I dare say sir, thou shan't defile this heavenly brew with fiendish accusations.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:51 schreef Reya het volgende:
[..]
I believe that is so obviously and universally admitted a principle that I hardly think any gentleman will deny it.
Aparte lui inderdaad. Mocht dat eiland een keer in zee zakken, dan staat men rustig in de rij te wachten op evacuatie. Laat ik het zo zeggen; als de Titanic was gevuld met Jappen, dan was er van onrust totaal geen sprake geweest. Heck, wellicht hadden ze al die Jappen in reddingsboten kunnen proppen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mensen zijn eng, met hun rare afwezigheid van emotie en netjes in de rij staan bij voedseltekorten. Ik zou gaan schreeuwen en schransen.
Ik gun iedereen een stukje, maar ik neem er zelf twee, thx.
Het is algemeen bekend zijn dat je jezelf met een hoofddoekje in het bedrijfsleven al vrij snel diskwalificeert. Vrouwen met een hoofddoekje komen over het algemeen alleen aan de slag bij de overheid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:53 schreef remlof het volgende:
Alsof een hoofddoekje hetzelfde is als een trainingspak
Inderdaad, ik zag gister zo'n grootvader bellen met z'n familie "Ja, m'n zoon en kleinzoon zijn gestorven, maar verder is alles oké" met strak gezicht. Ik had echt zoiets van; what the...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aparte lui inderdaad. Mocht dat eiland een keer in zee zakken, dan staat men rustig in de rij te wachten op evacuatie. Laat ik het zo zeggen; als de Titanic was gevuld met Jappen, dan was er van onrust totaal geen sprake geweest. Heck, wellicht hadden ze al die Jappen in reddingsboten kunnen proppen.
Wat een onzin, van mij zouden ze prima een hoofddoekje mogen dragen, ook als ze veel contact met klanten hebben, als ze hun vak maar verstaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend zijn dat je jezelf met een hoofddoekje in het bedrijfsleven al vrij snel diskwalificeert. Vrouwen met een hoofddoekje komen over het algemeen alleen aan de slag bij de overheid.
Doet me denken aan iets dat ik een paar jaar geleden zag. Een kind stond te bellen met zijn vader: 'Pap, de school is afgebrandquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zag gister zo'n grootvader bellen met z'n familie "Ja, m'n zoon en kleinzoon zijn gestorven, maar verder is alles oké" met strak gezicht. Ik had echt zoiets van; what the...
Daar kan ik me dan wel weer enige emotionele neutraliteit bij voorstellen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Doet me denken aan iets dat ik een paar jaar geleden zag. Een kind stond te bellen met zijn vader: 'Pap, de school is afgebrand'
Klopt, maar ben jij een ondernemer?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, van mij zouden ze prima een hoofddoekje mogen dragen, ook als ze veel contact met klanten hebben, als ze hun vak maar verstaan.
Nee, maar ik heb er zelf ook helemaal geen probleem mee om door iemand met een hoofddoekje geholpen te worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Klopt, maar ben jij een ondernemer?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:02 schreef remlof het volgende:
Ik zou dan weer liever niet een auto kopen van iemand met een keppeltje
Vooroordelenquote:
Uit de scriptie van TitusPullo blijkt dat Neville Chamberlain eens exact dezelfde woorden uitte.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:02 schreef remlof het volgende:
Ik zou dan weer liever niet een auto kopen van iemand met een keppeltje
Nou ja, een verkoper in een winkel die een bontkraagje draagt zou ietwat vreemd op mij over komenquote:
Ik huurde in Londen een appartement van iemand met een keppeltje en ik werkte ook nog voor ze, dus ik ken ze welquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Uit de scriptie van TitusPullo blijkt dat Neville Chamberlain eens exact dezelfde woorden uitte.
Ja maar, moslims!quote:
Ow ja die zijn eng want die willen ons stiekem gaan overheersen.quote:
Waarom zou dat niet mogen? Hebben de VS dat beslist a la Punische Oorlogen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef Holograph het volgende:
Even een vraagje over Japan. Het leger van Japan zou meehelpen met het verlenen van noodhulp, maar ik dacht dat Japan helemaal geen leger mocht hebben?
Eensquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Reya het volgende:
Zonder kwalijke incidenten te willen ontkennen, zou ik stellen dat van de positie van de kerk in de Tweede Wereldoorlog in veel gevallen een karikatuur wordt gemaakt.
Jahwel, maar volgens mij zijn er restrcities. Japan mag wel een leger hebben in ieder geval.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef Holograph het volgende:
Even een vraagje over Japan. Het leger van Japan zou meehelpen met het verlenen van noodhulp, maar ik dacht dat Japan helemaal geen leger mocht hebben?
Tweede Wereldoorlog.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Hebben de VS dat beslist a la Punische Oorlogen?
Ja hèhèquote:
Ze mogen het alleen geen leger noemen maar National Self Defense Force.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jahwel, maar volgens mij zijn er restrcities. Japan mag wel een leger hebben in ieder geval.
De Japanse grondwet verbiedt het onderhouden van een leger, maar daar houdt men zich enkel nominaal aan; in praktijk zijn de Japamnse zelfverdedigingskrachten in de loop der jaren weer exact als een leger gaan functioneren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:16 schreef Holograph het volgende:
Och, dat betekent dus aandelen kopenquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:23 schreef remlof het volgende:
Ow jongens, de beurzen kelderen momenteel gigantisch omdat in Japan verwacht wordt dat er de komende uren iets catastrofaals zal gebeuren.
Ja, koop Toyotaquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Och, dat betekent dus aandelen kopen
Speltip 1: Weet waar je kansen liggenquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:24 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Och, dat betekent dus aandelen kopen
Ik had mijn pa TomTom en ArcellorMittal geadviseerd in juni toen ze op resp. 4,40 en 22 eur. stonden. Hij heeft ze in januari voor 8 en 28 verkochtquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Speltip 1: Weet waar je kansen liggen
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had mijn pa TomTom en ArcellorMittal geadviseerd in juni toen ze op resp. 4,40 en 22 eur. stonden. Hij heeft ze in januari voor 8 en 28 verkocht
Niet opgelet bij geschiedenis?quote:
Dat kan, maar ik ben maar 25 jaar na de afloop ervan geboren en bij familiebezoekjes tijdens mijn jeugd werd er nog veel over gesproken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:36 schreef dotCommunism het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is nou echt zo'n onderwerp dat me totaal niet kan boeien.
?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:39 schreef Reya het volgende:
Dat het rhinovirus de schuld krijgt van verkoudheden, dat is pas belachelijk.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:44 schreef remlof het volgende:
Mijn anti-Duitse sentimenten zijn tijdens de jaren negentig wel weggeëbd. Ik vind het een fantastisch bewonderenswaardig land nu. En Berlijn is de meest liberale stad die ik ken, is Amsterdam al lang geleden voorbijgestreefd.
Maar mijn grootouders weigerden zelfs Duitse tv te kijken en vonden Rudi Carell een landverrader
Ook anti-Zweedse sentimenten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En dan nog durft de NEM de anti-Duitse sentimenten te gebruiken voor reclame.
Ik voel dan altijd Anti-Nederlandse sentimenten opborrelenquote:
Ik word nooit van mijn leve van de NEM. Doe mij maar Eneco.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik voel dan altijd Anti-Nederlandse sentimenten opborrelen
Berlijn is een erg prettige stad, inderdaad.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:44 schreef remlof het volgende:
Mijn anti-Duitse sentimenten zijn tijdens de jaren negentig wel weggeëbd. Ik vind het een fantastisch bewonderenswaardig land nu. En Berlijn is de meest liberale stad die ik ken, is Amsterdam al lang geleden voorbijgestreefd.
Uiterlijk en afkomst gaan boven kwaliteit, dat snap je toch welquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat een onzin, van mij zouden ze prima een hoofddoekje mogen dragen, ook als ze veel contact met klanten hebben, als ze hun vak maar verstaan.
Zichtbare religieuze uitingen gedaan door een overheidsambtenaar, daar kan ik niet zo enthousiast over zijn. Bedrijven mogen hun eigen beleid ten aanzien van kledingvoorschriften voeren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiterlijk en afkomst gaan boven kwaliteit, dat snap je toch wel?
Bij overheden zou ik het evenmin centraal regelen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zichtbare religieuze uitingen gedaan door een overheidsambtenaar, daar kan ik niet zo enthousiast over zijn. Bedrijven mogen hun eigen beleid ten aanzien van kledingvoorschriften voeren.
Tja ook daar kan ik me niet zo druk om maken als ze hun werk maar goed doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zichtbare religieuze uitingen gedaan door een overheidsambtenaar, daar kan ik niet zo enthousiast over zijn. Bedrijven mogen hun eigen beleid ten aanzien van kledingvoorschriften voeren.
Dan zou je het ook religieus kunnen noemen dat veel winkels op zondag zijn gesloten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ook wel logisch wanneer bij tijd en wijle de Noord-Koreaanse (test)raketten over je luchtruim vliegen.quote:
Zelfs niet voor bijvoorbeeld de rechterlijke macht?!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij overheden zou ik het evenmin centraal regelen.
Klopt en ook met China als buurman zou ik mezelf goed willen kunnen verdedigenquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ook wel logisch wanneer bij tijd en wijle de Noord-Koreaanse (test)raketten over je luchtruim vliegen.
Ik zie het verband niet zo.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan zou je het ook religieus kunnen noemen dat veel winkels op zondag zijn gesloten.
Eensch, ... alle ambtenaren ontslaan, nu!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiterlijk en afkomst gaan boven kwaliteit, dat snap je toch wel?
Ik zie een veelbelovende piste om uw doelstellingen te verwezenlijken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eensch, ... alle ambtenaren ontslaan, nu!
uh? heh?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie een veelbelovende piste om uw doelstellingen te verwezenlijken.
De rustdag?quote:
Wat mij betreft wordt die regeling dan ook, die onder andere steun geniet van de SP, aangepast.quote:
Volgens mij zijn die hoofddoekjes voor veel meiden niet eens zozeer een religieuze als wel een modieuze uiting, gezien de hoeveelheid make-up die sommigen erbij dragen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en. Vertegenwoordigers van de overheid dienen geen zichtbare religieuze uitingen te doen omdat de overheid geen religie aanhangt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:24 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zijn die hoofddoekjes voor veel meiden niet eens zozeer een religieuze als wel een modieuze uiting, gezien de hoeveelheid make-up die sommigen erbij dragen.
Als het toch maar enkel prinzipienreiterei is dan doet zo'n verbod dus geen kwaad. Bovendien kun jij geen uitspraken doen over het zijn van een moslima.quote:En in vele gevallen ook gewoon een politiek statement, opkomen voor je rechten. Ik zou in het Nederland van 2011 ook een hoofddoekje dragen als ik moslima was.
Hoofddoekjes zijn geen religieuze uiting, dat maakt Wilders er maar van. Mijn oma droeg er ook een en die kwam nooit in de kerk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en. Vertegenwoordigers van de overheid dienen geen zichtbare religieuze uitingen te doen omdat de overheid geen religie aanhangt.
Eh jawel hoor, want ik spreek ze nog wel eens. In tegenstelling tot jou, kennelijkquote:[..]
Als het toch maar enkel prinzipienreiterei is dan doet zo'n verbod dus geen kwaad. Bovendien kun jij geen uitspraken doen over het zijn van een moslima.
Volgens Wilders is de Islam geen religie, dus dan mogen hoofddoekjes wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en. Vertegenwoordigers van de overheid dienen geen zichtbare religieuze uitingen te doen omdat de overheid geen religie aanhangt.
[..]
Als het toch maar enkel prinzipienreiterei is dan doet zo'n verbod dus geen kwaad. Bovendien kun jij geen uitspraken doen over het zijn van een moslima.
Het is enkel een modeverschijnsel dus? Dat lijkt mij onzin, jouw oma ten spijt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:32 schreef remlof het volgende:
Hoofddoekjes zijn geen religieuze uiting, dat maakt Wilders er maar van. Mijn oma droeg er ook een en die kwam nooit in de kerk.
Ik kom inderdaad weinig met moslima's in aanraking. Ik voel die behoefte ook niet zo.quote:Eh jawel hoor, want ik spreek ze nog wel eens. In tegenstelling tot jou, kennelijk
Spitsvondig.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volgens Wilders is de Islam geen religie, dus dan mogen hoofddoekjes wel.
Aangezien Nederland is verworden tot een land waar een hoofddoekje een hoeveelheid agressie opwekt bij een forse groep mensen waar je u tegen zegt, helaas wel ja.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Jezelf verbergen door een hoofddoek, om het rebels zijn? haha, is dat echt wat de wereld geworden is?
Je weet niet wat je mist, er zitten lekkere dingen tussenquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik kom inderdaad weinig met moslima's in aanraking. Ik voel die behoefte ook niet zo.
Ja, eerst trouwen en jezelf bekeren zeker. Bovendien val ik op blond.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist, er zitten lekkere dingen tussen
Hij ziet het waarschijnlijk als onderdeel van het uniform van de ideologiequote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Volgens Wilders is de Islam geen religie, dus dan mogen hoofddoekjes wel.
Als ze zich nou meer zouden kleden als in Afghanistan in jaren '70quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist, er zitten lekkere dingen tussen
Jij staat echt heel ver buiten de hedendaagse samenleving hè? Vreemd dan dat je er zo'n ongenuanceerde mening over hebt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, eerst trouwen en jezelf bekeren zeker. Bovendien val ik op blond.
Ik ken ze wel die economie of rechten studeren. Letteren dan weer niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb jaren op de allochtonenuniversiteit rondgelopen, dus ik heb heel wat hoofddoekjes gezien. Niet dat ik ze bij letterenfaculteit verder tegenkwam, dat niet. Volgens mij zat er geen een bij die geen economie of rechten studeerde.
Oh sorry 'meneer ik heb regelmatig orgie's met gesluierde moslima's, zie je wel dat ze tof en modern zijn'.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij staat echt heel ver buiten de hedendaagse samenleving hè? Vreemd dan dat je er zo'n ongenuanceerde mening over hebt.
Daar heb je toch ook niets aan als je alleenmaar kindertjes moet baren of schoonmaken?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef dotCommunism het volgende:
Ik heb jaren op de allochtonenuniversiteit rondgelopen, dus ik heb heel wat hoofddoekjes gezien. Niet dat ik ze bij letterenfaculteit verder tegenkwam, dat niet. Volgens mij zat er geen een bij die geen economie of rechten studeerde.
Nee, maar ik spreek ze wel. Jij ontloopt ze kennelijk alleen maar en vormt dan een mening. Dat vind ik verwerpelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh sorry 'meneer ik heb regelmatig orgie's met gesluierde moslima's, zie je wel dat ze tof en modern zijn'.
Ik ontloop niemand, als student kom je er gewoon niet mee in aanraking. De meeste moslimstudenten wonen braaf bij pappie en mammie en gaan niet naar feesten, zijn nergens lid van.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik spreek ze wel. Jij ontloopt ze kennelijk alleen maar en vormt dan een mening. Dat vind ik verwerpelijk.
Waarschijnlijk zijn dat niet de meiden die thuis gaan blijven en kinderen baren. Tenminste, niet meer dan blonde Nederlandse vrouwen dat doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook niets aan als je alleenmaar kindertjes moet baren of schoonmaken?
Ben jij eigenlijk blondharig?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:42 schreef dotCommunism het volgende:
En je spreekt ze ook niet in de kantine of in het OV? Dat zegt meer over jou dan over hen denk ik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ontloop niemand, als student kom je er gewoon niet mee in aanraking. De meeste moslimstudenten wonen braaf bij pappie en mammie en gaan niet naar feesten, zijn nergens lid van.
Misschien moet je eens naar college gaan, daar komen ook studenten, tenminste, diegene die willen leren.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik ontloop niemand, als student kom je er gewoon niet mee in aanraking. De meeste moslimstudenten wonen braaf bij pappie en mammie en gaan niet naar feesten, zijn nergens lid van.
Dat gebeurt vanzelf als je samen een uur lang in een stilstaande trein zitquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef dotCommunism het volgende:
Ik spreek eigenlijk ook geen vreemden aan in het OV.
Ben jij zo'n type die mensen lastig valt in het OV? Maar nee, wanneer ik reis zit ik vrijwel altijd in de stiltecoupe, druk aan het lezen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:46 schreef remlof het volgende:
[..]
En je spreekt ze ook niet in de kantine of in het OV? Dat zegt meer over jou dan over hen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |