abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94136861
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet. Want het is feitelijk gewoon liegen. Of die makelaar nu voor de verkopende partij werkt of niet, je mag verwachten dat hij gewoon de waarheid zegt.
Zeker niet iedere makelaar zal dit doen.
Misschien wat kort door de bocht van mij, maar als iemand aan je gaat verdienen. Dan moet je in elk geval oppassen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_94136880
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:51 schreef Migg het volgende:
bedankt voor alle reacties tot zover. Om de makelaar nu al aan de schandpaal te nagelen vind ik het wat te vroeg, maar het lijkt inderdaad een beetje op een truc uit de oude doos. Het is de eerste keer dat ik een huis koop, dan heb je al snel de neiging om jezelf snel gek te laten maken maar met dank aan de reacties hier valt dat gelukkig mee.
Ach, als jij de verkopende partij bent, zal je je makelaar dit soort geintjes wel vrij gemakkelijk kunnen vergeven moet je maar denken. It's all part of the game.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_94138740
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ach, als jij de verkopende partij bent, zal je je makelaar dit soort geintjes wel vrij gemakkelijk kunnen vergeven moet je maar denken. It's all part of the game.
Niet als hij daarmee een mogelijke koper wegjaagt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_94139106
Niet dat ik je verder wil opjutten ofzo, maar het hoeft dus geen truukje te zijn he. Wij hadden een vergelijkbare situatie, we belden zelf voor een tweede bezichtiging, maar omdat we allebei druk zijn duurde het nog even voordat we er de tijd voor hadden. De makelaar vertelde ons toen ook ineens dat er meer geintresseerden waren, dus dat we eigenlijk beter eerder een afspraak konden plannen. Wij dachten ook "ja, vast, daag". Maar een week later (3 dagen ofzo voordat wij voor de tweede keer zouden gaan kijken) belde de makelaar dat bezichtigen geen zin meer had, want de woning was inmiddels verkocht. DAN baal je helemaal..
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 13:26:09 #30
13368 NiGeLaToR
pi_94139604
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 13:11 schreef silliegirl het volgende:
Niet dat ik je verder wil opjutten ofzo, maar het hoeft dus geen truukje te zijn he. Wij hadden een vergelijkbare situatie, we belden zelf voor een tweede bezichtiging, maar omdat we allebei druk zijn duurde het nog even voordat we er de tijd voor hadden. De makelaar vertelde ons toen ook ineens dat er meer geintresseerden waren, dus dat we eigenlijk beter eerder een afspraak konden plannen. Wij dachten ook "ja, vast, daag". Maar een week later (3 dagen ofzo voordat wij voor de tweede keer zouden gaan kijken) belde de makelaar dat bezichtigen geen zin meer had, want de woning was inmiddels verkocht. DAN baal je helemaal..
Nou ja, er staan natuurlijk 230.000 woningen te koop, dus op zich zou je best wat anders moeten kunnen vinden?
pi_94140726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:26 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nou ja, er staan natuurlijk 230.000 woningen te koop, dus op zich zou je best wat anders moeten kunnen vinden?
Uiteraard, maar we hadden met dat specifieke huis gewoon meteen een goed gevoel. Het voldeed aan al onze wensen en was gunstig geprijsd. Maar dat vonden meer mensen ;).
pi_94140817
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uiteraard, maar we hadden met dat specifieke huis gewoon meteen een goed gevoel. Het voldeed aan al onze wensen en was gunstig geprijsd. Maar dat vonden meer mensen ;).
Dat is in mijn geval ook een beetje het probleem. Voor deze prijs staat er op dit moment weinig (niks) te koop. Ik heb wel het geluk dat ik nu in een huurhuis zit en in principe weinig haast heb, maar je gaat je stiekem toch verheugen op dat ene huis..
pi_94141037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:52 schreef Migg het volgende:

[..]

Dat is in mijn geval ook een beetje het probleem. Voor deze prijs staat er op dit moment weinig (niks) te koop. Ik heb wel het geluk dat ik nu in een huurhuis zit en in principe weinig haast heb, maar je gaat je stiekem toch verheugen op dat ene huis..
Same here. Wij willen eigenlijk groter wonen, maar groter huren zit er niet in omdat we daarvoor al te veel verdienen (als je het bij gesubsidieerde huur wil houden dan), maar veel lenen kan je op ons inkomen ook weer niet. Een bouwproject kopen heb ik ook niet zoveel zin in, ik wil best iets doen, maar niet een heel huis verbouwen, maar iets dat "af" is, is weer amper te vinden in deze prijscategorie. 't Is iig niet makkelijk voor starters nu om een huis te vinden, ondanks dat er zoveel te koop staat.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 maart 2011 @ 14:01:54 #34
13368 NiGeLaToR
pi_94141196
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Same here. Wij willen eigenlijk groter wonen, maar groter huren zit er niet in omdat we daarvoor al te veel verdienen (als je het bij gesubsidieerde huur wil houden dan), maar veel lenen kan je op ons inkomen ook weer niet. Een bouwproject kopen heb ik ook niet zoveel zin in, ik wil best iets doen, maar niet een heel huis verbouwen, maar iets dat "af" is, is weer amper te vinden in deze prijscategorie. 't Is iig niet makkelijk voor starters nu om een huis te vinden, ondanks dat er zoveel te koop staat.
Er is overigens nooit een tijd geweest dat de kant-en-klare huizen voor het oprapen lagen. Het is nu juist makkelijker dan ooit om een huis te vinden, de prijzen zijn weer op het niveau van bijna 10 jaar terug, de rente is laag en het aanbod megagroot. Je mag best met me ruilen hoor, heb 7 jaar geleden gekocht in een 'overspannen' markt en moet er nu _veel_ geld bij doen al zou ik het willen verkopen.
pi_94148196
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:01 schreef NiGeLaToR het volgende:

heb 7 jaar geleden gekocht in een 'overspannen' markt en moet er nu _veel_ geld bij doen al zou ik het willen verkopen.
Dan heb je een stuk te veel betaald. 7 jaar teug waren de huizen net zo duur als nu. De piek was zo'n 3 jaar geleden.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:54:36 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94148329
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:52 schreef Migg het volgende:

[..]

Wat houdt je dan tegen om een eerste bod uit te brengen?

Totdat je je handtekening zet onder het voorlopig koopcontract zit je nog nergens aan vast. En zelfs dan kun je er nog onderuit. Je hebt nu dus niks te verliezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 15-03-2011 17:00:18 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_94148574
Idd, ik zou gewoon gaan kijken en een bod uitbrengen. Waarom zou je - omdat de makelaar mogelijk een trucje uithaalt - jezelf buitenspel zetten. Je hebt alles in eigen hand.
pi_94148829
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 16:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat houdt je dan tegen om een eerste bod uit te brengen?

Totdat je je handtekening zet onder het voorlopig koopcontract zit je nog nergens aan vast. En zelfs dan kun je er nog onderuit. Je hebt nu dus niks te verliezen.
*onder voorbehoud financiering*, lekker makkelijk toch ;)
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:07:43 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94148865
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:06 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Nou, dat is nog een beetje tricky. Moet je wel voldoende kunnen aantonen. Maar tot drie dagen na het tekenen van het voorlopig koopcontract kun je zonder problemen afzien van de koop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_94149026
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:06 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik altijd tamelijk triest. Je gaat niet naar een huis kijken - laat staan bieden - voordat je bij de bank geweest bent om je financieringsmogelijkheden door te nemen.
pi_94149875
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:12 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik altijd tamelijk triest. Je gaat niet naar een huis kijken - laat staan bieden - voordat je bij de bank geweest bent om je financieringsmogelijkheden door te nemen.
Je kan geen beloftes doen over financieringen totdat je de handtekening van de bank hebt. Je gaat langs om je opties te bespreken bij een bank, maar het wordt pas serieus als je gaat bieden...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_94152752
Wie zegt dat de makelaar liegt :')
pi_94153083
TS, wat is het plan nu? >:O
pi_94167935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:47 schreef PierreBetfair het volgende:
TS, wat is het plan nu? >:O
Het plan is om volgende week een tweede bezichtiging te doen waar ik morgen de makelaar voor ga bellen. Als ik de makelaar mag geloven is er dan al een ander geweest voor een tweede bezichtiging, maar dat is dan maar zo. We hebben besloten ons niet gek te laten maken en eerder bezichtigen is voor ons niet mogelijk. Mocht het huis in de tussentijd verkocht worden, dan moest dat blijkbaar zo zijn...
pi_94168465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:15 schreef Migg het volgende:
[..]
Het plan is om volgende week een tweede bezichtiging te doen waar ik morgen de makelaar voor ga bellen. Als ik de makelaar mag geloven is er dan al een ander geweest voor een tweede bezichtiging, maar dat is dan maar zo. We hebben besloten ons niet gek te laten maken en eerder bezichtigen is voor ons niet mogelijk. Mocht het huis in de tussentijd verkocht worden, dan moest dat blijkbaar zo zijn...
Het is de makelaar van de verkoper? Dat is dus natuurlijk gelul. En geeft eerder het tegenovergestelde aan. Als het echt zo zou zijn, zou hij zeggen dat er een bod ligt. Niet op in gaan en niet je gek laten maken. Gewoon ervan uit gaan, dat jullie de enige geïnteresseerden zijn. Ik bedoel het staat 2 jaar te koop, zou wel erg toevallig zijn dat net als jullie komen kijken er ineens een kaper voor de kust komt. Die kans is zeer klein.
pi_94169060
Laat je in ieder geval niet gek maken.
Gewoon bieden wat jij ervoor over hebt. Niet meer omdat misschien....

En bedenk vooral:
Zodra jij een bod hebt gedaan staat hun makelaar aan jouw kant. Dan gaat hij tegen ze zeggen dat ze het maar moeten doen want 2 jaar, eerste bod, straks loopt ie weg etc.
Die makelaar wil gewoon een factuur kunnen sturen en het liefst zo snel mogelijk...

Makelaars zijn eigenlijk gewoon boeven, maar dan legaal.
*verwijderd door Admin*
pi_94172726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:30 schreef JanJanJan het volgende:

Makelaars zijn eigenlijk gewoon boeven, maar dan legaal.
Valt wel mee. In courtage zijn ze al flink gezakt. Waar vroeger 2% standaard was, durft niemand dat nog te vragen. 1.75 is vrij standaard, aflopend tot 1% hoe duurder de woning. Wel oke dat de makelaars die er eigenlijk geen zak van kunnen, in deze tijd door de mand vallen en failliet gaan.
pi_98184458
Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwbouwappartement.

Vanmiddag een makelaar gebeld om een afspraak te maken om iets te bezichtiging. In dat gebouw zijn meerdere nieuwbouwappartementen te koop.

Zegt ze dat ze vanmiddag meerdere kijkers heeft voor de 2 appartementen die wij willen zien. Maar wij hadden in de eerste instantie geen tijd. Zou dus morgen worden.
Bleken we vanmiddag toch te kunnen (een uur voor het tijdstip dat ze had voorgesteld). Wij bellen. Zit ze nog gewoon op kantoor. Zij met haar zogenaamde kijkers. :D

Maar goed. Ze wil geen optie op 1 van de 2 appartementen geven. (Waarschijnlijk omdat ze dit weekend summersale hebben op meerdere nieuwbouwplekken in de stad.) En volgens haar moeten we snel beslissen.
Hij is wel vorige week in prijs gedaald en ze hebben een gratis parkeerplaats erbij gedaan.
Maar aan de andere kant staat het al wel 1,5 jaar te koop.

Op een gegeven moment ging haar telefoon die ze snel uitdrukte. Volgens haar was het waarschijnlijk de kijker die vlak voor ons had gekeken. Yeah sure. :D

Wat zouden jullie doen? Het is wel een redelijk leuk appartement. Inclusief overdekte parkeerplaats.
Maar om snel iets te beslissen vind ik niets. Maar van het weekend heb je misschien kans dat ze beide eruit gaan met die summersale. Dan bieden ze kortingen (weet alleen niet waarop).
De makelaar zelf gaf me een negatief gevoel.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
----
pi_98184697
Jij bent ook al in zekere mate gevangen in het web van de makelaar moehahah. >:) Eens wordt alles natuurlijk verkocht. Het gaat erom of dit is wat jij wil.
pi_98184980
Ik zou nooit een appartement / flat kopen.
Qua prijsverschil is een eengezinswoning dan nauwlijks duurder en je krijgt er ook nog eens een tuin erbij en een zolder.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')