abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:25:31 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_94154885

Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.

Post a.u.b Nuttige links(doorschakelpagina's)

[ Bericht 15% gewijzigd door JoaC op 15-03-2011 19:32:21 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:26:20 #2
177885 JoaC
Het is patat
pi_94154933
Die prvatisering zal me een zorg zijn
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:27:16 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94154978
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat je een mensenleven niet in geld kan en mag uitdrukken.
Niet alle zorg draait om mensenlevens. Sommige zorg draait om welvaart en welbehagen, dan kan en mag je het uitdrukken in geld. Daarnaast mag je van mij alles uitdrukken in geld, maar dat is mijn hardcore standpunt, ik begrijp dat ik daarmee voor jou en de forum admin hier tever ga.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 19:27:52 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_94155027
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vrije markt zorgt juist voor kwaliteitstoename en het betaalbaar houden van het zorgstelsel.
Er is geen sprake van een vrije markt in de zorg. Er is het eea. geprivatiseerd, niet geliberaliseerd.

Privatisering heb je geen ruk aan, je overhandigd een monopolie aan een marktpartij en beschermt die markt met geweld gratis en voor niets voor dat bedrijf. Voor een bedrijf natuurlijk ideaal, gegarandeerde klanten en er is geen concurrent.
Carpe Libertatem
pi_94155035
En ik wou dus net zeggen:

Privatisering in de zorg zorgt alleen maar voor meer kwaliteitscontrole en innovaties en klantgerichtheid dan wanneer er met bezuinigingen en gezeik uit Den Haag het dagelijks bestuur van zo'n instelling betutteld wordt. Ik betaal liever wat meer voor goede zorg dan wat minder en een huidig stelsel waarin je naar de V.S. moet vliegen om wachtlijsten te ontduiken.

Dat de directeur dan over een ton verdient zal me aan m'n kont roesten, als z'n zorg maar goed is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:29:08 #6
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155088
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een vrije markt in de zorg. Er is het eea. geprivatiseerd, niet geliberaliseerd.

Privatisering heb je geen ruk aan, je overhandigd een monopolie aan een marktpartij en beschermt die markt met geweld gratis en voor niets voor dat bedrijf. Voor een bedrijf natuurlijk ideaal, gegarandeerde klanten en er is geen concurrent.
Eens, maar het is een eerste stap. Net als de post nog steeds niet geliberaliseerd is, of de trein, of de telecom, of de ether. Het zijn allemaal monopolies, maar terug naar de overheid, daar pas ik voor.
pi_94155097
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Concurrenten toelaten, private instellingen toelaten, regelgeving aanpassen met deze nieuwe factoren. Man, het werkt in de Verenigde Staten en Australie toch ook gewoon?

Hou een staatsbedrijf voor mensen die geen poen hebben en zorg willen (dat hebben ze dan weer niet in de V.S. maar wel in AUS) en de rest kan zelf kiezen waar ze zorg willen hebben.

Perfect.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94155117
:W
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94155139
Ziekenhuizen zijn op dit moment bedrijven. Dat slaat nergens op. En nee, mensen ontslaan om meer winst te maken levert denk ik niet veel op. Is een typisch gevolg van de vrije markt.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:21 #10
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155175
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Dutchnative het volgende:
Ziekenhuizen zijn op dit moment bedrijven. Dat slaat nergens op. En nee, mensen ontslaan om meer winst te maken levert denk ik niet veel op. Is een typisch gevolg van de vrije markt.
Denken dat bedrijven alleen maar mensen ontslaan is onzinnig.

In het nieuws komen nooit berichten over "massa-aannames" omdat het gewoon niet lekker bekt en geleidelijk gebeurt, maar dat bekend niet dat 't niet bestaat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:43 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155198
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niet alle zorg draait om mensenlevens. Sommige zorg draait om welvaart en welbehagen, dan kan en mag je het uitdrukken in geld. Daarnaast mag je van mij alles uitdrukken in geld, maar dat is mijn hardcore standpunt, ik begrijp dat ik daarmee voor jou en de forum admin hier tever ga.
Plastische chirurgie om rimpels weg te werken kan prima op eigen kosten in een privékliniek voor een hoop knaken.
Plastische chirurgie om brandwonden wat toonbaarder te maken is al een andere zaak.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:30:46 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155202
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Dutchnative het volgende:
Zou ik mogen vragen welke bedrijfskundige opleiding jij genoten hebt?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:31:53 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155286
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Bedrijven willen per definitie winst maken. En dat moet juist in de zorg niet je eerste zorg zijn :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:31:57 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155291
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Plastische chirurgie om rimpels weg te werken kan prima op eigen kosten in een privékliniek voor een hoop knaken.
Plastische chirurgie om brandwonden wat toonbaarder te maken is al een andere zaak.
Een individu kan toch zelf beslissen hoeveel hij of zij over heeft voor het corrigeren van zijn/haar littekenweefsel dat ontstaan is door brandwonden? Waarom zou je als slachtoffer van de tijd wel in de buidel moeten tasten en kan je dat in een privékliniek laten uitvoeren, maar als slachtoffer van je eigen stommiteit met vuurwerk moet de samenleving voor je bloeden?
pi_94155313
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Denken dat bedrijven alleen maar mensen ontslaan is onzinnig.
Doe ik niet. Even een voorbeeld. Er zijn bijv. twee receptionisten. De vrije markt wordt ingevoerd en om winst te maken wordt er één ontslagen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94155369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geen enkele, Beide ouders zitten in de Medische Wereld en lees wel n's vakblaadjes :D De andere kant van het verhaal komt al binnen door de Media...
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:33:10 #17
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155370
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:32 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Doe ik niet. Even een voorbeeld. Er zijn bijv. twee receptionisten. De vrije markt wordt ingevoerd en om winst te maken wordt er één ontslagen.
Onzin.

Als ze veel werk krijgen en niet onzinnig aan 't werk zijn komt er zelfs een 3e of 4e bij. Als die baan volledig gesubsidieerd is en alleen maar onzinnige kosten opwekt dan wordt ze wel ontslaan.

Jij denkt veel te abstract.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:33:44 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155416
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een individu kan toch zelf beslissen hoeveel hij of zij over heeft voor het corrigeren van zijn/haar littekenweefsel dat ontstaan is door brandwonden? Waarom zou je als slachtoffer van de tijd wel in de buidel moeten tasten en kan je dat in een privékliniek laten uitvoeren, maar als slachtoffer van je eigen stommiteit met vuurwerk moet de samenleving voor je bloeden?
Ik heb het niet over stommiteiten met vuurwerk, maar ja, ook die mensen moet gegund worden om aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen en daar mogen we best allemaal een beetje voor opdraaien.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:33:54 #19
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155428
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:32 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

En die receptionisten verdienen een functie bij een openbaar ziekenhuis, maar zodra de baas een callcenter is of een bouwbedrijf hebben ze ineens andere privileges? Een receptioniste kan best ontslagen worden, als het bedrijf of de (semi)overheidsinstelling daar de noodzaak toe ziet.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:34:18 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155449
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb het niet over stommiteiten met vuurwerk, maar ja, ook die mensen moet gegund worden om aan de maatschappij mee te kunnen blijven doen en daar mogen we best allemaal een beetje voor opdraaien.
En waarom is dat met rimpels anders?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:34:23 #21
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155453
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En die receptionisten verdienen een functie bij een openbaar ziekenhuis, maar zodra de baas een callcenter is of een bouwbedrijf hebben ze ineens andere privileges? Een receptioniste kan best ontslagen worden, als het bedrijf of de (semi)overheidsinstelling daar de noodzaak toe ziet.
Precies, hangt af van de werkdruk, kosten en baten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94155471
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Onzin.

Als ze veel werk krijgen en niet onzinnig aan 't werk zijn komt er zelfs een 3e of 4e bij. Als die baan volledig gesubsidieerd is en alleen maar onzinnige kosten opwekt dan wordt ze wel ontslaan.

Jij denkt veel te abstract.
Als die baan gesubsidieerd is komen er mensen bij.
Wat bedoel in deze zin met abstract?

[ Bericht 8% gewijzigd door Dutchnative op 15-03-2011 19:35:06 (Kutquotes) ]
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:35:14 #23
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155516
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik doel er op dat je factoren buiten beeld laat, belangrijke factoren zelfs.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94155585
Oké, was misschien een slecht voorbeeld. Het is ook belachelijk omdat ziekenhuizen een 'locatievoordeel' hebben. Je gaat eerder naar een ziekenhuis dichtbij. Ik zie zelfs geen enkele reden om naar een ziekenhuis verder weg te gaan behalve als het bijvoorbeeld het brandwondencentrum of oogziekenhuis is.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:36:28 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155590
Ook eenvoudig; volgens de moraal van remlof en Dutchnative zouden artsen, verplegers en chirurgen dus oneindige baanzekerheid verdienen (tenzij ze ethische of kwalitatieve fouten maken, op kwantiteit kan en mag niet worden getoetst in de zorg) maar schoonmakers, receptionisten en andere dienstverleners in een ziekenhuis, verdienen zij hetzelfde? Een plastisch chirurg die borstvergrotingen uitvoert is minder 'waard' dan één die brandwonden geneest?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:36:32 #26
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155593
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Als die baan gesubsidieerd is komen er mensen bij.
Wat bedoel in deze zin met abstract?
Nee, als de baan door de overheid gesubsidieerd was en de input niet waard is dan zal die baan opgeheven worden. Als de werkdruk te hoog ligt voor de andere twee en door overheidsbudget er geen ruimte was voor een derde dan wordt er onder privatisering wel een derde aangenomen.

De overheid werkt budgetair, private bedrijven ook wel, maar niet tot "the extent" waarin de overheid dat doet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:37:49 #27
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155678
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef Dutchnative het volgende:
Oké, was misschien een slecht voorbeeld. Het is ook belachelijk omdat ziekenhuizen een 'locatievoordeel' hebben. Je gaat eerder naar een ziekenhuis dichtbij. Ik zie zelfs geen enkele reden om naar een ziekenhuis verder weg te gaan behalve als het bijvoorbeeld het brandwondencentrum of oogziekenhuis is.
Er is een wezenlijk kwalitatief verschil in ziekenhuizen, verschil in personeel, verschil in expertise, verschil in apparatuur, verschil in wachtlijsten, en ga zo maar door. Bovendien ligt het er maar net aan waar je verzekeraar je wil hebben in sommige gevallen.

Wederom; er zijn meer factoren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:38:04 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155688
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef Dutchnative het volgende:
Behalve als dat ziekenhuis je voordelen kan geven die het meest dichtbijzijnde ziekenhuis je niet biedt. Daarnaast is het per definitie belachelijk om locatievoordelen als argument op te laten draaien, want dan kunnen we alle landelijke voorzieningen wel gaan nivelleren. Locatieargumenten is inherent verbonden aan producten en kan daar reeds in verdisconteerd worden. Gaan we randstedelingen ook meer bijstand geven omdat het leven in die provincies duurder is?
pi_94155694
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef GSbrder het volgende:
Ook eenvoudig; volgens de moraal van remlof en Dutchnative zouden artsen, verplegers en chirurgen dus oneindige baanzekerheid verdienen (tenzij ze ethische of kwalitatieve fouten maken, op kwantiteit kan en mag niet worden getoetst in de zorg) maar schoonmakers, receptionisten en andere dienstverleners in een ziekenhuis, verdienen zij hetzelfde? Een plastisch chirurg die borstvergrotingen uitvoert is minder 'waard' dan één die brandwonden geneest?
Bedoel je met verdienen qua geld of dezelfde status?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:38:27 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155718
*Alles* dat essentieel is voor de samenleving zou in handen van de overheid moeten zijn en daar zou het niet om winst maken moeten draaien.

Energievoorziening, spoorwegen, zorg, telecommunicatie.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:05 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155759
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Bedoel je met verdienen qua geld of dezelfde status?
Status, jij schijnt tot de mening te zijn toegedaan dat iets of iemand dat het leven red geen prijskaartje kan en mag hebben. Een dokter mag dus oneindig veel tijd spenderen aan het redden van één enkele patient, aangezien leven geen prijs heeft.
pi_94155783
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Er is een wezenlijk kwalitatief verschil in ziekenhuizen, verschil in personeel, verschil in expertise, verschil in apparatuur, verschil in wachtlijsten, en ga zo maar door. Bovendien ligt het er maar net aan waar je verzekeraar je wil hebben in sommige gevallen.

Wederom; er zijn meer factoren.
Kwalitatief verschil, die informatie haalt men zeker van onzinnige lijsten van patiënten die allemaal anders oordelen en zelf beslissen of ze goed behandeld zijn?
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:23 #33
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155786
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef remlof het volgende:
*Alles* dat essentieel is voor de samenleving zou in handen van de overheid moeten zijn en daar zou het niet om winst maken moeten draaien.

Daarmee draai je innovatie alleen maar de nek om.

Overigens is wat de Nederlandse regering gedaan heeft met zorg en spoorwegen geen privatisering maar gewoon het creëren van een monopolie met staatstoezicht. Totaal niet aan te halen als argument tegen privatisering dus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:36 #34
177885 JoaC
Het is patat
pi_94155802
Laat bedrijven zich maar specialiseren, als men in Maastricht betere neurochirurgen heeft dan in Groningen, dan reist men maar.

In Amerika is een rit van 4 uur niet eens zo raar voor minder belangrijke zaken dan gezondheid/leven & dood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:39:57 #35
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155820
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Kwalitatief verschil, die informatie haalt men zeker van onzinnige lijsten van patiënten die allemaal anders oordelen en zelf beslissen of ze goed behandeld zijn?
Nee, de ene dokter is gewoon gespecialiseerder dan de ander, andere opleiding op een ander instituut, meer werkervaring, meer praktijkkennis en ga zo maar door.

Waarom denk je zo zwart/wit?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:40:36 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94155861
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef remlof het volgende:

Wat essentieel is voor de samenleving is natuurlijk zeer, maar dan ook zeer relatief en nogal dynamisch. Jij noemt jezelf webdeveloper, eigenlijk zou het internet beheert en in handen moeten zijn van de overheid omdat het niet om winst zou moeten draaien. Alle informatie is essentieel voor de samenleving en de overheid dient dit dus allemaal op te kopen om gratis beschikbaar te laten zijn voor de samenleving. Een belachelijk voorstel en de doodsteek voor alle internetondernemers.
pi_94155942
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, de ene dokter is gewoon gespecialiseerder dan de ander, andere opleiding op een ander instituut, meer werkervaring, meer praktijkkennis en ga zo maar door.

Waarom denk je zo zwart/wit?
Ik denk niet zwart/wit en als dat wel zo is dan onbewust. Om verder te gaan, er zijn dan ook gespecialiseerde ziekenhuizen. Echter, niet alles moet worden onderverdeeld vind ik.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:42:25 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_94155971
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat essentieel is voor de samenleving is natuurlijk zeer, maar dan ook zeer relatief en nogal dynamisch. Jij noemt jezelf webdeveloper, eigenlijk zou het internet beheert en in handen moeten zijn door de overheid omdat het niet om winst zou moeten draaien. Alle informatie is essentieel voor de samenleving en de overheid dient dit dus allemaal op te kopen om gratis beschikbaar te laten zijn voor de samenleving.
Nee, de aanbieders moeten ze zich niet mee bemoeien, die mogen het medium gewoon gebruiken. Maar ik vind inderdaad dat internet nu zo belangrijk is dat de overheid zou moeten voorzien in een internetaansluiting voor elke Nederlander.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:42:47 #39
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94155998
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ik denk niet zwart/wit en als dat wel zo is dan onbewust. Om verder te gaan, er zijn dan ook gespecialiseerde ziekenhuizen. Echter, niet alles moet worden onderverdeeld vind ik.
Waarom niet, zou jij niet liever naar een ziekenhuis gaan met een betere neurochirurg dan degene die toevallig naast je deur staat? Als je om leven en dood gaat zitten dubben dan lijkt mij die paar uur niet echt de moeite waard om te klagen nietwaar?

En alle artsen zijn nou eenmaal niet gelijk, omdat niet iedereen dezelfde opleiding gedaan heeft, zelfde operaties gedaan heeft, beschikking heeft over dezelfde apparatuur, etc. Ook al zou de regering alle zorg opkopen dan blijft dit fenomeen alsnog bestaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:43:06 #40
177885 JoaC
Het is patat
pi_94156023
quote:

[..]

IC's en EHBO is iets anders dan een operatie die een paar dagen kan wachten
[..]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:43:07 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156024
quote:

[..]

Als het werkelijk een zaak op leven en dood is, mag van de patient niet worden gevraagd te reizen van Stadskanaal naar Sittard? Nee, de samenleving moet volkomen verlieslijdende klinieken in stand houden in Oost-Groningen, puur omdat Jan de Boer anders zou moeten reizen voor z'n chemo'tje.
pi_94156094
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Status, jij schijnt tot de mening te zijn toegedaan dat iets of iemand dat het leven red geen prijskaartje kan en mag hebben. Een dokter mag dus oneindig veel tijd spenderen aan het redden van één enkele patient, aangezien leven geen prijs heeft.
Dokters moeten volgens de code het beste voor de patiënt doen. Het voorbeeld lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk en er zullen in een ziekenhuis altijd andere doktoren aanwezig zijn.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:44:33 #43
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156125
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als het werkelijk een zaak op leven en dood is, mag van de patient niet worden gevraagd te reizen van Stadskanaal naar Sittard? Nee, de samenleving moet volkomen verlieslijdende klinieken in stand houden in Oost-Groningen, puur omdat Jan de Boer anders zou moeten reizen voor z'n chemo'tje.
Precies, en het is maar net de vraag of Jan de Boer wel zit te wachten op de arts die in Oost-Groningen z'n ding doet, terwijl die in Leeuwarden 10 keer meer ervaring heeft en beter te boek staat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:44:51 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156144
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, vind ik wel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:45:09 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156163
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de aanbieders moeten ze zich niet mee bemoeien, die mogen het medium gewoon gebruiken. Maar ik vind inderdaad dat internet nu zo belangrijk is dat de overheid zou moeten voorzien in een internetaansluiting voor elke Nederlander.
En als internet voor 90% door Google gedomineerd wordt, zodat dit bedrijf bepaald wat de vragers van de dienst gepubliceerd krijgen, is dit schadelijk? Dan zou eigenlijk de Nederlandse Staat het bedrijf Google moeten opkopen, omdat het de informatie die de vrager zoekt sorteert naar winstgevendheid van advertenties. Een microsoft verhaaltje, een bedrijf dat dus volgens dezelfde retoriek ook genationaliseerd zou moeten worden omdat nu een winstgevend bedrijf bepaald op welke tekstverwerker de burger haar stukjes typt.
pi_94156192
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waarom niet, zou jij niet liever naar een ziekenhuis gaan met een betere neurochirurg dan degene die toevallig naast je deur staat? Als je om leven en dood gaat zitten dubben dan lijkt mij die paar uur niet echt de moeite waard om te klagen nietwaar?

En alle artsen zijn nou eenmaal niet gelijk, omdat niet iedereen dezelfde opleiding gedaan heeft, zelfde operaties gedaan heeft, beschikking heeft over dezelfde apparatuur, etc. Ook al zou de regering alle zorg opkopen dan blijft dit fenomeen alsnog bestaan.
Ja, natuurlijk mogen ziekenhuizen/klinieken/medici gespecialiseerd zijn. Ben tegen een totale verspreiding van de gezondheidszorg.
-Linkse Boomknuffelaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:45:47 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_94156204
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En als internet voor 90% door Google gedomineerd wordt, zodat dit bedrijf bepaald wat de vragers van de dienst gepubliceerd krijgen, is dit schadelijk? Dan zou eigenlijk de Nederlandse Staat het bedrijf Google moeten opkopen, omdat het de informatie die de vrager zoekt sorteert naar winstgevendheid van advertenties. Een microsoft verhaaltje, een bedrijf dat dus volgens dezelfde retoriek ook genationaliseerd zou moeten worden omdat nu een winstgevend bedrijf bepaald op welke tekstverwerker de burger haar stukjes typt.
Nee, je haalt het medium en de diensten nu door elkaar.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:46:30 #48
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94156251
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk mogen ziekenhuizen/klinieken/medici gespecialiseerd zijn. Ben tegen een totale verspreiding van de gezondheidszorg.
Nou, als er veel vraag is in Schubbekutteveen voor een ziekenhuis dan staat daar vast wel een ondernemer klaar die vraag te vervullen. Waarom zou de regering dat onrendabel moeten doen omdat een patiënt of twee niet willen reizen?

Vrije markt enzo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:07 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94156302
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, en het is maar net de vraag of Jan de Boer wel zit te wachten op de arts die in Oost-Groningen z'n ding doet, terwijl die in Leeuwarden 10 keer meer ervaring heeft en beter te boek staat.
Er kwam toch best wel wat ophef toen CZ afgelopen jaar de discussie hierover aanzwengelde. Blijkbaar zijn er toch behoorlijk wat patienten die het aanvaardbaar vinden dat hun behandelend arts een bepaalde operatie maar een keer per jaar uitvoert, omdat het ziekenhuis wel lekker dichtbij is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:09 #50
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_94156303
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, je haalt het medium en de diensten nu door elkaar.
Dit is een discussie vergelijkbaar met infrastructuur die jij aanhaalt. Dus ProRail blijft een staatsbedrijf en de NS mag aandelen uitgeven, de concurrentie aangaan met DB en Connexxion en volledige marktvrijheid krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')