I dare say sir, thou shan't defile this heavenly brew with fiendish accusations.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:51 schreef Reya het volgende:
[..]
I believe that is so obviously and universally admitted a principle that I hardly think any gentleman will deny it.
Aparte lui inderdaad. Mocht dat eiland een keer in zee zakken, dan staat men rustig in de rij te wachten op evacuatie. Laat ik het zo zeggen; als de Titanic was gevuld met Jappen, dan was er van onrust totaal geen sprake geweest. Heck, wellicht hadden ze al die Jappen in reddingsboten kunnen proppen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mensen zijn eng, met hun rare afwezigheid van emotie en netjes in de rij staan bij voedseltekorten. Ik zou gaan schreeuwen en schransen.
Ik gun iedereen een stukje, maar ik neem er zelf twee, thx.
Het is algemeen bekend zijn dat je jezelf met een hoofddoekje in het bedrijfsleven al vrij snel diskwalificeert. Vrouwen met een hoofddoekje komen over het algemeen alleen aan de slag bij de overheid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:53 schreef remlof het volgende:
Alsof een hoofddoekje hetzelfde is als een trainingspak
Inderdaad, ik zag gister zo'n grootvader bellen met z'n familie "Ja, m'n zoon en kleinzoon zijn gestorven, maar verder is alles oké" met strak gezicht. Ik had echt zoiets van; what the...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aparte lui inderdaad. Mocht dat eiland een keer in zee zakken, dan staat men rustig in de rij te wachten op evacuatie. Laat ik het zo zeggen; als de Titanic was gevuld met Jappen, dan was er van onrust totaal geen sprake geweest. Heck, wellicht hadden ze al die Jappen in reddingsboten kunnen proppen.
Wat een onzin, van mij zouden ze prima een hoofddoekje mogen dragen, ook als ze veel contact met klanten hebben, als ze hun vak maar verstaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend zijn dat je jezelf met een hoofddoekje in het bedrijfsleven al vrij snel diskwalificeert. Vrouwen met een hoofddoekje komen over het algemeen alleen aan de slag bij de overheid.
Doet me denken aan iets dat ik een paar jaar geleden zag. Een kind stond te bellen met zijn vader: 'Pap, de school is afgebrandquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zag gister zo'n grootvader bellen met z'n familie "Ja, m'n zoon en kleinzoon zijn gestorven, maar verder is alles oké" met strak gezicht. Ik had echt zoiets van; what the...
Daar kan ik me dan wel weer enige emotionele neutraliteit bij voorstellen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Doet me denken aan iets dat ik een paar jaar geleden zag. Een kind stond te bellen met zijn vader: 'Pap, de school is afgebrand'
Klopt, maar ben jij een ondernemer?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, van mij zouden ze prima een hoofddoekje mogen dragen, ook als ze veel contact met klanten hebben, als ze hun vak maar verstaan.
Nee, maar ik heb er zelf ook helemaal geen probleem mee om door iemand met een hoofddoekje geholpen te worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Klopt, maar ben jij een ondernemer?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:02 schreef remlof het volgende:
Ik zou dan weer liever niet een auto kopen van iemand met een keppeltje
Vooroordelenquote:
Uit de scriptie van TitusPullo blijkt dat Neville Chamberlain eens exact dezelfde woorden uitte.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:02 schreef remlof het volgende:
Ik zou dan weer liever niet een auto kopen van iemand met een keppeltje
Nou ja, een verkoper in een winkel die een bontkraagje draagt zou ietwat vreemd op mij over komenquote:
Ik huurde in Londen een appartement van iemand met een keppeltje en ik werkte ook nog voor ze, dus ik ken ze welquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Uit de scriptie van TitusPullo blijkt dat Neville Chamberlain eens exact dezelfde woorden uitte.
Ja maar, moslims!quote:
Ow ja die zijn eng want die willen ons stiekem gaan overheersen.quote:
Waarom zou dat niet mogen? Hebben de VS dat beslist a la Punische Oorlogen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef Holograph het volgende:
Even een vraagje over Japan. Het leger van Japan zou meehelpen met het verlenen van noodhulp, maar ik dacht dat Japan helemaal geen leger mocht hebben?
Eensquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Reya het volgende:
Zonder kwalijke incidenten te willen ontkennen, zou ik stellen dat van de positie van de kerk in de Tweede Wereldoorlog in veel gevallen een karikatuur wordt gemaakt.
Jahwel, maar volgens mij zijn er restrcities. Japan mag wel een leger hebben in ieder geval.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef Holograph het volgende:
Even een vraagje over Japan. Het leger van Japan zou meehelpen met het verlenen van noodhulp, maar ik dacht dat Japan helemaal geen leger mocht hebben?
Tweede Wereldoorlog.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Hebben de VS dat beslist a la Punische Oorlogen?
Ja hèhèquote:
Ze mogen het alleen geen leger noemen maar National Self Defense Force.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jahwel, maar volgens mij zijn er restrcities. Japan mag wel een leger hebben in ieder geval.
De Japanse grondwet verbiedt het onderhouden van een leger, maar daar houdt men zich enkel nominaal aan; in praktijk zijn de Japamnse zelfverdedigingskrachten in de loop der jaren weer exact als een leger gaan functioneren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef Holograph het volgende:
Och, dat betekent dus aandelen kopenquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:23 schreef remlof het volgende:
Ow jongens, de beurzen kelderen momenteel gigantisch omdat in Japan verwacht wordt dat er de komende uren iets catastrofaals zal gebeuren.
Ja, koop Toyotaquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Och, dat betekent dus aandelen kopen
Speltip 1: Weet waar je kansen liggenquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Och, dat betekent dus aandelen kopen
Ik had mijn pa TomTom en ArcellorMittal geadviseerd in juni toen ze op resp. 4,40 en 22 eur. stonden. Hij heeft ze in januari voor 8 en 28 verkochtquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Speltip 1: Weet waar je kansen liggen
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had mijn pa TomTom en ArcellorMittal geadviseerd in juni toen ze op resp. 4,40 en 22 eur. stonden. Hij heeft ze in januari voor 8 en 28 verkocht
Niet opgelet bij geschiedenis?quote:
Dat kan, maar ik ben maar 25 jaar na de afloop ervan geboren en bij familiebezoekjes tijdens mijn jeugd werd er nog veel over gesproken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:36 schreef dotCommunism het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is nou echt zo'n onderwerp dat me totaal niet kan boeien.
?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:39 schreef Reya het volgende:
Dat het rhinovirus de schuld krijgt van verkoudheden, dat is pas belachelijk.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:44 schreef remlof het volgende:
Mijn anti-Duitse sentimenten zijn tijdens de jaren negentig wel weggeëbd. Ik vind het een fantastisch bewonderenswaardig land nu. En Berlijn is de meest liberale stad die ik ken, is Amsterdam al lang geleden voorbijgestreefd.
Maar mijn grootouders weigerden zelfs Duitse tv te kijken en vonden Rudi Carell een landverrader
Ook anti-Zweedse sentimenten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En dan nog durft de NEM de anti-Duitse sentimenten te gebruiken voor reclame.
Ik voel dan altijd Anti-Nederlandse sentimenten opborrelenquote:
Ik word nooit van mijn leve van de NEM. Doe mij maar Eneco.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik voel dan altijd Anti-Nederlandse sentimenten opborrelen
Berlijn is een erg prettige stad, inderdaad.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:44 schreef remlof het volgende:
Mijn anti-Duitse sentimenten zijn tijdens de jaren negentig wel weggeëbd. Ik vind het een fantastisch bewonderenswaardig land nu. En Berlijn is de meest liberale stad die ik ken, is Amsterdam al lang geleden voorbijgestreefd.
Uiterlijk en afkomst gaan boven kwaliteit, dat snap je toch welquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, van mij zouden ze prima een hoofddoekje mogen dragen, ook als ze veel contact met klanten hebben, als ze hun vak maar verstaan.
Zichtbare religieuze uitingen gedaan door een overheidsambtenaar, daar kan ik niet zo enthousiast over zijn. Bedrijven mogen hun eigen beleid ten aanzien van kledingvoorschriften voeren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiterlijk en afkomst gaan boven kwaliteit, dat snap je toch wel?
Bij overheden zou ik het evenmin centraal regelen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zichtbare religieuze uitingen gedaan door een overheidsambtenaar, daar kan ik niet zo enthousiast over zijn. Bedrijven mogen hun eigen beleid ten aanzien van kledingvoorschriften voeren.
Tja ook daar kan ik me niet zo druk om maken als ze hun werk maar goed doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zichtbare religieuze uitingen gedaan door een overheidsambtenaar, daar kan ik niet zo enthousiast over zijn. Bedrijven mogen hun eigen beleid ten aanzien van kledingvoorschriften voeren.
Dan zou je het ook religieus kunnen noemen dat veel winkels op zondag zijn gesloten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ook wel logisch wanneer bij tijd en wijle de Noord-Koreaanse (test)raketten over je luchtruim vliegen.quote:
Zelfs niet voor bijvoorbeeld de rechterlijke macht?!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij overheden zou ik het evenmin centraal regelen.
Klopt en ook met China als buurman zou ik mezelf goed willen kunnen verdedigenquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ook wel logisch wanneer bij tijd en wijle de Noord-Koreaanse (test)raketten over je luchtruim vliegen.
Ik zie het verband niet zo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan zou je het ook religieus kunnen noemen dat veel winkels op zondag zijn gesloten.
Eensch, ... alle ambtenaren ontslaan, nu!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiterlijk en afkomst gaan boven kwaliteit, dat snap je toch wel?
Ik zie een veelbelovende piste om uw doelstellingen te verwezenlijken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eensch, ... alle ambtenaren ontslaan, nu!
uh? heh?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie een veelbelovende piste om uw doelstellingen te verwezenlijken.
De rustdag?quote:
Wat mij betreft wordt die regeling dan ook, die onder andere steun geniet van de SP, aangepast.quote:
Volgens mij zijn die hoofddoekjes voor veel meiden niet eens zozeer een religieuze als wel een modieuze uiting, gezien de hoeveelheid make-up die sommigen erbij dragen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en. Vertegenwoordigers van de overheid dienen geen zichtbare religieuze uitingen te doen omdat de overheid geen religie aanhangt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:24 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zijn die hoofddoekjes voor veel meiden niet eens zozeer een religieuze als wel een modieuze uiting, gezien de hoeveelheid make-up die sommigen erbij dragen.
Als het toch maar enkel prinzipienreiterei is dan doet zo'n verbod dus geen kwaad. Bovendien kun jij geen uitspraken doen over het zijn van een moslima.quote:En in vele gevallen ook gewoon een politiek statement, opkomen voor je rechten. Ik zou in het Nederland van 2011 ook een hoofddoekje dragen als ik moslima was.
Hoofddoekjes zijn geen religieuze uiting, dat maakt Wilders er maar van. Mijn oma droeg er ook een en die kwam nooit in de kerk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en. Vertegenwoordigers van de overheid dienen geen zichtbare religieuze uitingen te doen omdat de overheid geen religie aanhangt.
Eh jawel hoor, want ik spreek ze nog wel eens. In tegenstelling tot jou, kennelijkquote:[..]
Als het toch maar enkel prinzipienreiterei is dan doet zo'n verbod dus geen kwaad. Bovendien kun jij geen uitspraken doen over het zijn van een moslima.
Volgens Wilders is de Islam geen religie, dus dan mogen hoofddoekjes wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en. Vertegenwoordigers van de overheid dienen geen zichtbare religieuze uitingen te doen omdat de overheid geen religie aanhangt.
[..]
Als het toch maar enkel prinzipienreiterei is dan doet zo'n verbod dus geen kwaad. Bovendien kun jij geen uitspraken doen over het zijn van een moslima.
Het is enkel een modeverschijnsel dus? Dat lijkt mij onzin, jouw oma ten spijt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:32 schreef remlof het volgende:
Hoofddoekjes zijn geen religieuze uiting, dat maakt Wilders er maar van. Mijn oma droeg er ook een en die kwam nooit in de kerk.
Ik kom inderdaad weinig met moslima's in aanraking. Ik voel die behoefte ook niet zo.quote:Eh jawel hoor, want ik spreek ze nog wel eens. In tegenstelling tot jou, kennelijk
Spitsvondig.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volgens Wilders is de Islam geen religie, dus dan mogen hoofddoekjes wel.
Aangezien Nederland is verworden tot een land waar een hoofddoekje een hoeveelheid agressie opwekt bij een forse groep mensen waar je u tegen zegt, helaas wel ja.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Jezelf verbergen door een hoofddoek, om het rebels zijn? haha, is dat echt wat de wereld geworden is?
Je weet niet wat je mist, er zitten lekkere dingen tussenquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kom inderdaad weinig met moslima's in aanraking. Ik voel die behoefte ook niet zo.
Ja, eerst trouwen en jezelf bekeren zeker. Bovendien val ik op blond.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist, er zitten lekkere dingen tussen
Hij ziet het waarschijnlijk als onderdeel van het uniform van de ideologiequote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volgens Wilders is de Islam geen religie, dus dan mogen hoofddoekjes wel.
Als ze zich nou meer zouden kleden als in Afghanistan in jaren '70quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist, er zitten lekkere dingen tussen
Jij staat echt heel ver buiten de hedendaagse samenleving hè? Vreemd dan dat je er zo'n ongenuanceerde mening over hebt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, eerst trouwen en jezelf bekeren zeker. Bovendien val ik op blond.
Ik ken ze wel die economie of rechten studeren. Letteren dan weer niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb jaren op de allochtonenuniversiteit rondgelopen, dus ik heb heel wat hoofddoekjes gezien. Niet dat ik ze bij letterenfaculteit verder tegenkwam, dat niet. Volgens mij zat er geen een bij die geen economie of rechten studeerde.
Oh sorry 'meneer ik heb regelmatig orgie's met gesluierde moslima's, zie je wel dat ze tof en modern zijn'.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij staat echt heel ver buiten de hedendaagse samenleving hè? Vreemd dan dat je er zo'n ongenuanceerde mening over hebt.
Daar heb je toch ook niets aan als je alleenmaar kindertjes moet baren of schoonmaken?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb jaren op de allochtonenuniversiteit rondgelopen, dus ik heb heel wat hoofddoekjes gezien. Niet dat ik ze bij letterenfaculteit verder tegenkwam, dat niet. Volgens mij zat er geen een bij die geen economie of rechten studeerde.
Nee, maar ik spreek ze wel. Jij ontloopt ze kennelijk alleen maar en vormt dan een mening. Dat vind ik verwerpelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh sorry 'meneer ik heb regelmatig orgie's met gesluierde moslima's, zie je wel dat ze tof en modern zijn'.
Ik ontloop niemand, als student kom je er gewoon niet mee in aanraking. De meeste moslimstudenten wonen braaf bij pappie en mammie en gaan niet naar feesten, zijn nergens lid van.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik spreek ze wel. Jij ontloopt ze kennelijk alleen maar en vormt dan een mening. Dat vind ik verwerpelijk.
Waarschijnlijk zijn dat niet de meiden die thuis gaan blijven en kinderen baren. Tenminste, niet meer dan blonde Nederlandse vrouwen dat doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook niets aan als je alleenmaar kindertjes moet baren of schoonmaken?
Ben jij eigenlijk blondharig?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef dotCommunism het volgende:
En je spreekt ze ook niet in de kantine of in het OV? Dat zegt meer over jou dan over hen denk ik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ontloop niemand, als student kom je er gewoon niet mee in aanraking. De meeste moslimstudenten wonen braaf bij pappie en mammie en gaan niet naar feesten, zijn nergens lid van.
Misschien moet je eens naar college gaan, daar komen ook studenten, tenminste, diegene die willen leren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ontloop niemand, als student kom je er gewoon niet mee in aanraking. De meeste moslimstudenten wonen braaf bij pappie en mammie en gaan niet naar feesten, zijn nergens lid van.
Dat gebeurt vanzelf als je samen een uur lang in een stilstaande trein zitquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef dotCommunism het volgende:
Ik spreek eigenlijk ook geen vreemden aan in het OV.
Ben jij zo'n type die mensen lastig valt in het OV? Maar nee, wanneer ik reis zit ik vrijwel altijd in de stiltecoupe, druk aan het lezen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef remlof het volgende:
[..]
En je spreekt ze ook niet in de kantine of in het OV? Dat zegt meer over jou dan over hen denk ik.
Ik wordt meestal aangesproken als ik in het OV zit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef dotCommunism het volgende:
Ik spreek eigenlijk ook geen vreemden aan in het OV.
Nee. Niet zichtbare kruisjes wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef du_ke het volgende:
Maar Morendo mogen wat jou betreft de lange rokken van de christelijke vrouwen nog wel? Die zijn toch vaak ook een uiting van hun geloof...
Wat maakt die lap stof dan wezenlijk anders dan die andere lap stof?quote:
Nee, dat mag niet schreef ik dus. Hoewel rokken an sich wel kunnen denk ik. Misschien een nadere lengtemaat vaststellen.....quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat maakt die lap stof dan wezenlijk anders dan die andere lap stof?
Maar meisjes met hooddoekjes zijn dus echt jouw fetish?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gebeurt vanzelf als je samen een uur lang in een stilstaande trein zit
Dat is een gevolgtrekking die nergens op slaat natuurlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:53 schreef Dutchnative het volgende:
Als je geen religieuze invloeden meer wil moet je het dragen van kleding afschaffen.
Nee, waar baseer je die conclusie op? Maar van mij mogen ze ze dragen, staat vaak nog leuk ook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar meisjes met hooddoekjes zijn dus echt jouw fetish?
Net boven de knie, maximaalquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Een overheidsvastgestelde maximumlengte voor rokjes. Eindelijk een goede functie voor een overheid.
Ah verkeerd gelezen. Volgens mij wil je een nogal onpraktisch bureaucratisch monster optuigen. Dit beeld moet ook maar weg?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet schreef ik dus. Hoewel rokken an sich wel kunnen denk ik. Misschien een nadere lengtemaat vaststellen.....
Jawel hoor. Van de Bijbel moesten de edele delen toch afgeschermd zijn?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een gevolgtrekking die nergens op slaat natuurlijk.
Dat is natuurlijk onzin, bovendien is de reden van dragen ook een tikkeltje onzinnig.quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Een overheidsvastgestelde maximumlengte voor rokjes. Eindelijk een goede functie voor een overheid.
Ow en dat maak jij even voor ze uit? Laten we dan korte pittige kapsels verbiedenquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, bovendien is de reden van dragen ook een tikkeltje onzinnig.
Je komt er wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zieje, ik kan het wel, dat pragmatisme, hehehe.
Van mij mogen ze, ik heb er alleen verder niets mee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow en dat maak jij even voor ze uit? Laten we dan korte pittige kapsels verbieden
Nou nee, kunstuitingen zijn wel vrijgesteld natuurlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:56 schreef du_ke het volgende:
Ah verkeerd gelezen. Volgens mij wil je een nogal onpraktisch bureaucratisch monster optuigen. Dit beeld moet ook maar weg?
[ afbeelding ]?
Nou, die mensen zijn natuurlijk niet in dienst van de gemeente. Bovendien is dat meer folklore.quote:En de museumboerderij in Staphorst verbieden vrijwilligsters in dracht te laten werken?
Nee hoor, ik ben juist vrij ruimdenkend.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wel, morendo niet helaas, met z'n bekrompen wereldbeeld.
Dat is niet te merken aan je uitspraken anders.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben juist vrij ruimdenkend.
Ik denk dat ik de wedstrijd ruimdenkend nog steeds win.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
oh, ok. Nog meer uitzonderingen in je bureaucratische monster?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou nee, kunstuitingen zijn wel vrijgesteld natuurlijk.
[..]
Ze krijgen wel subsidie. Daarnaast is het folklore op basis van eeuwenlang godvrezend leven..quote:Nou, die mensen zijn natuurlijk niet in dienst van de gemeente. Bovendien is dat meer folklore.
Vrij mits binnen het juiste keurslijf.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening. Zie je wel: ik laat iedereen in zijn of haar waarde.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is niet te merken aan je uitspraken anders.
Wat is er allemaal leuk aan ultra-orthodoxe moslima's die zich nooit ongesluierd en plein public begeven? Ik zie dat niet zo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vrij mits binnen het juiste keurslijf.
Behalve als ze een hoofddoekje op hebben dan, dan denk jij meteen dat ze dat vanuit hun geloofs ideologische overtuiging doenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening. Zie je wel: ik laat iedereen in zijn of haar waarde.
Valsspelerij; u maakt op zeker gebruik van geestverruimende middelen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de wedstrijd ruimdenkend nog steeds win.
Nee, ze dragen het uit protest tegen Wilders, aldus de moslima-fluisteraar Remlof.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:03 schreef du_ke het volgende:
En door de secularisering van de samenleving is het hoofddoekje binnen redelijk afzienbare termijn vermoedelijk ook grotendeels folklore.
Ik ook niet maar ik wou het ook niet gaan verbieden. Dat middel moet zeer terughoudend worden gebruikt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat is er allemaal leuk aan ultra-otrhodoxe moslima's die nooit ongesluierd zich en plein public begeven? Ik zie dat niet zo.
Sommigen. Le-zen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, ze dragen het uit protest tegen Wilders, aldus de moslima-fluisteraar Remlof.
Ik vind het niet aardig dat je over 'ze' begint: dat zijn ook gewoon mensen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve als ze een hoofddoekje op hebben dan, dan denk jij meteen dat ze dat vanuit hun geloofs ideologische overtuiging doen
Binnen die afzienbare termijn waait de Wildershype ook wel weer over.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, ze dragen het uit protest tegen Wilders, aldus de moslima-fluisteraar Remlof.
Ze is hier gewoon een verwijswoord.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vind het niet aardig dat je over 'ze' begint: dat zijn ook gewoon mensen.
Ik vond het stigmatiserend overkomen. En daar houd ik niet van.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ze is hier gewoon een verwijswoord.
Je doet anders niet anders.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vond het stigmatiserend overkomen. En daar houd ik niet van.
Wat had hij dan moeten zeggen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vond het stigmatiserend overkomen. En daar houd ik niet van.
Ik ben geen versnipperaar van papier. Ik ben slechts liefhebber van het vocht waar uw favoriete vocht voor 40% uit bestaat. Kennis verruimd mijn geest.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Valsspelerij; u maakt op zeker gebruik van geestverruimende middelen.
:|quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
Hebben jullie al het gehoord mensen? De PVV is boos op een buschauffeur die Arabische muziek in zijn voertuig draaide
Ik ook. Heel irritant soms, kennelijk heb ik een hoofd dat tot het zijn van een praatpaal uitnodigt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik wordt meestal aangesproken als ik in het OV zit.
"Nee hoor, wij zijn geen one-issue partij"quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:13 schreef Dutchnative het volgende:
AMERSFOORT - De PVV in Provinciale Staten is woest over een buschauffeur die Arabische muziek zou hebben gedraaid in een stadsbus in Amersfoort. De partij eist dat de gemeente Amersfoort er busbedrijf Connexxion op aanspreekt.
-knip-
Bij mij zijn het meer de keurigepakkenmensen die mij aankijken en gaan staan wijzen naar het eersteklasbordje, waarbij ik dan vriendelijk knik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ook. Heel irritant soms, kennelijk heb ik een hoofd dat tot het zijn van een praatpaal uitnodigt.
Gaat de PVV boos doen over het beleid van alle commerciële bedrijven dat ze niet aanstaat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:13 schreef Dutchnative het volgende:
AMERSFOORT - De PVV in Provinciale Staten is woest over een buschauffeur die Arabische muziek zou hebben gedraaid in een stadsbus in Amersfoort. De partij eist dat de gemeente Amersfoort er busbedrijf Connexxion op aanspreekt.
De buschauffeur van lijn drie zou maandagavond niet hebben geluisterd naar klachten van een passagier, die de muziek niet op prijs stelde. De passagier diende daarop een klacht in bij Connexxion, maar heeft er volgens de PVV geen vertrouwen in dat dat effect heeft.
De PVV wil dat Amersfoort Connexxion dwingt om maatregelen te nemen tegen de chauffeur. "Mocht u het openbaar vervoer een warm hart toe dragen, dan is het minste wat van de overheid kan worden verwacht dat de passagiers ongehinderd ervan gebruik kunnen maken," schrijft de partij aan het stadsbestuur.
Connexxion wil inhoudelijk nog niet op de kwestie ingaan, maar benadrukt wel dat het voor chauffeurs in het algemeen niet toegestaan is om muziek in de bus te draaien.
Brief PVV aan Amersfoort over Arabische muziek
De meeste busbedrijven zijn gemeente/provincie-eigendom, of althans gedeeltelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Gaat de PVV boos doen over het beleid van alle commerciële bedrijven dat ze niet aanstaat?
Ow dat heb ik ook wel eens in de eerste klas. Dan hef ik m'n biertje naar ze op en geef ze een knipoog.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij mij zijn het meer de keurigepakkenmensen die mij aankijken en gaan staan wijzen naar het eersteklasbordje, waarbij ik dan vriendelijk knik.
Vraag me altijd af wat voor figuren zo zielig zijn om de PVV in te lichtenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Gaat de PVV boos doen over het beleid van alle commerciële bedrijven dat ze niet aanstaat?
Drink je wel eens biertjes (bier, dus geen malt) met moslima's?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow dat heb ik ook wel eens in de eerste klas. Dan hef ik m'n biertje naar ze op en geef ze een knipoog.
Bij een aantal sujetten die wel eens bijdragen aan dit subforum zou dergelijk gedrag me in het geheel niet verbazen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag me altijd af wat voor figuren zo zielig zijn om de PVV in te lichten
Mensen die heel ongelukkig zijn met hun eigen leven en die dat ongeluk graag met zo veel mogelijk anderen delen. Die had je 70 jaar geleden ook al en zullen er altijd blijven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vraag me altijd af wat voor figuren zo zielig zijn om de PVV in te lichten
In dit geval was ik het niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen die heel ongelukkig zijn met hun eigen leven en die dat ongeluk graag met zo veel mogelijk anderen delen.
In Zweden reis ik ook altijd eersteklas en daar snappen ze het, daar komen ze vragen of ze ook een slokje van mijn mijn whisky mogen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow dat heb ik ook wel eens in de eerste klas. Dan hef ik m'n biertje naar ze op en geef ze een knipoog.
Yep, sommigen zeggen geen nee tegen een witte wijn ofzo. Alleen met ramadan zijn ze soms wat halsstarrigerquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Drink je wel eens biertjes (bier, dus geen malt) met moslima's?
Genoeg moslims die daar bijzonder flexibel in blijken te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Drink je wel eens biertjes (bier, dus geen malt) met moslima's?
Dat was mij al bekend.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Genoeg moslims die daar bijzonder flexibel in blijken te zijn.
Het lijkt erop dat morendo moslims alleen kent van de uitlatingen van Wildersquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Genoeg moslims die daar bijzonder flexibel in blijken te zijn.
Maar om eerlijk te zijn, zijn die er natuurlijk ook.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat morendo moslims alleen kent van de uitlatingen van Wilders
Ja, net als dat je hele enge christenen hebt. Maar dat is echt een hele kleine minderheid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar om eerlijk te zijn, zijn die er natuurlijk ook.
Jawel, maar het valt niet te ontkennen dat ze er niet zijn, alles afdoen alsof er geen nare relimafkezen zijn slaat natuurlijk ook nergens op. Religie relativeren is nogal een gewaagd iets.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, net als dat je hele enge christenen hebt. Maar dat is echt een hele kleine minderheid.
Ik doe toch ook niet net alsof ze niet bestaan? Maar 99 van de 100 moslims (waarschijnlijk nog meer) die je tegenkomt zijn echt niet zo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jawel, maar het valt niet te ontkennen dat ze er niet zijn, alles afdoen alsof er geen nare relimafkezen zijn slaat natuurlijk ook nergens op. Religie relativeren is nogal een gewaagd iets.
quote:
Hallo, we zijn net begonnen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:33 schreef betyar het volgende:
Gaat het nu nog steeds over kopvodden en geloof??
Klarendalquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
Ja maar goed, jij woonde in een pauperwijk van Arnhem? Tranendal, toch? Dan heb je vanzelfsprekend ook meer contact met mensen met een islamitische achtergrond.
Hee, ik werk midden in de anus van Rotterdam. Ik weet wel wat er wel en niet rondloopt aan moslimvolk in Nederland.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik doe toch ook niet net alsof ze niet bestaan? Maar 99 van de 100 moslims (waarschijnlijk nog meer) die je tegenkomt zijn echt niet zo.
Tranendal kende ik nog van Van Kooten & De Bie, met alcoholist Dirk. Volgens mij gemodelleerd naar Klarendal.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Klarendal
Ja, maar ook in Londen had ik verschillende Turkse vrienden die daar studeerden en ook gezellig meegingen naar de pub.
quote:thomasp20 Deze dude heeft een hele irritante stem #dwdd
less than a minute ago via ÜberSocial
EJVHx Die man heeft een wijvenstem #dwdd
less than a minute ago via Twitter for BlackBerry®
Nee, een of andere natuurkundestudent die klinkt als een wijf.quote:
Dat zou goed kunnen, eind jaren tachtig was Klarendal inderdaad nog een pauperwijk en gingen er af en toe politiewagens in de fikquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tranendal kende ik nog van Van Kooten & De Bie, met alcoholist Dirk. Volgens mij gemodelleerd naar Klarendal.
Niet geheel toevallig samenhangend met uw jonge jaren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, eind jaren tachtig was Klarendal inderdaad nog een pauperwijk en gingen er af en toe politiewagens in de fik
Alleen woonde ik toen nog bij m'n ouders in Velpquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig samenhangend met uw jonge jaren.
Niet echt meer. Dat is vooral nog bij de gemeentelijke vervoersbedrijven maar dat zijn er niet zoveel meer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De meeste busbedrijven zijn gemeente/provincie-eigendom, of althans gedeeltelijk.
Zijn wel eigendom van.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet echt meer. Dat is vooral nog bij de gemeentelijke vervoersbedrijven maar dat zijn er niet zoveel meer.
ook niet echt meer. Een Connexxion was van de staat maar is bijvoorbeeld voor zeker 2/3 verkocht aan het Franse Veolia. daar zitten gemeenten en provincies niet meer tussen. Qbuzz is half NS, half particulier. Arriva is van Deutsche Bahn, Syntus is half NS, half Frans.quote:
Hoeveel beun je nou bij op jaarbasis?quote:
Chrome werkt wel fijn. Al draai ik verder gewoon Windows 7quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Gebruik dan ook een goeie browser
Micro$oft crap
FF is vrij sloom, Chrome loopt na 10 seconde vast en op IE werkt Fok niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Gebruik dan ook een goeie browser
Micro$oft crap
Niet veel, eerder een onkostenvergoeding voor het gereedschap. Qua uren schiet ik er altijd bij in, het is hobby he.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoeveel beun je nou bij op jaarbasis?
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet veel, eerder een onkostenvergoeding voor het gereedschap. Qua uren schiet ik er altijd bij in, het is hobby he.
Ik gebruik Chrome nu, maar ik ga FF bij de release van v4 weer een kans geven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
FF is vrij sloom, Chrome loopt na 10 seconde vast en op IE werkt Fok niet.
Overigens lijken al die browserafkortingen meer op ziektes
FF4 > Chrome.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik gebruik Chrome nu, maar ik ga FF bij de release van v4 weer een kans geven.
Hoeveel mensen betalenquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoeveel. pff wat mensen betalen of wat ik eraan overhoud?
Het zal gemiddeld om zo'n 1300 euro gaan, incl. materiaal gereedschap en uurtjes.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoeveel mensen betalen
Overigens gaat het mij geen reet aan hoor, je hoeft het niet te zeggen
Hetzelfde hierquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Chrome werkt wel fijn. Al draai ik verder gewoon Windows 7
En daar krijg jij hoeveel van?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Het zal gemiddeld om zo'n 1300 euro gaan, incl. materiaal gereedschap en uurtjes.
Wat versta je onder 'van buiten'?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef Holograph het volgende:
Spong acht het niet onwaarschijnlijk als het proces tegen Wilders van buitenaf wordt beïnvloed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
Overhouden per gewerkt uur zal hij niet veel doenquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En daar krijg jij hoeveel van?
Verschilt per keer, het aantal uurtjes per project verschilt enorm ook zo met materiaal keus.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En daar krijg jij hoeveel van?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'van buiten'?Er is pas geleden een rare uitspraak gedaan, waardoor rechters op 'eigen gevoel' kunnen bepalen of er ergens een suggestie is gewekt door de verdachte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klopt. Het is meer om nu bekendheid te krijgen en een goede indruk achter te laten bij de mensen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overhouden per gewerkt uur zal hij niet veel doen
Wie moet dit anders doen? Het wetboek heeft geen gevoel voor zover ik weet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Er is pas geleden een rare uitspraak gedaan, waardoor rechters op 'eigen gevoel' kunnen bepalen of er ergens een suggestie is gewekt door de verdachte.
Ik vind dat vooral Wilders opmerkelijke uitspraken doetquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef Holograph het volgende:
Spong acht het niet onwaarschijnlijk als het proces tegen Wilders van buitenaf wordt beïnvloed. Er zijn een paar opmerkelijke uitspraken gedaan.
In veel landen doen ze dat wel zo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wie moet dit anders doen? Het wetboek heeft geen gevoel voor zover ik weet.
Die heb ik niet echt, tenminste niet als freelancer.quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Arie Boomsma dan kan hij er ook weer uit komen.![]()
Wat is 'dat' in dit geval? Dat het wetboek gevoel heeft of wat Spong zegt. Dan is het namelijk nutteloos wat hij zegt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:49 schreef Holograph het volgende:
[..]
In veel landen doen ze dat wel zo.
Geen idee, maar ik beschouw Spong wel als een autoriteit op dit gebied.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Wat is 'dat' in dit geval? Dat het wetboek gevoel heeft of wat Spong zegt. Dan is het namelijk nutteloos wat hij zegt.
Blindelings?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik beschouw Spong wel als een autoriteit op dit gebied.
O, dus je weet in feite niet wat je zegt? Fijn dat je het zelf ook doorhebt, wij wisten het al na die Uitvinders/Schrijvers discussiequote:Op woensdag 16 maart 2011 20:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik beschouw Spong wel als een autoriteit op dit gebied.
Is het al bijna zover dan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ga een ramp zijn met pensioen. Ik weet nu, met een paar dagen vrij, en ik doe al bizar veel, al niet wat ik moet doen met mijn tijd.
Ik droomde laatst dat ik met pensioen gingquote:
Volgens mij het (totale) gebrek aan winstgevendheid. Eigenlijk de reden dat kolenmijnen in alle westerse landen in de problemen kwamen (op wat dagmijnbouw na misschien)quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:18 schreef Zeeland het volgende:
Vraagje aan de ouderen hier. Met welke argumenten zijn de mijnen in Limburg gesloten, was het te weinig winstgevend of een gezondheidsargument?
Zouden die weer winstgevend worden met de hoge prijs voor grondstoffen? Geen idee hoevel kolen we hebben en of dat enige potentie heeft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij het (totale) gebrek aan winstgevendheid. Eigenlijk de reden dat kolenmijnen in alle westerse landen in de problemen kwamen (op wat dagmijnbouw na misschien)
Eigenlijk speelt onderstaande nog steeds. Er ligt wel een leuke voorraad kolen onder Limburg maar die moet je relatief duur zien te winnen. Een berg afgraven voor kolen pikt men in het drukbevolkte Nederland niet terwijl dat in pakweg Australië of Canada geen punt is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:24 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Zouden die weer winstgevend worden met de hoge prijs voor grondstoffen? Geen idee hoevel kolen we hebben en of dat enige potentie heeft.
quote:Concurrentie
De schok mag voor de nijvere kompels groot geweest zijn, het nieuws kwam voor de genodigden in de schouwburg niet helemaal onverwacht. In feite was de sluiting van de Nederlandse mijnen de laatste fase van een proces dat al in de jaren vijftig was begonnen. Het was een logische stap. Na de Tweede Wereldoorlog, in de tijd van de wederopbouw, beleefde de Limburgse steenkoolindustrie een periode van bloei, zij het een van korte duur. De steenkool die in de loop van de jaren vijftig in steeds grotere hoeveelheden vanuit Amerika werd geïmporteerd, was zo goedkoop dat er niet tegen te concurreren viel; bovendien vloeide er veel goedkope stookolie uit het Midden-Oosten naar ons land. De vondst van enorme aardgasvoorraden in de late jaren vijftig en de vroege jaren zestig - onder meer bij Slochteren in Groningen - betekende de genadeklap voor de Limburgse steenkoolproductie.
Te lui om je huiswerk te doen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:18 schreef Zeeland het volgende:
Vraagje aan de ouderen hier. Met welke argumenten zijn de mijnen in Limburg gesloten, was het te weinig winstgevend of een gezondheidsargument?
Door de gasvondst in Slochteren en de goedkopere steenkool en aardolie uit het buitenland werd de Limburgse steenkolenwinning onrendabel. De mijnsluiting begon met de historische toespraak van toenmalig minister van Economische Zaken Den Uyl in december 1965 in de stadsschouwburg van Heerlen. In de daaropvolgende negen jaren werden alle mijnen gesloten. De staatsmijn Maurits te Geleen ging als eerste dicht. De steenkolenwinning in Nederland is definitief gestaakt op 31 december 1974 met de sluiting van de mijn Oranje-Nassau I te Heerlen. Dit was ook de oudste grote ondergrondse mijn (geopend in 1899).quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:18 schreef Zeeland het volgende:
Echt? De mijnen in Limburg, echt?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:18 schreef Zeeland het volgende:
Nee, geen huiswerk.quote:
Ondertussen importeren we wel kolen uit andere landen, dat is op zijn minst hypocriet. Nu begrijp ik wel dat je internationaal altijd even rechtlijnig kan zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:00 schreef Dutchnative het volgende:
Gezondheid. Het is onverantwoord om mensen nog een mijn in te sturen vindt men.(Ik ook).
We zouden dan ook wel weer turf kunnen gaan steken.
Het topic in NWS is alweer dicht. Want o wee als je niet extreem lief tegen elkaar bentquote:
Slechte coke?quote:
Ik ben sowieso tegen Kolen :p Die kunnen ook opraken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:05 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ondertussen importeren we wel kolen uit andere landen, dat is op zijn minst hypocriet. Nu begrijp ik wel dat je internationaal altijd even rechtlijnig kan zijn.
Ik neem dit terug.quote:
Ik ook, maar om nu alle kolencentrales direct te sluiten gaat me een beetje ver. Geen nieuwe kolencentrales erbij lijkt wel een goed idee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen Kolen :p Die kunnen ook opraken.
Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik nou typische rechtse blubber.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:12 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik ook, maar om nu alle kolencentrales direct te sluiten gaat me een beetje ver. Geen nieuwe kolencentrales erbij lijkt wel een goed idee.
Vrijwel niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef Dutchnative het volgende:
Doen jullie eigenlijk veel op andere 'afdelingen' op Fok!?
Dat hoor ik niet vaak.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik nou typische rechtse blubber.
Ik ook niet, vind het respect in GC, ONZ, KLB en PUB dan ook no where to be found.quote:
quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan het telefoongesprek waarin de PVV op de hoogte werd gesteld:
Tipgever: "Hallo, spreek ik met de PVV?"
PVV: "Dat klopt meneer, hoe kan ik u helpen?"
Tipgever: "Ik maakte vandaag een ritje met de bus, en de chauffeur draaide Arabische muziek."
PVV: "Bent u zo snel mogelijk de bus ontvlucht?"
Tipgever: "Uiteraard."
PVV: "Gelukkig, als u te lang wordt blootgesteld wordt aan Arabische muziek, dan kan dat verstrekkende gevolgen. Uw gehoor en vervolgens uw brein kunnen geislamiseerd raken. U heeft in ieder geval de juiste partij gebeld, we gaan direct over tot actie!"
De bureau-PVVer drukt om de rode alarmknop en de complete PVV-fractie haast zich richting vergaderzaal. `Dames en heren, we hebben een probleem...!!
Zo zie ik dat ongeveer voor me.
Hmm, is alles goed daar verder?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:18 schreef betyar het volgende:
Ik kan dadelijk gaan vrijen met mijn vrouw of fokken.......Lastige keuze, allebei erg bevredigend.
Jakkes.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:55 schreef Holograph het volgende:
GroenLinks misbruikt tsunami en het kerncentrale incident voor partijpolitieke doeleinden.
Het feit dat we door een ramp weer gewezen worden op de gevaren van energieopwekking door kernsplijting vind jij partijpolitiek?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:55 schreef Holograph het volgende:
GroenLinks misbruikt tsunami en het kerncentrale incident voor partijpolitieke doeleinden.
pfffrrrrrrrtttt....... hoor ik daar een hersenscheetje?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:55 schreef Holograph het volgende:
Wel als ze tijdens een demonstratie tegen kernenergie met GroenLinks-vlaggen loopt te zwaaien, terwijl ze dat normaal niet doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Het feit dat we door een ramp weer gewezen worden op de gevaren van energieopwekking door kernsplijting vind jij partijpolitiek?
Welke gevaren precies? Aardbevingen van bijna 9,0 niet kunnen weerstaan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Het feit dat we door een ramp weer gewezen worden op de gevaren van energieopwekking door kernsplijting vind jij partijpolitiek?
Welke ramp? Ik denk dat de vele duizenden doden door water wat erger zijn dan geen doden door een kerncentrale.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gevaar van kerncentrales op een breuklijn bouwen denk ik vooral.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke gevaren precies? Aardbevingen van bijna 9,0 niet kunnen weerstaan?
Het gevaar dat er nog steeds geen meltdown is na een 9.0 aardbeving?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het gevaar van kerncentrales op een breuklijn bouwen denk ik vooral.
Aangezien Nederland daar niet van te duchten heeft en GL een Nederlandse partij is, maakt het dus een loos statement, die anti-atoomenergie manifestatie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:59 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Het gevaar van kerncentrales op een breuklijn bouwen denk ik vooral.
Maakt niet uit. Ze moeten ergens tegen zijn, en dan zijn ze maar tegen CO2-neutrale energievormen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Aangezien Nederland daar niet van te duchten heeft en GL een Nederlandse partij is, maakt het dus een loos statement, die anti-atoomenergie manifestatie.
Logisch, want ze willen alles dat CO2 produceert gaan belasten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:03 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ze moeten ergens tegen zijn, en dan zijn ze maar tegen een CO2-neutrale energievormen.
Nu begrijp ik opeens waarom Femke nog steeds in haar Mercedes W123 rijdtquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Logisch, want ze willen alles dat CO2 produceert gaan belasten.
Dan is kernenergie weer inkomstenderving voor de overheid.
quote:
Heb je de stralingniveau's gezien? Tot in Tokyo aan toe?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welke ramp? Ik denk dat de vele duizenden doden door water wat erger zijn dan geen doden door een kerncentrale.
Als je naar de gehele keten kijkt is kernenergie bij lange na niet CO2-neutraal en wanneer we toe zijn aan het slechter bereikbare uranium gaat dat nog steigen tot (prik me er niet op vast) 0,75% van de gehele keten bij aardgascentrales.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:03 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ze moeten ergens tegen zijn, en dan zijn ze maar tegen CO2-neutrale energievormen.
True, maar het gaat om de schaal waarop die risico's optreden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:12 schreef Reya het volgende:
Technologie is nooit geheel risicoloos; de samenleving die risicoloos wil blijven voortbestaan leeft met stokken en stenen.
Zit je nog steeds die nonsens op te halen? Ben je ooit in je ballen getrapt door haar ofzo?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nu begrijp ik opeens waarom Femke nog steeds in haar Mercedes W123 rijdt!
Tsja, we hebben het over een verouderde kerncentrale die een bijzonder zware aardbeving te verduren heeft gekregen, en zelfs dan nog is de vraag hoe ernstig de implicaties zijn. Bovendien geldt voor fossiele brandstoffen evenzo dat er risico's aan kleven (denk aan mijnongelukken, maar ook aan de conflicten en vormen van onderdrukking die vaak gepaard gaan met de aanwezigheid van fossiele brandstoffen, en aan klimaatverandering), en op korte termijn lijken alternatieven niet te kunnen voldoen aan de - nog altijd snel groeiende - globale energiebehoefte.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
True, maar het gaat om de schaal waarop die risico's optreden.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zit je nog steeds die nonsens op te halen? Ben je ooit in je ballen getrapt door haar ofzo?
Het argument van Pechtold was in ieder geval beter dan die van Femke. Maar inderdaad, ook hier komt het standpunt van Pechtold niet echt overeen met het standpunt van de D66.quote:Pechtold had overigens een beter argument dan Femke. Of geen vriend om de schuld te geven. Zijn auto is juist schoon - qua productie- zo vindt Alexander, omdat ie al zo lang meegaat. Tja, kan best zijn, maar dan wil ik wel eens weten wat het officiële standpunt van de D66-fractie nu is.
Hebben ze als standpunten dat dergelijke auto's verboden moeten worden?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:18 schreef Holograph het volgende:
[..]!
Hoe gaat het trouwens met de Hummer van Ineke of met de Volvo 740 van Alexander?
[..]
Het argument van Pechtold was in ieder geval beter dan die van Femke. Maar inderdaad, ook hier komt het standpunt van Pechtold niet echt overeen met het standpunt van de D66.
Je weet zelf ook dat uranium (net als olie en kolen) niet onbeperkt voorradig is, dus waarom nu inzetten op iets dat je even energie levert (en afval oplevert dat tienduizenden jaren gevaarlijk blijft) terwijl je al weet dat je binnenkort toch op duurzame energie moet overschakelen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Tsja, we hebben het over een verouderde kerncentrale die een bijzonder zware aardbeving te verduren heeft gekregen, en zelfs dan nog is de vraag hoe ernstig de implicaties zijn. Bovendien geldt voor fossiele brandstoffen evenzo dat er risico's aan kleven (denk aan mijnongelukken, maar ook aan de conflicten en vormen van onderdrukking die vaak gepaard gaan met de aanwezigheid van fossiele brandstoffen, en aan klimaatverandering), en op korte termijn lijken alternatieven niet te kunnen voldoen aan de - nog altijd snel groeiende - globale energiebehoefte.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hebben ze als standpunten dat dergelijke auto's verboden moeten worden?
quote:Via de APK-keuring moeten binnen tien jaar autos met een te grote uitstoot van de weg worden gehaald.
Lijkt me toch geen probleem? Ze rijden erin tot ze van de weg worden gehaald.quote:
Klopt, maar het zou PEchtold sieren als hij zich ook aan zijn idealen zou houden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me toch geen probleem? Ze rijden erin tot ze van de weg worden gehaald.
Ze rijdt waarschijnlijk op gas en daarvan is de schadelijke uitstoot miniem.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:23 schreef Holograph het volgende:
Ik denk dat ik een goede vuistregel heb bedacht voor GroenLinks politici: "Hoe Groener de politicus, des te vervuilender is de auto".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |