crashed after a take-off from Benina AB, pilot apparently KIA.
| 1 | rtmpdump -v -r rtmp://livestfslivefs.fplive.net/livestfslive-live/ -y "aljazeera_en_veryhigh?videoId=747084146001&lineUpId=&pubId=665003303001&playerId=751182905001&affiliateId=" -W "http://admin.brightcove.com/viewer/us1.24.04.08.2011-01-14072625/federatedVideoUI/BrightcovePlayer.swf -p "http://english.aljazeera.net/watch_now/ -a "aljazeeraflashlive-live?videoId=747084146001&lineUpId=&pubId=665003303001&playerId=751182905001&affiliateId=" | vlc - |
quote:Update 15:43 Rutte laat aan de BBC weten dat de eerste aanval zal worden uitgevoerd door Franse, Britse en Canadeze troepen. Dat zou volgens Rutte vandaag al kunnen gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |