veiliger wordt het niet met zo op de straat.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:33 schreef MaGNeT het volgende:
Als er meer wapens zijn zullen criminelen zich daar ook beter tegen wapenen.
Een wapenwedloop tussen burgers en criminelen lijkt me niet wenselijk.
Ik geloof dat ze in de USA jaarlijks zo'n 75.000 "gun related incidents hebben".
Dat is dan incl. zelfmoordpogingen, ongelukken, opzet.
Maar de hamvraag is dan: Moet je wapens dan juist wel of juist niet toestaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
veiliger wordt het niet met zo op de straat.
Hier is het wilde westen niet. Daar wel.
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:38 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is dan: Moet je wapens dan juist wel of juist niet toestaan.
Je kan gewoon een nieuwe amendment maken die de second amendment ongeldig maakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
Zit elders middenin een discussie met een Amerikaanse soldaat die pro-wapenbezit is;
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
Nee, want wat kan een volk dat wapens heeft (volgens die militair dan) omdat ze de regering wantrouwen zichzelf wel organiseren en met enkel vuurwapens zichzelf verdedigen? Antwoord: neequote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?
Nee maar om de zoveel tijd heb je weer 1 of andere gek die een slachtpartij aan richt op een universiteit, supermarkt, of waar dan ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nee, want wat kan een volk dat wapens heeft (volgens die militair dan) omdat ze de regering wantrouwen zichzelf wel organiseren en met enkel vuurwapens zichzelf verdedigen? Antwoord: nee
Preciesquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee maar om de zoveel tijd heb je weer 1 of andere gek die een slachtpartij aan richt op een universiteit, supermarkt, of waar dan ook.
welke voordelen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Spatzmann het volgende:
Ik snap de praktische bezwaren wel. Maar het principe zie ik ook wel zitten. De logica erachter is compleet duidelijk. Desondanks de praktische bezwaren zou ik graag ook vrij wapenbezit in Nederland zien.
Onzin, allereerst is het een onderdeel van de grondwet, en ook die is te wijzigen. Weliswaar zijn de procedures daarvoor complexer, en de vereisten voor een wijziging zwaarder (het verschil tussen de grondwet en de andere wetten), maar het kan wel. Daarnaast is in veel staten door de eigen wetgeving het bezit van vuurwapens wel degelijk aan banden gelegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:30 schreef Dutchnative het volgende:
'here its very different, its in our constitution that is one of the laws that the Government can NEVER revoke.
Klopt, in Canada en Finland hebben mensen ook wapens, maar er zjn er niet zo veel per hoofd van de bevolking als in de VS. Wat verklaart dat er minder doden zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Echter het zit ook in de cultuur waar Amerika nu mee zit.
Als je het ook mee vergelijken in Canada, waar ook vele wapenbezit te vinden, en of ook in Finland.
Daar vallen veel minder doden dan in VS.
Ze zeggen ook dat wapens doden mensen niet, maar mensen doden andere juist.
Echter vind ik dat mensen met wapen gewoon meer kans op slechte af dan zonder.
Vergeet Zwitserland niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:57 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Klopt, in Canada en Finland hebben mensen ook wapens, maar er zjn er niet zo veel per hoofd van de bevolking als in de VS. Wat verklaart dat er minder doden zijn.
Ja dan ga je er harder in. Maar het idee dat je zo bang bent voor je eigen democratisch gekozen regering dat je vuurwapens nodig hebt is eigenlijk veel enger dan het risico van een buitenlandse inval. Dat principe was leuk in 1777 maar anno 2011 is het een redenatie van niks natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:41 schreef MaGNeT het volgende:
Stel dat je een land wil binnenvallen waarvan je weet dat 60% van de burgers vuurwapens heeft, zou je dan een andere strategie gebruiken dan wanneer de bevolking niet meer dan een Ikea messenset heeft?
Nah, dat geld alleen als je het vuurwapen in een misdrijf gebruikt omdat dan de strafmaat subiet omhoog gaat maar dat is Nederland niet anders.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:13 schreef mlg het volgende:
Maar als je in de VS je wapen gebruikt, dan weet je ook dat de rest van je leven verpest is.
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, dat geld alleen als je het vuurwapen in een misdrijf gebruikt omdat dan de strafmaat subiet omhoog gaat maar dat is Nederland niet anders.
Weet je het zeker?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Ik heb ergens gelezen dat in Amerika niet meer dodelijke slachtoffers door vuurwapen geweld zijn in tegenstelling tot Nederland. Sowieso de criminaliteit is in de randstad gemiddeld net zoveel als in Amerika.
Ik had het over de randstad he. In NY en Amsterdam zouden evenveel slachtoffers door een misdrijf vallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Moorden met behulp van vuurwapens per honderdduizend mensen.
Nederland 0.36
Verenigde Staten 7.07
http://en.wikipedia.org/w(...)m-related_death_rate
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |