Waar komt dit nou weer vandaan? Die reactor staat uit. Zelfs bij 1, 2 en 3 die daadwerkelijk aan stonden en waar al van alles misgaat zijn ze niet bang voor een explosie van de reactor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:49 schreef Heinekenfreak het volgende:
*twitter*
the forth reactor is in line to explode, all 4 final containments failing
Ow ja.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
sateliet is wel te doen, maar die moet dan wel 'toevallig' over vliegen.
Dit vraag ik mij dus ook al een paar dagen af... Zou dat zijn om niet teveel (media)aandacht op de powerplant zelf te hebben, maar meer op de gevolgen van de problemen? Of willen ze het niet laten zien vanwege de hydrogen explosies en de huidige schade + dat er nu nog mensen rondlopen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:52 schreef no1uknow het volgende:
Waarom staat er geen camera op die kerncentrale gericht met een livestream ofzo
Ze kunnen een sateliet toch wel op een fixed position houden?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
sateliet is wel te doen, maar die moet dan wel 'toevallig' over vliegen.
Nee ze kunnen niet zomaar een bewegende sateliet stoppen op een vast punt of een vaste sateliet bewegen naar een ander punt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:55 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Ze kunnen een sateliet toch wel op een fixed position houden?
NHK World (staatsTV) heeft een groot gedeelte van de dag beelden van de locatie, maar ja, er zijn wel meer rampen gebeurd en al met al is een kerncam toch behoorlijk saai van afstand.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:52 schreef no1uknow het volgende:
Zijn daar geen spionage satelieten voor ? of desnoods spionage vliegtuigen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:56 schreef frenkck het volgende:
[..]
Nee ze kunnen niet zomaar een bewegende sateliet stoppen op een vast punt of een vaste sateliet bewegen naar een ander punt.
Nope, niet voor zover ik weet. die dingen bewegen namelijk in een vastgestelde baan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:55 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Ze kunnen een sateliet toch wel op een fixed position houden?
-ramptoerisme- is het goede woordquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:57 schreef Document1 het volgende:
Waarom wil je hier in hemelsnaam een live streak van? Beetje over de rug van die mensen daar je eigen entertainment tumor voeden? Walgelijk.
Ah okay, dan heb ik teveel actiefilms gezien whehequote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nope, niet voor zover ik weet. die dingen bewegen namelijk in een vastgestelde baan.
Entertainment? Waar heb ik het over entertainment? Kunnen we nou for the sake of een normale informatievoorziening stoppen met al dat persoonlijke gejank en emoties en elkaar aanvallen, stelletje wijvenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:57 schreef Document1 het volgende:
Waarom wil je hier in hemelsnaam een live stream van? Beetje over de rug van die mensen daar je eigen entertainment tumor voeden? Walgelijk.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698quote:1057: Germany's Foreign Minister Guido Westerwelle says that what we are witnessing in Japan is an "apocalypse".
Ja, die hebben een camera.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:57 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Zijn daar geen spionage satelieten voor ?
omdat de lui die nog in dat gebied zijn het te druk hebben met andere dingen?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:52 schreef no1uknow het volgende:
Die man is altijd negatief over kernenergie geweest dus niet heel vreemd dat hij dat zegt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698
Dat lijkt me onzin.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef -chefke- het volgende:
Duitsland heeft nu alle centrale`s van voor 1980 uit voorzorg stilgelegd, wat is dat nu weer voor een onzin.
GPS-sats staan niet in een geostationare baan. Het is alleen mogelijk boven de evenaar en daar hangen dus ook de meeste communicatie-sats.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, die hebben een camera.
Er zijn wel satellieten die op een vast punt staan, bijvoorbeeld voor GPS.
Heb je dar een link van? Dat lijkt me namelijk een behoorlijk overtrokken maatregel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef -chefke- het volgende:
Duitsland heeft nu alle centrale`s van voor 1980 uit voorzorg stilgelegd, wat is dat nu weer voor een onzin.
Kernramp, ja. Totale meldown (wat dat ook mag inhouden), nog niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Dus waarschijnlijk toch een kernramp, totale meltdown.
Dit IS een kernramp.quote:
Daar is geen indicatie van.quote:totale meltdown.
http://www.nu.nl/buitenland/2468615/duitsland-sluit-voorlopig-kerncentrales.htmlquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:06 schreef NJ het volgende:
[..]
Heb je dar een link van? Dat lijkt me namelijk een behoorlijk overtrokken maatregel.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:58 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Entertainment? Waar heb ik het over entertainment? Kunnen we nou for the sake of een normale informatievoorziening stoppen met al dat persoonlijke gejank en emoties en elkaar aanvallen, stelletje wijven!
Symboolpolitiek dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef kawa4 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenland/2468615/duitsland-sluit-voorlopig-kerncentrales.html
Een soort van kettingreactie...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:05 schreef Muridae het volgende:
Het lijkt steeds maar erger te worden...
Merkel waait weer met alle winden meequote:
Kan ja, een actie om tegenstanders wind uit de zeilen te nemen. Door kernkritici 'tegemoet te komen', kun je kernenergie als geheel behouden.quote:
Logisch. De bemanning die overgenomen wordt blijft een tijdje achter in de plaats van bestemming. Ik kan me voorstellen dat de KLM ze liever in Osaka heeft dan in Tokyo.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:10 schreef Aether het volgende:
Update 12:07 KLM maakt bij vluchten van Tokio naar Amsterdam een tussenstop in Osaka, om daar van bemanning te wisselen, in plaats van in Tokio. De luchtvaartmaatschappij wil risico’s vermijden, meldt een woordvoerder aan Novum. De heenvluchten vanuit Amsterdam naar Tokio blijven non-stop vliegen.
Yup, geostationairy baan, 36000 km. Spionage en bepaalde weerssatellieten vliegen lager want dan kan je wat meer zienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, die hebben een camera.
Er zijn wel satellieten die op een vast punt staan, bijvoorbeeld voor GPS.
Misschien waait ze mee met de radioactieve deeltjes?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Merkel waait weer met alle winden mee
Slim, nog niet zo over nagedacht.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Kan ja, een actie om tegenstanders wind uit de zeilen te nemen. Door kernkritici 'tegemoet te komen', kun je kernenergie als geheel behouden.
Maar het lijkt mij ook niet onverstandig om even de implicaties van dit ongeval te bekijken. De tsunami was in Japan een trigger, maar het lijkt toch een aantal ontwerpproblemen aan het licht te hebben gebracht.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef kawa4 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenland/2468615/duitsland-sluit-voorlopig-kerncentrales.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |