abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94137329
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:09 schreef NJ het volgende:

[..]

Symboolpolitiek dus.
Niet per se. Een kerncentrale heeft altijd een zeker 'restrisico' en wat de situatie in Japan nu laat zien is dat ook zo'n restrisico zich kan verwezenlijken. Dat het in Duitsland misschien om andere risico's dan aardbevingen gaat, doet aan de fundamentele discussie niks af.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:15:28 #202
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:15:58 #203
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94137369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef eleusis het volgende:

[..]

De tsunami was in Japan een trigger, maar het lijkt toch een aantal ontwerpproblemen aan het licht te hebben gebracht.
Je kan niet een paar dagen na één van de ergste aardbevingen daar in ruim 100 jaar en een tsunami van 10 meter praten over ontwerpfouten. :'). Die installaties zijn zo verschrikkelijk complex, daar moet echt grondig onderzoek naar gedaan worden waarom iets gefaald heeft. Nu weet je alleen dat het gefaald heeft. En op dit moment zijn ze daar niet mee bezig. Dat is voor later zorg.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_94137393
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:14 schreef Noz het volgende:
Ik heb ff geleden vanochtend geloof ik 3 keer vlak achter elkaar ook de aarde licht voelen trillen. Wazig.
Vanochtend is niets zichtbaar op de seismografen van het KNMI. Eerdere dagen wel.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:17:14 #205
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94137405
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Vanochtend is niets zichtbaar op de seismografen van het KNMI. Eerdere dagen wel.
Reed ws. een vrachtwagen voorbij :P
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_94137416
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hmm zal eens kijken. Dacht dat ik het mis had maar was 3 keer vlak achter elkaar. Heel lichtjes.
pi_94137421
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:17 schreef Bolter het volgende:

[..]

Reed ws. een vrachtwagen voorbij :P
Haha vibo stond nog aan ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:18:01 #208
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94137425
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:15 schreef NJ het volgende:

[..]

Je kan niet een paar dagen na één van de ergste aardbevingen daar in ruim 100 jaar en een tsunami van 10 meter praten over ontwerpfouten. :'). Die installaties zijn zo verschrikkelijk complex, daar moet echt grondig onderzoek naar gedaan worden waarom iets gefaald heeft. Nu weet je alleen dat het gefaald heeft. En op dit moment zijn ze daar niet mee bezig. Dat is voor later zorg.
Mee eens. Het ontwerp is vast tegen een heleboel bestand maar als er een komeet had ingeslagen op een reactor had je toch ook niet van een ontwerpfout gesproken? :+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:19:19 #210
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94137464
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:14 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

:D wat een onzin-reactie. Puur publieke opinie bespelen over de rug van Japan. :r
grotendeels wel natuurlijk, al was het mooi om te zien dat de Duitsers de technische vaardigheden van de Japanners zo hoog inschatten dat ze dit direct op zichzelf betrekken.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_94137485
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:18 schreef Noz het volgende:
Wie begrijpt hier wat van? http://www.knmi.nl/~sleeman/LIVE_new/intro.html
Da's een seismogram waar niet te veel beweging op te zien is. De trillingen rond 10:40 zouden mogelijk resttrillingen van de 9.0 kunnen zijn.. maar zeker weten doe ik dat niet.
pi_94137496
quote:

[..]

Total bull shit... Bij een kerncentrale moet je uitgaan van de 'worst case scenario' om hem inherent veilig te construeren. Echter.... meestal maakt men een cheap ass inschatting van wat er mis kan gaan... meestal onder druk van zogenaamde managers en beleidsmakers die feitelijk niet kunnen beslissen over de risico's omdat ze geneigde zijn tot super optimisme :)
Je kan veel beter een paar doemdenkers en berenspeurders in je managementteam hebben, maar ja... de optimisten zitten niet te wachten op azijnpissers... dat levert meestal minder doekoes op :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94137498
Een vibrator die zo hard trilt _O-
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:20:33 #214
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94137502
quote:
Dat is gewoon de gemeten trilling op ieder uur (y-as) uitgezet op de x-as...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Seismograaf
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_94137505
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:19 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Da's een seismogram waar niet te veel beweging op te zien is. De trillingen rond 10:40 zouden mogelijk resttrillingen van de 9.0 kunnen zijn.. maar zeker weten doe ik dat niet.
Volgens mij was het wel ergens rond die tijd. Maar snap geen hol van die grafieken.
pi_94137509
quote:
Begrijpen doe ik het niet helemaal, maar ik haal er wel uit dat er rond 1045 uur een beving waargenomen is. Alleen zie ik nergens hoe krachtig?
-weg-
pi_94137512
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:18 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Mee eens. Het ontwerp is vast tegen een heleboel bestand maar als er een komeet had ingeslagen op een reactor had je toch ook niet van een ontwerpfout gesproken? :+
Het ernstige hier is echter dat er niks met de reactoren mis ging.

Deze ramp maakt pijnlijk duidelijk dat je een kerncentale niet zo-even uit kan zetten. Dat een op het oog relatief onschuldige totaaluitval van alle randsystemen niet ervoor zorgt dat de centrale simpelweg stil komt te liggen, maar dat dit juist tot een kernramp lijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2011 12:22:41 ]
pi_94137521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Total bull shit... Bij een kerncentrale moet je uitgaan van de 'worst case scenario' om hem inherent veilig te construeren. Echter.... meestal maakt men een cheap ass inschatting van wat er mis kan gaan... meestal onder druk van zogenaamde managers en beleidsmakers die feitelijk niet kunnen beslissen over de risico's omdat ze geneigde zijn tot super optimisme :)
Je kan veel beter een paar doemdenkers en berenspeurders in je managementteam hebben, maar ja... de optimisten zitten niet te wachten op azijnpissers... dat levert meestal minder doekoes op :')
Het is maar net de vraag hoe veilig wil je het bouwen.
pi_94137524
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef Temlin het volgende:
Een vibrator die zo hard trilt _O-
Straks loopt de sloot hier over, tsunami!!
pi_94137531
quote:
Als je op de "Beeft de aarde nu?" Knop klikt op de KNMI pagina en dan op de datum van de aardbeving, dan zul je zien dat het grafiekje vrijwel zwart is :)
pi_94137540
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Begrijpen doe ik het niet helemaal, maar ik haal er wel uit dat er rond 1045 uur een beving waargenomen is. Alleen zie ik nergens hoe krachtig?
Ben ik toch niet helemaal gek.
pi_94137552
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef Noz het volgende:

[..]

Straks loopt de sloot hier over, tsunami!!
Ook dat nog.. wat een ramp. De hard trillende vibrators en vloedgolven. :')
-weg-
pi_94137555
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef Temlin het volgende:

[..]

In geval van kernenergie lijkt mij dat een non discussie :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_94137559
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Het ernstige hier is echter dat er niks met de reactoren mis ging.

Deze ramp maakt pijnlijk duidelijk dat je een kerncentale niet zo-even uit kan zetten. Dat een totaaluitval van alle system niet ervoor zorgt dat de centrale simpelweg stil komt te liggen, maar dat dit juist tot een kernramp lijdt.
en daarom moet kernfusie zo snel mogelijk commercieel inzetbaar worden ;Y
als daar systemen falen valt je systeem gewoon stil...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:22:25 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_94137560
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef Temlin het volgende:

[..]

Het is maar net hoeveel geld je erin wil steken. Het is hetzelfde met de hoogte van onze dijken.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:22:40 #226
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94137565
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef Noz het volgende:

[..]

Ben ik toch niet helemaal gek.
Ik denk dat we down gaan in Nederland meid! Pak je spullen maar, dat wordt zwemmen :')

/dommemensendiedingenopzoekenwaarzegeenverstandvanhebbenbemoeijemetjeeigenwerk
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_94137568
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef Auti het volgende:

[..]

Ook dat nog.. wat een ramp. De hard trillende vibrators en vloedgolven. :')
:o :'(
pi_94137570
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je op de "Beeft de aarde nu?" Knop klikt op de KNMI pagina en dan op de datum van de aardbeving, dan zul je zien dat het grafiekje vrijwel zwart is :)
Krijg die knop maar niet gevonden :P
pi_94137593
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik denk dat we down gaan in Nederland meid! Pak je spullen maar, dat wordt zwemmen :')

...Zegt de seismoloog... o|O
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:23:48 #230
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94137604
quote:
Het is wat snel inderdaad. Maar ik denk dat iedere exploitant van reactors wereldwijd (voor stroomproductie maar ook voor medische doeleinden) op zeer korte termijn crisisoverleg moet voeren om te bespreken wat er gebeurd kan zijn en wat dat voor veiligheidsimplicaties heeft.

Ik zou in ieder geval de afhankelijkheid van actieve koeling direct in kaart willen brengen en daar de noodplannen voor testen. Het is niet ondenkbaar dat ook in andere installaties een generatorpark faalt; het is kennelijk zeldzaam maar een tsunami is niet de enig denkbare aanleiding.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:25:10 #231
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_94137660
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar ik denk dat 99,9% van alle lezers in dit topic geen verstand van zaken heeft over dit subject. Hooguit de personen die zich na de ramp goed aan het inlezen zijn kunnen slap mee ouwehoeren over nieuwe feiten/nieuwsberichten. Of ben jij die wetenschapper uit Petten die in zijn pauze uurtje even op Fok gaat zitten? ;)
pi_94137664
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Krijg die knop maar niet gevonden :P
http://knmi.nl/seismologie/
pi_94137667
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is maar net hoeveel geld je erin wil steken. Het is hetzelfde met de hoogte van onze dijken.
Als de dijk doorbreekt heeft dat lokale gevolgen, radioactiviteit die vrijkomt kan zich over de bestuursgrenzen verplaatsen. Een dijk kun je weer opbouwen en het land weer inpolderen... met radioactiviteit is dat een stuk lastiger en kostbaarder.
Als je alle kosten meeneemt is kernenergie misschien wel de duurste vorm van energie die er is. Vraag maar aan de Russen die weten er ondertussen alles van :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:26:04 #234
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94137694
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar heb ik het helemaal niet over man.
Ik heb het over het feit dat je NU nog geen conclusies kan trekken over ontwerpfouten.

En de rest van je punt slaat ook nergens op. Wat is een 'worst case scenario'? Is dat een komeet die inslaat in de Stille Ocean een al het leven wegvaagt. Moet de kerncentrale het dan nog steeds doen? Mag een komeet er direct op inslaan? Moet hij bestaand zijn tegen een 9,5 aardbeving waarbij het epicentrum zich op de parkeerplaats bevindt?

Dat soort analyses is gewoon kansberekening. Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt en hoeveel kost het om me er tegen te wapenen? Daar wordt door de regering op gecontroleerd en achteraf kan je na onderzoek bekijken of daar iets misgegaan is. Niet vier dagen na een tsunami die alles weggevaagd heeft en men nog bezig is om er voor te zorgen dat niet verder escaleert.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:26:15 #235
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94137698
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Vrijwel alle grafiekjes die hier te vinden zijn waren ook voor 3 dagen bijna zwart:
http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/heli2.shtml
Vandaag niet meer.
pi_94137702
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als de dijk doorbreekt heeft dat lokale gevolgen, radioactiviteit die vrijkomt kan zich over de bestuursgrenzen verplaatsen. Een dijk kun je weer opbouwen en het land weer inpolderen... met radioactiviteit is dat een stuk lastiger en kostbaarder.
Als je alle kosten meeneemt is kernenergie misschien wel de duurste vorm van energie die er is. Vraag maar aan de Russen die weten er ondertussen alles van :)
Discussie kan mooi hier :)
pi_94137710
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:25 schreef Drassss het volgende:

[..]

Met alle respect, maar ik denk dat 99,9% van alle lezers in dit topic geen verstand van zaken heeft over dit subject. Hooguit de personen die zich na de ramp goed aan het inlezen zijn kunnen slap mee ouwehoeren over nieuwe feiten/nieuwsberichten. Of ben jij die wetenschapper uit Petten die in zijn pauze uurtje even op Fok gaat zitten? ;)
^O^
-weg-
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:27:05 #238
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94137722
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:23 schreef Noz het volgende:

[..]

...Zegt de seismoloog... o|O
Ik ben meteoroloog en heb dus ook deels affiniteit met dit soort dingen. ^O^
pi_94137738
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lokale gevolgen? Volgens mij loopt half Nederland dan onder water.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:28:05 #240
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94137753
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:25 schreef Drassss het volgende:

[..]

Oh dat geeft niet... maar volg dan gewoon het nieuws en discussieer daarover. Ga niet een KNMI-grafiek pakken en gekke dingen zeggen :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:29:59 #241
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94137818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:23 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het is wat snel inderdaad. Maar ik denk dat iedere exploitant van reactors wereldwijd (voor stroomproductie maar ook voor medische doeleinden) op zeer korte termijn crisisoverleg moet voeren om te bespreken wat er gebeurd kan zijn en wat dat voor veiligheidsimplicaties heeft.
Dat gebeurt bij elk incident. Zal bij een ramp op deze schaal ook gebeuren. Maar daar ligt momenteel de prioriteit niet. Die ligt bij het voorkomen van nog erger.

quote:
Ik zou in ieder geval de afhankelijkheid van actieve koeling direct in kaart willen brengen en daar de noodplannen voor testen. Het is niet ondenkbaar dat ook in andere installaties een generatorpark faalt; het is kennelijk zeldzaam maar een tsunami is niet de enig denkbare aanleiding.
Maar daar moet je toch wel een indicatie hebben van wat er misgegaan is. In dit geval een tsunami, maar die kwam ook 'slechts' 10 kilometer landinwaarts. Daar heb je in bijvoorbeeld Duitsland niet veel risicogebied van.
pi_94137823
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:28 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Oh dat geeft niet... maar volg dan gewoon het nieuws en discussieer daarover. Ga niet een KNMI-grafiek pakken en gekke dingen zeggen :')
Vrij land hè... Het is maar waar jij je aan ergert. Als je dan toch zo'n geleerde denkt te zijn breng dit dan over op mensen ipv ze af te branden. ~O>

Back on topic...
pi_94137831
quote:

[..]

Ik gok nog steeds op menselijke fout als voornaamste oorzaak. Een opeenstapeling van blunders in de voorbije dagen.
pi_94137876
quote:

[..]

Dan krijg je zoiets als Tjernobyl :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94137886
Reuters: TEPCO says there is radiation reading of 100 millisieverts near the no.4 reactor building.

Info over hoe erg dat is: http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE72E13N20110315
BF3 - Idanue
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:32:16 #246
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94137895
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef meth1745 het volgende:
Ik gok nog steeds op menselijke fout als voornaamste oorzaak. Een opeenstapeling van blunders in de voorbije dagen.
Daar heb ik geen bewijs voor, maar we zullen het zien...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:33:51 #247
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94137947
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef Noz het volgende:

[..]

Vrij land hè... Het is maar waar jij je aan ergert. Als je dan toch zo'n geleerde denkt te zijn breng dit dan over op mensen ipv ze af te branden. ~O>

Back on topic...
Je pakt precies het punt waar ik me inderdaad mateloos aan irriteer.

Ik prefereer de aanpak schoenmaker blijf bij je leest. Maar mensen in deze maatschappij moeten altijd overal hun zegje over hebben, ook als ze er geen verstand van hebben. Er zijn zelfs zat mensen die hun doktersadvies negeren en zelf op internet dingen opzoeken... Je mag best kritisch zijn, maar dit gaat wel heel ver toch :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:34:46 #248
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94137976
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:27 schreef Temlin het volgende:

[..]

Lokale gevolgen? Volgens mij loopt half Nederland dan onder water.
Ook in Nederland en in west-europa zijn tsunami's mogelijk:

Wikipedia: 1755 Lisbon earthquake and tsunami (9.0 M)

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_94137993
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:33 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je pakt precies het punt waar ik me inderdaad mateloos aan irriteer.

Ik prefereer de aanpak schoenmaker blijf bij je leest. Maar mensen in deze maatschappij moeten altijd overal hun zegje over hebben, ook als ze er geen verstand van hebben. Er zijn zelfs zat mensen die hun doktersadvies negeren en zelf op internet dingen opzoeken... Je mag best kritisch zijn, maar dit gaat wel heel ver toch :')
Ik vroeg alleen wie er wèl verstand van heeft. :{w
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:35:47 #250
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138017
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:32 schreef eleusis het volgende:

[..]

Daar heb ik geen bewijs voor, maar we zullen het zien...
we zullen het vast wel gaan zien op National Geograpic's Seconds from Disaster.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_94138023
Official Fukushima Radiation levels at 10:22am:
Reactor 2: 30 milli sieverts
Reactor 3: 400 milli sieverts
Reactor 4: 100 milli sieverts

Officials have confirmed that these levels will cause immediate harm to humans, not just over a long period of time.
BF3 - Idanue
pi_94138071
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:35 schreef Rp2009 het volgende:
Official Fukushima Radiation levels at 10:22am:
Reactor 2: 30 milli sieverts
Reactor 3: 400 milli sieverts
Reactor 4: 100 milli sieverts

Officials have confirmed that these levels will cause immediate harm to humans, not just over a long period of time.
Maar goed dan dat iedereen weg is uit dat gebied.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:37:36 #253
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94138086
Heb een nieuwe hoax toegevoegd aan de OP die op Facebook de ronde doet, waarin zogenaamd de BBC paniek verspreidt.

"Warning: false email alerts have been sent out claiming to be BBC nuclear health advice. Genuine health report here: http://bbc.in/hmNTwx" BBC Breaking news
pi_94138090
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mwhoa, het beeld is niet 100 procent. Maar we weten ongeveer wat er gebeurd is. Door de tsunami heeft de centrale ernstige schade opgelopen en werkt het koelingssysteem niet meer. Dat heeft niet zozeer met menselijke fouten te maken.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:38:21 #255
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94138106
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:35 schreef Noz het volgende:

[..]

Ik vroeg alleen wie er wèl verstand van heeft. :{w
:*
pi_94138149
quote:
BBCBreaking (BBC Breaking News)
Accident at #Japan's Fukushima Daiichi nuclear plant upgraded to level six crisis, on scale of seven, say French officials - AFP
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 12:41:38 #257
236264 crew  capricia
pi_94138176
Deze al geweest:

quote:
Update 12.36 In Tokio is paniek uitgebroken onder de bevolking. Veel Japanners proberen de stad te verlaten uit angst voor de vrijgekomen nucleaire straling. De supermarkten worden leeggekocht en op de vliegvelden is het enorm druk door mensen die het land uitwillen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:42:29 #258
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94138197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:35 schreef ETA het volgende:
we zullen het vast wel gaan zien op National Geograpic's Seconds from Disaster.
Inderdaad. Al is het eigenlijk best bizar met de moderne communicatiemiddelen en transparantie, dat je nu al grotendeels de gang van zaken kan reconstrueren uit publiek beschikbaar materiaal.

Details zullen nog wel ingevuld worden (ik denk dat niemand op dit moment bijvoorbeeld zeker weet hoe de verschillende explosies zijn ontstaan). Maar de grote lijnen zijn al behoorlijk duidelijk.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:43:56 #259
299059 bokaal
De man van staal!
pi_94138247
quote:
Nog steeds geen schokkende waarden.
pi_94138250
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:40 schreef Freudie het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wanneer dat ging gebeuren. De situatie in Japan is toch wel zeer complex, dat de classificatie 3 het ongeval echt tekort doet.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:44:52 #262
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94138268
quote:
'Radiation' text message is fake
15 March 2011 Last updated at 11:09 GMT

A fake text message warning people that radiation from the Fukushima nuclear plant has leaked beyond Japan has been panicking people across Asia.

Radiation at the Fukushima Daiichi nuclear plant has reached harmful levels.

A fake text message warning people that radiation from the Fukushima nuclear plant has leaked beyond Japan has been panicking people across Asia.

The text message, purporting to come from the BBC, has been circulating around Asian countries since Monday.

It warns people to take necessary precautions against possible effects of radiation.

The BBC has issued no such flash but it has caused particular panic in the Philippines.

Some media reports suggest that workers and school children there were sent home after the rumours began to spread, prompting the Philippines government to issue an official denial.

Disasters such as that currently unfolding in Japan often trigger a rise in scam e-mails intended to fool users into downloading malware or simply to spread panic.

The US Computer Emergency Readiness Team (US-CERT) has told computer users to be wary of potential e-mail scams, as well as fake anti-virus and phishing attacks regarding the Japan earthquake and the tsunami disasters.

Continue reading the main story
FAKE E-MAIL IN FULL
BBC Flash news : Japan Government confirms radiation leak at Fukushima nuclear plants. Asian countries should take necessary precautions. If rain comes, remain indoors first 24 hours. Close doors and windows. Swab neck skin with betadine where thyroid area is, radiation hits thyroid first. Take extra precautions. Radiation may hit Philippine at around 4 pm today. If it rains today or in the next few days in Hong Kong. Do not go under the rain. If you get caught out, use an umbrella or raincoat, even if it is only a drizzle. Radioactive particles, which may cause burns, alopecia or even cancer, may be in the rain.
"Such scams may contain links or attachments which direct users to phishing or malware-laden sites," it said.

In the Philippines, the Department of Science and Technology has held a press conference to reassure the public that they are safe even if radiation levels in Japan continue to rise.

On Tuesday morning, reactor 2 at the Fukushima Dai-ichi nuclear plant became the third to explode in four days.

Radiation has reached harmful levels but there is no suggestion that it is affecting anything other than the immediate area.

Officials have extended the danger zone, warning residents within 30km (18 miles) to evacuate or stay indoors.
Bron: BBC News

Ik heb het idee dat er een hoop hysteria geproduceerd wordt :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:45:34 #263
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138288
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:41 schreef capricia het volgende:
Deze al geweest:

[..]

dat zou ik ook doen als ik daar was... voor hetzelfde geld is er nu een zwaar radioactieve wolk onderweg naar Tokio. TEPCO zwijgt er natuurlijk over om dan achteraf weer haar excuses aan te bieden voor de overlast.....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:46:12 #264
299059 bokaal
De man van staal!
pi_94138311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:44 schreef Temlin het volgende:

[..]

Heb je ergens een grafiek van straling vs. schadelijkheid oid?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:47:36 #265
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_94138357
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:44 schreef Temlin het volgende:

[..]

Wel als je erbij bedankt dat die onderste teller gisteren nog op 10 stond gemiddeld, en het ergste eigenlijk nog moet komen in Tokio...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:47:41 #266
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94138363
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:44 schreef SemperSenseo het volgende:
Bron: BBC News

Ik heb het idee dat er een hoop hysteria geproduceerd wordt :')
Dit zie je helaas bij rampen ja. Fok!kers kunnen ze hopelijk niets wijsmaken. Hoax toegevoegd aan de OP.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:49:29 #267
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138412
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:46 schreef bokaal het volgende:

[..]

Heb je ergens een grafiek van straling vs. schadelijkheid oid?
een typisch japanse graphic: http://twitpic.com/49mm4l
Mijn reisfotos!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:50:21 #268
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_94138431
in text:

quote:
* Chief Cabinet Secretary Yukio Edano said radiation levels near the stricken plant on the northeast coast reached as high as 400 millisieverts (mSv) an hour, thousands of times higher than readings before the blast, but later gave a lower figure. A level of 400 mSV would be 20 times the annual exposure for some nuclear-industry employees and uranium miners.

* Exposure to 350 mSv was the criterion for relocating people after the Chernobyl accident, according to the World Nuclear Association.

* People are exposed to natural radiation of about 2 mSv a year.

* A typical chest X-ray involves exposure of about 0.02 mSv, while a dental one can be 0.01 mSv

* Airline crew flying the New York-Tokyo polar route are exposed to 9 mSv a year.

* Exposure to 100 mSv a year is the lowest level at which any increase in cancer is clearly evident. A cumulative 1,000 mSv would probably cause a fatal cancer many years later in five out of every 100 persons exposed to it.

*A single 1,000 mSv dose causes radiation sickness such as nausea but not death. A single does of 5,000 mSv would kill about half of those exposed to it within a month.

*"Very acute radiation, like that which happened in Chernobyl and to the Japanese workers at the nuclear power station, is unlikely for the population," said Lam Ching-wan, a chemical pathologist at the university of Hong Kong.
http://www.trust.org/aler(...)iation-is-dangerous/
pi_94138489
Kyodo: Radiation too high for TEPCO personnel to stay in Fukushima nuke plant control rooms (20:49)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:54:15 #270
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94138539
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:52 schreef mouzzer het volgende:
Kyodo: Radiation too high for TEPCO personnel to stay in Fukushima nuke plant control rooms (20:49)
In hoeverre kan men remote werkzaamheden uitvoeren?
pi_94138545
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:54:49 #272
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138559
update plaatje van TEPCO zelf (excuses voor het ongemak als deze al langsgekomen is):

Mijn reisfotos!
pi_94138564
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:55:21 #274
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94138576
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:54 schreef Thomass het volgende:

[..]

Niet :D
Ok, dan kunnen we er dus wel vannuit gaan dat de boel binnen 24 uur geploft is :{
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 12:56:10 #275
236264 crew  capricia
pi_94138606
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens radio 1 was dat moeilijk met die oude plants.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94138610
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ok, dan kunnen we er dus wel vannuit gaan dat de boel binnen 24 uur geploft is :{
Wat ik er van meegekregen heb is dat de boel niet kan ploffen. Hij kan alleen melt-downen :)
vosss is de naam,
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:57:14 #277
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94138650
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat ik er van meegekregen heb is dat de boel niet kan ploffen. Hij kan alleen melt-downen :)
Met een beetje pech smelt hij door de core van de aarde heen en komt hij in Nederland uit :')

Toch? :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:57:31 #278
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94138658
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:54 schreef ETA het volgende:
update plaatje van TEPCO zelf (excuses voor het ongemak als deze al langsgekomen is):

[ afbeelding ]
Ik had hem nog niet gezien. Netjes plaatje.
pi_94138677
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:57 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Met een beetje pech smelt hij door de core van de aarde heen en komt hij in Nederland uit :')
Kunnen we in het gat wat ie veroorzaakt meteen een lift hangen en zo snel naar Japan heen en weer reizen. *O*
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 12:58:37 #280
236264 crew  capricia
pi_94138704
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:54 schreef ETA het volgende:

[ afbeelding ]
^O^ Mooi plaatje!
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:59:03 #281
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138718
quote:

[..]

ja hij kan niet ontploffen.... en toen ging reactor 1 boem.... oeps, maar grote problemen zijn nu achter de rug, er kan nu echt niets meer ontploffen..... reactor 3 doet boem.... oei, maar met de rest is echt niets aan de hand, geen gevaar voor ontploffingen.... wat zeg je? reactor 2 zegt ook boem?..... nou ja, de andere reactoren zijn in ieder geval helemaal ok.... ehm, op die ene brandje na in reactor 4 en die stijgende temperaturen in 5 en 6.....
Mijn reisfotos!
pi_94138728
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:57 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Toch? :')
Nee:

http://www.antipodr.com/?addr=Fukushima+&x=142&y=18

;)
vosss is de naam,
pi_94138766
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:59 schreef ETA het volgende:

[..]

ja hij kan niet ontploffen.... en toen ging reactor 1 boem.... oeps, maar grote problemen zijn nu achter de rug, er kan nu echt niets meer ontploffen..... reactor 3 doet boem.... oei, maar met de rest is echt niets aan de hand, geen gevaar voor ontploffingen.... wat zeg je? reactor 2 zegt ook boem?..... nou ja, de andere reactoren zijn in ieder geval helemaal ok.... ehm, op die ene brandje na in reactor 4 en die stijgende temperaturen in 5 en 6.....
Dat is alleen de buitenkant/omhulsel wat ploft he. :)
vosss is de naam,
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 13:00:39 #285
236264 crew  capricia
pi_94138770
quote:

[..]

Dus er is eigenlijk geen probleem?
Wat doen die mensen daar dan nog?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:00:52 #286
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94138777
quote:

[..]

Schoenmaker, leest... de reactoren zijn niet ontploft..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:00 #287
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_94138785
quote:

[..]

Je haalt dingen door elkaar. Het materiaal zelf is niet ontploft en kan niet ontploffen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_94138786
quote:
Het water in het afkoelbad van reactor 4, die eerder op de dag in brand vloog, kookt. Dit bevestigen Japanse autoriteiten. Als het water is verdampt zijn de gebruikte staven niet meer beschermd en komt er meer radioactiviteit vri
Hoeveel water zit er eigenlijk in zo'n bad, en hoe lang duurt het voordat zoiets is drooggekookt?
pi_94138796
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus er is eigenlijk geen probleem?
Jawel, als hij melt (smelt) dan wordt het grondwater beschadigd.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:43 #290
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_94138812
quote:
Ja maar je vergeet het Corioliseffect (draaiing aarde) ;)

dan nog blijft hij op het zuidelijk halfrond
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:51 #291
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94138817
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:01 schreef Temlin het volgende:
Dat is als hij door de betonnen ondergrond heen smelt. De kans daarop zou klein moeten zijn.

Er zijn nu al wel veel 'worst cases' gebeurd, maar met name in relatie tot koelproblemen. Er is geen reden om aan te nemen dat de tsunami het reactorvat of de betonnen bak eronder heeft beschadigd. Maar goed, dit zijn extreme omstandigheden.
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 13:02:11 #292
236264 crew  capricia
pi_94138831
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:01 schreef Temlin het volgende:

[..]

Hoezo? Er zit toch nog een inner-core omheen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:02:15 #293
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138836
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:58 schreef capricia het volgende:

[..]

^O^ Mooi plaatje!
plaatje komt van TEPCO, het is best zorgwekkend dat er gewoon staat:
quote:
waterlevel of the pressure vessel: Unknown
dus ze hebben echt geen flauw idee wat er aan de hand is.
Mijn reisfotos!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 13:03:40 #294
236264 crew  capricia
pi_94138879
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:01 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is als hij door de betonnen ondergrond heen smelt. De kans daarop zou klein moeten zijn.

Er zijn nu al wel veel 'worst cases' gebeurd, maar met name in relatie tot koelproblemen. Er is geen reden om aan te nemen dat de tsunami het reactorvat of de betonnen bak eronder heeft beschadigd. Maar goed, dit zijn extreme omstandigheden.
Dus beter kunnen ze al het personeel evacueren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:04:27 #295
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94138897
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:03 schreef capricia het volgende:
Dat is al gedaan, behalve 50 man die direct betrokken is bij het koelen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:04:30 #296
104963 ETA
European Travel Author
pi_94138899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Schoenmaker, leest... de reactoren zijn niet ontploft..
ik bedoelde het in een context van: X zal niet gebeuren, maar later gebeurt het toch.

oh, u bent wel expert? :)
Mijn reisfotos!
pi_94138900
quote:

[..]

Beter niet.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94138903
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:43 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn dat alufolie-borden?
Min of meer.. op het journaal was te zien dat dat als paraplu gebruikt werd. Het regende en ze zijn bang voor radioactieve neerslag.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:04:43 #299
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_94138907
quote:

[..]

Evacueren is voor het personeel dat nu nog aanwezig is vast geen optie meer. Die zijn al ten dode opgeschreven lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')