Ik zou me niet laten haasten in de beslissing. Er zijn wel meer leuke woningen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:53 schreef KingLysandus het volgende:
Wat zouden jullie doen? Het is wel een redelijk leuk appartement. Inclusief overdekte parkeerplaats.
Ah ja, een echte, onvervalste 'Zwolsboy'-post.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik zou nooit een appartement / flat kopen.
Qua prijsverschil is een eengezinswoning dan nauwlijks duurder en je krijgt er ook nog eens een tuin erbij en een zolder.
Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ah ja, een echte, onvervalste 'Zwolsboy'-post.
Moet jij niet eens terug naar je duplo?
Onderhoud van een eigen huis is gemiddeld genomen een stuk duurder dan de VVE bijdrage van een appartementencomplex.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:35 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.
Bij een eengezinswoning krijg je een tuintje erbij en slechts 2 buren links en rechts als je een rijtjeshuis hebt zit je op een hoek heb je er 1.
In een flatgebouw heb je 3 tot 4 buren om je heen afhankelijk waar je zit.
Een eengezinswoning is in verhouding gewoon goedkoper zeker als je het per m2 bekijkt en doorverkopen is ook makkelijker en je kan makkelijker (ver)bouwen bijv een serre of een uitbouw.
Doe dat maar eens in een flatgebouwlaat staan je eigen kleur kozijnen bepalen.
Appartementen hebben ook nog eens een behoorlijke VVE bijdrage voor onderhoud.
Stel je woont er 5 jaar lang en je dokt 5 jaar lang 100,- per maand (is weinig zelfs) dat is 6000,- en in die 5 jaar is het gebouw in prima staat en is er geen onderhoud nodig geweest en jij zet het te koop en je gaat eruit krijg jij dat geld nooit meer terug en je hebt nooit onderhoud gezien.
En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook nooit eroor betaalt.
En jij terug naar je houten blokjes
Ja, zo kan je het ook bekijken maar heb serieus nooit een huis gezien waar de muren helemaal gaan scheuren of dat de kozijnen wegrotten ja leidingen bevriezen zo koud is het hier ook weer niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Onderhoud van een eigen huis is gemiddeld genomen een stuk duurder dan de VVE bijdrage van een appartementencomplex.
Zet een stel nieuwe kozijnen in je huis en je bent 5K lichter. Leidingen die bevriezen en je kan weer 2K ophoesten. Is maar te hopen dat dit soort grappen niet te snel achter elkaar plaatsvinden. En als de fundering gaat rotten of je muren gaan scheuren heb je helemaal een niet te overzien probleem.
En dan komt jaar 6 opeens, waarbij er grootschalig onderhoud is en de hele boel geverfd moet worden, de lift vervangen wordt en er forse lekkage optreedt. Dan moet iedereen 6000 euro betalen en 50% van de eigenaren weigert. Zit je opeens in een half verpauperd appartementencomplex, waardoor de waarde van je woning ook gelijk flink lager is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:35 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.
Bij een eengezinswoning krijg je een tuintje erbij en slechts 2 buren links en rechts als je een rijtjeshuis hebt zit je op een hoek heb je er 1.
In een flatgebouw heb je 3 tot 4 buren om je heen afhankelijk waar je zit.
Een eengezinswoning is in verhouding gewoon goedkoper zeker als je het per m2 bekijkt en doorverkopen is ook makkelijker en je kan makkelijker (ver)bouwen bijv een serre of een uitbouw.
Doe dat maar eens in een flatgebouwlaat staan je eigen kleur kozijnen bepalen.
Appartementen hebben ook nog eens een behoorlijke VVE bijdrage voor onderhoud.
Stel je woont er 5 jaar lang en je dokt 5 jaar lang 100,- per maand (is weinig zelfs) dat is 6000,- en in die 5 jaar is het gebouw in prima staat en is er geen onderhoud nodig geweest en jij zet het te koop en je gaat eruit krijg jij dat geld nooit meer terug en je hebt nooit onderhoud gezien.
En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook geen kosten gehad.
Maar daar gaat dit topic trouwens niet over terug on-topic.
Waar het mij om gaat is dat je een discussie aangaat die de discussie niet is. De poster vraagt niet naar advies over waarom hij geen flat maar een egzw moet kopen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:35 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Maar daar gaat dit topic trouwens niet over terug on-topic.
quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:09 schreef Migg het volgende:
Altijd fijn dit. Ik heb toevallig zelf net een huis gekocht. Voordat het rond was werd ik gebeld door de makelaar, of ik nog interesse had want er was ook nog een andere partij geinteresseerd en die zouden voor een 2e keer gaan bezichtigen. Wij zijn vervolgens ook een tweede keer gaan kijken (waren we sowieso al van plan) en hebben een week later een bod gedaan. Vreemd genoeg nooit meer iets over andere kopers vernomen van de makelaar.. Dus ik zou niet teveel waarde hechten aan wat de makelaar allemaal roept.
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat je een discussie aangaat die de discussie niet is. De poster vraagt niet naar advies over waarom hij geen flat maar een egzw moet kopen.
Daarnaast gaat je vergelijking mank: vergelijk eens de prijs van een flat/appartement met een eengezinswoning op dezelfde lokatie, wedden dat de laatste stukken duurder uitvalt? De belangrijkste reden om uberhaupt appartementencomplexen te hebben is de hoge grondprijs en dus te dure kleine woningen. Natuurlijk kun je een eengezinswoning krijgen in Hoogezand-Sappemeer als een klein flatje in centrum Utrecht, maar dat is geen eerlijke vergelijking.
Duplo, dus. Nou vooruit, omdat jij het bent Ministeck.
Dat klopt in 99% van de gevallen, maar die 1% is de zeldzame situatie dat hij niet bluft. Ik heb het meegemaakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:12 schreef LXIV het volgende:
ijn in hun makelaar, nu er eindelijk iemand interesse in hun -te dure- hut heeft na 2 jaar!
Maar in ieder geval: TRAP ER NIET IN!
Die flat is duurder (kleiner en geen tuin en geen zolder).quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:15 schreef Inlognaam het volgende:
Er zit slechts 40k euro verschil in je voorbeeld. Noemen ze zoiets niet 'appels met peren vergelijken' ?
Die had hij in een ander topic gezet, zie een aantal posts hierbovenquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Zou leuk zijn als de starter een update gaf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |