abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94331515
Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
we are a armed culture. i owned my first rifle at 8 years old, learned to shoot at 6.
if criminals are going to have guns why cant the people defend themselfs against guns??
its also a huge defence against invasion, in WW2 Japan invaded a part of Alaska, the citizens beat the Japanese army befor our soldiers could arrive.

The biggest reason is because we wont to ensure our government does not get to powerful. this way the people also have more firepower then the government so we wont have our rights striped from us'

Nu is de vraag, moeten we het wapenbezit hier ook invoeren?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94331600
Als er meer wapens zijn zullen criminelen zich daar ook beter tegen wapenen.
Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen lijkt me niet wenselijk.

Ik geloof dat ze in de USA jaarlijks zo'n 75.000 "gun related incidents hebben".
Dat is dan incl. zelfmoordpogingen, ongelukken, opzet.

Omgerekend naar de NL bevolking zou dat op 10 incidenten per dag komen.
pi_94331688
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
Als er meer wapens zijn zullen criminelen zich daar ook beter tegen wapenen.
Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen lijkt me niet wenselijk.

Ik geloof dat ze in de USA jaarlijks zo'n 75.000 "gun related incidents hebben".
Dat is dan incl. zelfmoordpogingen, ongelukken, opzet.
veiliger wordt het niet met zo op de straat.
Hier is het wilde westen niet. Daar wel.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:37:55 #4
167595 mirved
Infobesitas
pi_94331740
Nee, niet voor niks zoveel doden in de VS. Vervang ieder incident dat afgelopen jaren is gebeurd in NL met een mes dan maar door een pistool. Als iedereen een pistool heeft gaan er ook een hoop meer de illegaliteit in. Als iemand kwaad wordt en even zijn controle verliest grijpt ie meteen naar zijn pistool. Daarnaast hoe vaak lees je wel niet over ongelukken dat een kind zich zelf of een ander per ongeluk neer knalt omdat papa het wapen niet had opgeruimd. Het voorbeeld dat meneer aanhaalt betekend dus ook dat als een land de VS aanvalt ze dus ook gewoon alle burgers zullen neermaaien omdat dat allemaal potentiële vijanden zijn.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_94331744
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:36 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

veiliger wordt het niet met zo op de straat.
Hier is het wilde westen niet. Daar wel.
Maar de hamvraag is dan: Moet je wapens dan juist wel of juist niet toestaan.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94331837
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:38 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar de hamvraag is dan: Moet je wapens dan juist wel of juist niet toestaan.
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:42:15 #7
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94331867
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
Je kan gewoon een nieuwe amendment maken die de second amendment ongeldig maakt.

Verder ben ik tegen open wapenbezit zoals in de VS. Vuurwapens moet je extreem voorzichtig mee omgaan. Vaak zal een wapen een conflict verergeren en vallen er doden die er anders niet vallen, denk maar aan een burenruzie, ruzie in een gezin, een inbraak of iemand in een depressie. In de VS gaan er vele malen (15 à 20 keer) meer mensen dood per hoofd van de bevolking door vuurwapens dan in Nederland.

In de VS kan je zelfs als burger semiautomatische assault rifles bij je dragen.

pi_94331910
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?
Nee, want wat kan een volk dat wapens heeft (volgens die militair dan) omdat ze de regering wantrouwen zichzelf wel organiseren en met enkel vuurwapens zichzelf verdedigen? Antwoord: nee
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94331967
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nee, want wat kan een volk dat wapens heeft (volgens die militair dan) omdat ze de regering wantrouwen zichzelf wel organiseren en met enkel vuurwapens zichzelf verdedigen? Antwoord: nee
Nee maar om de zoveel tijd heb je weer 1 of andere gek die een slachtpartij aan richt op een universiteit, supermarkt, of waar dan ook.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94332078
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee maar om de zoveel tijd heb je weer 1 of andere gek die een slachtpartij aan richt op een universiteit, supermarkt, of waar dan ook.
Precies :)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94332206
Echter het zit ook in de cultuur waar Amerika nu mee zit.

Als je het ook mee vergelijken in Canada, waar ook vele wapenbezit te vinden, en of ook in Finland.
Daar vallen veel minder doden dan in VS.

Ze zeggen ook dat wapens doden mensen niet, maar mensen doden andere juist.

Echter vind ik dat mensen met wapen gewoon meer kans op slechte af dan zonder.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94332255
Om de zoveel tijd is er weer eens iemand die met vrij wapenbezit op de proppen komt. Is er nou werkelijk niks belangrijkers te bedenken als het om vrijheid gaat dan het vrij dragen van wapens? Richt je bijvoorbeeld eerst eens op de economische onvrijheid die is Nederland en heel veel andere landen bestaat...
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:55:21 #13
167595 mirved
Infobesitas
pi_94332260
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Spatzmann het volgende:
Ik snap de praktische bezwaren wel. Maar het principe zie ik ook wel zitten. De logica erachter is compleet duidelijk. Desondanks de praktische bezwaren zou ik graag ook vrij wapenbezit in Nederland zien.
welke voordelen?

Benoem ze eens fatsoenlijk.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:57:17 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_94332307
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
Onzin, allereerst is het een onderdeel van de grondwet, en ook die is te wijzigen. Weliswaar zijn de procedures daarvoor complexer, en de vereisten voor een wijziging zwaarder (het verschil tussen de grondwet en de andere wetten), maar het kan wel. Daarnaast is in veel staten door de eigen wetgeving het bezit van vuurwapens wel degelijk aan banden gelegd.

In sommige staten verschilt het nauwelijks van de Nederlandse regels, inclusief de mentaliteit dat elke sportschutter al bij voorbaat als een paranoide aspirant-moordenaar gezien wordt, en het politiek veel makkelijker scoort om het de sportschutter onmogelijk te maken zijn hobby uit te oefenen, dan daadwerkelijk iets de doen aan wapens die daadwerkelijk voor misdrijven worden gebruikt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:57:35 #15
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94332320
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Echter het zit ook in de cultuur waar Amerika nu mee zit.

Als je het ook mee vergelijken in Canada, waar ook vele wapenbezit te vinden, en of ook in Finland.
Daar vallen veel minder doden dan in VS.

Ze zeggen ook dat wapens doden mensen niet, maar mensen doden andere juist.

Echter vind ik dat mensen met wapen gewoon meer kans op slechte af dan zonder.
Klopt, in Canada en Finland hebben mensen ook wapens, maar er zjn er niet zo veel per hoofd van de bevolking als in de VS. Wat verklaart dat er minder doden zijn.
pi_94332347
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:57 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Klopt, in Canada en Finland hebben mensen ook wapens, maar er zjn er niet zo veel per hoofd van de bevolking als in de VS. Wat verklaart dat er minder doden zijn.
Vergeet Zwitserland niet.
-Linkse Boomknuffelaar
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:01:18 #17
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_94332432
Wapens voor burgers verbieden en uitsluitend beschikbaar stellen voor beroepen waarbij deze nodig zijn.

Airsoft replica's toestaan. :Y
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:06:31 #18
165512 MASD
Music is dead.
pi_94332572
Wapenbezit is voor blanke mensen die bang zijn voor negers, en voor mafketels.

Beiden zouden geen wapens mogen hebben.
Long live music.
pi_94332617
Natuurlijk niet, als maatschappij moet je ervoor zorgen dat het aantal wapens naar beneden gaat ipv naar boven. Iedereen die pro-wapenbezit is leeft in angst, angst voor de zeer geringe kans op een situatie waarin het zogenaamd wenselijk is om eveneens een wapen te bezitten. Alleen domme, angstige mensen prefereren een samenleving met veel wapens boven een samenleving met weinig wapens.
pi_94334379
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:41 schreef MaGNeT het volgende:

Ja dan ga je er harder in. Maar het idee dat je zo bang bent voor je eigen democratisch gekozen regering dat je vuurwapens nodig hebt is eigenlijk veel enger dan het risico van een buitenlandse inval. Dat principe was leuk in 1777 maar anno 2011 is het een redenatie van niks natuurlijk.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:13:18 #21
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_94334470
Maar als je in de VS je wapen gebruikt, dan weet je ook dat de rest van je leven verpest is.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_94334552
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:13 schreef mlg het volgende:
Maar als je in de VS je wapen gebruikt, dan weet je ook dat de rest van je leven verpest is.
Nah, dat geld alleen als je het vuurwapen in een misdrijf gebruikt omdat dan de strafmaat subiet omhoog gaat maar dat is Nederland niet anders.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:17:24 #23
294269 mlg
pi_94334594
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nah, dat geld alleen als je het vuurwapen in een misdrijf gebruikt omdat dan de strafmaat subiet omhoog gaat maar dat is Nederland niet anders.
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:26:30 #24
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94334876
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:17 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.
Weet je het zeker?

Moorden met behulp van vuurwapens per honderdduizend mensen.

Nederland 0.36
Verenigde Staten 7.07

http://en.wikipedia.org/w(...)m-related_death_rate
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:29:21 #25
294269 mlg
pi_94334990
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Weet je het zeker?

Moorden met behulp van vuurwapens per honderdduizend mensen.

Nederland 0.36
Verenigde Staten 7.07

http://en.wikipedia.org/w(...)m-related_death_rate
Ik had het over de randstad he. In NY en Amsterdam zouden evenveel slachtoffers door een misdrijf vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')