daar ben ik het niet mee eens, het zijn hele goede vaklui met ervaring van Big Brother 1 tot aan De Gouden Kooi en alles wat er tussen lag. Dus ze hebben enorm veel kennis van zaken! Budgetten en bedrijfsprocessen, die helpen dit format op dit moment volgens mij niet. Ligt niet aan de makers, gezien de riemen die ze hebben roeien ze behoorlijk, zwaar respect.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat eerste betwijfel ik. En ook betwijfel ik dat die programma's in dat geval net zo zullen scoren. Denk zelfs eerder dat dat wel eens een negatief -want minder mystificerend- effect zal hebben.
Dat de makers van SST de kennis ontberen, staat daarbuiten ook voor mij als een paal boven water.
RLS, is een soap over echte mensen, of je ze nou ENG filmt of 24-7, al begrijp ik je gevoel erbij wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:20 schreef Copycat het volgende:
Ik vind programma's als BzV en jungledames geen echte RLS en daarom niet vergelijkbaar met SST. RLS hangt imo toch vooral samen met het 24/7-principe.
zeker!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:17 schreef BobdeStreamer het volgende:
Briljante Reality zit hem dan ook in de uitvoering waarvan Boer zoekt vrouw een recent voorbeeld is.
het is gewoon toegestaan meerdere posts in één post te beantwoorden en quoten he?quote:
irritant, misschien is dit idee dan toch wel wat: Posts samenvoegen bij meerdere reacties op hetzelfde topique.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:35 schreef Danny het volgende:
het is gewoon toegestaan meerdere posts in één post te beantwoorden en quoten he?
heb Flashback gezien en het was zeer leuk. Ze hadden veel meer dan 800.000 kijkers en ga zeker volgende week weer kijken,quote:
Wat jij slechte elementen noemt zijn volgens mij juist de dingen die bij het publiek aanslaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:35 schreef Danny het volgende:
Of het geweldige tv? Natuurlijk niet; het is complete bagger, maar dat doet er niet toe want het is vermakelijk. Schandalig is hoe ze die meiden zonder enige uitleg een kip laten slachten, wat zichbaar meerdere malen misgaat. Dat is onnodig met een beetje begeleiding.
Dat zo'n griet door een slang gebeten wordt is slordig en ik vraag me af of de makers geen nalatigheid kan worden verweten.
Haal die slechte elementen eruit en je hebt hersenloos vermaak dat op SBS niet zou misstaan. Nederland heeft er een campingzender bij. Is dat erg? Allerminst. Niets leuker dan lachen om anderen, zelfs al is de domheid totaal gespeeld.
Wij van WC-eend...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Het ligt niet aan de makers volgens de makers
Zondag om 19.00 is er een herhalingquote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:43 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
LS was erg leuk.
Heb helaas gisteravond niet gekeken ivm SST, hopelijk komt er nog een herhaling van gisteren?
Het is dan wel zo leuk als het ook nog ergens over gaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:29 schreef ditisHuub het volgende:
...maar wel 1 dat werkt, en dat is het enige wat telt...
Met tien vakkundige timmermannen bouw je nog niet een goed huis.quote:
Echte mensen waar vind je ze nogquote:
En dat is natuurlijk harstikke leuk voor je Huubquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:29 schreef ditisHuub het volgende:
Ik smul als kijker, en als maker, van EMIDJ iig,
Komt door servioquote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:28 schreef hamster90 het volgende:
1930 SECRET STORY 1,1 2,7 163.000
2420 SECRET STORY 0,4 3,9 56.000
Hoe krijgen ze het voor elkaar!
Voorbeschouwing voetbal ofzo?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:28 schreef hamster90 het volgende:
En zo is er elke keer wel een slap excuus te vinden.quote:
Nou ja ik probeer ook maar wat.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
En zo is er elke keer wel een slap excuus te vinden.
Verwend of fervent?quote:
In de rest van je post weet je dat dan aardig te verbloemen. Maar ben je nu -net als ik - een verwend kreng of ben je een fervent kijker?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:48 schreef dimi1972 het volgende:
damzzz je hebt mijn geheim nu al geraden
yep ik ben dyslectisch
Laten we het dan maar op verwend houden hehequote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
In de rest van je post weet je dat dan aardig te verbloemen. Maar ben je nu -net als ik - een verwend kreng of ben je een fervent kijker?
Oei! En onterecht want ik vond het best een aardige uitzending.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:28 schreef hamster90 het volgende:
Ik denk dat een normaal weldenkend mens zich niet zo snel op zal geven. Ten eerste kost het tijd dus die moet je hebben. Ten tweede wat doet het met je reputatie buiten. Ten derde je moet een bepaalde vorm van mediageilheid hebben om er aan mee te willen doen en met je kop op tv te komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:09 schreef haroldvanhoof het volgende:
deze RLS 2.0 HAD zeker potentie, maar men heeft de verkeerde mensen gecast, geheimen die niet boeiend zijn, een presentator die 100 x nix is,als je het enkel en alleen op tv kijkt om 19.30 uur is er geen touw aan vast te knopen, mensen die het live willen volgen via de live streams haken af omdat ALS er al is iets leuks gebeurd er streamlocks op komen, er word gerommeld met stemmen , er word gerommeld door bv een bepaald persoon via een omweg terug er in te brengen ( want de regie wilde sex op tv), de bewoners mogen niet vrij uit praten, de regie bepaald alles,.nu er veel geheimen op het spel staan ( wat de schuld is van de regie door er ineens zoveel clous in te gooien ) kan en mag men alleen nog maar drukken voor iemands geheim als de regie het toestaat, de opdrachten en missies zijn kinderachtig , etc etc,. jammer het is een gemiste kans, zet er 15 intresante mensen in , met ECHTE geheimen, 1 of 2 presentators die zowiezo al kijkers trekken, en je bent al een heel eind op de juiste weg,. de meeste bewoners die er nu in zitten , hebben ze vlug vlug bij een casting bureau vandaan getrokken en er een zogenaamd geheimpje aan geplakt,.
Ik kijk af en toe nog een uitzending en zo ook gister. Ik vond het weer een hele matige, hij rammelde weer van alle kanten. Veel slordigheden in beeld en geluid en situaties waarvan ik dacht dat ze al eens in andere RLS-en aan de orde zijn geweest (voorlezen handleiding in Duits en gedoe met het condoom bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:33 schreef Copycat het volgende:
De belangrijkste reden is imo dat het programma niet boeit. Omdat het simpelweg niet goed in elkaar zit. Daar hoeven geen externe factoren bijgehaald te worden.
Dit is inderdaad wel typerend. Al vanaf de eerste uitzending zitten er tal van dergelijke slordigheden / blunders in de uitzendingen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kijk af en toe nog een uitzending en zo ook gister. Ik vond het weer een hele matige, hij rammelde weer van alle kanten. Veel slordigheden in beeld en geluid en situaties waarvan ik dacht dat ze al eens in andere RLS-en aan de orde zijn geweest (voorlezen handleiding in Duits en gedoe met het condoom bijvoorbeeld)
Het is af en toe slecht te verstaan en als je niet altijd direct de stemmen van de bewoners herkent, is het af en toe nauwelijks te volgen. Dat de presentator Servio een uitspraak van Gerard in de mond legt over Aafke en eigenlijk ook nog eens Aafke bedoelt, maakte de begrijpbaarheid er ook niet beter op.
Mooie afsluiter ook: leader loopt al en "NOU, DAT WAS ...."
Je zet de Stones van weleer dus wél op een lijn met deze commerciële rommel. Want je denkt dat ik destijds net zo had gereageerd als ik nu doe, namelijk zonder waardering voor wat er wordt neergezet.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:31 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk jouw reactie die ik quote 2 berichten hiervoor met de kritiek die er destijds ongetwijfeld ook op de Rolling Stones waren.... in mijn ogen nogal een verschil namelijk.
Tuurlijk is het de waan van de dag, maar het gaat hier toch over commerciele tv, is er een ander soort televisie dan die van de waan van de dag in dit genre, vraagteken
BZV of IV kunnen ook zo op de commercielen, dat verschilt echt niet van andere reallifesoaps hoor.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zet de Stones van weleer dus wél op een lijn met deze commerciële rommel. Want je denkt dat ik destijds net zo had gereageerd als ik nu doe, namelijk zonder waardering voor wat er wordt neergezet.
Boer zoekt Vrouw is een soortgelijk concept dat toch echt al een flink aantal jaren meegaat. Ik kijk er niet naar, maar miljoenen mensen houden het al jaren vol. Programma's als Ik Vertrek houden het ook jaren vol. Het kan dus ook anders.
Ik vond en vind Secret Story altijd meer rond het 22-23 uur tijdstip passen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:34 schreef beroet het volgende:
Ik blijf denken dat het uitzendtijdstip 19.30 - 20.30, met op ander net rtl4 nieuws gevolgd door nos journaal iets te veel competitie is. Maar zoals velen ben ik één van die stuurlui aan de wal.
Alsof mensen die het nieuws volgen ook SST volgen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:34 schreef beroet het volgende:
Ik blijf denken dat het uitzendtijds.tip 19.30 - 20.30, met op ander net rtl4 nieuws gevolgd door nos journaal iets te veel competitie is. Maar zoals velen ben ik één van die stuurlui aan de wal.
Het ging om 'de waan van de dag'. Deze programma's houden het jaren vol terwijl dat jungle-gebeuren eenmalig goedkoop scoren is.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
BZV of IV kunnen ook zo op de commercielen, dat verschilt echt niet van andere reallifesoaps hoor.
Nou en? Wees blij dat niet alles 10 seizoenen meegaat. En ik vind EMINDJ niet goedkoper scoren dan een BZV, zelfde principe.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Het ging om 'de waan van de dag'. Deze programma's houden het jaren vol terwijl dat jungle-gebeuren eenmalig goedkoop scoren is.
Ik ben niet afkerig van een beetje duurzaamheid door bewezen kwaliteit.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nou en? Wees blij dat niet alles 10 seizoenen meegaat. En ik vind EMINDJ niet goedkoper scoren dan een BZV, zelfde principe.
Eeeh?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat de presentator Servio een uitspraak van Gerard in de mond legt over Aafke en eigenlijk ook nog eens Aafke bedoelt, maakte de begrijpbaarheid er ook niet beter op.
Zie je! Hartstikke onduidelijk.quote:
Ja ik ga dat ook doenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:35 schreef Arcee het volgende:
Ik kijk eigenlijk alleen nog naar de laatste minuten van de liveshow en naar de uitzending van vrijdag waarin terug wordt gekeken met degene die is weggestemd om te kijken hoe die reageert op wat de geheimen waren.
Maar dat is niet de reden van de tegenvallende kijkcijfers.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel typerend. Al vanaf de eerste uitzending zitten er tal van dergelijke slordigheden / blunders in de uitzendingen.
Ik begrijp dan ook niet hoe Huub kan beweren dat het wemelt van de ervaring en dat er een puike prestatie wordt neergezet. Ik denk dat hij collega's niet wil afvallen, maar het is natuurlijk gelul. Dit is de meest amateuristische, klungelig gemaakte RLS sinds 1999.
Ik zeg niet dat ze hun best niet doen, maar het wemelt van de blunders. En dat heeft ze meteen al na de eerste uitzending pakweg 100.000 vaste kijkers gekost. Die hebben daar geen zin in.
Geweldig tochquote:Op maandag 28 maart 2011 10:40 schreef Stefan het volgende:
EMIDJ is idd geen reallifesoap, het is net als Oh Oh Cherso een door de redactie bedacht verhaal. Je bedenkt van te voren welke opdrachten je gaat doen, je filmt alles, daarna spot je alle fragmenten zodat je een overzicht hebt van alle momenten en dan ga je het zo monteren dat het leuk is. Je gebruikt een klein gedeelte van het materiaal. Dat moet met de juiste casting wel leuk worden. Zoals die idioot met die bril die gebeten werd door de slang. Bij life and Cooking bekende ze als 8 jarige naakt in de tuin te gaan liggen met slakken op dr omdat ze fan was van Fear Factor. Welke ouders laten 8 jarigen naar FF kijken
quote:1636
MAKE ME A SUPERMODEL AUSTRALIE
0,3 2,6 42.000
1735
SECRET STORY SO FAR
0,2 1,1 29.000
1833
EXTREME MAKEOVER HOME EDITION
Ja maar het was mooi weer, heel NL zat op een terrasquote:
Zometeen zit heel NL om 9 uur nog op het terras.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:40 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja maar het was mooi weer, heel NL zat op een terras
De mensen die er online veel mee bezig zijn, zijn over het algemeen echte RSL-liefhebbers. En die balen dat "hun" genre om zeep wordt geholpen. Want dit is de doodsteek waarschijnlijk, wie gaat zich in godsnaam hierna nog aan een dergelijk format wagen in Nederland?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:49 schreef itsme het volgende:
Viel me gisteren op dat overal waar ik online was. bv op twitter en hier op fok er enorm veel boze mensen waren. Heel veel gemopper op de makers van dit programma. Is altijd wel zo maar gisteren was het heel erg. Ze doen hetzelf hoor. Ze jagen de kijkers die e nog hebebn nu ook weg door niet consequent te zijn.
Na DGK was het al dood, dit is meer een poging het nieuw leven in te blazen, tevergeefs.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:03 schreef Gert het volgende: . En die balen dat "hun" genre om zeep wordt geholpen. Want dit is de doodsteek waarschijnlijk, wie gaat zich in godsnaam hierna nog aan een dergelijk format wagen in Nederland?
DGK had tenminste nog tegen de half miljoen kijkers per aflevering, het laatste jaar, en de finale zo'n miljoen. Zulke cijfers zouden SST tot een succes maken.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Na DGK was het al dood, dit is meer een poging het nieuw leven in te blazen, tevergeefs.
jup, vooral door het op net 5 te gooien; een zender die sowieso al bijna door niemand bekeken wordt.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:03 schreef Gert het volgende:
[..]
De mensen die er online veel mee bezig zijn, zijn over het algemeen echte RSL-liefhebbers. En die balen dat "hun" genre om zeep wordt geholpen. Want dit is de doodsteek waarschijnlijk, wie gaat zich in godsnaam hierna nog aan een dergelijk format wagen in Nederland?
Opmerkelijk is verder dat Secret Story in de twee andere landen waar het al draaide, een enorm succes was.
En nou kun je de kijkersmarkten niet één-op-één met elkaar vergelijken natuurlijk. Maar als het zó ontzéttend veel succesvoller was in Frankrijk en Portugal, dan lijkt het er toch op dat de Nederlandse productie een kans om iets aansprekends neer te zetten gewoon verkloot heeft.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 28 maart 2011 14:03 schreef Gert het volgende:
[..]
De mensen die er online veel mee bezig zijn, zijn over het algemeen echte RSL-liefhebbers. En die balen dat "hun" genre om zeep wordt geholpen. Want dit is de doodsteek waarschijnlijk, wie gaat zich in godsnaam hierna nog aan een dergelijk format wagen in Nederland?
Opmerkelijk is verder dat Secret Story in de twee andere landen waar het al draaide, een enorm succes was.
En nou kun je de kijkersmarkten niet één-op-één met elkaar vergelijken natuurlijk. Maar als het zó ontzéttend veel succesvoller was in Frankrijk en Portugal, dan lijkt het er toch op dat de Nederlandse productie een kans om iets aansprekends neer te zetten gewoon verkloot heeft.
Nou dat is niet waar, Net5 had een heel duidelijke profiel voor een bepaalde groep mensen. Ze hebben dus ook een zender naar de kloten geholpen.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:06 schreef Danny het volgende:
[..]
jup, vooral door het op net 5 te gooien; een zender die sowieso al bijna door niemand bekeken wordt.
Zowaar een verbetering tov vorige weekquote:
Alleen de herhaling vorige week veel beterquote:1930 SECRET STORY 1,3 3,2 206.000
quote:2321 SECRET STORY 0,7 3,7 104.000
Pakweg van 11 uur 's avonds tot 10 uur 's ochtends ligt de hele bende daar op bed ja, behalve als er drank is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:38 schreef Stefan het volgende:
Er gebeurt ook geen fuck in dat huis. Steeds als ik ziggo inschakel liggen ze op bed.
Onzin. Het wordt gewoon verkeerd uitgevoerd door de zender en door Endemol. Het is een beetje makkelijk om te roepen dat een RLS niet meer werkt. Ik was al bang voor dat mensen nu zo over een RLS zouden gaan denken maar dat is niet terecht. Als het BB had geheten of van mijn part DGK had het alleen al op naamsbekendheid meer gescoord. Maar goed, dat is het niet alleen natuurlijk.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Na DGK was het al dood, dit is meer een poging het nieuw leven in te blazen, tevergeefs.
Nee psies, ze kunnen nu wel leuk allerlei trucjes uithalen om via "buzz" nieuwe kijkers aan te trekken maar aar is het nu toch echt wel te laat voor, ze hebben het in het begin al verprutst helaas. Wat ze nu alleen nog kunnen doen is alleen de vaste kijkers proberen vast te houden zodat ze het uit kunnen zingen tot de 3 maanden om zijn. Sad but true.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:47 schreef Gert het volgende:
Geen veranderende trend meer te zien. Mensen die nu nog kijken, blijven dat wel doen. Nieuwe kijkers komen er ook niet meer bij.
Het is natuurlijk wel lachen dat ze drie maanden in zo'n saai huis hebben gezeten met niets te doen en dan komen ze buiten en blijkt dat er amper mensen gekeken hebben en dat het met de populariteit wel mee valt. Ik zal ze lopend op staat iig niet herkennen.quote:Op maandag 28 maart 2011 10:19 schreef Zana het volgende:
Het is wel lachen wanneer ze op de stream speculeren, hoe populair ze wel niet zijn wanneer ze uit het programma komen...vooral Monique heeft daar een handje van. Gisteren ging het erom wie ze nominieren en een van de redenen was, wie het goed kan gebruiken om lang(er) in het programma te blijven zitten voor zijn eigen promotie (Maik - modellenwerk, Joanna - winkel, Servio - wou volgens mij graag TV werk doen, Philip wil er ook graag iets doen, waarvoor die bekend moet zijn (iets met Clowns?? was mij niet helemaal duidelijk)
ook hadden ze (Karim en Joanna) gisteren een discussie over goede doelen die ze eventueel willen oprichten of steunen als ze winnen, kwam op mij heeeeel gemaakt over (zou de Jaap truc nog een keertje lukken bij het stempubliek)
bron?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:42 schreef E.T.terBak het volgende:
Alle oud kandidaten zijn op weg naar Portugal: donderdag de grote afzwaaishow?? Stekker eruit?
En een link dan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
bron: de ex-bewoners zelf (en het broertje van Jurrien)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |