abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:25:31 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_94154885

Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.

Post a.u.b Nuttige links(doorschakelpagina's)

[ Bericht 15% gewijzigd door JoaC op 15-03-2011 19:32:21 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:26:20 #2
177885 JoaC
Het is patat
pi_94154933
Die prvatisering zal me een zorg zijn
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:27:16 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94154978
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat je een mensenleven niet in geld kan en mag uitdrukken.
Niet alle zorg draait om mensenlevens. Sommige zorg draait om welvaart en welbehagen, dan kan en mag je het uitdrukken in geld. Daarnaast mag je van mij alles uitdrukken in geld, maar dat is mijn hardcore standpunt, ik begrijp dat ik daarmee voor jou en de forum admin hier tever ga.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 19:27:52 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94155027
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vrije markt zorgt juist voor kwaliteitstoename en het betaalbaar houden van het zorgstelsel.
Er is geen sprake van een vrije markt in de zorg. Er is het eea. geprivatiseerd, niet geliberaliseerd.

Privatisering heb je geen ruk aan, je overhandigd een monopolie aan een marktpartij en beschermt die markt met geweld gratis en voor niets voor dat bedrijf. Voor een bedrijf natuurlijk ideaal, gegarandeerde klanten en er is geen concurrent.
Carpe Libertatem
pi_94155035
En ik wou dus net zeggen:

Privatisering in de zorg zorgt alleen maar voor meer kwaliteitscontrole en innovaties en klantgerichtheid dan wanneer er met bezuinigingen en gezeik uit Den Haag het dagelijks bestuur van zo'n instelling betutteld wordt. Ik betaal liever wat meer voor goede zorg dan wat minder en een huidig stelsel waarin je naar de V.S. moet vliegen om wachtlijsten te ontduiken.

Dat de directeur dan over een ton verdient zal me aan m'n kont roesten, als z'n zorg maar goed is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:29:08 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155088
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een vrije markt in de zorg. Er is het eea. geprivatiseerd, niet geliberaliseerd.

Privatisering heb je geen ruk aan, je overhandigd een monopolie aan een marktpartij en beschermt die markt met geweld gratis en voor niets voor dat bedrijf. Voor een bedrijf natuurlijk ideaal, gegarandeerde klanten en er is geen concurrent.
Eens, maar het is een eerste stap. Net als de post nog steeds niet geliberaliseerd is, of de trein, of de telecom, of de ether. Het zijn allemaal monopolies, maar terug naar de overheid, daar pas ik voor.
pi_94155097
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Concurrenten toelaten, private instellingen toelaten, regelgeving aanpassen met deze nieuwe factoren. Man, het werkt in de Verenigde Staten en Australie toch ook gewoon?

Hou een staatsbedrijf voor mensen die geen poen hebben en zorg willen (dat hebben ze dan weer niet in de V.S. maar wel in AUS) en de rest kan zelf kiezen waar ze zorg willen hebben.

Perfect.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94155117
:W
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94155139
Ziekenhuizen zijn op dit moment bedrijven. Dat slaat nergens op. En nee, mensen ontslaan om meer winst te maken levert denk ik niet veel op. Is een typisch gevolg van de vrije markt.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:21 #10
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155175
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Dutchnative het volgende:
Ziekenhuizen zijn op dit moment bedrijven. Dat slaat nergens op. En nee, mensen ontslaan om meer winst te maken levert denk ik niet veel op. Is een typisch gevolg van de vrije markt.
Denken dat bedrijven alleen maar mensen ontslaan is onzinnig.

In het nieuws komen nooit berichten over "massa-aannames" omdat het gewoon niet lekker bekt en geleidelijk gebeurt, maar dat bekend niet dat 't niet bestaat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:43 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155198
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niet alle zorg draait om mensenlevens. Sommige zorg draait om welvaart en welbehagen, dan kan en mag je het uitdrukken in geld. Daarnaast mag je van mij alles uitdrukken in geld, maar dat is mijn hardcore standpunt, ik begrijp dat ik daarmee voor jou en de forum admin hier tever ga.
Plastische chirurgie om rimpels weg te werken kan prima op eigen kosten in een privékliniek voor een hoop knaken.
Plastische chirurgie om brandwonden wat toonbaarder te maken is al een andere zaak.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:46 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155202
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Dutchnative het volgende:
Zou ik mogen vragen welke bedrijfskundige opleiding jij genoten hebt?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:31:53 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155286
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bedrijven willen per definitie winst maken. En dat moet juist in de zorg niet je eerste zorg zijn :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:31:57 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155291
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Plastische chirurgie om rimpels weg te werken kan prima op eigen kosten in een privékliniek voor een hoop knaken.
Plastische chirurgie om brandwonden wat toonbaarder te maken is al een andere zaak.
Een individu kan toch zelf beslissen hoeveel hij of zij over heeft voor het corrigeren van zijn/haar littekenweefsel dat ontstaan is door brandwonden? Waarom zou je als slachtoffer van de tijd wel in de buidel moeten tasten en kan je dat in een privékliniek laten uitvoeren, maar als slachtoffer van je eigen stommiteit met vuurwerk moet de samenleving voor je bloeden?
pi_94155313
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Denken dat bedrijven alleen maar mensen ontslaan is onzinnig.
Doe ik niet. Even een voorbeeld. Er zijn bijv. twee receptionisten. De vrije markt wordt ingevoerd en om winst te maken wordt er één ontslagen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94155369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geen enkele, Beide ouders zitten in de Medische Wereld en lees wel n's vakblaadjes :D De andere kant van het verhaal komt al binnen door de Media...
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:33:10 #17
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155370
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:32 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Doe ik niet. Even een voorbeeld. Er zijn bijv. twee receptionisten. De vrije markt wordt ingevoerd en om winst te maken wordt er één ontslagen.
Onzin.

Als ze veel werk krijgen en niet onzinnig aan 't werk zijn komt er zelfs een 3e of 4e bij. Als die baan volledig gesubsidieerd is en alleen maar onzinnige kosten opwekt dan wordt ze wel ontslaan.

Jij denkt veel te abstract.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:33:44 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155416
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een individu kan toch zelf beslissen hoeveel hij of zij over heeft voor het corrigeren van zijn/haar littekenweefsel dat ontstaan is door brandwonden? Waarom zou je als slachtoffer van de tijd wel in de buidel moeten tasten en kan je dat in een privékliniek laten uitvoeren, maar als slachtoffer van je eigen stommiteit met vuurwerk moet de samenleving voor je bloeden?
Ik heb het niet over stommiteiten met vuurwerk, maar ja, ook die mensen moet gegund worden om aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen en daar mogen we best allemaal een beetje voor opdraaien.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:33:54 #19
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155428
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:32 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

En die receptionisten verdienen een functie bij een openbaar ziekenhuis, maar zodra de baas een callcenter is of een bouwbedrijf hebben ze ineens andere privileges? Een receptioniste kan best ontslagen worden, als het bedrijf of de (semi)overheidsinstelling daar de noodzaak toe ziet.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:34:18 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155449
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb het niet over stommiteiten met vuurwerk, maar ja, ook die mensen moet gegund worden om aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen en daar mogen we best allemaal een beetje voor opdraaien.
En waarom is dat met rimpels anders?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:34:23 #21
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155453
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En die receptionisten verdienen een functie bij een openbaar ziekenhuis, maar zodra de baas een callcenter is of een bouwbedrijf hebben ze ineens andere privileges? Een receptioniste kan best ontslagen worden, als het bedrijf of de (semi)overheidsinstelling daar de noodzaak toe ziet.
Precies, hangt af van de werkdruk, kosten en baten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94155471
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Onzin.

Als ze veel werk krijgen en niet onzinnig aan 't werk zijn komt er zelfs een 3e of 4e bij. Als die baan volledig gesubsidieerd is en alleen maar onzinnige kosten opwekt dan wordt ze wel ontslaan.

Jij denkt veel te abstract.
Als die baan gesubsidieerd is komen er mensen bij.
Wat bedoel in deze zin met abstract?

[ Bericht 8% gewijzigd door Dutchnative op 15-03-2011 19:35:06 (Kutquotes) ]
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:35:14 #23
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155516
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik doel er op dat je factoren buiten beeld laat, belangrijke factoren zelfs.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94155585
Oké, was misschien een slecht voorbeeld. Het is ook belachelijk omdat ziekenhuizen een 'locatievoordeel' hebben. Je gaat eerder naar een ziekenhuis dichtbij. Ik zie zelfs geen enkele reden om naar een ziekenhuis verder weg te gaan behalve als het bijvoorbeeld het brandwondencentrum of oogziekenhuis is.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:36:28 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155590
Ook eenvoudig; volgens de moraal van remlof en Dutchnative zouden artsen, verplegers en chirurgen dus oneindige baanzekerheid verdienen (tenzij ze ethische of kwalitatieve fouten maken, op kwantiteit kan en mag niet worden getoetst in de zorg) maar schoonmakers, receptionisten en andere dienstverleners in een ziekenhuis, verdienen zij hetzelfde? Een plastisch chirurg die borstvergrotingen uitvoert is minder 'waard' dan één die brandwonden geneest?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:36:32 #26
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155593
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Als die baan gesubsidieerd is komen er mensen bij.
Wat bedoel in deze zin met abstract?
Nee, als de baan door de overheid gesubsidieerd was en de input niet waard is dan zal die baan opgeheven worden. Als de werkdruk te hoog ligt voor de andere twee en door overheidsbudget er geen ruimte was voor een derde dan wordt er onder privatisering wel een derde aangenomen.

De overheid werkt budgetair, private bedrijven ook wel, maar niet tot "the extent" waarin de overheid dat doet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:37:49 #27
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155678
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef Dutchnative het volgende:
Oké, was misschien een slecht voorbeeld. Het is ook belachelijk omdat ziekenhuizen een 'locatievoordeel' hebben. Je gaat eerder naar een ziekenhuis dichtbij. Ik zie zelfs geen enkele reden om naar een ziekenhuis verder weg te gaan behalve als het bijvoorbeeld het brandwondencentrum of oogziekenhuis is.
Er is een wezenlijk kwalitatief verschil in ziekenhuizen, verschil in personeel, verschil in expertise, verschil in apparatuur, verschil in wachtlijsten, en ga zo maar door. Bovendien ligt het er maar net aan waar je verzekeraar je wil hebben in sommige gevallen.

Wederom; er zijn meer factoren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:38:04 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155688
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef Dutchnative het volgende:
Behalve als dat ziekenhuis je voordelen kan geven die het meest dichtbijzijnde ziekenhuis je niet biedt. Daarnaast is het per definitie belachelijk om locatievoordelen als argument op te laten draaien, want dan kunnen we alle landelijke voorzieningen wel gaan nivelleren. Locatieargumenten is inherent verbonden aan producten en kan daar reeds in verdisconteerd worden. Gaan we randstedelingen ook meer bijstand geven omdat het leven in die provincies duurder is?
pi_94155694
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef GSbrder het volgende:
Ook eenvoudig; volgens de moraal van remlof en Dutchnative zouden artsen, verplegers en chirurgen dus oneindige baanzekerheid verdienen (tenzij ze ethische of kwalitatieve fouten maken, op kwantiteit kan en mag niet worden getoetst in de zorg) maar schoonmakers, receptionisten en andere dienstverleners in een ziekenhuis, verdienen zij hetzelfde? Een plastisch chirurg die borstvergrotingen uitvoert is minder 'waard' dan één die brandwonden geneest?
Bedoel je met verdienen qua geld of dezelfde status?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:38:27 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155718
*Alles* dat essentieel is voor de samenleving zou in handen van de overheid moeten zijn en daar zou het niet om winst maken moeten draaien.

Energievoorziening, spoorwegen, zorg, telecommunicatie.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:05 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155759
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Bedoel je met verdienen qua geld of dezelfde status?
Status, jij schijnt tot de mening te zijn toegedaan dat iets of iemand dat het leven red geen prijskaartje kan en mag hebben. Een dokter mag dus oneindig veel tijd spenderen aan het redden van één enkele patient, aangezien leven geen prijs heeft.
pi_94155783
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk kwalitatief verschil in ziekenhuizen, verschil in personeel, verschil in expertise, verschil in apparatuur, verschil in wachtlijsten, en ga zo maar door. Bovendien ligt het er maar net aan waar je verzekeraar je wil hebben in sommige gevallen.

Wederom; er zijn meer factoren.
Kwalitatief verschil, die informatie haalt men zeker van onzinnige lijsten van patiënten die allemaal anders oordelen en zelf beslissen of ze goed behandeld zijn?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:23 #33
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155786
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
*Alles* dat essentieel is voor de samenleving zou in handen van de overheid moeten zijn en daar zou het niet om winst maken moeten draaien.

Daarmee draai je innovatie alleen maar de nek om.

Overigens is wat de Nederlandse regering gedaan heeft met zorg en spoorwegen geen privatisering maar gewoon het creëren van een monopolie met staatstoezicht. Totaal niet aan te halen als argument tegen privatisering dus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:36 #34
177885 JoaC
Het is patat
pi_94155802
Laat bedrijven zich maar specialiseren, als men in Maastricht betere neurochirurgen heeft dan in Groningen, dan reist men maar.

In Amerika is een rit van 4 uur niet eens zo raar voor minder belangrijke zaken dan gezondheid/leven & dood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:57 #35
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155820
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Kwalitatief verschil, die informatie haalt men zeker van onzinnige lijsten van patiënten die allemaal anders oordelen en zelf beslissen of ze goed behandeld zijn?
Nee, de ene dokter is gewoon gespecialiseerder dan de ander, andere opleiding op een ander instituut, meer werkervaring, meer praktijkkennis en ga zo maar door.

Waarom denk je zo zwart/wit?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:40:36 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155861
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef remlof het volgende:

Wat essentieel is voor de samenleving is natuurlijk zeer, maar dan ook zeer relatief en nogal dynamisch. Jij noemt jezelf webdeveloper, eigenlijk zou het internet beheert en in handen moeten zijn van de overheid omdat het niet om winst zou moeten draaien. Alle informatie is essentieel voor de samenleving en de overheid dient dit dus allemaal op te kopen om gratis beschikbaar te laten zijn voor de samenleving. Een belachelijk voorstel en de doodsteek voor alle internetondernemers.
pi_94155942
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, de ene dokter is gewoon gespecialiseerder dan de ander, andere opleiding op een ander instituut, meer werkervaring, meer praktijkkennis en ga zo maar door.

Waarom denk je zo zwart/wit?
Ik denk niet zwart/wit en als dat wel zo is dan onbewust. Om verder te gaan, er zijn dan ook gespecialiseerde ziekenhuizen. Echter, niet alles moet worden onderverdeeld vind ik.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:42:25 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat essentieel is voor de samenleving is natuurlijk zeer, maar dan ook zeer relatief en nogal dynamisch. Jij noemt jezelf webdeveloper, eigenlijk zou het internet beheert en in handen moeten zijn door de overheid omdat het niet om winst zou moeten draaien. Alle informatie is essentieel voor de samenleving en de overheid dient dit dus allemaal op te kopen om gratis beschikbaar te laten zijn voor de samenleving.
Nee, de aanbieders moeten ze zich niet mee bemoeien, die mogen het medium gewoon gebruiken. Maar ik vind inderdaad dat internet nu zo belangrijk is dat de overheid zou moeten voorzien in een internetaansluiting voor elke Nederlander.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:42:47 #39
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155998
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik denk niet zwart/wit en als dat wel zo is dan onbewust. Om verder te gaan, er zijn dan ook gespecialiseerde ziekenhuizen. Echter, niet alles moet worden onderverdeeld vind ik.
Waarom niet, zou jij niet liever naar een ziekenhuis gaan met een betere neurochirurg dan degene die toevallig naast je deur staat? Als je om leven en dood gaat zitten dubben dan lijkt mij die paar uur niet echt de moeite waard om te klagen nietwaar?

En alle artsen zijn nou eenmaal niet gelijk, omdat niet iedereen dezelfde opleiding gedaan heeft, zelfde operaties gedaan heeft, beschikking heeft over dezelfde apparatuur, etc. Ook al zou de regering alle zorg opkopen dan blijft dit fenomeen alsnog bestaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:43:06 #40
177885 JoaC
Het is patat
pi_94156023
quote:

[..]

IC's en EHBO is iets anders dan een operatie die een paar dagen kan wachten
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:43:07 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156024
quote:

[..]

Als het werkelijk een zaak op leven en dood is, mag van de patient niet worden gevraagd te reizen van Stadskanaal naar Sittard? Nee, de samenleving moet volkomen verlieslijdende klinieken in stand houden in Oost-Groningen, puur omdat Jan de Boer anders zou moeten reizen voor z'n chemo'tje.
pi_94156094
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Status, jij schijnt tot de mening te zijn toegedaan dat iets of iemand dat het leven red geen prijskaartje kan en mag hebben. Een dokter mag dus oneindig veel tijd spenderen aan het redden van één enkele patient, aangezien leven geen prijs heeft.
Dokters moeten volgens de code het beste voor de patiënt doen. Het voorbeeld lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk en er zullen in een ziekenhuis altijd andere doktoren aanwezig zijn.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:44:33 #43
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156125
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als het werkelijk een zaak op leven en dood is, mag van de patient niet worden gevraagd te reizen van Stadskanaal naar Sittard? Nee, de samenleving moet volkomen verlieslijdende klinieken in stand houden in Oost-Groningen, puur omdat Jan de Boer anders zou moeten reizen voor z'n chemo'tje.
Precies, en het is maar net de vraag of Jan de Boer wel zit te wachten op de arts die in Oost-Groningen z'n ding doet, terwijl die in Leeuwarden 10 keer meer ervaring heeft en beter te boek staat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:44:51 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156144
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, vind ik wel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:45:09 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156163
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de aanbieders moeten ze zich niet mee bemoeien, die mogen het medium gewoon gebruiken. Maar ik vind inderdaad dat internet nu zo belangrijk is dat de overheid zou moeten voorzien in een internetaansluiting voor elke Nederlander.
En als internet voor 90% door Google gedomineerd wordt, zodat dit bedrijf bepaald wat de vragers van de dienst gepubliceerd krijgen, is dit schadelijk? Dan zou eigenlijk de Nederlandse Staat het bedrijf Google moeten opkopen, omdat het de informatie die de vrager zoekt sorteert naar winstgevendheid van advertenties. Een microsoft verhaaltje, een bedrijf dat dus volgens dezelfde retoriek ook genationaliseerd zou moeten worden omdat nu een winstgevend bedrijf bepaald op welke tekstverwerker de burger haar stukjes typt.
pi_94156192
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waarom niet, zou jij niet liever naar een ziekenhuis gaan met een betere neurochirurg dan degene die toevallig naast je deur staat? Als je om leven en dood gaat zitten dubben dan lijkt mij die paar uur niet echt de moeite waard om te klagen nietwaar?

En alle artsen zijn nou eenmaal niet gelijk, omdat niet iedereen dezelfde opleiding gedaan heeft, zelfde operaties gedaan heeft, beschikking heeft over dezelfde apparatuur, etc. Ook al zou de regering alle zorg opkopen dan blijft dit fenomeen alsnog bestaan.
Ja, natuurlijk mogen ziekenhuizen/klinieken/medici gespecialiseerd zijn. Ben tegen een totale verspreiding van de gezondheidszorg.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:45:47 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156204
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En als internet voor 90% door Google gedomineerd wordt, zodat dit bedrijf bepaald wat de vragers van de dienst gepubliceerd krijgen, is dit schadelijk? Dan zou eigenlijk de Nederlandse Staat het bedrijf Google moeten opkopen, omdat het de informatie die de vrager zoekt sorteert naar winstgevendheid van advertenties. Een microsoft verhaaltje, een bedrijf dat dus volgens dezelfde retoriek ook genationaliseerd zou moeten worden omdat nu een winstgevend bedrijf bepaald op welke tekstverwerker de burger haar stukjes typt.
Nee, je haalt het medium en de diensten nu door elkaar.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:46:30 #48
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156251
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk mogen ziekenhuizen/klinieken/medici gespecialiseerd zijn. Ben tegen een totale verspreiding van de gezondheidszorg.
Nou, als er veel vraag is in Schubbekutteveen voor een ziekenhuis dan staat daar vast wel een ondernemer klaar die vraag te vervullen. Waarom zou de regering dat onrendabel moeten doen omdat een patiënt of twee niet willen reizen?

Vrije markt enzo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:07 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94156302
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, en het is maar net de vraag of Jan de Boer wel zit te wachten op de arts die in Oost-Groningen z'n ding doet, terwijl die in Leeuwarden 10 keer meer ervaring heeft en beter te boek staat.
Er kwam toch best wel wat ophef toen CZ afgelopen jaar de discussie hierover aanzwengelde. Blijkbaar zijn er toch behoorlijk wat patienten die het aanvaardbaar vinden dat hun behandelend arts een bepaalde operatie maar een keer per jaar uitvoert, omdat het ziekenhuis wel lekker dichtbij is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:09 #50
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156303
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, je haalt het medium en de diensten nu door elkaar.
Dit is een discussie vergelijkbaar met infrastructuur die jij aanhaalt. Dus ProRail blijft een staatsbedrijf en de NS mag aandelen uitgeven, de concurrentie aangaan met DB en Connexxion en volledige marktvrijheid krijgen?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:57 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156349
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nou, als er veel vraag is in Schubbekutteveen voor een ziekenhuis dan staat daar vast wel een ondernemer klaar die vraag te vervullen. Waarom zou de regering dat onrendabel moeten doen omdat een patiënt of twee niet willen reizen?

Vrije markt enzo.
Omdat ondernemers alleen maar in termen van winst maken kunnen denken.
Laten we dan maar wat meer belasting betalen zodat elke Nederlander goede zorg kan krijgen, waar ie ook woont.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:48:03 #52
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156357
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:47 schreef freako het volgende:

[..]

Er kwam toch best wel wat ophef toen CZ afgelopen jaar de discussie hierover aanzwengelde. Blijkbaar zijn er toch behoorlijk wat patienten die het aanvaardbaar vinden dat hun behandelend arts een bepaalde operatie maar een keer per jaar uitvoert, omdat het ziekenhuis wel lekker dichtbij is.
Ja ik vind dat vreemd, ik ga toch echt liever even met de auto naar Amsterdam als mijn gezondheid daar beter mee gewaarborgd is, van mijn part zelfs naar Amerika als het een grote ingreep is. Ik sta toch voorop, niet wat de overheid voor mij wil?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94156406
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vrije markt enzo.
Sorry, maar waarom zou de overheid niet klaarstaan maar een ondernemer wel? Al helemaal omdat een ondernemer gefocust zal zijn op winst maken. Vind ook dat zorg gewoon geen product mag zijn.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:49:13 #54
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156429
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Laten we dan maar wat meer belasting betalen zodat elke Nederlander goede zorg kan krijgen, waar ie ook woont.
"Meer belasting." is geen oplossing.

Dat is slechts zo'n domme roeptoeter oplossing van de SP, maar je komt er nergens mee. Denk je dat een paar miljoen extra per jaar ervaring en servicegerichtheid kan sturen?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:49:29 #55
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156446
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:48 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Sorry, maar waarom zou de overheid niet klaarstaan maar een ondernemer wel? Al helemaal omdat een ondernemer gefocust zal zijn op winst maken. Vind ook dat zorg gewoon geen product mag zijn.
Omdat de overheid een budget heeft, die gelimiteerd is, en bovendien vaak inefficiënt met kosten omgaat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:49:34 #56
177885 JoaC
Het is patat
pi_94156449
quote:

[..]

Alleen acute zorg in de buurt, zorg kost de samenleving straks nog een kwart van de begroting
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:50:14 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156486
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit is een discussie vergelijkbaar met infrastructuur die jij aanhaalt. Dus ProRail blijft een staatsbedrijf en de NS mag aandelen uitgeven, de concurrentie aangaan met DB en Connexxion en volledige marktvrijheid krijgen?
Nee, want bij het spoorwegnet is juist gebleken dat het scheiden van de infrastructuur en de dienstenaanbieder juist alleen maar tot ellende lijkt, ProRail en NS moeten dan ook zsm weer worden samengevoegd.

Internet is totaal iets anders, daarop kan iedereen z'n diensten aanbieden zonder andere (elementaire diensten) in de weg te zitten.
pi_94156513
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Dutchnative het volgende:
Walgelijk idd.

Liever een communisme.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:50:54 #59
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156528
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:48 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Vind ook dat zorg gewoon geen product mag zijn.
Zorg is een dienst, en dat valt gewoon te verkopen als product.

Als jij tevreden bent met een streekziekenhuis met halfbakken doktoren en 20 administratieve medewerkers waar 2 dat zouden kunnen doen, dan sta je vrij je daar voor in te schrijven. Ik heb liever de keuze van een vrije markt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:51:19 #60
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156546
quote:

[..]

Nogmaals, je krijgt toch al bijzondere bijstand als allerarmste verschoppeling omdat je toevallig een paar honderd meter moet rijden met de bus naar je ziekenhuis? Moet dit werkelijk nog verder gaan en is het werkelijk zo dat er mensen gaan afhaken om een stukkie reistijd als het op hun leven aankomt? Dan vind ik het heel wat urgenter dat de koopzondag wordt ingesteld, omdat er werkenden zijn die 6 dagen werken en daardoor omkomen van de honger op de vrije zondag.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:51:46 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156573
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet je dus niet willen.

Wat kosten bejaarden ons ook alweer? Of kankerpatiënten? Uit economisch oogpunt kunnen we ze beter ruimen.
pi_94156593
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat de overheid een budget heeft, die gelimiteerd is, en bovendien vaak inefficiënt met kosten omgaat.
Liever een klein ziekenhuis dan een Kwalenoplosfabriek.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:52:21 #63
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156612
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet je dus niet willen.

Wat kosten bejaarden ons ook alweer? Of kankerpatiënten? Uit economisch oogpunt kunnen we ze beter ruimen.
Nee, als je ze ruimt is 't niet winstgevend, als je ze helpt en een goede naam opbouwt voor je ziekenhuis zijn ze dat wel. Jullie idee van vrije markt en kapitalisme is totaal verziekt en verkeerd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:52:59 #64
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156659
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Liever een klein ziekenhuis dan een Kwalenoplosfabriek.
Niet ieder klein ziekenhuis heeft het geld voor goed apparatuur en duur personeel, je zal dus eerder kwakzalvers overal krijgen dan specialisten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94156673
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als jij tevreden bent met een streekziekenhuis met halfbakken doktoren en 20 administratieve medewerkers waar 2 dat zouden kunnen doen, dan sta je vrij je daar voor in te schrijven. Ik heb liever de keuze van een vrije markt.
Dat het zo vermarktbaar is betekent niet dat ik het goed vind.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:54:12 #66
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156726
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:53 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat het zo vermarktbaar is betekent niet dat ik het goed vind.
Waarom ben je er dan zo op tegen dat ik wel m'n eigen keuze mag maken? Waarom mag ik niet m'n zorg kiezen op de manier die ik wil, en moet ik me schikken naar een of ander regio-ziekenhuis waar ik helemaal niet terecht wil?

Je drukt mij in een hoek waar ik helemaal niet wil zitten, maar dat boeit je niet?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94156728
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet ieder klein ziekenhuis heeft het geld voor goed apparatuur en duur personeel, je zal dus eerder kwakzalvers overal krijgen dan specialisten.
Kwakzalvers? Zo zou ik de Economische bazen van ziekenfabrieken die niks van Zorg afweten noemen
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:54:29 #68
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94156750
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:49 schreef JoaC het volgende:

[..]

Alleen acute zorg in de buurt, zorg kost de samenleving straks nog een kwart van de begroting
En als daarnaast artsen zich meer gaan specialiseren, en die specialismes ook regionaal gaan verspreiden, hoeven de reisafstanden niet eens zo veel groter te worden. Dan krijg je bv 1 oncoloog in Noord-Nederland waarnaar alle blaaskankergevallen doorverwezen worden, want dat is een ziekte die vrij zeldzaam is, en bv een aantal die de borstkankergevallen doen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:54:37 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156761
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, want bij het spoorwegnet is juist gebleken dat het scheiden van de infrastructuur en de dienstenaanbieder juist alleen maar tot ellende lijkt, ProRail en NS moeten dan ook zsm weer worden samengevoegd.
Je doet voorkomen alsof dit een onweerlegbaar feit is, dat is het niet.
De scheiding van infrastructuur met dienstenaanbieder is niet gebleken tot ellende te leiden, echter de manier waarop zorgt voor een minder dan optimale aansluiting op de wensen van de klant. Dit is net zo'n boude bewering als zeggen dat de scheiding van Internet Explorer met het internet tot de ellende van Chrome, Safari en Firefox heeft geleid.

quote:
Internet is totaal iets anders, daarop kan iedereen z'n diensten aanbieden zonder andere (elementaire diensten) in de weg te zitten.
Oneens, je kan moeilijk elk ruimtelijk product daarmee nationaliseren, want door winstgevende aannemerijen toe te staan miljoenenvilla's te bouwen, voorkom je ook dat die grond gebruikt wordt voor sociale huurwoningen. Die privatisering toestaan is volgende deze gedachtegang ook onjuist en onethisch.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:54:40 #70
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156763
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:54 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Kwakzalvers? Zo zou ik de Economische bazen van ziekenfabrieken die niks van Zorg afweten noemen
Dat zijn vooroordelen en totaal niet op waarheid gebaseerd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94156816
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat zijn vooroordelen en totaal niet op waarheid gebaseerd.
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo. Maar het komt soms dicht in de buurt.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:55:52 #72
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156840
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, als je ze ruimt is 't niet winstgevend, als je ze helpt en een goede naam opbouwt voor je ziekenhuis zijn ze dat wel. Jullie idee van vrije markt en kapitalisme is totaal verziekt en verkeerd.
Dat dus. Waar Voorschrift en ik de winstgevendheid in acht nemen, gaan jullie bij bepaalde kwesties een vreemdsoortig taboe opwerpen "over geld mag niet gesproken worden". Daarmee is echter het hek van de dam en doen jullie voorkomen alsof er aan losers geen geld te verdienen is in een vrije markt. Die is er wel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:56:14 #73
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156866
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat is met de regering niet anders, of wou je zeggen dat het "publieke orgaan" van de Noord-Zuid lijn zo'n geweldig voorbeeld van publiek management tentoonspreid?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94156878
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waarom ben je er dan zo op tegen dat ik wel m'n eigen keuze mag maken? Waarom mag ik niet m'n zorg kiezen op de manier die ik wil, en moet ik me schikken naar een of ander regio-ziekenhuis waar ik helemaal niet terecht wil?

Je drukt mij in een hoek waar ik helemaal niet wil zitten, maar dat boeit je niet?
Als de overheid zorgt dat het regio-ziekenhuis goed functioneert, hoef je daar niet bang voor te zijn. Dat is helaas niet altijd zo.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:56:27 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156881
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Toevallig wat Technisch Bedrijfskundigen in de Gezondheidszorg gesproken.
Toch aardig gepassioneerd over hun product.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:57:26 #76
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156933
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:56 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Als de overheid zorgt dat het regio-ziekenhuis goed functioneert, hoef je daar niet bang voor te zijn. Dat is helaas niet altijd zo.
Precies, daarom vind ik dat je je eigen keuze moet kunnen maken.

Als jij je prettig voelt in dat ziekenhuis sta je VRIJ er naar toe te gaan, maar laat mij dan ook VRIJ zijn er niet naar toe te gaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:57:44 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156959
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:56 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Omdat de overheid niet weet wat de burger wilt. De overheid is geen ondernemer die vraag en aanbod aanvoelt, het voelt enkel een morele noodzaak aanbod te produceren waar de burger, uit monde van zijn stem, eens in de vier jaar naar vraagt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:58:39 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_94157016
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je doet voorkomen alsof dit een onweerlegbaar feit is, dat is het niet.
De scheiding van infrastructuur met dienstenaanbieder is niet gebleken tot ellende te leiden, echter de manier waarop zorgt voor een minder dan optimale aansluiting op de wensen van de klant. Dit is net zo'n boude bewering als zeggen dat de scheiding van Internet Explorer met het internet tot de ellende van Chrome, Safari en Firefox heeft geleid.
Internet Explorer was inderdaad een minderwaardige, fraudegevoelige browser die opgedrongen werd door Microsoft. Dat heeft Neelie Kroes terecht een halt toegeroepen binnen de EU.
quote:
[..]

Oneens, je kan moeilijk elk ruimtelijk product daarmee nationaliseren, want door winstgevende aannemerijen toe te staan miljoenenvilla's te bouwen, voorkom je ook dat die grond gebruikt wordt voor sociale huurwoningen. Die privatisering toestaan is volgende deze gedachtegang ook onjuist en onethisch.
Internet is geen bouwgrond. De dimensie van het internet is in principe onbeperkt, elke nieuwe dienst hangt er gewoon z'n eigen nieuwe servers aan.
pi_94157039
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is met de regering niet anders, of wou je zeggen dat het "publieke orgaan" van de Noord-Zuid lijn zo'n geweldig voorbeeld van publiek management tentoonspreid?
Regering kunnen we kiezen. Noord-Zuidlijn lijkt me niet te vergelijken met de zorg.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:59:16 #80
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157061
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat de overheid niet weet wat de burger wilt. De overheid is geen ondernemer die vraag en aanbod aanvoelt, het voelt enkel een morele noodzaak aanbod te produceren waar de burger, uit monde van zijn stem, eens in de vier jaar naar vraagt.
Exact.

Nu krijg je van die situaties waarin je niet eens meer mag douchen in ziekenhuizen omdat het personeel wegbezuinigd is. Maar ach, je hebt geen andere keuze(!) dan dat ziekenhuis, dus ze komen er mee weg.

Nee, daar heb ik genoeg van.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:00:02 #81
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157114
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:58 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Regering kunnen we kiezen. Noord-Zuidlijn lijkt me niet te vergelijken met de zorg.
Het is perfect te vergelijken, het zijn beide projecten waar de regering/publiek bestel verantwoordelijk voor is en onderhevig aan hun management. Ik denk dat menig bedrijf het veel beter had gekund, met minder incompetentie en budgetair faalbeleid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94157179
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En de ondernemer is vaak ook geen Medicus, dit kan dus beter worden uitgevoerd door een echte medicus aan de top van het ziekenhuis.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:01:22 #83
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157200
Waarom overigens geen systeem waarin er een staatsbedrijf is die ziekenhuizen en personeel levert, en er ook private ziekenhuizen zijn die zorgen voor hun eigen bedrijf.

Dan kunnen jullie lekker allemaal naar het staatsziekenhuis de staatskas spekken voor minder waar voor minder geld, dan ga ik wel naar de mensen die wel naar me luisteren en wel gespecialiseerd zijn in wat ik wil.

Win-win situatie toch? Ik zie 't probleem niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:02:21 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94157271
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Internet Explorer was inderdaad een minderwaardige, fraudegevoelige browser die opgedrongen werd door Microsoft. Dat heeft Neelie Kroes terecht een halt toegeroepen binnen de EU.

Internet is geen bouwgrond. De dimensie van het internet is in principe onbeperkt, elke nieuwe dienst hangt er gewoon z'n eigen nieuwe servers aan.
Met sites als google.com en facebook.com, wordt deze dimensie wel beperkt, willens en wetens door de gebruiker daarvan aanvaard, maar net zo "ongewenst" als fraudegevoelige producten van Microsoft. Doordat we naar web 2.0 gaan, een die echter meer op gemak dan op vrijheid stoelt, geven wij onze producten en onze vrijheden over aan corporaties als Google en Facebook. Doordat deze sites steeds meer producten integreren beperkt dit de dimensie van het internet en krijgen diensten op een gegeven moment alleen nog afname als ze zich schikken naar de marktleiders.

Damn, wat klinkt dit populistisch-Zeitgeist. Mijn punt is duidelijk, de overheid kan nooit bepalen wie of wat marktleider wordt en wie of wat de grenzen gaat bepalen van een dienst. Dus het in eigen beheer nemen is per definitie onwenselijk
pi_94157292
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is perfect te vergelijken, het zijn beide projecten waar de regering/publiek bestel verantwoordelijk voor is en onderhevig aan hun management. Ik denk dat menig bedrijf het veel beter had gekund, met minder incompetentie en budgetair faalbeleid.
Dan nog is een metrolijn moeilijk te vergelijken met een ziekenhuis met vele afdelingen etc.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:03:03 #86
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157313
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:02 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dan nog is een metrolijn moeilijk te vergelijken met een ziekenhuis met vele afdelingen etc.
Nee dat is het niet.

Op beide projecten zitten "specialisten" die het vlekkeloos zouden moeten laten verlopen, dat er een fysiek verschil zit tussen situaties wil niet zeggen dat management op een ander manier verloopt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:03:26 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94157335
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:00 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

En de ondernemer is vaak ook geen Medicus, dit kan dus beter worden uitgevoerd door een echte medicus aan de top van het ziekenhuis.
Waarom zou een medicus met haar/zijn opleiding kennis hebben van het branden, marketen en strategisch managen van een ziekenhuis? Je laat het ontwerp van je woning toch ook liever over aan een architect dan aan een bouwvakker?
pi_94157343
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:01 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom overigens geen systeem waarin er een staatsbedrijf is die ziekenhuizen en personeel levert, en er ook private ziekenhuizen zijn die zorgen voor hun eigen bedrijf.

Dan kunnen jullie lekker allemaal naar het staatsziekenhuis de staatskas spekken voor minder waar voor minder geld, dan ga ik wel naar de mensen die wel naar me luisteren en wel gespecialiseerd zijn in wat ik wil.

Medici in staatsziekenhuizen luisteren niet naar je?
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94157410
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zou een medicus met haar/zijn opleiding kennis hebben van het branden, marketen en strategisch managen van een ziekenhuis? Je laat het ontwerp van je woning toch ook liever over aan een architect dan aan een bouwvakker?
Die competenties lijken me onzinnig.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:04:41 #90
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157414
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:03 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Medici in staatsziekenhuizen luisteren niet naar je?
Nee dat doen ze niet nee, want ik wil wel een fatsoenlijke kamer, fatsoenlijke service, fatsoenlijk eten, fatsoenlijk kunnen douchen en niet een half jaar wachten hierop of op een knopje drukken terwijl er geen personeel beschikbaar is om mij te helpen.

En dat is de Nederlandse zorg nu, en daar zit ik zeker niet op te wachten nee. :{w
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:05:46 #91
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157485
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:04 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dus management is onzinnig?

Ziehier nou waarom of alles een grote puinzooi is bij de overheid, door mensen zoals jou die in de regering hebben gezeten die denken dat zorg alleen maar het mes in je maag is om je tumor weg te snijden, bah. :r
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94157502
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet nee, want ik wil wel een fatsoenlijke kamer, fatsoenlijke service, fatsoenlijk eten, fatsoenlijk kunnen douchen en niet een half jaar wachten hierop of op een knopje drukken terwijl er geen personeel beschikbaar is om mij te helpen.

En dat is de Nederlandse zorg nu, en daar zit ik zeker niet op te wachten nee. :{w
Ik dacht dat je zelf net tegen de vooroordelen was?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:06:29 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94157541
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:04 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Waarom krijgen ze dan toch een functie als Algemeen Directeur?
Welke competenties jij onzinnig vind, is natuurlijk irrelevant, want jij bent een medicus (of zoon van).

Een bouwvakker zal de architectuur ook als onzinnig beschouwen, wanneer dit praktischer kan. Dat maakt het echter geen nutteloos product dat de architect levert.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:06:53 #94
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157556
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zelf net tegen de vooroordelen was?
Welke vooroordelen?

Het is de realiteit, en omdat je in Nederland geen andere keuzes hebt dan wat de regering je voorschotelt moet je er maar mee leven. Mensen die wat meer geld hebben vliegen massaal naar het buitenland voor zorg, en dat zegt genoeg.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94157557
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus management is onzinnig?

Ziehier nou waarom of alles een grote puinzooi is bij de overheid, door mensen zoals jou die in de regering hebben gezeten die denken dat zorg alleen maar het mes in je maag is om je tumor weg te snijden, bah. :r
Och, dus het fout marketen van de zorg heeft voor deze 'puinzooi' gezorgd?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:07:21 #96
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94157582
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:01 schreef Voorschrift het volgende:

Dat kan allang in Nederland. Er bestaan al allerhande ZBC's (Zelfstandige Behandelcentra), die in particuliere handen zijn. Deze centra hebben vaak afspraken met zorgverzekeraars over het vergoeden van bepaalde behandelingen die ze uitvoeren. Die bieden dan dus evenveel (of meer) waar voor minder geld. :).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:07:46 #97
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157603
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:06 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Och, dus het fout marketen van de zorg heeft voor deze 'puinzooi' gezorgd?
Marketeering is maar een klein onderdeel van zorg, en ook nogal onzinnig want vaak spreken de voorzieningen en doktoren al voor zich, daar hoef je geen billboards voor te ontwerpen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94157631
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom krijgen ze dan toch een functie als Algemeen Directeur?
Welke competenties jij onzinnig vind, is natuurlijk irrelevant, want jij bent een medicus (of zoon van).

Een bouwvakker zal de architectuur ook als onzinnig beschouwen, wanneer dit praktischer kan. Dat maakt het echter geen nutteloos product dat de architect levert.
Ze hadden het wat mij betreft ook opperheelmeester mogen noemen. Oké, je moet natuurlijk dingen kunnen organiseren. Maar dat is iets heel anders dan marketen.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:08:30 #99
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157652
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:07 schreef freako het volgende:

[..]

Dat kan allang in Nederland. Er bestaan al allerhande ZBC's (Zelfstandige Behandelcentra), die in particuliere handen zijn. Deze centra hebben vaak afspraken met zorgverzekeraars over het vergoeden van bepaalde behandelingen die ze uitvoeren.
Ja ik ken ze wel, maar ik vind het nogal kleinschalig en tricky vaak, met nogal veel te hoge prijzen in vergelijking met wat in het buitenland kan voor hetzelfde geld. Dat komt voornamelijk omdat de overheid ze nogal de markt uitprijst, en dat is jammer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94157670
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Marketeering is maar een klein onderdeel van zorg, en ook nogal onzinnig want vaak spreken de voorzieningen en doktoren al voor zich, daar hoef je geen billboards voor te ontwerpen.
Wat is dan de rest van de zorg, buiten de behandeling zelf? :)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94157699
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ik ken ze wel, maar ik vind het nogal kleinschalig en tricky vaak, met nogal veel te hoge prijzen in vergelijking met wat in het buitenland kan voor hetzelfde geld. Dat komt voornamelijk omdat de overheid ze nogal de markt uitprijst, en dat is jammer.
Hoe zou de overheid dit dan doen?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:09:39 #102
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94157735
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat zorgverzekeringen wel in staat zijn om scherpe prijzen uit te onderhandelen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:10:04 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157769
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Wat is dan de rest van de zorg, buiten de behandeling zelf? :)
Service, personeels-bezettingsgraad, wachtlijsten, specialisaties, apparatuur, personeel, kwaliteit van eten, voorzieningen en ga zo maar door.

De operatietafel als status quo nemen is zo kortzichtig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:11:08 #104
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157836
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:09 schreef freako het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat zorgverzekeringen wel in staat zijn om scherpe prijzen uit te onderhandelen.
Valt nogal tegen, ze wensen vaak zo min mogelijk te betalen voor jouw zorg, en zullen je motiveren naar een bepaald ziekenhuis te gaan. Veel zorgverzekeraars hebben al contracten liggen met ziekenhuizen en vergoeden alleen behandelingen in dat specifieke ziekenhuis (ligt ook aan waar je woont).
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:11:17 #105
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94157845
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ze hadden het wat mij betreft ook opperheelmeester mogen noemen. Oké, je moet natuurlijk dingen kunnen organiseren. Maar dat is iets heel anders dan marketen.
Marketen klinkt in jouw oren misschien als vies reclamewerk, maar iemand moet de beslissingen nemen waar dit bedrijf zich op gaat richten, welke capaciteitsgroepen extra onderzoek verdienen en welke afdelingen juist moeten afslinken. Iemand die strategische en overwogen economische beslissingen kan nemen is op zo'n moment waardevoller dan een neuroloog die een CAT-scan kan beoordelen. Een verzorgingsorganisatie schikt zich namelijk niet naar de biologische wetten.
pi_94157889
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:10 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Service, personeels-bezettingsgraad, wachtlijsten, specialisaties, apparatuur, personeel, kwaliteit van eten, voorzieningen en ga zo maar door.

De operatietafel als status quo nemen is zo kortzichtig.
Ja, daarvoor is het toch ook handig om iemand te hebben die dat ook kan? Eten en voorzieningen kan je uitbesteden. Het kwam op mij over alsof je daadwerkelijk 'reclame' wil gaan maken voor een ziekenhuis.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:12:12 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157900
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:09 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Hoe zou de overheid dit dan doen?
Door afspraken en contracten met zorgverzekeraars aan te gaan, en effectief de vrije keuze weg te nemen bij de consument.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:12:55 #108
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94157953
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:12 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ja, daarvoor is het toch ook handig om iemand te hebben die dat ook kan? Eten en voorzieningen kan je uitbesteden. Het kwam op mij over alsof je daadwerkelijk 'reclame' wil gaan maken voor een ziekenhuis.
Reclame maakt een ziekenhuis wel voor zichzelf door een bepaalde arts of machine aan te schaffen of specialisatie te kiezen, daar hoef je geen flyers voor te drukken om het maar crux te zeggen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:13:00 #109
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94157958
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:13:25 #110
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94157987
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Valt nogal tegen, ze wensen vaak zo min mogelijk te betalen voor jouw zorg, en zullen je motiveren naar een bepaald ziekenhuis te gaan. Veel zorgverzekeraars hebben al contracten liggen met ziekenhuizen en vergoeden alleen behandelingen in dat specifieke ziekenhuis (ligt ook aan waar je woont).
Lijkt me prima. Houdt de premie nog een beetje schappelijk.
pi_94158018
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die 'Centralisatie' vind ik ook niks.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:14:03 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94158034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:13 schreef freako het volgende:

[..]

Lijkt me prima. Houdt de premie nog een beetje schappelijk.
Maar de drempel is wel erg hoog om "nee" te zeggen tegen de overheid door dit stelsel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:15:46 #113
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94158144
quote:
Polinco? Bestaat dat nog?

En wat is het doel van deze linkjes?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:16:36 #114
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94158190
quote:
Tom, oude neo-nazi, doe eens niet :P
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:16:51 #115
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94158209
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:15 schreef freako het volgende:

[..]

Polinco? Bestaat dat nog?

En wat is het doel van deze linkjes?
[POLCafe#1803] Waar we op zoek zijn naar rechtse links
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:19:43 #116
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94158410
Tijd om mezelf weer voor te bereiden op opname in de publieke zorg, ik ga even roken.

Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:21:45 #117
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94158546
In het gedoe rond Ybo Buruma is een beetje ondergesneeuwd dat de Tweede Kamer vandaag ook heeft gestemd over de benoeming van een nieuw lid voor de Algemene Rekenkamer. Het is oud-GroenLinks-Kamerlid Kees Vendrik geworden. Die is daar wel op zijn plek, volgens mij. :).
pi_94158553
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Voorschrift het volgende:
Tijd om mezelf weer voor te bereiden op opname in de publieke zorg, ik ga even roken.

-Linkse Boomknuffelaar
pi_94158694
Hoe willen jullie in zo'n vrijemarktsysteem trouwens de samenwerking tussen ziekenhuizen behouden? Er moet immers geconcureerd worden.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94158857
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 20:21 schreef freako het volgende:
In het gedoe rond Ybo Buruma is een beetje ondergesneeuwd dat de Tweede Kamer vandaag ook heeft gestemd over de benoeming van een nieuw lid voor de Algemene Rekenkamer. Het is oud-GroenLinks-Kamerlid Kees Vendrik geworden. Die is daar wel op zijn plek, volgens mij. :).
het is iig iemand die op de allereerste rang van de baantjesmolen mag zitten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:26:34 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94158949
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:23 schreef Dutchnative het volgende:
Hoe willen jullie in zo'n vrijemarktsysteem trouwens de samenwerking tussen ziekenhuizen behouden? Er moet immers geconcureerd worden.
Op welke samenwerking doel je?
pi_94159175
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Op welke samenwerking doel je?
Samenwerking tussen ziekenhuizen om de gevreesde centralisatie tegen te gaan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:33:08 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94159498
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:29 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Samenwerking tussen ziekenhuizen om de gevreesde centralisatie tegen te gaan.
Die samenwerking is er toch ook in concurrerende sectoren, of heb ik dat mis?
pi_94159663
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die samenwerking is er toch ook in concurrerende sectoren, of heb ik dat mis?
Maar wel in mindere mate.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:38:15 #125
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94159898
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:35 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar wel in mindere mate.
En een iets verminderde samenwerking is slecht omdat?
pi_94160076
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En een iets verminderde samenwerking is slecht omdat?
Het ligt natuurlijk ook aan wat je 'een iets verminderde' noemt, Semantics ;)
Volgens mij hoort de patiënt centraal te staan en er kan beter voor de patiënt worden gezorgd als er meer samenwerking is.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:44:18 #127
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94160372
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:40 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk ook aan wat je 'een iets verminderde' noemt, Semantics ;)
Volgens mij hoort de patiënt centraal te staan en er kan beter voor de patiënt worden gezorgd als er meer samenwerking is.
Die patient staat centraal, dat stellen jij en ik allebei voorop. Maar ik heb liever dat de patient zelf kan uitzoeken waar zijn belangen het beste behartigd worden (vrije markt) dan dat hij z'n keuzevrijheid overgeeft aan de samenwerkende ziekenhuizen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:46:44 #128
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94160584
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die patient staat centraal, dat stellen jij en ik allebei voorop. Maar ik heb liever dat de patient zelf kan uitzoeken waar zijn belangen het beste behartigd worden (vrije markt) dan dat hij z'n keuzevrijheid overgeeft aan de samenwerkende ziekenhuizen.
^O^
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94160845
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben alsnog van mening dat de vrije markt leidt tot zorgfabrieken.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:52:52 #130
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94161099
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:50 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik ben alsnog van mening dat de vrije markt leidt tot zorgfabrieken.
Want de markt wilt zorgfabrieken? Patienten die er tegen zijn, zullen zich immers kenbaar maken en ondernemers zullen daarop inspringen.
pi_94161291
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Want de markt wilt zorgfabrieken? Patienten die er tegen zijn, zullen zich immers kenbaar maken en ondernemers zullen daarop inspringen.
Met zorgfabrieken bedoel ik geen grootschalige instellingen zoals dat wel het geval is bij vakantie- en leerfabrieken. Uiteindelijk blijft het uitgangspunt winst.. Tarieven zullen ook stijgen en als dat niet gebeurt wordt de zorg slechter.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:01:21 #132
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94161767
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:55 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Met zorgfabrieken bedoel ik geen grootschalige instellingen zoals dat wel het geval is bij vakantie- en leerfabrieken. Uiteindelijk blijft het uitgangspunt winst.. Tarieven zullen ook stijgen en als dat niet gebeurt wordt de zorg slechter.
Uiteindelijk zullen de gemeenschappelijke kosten dalen en zal er een prijsevenwicht ontstaan.
Tarieven (of kosten) die zullen stijgen, zouden dat ook zijn indien de overheid het monopolie op zorg had en de zorg wordt beter omdat er meerdere aanbieders zijn.
pi_94161796
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb de volledige tekst van Chomsky gevonden: De elite zit niet te wachten op democratie
[ afbeelding ]

[..]

Rest van het artikel
Ik heb het stuk in de Next gelezen. Het is wel een nogal misantropisch wereldbeeld wat wordt neergezet.
pi_94162097
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen de gemeenschappelijke kosten dalen en zal er een prijsevenwicht ontstaan.
Tarieven (of kosten) die zullen stijgen, zouden dat ook zijn indien de overheid het monopolie op zorg had en de zorg wordt beter omdat er meerdere aanbieders zijn.
Die daling der kosten betwijfel ik. Volgens mij komen we er nooit uit, hoeft ook niet :) Blijft een leuk onderwerp, dat wel :Y
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:06:45 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162183
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:05 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Die daling der kosten betwijfel ik. Volgens mij komen we er nooit uit, hoeft ook niet :) Blijft een leuk onderwerp, dat wel :Y
Kosten hoeven niet te dalen, als kwaliteit maar stijgt.

Hell, als het er op vooruit gaat mogen de kosten zelfs wel stijgen wat mij betreft, het is toch in private handen en ik betaal graag iets meer voor wat meer output. Een Mercedes hoeft toch ook niet voor de prijs van een Skoda over de toonbank of wel?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:08:12 #136
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94162322
Ik betaal sowieso graag om de verkoper een auto over de toonbank te zien schuiven.
Dat doet de gemiddelde marktplaatsverkoper niet voor je.

o|O
pi_94162363
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kosten hoeven niet te dalen, als kwaliteit maar stijgt.

Hell, als het er op vooruit gaat mogen de kosten zelfs wel stijgen wat mij betreft, het is toch in private handen en ik betaal graag iets meer voor wat meer output. Een Mercedes hoeft toch ook niet voor de prijs van een Skoda over de toonbank of wel?
Nee :P
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:08:45 #138
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162367
_O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:09:57 #139
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162473
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:08 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nee :P
Nou daar is je antwoord, met de vrije markt kan je zowel je Skoda kopen als je Mercedes, iedereen blij, iedereen vrij, iedereen gelukkig en iedereen gezond.

Mits er een staatsbedrijf blijft bestaan die die zorg bied, dus niet 100% privatisering, maar dat kan ook wel, kijk maar naar het Australische stelsel. Je kan voor publieke zorg(verzekering) gaan of een private zorg(verzekering) gaan en off you go.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94162603
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nou daar is je antwoord, met de vrije markt kan je zowel je Skoda kopen als je Mercedes, iedereen blij, iedereen vrij, iedereen gelukkig en iedereen gezond.

Mits er een staatsbedrijf blijft bestaan die die zorg bied, dus niet 100% privatisering, maar dat kan ook wel, kijk maar naar het Australische stelsel. Je kan voor publieke zorg(verzekering) gaan of een private zorg(verzekering) gaan en off you go.
Je wil zeggen dat er een verschillende kwaliteit is?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:11:41 #141
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162627
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:11 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat er een verschillende kwaliteit is?
Met marktwerking wel ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:11:52 #142
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94162641
Nee, Dutchnative rijdt liever in een sovjet-Lada, maar dan wel een met gratis wegenwacht, gereedschapskist, levenslange allrisk-verzekering en een verkoper om de hoek, dan een snelle onbetrouwbare maar oh zo spannende sportwagen :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:13:28 #143
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162766
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:11 schreef GSbrder het volgende:
Nee, Dutchnative rijdt liever in een sovjet-Lada, maar dan wel een met gratis wegenwacht, gereedschapskist, levenslange allrisk-verzekering en een verkoper om de hoek, dan een snelle onbetrouwbare maar oh zo spannende sportwagen :)
Ja ach, gelukkig hebben die landen al bewezen dat mensen niet gauw tevreden zijn en dat het minimum als standaard stellen gewoonweg tegen onze natuur in gaat. Als iemand tevreden is met het minimum, dan laat hem, maar ga geen andere belemmeren meer te willen.

Zolang de kosten daarvoor op het individu zelf worden verhaald zie ik echt het probleem niet, of is het gewoon afgunst?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94162788
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Met marktwerking wel ja.
Maar de patiënt zal - buiten de behandeling en algemene indruk - dat nooit kunnen beoordelen. In tegenstelling to de arts.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:14:31 #145
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162845
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:13 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar de patiënt zal - buiten de behandeling en algemene indruk - dat nooit kunnen beoordelen. In tegenstelling to de arts.
Onzin, ik kan in een vrije markt toch zelf kiezen welke arts ik wil zien of niet? De autoverkoper bepaald ook niet welke auto ik neem, en de monteur ook niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:15:18 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_94162900
quote:
Ik ook.
pi_94162931
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Onzin, ik kan in een vrije markt toch zelf kiezen welke arts ik wil zien of niet? De autoverkoper bepaald ook niet welke auto ik neem, en de monteur ook niet.
Het gaat toch om de gezondheid van de patiënt? Die kan de arts het beste bepalen.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:16:07 #148
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94162962
quote:
Verstandig. :Y
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:16:14 #149
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94162973
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:15 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Het gaat toch om de gezondheid van de patiënt? Die kan de arts het beste bepalen.
In een utopie wel, maar de ene arts is nou vaak net wat competenter dan de ander.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94162978
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ook.
Vind het eigenlijk ook best een goed plan. Maarja, ik fiets liever :)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94163059
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

In een utopie wel, maar de ene arts is nou vaak net wat competenter dan de ander.
De Patiënt kan ook niet altijd zelf afwegen wat het beste is.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:17:42 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94163101
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:16 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Verstandig. :Y
Klopt. Maar wel een tikje saai.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:17:51 #153
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94163117
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:17 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Laat die patient dat lekker zelf beslissen, dat hoeft geen Stalinistische overheid voor me te doen. Al kies ik een ander omdat z'n kop me beter aanstaat, moet ik toch zelf weten?

Ik kies een auto ook deels om het uiterlijk en of er airco en leer in zit, is 't essentieel? Nee, is 't prettig? Ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:18:40 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_94163185
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Laat die patient dat lekker zelf beslissen, dat hoeft geen Stalinistische overheid voor me te doen. Al kies ik een ander omdat z'n kop me beter aanstaat, moet ik toch zelf weten?
Hij zegt toch juist dat de patiënt dat niet altijd zelf kan beslissen?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:19:22 #155
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94163237
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij zegt toch juist dat de patiënt dat niet altijd zelf kan beslissen?
Dus mag hij dat ook zelf niet beslissen?

Als jij een Alfa Romeo onbetrouwbaarder vind dan een VW heb je ook gewoon gelijk, maar daarom mag ik toch wel een Alfa kopen? Wie ben jij om te zeggen of ik wel of geen arts wil zien.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:21:02 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94163376
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:17 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Bij een eerste-hulp opname niet. Gelukkig leent de huidige wachtlijst zich ervoor om van alle West-Europese verzorgingsinstellingen een gedegen vergelijkend onderzoek op te stellen, zodat je zelf naar het best-presterende ziekenhuis kan wandelen.
pi_94163400
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus mag hij dat ook zelf niet beslissen?

Als jij een Alfa Romeo betrouwbaarder vind dan een VW heb je ook gewoon gelijk, maar daarom mag ik toch wel een Alfa kopen? Wie ben jij om te zeggen of ik wel of geen arts wil zien.
Medische ingrepen hebben een ander effect dan een product dat regelmatig vervang wordt; de auto.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:21:54 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94163457
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:21 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Medische ingrepen hebben een ander effect dan een product dat regelmatig vervang wordt; de auto.
Het zijn andere sectoren, maar de principe is hetzelfde.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94163503
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het zijn andere sectoren, maar de principe is hetzelfde.
Maar totaal onvergelijkbaar.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:24:48 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94163659
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:22 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Maar totaal onvergelijkbaar.
Dat vind jij. Een droomhuis koop je ook maar eens, een nieuw hart idem dito.
pi_94163756
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat vind jij. Een droomhuis koop je ook maar eens, een nieuw hart idem dito.
Ja, en bij het hart is het belangrijk dat een medicus goed nadenkt en zijn/haar ervaring gebruikt om tot een goede beslissing te komen.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:27:17 #162
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94163876
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:25 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ja, en bij het hart is het belangrijk dat een medicus goed nadenkt en zijn/haar ervaring gebruikt om tot een goede beslissing te komen.
Zeker, maar wel MIJN arts, die IK wil.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94163994
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeker, maar wel MIJN arts, die IK wil.
Hm, ik snap dat gevoel maar de medicus kan het uiteindelijk (In hopelijk vrijwel alle gevallen) de beste keuze maken.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:29:56 #164
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94164088
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:25 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Een arts zal daar in een marktsituatie net zo zorgvuldig over nadenken als een architect dat doet wanneer hij je balkon ontwerpt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:31:38 #165
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94164209
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:28 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Hm, ik snap dat gevoel maar de medicus kan het uiteindelijk (In hopelijk vrijwel alle gevallen) de beste keuze maken.
Dat dachten al die mensen ook die in Enschede een bepaalde medicus hadden, of ken je dat verhaal niet? Nee, ik wens m'n eigen keuzes wel te maken, door wat research te doen naar artsen en instellingen voor ik zoiets ingrijpends laat beslissen.

Sowieso second-opinions.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94164300
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een arts zal daar in een marktsituatie net zo zorgvuldig over nadenken als een architect dat doet wanneer hij je balkon ontwerpt.
In een marktsituatie zal dit wellicht een klein verschil maken maar ik vind het onzinnig om ons hele systeem op de schop te gooien alleen maar voor dit soort dingen slechts een klein aandeel in de Medische Wereld vormen(natuurlijk wel een belangrijk deel)
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94164346
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat dachten al die mensen ook die in Enschede een bepaalde medicus hadden, of ken je dat verhaal niet? Nee, ik wens m'n eigen keuzes wel te maken, door wat research te doen naar artsen en instellingen voor ik zoiets ingrijpends laat beslissen.

Sowieso second-opinions.
Nee, ik ken het verhaal niet. Zou het wel willen horen :Y
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:35:15 #168
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94164521
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:32 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

In een marktsituatie zal dit wellicht een klein verschil maken maar ik vind het onzinnig om ons hele systeem op de schop te gooien alleen maar voor dit soort dingen slechts een klein aandeel in de Medische Wereld vormen(natuurlijk wel een belangrijk deel)
Ik volg je even niet, we moeten de betaalbaarheid en de bereikbaarheid van de zorg niet bewaken, puur en alleen omdat het om "mensenlevens" zou gaan (relatief natuurlijk, ook de zuivelindustrie en de politie redden mensenlevens). Het taboe op bedrijfskundigheid in de zorg en het SP-geblaat van "meer handen aan het bed en minder benen onder het bureau" is zo doorgeslagen dat het net lijkt alsof privatisering en liberalisering van de zorg iets slechts is. Terwijl het artikel dat ik eerder aanhaalde, over goedkopere zorg bij particuliere klinieken, juist aangaf dat het positieve gevolgen heeft voor klant en overheid.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:35:24 #169
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94164537
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:33 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Nee, ik ken het verhaal niet. Zou het wel willen horen :Y
De arts weet alles beter, vertrouw maar op hem, maak zelf vooral geen keuzes.

Die arts, en zo zijn er wel meer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94165008
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De arts weet alles beter, vertrouw maar op hem, maak zelf vooral geen keuzes.

Die arts, en zo zijn er wel meer.
Dat is natuurlijk niet goed, hier had de Medische Wereld zelf dan ook eerder moeten ingrijpen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik volg je even niet, we moeten de betaalbaarheid en de bereikbaarheid van de zorg niet bewaken, puur en alleen omdat het om "mensenlevens" zou gaan (relatief natuurlijk, ook de zuivelindustrie en de politie redden mensenlevens). Het taboe op bedrijfskundigheid in de zorg en het SP-geblaat van "meer handen aan het bed en minder benen onder het bureau" is zo doorgeslagen dat het net lijkt alsof privatisering en liberalisering van de zorg iets slechts is. Terwijl het artikel dat ik eerder aanhaalde, over goedkopere zorg bij particuliere klinieken, juist aangaf dat het positieve gevolgen heeft voor klant en overheid.
Die komen mi in het geding bij een liberalisering.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:57:12 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94166336
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:40 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet goed, hier had de Medische Wereld zelf dan ook eerder moeten ingrijpen.

[..]

Die komen mi in het geding bij een liberalisering.
Bekijk jij het vanuit de patient of vanuit de samenleving?
pi_94166521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bekijk jij het vanuit de patient of vanuit de samenleving?
Beide. de Patiënt is toch ook een deel van de samenleving?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:59:40 #173
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94166530
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 21:40 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

[..]
Ja dat deden ze dus niet, mag ik ook even op mezelf vertrouwen en gewoon zelf een keuze maken of andere artsen ook raadplegen?

Ik zie echt niet wat 't probleem is als ik er toch zelf voor betaal. :{
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94166603
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat deden ze dus niet, mag ik ook even op mezelf vertrouwen en gewoon zelf een keuze maken of andere artsen ook raadplegen?

Ik zie echt niet wat 't probleem is als ik er toch zelf voor betaal. :{
Er moet keuzevrijheid zijn maar waarschijnlijk weet een arts het uiteindelijk toch beter. Ik ben even pleiten, de Rijdende Rechter kijken :)
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:01:20 #175
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94166653
* plop
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:01:45 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94166688
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:00 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Er moet keuzevrijheid zijn maar waarschijnlijk weet een arts het uiteindelijk toch beter. Ik ben even pleiten, de Rijdende Rechter kijken :)
De leraar, de architect, de rechter en de schoonmaker weten het uiteindelijk ook beter.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:05:06 #177
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_94166933
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Reya het volgende:
* plop
Kopje thee hier...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:09:28 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94167350
'n avond
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:18:43 #179
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94168148
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:00 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ja natuurlijk weet een arts het beter, daarom kies ook voor de verstandigste arts en niet de eerste de beste persoon met een of ander diploma die toevallig om de hoek woont.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:23:35 #180
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94168578
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:09 schreef eriksd het volgende:
'n avond
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:24:16 #181
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94168637
Goedenavond allen overigens.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94168703
Goedenavond :Y
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:43:21 #183
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_94170221
Ik zoek een woordspeling op Toni Kroos. MoniKroos of Tonidique?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:44:10 #184
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94170295
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:43 schreef TitusPullo het volgende:
Ik zoek een woordspeling op Toni Kroos. MoniKroos of Tonidique?
Kroos, but no cigar.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:44:22 #185
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94170315
_O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:49:05 #186
235357 TitusPullo
pi_94170696
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Kroos, but no cigar.
Reeds geuit door een die het niet waard is om uw schoenriem los te maken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:51:08 #187
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94170846
U bent verbazend goed op de hoogte van mijn gegespte toestand.
pi_94170899
Sigme komt niet.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:55:25 #189
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94171220
Dankzij voetbal geen Pownews :(. Wat kan ons het nou weer schelen wat Manchester doet?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:56:11 #190
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94171302
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:55 schreef Holograph het volgende:
Dankzij voetbal geen Pownews :(. Wat kan ons het nou weer schelen wat Manchester Rutger doet?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:56:22 #191
235357 TitusPullo
pi_94171320
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:51 schreef Reya het volgende:
U bent verbazend goed op de hoogte van mijn gegespte toestand.
Een dergelijk lachen kende ik tot nu toe slechts bij het lezen van Op weg naar het einde.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:56:39 #192
235357 TitusPullo
pi_94171346
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Sigme komt niet.
Dan nemen we er nog een.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:57:12 #193
Stranger than fiction
pi_94171401
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:56 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dan nemen we er nog een.
Dat is niet erg. Er is nog wel wat.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 22:57:35 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94171428
Hoi.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:58:02 #195
235357 TitusPullo
pi_94171465
Dag, Bas en BA.
pi_94171590
Hoi.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 22:59:21 #197
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94171599
Wat is het onderwerp van de avond? :)
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:00:05 #198
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94171658
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is het onderwerp van de avond? :)
Kernenergie, zorg en Toni Kroos.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:02:11 #199
235357 TitusPullo
pi_94171839
En her_tog.
pi_94171886
Heer sportsokken, alles wel? Al bijna aan een werkzaam leven begonnen?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:04:53 #201
235357 TitusPullo
pi_94172014
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:03 schreef du_ke het volgende:
Heer sportsokken, alles wel? Al bijna aan een werkzaam leven begonnen?
Ja, hoor. Volgende maand werkelijk mijn allerlaatste universitaire plechtigheid. In het najaar hoop ik een echte baan te bemachtigen, zoals jij geloof ik al enige tijd geleden gedaan hebt.
pi_94172140
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:04 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, hoor. Volgende maand werkelijk mijn allerlaatste universitaire plechtigheid. In het najaar hoop ik een echte baan te bemachtigen, zoals jij geloof ik al enige tijd geleden gedaan hebt.
Het gaat bij mij al weer richting de vier jaar aan de echte baan realiseer ik me nu. In welke richting zoekt u een betrekking?
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:06:41 #203
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94172162
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kernenergie, zorg en Toni Kroos.
Toni heb ik op moeten googelen, ... ben niet zo van dat sportvermaak waar overbetaalde homo's achter een balletje aanrennen. :)
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:08:04 #204
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172261
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Toni heb ik op moeten googelen, ... ben niet zo van dat sportvermaak waar overbetaalde homo's achter een balletje aanrennen. :)
Ach, sport, tv-entertainment, politiek, ze zitten overal.

Zo heb je Tofik Dibi die ageert tegen Rutte.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:08:11 #205
235357 TitusPullo
pi_94172272
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat bij mij al weer richting de vier jaar aan de echte baan realiseer ik me nu. In welke richting zoekt u een betrekking?
Onderwijs. Hetzij daadwerkelijk als leraar, hetzij als rijks- of Europees ambtenaar.
pi_94172303
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:08 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Onderwijs. Hetzij daadwerkelijk als leraar, hetzij als rijks- of Europees ambtenaar.
Succes.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:09:20 #207
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94172354
quote:

[..]

Wat doe je jezelf aan man. :'(
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:09:24 #208
235357 TitusPullo
pi_94172356
Dank. Goedenavond, allen.
pi_94172411
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat doe je jezelf aan man. :'(
Niet iedereen kan iets met computers doen :+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:10:49 #210
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172471
Speaking of which, is er iemand die weet waarom of mijn macbook ineens kuren kan vertonen i.e. vastloopt en verdomd traag reageert ineens?

Heb zelf de klote verstand van die dingen, anders mieter ik 'm weg.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:11:26 #211
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94172506
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:10 schreef Voorschrift het volgende:
Speaking of which, is er iemand die weet waarom of mijn macbook ineens kuren kan vertonen i.e. vastloopt en verdomd traag reageert ineens?

Het is een macbook, die moet je sowieso ritueel verbranden.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:11:55 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94172535
Ik ken werkelijk waar niemand die een Macbook zonder kuren heeft gehad.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:12:10 #213
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172547
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is een macbook, die moet je sowieso ritueel verbranden.
Het lieve beestje houdt het langer uit dan m'n Microsoft werktuigen, het is al een jaar oud nu.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:13:35 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172632
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:11 schreef GSbrder het volgende:
Ik ken werkelijk waar niemand die een Macbook zonder kuren heeft gehad.
Tja, de duvel zet de klok er altijd op gelijk dat 't na de garantieperiode van een jaar gebeurd.

Enfin, dan maar wegmieteren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94172677
quote:

[..]

Daar zal mlg blij mee zijn, leraren verdienen over het algemeen niet zo veel
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:15:08 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172742
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:14 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Daar zal mlg blij mee zijn, leraren verdienen over het algemeen niet zo veel
TitusPullo komt niet over als een Pabo 'student', het zal dus wel meevallen wat die claim betreft.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94172752
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het lieve beestje houdt het langer uit dan m'n Microsoft werktuigen, het is al een jaar oud nu.
Dan begeeft je accu het volgende week :+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:15:30 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94172768
quote:

[..]

Alleen HP Elitebook's en dergelijk spul gewend.
Op zich gaan die TU/e-krengen ook een flinke poos mee, alleen accu's zijn en blijven consumables, zeker als je ze 24/7 laat draaien.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:15:46 #219
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94172777
quote:

[..]

Er bestaan geen 'Microsoft-computers/laptops/etc'. Er is een verschil tussen OS en hardware, behalve bij macs, maar zelfs daar ook niet meer want die gebruiken tegenwoordig gewoon 'pc'-hardware.

Eigenlijk koop je met een mac gewoon heel gewone hardware met heel erg dure software voor een totaalpakket waar je hetzelfde voor zou kunnen kopen wat 10x dat doet en waar je gewoon hetzelfde OS op kan draaien.

Maargoed, het is shiny. :)
Carpe Libertatem
pi_94172795
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

TitusPullo komt niet over als een Pabo 'student', het zal dus wel meevallen wat die claim betreft.
Hm, gelukkig wel :Y
Edit: Zou het ons onderwijs niet enorm verbeteren als alle Pabo 'Studenten' een VWO vooropleiding gehad moeten hebben? en het een Universitaire opleiding wordt? :)
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:16:21 #221
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172817
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maargoed, het is shiny. :)
Je kent me.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:17:10 #222
Stranger than fiction
pi_94172867
quote:

[..]

Ik zie jou wel voor een meute staan. Gloedvol betogend hoe dom ze wel niet zijn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:17:12 #223
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172871
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Alleen HP Elitebook's en dergelijk spul gewend.
Op zich gaan die TU/e-krengen ook een flinke poos mee, alleen accu's zijn en blijven consumables, zeker als je ze 24/7 laat draaien.
Ah dan zal het daar wel aan liggen, de aantal keren dat ie daadwerkelijk "uit" staat is bij wijze van speken op een hand te tellen. Maar goed, voor die 1.200 euro is het wel een aardige jaarlijkse investering iedere keer. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:17:18 #224
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94172877
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je kent me.
Ik ben ook voor shiny, maar ook voor porno en tsja, dat mag niet van Steve. ;)
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:18:13 #225
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94172951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben ook voor shiny, maar ook voor porno en tsja, dat mag niet van Steve. ;)
Gebruik gewoon VLC als je een codex niet kan vinden, zelfs een computer analfabeet als ik kan me redden met dat programma. Niet zozeer voor porno, maar dat zal ook wel onder die categorie vallen denk ik zo. :7
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:18:57 #226
Stranger than fiction
pi_94173004
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:10 schreef Voorschrift het volgende:

Ik heb eigenlijk nooit problemen. Heb een jaar of 4 macbookjes. De snelheid waarmee ik HP laptops op t werk verslijt is 4 keer zo hoog...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:20:12 #227
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit problemen. Heb een jaar of 4 macbookjes. De snelheid waarmee ik HP laptops op t werk verslijt is 4 keer zo hoog...
Ja ik ben er ook laaiend enthousiast over, maar nu ineens krijgt hij kuren. Zoveel rotzooi download ik niet, en sowieso hoort een Mac wat bestendiger te zijn heb ik vernomen dus daar zal 't ook wel niet aan liggen. Denk gewoon moeheid van de hardware of zoals gewoonlijk weer de "garantie is over" bug.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:20:39 #228
Stranger than fiction
pi_94173122
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:16 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Edit: Zou het ons onderwijs niet enorm verbeteren als alle Pabo 'Studenten' een VWO vooropleiding gehad moeten hebben? en het een Universitaire opleiding wordt? :)
Welke lul zou dat nou willen volgen? En dan met een LA schaal aan de slag zeker.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:21:31 #229
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173171
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:16 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Een gecombineerd VWO en WO voortraject om te verdienen als een lullige kantoorklerk?

Je zal wel gek zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:22:30 #230
Stranger than fiction
pi_94173248
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja ik ben er ook laaiend enthousiast over, maar nu ineens krijgt hij kuren. Zoveel rotzooi download ik niet, en sowieso hoort een Mac wat bestendiger te zijn heb ik vernomen dus daar zal 't ook wel niet aan liggen. Denk gewoon moeheid van de hardware of zoals gewoonlijk weer de "garantie is over" bug.
Tjah, maar met de omschrijving hij vertoont kuren zal niemand je verder kunnen helpen en komen alle vooroordelen en dooddoeners voorbij gerold.
pi_94173272
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Een gecombineerd VWO en WO voortraject om te verdienen als een lullige kantoorklerk?

Je zal wel gek zijn.
Lullige kantoorklerk _O-
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94173330
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:23 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Lullige kantoorklerk _O-
Qua salaris klopt dat wel hoor. Een docent in het basisonderwijs zal nooit echt goed gaan verdienen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:24:17 #233
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173348
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Tjah, maar met de omschrijving hij vertoont kuren zal niemand je verder kunnen helpen en komen alle vooroordelen en dooddoeners voorbij gerold.
Nou hij is gewoon enorm traag geworden bij simpele apps als "Safari", heel de Mac loopt soms vast zelfs, of hij heeft van die haperingen waar je U tegen zegt. Geen grafische problemen of anderzijds stotteringen, maar voornamelijk de snelheid waarmee apps runnen en dan met name Safari die moeilijk doet.

Of het valt gewoon het meeste op met Safari omdat ik dat 't meest gebruik (samen met mail, maar nooit problemen daarmee, evenals Microsoft Office for Mac).

Maar die apps worden iedere keer automatisch geupdate vanuit de Mac server toch?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94173415
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Qua salaris klopt dat wel hoor. Een docent in het basisonderwijs zal nooit echt goed gaan verdienen.
hm, maar heeft wel lange vakanties :P Lijkt me eigenlijk best een relaxt vak :Y
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:25:25 #235
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94173424
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je zal wel gek zijn.
Niet iedereen denkt alleen maar aan centjes. Gelukkig maar, we hebben nu al een gigantisch overschot aan juristen en managers.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:26:04 #236
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173466
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:25 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt alleen maar aan centjes. Gelukkig maar, we hebben nu al een gigantisch overschot aan juristen en managers.
Je bedoeld pro-deo advocaten en interieur-managers?

Ja, niet iedereen heeft dan ook dezelfde definitie van centjes.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94173493
quote:

[..]

Ik zat te denken aan een hoger niveau
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:27:08 #238
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173529
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:26 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een hoger niveau
Je leert snel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94173565
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je leert snel.
Dan kan je dat net zo goed meenemen in de opleiding.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:28:15 #240
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173588
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:27 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Dan kan je dat net zo goed meenemen in de opleiding.
Pabo van een hoog niveau bestaat niet, want de lesstof is gewoon laag niveau.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:29:19 #241
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94173638
Maar goed, ik zoek het nest op, drukke dagen voor de boeg.

Goodnight. :W
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:34:49 #242
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94173932
quote:

[..]

Niet iedereen denkt alleen maar aan centjes.
De mensen die dat zeggen zeiken anders genoeg over hoeveel anderen verdienen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:35:03 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94173941
quote:

[..]

De mensen die niet aan de centjes denken, moeten dan ook niet na hun PABO-studie zeuren over de centjes.
pi_94173949
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:04 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval optimistisch. Ik ken wel wat historici die al een aardig tijdje zoeken naar een passende functie. Die willen dan echter ook weer niet voor de klas staan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:40:00 #245
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94174215
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De mensen die niet aan de centjes denken, moeten dan ook niet na hun PABO-studie zeuren over de centjes.
Moeten ouders echter ook weer niet gaan zeuren dat er alleen maar idioten zijn die hun kind lesgeven, want je krijgt waar je voor betaalt hè. En Nederlanders hebben besloten dat onderwijzers niet veel geld waard zijn, waardoor op wat idealisten na niemand zin heeft in het onderwijs.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:43:10 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94174364
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:40 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Moeten ouders echter ook weer niet gaan zeuren dat er alleen maar idioten zijn die hun kind lesgeven, want je krijgt waar je voor betaalt hè. En Nederlanders hebben besloten dat onderwijzers niet veel geld waard zijn, waardoor op wat idealisten na niemand zin heeft in het onderwijs.
Klopt, als je wilt zeuren vanwege de kwaliteit van het onderwijs, moet je het jonge grut maar het particuliere onderwijs op sturen. Niet alleen de Nederlanders hebben bepaalt dat een onderwijzer weinig hoort te verdienen, dit salaris is ook in andere landen niet veel hoger en een leerkracht voor de lagere school zal nooit het hoge salaris verdienen wat juristen en managers krijgen. Maar dat weten ze ook, 12 weken vakantie in het jaar maken een hoop goed voor ze.
pi_94174445
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:43 schreef GSbrder het volgende:
Maar dat weten ze ook, 12 weken vakantie in het jaar maken een hoop goed voor ze.
Denk dat de meeste leraren andere redenen hebben om voor dat vak te kiezen dan die 12 weken vakantie of de bezoldiging...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:46:03 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94174526
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Denk dat de meeste leraren andere redenen hebben om voor dat vak te kiezen dan die 12 weken vakantie of de bezoldiging...
Ik denk ook dat de meeste juristen andere redenen hebben om dat vak in te gaan dan een bovenmodaal salaris.
pi_94174771
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de meeste juristen andere redenen hebben om dat vak in te gaan dan een bovenmodaal salaris.
Ja het is vaak dat ze niks beters weten om te gaan studeren :). Het echt bevlogen deel van hen zal veel kleiner zijn dan in het onderwijs.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:58:46 #250
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94175160
Elke man die niet weet wat te studeren, bij gebrek aan een passie, gaat rechten doen, en elke vrouw in die situatie gaat psychologie studeren.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:59:18 #251
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94175187
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja het is vaak dat ze niks beters weten om te gaan studeren :). Het echt bevlogen deel van hen zal veel kleiner zijn dan in het onderwijs.
Mwah, dat weet ik niet. Erik is ook een jurist, maar ik zou hem niet minder bevlogen dan een ander noemen in zijn rechtenstudie. Bedenk ook goed het hoge uitvalpercentage onder rechten en die bevlogen retorische juristen zitten ook in dat vak voor hun passie ipv het grote geld. Daarnaast kan je altijd rijk worden als je goed bent in wat je doet, of je daar ook voor gaat of er voor past, is een tweede.
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:23:23 #252
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94176229
:W :W Was een gezellige vergadering.
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:45:28 #253
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94176923
De ziekenhuizen moeten de specialisten gewoon een uurloon geven en een prestatietoeslag.
Zoals je nu merkt proberen de "ZZP specialisten" in ziekenhuizen zoveel patiënten in een uur te behandelen. Ik heb zelf meegemaakt dat een brief van de fysiotherapeut waar ik door de specialist naar toe ben verwezen niet werd gelezen en die vent maar hamerde op meer trainen. Op de MRI was immers weinig te zien misschien wat kleine puntjes maar daar was ik te jong voor.
Als die klapviool de brief wel had gelezen, dan was hij tot de conclusie gekomen dat er meer dingen fout waren in mijn knie, dit wilde hij niet van mij geloven. Ik ga naar een kliniek waar men tijd voor je neemt en de orthopeed wordt beloond op prestatie i.p.v. op het aantal patiënten en ziedaar 5 problemen worden waargenomen met een simpele echo. Een kijk operatie volgt en ik word tot heden 's morgens niet meer wakker met pijn en ik revalideer vlugger en beter dan te voren.
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:52:26 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177106
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:45 schreef betyar het volgende:
De ziekenhuizen moeten de specialisten gewoon een uurloon geven en een prestatietoeslag.
Zoals je nu merkt proberen de "ZZP specialisten" in ziekenhuizen zoveel patiënten in een uur te behandelen. Ik heb zelf meegemaakt dat een brief van de fysiotherapeut waar ik door de specialist naar toe ben verwezen niet werd gelezen en die vent maar hamerde op meer trainen. Op de MRI was immers weinig te zien misschien wat kleine puntjes maar daar was ik te jong voor.
Als die klapviool de brief wel had gelezen, dan was hij tot de conclusie gekomen dat er meer dingen fout waren in mijn knie, dit wilde hij niet van mij geloven. Ik ga naar een kliniek waar men tijd voor je neemt en de orthopeed wordt beloond op prestatie i.p.v. op het aantal patiënten en ziedaar 5 problemen worden waargenomen met een simpele echo. Een kijk operatie volgt en ik word tot heden 's morgens niet meer wakker met pijn en ik revalideer vlugger en beter dan te voren.
^O^ (dat laatste dan)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 maart 2011 @ 00:57:07 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177217
Dat voorbeeld van betyar alleen al pleit voor meer marktwerking in de zorg :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:01:23 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177315
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 00:57 schreef GSbrder het volgende:
Nee, voor minder ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:01:56 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, voor minder ;)
Nee, voor meer :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:02:25 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177347
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Minder ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:02:34 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177352
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Minder ;)
Meer :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:02:58 #260
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94177360
quote:
Nee, als die klapviool wordt beoordeeld op prestatie en niet op het aantal patiënten die hij verwerkt dan zou het een stuk beter gaan in de zorg, neem die mensen in loondienst MET een prestatietoeslag, en dan een prestatietoeslag gebaseerd op minder terugkerende patiënten en minder klachten. Dat komt de zorg ten goede.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:04:07 #261
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94177386
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, voor minder ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Minder ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Meer :)
Net hoe je er tegen aankijkt, ik ben ook voor minder.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:04:46 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177399
Je bent uiteindelijk geholpen door een kliniek, ipv die collectivistische instellingen in Nederland die men ziekenhuizen noemt en waar de overheid ze financieert op dezelfde wijze waar de overheid door gefinancieerd wordt; stemgedrag. Een ziekenhuis kan je dus zo belabbert behandelen als ze zelf willen, zolang het maar niet ten koste gaat van hun afzetgebied, die, heel toevallig, in stand gehouden wordt door de vriendjes bij de overheid.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:05:03 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177405
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Net hoe je er tegen aankijkt, ik ben ook voor minder.
Minder it is ^O^
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:08:03 #264
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177469
De waarheid is niet democratisch :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:08:17 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177477
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mwah, dat weet ik niet. Erik is ook een jurist, maar ik zou hem niet minder bevlogen dan een ander noemen in zijn rechtenstudie. Bedenk ook goed het hoge uitvalpercentage onder rechten en die bevlogen retorische juristen zitten ook in dat vak voor hun passie ipv het grote geld. Daarnaast kan je altijd rijk worden als je goed bent in wat je doet, of je daar ook voor gaat of er voor past, is een tweede.
Een FISCAAL jurist -O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:08:42 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177485
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:08 schreef GSbrder het volgende:
De waarheid is niet democratisch :)
Inderdaad, maar jij hebt gewoon ongelijk ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:08:53 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94177491
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:04 schreef GSbrder het volgende:
Je bent uiteindelijk geholpen door een kliniek, ipv die collectivistische instellingen in Nederland die men ziekenhuizen noemt en waar de overheid ze financieert op dezelfde wijze waar de overheid door gefinancieerd wordt; stemgedrag. Een ziekenhuis kan je dus zo belabbert behandelen als ze zelf willen, zolang het maar niet ten koste gaat van hun afzetgebied, die, heel toevallig, in stand gehouden wordt door de vriendjes bij de overheid.
Het is jammer genoeg dat de specialisten in ziekenhuizen veelal ZZP'ers zijn die ruimte huren en zoveel mogelijk patiënten door die kamers jagen waardoor er wordt gekeken naar geld en niet naar de patiënt en geloof me dat gebeurt want ze luisteren gewoon niet naar de patient, ze trekken aan je lichaam en manipuleren zo de boel dat je aan je eigen gaat twijfelen, maar mijnheer u moet wel over 3 weken terug komen. :r :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:09:06 #268
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_94177496
Mensen wel te rusten handjes boven de lakens en:

:W :W :W
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:10:01 #269
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177521
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar jij hebt gewoon ongelijk ;)
Jij hebt ongelijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:12:57 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177576
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:09 schreef betyar het volgende:
Mensen wel te rusten handjes boven de lakens en:

:W :W :W
Hij doet het niet -O-

Truste Betje :W
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:13:13 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177583
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij hebt ongelijk.
Nope :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:14:48 #272
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177616
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope :)
Jepp :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:17:01 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jepp :)
Nee *O*
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:18:20 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177672
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee *O*
Da *O*
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:19:37 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177700
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Da *O*
Njet *O*
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:20:33 #276
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177723
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 01:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Njet *O*
-O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:23:32 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177785
No
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:26:28 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94177834
Dit verveelt, ik ga even "How I Met Your Mother" kijken en dan naar bed.

Welteruste Wizzles!
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:27:47 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94177854
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:26 schreef GSbrder het volgende:
Dit verveelt, ik ga even "How I Met Your Mother" kijken en dan naar bed.

Welteruste Wizzles!
:o Wizzels?? Orgineel wel *O*

Have fun GS en truste :W
  woensdag 16 maart 2011 @ 05:32:23 #280
177885 JoaC
Het is patat
pi_94179404
Wat mij betreft reist iemand maar een uur langer voor zijn behandeling of niet acute operatie, zolang het geen spoedeisende hulp is, staat kwaliteit bovenaan. Het wordt letterlijk onbetaalbaar als we de waardeloze zorg die soms in een kostenslurpend ziekenhuis in het Gooi behouden met overheidsgeld, terwijl de transplantatie beter in Utrecht kan, en je je chemo in het Anthonie van Leeuwenhoek-ziekenhuis kan laten doen...
[..]
pi_94180058
Moge
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:38:56 #282
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94180472
Morgen. :W
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94180649
Gaat nog steeds lekker in dat land van de ontploffende zonnen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:51:24 #284
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94180719
The land of the rising sea tegenwoordig idd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94180797
Zo, wie zaagt effe die week doormidden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:55:29 #286
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94180809
Nog niet, even wachten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94180829
Officieel pas vanmiddag, bedoel je?
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:57:03 #288
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94180836
:Y
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94180912
Last van mn strot.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:06:55 #290
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94181054
Niet zoveel roken en zuipen, is niet goed voor je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:22:22 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94181402
quote:
8s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
Last van mn strot.
Iedereen heeft last van je strot.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:25:33 #292
66825 Reya
Fier Wallon
pi_94181464
quote:
THOMAS SOWELL notes that the lower- and middle-class black population has been mostly pushed out of San Francisco and other big cities by high and rising housing prices. But this is not a simple story of supply and demand. It's a complex story of supply and demand. Mostly, less wealthy groups have been harmed by restricted supply, and the left is to blame. Mr Sowell, a senior fellow at the Hoover Institution, writes:

[B]uilding restrictionsand outright bansresulting from the political crusades of environmentalist zealots sent housing prices skyrocketing in San Francisco, San Jose and most of the communities in between. Housing prices in these communities soared to about three times the national average.

Consequently, Mr Sowell says:

In California, a substantial black population has simply been forced by economics to vacate many communities near the coast and move farther inland, where the environmental zealots are not yet as strong politically, and where housing prices are therefore not yet as unaffordable.

This pattern of facts, Mr Sowell argues, offers Republicans a golden opportunity to make a pitch to black voters, who as a group overwhelming favour Democrats. Pinning the blame for rising urban housing costs on the left ("enviromental zealots"!) would box in Democrats, he says. Left-led housing-supply restrictions expose the Democratic Party as the party of the rich and the green, not the party of the poor and the black. Mr Sowell wonders aloud why Republicans fail to press this compelling line of argument. It seems he's not the only one.

Edward Glaeser, an economics professor at Harvard and author of the much-discussed "The Triumph of the City", deserves much of the credit for growing awareness of the way in which restrictions on housing supply have enriched wealthy, urban property-owners while squeezing out middle-class and poor residents. Today at the New York Times' Economix blog, Mr Glaeser urges the tea-party movement to stand up for downtown:

Big cities are not typically Tea Party territory, but if the new Republican members of Congress apply their libertarian principles assiduously to a few key federal policies, they could do much for urban America.

Mr Glaeser's point is not so much that Republicans could pick up votes from traditional Democratic constituencies, but that libertarian-leaning voters ought, as a matter of principle, to oppose the regulations and subsidies that have pushed populations out of the cities and into the suburbs. He argues that

Residents of dense downtowns should urge Tea Partiers to take up the fight against socially engineered suburbia through federal homeownership subsidies and sprawl-inducing federal highway spending....

Good libertarians might ask why the federal government has any business promoting particular lifestyle choices, like homeownership.

Preach it, brother!

If we join Mr Glaeser's argument to Mr Sowell's, Republicans would appear to have at their disposal a powerful argument for pro-minority urbanism. If Republicans raised and fought under this banner, it really might precipitate substantial partisan realignment. But I don't think it's going to happen, and the reason is simple. The Republican Party, as it is presently constituted, is to a great extent the party of rural and suburban white people.

The GOP and especially the various tea-party movements do love their libertarian, free-market rhetoric. But that doesn't mean the right has functioning libertarian, free-market principles. The organising principle of the contemporary right is the identity politics of "Americanism", the upshot of which is that the lifestyle and values of non-city-dwelling white people are (as opposed to the lifestyles and values of urban, non-white people) authentically American. Because, you know, residing in a colossal, heavily-subsidised, detached, single-family compound in a vast exurban development with convenient access to an interstate highway is exactly what James Madison had in mind. Pro-minority, pro-poor urbanism, as lovely as that sounds to my ear, sends all the wrong signals to the American-flag t-shirt crowd. "America, where the pigeon soars", is not a slogan likely to make tea-partying hearts go pitter-pat.
http://www.economist.com/(...)/03/cities_and_right
pi_94181479
Roken en zuipen *O*
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:32:49 #294
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94181646
Hoe is het in Japan?
Bis bis bis
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:35:51 #295
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94181725
quote:
quote:
The political crusades of environmentalist zealots
Ja, die doen meer kwaad dan goed inderdaad, al die zielige Afro-Amerikaanse mensen, minder waard dan stukjes groen en dieren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94181727
Onrustig, vermoed ik.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:36:23 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94181737

Weinig over van die dingen. Zal wel een hoop bagger uit lekken.
Bis bis bis
pi_94181785
Ik meng mij niet in die kerncentrale-discussie. Daar weet ik dus echt geen ene hol vanaf.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:38:29 #299
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94181803
Same here. Maar ik moet nu wel zelf zoeken aangezien nu.nl achterloopt en telegraaf.nl er kennelijk voldoening uit haalt a; paniek te zaaien en b; stiekem te genieten van de ellende in Japan :')
Bis bis bis
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:38:38 #300
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94181810
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
Ik meng mij niet in die kerncentrale-discussie. Daar weet ik dus echt geen ene hol vanaf.
Daarom kan je je er nog wel in mengen, je bent toch Nederlander of niet?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:39:08 #301
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94181830
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:38 schreef eriksd het volgende:
Same here. Maar ik moet nu wel zelf zoeken aangezien nu.nl achterloopt en telegraaf.nl er kennelijk voldoening uit haalt a; paniek te zaaien en b; stiekem te genieten van de ellende in Japan :')
New York Times.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')