abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96668637
Ik heb nu al vaker meegemaakt dat er een bod ligt op een huis, dat mij richting wordt gegeven aan wat voor soort bod ik moet denken en mij gevraagd wordt om ook een bod te doen. In veel gevallen is het bluf maar niet altijd.

Ik dacht eigenlijk dat je helemaal geen bod mag vragen / doen als er al een bod ligt, totdat de opdrachtgever heeft gezegd er niet op in te willen gaan of te stoppen met de onderhandelingen.

Hoe zit dat? Mag een Makelaar twee partijen tegen elkaar laten opbieden en dan het hoogste bod pas voorleggen aan de eigenaar?
pi_96668842
Tis niet echt fair, maar nergens verboden :+
dag
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:04:13 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96668916
Wat Peter zegt, echt eerlijk is het niet lijkt me, maar voor zover ik weet is het ook niet verboden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_96668991
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef Monco10 het volgende:
Ik heb nu al vaker meegemaakt dat er een bod ligt op een huis, dat mij richting wordt gegeven aan wat voor soort bod ik moet denken en mij gevraagd wordt om ook een bod te doen. In veel gevallen is het bluf maar niet altijd.

Ik dacht eigenlijk dat je helemaal geen bod mag vragen / doen als er al een bod ligt, totdat de opdrachtgever heeft gezegd er niet op in te willen gaan of te stoppen met de onderhandelingen.

Hoe zit dat? Mag een Makelaar twee partijen tegen elkaar laten opbieden en dan het hoogste bod pas voorleggen aan de eigenaar?
zolang er geen eerste tegenbod is gedaan, ben je niet in onderhandeling.
pi_96669386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:59 schreef Monco10 het volgende:

Gewoon altijd zeggen dat hij hem dan aan de ander moet gaan verkopen omdat jij niet over dat bod heen gaat. Mocht hij dus bluffen merk je dat snel want dan opeens heeft die ander afgehaakt. Is het geen bluf wil je dat huis toch niet op zo'n manier kopen omdat het niet echt eerlijk naar jou toe is.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:16:43 #6
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_96669726
Gewoon meebieden, maar dan niet voor de volle prijs die je evt. bereid zou zijn ervoor te betalen.
Of het nu echt zo is of niet, je zal toch een keer moeten bieden op het huis.
Ook hoi !
pi_96692105
Altijd fijn dit. Ik heb toevallig zelf net een huis gekocht. Voordat het rond was werd ik gebeld door de makelaar, of ik nog interesse had want er was ook nog een andere partij geinteresseerd en die zouden voor een 2e keer gaan bezichtigen. Wij zijn vervolgens ook een tweede keer gaan kijken (waren we sowieso al van plan) en hebben een week later een bod gedaan. Vreemd genoeg nooit meer iets over andere kopers vernomen van de makelaar.. Dus ik zou niet teveel waarde hechten aan wat de makelaar allemaal roept.
pi_96693676
Ik heb een maand geleden mijn huis verkocht en toen ik in serieuze onderhandeling kwam heeft mijn makelaar ook nog een aantal geinteresseerden gebeld, zo vreemd is het dus niet dat situaties met meerdere bieders vaker voorkomen.

Het huis dat ik ervoor in de plaats gekocht heb lag ook al onder bod, eerst dacht ik ook yeah right dan niet maar wel aangegeven serieuze interesse te hebben maar nog geen bod te doen. Werd 2 weken later door de makelaar gebeld dat andere partij had afgehaakt en pas toen begonnen met bieden. Achteraf per toeval ontdekt dat bovenstaande ook daadwerkelijk waar was, dus het is niet altijd een lulsmoes om mensen tegen elkaar uit te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')