abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94134952
Mensen,

ik heb samen met mijn vriendin een huis op het oog. Een paar weken geleden hebben wij deze voor de eerste keer bezichtigd en binnen nu en een week willen we voor een tweede bezichtiging gaan. Nu belde de makelaar mij toevallig, met de vraag of wij nog interesse hebben, waarna ik het bovenstaande aan hem meldde. Hij vertelde mij vervolgens dat er voor a.s. zaterdag een tweede bezichtiging staat gepland door andere belangstellenden. Ik baalde hier stiekem een beetje van. Dit huis staat namelijk al 2 jaar te koop, en net nu wij concreet willen worden krijgen we concurrentie! Iemand tips hoe hiermee om te gaan en dit huis te pakken te krijgen?
pi_94135073
De makelaar liegt waarschijnlijk sowieso. Vraag een optie
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:12:56 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94135099
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef Migg het volgende:
Mensen,

ik heb samen met mijn vriendin een huis op het oog. Een paar weken geleden hebben wij deze voor de eerste keer bezichtigd en binnen nu en een week willen we voor een tweede bezichtiging gaan. Nu belde de makelaar mij toevallig, met de vraag of wij nog interesse hebben, waarna ik het bovenstaande aan hem meldde. Hij vertelde mij vervolgens dat er voor a.s. zaterdag een tweede bezichtiging staat gepland door andere belangstellenden. Ik baalde hier stiekem een beetje van. Dit huis staat namelijk al 2 jaar te koop, en net nu wij concreet willen worden krijgen we concurrentie! Iemand tips hoe hiermee om te gaan en dit huis te pakken te krijgen?
Een makelaar die een potentieel geinteresseerde koper belt met de mededeling "Er zijn ook andere belangstellenden" is werkelijk de oudste truuk in het boekje. Vergelijkbaar met de autoverkoper die zegt dat de auto van een oud dametje is geweest. Super-doorzichtig, zeker in deze tijd en helemaal als het huis al 2 jaar te koop staat. Hij probeert je gewoon voor te liegen, 99% kans.

Zelf zou ik door zoiets mijn vertrouwen in deze makelaar al verliezen en het afkappen. Als je slim wil zijn zeg je: "Ok, nou, dan gaan wij wel naar iets anders kijken. Bel me maar op als de andere geintereseerden zijn afgehaakt". En als hij dan na 2 weken terugbelt heel koel doen en zeggen 'dat je al iets anders op het oog hebt'.
Wat je ook kunt doen is die makelaar een tijdje afhouden en aan de eigenaars laten weten je interesse verloren te hebben vanwege het andere bod. Dan zullen die erg teleurgesteld zijn in hun makelaar, nu er eindelijk iemand interesse in hun -te dure- hut heeft na 2 jaar!

Maar in ieder geval: TRAP ER NIET IN!
The End Times are wild
pi_94135119
Concurrentie uitschakelen :7
pi_94135175
Ja, gewoon negeren. Dit doen alle makelaars om je 'over te halen' om maar snel te kopen.
pi_94135181
LXIV heeft helemaal gelijk.
pi_94135185
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:15 schreef ODB2011 het volgende:
LXIV heeft helemaal gelijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:17:15 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94135235
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:13 schreef DoctorPressure het volgende:
Concurrentie uitschakelen :7
Die bestaat hoogstwaarschijnlijk niet.

Gewoon aan het lijntje houden. Na twee weken die mensen van dat huis tegenkomen en vragen:"Is het nog gelukt met die andere kopers?"
"Andere kopers? Hoezo? Wij waren juist teleurgesteld dat jullie afhaakten"
"Afhaken? Wij zijn gebeld door jullie makelaar dat er andere geïntereseerden waren. Toen zijn we naar een ander huis wezen kijken!"
Mensen balen enorm, na 2 jaar tijd eindelijk een serieuze kijker, verprutst de makelaar het!!

En als ze dan toch nog zaken willen doen, zeggen dat je het niet met deze specifieke makelaar wil doen, want die kun je niet vertrouwen (hij liegt tegen je). En het gaat toch niet om kattenpis.
The End Times are wild
pi_94135260
Ben benieuwd wat TS gaat doen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_94135276
Laat je het hoofd niet gek maken door dit soort goedkope makelaarstrucjes. Neem rustig de tijd, dit is serieuze shit, en verdient rust en genoeg tijd om een goede beslissing te nemen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:18:28 #11
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94135278
Je moet niet te "eager" overkomen, hou zelf de touwtjes in handen.

Het kan natuurlijk altijd dat er net concurrentie is, en daar maakt hij misbruik van.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_94135319
Je hoeft je pas zorgen te maken als het eerste stel een bod heeft gedaan.
Tot die tijd is er werkelijk niks aan de hand.
Probeer nu wel snel te schakelen wat je bezichtigingen betreft.
Dan kun je daarna een bod doen.

Misschien kun je zelfs gelijk een scherp bod doen. Je hoeft niet perse 10-15% onder het bedrag te beginnen. Je kunt ook aangeven dat je scherp zit en de onderhandelingsruimte hiermee beperkt is. Door bijvoorbeeld bij de volgende verhoging van jullie bod erbij te zeggen dat dit het "finale bod" is.
pi_94135340
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:18 schreef BertV het volgende:
Je moet niet te "eager" overkomen, hou zelf de touwtjes in handen.

Het kan natuurlijk altijd dat er net concurrentie is, en daar maakt hij misbruik van.
Of het is de secretaresse van de makelaar + partner die zo even een extra bonusje kunnen verdienen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_94135408
precies een kijker is per definitie niet meteen een koper
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 11:22:38 #15
13368 NiGeLaToR
pi_94135420
Njah, ik denk dat je er niet voor moet gaan, gewoon kat uit de boom kijken. Tis een kopersmarkt met onwijs veel woningen in de verkoop, gewoon verder zoeken als er toch andere kopers zijn - zou jij nu net de hoofdprijs moeten gaan betalen voor dit huis omdat er andere mensen opduiken?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:25:56 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94135539
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:18 schreef fruityloop het volgende:
Laat je het hoofd niet gek maken door dit soort goedkope makelaarstrucjes. Neem rustig de tijd, dit is serieuze shit, en verdient rust en genoeg tijd om een goede beslissing te nemen.
Sowieso heb je in de huidige markt de troefkaart in handen. De tijd is in jouw voordeel, niet in die van de verkopers. Met deze goedkope en doorzichtige truuk probeert de makelaar dat om te draaien.
Je kunt deze truuk effectief counteren door als reactie te doen alsof je afhaakt. "In deze markt heb ik geen zin om te gaan opbieden, succes ermee". Als de makelaar dan na 2 weken met hangende pootjes terug komt is je onderhandelingspositie juist nog beter dan voorheen.

En ga niet voor één huis, maar ga voor meerdere huizen die aan je wensen voldoen. Kies daaruit de beste deal. De vooruitzichten voor verkopers zijn slecht, maak daar gebruik van. Het is graag kopen of niet. Er zijn genoeg verkopers die het water aan de lippen komt te staan. Je kunt op dit moment een forse korting krijgen, die moet je dan ook nemen. Dat tikt beter aan dan 10 jaar lang bij de Aldi boodschappen halen.
En wordt het in maart 2011 niks, in september 2011 is de markt waarschijnlijk nog gunstiger voor de koper.
The End Times are wild
pi_94135627
Gewoon rustig blijven, er zijn genoeg andere huizen.

Als het een makelaarstruc is (waarschijnlijk wel) dan is er niets aan de hand. Doe gewoon rustig je tweede bezichtiging en meld de verkopende makelaar dat je je niet laat opjagen. Als je contactgegevens van de eigenaars hebt (rechtstreeks) zou ik ook even melden dat je nog zeker geinteresseerd bent en of ze willen wachten met het starten van onderhandelen met de andere partij totdat jij ook de tweede bezichtiging hebt gedaan en hebt kunnen nadenken over een bod. Als de makelaar trucjes uithaalt dan zullen de verkopers not-amused zijn.

Als er daadwerkelijk meer geinteresseerden zijn heb je zojuist je kans vergroot om toch rustig een eerste bod te kunnen doen na je tweede bezichtiging. Laat je in ieder geval niet verleiden tot een (te) hoog startbod.

Als je als eerste partij een bod doet gaat de verkopende partij in principe met jou in onderhandeling. In die onderhandeling kan alleen door een tweede partij worden ingebroken als die de vraagprijs biedt.
Echter het moment van het starten van de onderhandeling is aan de verkopende partij. Als er daadwerkelijk twee potentiele kopers zijn zal de verkopende partij eerst van beide partijen een bod afwachten en dan beslissen met wie in zee te gaan.

Je hebt dus nog meer dan genoeg tijd want ook die andere partij zal niet over een nacht ijs gaan.

Makelaars zijn per definitie boeven is altijd mijn uitgangspunt maar toch is een makelaar die zich van trucjes bedient voor mij geen reden om niet een huis te willen kopen, dan kon je je wel eens een leuk huis door je neus laten boren omdat de verkopende makelaar je niet zint??

Bedenke wel dat er altijd meer leuke huizen zijn en laat je dus niet gek maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Deetch op 15-03-2011 11:34:52 (veel typo's) ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_94136104
Simpel: De makelaar liegt en laat hem dat maar weten ook! Voet bij stuk houden en niet gaan stijgen in de prijs, want die andere kopers bestaan helemaal niet. Vervelende is namelijk dat je de makelaar op zijn woord moet geloven want contact met die andere mensen zul je nooit krijgen. Dus liegt die makelaar dat het gebarst staat om jou maar sneller te laten kopen.

Wat is de naam van die makelaar? Wat een onbetrouwbaar bedrijf zeg, dan kunnen wij er voor uitkijken dat wij niet met hen zaken doen.
Veni vidi foetsie
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:45:13 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94136234
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:41 schreef semexo het volgende:
Simpel: De makelaar liegt en laat hem dat maar weten ook! Voet bij stuk houden en niet gaan stijgen in de prijs, want die andere kopers bestaan helemaal niet. Vervelende is namelijk dat je de makelaar op zijn woord moet geloven want contact met die andere mensen zul je nooit krijgen. Dus liegt die makelaar dat het gebarst staat om jou maar sneller te laten kopen.

Wat is de naam van die makelaar? Wat een onbetrouwbaar bedrijf zeg, dan kunnen wij er voor uitkijken dat wij niet met hen zaken doen.
Je kunt eenvoudig contact krijgen met de verkopers. Je weet immers waar hun huis woont.
The End Times are wild
pi_94136380
Heeft onze verkoopmakelaar ook gedaan werkte mooi, goede prijs gekregen en snel verkocht.

En dat was zelfs in de goede tijd:)

Als je het wilt hebben gewoon bieden wat je voor ogen hebt. En zeker niet laten opjagen.
pi_94136417
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt eenvoudig contact krijgen met de verkopers. Je weet immers waar hun huis woont.
:')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94136427
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:41 schreef semexo het volgende:
Maakt dat uit? De makelaar werkt toch voor de verkopende partij en niet voor jou?

Je kan er vanuit gaan dat elke makelaar zo werkt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:51:07 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94136449
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:')
Je snapt toch wel dat dit een grapje was!
The End Times are wild
pi_94136455
bedankt voor alle reacties tot zover. Om de makelaar nu al aan de schandpaal te nagelen vind ik het wat te vroeg, maar het lijkt inderdaad een beetje op een truc uit de oude doos. Het is de eerste keer dat ik een huis koop, dan heb je al snel de neiging om jezelf snel gek te laten maken maar met dank aan de reacties hier valt dat gelukkig mee.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:51:55 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94136470
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Maakt dat uit? De makelaar werkt toch voor de verkopende partij en niet voor jou?

Je kan er vanuit gaan dat elke makelaar zo werkt.
Nee, dat vind ik niet. Want het is feitelijk gewoon liegen. Of die makelaar nu voor de verkopende partij werkt of niet, je mag verwachten dat hij gewoon de waarheid zegt.
Zeker niet iedere makelaar zal dit doen.
The End Times are wild
pi_94136861
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet. Want het is feitelijk gewoon liegen. Of die makelaar nu voor de verkopende partij werkt of niet, je mag verwachten dat hij gewoon de waarheid zegt.
Zeker niet iedere makelaar zal dit doen.
Misschien wat kort door de bocht van mij, maar als iemand aan je gaat verdienen. Dan moet je in elk geval oppassen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_94136880
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:51 schreef Migg het volgende:
bedankt voor alle reacties tot zover. Om de makelaar nu al aan de schandpaal te nagelen vind ik het wat te vroeg, maar het lijkt inderdaad een beetje op een truc uit de oude doos. Het is de eerste keer dat ik een huis koop, dan heb je al snel de neiging om jezelf snel gek te laten maken maar met dank aan de reacties hier valt dat gelukkig mee.
Ach, als jij de verkopende partij bent, zal je je makelaar dit soort geintjes wel vrij gemakkelijk kunnen vergeven moet je maar denken. It's all part of the game.
pi_94138740
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ach, als jij de verkopende partij bent, zal je je makelaar dit soort geintjes wel vrij gemakkelijk kunnen vergeven moet je maar denken. It's all part of the game.
Niet als hij daarmee een mogelijke koper wegjaagt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_94139106
Niet dat ik je verder wil opjutten ofzo, maar het hoeft dus geen truukje te zijn he. Wij hadden een vergelijkbare situatie, we belden zelf voor een tweede bezichtiging, maar omdat we allebei druk zijn duurde het nog even voordat we er de tijd voor hadden. De makelaar vertelde ons toen ook ineens dat er meer geintresseerden waren, dus dat we eigenlijk beter eerder een afspraak konden plannen. Wij dachten ook "ja, vast, daag". Maar een week later (3 dagen ofzo voordat wij voor de tweede keer zouden gaan kijken) belde de makelaar dat bezichtigen geen zin meer had, want de woning was inmiddels verkocht. DAN baal je helemaal..
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 13:26:09 #30
13368 NiGeLaToR
pi_94139604
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 13:11 schreef silliegirl het volgende:
Niet dat ik je verder wil opjutten ofzo, maar het hoeft dus geen truukje te zijn he. Wij hadden een vergelijkbare situatie, we belden zelf voor een tweede bezichtiging, maar omdat we allebei druk zijn duurde het nog even voordat we er de tijd voor hadden. De makelaar vertelde ons toen ook ineens dat er meer geintresseerden waren, dus dat we eigenlijk beter eerder een afspraak konden plannen. Wij dachten ook "ja, vast, daag". Maar een week later (3 dagen ofzo voordat wij voor de tweede keer zouden gaan kijken) belde de makelaar dat bezichtigen geen zin meer had, want de woning was inmiddels verkocht. DAN baal je helemaal..
Nou ja, er staan natuurlijk 230.000 woningen te koop, dus op zich zou je best wat anders moeten kunnen vinden?
pi_94140726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:26 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nou ja, er staan natuurlijk 230.000 woningen te koop, dus op zich zou je best wat anders moeten kunnen vinden?
Uiteraard, maar we hadden met dat specifieke huis gewoon meteen een goed gevoel. Het voldeed aan al onze wensen en was gunstig geprijsd. Maar dat vonden meer mensen ;).
pi_94140817
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uiteraard, maar we hadden met dat specifieke huis gewoon meteen een goed gevoel. Het voldeed aan al onze wensen en was gunstig geprijsd. Maar dat vonden meer mensen ;).
Dat is in mijn geval ook een beetje het probleem. Voor deze prijs staat er op dit moment weinig (niks) te koop. Ik heb wel het geluk dat ik nu in een huurhuis zit en in principe weinig haast heb, maar je gaat je stiekem toch verheugen op dat ene huis..
pi_94141037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:52 schreef Migg het volgende:

[..]

Dat is in mijn geval ook een beetje het probleem. Voor deze prijs staat er op dit moment weinig (niks) te koop. Ik heb wel het geluk dat ik nu in een huurhuis zit en in principe weinig haast heb, maar je gaat je stiekem toch verheugen op dat ene huis..
Same here. Wij willen eigenlijk groter wonen, maar groter huren zit er niet in omdat we daarvoor al te veel verdienen (als je het bij gesubsidieerde huur wil houden dan), maar veel lenen kan je op ons inkomen ook weer niet. Een bouwproject kopen heb ik ook niet zoveel zin in, ik wil best iets doen, maar niet een heel huis verbouwen, maar iets dat "af" is, is weer amper te vinden in deze prijscategorie. 't Is iig niet makkelijk voor starters nu om een huis te vinden, ondanks dat er zoveel te koop staat.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 14:01:54 #34
13368 NiGeLaToR
pi_94141196
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Same here. Wij willen eigenlijk groter wonen, maar groter huren zit er niet in omdat we daarvoor al te veel verdienen (als je het bij gesubsidieerde huur wil houden dan), maar veel lenen kan je op ons inkomen ook weer niet. Een bouwproject kopen heb ik ook niet zoveel zin in, ik wil best iets doen, maar niet een heel huis verbouwen, maar iets dat "af" is, is weer amper te vinden in deze prijscategorie. 't Is iig niet makkelijk voor starters nu om een huis te vinden, ondanks dat er zoveel te koop staat.
Er is overigens nooit een tijd geweest dat de kant-en-klare huizen voor het oprapen lagen. Het is nu juist makkelijker dan ooit om een huis te vinden, de prijzen zijn weer op het niveau van bijna 10 jaar terug, de rente is laag en het aanbod megagroot. Je mag best met me ruilen hoor, heb 7 jaar geleden gekocht in een 'overspannen' markt en moet er nu _veel_ geld bij doen al zou ik het willen verkopen.
pi_94148196
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:01 schreef NiGeLaToR het volgende:

heb 7 jaar geleden gekocht in een 'overspannen' markt en moet er nu _veel_ geld bij doen al zou ik het willen verkopen.
Dan heb je een stuk te veel betaald. 7 jaar teug waren de huizen net zo duur als nu. De piek was zo'n 3 jaar geleden.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:54:36 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94148329
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:52 schreef Migg het volgende:

[..]

Wat houdt je dan tegen om een eerste bod uit te brengen?

Totdat je je handtekening zet onder het voorlopig koopcontract zit je nog nergens aan vast. En zelfs dan kun je er nog onderuit. Je hebt nu dus niks te verliezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 15-03-2011 17:00:18 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_94148574
Idd, ik zou gewoon gaan kijken en een bod uitbrengen. Waarom zou je - omdat de makelaar mogelijk een trucje uithaalt - jezelf buitenspel zetten. Je hebt alles in eigen hand.
pi_94148829
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat houdt je dan tegen om een eerste bod uit te brengen?

Totdat je je handtekening zet onder het voorlopig koopcontract zit je nog nergens aan vast. En zelfs dan kun je er nog onderuit. Je hebt nu dus niks te verliezen.
*onder voorbehoud financiering*, lekker makkelijk toch ;)
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:07:43 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94148865
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:06 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Nou, dat is nog een beetje tricky. Moet je wel voldoende kunnen aantonen. Maar tot drie dagen na het tekenen van het voorlopig koopcontract kun je zonder problemen afzien van de koop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_94149026
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:06 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik altijd tamelijk triest. Je gaat niet naar een huis kijken - laat staan bieden - voordat je bij de bank geweest bent om je financieringsmogelijkheden door te nemen.
pi_94149875
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:12 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik altijd tamelijk triest. Je gaat niet naar een huis kijken - laat staan bieden - voordat je bij de bank geweest bent om je financieringsmogelijkheden door te nemen.
Je kan geen beloftes doen over financieringen totdat je de handtekening van de bank hebt. Je gaat langs om je opties te bespreken bij een bank, maar het wordt pas serieus als je gaat bieden...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_94152752
Wie zegt dat de makelaar liegt :')
pi_94153083
TS, wat is het plan nu? >:O
pi_94167935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:47 schreef PierreBetfair het volgende:
TS, wat is het plan nu? >:O
Het plan is om volgende week een tweede bezichtiging te doen waar ik morgen de makelaar voor ga bellen. Als ik de makelaar mag geloven is er dan al een ander geweest voor een tweede bezichtiging, maar dat is dan maar zo. We hebben besloten ons niet gek te laten maken en eerder bezichtigen is voor ons niet mogelijk. Mocht het huis in de tussentijd verkocht worden, dan moest dat blijkbaar zo zijn...
pi_94168465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:15 schreef Migg het volgende:
[..]
Het plan is om volgende week een tweede bezichtiging te doen waar ik morgen de makelaar voor ga bellen. Als ik de makelaar mag geloven is er dan al een ander geweest voor een tweede bezichtiging, maar dat is dan maar zo. We hebben besloten ons niet gek te laten maken en eerder bezichtigen is voor ons niet mogelijk. Mocht het huis in de tussentijd verkocht worden, dan moest dat blijkbaar zo zijn...
Het is de makelaar van de verkoper? Dat is dus natuurlijk gelul. En geeft eerder het tegenovergestelde aan. Als het echt zo zou zijn, zou hij zeggen dat er een bod ligt. Niet op in gaan en niet je gek laten maken. Gewoon ervan uit gaan, dat jullie de enige geïnteresseerden zijn. Ik bedoel het staat 2 jaar te koop, zou wel erg toevallig zijn dat net als jullie komen kijken er ineens een kaper voor de kust komt. Die kans is zeer klein.
pi_94169060
Laat je in ieder geval niet gek maken.
Gewoon bieden wat jij ervoor over hebt. Niet meer omdat misschien....

En bedenk vooral:
Zodra jij een bod hebt gedaan staat hun makelaar aan jouw kant. Dan gaat hij tegen ze zeggen dat ze het maar moeten doen want 2 jaar, eerste bod, straks loopt ie weg etc.
Die makelaar wil gewoon een factuur kunnen sturen en het liefst zo snel mogelijk...

Makelaars zijn eigenlijk gewoon boeven, maar dan legaal.
*verwijderd door Admin*
pi_94172726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:30 schreef JanJanJan het volgende:

Makelaars zijn eigenlijk gewoon boeven, maar dan legaal.
Valt wel mee. In courtage zijn ze al flink gezakt. Waar vroeger 2% standaard was, durft niemand dat nog te vragen. 1.75 is vrij standaard, aflopend tot 1% hoe duurder de woning. Wel oke dat de makelaars die er eigenlijk geen zak van kunnen, in deze tijd door de mand vallen en failliet gaan.
pi_98184458
Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwbouwappartement.

Vanmiddag een makelaar gebeld om een afspraak te maken om iets te bezichtiging. In dat gebouw zijn meerdere nieuwbouwappartementen te koop.

Zegt ze dat ze vanmiddag meerdere kijkers heeft voor de 2 appartementen die wij willen zien. Maar wij hadden in de eerste instantie geen tijd. Zou dus morgen worden.
Bleken we vanmiddag toch te kunnen (een uur voor het tijdstip dat ze had voorgesteld). Wij bellen. Zit ze nog gewoon op kantoor. Zij met haar zogenaamde kijkers. :D

Maar goed. Ze wil geen optie op 1 van de 2 appartementen geven. (Waarschijnlijk omdat ze dit weekend summersale hebben op meerdere nieuwbouwplekken in de stad.) En volgens haar moeten we snel beslissen.
Hij is wel vorige week in prijs gedaald en ze hebben een gratis parkeerplaats erbij gedaan.
Maar aan de andere kant staat het al wel 1,5 jaar te koop.

Op een gegeven moment ging haar telefoon die ze snel uitdrukte. Volgens haar was het waarschijnlijk de kijker die vlak voor ons had gekeken. Yeah sure. :D

Wat zouden jullie doen? Het is wel een redelijk leuk appartement. Inclusief overdekte parkeerplaats.
Maar om snel iets te beslissen vind ik niets. Maar van het weekend heb je misschien kans dat ze beide eruit gaan met die summersale. Dan bieden ze kortingen (weet alleen niet waarop).
De makelaar zelf gaf me een negatief gevoel.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
----
pi_98184697
Jij bent ook al in zekere mate gevangen in het web van de makelaar moehahah. >:) Eens wordt alles natuurlijk verkocht. Het gaat erom of dit is wat jij wil.
pi_98184980
Ik zou nooit een appartement / flat kopen.
Qua prijsverschil is een eengezinswoning dan nauwlijks duurder en je krijgt er ook nog eens een tuin erbij en een zolder.
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:47:03 #51
335452 cricket
cricket from space
pi_98186435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:53 schreef KingLysandus het volgende:
Wat zouden jullie doen? Het is wel een redelijk leuk appartement. Inclusief overdekte parkeerplaats.
Ik zou me niet laten haasten in de beslissing. Er zijn wel meer leuke woningen.
pi_98194896
Wederom: Dan moet je eerst beslissen of dit huis ook daadwerkelijk is wat JIJ wil. Als je daaraan twijfelt omdat je het gevoel hebt dat je overhaast moet je het niet doen.

Ik heb inmiddels een huis gekocht, maar dat ging op een totaal andere manier. Ik informeerde daar bij de eerste bezichtiging zelf hoe de interesse verder was en die was op dat moment laag, aldus de makelaar. Tevens vertelde de makelaar ook nog dat de huidige bewoners er heel graag vanaf wilden, want die hadden al wat anders (en zo ga je ook echt de vraagprijs bieden ja :z )

Pas toen de onderhandelingen gestart waren, kwam er opeens nog een geintresseerde partij om de hoek kijken, maar ik heb me daar toen niks meer van aangetrokken en ben bij mijn bod gebleven. Het duurde even, maar uiteindelijk gaf de verkoper toe en hebben we het huis weten te bemachtigen (voor ruim 15% minder dan de vraagprijs, overigens).
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:56:22 #53
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_98195418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik zou nooit een appartement / flat kopen.
Qua prijsverschil is een eengezinswoning dan nauwlijks duurder en je krijgt er ook nog eens een tuin erbij en een zolder.
Ah ja, een echte, onvervalste 'Zwolsboy'-post.
Moet jij niet eens terug naar je duplo?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_98196741
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ah ja, een echte, onvervalste 'Zwolsboy'-post.
Moet jij niet eens terug naar je duplo?
Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.
Bij een eengezinswoning krijg je een tuintje erbij en slechts 2 buren links en rechts als je een rijtjeshuis hebt zit je op een hoek heb je er 1.
In een flatgebouw heb je 3 tot 4 buren om je heen afhankelijk waar je zit.

Een eengezinswoning is in verhouding gewoon goedkoper zeker als je het per m2 bekijkt en doorverkopen is ook makkelijker en je kan makkelijker (ver)bouwen bijv een serre of een uitbouw.
Doe dat maar eens in een flatgebouw :') laat staan je eigen kleur kozijnen bepalen.

Appartementen hebben ook nog eens een behoorlijke VVE bijdrage voor onderhoud.
Stel je woont er 5 jaar lang en je dokt 5 jaar lang 100,- per maand (is weinig zelfs) dat is 6000,- en in die 5 jaar is het gebouw in prima staat en is er geen onderhoud nodig geweest en jij zet het te koop en je gaat eruit krijg jij dat geld nooit meer terug en je hebt nooit onderhoud gezien.

En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook geen kosten gehad.

Maar daar gaat dit topic trouwens niet over terug on-topic.

En jij terug naar je houten blokjes ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Zwolsboy op 15-06-2011 12:46:23 ]
Interessant he ?
pi_98197222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:35 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.
Bij een eengezinswoning krijg je een tuintje erbij en slechts 2 buren links en rechts als je een rijtjeshuis hebt zit je op een hoek heb je er 1.

Een eengezinswoning is in verhouding gewoon goedkoper zeker als je het per m2 bekijkt en doorverkopen is ook makkelijker en je kan makkelijker (ver)bouwen bijv een serre of een uitbouw.
Doe dat maar eens in een flatgebouw :') laat staan je eigen kleur kozijnen bepalen.

Stel je woont er 5 jaar lang en je dokt 5 jaar lang 100,- per maand (is weinig zelfs) dat is 6000,- en in die 5 jaar is het gebouw in prima staat en is er geen onderhoud nodig geweest en jij zet het te koop en je gaat eruit krijg jij dat geld nooit meer terug en je hebt nooit onderhoud gezien.

En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook nooit eroor betaalt.

Onderhoud van een eigen huis is gemiddeld genomen een stuk duurder dan de VVE bijdrage van een appartementencomplex.

Zet een stel nieuwe kozijnen in je huis en je bent 5K lichter. Leidingen die bevriezen en je kan weer 2K ophoesten. Is maar te hopen dat dit soort grappen niet te snel achter elkaar plaatsvinden. En als de fundering gaat rotten of je muren gaan scheuren heb je helemaal een niet te overzien probleem.
pi_98197408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Onderhoud van een eigen huis is gemiddeld genomen een stuk duurder dan de VVE bijdrage van een appartementencomplex.

Zet een stel nieuwe kozijnen in je huis en je bent 5K lichter. Leidingen die bevriezen en je kan weer 2K ophoesten. Is maar te hopen dat dit soort grappen niet te snel achter elkaar plaatsvinden. En als de fundering gaat rotten of je muren gaan scheuren heb je helemaal een niet te overzien probleem.
Ja, zo kan je het ook bekijken maar heb serieus nooit een huis gezien waar de muren helemaal gaan scheuren of dat de kozijnen wegrotten ja leidingen bevriezen zo koud is het hier ook weer niet.

Als je elke 7 jaar een goeie lik verf erop doet rot het nooit
Het huis van mijn opa en oma is van de jaren 60/70 en zitten nog de orginele kozijnen in welliswaar nu met dubbel glas maar nooit rotting of scheuren in de spouw gezien.

Maarja een huis kopen is altijd een risico je koopt het omdat je er lekker in wilt wonen hoewel daar ook altijd meningsverschil over is.
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:09:29 #57
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98198058
quote:

[..]

En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook geen kosten gehad.

En dan komt jaar 6 opeens, waarbij er grootschalig onderhoud is en de hele boel geverfd moet worden, de lift vervangen wordt en er forse lekkage optreedt. Dan moet iedereen 6000 euro betalen en 50% van de eigenaren weigert. Zit je opeens in een half verpauperd appartementencomplex, waardoor de waarde van je woning ook gelijk flink lager is.

Die VVE is toch wel ergens goed voor. Enige nadeel is dat je bepaalde dingen niet zelf in de hand hebt en van hen afhankelijk bent. Dus schilderwerk wordt verplicht uitgevoerd, in plaats van dat je dat zelf doet. Daar staat tegenover dat je je geen zorgen hoeft te maken over onderhoud en plotselinge mankementen die flink geld kosten. Daar is een potje voor...
Ook hoi !
pi_98198709
Hoe vordert het, migg?
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:12:32 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_98200783
quote:

[..]

Waar het mij om gaat is dat je een discussie aangaat die de discussie niet is. De poster vraagt niet naar advies over waarom hij geen flat maar een egzw moet kopen.

Daarnaast gaat je vergelijking mank: vergelijk eens de prijs van een flat/appartement met een eengezinswoning op dezelfde lokatie, wedden dat de laatste stukken duurder uitvalt? De belangrijkste reden om uberhaupt appartementencomplexen te hebben is de hoge grondprijs en dus te dure kleine woningen. Natuurlijk kun je een eengezinswoning krijgen in Hoogezand-Sappemeer als een klein flatje in centrum Utrecht, maar dat is geen eerlijke vergelijking.

Duplo, dus. Nou vooruit, omdat jij het bent Ministeck.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:58:01 #60
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98208623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:25 schreef jochem8 het volgende:
Hoe vordert het, migg?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:09 schreef Migg het volgende:
Altijd fijn dit. Ik heb toevallig zelf net een huis gekocht. Voordat het rond was werd ik gebeld door de makelaar, of ik nog interesse had want er was ook nog een andere partij geinteresseerd en die zouden voor een 2e keer gaan bezichtigen. Wij zijn vervolgens ook een tweede keer gaan kijken (waren we sowieso al van plan) en hebben een week later een bod gedaan. Vreemd genoeg nooit meer iets over andere kopers vernomen van de makelaar.. Dus ik zou niet teveel waarde hechten aan wat de makelaar allemaal roept.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_98213895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat je een discussie aangaat die de discussie niet is. De poster vraagt niet naar advies over waarom hij geen flat maar een egzw moet kopen.

Daarnaast gaat je vergelijking mank: vergelijk eens de prijs van een flat/appartement met een eengezinswoning op dezelfde lokatie, wedden dat de laatste stukken duurder uitvalt? De belangrijkste reden om uberhaupt appartementencomplexen te hebben is de hoge grondprijs en dus te dure kleine woningen. Natuurlijk kun je een eengezinswoning krijgen in Hoogezand-Sappemeer als een klein flatje in centrum Utrecht, maar dat is geen eerlijke vergelijking.

Duplo, dus. Nou vooruit, omdat jij het bent Ministeck.
Dat zeg ik helemaal niet.
Bekijk en verglijk de onderste 2 woningen beide woningen liggen op nog geen 100 meter van elkaar af.
Zo bedoel ik dat dan is de ze keuze snel gemaakt ;)

voorbeeldje :

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-62/fotos/#foto-1
Flatgebouw met 2 slaapkamers gerenoveerd met modern sanitair en interieur

Versus

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-47/fotos/#foto-1

Hoekwoning met 3 slaapkamers zolder een flinke tuin met een extra zijtuin van 24 m2 met modern sanitair en interieur.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zwolsboy op 15-06-2011 19:05:56 ]
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:15:23 #62
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98214749
Er zit slechts 40k euro verschil in je voorbeeld. Noemen ze zoiets niet 'appels met peren vergelijken' ?
Ook hoi !
pi_98215956
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:12 schreef LXIV het volgende:
ijn in hun makelaar, nu er eindelijk iemand interesse in hun -te dure- hut heeft na 2 jaar!

Maar in ieder geval: TRAP ER NIET IN!
Dat klopt in 99% van de gevallen, maar die 1% is de zeldzame situatie dat hij niet bluft. Ik heb het meegemaakt.
pi_98216431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:15 schreef Inlognaam het volgende:
Er zit slechts 40k euro verschil in je voorbeeld. Noemen ze zoiets niet 'appels met peren vergelijken' ?
Die flat is duurder (kleiner en geen tuin en geen zolder).
Zo moet je het bekijken 75 m2 flat en 100m2 eengezins woning met tuin en zolder en reken maar eens per m2 uit wat die flat en huis kost.

Dat huis is gewoon duidelijk goedkoper en helemaal met wat je ervoor krijgt.
Als je alleen naar de prijs kijkt dan ben je pas appels met peren aan het verglijken je moet ook naar ruimte uitrusting en grond kijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zwolsboy op 15-06-2011 19:53:43 ]
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:52:04 #65
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_98216598
Zou leuk zijn als de starter een update gaf
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:39 #66
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?