Een makelaar die een potentieel geinteresseerde koper belt met de mededeling "Er zijn ook andere belangstellenden" is werkelijk de oudste truuk in het boekje. Vergelijkbaar met de autoverkoper die zegt dat de auto van een oud dametje is geweest. Super-doorzichtig, zeker in deze tijd en helemaal als het huis al 2 jaar te koop staat. Hij probeert je gewoon voor te liegen, 99% kans.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:08 schreef Migg het volgende:
Mensen,
ik heb samen met mijn vriendin een huis op het oog. Een paar weken geleden hebben wij deze voor de eerste keer bezichtigd en binnen nu en een week willen we voor een tweede bezichtiging gaan. Nu belde de makelaar mij toevallig, met de vraag of wij nog interesse hebben, waarna ik het bovenstaande aan hem meldde. Hij vertelde mij vervolgens dat er voor a.s. zaterdag een tweede bezichtiging staat gepland door andere belangstellenden. Ik baalde hier stiekem een beetje van. Dit huis staat namelijk al 2 jaar te koop, en net nu wij concreet willen worden krijgen we concurrentie! Iemand tips hoe hiermee om te gaan en dit huis te pakken te krijgen?
Die bestaat hoogstwaarschijnlijk niet.quote:
Of het is de secretaresse van de makelaar + partner die zo even een extra bonusje kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:18 schreef BertV het volgende:
Je moet niet te "eager" overkomen, hou zelf de touwtjes in handen.
Het kan natuurlijk altijd dat er net concurrentie is, en daar maakt hij misbruik van.
Sowieso heb je in de huidige markt de troefkaart in handen. De tijd is in jouw voordeel, niet in die van de verkopers. Met deze goedkope en doorzichtige truuk probeert de makelaar dat om te draaien.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:18 schreef fruityloop het volgende:
Laat je het hoofd niet gek maken door dit soort goedkope makelaarstrucjes. Neem rustig de tijd, dit is serieuze shit, en verdient rust en genoeg tijd om een goede beslissing te nemen.
Je kunt eenvoudig contact krijgen met de verkopers. Je weet immers waar hun huis woont.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:41 schreef semexo het volgende:
Simpel: De makelaar liegt en laat hem dat maar weten ook! Voet bij stuk houden en niet gaan stijgen in de prijs, want die andere kopers bestaan helemaal niet. Vervelende is namelijk dat je de makelaar op zijn woord moet geloven want contact met die andere mensen zul je nooit krijgen. Dus liegt die makelaar dat het gebarst staat om jou maar sneller te laten kopen.
Wat is de naam van die makelaar? Wat een onbetrouwbaar bedrijf zeg, dan kunnen wij er voor uitkijken dat wij niet met hen zaken doen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt eenvoudig contact krijgen met de verkopers. Je weet immers waar hun huis woont.
Maakt dat uit? De makelaar werkt toch voor de verkopende partij en niet voor jou?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:41 schreef semexo het volgende:
Wat is de naam van die makelaar? Wat een onbetrouwbaar bedrijf zeg, dan kunnen wij er voor uitkijken dat wij niet met hen zaken doen.
Nee, dat vind ik niet. Want het is feitelijk gewoon liegen. Of die makelaar nu voor de verkopende partij werkt of niet, je mag verwachten dat hij gewoon de waarheid zegt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maakt dat uit? De makelaar werkt toch voor de verkopende partij en niet voor jou?
Je kan er vanuit gaan dat elke makelaar zo werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |