.
.

GPS-sats staan niet in een geostationare baan. Het is alleen mogelijk boven de evenaar en daar hangen dus ook de meeste communicatie-sats.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, die hebben een camera.
Er zijn wel satellieten die op een vast punt staan, bijvoorbeeld voor GPS.

Heb je dar een link van? Dat lijkt me namelijk een behoorlijk overtrokken maatregel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:03 schreef -chefke- het volgende:
Duitsland heeft nu alle centrale`s van voor 1980 uit voorzorg stilgelegd, wat is dat nu weer voor een onzin.

Kernramp, ja. Totale meldown (wat dat ook mag inhouden), nog niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Dus waarschijnlijk toch een kernramp, totale meltdown.

Dit IS een kernramp.quote:
Daar is geen indicatie van.quote:totale meltdown.

http://www.nu.nl/buitenland/2468615/duitsland-sluit-voorlopig-kerncentrales.htmlquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:06 schreef NJ het volgende:
[..]
Heb je dar een link van? Dat lijkt me namelijk een behoorlijk overtrokken maatregel.

quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:58 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Entertainment? Waar heb ik het over entertainment? Kunnen we nou for the sake of een normale informatievoorziening stoppen met al dat persoonlijke gejank en emoties en elkaar aanvallen, stelletje wijven!

Symboolpolitiek dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef kawa4 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenland/2468615/duitsland-sluit-voorlopig-kerncentrales.html

Een soort van kettingreactie...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:05 schreef Muridae het volgende:
Het lijkt steeds maar erger te worden...

Merkel waait weer met alle winden meequote:

Kan ja, een actie om tegenstanders wind uit de zeilen te nemen. Door kernkritici 'tegemoet te komen', kun je kernenergie als geheel behouden.quote:

Logisch. De bemanning die overgenomen wordt blijft een tijdje achter in de plaats van bestemming. Ik kan me voorstellen dat de KLM ze liever in Osaka heeft dan in Tokyo.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:10 schreef Aether het volgende:
Update 12:07 KLM maakt bij vluchten van Tokio naar Amsterdam een tussenstop in Osaka, om daar van bemanning te wisselen, in plaats van in Tokio. De luchtvaartmaatschappij wil risico’s vermijden, meldt een woordvoerder aan Novum. De heenvluchten vanuit Amsterdam naar Tokio blijven non-stop vliegen.

Yup, geostationairy baan, 36000 km. Spionage en bepaalde weerssatellieten vliegen lager want dan kan je wat meer zienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, die hebben een camera.
Er zijn wel satellieten die op een vast punt staan, bijvoorbeeld voor GPS.
 . Ik las wel dat de VS vanuit Korea met U2s het gebied overvliegt om de schade op te nemen.
. Ik las wel dat de VS vanuit Korea met U2s het gebied overvliegt om de schade op te nemen. 

Misschien waait ze mee met de radioactieve deeltjes?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Merkel waait weer met alle winden mee

Slim, nog niet zo over nagedacht.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Kan ja, een actie om tegenstanders wind uit de zeilen te nemen. Door kernkritici 'tegemoet te komen', kun je kernenergie als geheel behouden.
Maar het lijkt mij ook niet onverstandig om even de implicaties van dit ongeval te bekijken. De tsunami was in Japan een trigger, maar het lijkt toch een aantal ontwerpproblemen aan het licht te hebben gebracht.

quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:07 schreef kawa4 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenland/2468615/duitsland-sluit-voorlopig-kerncentrales.html
 wat een onzin-reactie. Puur publieke opinie bespelen over de rug van Japan.
 wat een onzin-reactie. Puur publieke opinie bespelen over de rug van Japan.  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |