veiliger wordt het niet met zo op de straat.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
Als er meer wapens zijn zullen criminelen zich daar ook beter tegen wapenen.
Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen lijkt me niet wenselijk.
Ik geloof dat ze in de USA jaarlijks zo'n 75.000 "gun related incidents hebben".
Dat is dan incl. zelfmoordpogingen, ongelukken, opzet.
Maar de hamvraag is dan: Moet je wapens dan juist wel of juist niet toestaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
veiliger wordt het niet met zo op de straat.
Hier is het wilde westen niet. Daar wel.
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:38 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is dan: Moet je wapens dan juist wel of juist niet toestaan.
Je kan gewoon een nieuwe amendment maken die de second amendment ongeldig maakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
Nee, want wat kan een volk dat wapens heeft (volgens die militair dan) omdat ze de regering wantrouwen zichzelf wel organiseren en met enkel vuurwapens zichzelf verdedigen? Antwoord: neequote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?
Nee maar om de zoveel tijd heb je weer 1 of andere gek die een slachtpartij aan richt op een universiteit, supermarkt, of waar dan ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee, want wat kan een volk dat wapens heeft (volgens die militair dan) omdat ze de regering wantrouwen zichzelf wel organiseren en met enkel vuurwapens zichzelf verdedigen? Antwoord: nee
Preciesquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar om de zoveel tijd heb je weer 1 of andere gek die een slachtpartij aan richt op een universiteit, supermarkt, of waar dan ook.
welke voordelen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Spatzmann het volgende:
Ik snap de praktische bezwaren wel. Maar het principe zie ik ook wel zitten. De logica erachter is compleet duidelijk. Desondanks de praktische bezwaren zou ik graag ook vrij wapenbezit in Nederland zien.
Onzin, allereerst is het een onderdeel van de grondwet, en ook die is te wijzigen. Weliswaar zijn de procedures daarvoor complexer, en de vereisten voor een wijziging zwaarder (het verschil tussen de grondwet en de andere wetten), maar het kan wel. Daarnaast is in veel staten door de eigen wetgeving het bezit van vuurwapens wel degelijk aan banden gelegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
Klopt, in Canada en Finland hebben mensen ook wapens, maar er zjn er niet zo veel per hoofd van de bevolking als in de VS. Wat verklaart dat er minder doden zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Echter het zit ook in de cultuur waar Amerika nu mee zit.
Als je het ook mee vergelijken in Canada, waar ook vele wapenbezit te vinden, en of ook in Finland.
Daar vallen veel minder doden dan in VS.
Ze zeggen ook dat wapens doden mensen niet, maar mensen doden andere juist.
Echter vind ik dat mensen met wapen gewoon meer kans op slechte af dan zonder.
Vergeet Zwitserland niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:57 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Klopt, in Canada en Finland hebben mensen ook wapens, maar er zjn er niet zo veel per hoofd van de bevolking als in de VS. Wat verklaart dat er minder doden zijn.
Ja dan ga je er harder in. Maar het idee dat je zo bang bent voor je eigen democratisch gekozen regering dat je vuurwapens nodig hebt is eigenlijk veel enger dan het risico van een buitenlandse inval. Dat principe was leuk in 1777 maar anno 2011 is het een redenatie van niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:41 schreef MaGNeT het volgende:
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?
Nah, dat geld alleen als je het vuurwapen in een misdrijf gebruikt omdat dan de strafmaat subiet omhoog gaat maar dat is Nederland niet anders.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:13 schreef mlg het volgende:
Maar als je in de VS je wapen gebruikt, dan weet je ook dat de rest van je leven verpest is.
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, dat geld alleen als je het vuurwapen in een misdrijf gebruikt omdat dan de strafmaat subiet omhoog gaat maar dat is Nederland niet anders.
Weet je het zeker?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.
Ik had het over de randstad he. In NY en Amsterdam zouden evenveel slachtoffers door een misdrijf vallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Moorden met behulp van vuurwapens per honderdduizend mensen.
Nederland 0.36
Verenigde Staten 7.07
http://en.wikipedia.org/w(...)m-related_death_rate
Wat vergelijk je nu met wat?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik had het over de randstad he. In NY en Amsterdam zouden evenveel slachtoffers door een misdrijf vallen.
http://www.crimelink.nl/n(...)rdam-nadert-new-yorkquote:
Jawel hoor. Bij ons zijn er allemaal bendes en we kunnen ons niet verdedigen dus we moeten wapens toestaanquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:34 schreef Hexagon het volgende:
Doe maar niet. Het maakt de samenleving er bepaald niet veiliger op.
Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van hebquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jawel hoor. Bij ons zijn er allemaal bendes en we kunnen ons niet verdedigen dus we moeten wapens toestaan
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van heb
En mocht ik het met zo'n bende aan de stok krijgen dan denk ik niet dat ik veel uitricht met mijn geweertje.
Ik denk dat hij sarcastisch is en dat hij bedoelt dat er in de VS juist veel bendes zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van heb
En mocht ik het met zo'n bende aan de stok krijgen dan denk ik niet dat ik veel uitricht met mijn geweertje.
Dit neigt toch naar factfree-discussiëren...... Kwestie van belletje gehoord, maar niet naar de klepel proberen te zoeken? Het is het argument wat de pro- vrij wapenbezit-typetjes altijd naar voren brengen, maar wat gewoon niet klopt. Sterker nog, het is gewoon grote onzin.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
Als er meer wapens zijn zullen criminelen zich daar ook beter tegen wapenen.
Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen lijkt me niet wenselijk.
Ik geloof dat ze in de USA jaarlijks zo'n 75.000 "gun related incidents hebben".
Dat is dan incl. zelfmoordpogingen, ongelukken, opzet.
Omgerekend naar de NL bevolking zou dat op 10 incidenten per dag komen.
New York zijn zo'n 450 moorden per jaar. In Amsterdam zo'n 30 per jaar. In heel Nederland zijn het er zo'n 180. In New York wonen zo'n 8,3 miljoen mensen, in Nederland 2x zo veel. In Amsterdam wonen er 800.000.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Moorden met behulp van vuurwapens per honderdduizend mensen.
Nederland 0.36
Verenigde Staten 7.07
http://en.wikipedia.org/w(...)m-related_death_rate
Ik heb nergens gezegd dat ik een voorstander van een legalisering ben. Ik heb dat al tig keer in soortgelijke topics gezegd dat ik er een tegenstander van ben.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dit neigt toch naar factfree-discussiëren...... Kwestie van belletje gehoord, maar niet naar de klepel proberen te zoeken? Het is het argument wat de pro- vrij wapenbezit-typetjes altijd naar voren brengen, maar wat gewoon niet klopt. Sterker nog, het is gewoon grote onzin.
[..]
[..]
New York zijn zo'n 450 moorden per jaar. In Amsterdam zo'n 30 per jaar. In heel Nederland zijn het er zo'n 180. In New York wonen zo'n 8,3 miljoen mensen, in Nederland 2x zo veel. In Amsterdam wonen er 800.000.
Dus reken uit, en kom tot de conclusie dat het aantal moorden in Amsterdam relatief veel lager ligt (ongeveer 2/3) van het aantal moorden in New York en dat New York ruim 2x zo hoog is als in heel Nederland, terwijl er maar de helft van het aantal inwoners wonen.
quote:461 moorden betekent 5,51 moorden per 100.000 inwoners. In Amsterdam waren er in 2009 31 moorden. Per 100.000 inwoners is dat 4,2. Vorig jaar was dat 2,3.
Ik zeg ook alleen dat je argumentatie gebruikt wordt door de pro's. Maar ben blij om te horen dat je ook tegen bent.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik een voorstander van een legalisering ben. Ik heb dat al tig keer in soortgelijke topics gezegd dat ik er een tegenstander van ben.
[..]
Ik zie de pro's helemaal niet die argumenten gebruiken. Ik hoor toch vaker iets als het recht om jezelf te beschermen en dat soort dingen. Ieder mens kan hier begrip voor hebben, dus om de pro's nou meteen zo weg te serveren gaat wellicht te ver.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zeg ook alleen dat je argumentatie gebruikt wordt door de pro's. Maar ben blij om te horen dat je ook tegen bent.
Op het moment dat je als tegenstander iets zegt over toename van geweld door vrij wapenbezit, dan wordt regelmatig de Amsterdam-New York vergelijking gemaakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zie de pro's helemaal niet die argumenten gebruiken. Ik hoor toch vaker iets als het recht om jezelf te beschermen en dat soort dingen. Ieder mens kan hier begrip voor hebben, dus om de pro's nou meteen zo weg te serveren gaat wellicht te ver.
Aan de andere kant: als wapenGEBRUIK ook vrij wordt, dan kun je al die Tokkies eindelijk eens ongegeneerd afschieten. Gaat het zetelaantal van de PVV bij de volgende verkiezing tenminste ook weer naar beneden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:12 schreef du_ke het volgende:
Iedere tokkie een geweer. Moet er niet aan denken.
Geef mij maar hanengevechtenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:13 schreef MASD het volgende:
Sowieso he, messengevechten hebben zo hun charme. Proberen afstand te kweken terwijl je toch probeert te steken. Pistoolgevechten zijn echt zó saai.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als wapenGEBRUIK ook vrij wordt, dan kun je al die Tokkies eindelijk eens ongegeneerd afschieten. Gaat het zetelaantal van de PVV bij de volgende verkiezing tenminste ook weer naar beneden.
Hehe, bankoverval met zwaardgevecht. Slingerend aan de lamp de loketbediende proberen te verslaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:13 schreef MASD het volgende:
Sowieso he, messengevechten hebben zo hun charme. Proberen afstand te kweken terwijl je toch probeert te steken. Pistoolgevechten zijn echt zó saai.
Ik geloof eerder in de kracht van democratie dan in die van wapensquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als wapenGEBRUIK ook vrij wordt, dan kun je al die Tokkies eindelijk eens ongegeneerd afschieten. Gaat het zetelaantal van de PVV bij de volgende verkiezing tenminste ook weer naar beneden.
Als je democratisch besluit dat er wapens gebruikt mogen worden tegen tokkie-figuren? Niks mis mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik geloof eerder in de kracht van democratie dan in die van wapens
Helaas, juist de afgelopen jaren is er veel te doen geweest over incidenten met de militaire wapens die de burgers als onderdeel van hun opkomstplicht in huis hadden, maar het referendum om die wapens uit huis, en bij het leger te stallen, heeft het niet gehaald.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:12 schreef GSbrder het volgende:
Discussie nummer zoveel.
Nogmaals; Zwitserland. Geweldig land en nooit gezeik met wapens.
Klopt een hoop gezeik daar inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:25 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Helaas, juist de afgelopen jaren is er veel te doen geweest over incidenten met de militaire wapens die de burgers als onderdeel van hun opkomstplicht in huis hadden, maar het referendum om die wapens uit huis, en bij het leger te stallen, heeft het niet gehaald.
Die vriend spelt erg slecht..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
we are a armed culture. i owned my first rifle at 8 years old, learned to shoot at 6.
if criminals are going to have guns why cant the people defend themselfs against guns??
its also a huge defence against invasion, in WW2 Japan invaded a part of Alaska, the citizens beat the Japanese army befor our soldiers could arrive.
The biggest reason is because we wont to ensure our government does not get to powerful. this way the people also have more firepower then the government so we wont have our rights striped from us'
Nu is de vraag, moeten we het wapenbezit hier ook invoeren?
Het gewelds- en wapenmonopolie van de staat en de criminelen is eigenlijk bizar als je er goed over nadenkt. De politie faalt aanzienlijk in het verdedigen van nette wetsgetrouwe burgers. Daarnaast kan je niet 24/7 een agent met je meedragen. Het is toch een mensenrecht om jezelf te kunnen verdedigen? Maargoed van jongs af aan leert de staat dat wapens eng zijn, en alleen thuishoren in de handen van criminelen en de politie. Met deze indoctrinatie krijg je de vele reacties die we hier zien. Het geweldsmonopolie is er om de macht en controle over de burgers te houden. Dat was dan ook de reden om het verbod in te stellen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die vriend spelt erg slecht..
Maar ok, er zijn voors en tegens. Ik ben meer voor een geweldsmonopolie voor de staat.
Aan de andere kant, een vuurwapen hebben is wel vetjes
De statistieken zeggen heel wat anders:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:34 schreef Hexagon het volgende:
Doe maar niet. Het maakt de samenleving er bepaald niet veiliger op.
Jij hebt zeker ook geen verzekeringen. De kans dat je huis in de fik vliegt is toch heel klein. Waar ben je dan bang voor?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Natuurlijk niet, als maatschappij moet je ervoor zorgen dat het aantal wapens naar beneden gaat ipv naar boven. Iedereen die pro-wapenbezit is leeft in angst, angst voor de zeer geringe kans op een situatie waarin het zogenaamd wenselijk is om eveneens een wapen te bezitten. Alleen domme, angstige mensen prefereren een samenleving met veel wapens boven een samenleving met weinig wapens.
Nergens in de wereld is sprake van vrij wapenbezit. Tokkies komen niet in aanmerking, daar die nauw betrokken zijn met criminaliteit. Ook in de VS moet je aan voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor een vuurwapen. Dat verklaart het lage aantal incidenten met legale wapens, en het hoge aantal incidenten met illegale wapens.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:12 schreef du_ke het volgende:
Iedere tokkie een geweer. Moet er niet aan denken.
Om overheidsdemocratie te bekrachtigen heb je wapens nodig, of wil je alle politie en leger ontwapenen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik geloof eerder in de kracht van democratie dan in die van wapens
Personen met wapens hebben de macht. Op Nederland zijn dit dus de criminelen op straat.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Om overheidsdemocratie te bekrachtigen heb je wapens nodig, of wil je alle politie en leger ontwapenen?
Los van het spellen begrijpt de betreffende vriend ook een aantal basislessen Engels niet al te best.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die vriend spelt erg slecht..
Of aan het kruis genageld worden, maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:20 schreef Jezus_Christus. het volgende:
Mee eens, invoeren die regels. Neergeschoten worden is minder pijnlijk dan doodgeslagen of gestoken worden.
In jouw wereld misschien. In mijn wereld zijn er belangrijkere basissen van macht dan bot geweld.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:19 schreef kontknager het volgende:
[..]
Personen met wapens hebben de macht. Op Nederland zijn dit dus de criminelen op straat.
Het hele punt is dat wanneer de samenleving vergeven is van wapens dat de kans op gebruik hoger wordt. Ook voor Tokkies.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:09 schreef kontknager het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook geen verzekeringen. De kans dat je huis in de fik vliegt is toch heel klein. Waar ben je dan bang voor?
[..]
Nergens in de wereld is sprake van vrij wapenbezit. Tokkies komen niet in aanmerking, daar die nauw betrokken zijn met criminaliteit. Ook in de VS moet je aan voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor een vuurwapen. Dat verklaart het lage aantal incidenten met legale wapens, en het hoge aantal incidenten met illegale wapens.
Discusseer eens op basis van feiten, niet op meningen en hersenspinsels.
Hier een filmpje om de bekrompen geesten van anti wapen dombo's te illustreren:
Daar gaan we weer. Het aantal vuurwapendoden in Nederland komt nog niet in de buurt van het aantal in de VS, per hoofd van de bevolking. Compleet onzinnig argument.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het hele punt is dat wanneer de samenleving vergeven is van wapens dat de kans op gebruik hoger wordt. Ook voor Tokkies.
En gezien het hoge aantal vuurwapendoden tov Nederland kan ik niet van een veiligere samenleving in de USA spreken.
Dus mensen met een legaal vuurwapen gebruiken het niet en criminelen hebben illegale wapens.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:45 schreef kontknager het volgende:
[..]
Het gewelds- en wapenmonopolie van de staat en de criminelen is eigenlijk bizar als je er goed over nadenkt. De politie faalt aanzienlijk in het verdedigen van nette wetsgetrouwe burgers. Daarnaast kan je niet 24/7 een agent met je meedragen. Het is toch een mensenrecht om jezelf te kunnen verdedigen? Maargoed van jongs af aan leert de staat dat wapens eng zijn, en alleen thuishoren in de handen van criminelen en de politie. Met deze indoctrinatie krijg je de vele reacties die we hier zien. Het geweldsmonopolie is er om de macht en controle over de burgers te houden. Dat was dan ook de reden om het verbod in te stellen.
Voor iedereen die de domme link met de VS weet te leggen:
Het wilde westen is alleen aan de orde in de ghettowijken. Daar stoppen ze alle criminelen in. Die bezitten alleen illegale wapens. De criminaliteitscijfers worden geboost door dat soort wijken. En geloof me, als je als legale wapenbezitter misbruik maakt van een vuurwapen, dan draai je gewoon de bak in voor de rest van je leven. Vandaar dat er ook zo weinig incidenten gebeuren met legale wapens.
Wisten jullie dat er in de VS in verhouding net zoveel schietpartijen gebeuren op scholen als in Nederland?
Wisten jullie dat er tig andere landen zijn met veel meer legaal wapenbezit dan in Nederland, en dat die landen een stuk veiliger zijn? Canada, Zwitserland, Noorwegen, Duitsland, Zweden, Tjechië etc. etc
In Nederland zijn er circa 40.000 legale wapenbezitters, die miljoenen stuks munitie bezitten. Waarom is het hier geen wilde westen dan? Omdat dat soort personen weten dat misbruik van een legaal vuurwapen keihard wordt bestraft. Er zijn welgeteld 4 incidenten gebeurd in de laatste 15 jaar. Dat is misschien 0,005 van het totale aantal incidenten in die tijd.
Alle negatieve reacties op legaal wapenbezit zijn gebaseerd op meningen en gevoelens. Nergens komt logica en bewijs aan te pas.
Dan ben je niet realistisch, en ontvlucht je de werkelijkheid. Helaas is het niet anders.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
In jouw wereld misschien. In mijn wereld zijn er belangrijkere basissen van macht dan bot geweld.
Hoe komt het dan dat er in Canada, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Zweden, Noorwegen en diverse andere landen met veel legaal wapenbezit minder incidenten zijn dan in Nederland? Je kan wel steeds met de VS aankomen, maar de grote problemen daar komen door illegaal wapenbezit. Je mag wel enige moeite doen om onderzoek te doen dunkt mij.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het hele punt is dat wanneer de samenleving vergeven is van wapens dat de kans op gebruik hoger wordt. Ook voor Tokkies.
En gezien het hoge aantal vuurwapendoden tov Nederland kan ik niet van een veiligere samenleving in de USA spreken.
Ja, dat is absoluut een grotere oorzaak van het probleem. De bijlmer is niets bij de ghetto's in de VS.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus mensen met een legaal vuurwapen gebruiken het niet en criminelen hebben illegale wapens.
Eigenlijk maakt het dus niet veel uit.
Je geeft zelf aan waar het probleem zit: ghettovorming. Een onderklasse van tweederangs burgers.
Iedere situatie is anders. We weten via statistieken en onderzoeken dat het verbieden van wapens zorgt voor een idiote verhoging van criminaliteit en geweld. Feit is dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. En met deze logica mag de politie eigenlijk ook geen wapens hebben van jou. En moeten keukenmessen ook verboden worden, omdat deze ook voor verkeerde doeleinden gebruikt kunnen worden (of suzuki alto's, omdat die massamoorden plegen)quote:Legaal wapenbezit geeft naar mijn idee een vals gevoel van veiligheid. Ze kunnen altijd misbruikt worden door anderen, of tegen jezelf gebruikt worden. Je hebt er bovendien niks aan in een lijf-aan-lijf gevecht of tegen een aanvaller dichtbij met een mes, of als je onverwacht belaagd wordt.
Of je brengt anderen in gevaar als je het wil gebruiken als zelfverdediging.
Verantwoord schieten op straat omdat je bedreigd wordt, is een heel ander verhaal dan op de schietbaan.
Ja, die zijn absoluut lager. Kijk maar bij mijn bronnenlijst of wikipedia. Heeft wapenbezit daarmee te maken? Gedeeltelijk, maar zeker niet voor de volle mep. Sociale vangnetten zijn net zo belangrijk om mensen perspectief te bieden en van de straat af te houden. Wat we iig. wel weten is dat het verbieden van dergelijke wapens voor een hoop extra ellende zorgt. Stel je eens voor wat er in de VS zal gebeuren als legaal wapenbezit opeens verboden zou worden. De nette wetsgetrouwe burger levert de wapens in, en criminelen hebben vervolgens vrij spel. Zie het als wolven (criminelen) loslaten in een kooi met weerloze schapen.quote:zijn de criminnaliteitscijfers in de landen die je noemt eigenlijk wel lager? En komt dat door het wapenbezit van de burger?
Het al mogelijk. Je kan zo een aanvraagformulier bij de politie aanvragen. Het probleem is alleen dat je geen draagverlof zal krijgen als je geen mega hoog inkomen hebt of geen macht hebt. Het enige verschil dat er moet komen is dat een verlof standaard wordt afgegeven, als je voldoet aan de voorwaarden:quote:Op zondag 20 maart 2011 13:45 schreef Voorschrift het volgende:
Ik geloof in het recht op zelfverdediging, dus ook het recht om bewapend te zijn. Wat mij betreft voeren we dit vandaag nog in inderdaad.
en hoe komen er zoveel wapens daar in de illegaliteit. Wapens die worden gestolen bij inbraak of mensen die hun wapen in een of ander achterbuurt verkopen en dan als gestolen opgeven.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:09 schreef kontknager het volgende:
[..]
Jij hebt zeker ook geen verzekeringen. De kans dat je huis in de fik vliegt is toch heel klein. Waar ben je dan bang voor?
[..]
Nergens in de wereld is sprake van vrij wapenbezit. Tokkies komen niet in aanmerking, daar die nauw betrokken zijn met criminaliteit. Ook in de VS moet je aan voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor een vuurwapen. Dat verklaart het lage aantal incidenten met legale wapens, en het hoge aantal incidenten met illegale wapens.
Discusseer eens op basis van feiten, niet op meningen en hersenspinsels.
Hier een filmpje om de bekrompen geesten van anti wapen dombo's te illustreren:
Naja laten we die amendementen maar doorvoeren dan.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:52 schreef kontknager het volgende:
[..]
Het al mogelijk. Je kan zo een aanvraagformulier bij de politie aanvragen. Het probleem is alleen dat je geen draagverlof zal krijgen als je geen mega hoog inkomen hebt of geen macht hebt. Het enige verschil dat er moet komen is dat een verlof standaard wordt afgegeven, als je voldoet aan de voorwaarden:
1. Geen antecedenten.
2. Uitstekende schietvaardigheid.
3. Schriftelijke toets: wanneer mag ik er wel en niet gebruik van maken, hoe berg ik het op? etc. etc.
4. Geen vrees voor misbruik
5. Geen huisgenoten met antecedenten.
Hoe komen criminelen hier aan wapens? Dat is al een gedeelte van het antwoord.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:53 schreef mirved het volgende:
[..]
en hoe komen er zoveel wapens daar in de illegaliteit. Wapens die worden gestolen bij inbraak of mensen die hun wapen in een of ander achterbuurt verkopen en dan als gestolen opgeven.
Laten we allemaal ons bewapenen alleen maar uit angst en als er dan iets gebeurd snel naar het wapen grijpen. Ja dan gaan we er echt op vooruit.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:45 schreef Voorschrift het volgende:
Ik geloof in het recht op zelfverdediging, dus ook het recht om bewapend te zijn. Wat mij betreft voeren we dit vandaag nog in inderdaad.
Ik vind van wel, er zijn situaties waarin ik gewoon liever zie dat ik mezelf kan verdedigen met wat meer stootkracht dan enkel m'n vuisten. Dat er mafkezen zijn die dan in plaats van hakbijlen met pistolen gaan lopen zal je altijd houden, maar daarom hoef je die mensen nog niet als status quo te stellen, integendeel zelfs.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:57 schreef mirved het volgende:
[..]
Laten we allemaal ons bewapenen alleen maar uit angst en als er dan iets gebeurd snel naar het wapen grijpen. Ja dan gaan we er echt op vooruit.
Dus jij wilt als je ruzie krijgt op straat met iemand. Dat is in principe het ergste wat je normaal overkomt. Die ander meteen dood schietenquote:Op zondag 20 maart 2011 13:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind van wel, er zijn situaties waarin ik gewoon liever zie dat ik mezelf kan verdedigen met wat meer stootkracht dan enkel m'n vuisten. Dat er mafkezen zijn die dan in plaats van hakbijlen met pistolen gaan lopen zal je altijd houden, maar daarom hoef je die mensen nog niet als status quo te stellen, integendeel zelfs.
Dat zal dus niet of zelden gebeuren, omdat je dan de rest van je leven zal verknallen. Vergeet niet dat er in Nederland 40.000 legale wapenbezitters zijn. Hoe vaak zijn er hier incidenten mee gebeurd? 4 in 15 jaarquote:Op zondag 20 maart 2011 13:57 schreef mirved het volgende:
[..]
Laten we allemaal ons bewapenen alleen maar uit angst en als er dan iets gebeurd snel naar het wapen grijpen. Ja dan gaan we er echt op vooruit.
Jij verzekert dan zeker ook je huis of je auto niet? Ik bedoel de kans is zo klein dat er wat zal gebeuren. Waarom dan verzekeren?quote:Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een wapen nodig zou hebben in NL. Lijkt me echt een gestoorde situatie worden als iedereen met wapens rond gaat lopen.
Die mongool zou niet in aanmerking komen. Openbare dronkenschap, andere antecedenten en vrees voor misbruik is voldoende om niet in aanmerking te komen.quote:een mongool zoals dit Rotterdammer bedreigt agenten met hakbijl
bedreigt agenten dan echt niet meer met een hakbijl.
Dat neemt niet weg dat het dragen van een wapen een vals gevoel van veiligheid kan geven en dat eventuele omstanders bij een incident ook gewond kunnen raken.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:33 schreef kontknager het volgende:
Iedere situatie is anders. We weten via statistieken en onderzoeken dat het verbieden van wapens zorgt voor een idiote verhoging van criminaliteit en geweld. Feit is dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. En met deze logica mag de politie eigenlijk ook geen wapens hebben van jou. En moeten keukenmessen ook verboden worden, omdat deze ook voor verkeerde doeleinden gebruikt kunnen worden (of suzuki alto's, omdat die massamoorden plegen)
Het plotseling verbieden van wapens in een cultuur waar dat altijd was toegestaan zal zijn weerslag hebben.. maar dat wil niet zeggen dat het plotseling toestaan van wapens in een cultuur waar dat niet gebruikelijk het omgekeerde efffect heeft.quote:Ja, die zijn absoluut lager. Kijk maar bij mijn bronnenlijst of wikipedia. Heeft wapenbezit daarmee te maken? Gedeeltelijk, maar zeker niet voor de volle mep. Sociale vangnetten zijn net zo belangrijk om mensen perspectief te bieden en van de straat af te houden. Wat we iig. wel weten is dat het verbieden van dergelijke wapens voor een hoop extra ellende zorgt. Stel je eens voor wat er in de VS zal gebeuren als legaal wapenbezit opeens verboden zou worden. De nette wetsgetrouwe burger levert de wapens in, en criminelen hebben vervolgens vrij spel. Zie het als wolven (criminelen) loslaten in een kooi met weerloze schapen.
En zou zit ook toeval zijn? http://en.wikipedia.org/wiki/Kennesaw,_Georgia
Wetsgetrouwe burgers forceren om wapens in huis te hebben. De resultaten zijn een doorn in het oog van anti-wapen personen.
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat iedereen die normaal meedoet in de samenleving recht heeft op bescherming. De politie kan deze bescherming simpelweg niet voldoende bieden, en lopen altijd achter de feiten aan. Wat is er dan in vredesnaam op tegen om mensen zonder antecedenten weerbaarder te maken? We weten dat het zeker niet zal lijden tot meer criminaliteit, en juist minder criminaliteit zorgt. Het is toch volkomen achterlijk dat vrouwen niet eens een busje pepperspray mogen hebben?
In de VS en Tjechië zouden er volgens jouw logica duizenden vuurwapendoden per dag vallen die door legale wapens om het leven komen. Enkel door een ruzie op straat. Denk nou eens na man... check your facts.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Dus jij wilt als je ruzie krijgt op straat met iemand. Dat is in principe het ergste wat je normaal overkomt. Die ander meteen dood schieten
Ehh vals? Waarom draagt de politie dan wapens?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat het dragen van een wapen een vals gevoel van veiligheid kan geven en dat eventuele omstanders bij een incident ook gewond kunnen raken.
De statistieken spreken voor zich. We weten dat het verbieden van wapens het omgekeerde effect heeft. Juist het verbieden van wapens zorgt voor een vals gevoel van veiligheid:quote:Het plotseling verbieden van wapens in een cultuur waar dat altijd was toegestaan zal zijn weerslag hebben.. maar dat wil niet zeggen dat het plotseling toestaan van wapens in een cultuur waar dat niet gebruikelijk het omgekeerde efffect heeft.
In de landen die je als voorbeeld noemt, heerst een goed sociaal klimaat. In de VS is dat niet het geval en dat is goed te zien ook. Daarom zie ik niet zo'n duidelijke relatie tussen veiligheid en particulier wapenbezit.
Ik meen trouwens dat in Finland de wapenwet juist flink is aangescherpt.
Is het trouwens niet zo dat wapens makkelijker in het illegale circuit terechtkomen als ze legaal verkocht mogen worden?
Dat iedereen recht heeft op bescherming kan ik volgen, maar of je dat moet zoeken in particulier wapenbezit.. Dat kon wel eens een vals gevoel van veiligheid geven.
Verder is het gewoon een gegeven dat het leven niet zonder risico is.
Nee, ik sla nu toch ook niet iedereen die op straat loopt meteen kapot of wel?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Dus jij wilt als je ruzie krijgt op straat met iemand. Dat is in principe het ergste wat je normaal overkomt. Die ander meteen dood schieten
Zoals ik al eerder zei, als de discussie over legaal wapenbezit gaat verliest iedere tegenstander alle vormen van logica. Ook al presenteer je de feiten op een dienblad, er wordt overheen gekeken en het wordt genegeerd.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik sla nu toch ook niet iedereen die op straat loopt meteen kapot of wel?
Maar ik vind wel dat wanneer je thuis overvallen wordt, of wanneer je over straat loopt en je wordt bedreigd door criminelen dat je mag terug dreigen met een vuurwapen, of de dreiging beantwoorden met het daadwerkelijk afvuren van dit wapen.
Een simpele "ruzie" er mee oplossen niet, maar dat weet je zelf ook wel.
Andersom net zo dus de hele discussie is a priori kansloos.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, als de discussie over legaal wapenbezit gaat verliest iedere tegenstander alle vormen van logica. Ook al presenteer je de feiten op een dienblad, er wordt overheen gekeken en het wordt genegeerd.
In Nederland kan je legaal een wapen bezitten en dat is niet eens zo heel lastig. Je moet een jaartje lid zijn van een schietclub, wat uurtjes maken, verklarinkje goed gedrag en tada je mag gewoon legaal een wapen kopen.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, als de discussie over legaal wapenbezit gaat verliest iedere tegenstander alle vormen van logica. Ook al presenteer je de feiten op een dienblad, er wordt overheen gekeken en het wordt genegeerd.
Want? Voorlopig zie ik niemand met bronnen/feiten komen die mijn stellingen onderuit halen. Ik heb deze al wel meerdere malen gepresenteerd. Je bent een goed voorbeeld voor mijn eerder post: "Ook al presenteer je de feiten op een dienblad, er wordt overheen gekeken en het wordt genegeerd. "quote:Op zondag 20 maart 2011 14:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Andersom net zo dus de hele discussie is a priori kansloos.
Oh vertel mij wat. Ik bezit ook een verlof voor vuurwapens en heb duizenden stuks munitie in mijn bezit. Toch denken mensen dat schietverenigingen broedplaatsen van criminelen zijnquote:Op zondag 20 maart 2011 14:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In Nederland kan je legaal een wapen bezitten en dat is niet eens zo heel lastig. Je moet een jaartje lid zijn van een schietclub, wat uurtjes maken, verklarinkje goed gedrag en tada je mag gewoon legaal een wapen kopen.
Logica gaat idd. de deur uit als mensen bang worden. Tegenstanders van wapenbezig denken dat iedereen alles verrot gaat knallen terwijl ze wel vol vertrouwen politie, die vaak amper door schietkeuringen komen, wapens in de handen duwen.
Dit is niet het eerste topic hierover. De hele discussie heeft totaal geen zin om dat nergens de bereidheid is de standpunten of feiten van de voor- of tegenstander serieus te overwegen.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:19 schreef kontknager het volgende:
[..]
Want? Voorlopig zie ik niemand met bronnen/feiten komen die mijn stellingen onderuit halen. Ik heb deze al wel meerdere malen gepresenteerd. Je bent een goed voorbeeld voor mijn eerder post: "Ook al presenteer je de feiten op een dienblad, er wordt overheen gekeken en het wordt genegeerd. "
Feit is natuurlijk wel dat jij met je wapen een ongelovelijk grotere kans hebt om mij af te maken als ik zeg iets als een mes in mijn klauwen heb.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:20 schreef kontknager het volgende:
[..]
Oh vertel mij wat. Ik bezit ook een verlof voor vuurwapens en heb duizenden stuks munitie in mijn bezit.
Zodra de gemiddelde Nederlander het woord vuurwapen hoort schiet hij/zij in zijn broek. Niet vreemd hoor als je blindelings afgaat op de media.
Denk het niet. Ik hou me altijd aan de regels, en heb dus nooit een doorgeladen vuurwapen bij me. Het wapen is alleen geladen als ik op de schietbaan staquote:Op zondag 20 maart 2011 14:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Feit is natuurlijk wel dat jij met je wapen een ongelovelijk grotere kans hebt om mij af te maken als ik zeg iets als een mes in mijn klauwen heb.
Het wapen is effectiever en dodelijker, maar voor mij is het een principekwestie. Het is of iedereen wapens, of niemand en dan ook geen leger of politie, niet 1 groep alles. De groep die geen wapens wil met geweld en wapens zorgen dat de andere groep (burgers) die niet heeft.
Jij hoeft geen verdachten aan te houden, of wel soms? Als particulier draag je een wapen voor zelfverdedigingssituaties, dat tot een vals gevoel van veiligheid leidt.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:10 schreef kontknager het volgende:
[..]
Ehh vals? Waarom draagt de politie dan wapens?
Het verbieden van wapens waar ze zijn toegestaan is niet aan de orde.quote:De statistieken spreken voor zich. We weten dat het verbieden van wapens het omgekeerde effect heeft. Juist het verbieden van wapens zorgt voor een vals gevoel van veiligheid:
[ afbeelding ]
Aah, de politie weet altijd van tevoren dat ze bedreigd zullen worden. Geeft jomanda soms les op de politieschool?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jij hoeft geen verdachten aan te houden, of wel soms? Als particulier draag je een wapen voor zelfverdedigingssituaties, dat tot een vals gevoel van veiligheid leidt.
Als je plotseling bedreigt wordt, heb jij geen tijd om je wapen te pakken.
Aangezien de politie wapens draagt om meerdere redenen, is dit een drogredenering
Ja dat heeft zin. In Nederland komen net zoveel schietpartijen voor op scholen als in de VS... maarja politiek gaat niet samen met de realiteit.quote:In Finland is de wapenwet juist aangescherpt na een incident op een school.
We zijn het er allebei over eens dat er meerdere dingen mis zijn. En dan bewapening zeker niet de enige oplossing is. Harder straffen en goede begeleiding voor terugkeer in de samenleving is ook belangrijk. Waar het mij om gaat, is dat mensen meer risico lopen door de huidige wet wapens en munitie dan nodig is.quote:We kwamen al tot de conclusie dat de landen die je als voorbeeld noemt veiliger zijn door het beleid.
Ik meen dat er wel meer landen zijn waar het relatief veilig is, zonder dat burgers wapens mogen dragen.
Ik vind het ook een beetje een uiting van angst om dat te willen en ook symptoombestrijding.
Als het op straat zo onveilig wordt dat het niet verantwoord is om zonder vuurwapen de straat op te gaan, dan is er iets mis in de samenleving, zou je kunnen stellen.
Iedere bekeerde is er één toch?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:00 schreef apple_pie het volgende:
Zoveelste topic hierover en het puilt weer uit van de onwetendheid. Misschien moeten mensen zich eerst in de materie verdiepen ipv reageren uit vooroordelen en aannames.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Spatzmann het volgende:
Ik snap de praktische bezwaren wel. Maar het principe zie ik ook wel zitten. De logica erachter is compleet duidelijk. Desondanks de praktische bezwaren zou ik graag ook vrij wapenbezit in Nederland zien.
En dit stel je gewoon als feit. Het komt echt niet bij je op om eerst even te zoeken naar voorbeelden van (of onderzoeken naar) gevallen van zelfverdediging waarbij mensen die legaal een verborgen wapen droegen?quote:Op zondag 20 maart 2011 14:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jij hoeft geen verdachten aan te houden, of wel soms? Als particulier draag je een wapen voor zelfverdedigingssituaties, dat tot een vals gevoel van veiligheid leidt.
Als je plotseling bedreigt wordt, heb jij geen tijd om je wapen te pakken.
Ik hoef je niet uit te leggen dat de taak van een agent meer behelst, hoop ik?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:01 schreef kontknager het volgende:
[..]
Aah, de politie weet altijd van tevoren dat ze bedreigd zullen worden. Geeft jomanda soms les op de politieschool?
Als het toch niet uitmaakt, kun je het net zo goed laten.quote:Ja dat heeft zin. In Nederland komen net zoveel schietpartijen voor op scholen als in de VS... maarja politiek gaat niet samen met de realiteit.
Waarom blijf je vasthouden aan dat riedeltje?quote:We zijn het er allebei over eens dat er meerdere dingen mis zijn. En dan bewapening zeker niet de enige oplossing is. Harder straffen en goede begeleiding voor terugkeer in de samenleving is ook belangrijk. Waar het mij om gaat, is dat mensen meer risico lopen door de huidige wet wapens en munitie dan nodig is.
Ach, wanneer het nou eindelijk eens duidelijk word voor mensen dat wapens niemand vermoorden, maar de eigenaren daarvan wel dan veranderd er al een hele hoop in hun denkpatroon neem ik aan. Dat zou ik tenminste wel logisch vinden.quote:Op zondag 20 maart 2011 14:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
En andere wapens? Mag een burger een nuke bezitten of een tank?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die dingen schieten niet vanzelf, je moet echt de trekker overhalen. En als gestoorde psychopaat vind je altijd wel een manier om schade te berokkenen, daar heb je echt geen vergunning voor nodig of vrij wapenbezit.
Ergo, laat de normale burger ook in z'n recht staan op zelfverdediging.
Klopt, maar het komt zelden voor dat deze wapens burgers redden. Het is doorgaans puur voor zelfverdediging. Daarom is het scheef dat alleen de overheid dit recht heeft.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik hoef je niet uit te leggen dat de taak van een agent meer behelst, hoop ik?
Een vuurwapen hebben wil niet zeggen dat je de trekker over zal halen. Vaak is het tonen al voldoende om de situatie onder controle te krijgen. Daarnaast is het altijd een laatste redmiddel.quote:Waarom blijf je vasthouden aan dat riedeltje?
Wou je echt op straat gaan schieten als je bedreigd wordt?
Hoeveel denk je dat je werkelijk aan zo'n ding hebt, als het erop aankomt?
Dat plaatje is echt kansloosquote:Op zondag 20 maart 2011 14:10 schreef kontknager het volgende:
De statistieken spreken voor zich. We weten dat het verbieden van wapens het omgekeerde effect heeft. Juist het verbieden van wapens zorgt voor een vals gevoel van veiligheid:
[ afbeelding ]
Maar iedere kleuter weet dat anderen dan ook meer wapens hebben. Het is gebaseerd op angst voor de boze buitenwereld.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:12 schreef apple_pie het volgende:
En dit stel je gewoon als feit. Het komt echt niet bij je op om eerst even te zoeken naar voorbeelden van (of onderzoeken naar) gevallen van zelfverdediging waarbij mensen die legaal een verborgen wapen droegen?
Iedere kleuter met een beetje fantasie kan zich zelfs zonder die moeite al genoeg situaties voorstellen waarin het wel nut kan hebben... Iets genuanceerder en doordachter reageren mag wel dus.
Mijn eerste gedachte: het stereotype dat gunlovers niet de slimste mensen zijn wordt bevestigd door die Americaan. Wat een taalfouten voor een native speaker!quote:Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
we are a armed culture. i owned my first rifle at 8 years old, learned to shoot at 6.
if criminals are going to have guns why cant the people defend themselfs against guns??
its also a huge defence against invasion, in WW2 Japan invaded a part of Alaska, the citizens beat the Japanese army befor our soldiers could arrive.
The biggest reason is because we wont to ensure our government does not get to powerful. this way the people also have more firepower then the government so we wont have our rights striped from us'
Nu is de vraag, moeten we het wapenbezit hier ook invoeren?
Ironie.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte, het stereotype dat gunlovers niet de slimste mensen zijn wordt bevestigd door die Americaan. Wat een taalfouten voor een native speaker!
Hij ging nog wel naar een of andere militaire school in New Mexicoquote:Op zondag 20 maart 2011 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte: het stereotype dat gunlovers niet de slimste mensen zijn wordt bevestigd door die Americaan. Wat een taalfouten voor een native speaker!
Ehh, je weet dat er in de VS en Nederland een evenredig aantal schietpartijen voorkomen op scholen? Gebaseerd op inwonersaantallen. Je zet je eigen heel erg buitenspel.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:42 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Dat plaatje is echt kansloos. Als wapens verboden waren en moeilijk te verkrijgen hadden die kinderen ze waarschijnlijk niet eens gehad.
[..]
Maar iedere kleuter weet dat anderen dan ook meer wapens hebben. Het is gebaseerd op angst voor de boze buitenwereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |