abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:47:03 #51
335452 cricket
cricket from space
pi_98186435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:53 schreef KingLysandus het volgende:
Wat zouden jullie doen? Het is wel een redelijk leuk appartement. Inclusief overdekte parkeerplaats.
Ik zou me niet laten haasten in de beslissing. Er zijn wel meer leuke woningen.
pi_98194896
Wederom: Dan moet je eerst beslissen of dit huis ook daadwerkelijk is wat JIJ wil. Als je daaraan twijfelt omdat je het gevoel hebt dat je overhaast moet je het niet doen.

Ik heb inmiddels een huis gekocht, maar dat ging op een totaal andere manier. Ik informeerde daar bij de eerste bezichtiging zelf hoe de interesse verder was en die was op dat moment laag, aldus de makelaar. Tevens vertelde de makelaar ook nog dat de huidige bewoners er heel graag vanaf wilden, want die hadden al wat anders (en zo ga je ook echt de vraagprijs bieden ja :z )

Pas toen de onderhandelingen gestart waren, kwam er opeens nog een geintresseerde partij om de hoek kijken, maar ik heb me daar toen niks meer van aangetrokken en ben bij mijn bod gebleven. Het duurde even, maar uiteindelijk gaf de verkoper toe en hebben we het huis weten te bemachtigen (voor ruim 15% minder dan de vraagprijs, overigens).
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:56:22 #53
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_98195418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik zou nooit een appartement / flat kopen.
Qua prijsverschil is een eengezinswoning dan nauwlijks duurder en je krijgt er ook nog eens een tuin erbij en een zolder.
Ah ja, een echte, onvervalste 'Zwolsboy'-post.
Moet jij niet eens terug naar je duplo?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_98196741
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ah ja, een echte, onvervalste 'Zwolsboy'-post.
Moet jij niet eens terug naar je duplo?
Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.
Bij een eengezinswoning krijg je een tuintje erbij en slechts 2 buren links en rechts als je een rijtjeshuis hebt zit je op een hoek heb je er 1.
In een flatgebouw heb je 3 tot 4 buren om je heen afhankelijk waar je zit.

Een eengezinswoning is in verhouding gewoon goedkoper zeker als je het per m2 bekijkt en doorverkopen is ook makkelijker en je kan makkelijker (ver)bouwen bijv een serre of een uitbouw.
Doe dat maar eens in een flatgebouw :') laat staan je eigen kleur kozijnen bepalen.

Appartementen hebben ook nog eens een behoorlijke VVE bijdrage voor onderhoud.
Stel je woont er 5 jaar lang en je dokt 5 jaar lang 100,- per maand (is weinig zelfs) dat is 6000,- en in die 5 jaar is het gebouw in prima staat en is er geen onderhoud nodig geweest en jij zet het te koop en je gaat eruit krijg jij dat geld nooit meer terug en je hebt nooit onderhoud gezien.

En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook geen kosten gehad.

Maar daar gaat dit topic trouwens niet over terug on-topic.

En jij terug naar je houten blokjes ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Zwolsboy op 15-06-2011 12:46:23 ]
Interessant he ?
pi_98197222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:35 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ik zie vaak genoeg flats / appartementen en eengezinwoningen voor tussen de 160.000 en 200.000 euro beide zijn tussen de 70 en 100 m2.
Bij een eengezinswoning krijg je een tuintje erbij en slechts 2 buren links en rechts als je een rijtjeshuis hebt zit je op een hoek heb je er 1.

Een eengezinswoning is in verhouding gewoon goedkoper zeker als je het per m2 bekijkt en doorverkopen is ook makkelijker en je kan makkelijker (ver)bouwen bijv een serre of een uitbouw.
Doe dat maar eens in een flatgebouw :') laat staan je eigen kleur kozijnen bepalen.

Stel je woont er 5 jaar lang en je dokt 5 jaar lang 100,- per maand (is weinig zelfs) dat is 6000,- en in die 5 jaar is het gebouw in prima staat en is er geen onderhoud nodig geweest en jij zet het te koop en je gaat eruit krijg jij dat geld nooit meer terug en je hebt nooit onderhoud gezien.

En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook nooit eroor betaalt.

Onderhoud van een eigen huis is gemiddeld genomen een stuk duurder dan de VVE bijdrage van een appartementencomplex.

Zet een stel nieuwe kozijnen in je huis en je bent 5K lichter. Leidingen die bevriezen en je kan weer 2K ophoesten. Is maar te hopen dat dit soort grappen niet te snel achter elkaar plaatsvinden. En als de fundering gaat rotten of je muren gaan scheuren heb je helemaal een niet te overzien probleem.
pi_98197408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:48 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Onderhoud van een eigen huis is gemiddeld genomen een stuk duurder dan de VVE bijdrage van een appartementencomplex.

Zet een stel nieuwe kozijnen in je huis en je bent 5K lichter. Leidingen die bevriezen en je kan weer 2K ophoesten. Is maar te hopen dat dit soort grappen niet te snel achter elkaar plaatsvinden. En als de fundering gaat rotten of je muren gaan scheuren heb je helemaal een niet te overzien probleem.
Ja, zo kan je het ook bekijken maar heb serieus nooit een huis gezien waar de muren helemaal gaan scheuren of dat de kozijnen wegrotten ja leidingen bevriezen zo koud is het hier ook weer niet.

Als je elke 7 jaar een goeie lik verf erop doet rot het nooit
Het huis van mijn opa en oma is van de jaren 60/70 en zitten nog de orginele kozijnen in welliswaar nu met dubbel glas maar nooit rotting of scheuren in de spouw gezien.

Maarja een huis kopen is altijd een risico je koopt het omdat je er lekker in wilt wonen hoewel daar ook altijd meningsverschil over is.
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:09:29 #57
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98198058
quote:

[..]

En als je een eengezins woning koopt die in perfecte staat is regelt je zelf onderhoud maar stel dat je in die 5 jaar niks aan onderhoud gedaan hebt omdat dat niet nodig is heb je ook geen kosten gehad.

En dan komt jaar 6 opeens, waarbij er grootschalig onderhoud is en de hele boel geverfd moet worden, de lift vervangen wordt en er forse lekkage optreedt. Dan moet iedereen 6000 euro betalen en 50% van de eigenaren weigert. Zit je opeens in een half verpauperd appartementencomplex, waardoor de waarde van je woning ook gelijk flink lager is.

Die VVE is toch wel ergens goed voor. Enige nadeel is dat je bepaalde dingen niet zelf in de hand hebt en van hen afhankelijk bent. Dus schilderwerk wordt verplicht uitgevoerd, in plaats van dat je dat zelf doet. Daar staat tegenover dat je je geen zorgen hoeft te maken over onderhoud en plotselinge mankementen die flink geld kosten. Daar is een potje voor...
Ook hoi !
pi_98198709
Hoe vordert het, migg?
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:12:32 #59
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_98200783
quote:

[..]

Waar het mij om gaat is dat je een discussie aangaat die de discussie niet is. De poster vraagt niet naar advies over waarom hij geen flat maar een egzw moet kopen.

Daarnaast gaat je vergelijking mank: vergelijk eens de prijs van een flat/appartement met een eengezinswoning op dezelfde lokatie, wedden dat de laatste stukken duurder uitvalt? De belangrijkste reden om uberhaupt appartementencomplexen te hebben is de hoge grondprijs en dus te dure kleine woningen. Natuurlijk kun je een eengezinswoning krijgen in Hoogezand-Sappemeer als een klein flatje in centrum Utrecht, maar dat is geen eerlijke vergelijking.

Duplo, dus. Nou vooruit, omdat jij het bent Ministeck.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:58:01 #60
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98208623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:25 schreef jochem8 het volgende:
Hoe vordert het, migg?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:09 schreef Migg het volgende:
Altijd fijn dit. Ik heb toevallig zelf net een huis gekocht. Voordat het rond was werd ik gebeld door de makelaar, of ik nog interesse had want er was ook nog een andere partij geinteresseerd en die zouden voor een 2e keer gaan bezichtigen. Wij zijn vervolgens ook een tweede keer gaan kijken (waren we sowieso al van plan) en hebben een week later een bod gedaan. Vreemd genoeg nooit meer iets over andere kopers vernomen van de makelaar.. Dus ik zou niet teveel waarde hechten aan wat de makelaar allemaal roept.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_98213895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat je een discussie aangaat die de discussie niet is. De poster vraagt niet naar advies over waarom hij geen flat maar een egzw moet kopen.

Daarnaast gaat je vergelijking mank: vergelijk eens de prijs van een flat/appartement met een eengezinswoning op dezelfde lokatie, wedden dat de laatste stukken duurder uitvalt? De belangrijkste reden om uberhaupt appartementencomplexen te hebben is de hoge grondprijs en dus te dure kleine woningen. Natuurlijk kun je een eengezinswoning krijgen in Hoogezand-Sappemeer als een klein flatje in centrum Utrecht, maar dat is geen eerlijke vergelijking.

Duplo, dus. Nou vooruit, omdat jij het bent Ministeck.
Dat zeg ik helemaal niet.
Bekijk en verglijk de onderste 2 woningen beide woningen liggen op nog geen 100 meter van elkaar af.
Zo bedoel ik dat dan is de ze keuze snel gemaakt ;)

voorbeeldje :

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-62/fotos/#foto-1
Flatgebouw met 2 slaapkamers gerenoveerd met modern sanitair en interieur

Versus

http://www.funda.nl/koop/(...)aat-47/fotos/#foto-1

Hoekwoning met 3 slaapkamers zolder een flinke tuin met een extra zijtuin van 24 m2 met modern sanitair en interieur.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zwolsboy op 15-06-2011 19:05:56 ]
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:15:23 #62
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98214749
Er zit slechts 40k euro verschil in je voorbeeld. Noemen ze zoiets niet 'appels met peren vergelijken' ?
Ook hoi !
pi_98215956
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:12 schreef LXIV het volgende:
ijn in hun makelaar, nu er eindelijk iemand interesse in hun -te dure- hut heeft na 2 jaar!

Maar in ieder geval: TRAP ER NIET IN!
Dat klopt in 99% van de gevallen, maar die 1% is de zeldzame situatie dat hij niet bluft. Ik heb het meegemaakt.
pi_98216431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:15 schreef Inlognaam het volgende:
Er zit slechts 40k euro verschil in je voorbeeld. Noemen ze zoiets niet 'appels met peren vergelijken' ?
Die flat is duurder (kleiner en geen tuin en geen zolder).
Zo moet je het bekijken 75 m2 flat en 100m2 eengezins woning met tuin en zolder en reken maar eens per m2 uit wat die flat en huis kost.

Dat huis is gewoon duidelijk goedkoper en helemaal met wat je ervoor krijgt.
Als je alleen naar de prijs kijkt dan ben je pas appels met peren aan het verglijken je moet ook naar ruimte uitrusting en grond kijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Zwolsboy op 15-06-2011 19:53:43 ]
Interessant he ?
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:52:04 #65
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_98216598
Zou leuk zijn als de starter een update gaf
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:39 #66
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?