Voor een expert weet hij niet veelquote:Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef IntensiveGary het volgende:
nieuwsuur nu bezig... expert uit Petten weer aan 't woord.
Ja...quote:Op maandag 14 maart 2011 22:14 schreef The_Avatar het volgende:
De mensen die daar eigenlijk in de buurt zijn om het te besturen/fixen/onderhouden zijn eigenlijk al een beetje tot dood veroordeelt met zulke dosis of niet?
bericht is weer ge updatequote:Op maandag 14 maart 2011 21:53 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77966.html
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77969.htmlquote:Seawater was injected and water levels were increased temporarily but started dropped to fully expose them again late Monday night.
Jah, leukquote:Op maandag 14 maart 2011 22:06 schreef quirigua het volgende:
[..]
voorde laatste keer dan :
Temlinobyl liedje :
(opgedragen aan alle atoomstroomliefhebbers)
de dominee van Urk,
die ging op Schokland preken,
door de quake+atoom storm,
was hij de preek vergeten
hier doelde ik dus op,maar ik werd uitgemaakt voor dramaqueen. wat een kleuters hieroquote:Op maandag 14 maart 2011 22:11 schreef gebrokenglas het volgende:
ook wel bijzonder, ook al weer van de nrc blog:
Update 21.30: Een Russische diplomatieke bron laat aan persbureau Interfax weten dat Moskou betrouwbare informatie afwacht uit Tokio over de situatie bij de Japanse kernreactoren. Russische autoriteiten houden er rekening mee dat Japan wellicht de situatie rooskleuriger voorstelt dan die daadwerkelijk is, met als doel grootschalige paniek te voorkomen. Moskou is van plan om seismologen te sturen naar Japan om zeker te zijn dat het gevaar geweken is.
En hoe gedroeg Rusland zich in 1986? Ook ontkennen en afzwakken....
Dat vind ik dan weer zo apart...
waterstof geeft een blauw tot bijna onzichtbare vlam en daarna water als reactieproduct. Bij die explosies heel veel stof (wit/grijs) + heleboel andere rotzooi (bruin/zwart)quote:Op maandag 14 maart 2011 22:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Echt een enorme explosie... Je ziet aan de linkerkant weer wat zwaars neerkomen, echt vele tientallen meters omhoog geslingerd.
Als je 't onder nette omstandigheden doet, levert het slechts waterdamp op. Ofwel, witte wolken. Maar in 't echt wordt een boel zand en stof meegeblazen, vandaar de bruinige kleur.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een waterstofexplosie en dan bruin van kleur? helaas ben het niet met je eens.
Stof kan bijna niet, omdat alles nog drijfnat is van de vloedgolf van twee dagen geleden.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je 't onder nette omstandigheden doet, levert het slechts waterdamp op. Ofwel, witte wolken. Maar in 't echt wordt een boel zand en stof meegeblazen, vandaar de bruinige kleur.
Kernexplosies zijn wat groter dan een paar flatgebouwen hoog.. en gloeien flink..
is dat gezien de energiebehoefte wel logisch?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat ze over een paar weken, als het allemaal wat rustiger is, gewoon aankondigen dat de hele centrale definitief gesloten gaat worden.
Of het verdampt dus door de hitte, of het lekt weg....quote:Op maandag 14 maart 2011 22:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Seawater was injected and water levels were increased temporarily but started dropped to fully expose them again late Monday night.
Om de druk in de reactor (wegens oververhitting) te verlagen, is er een aantal keren gecontroleerd stoom vrijgelaten. Dit bevat een lichte hoeveelheid radioactieve deeltjes. Dit is vanaf zaterdag gebeurd.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:22 schreef Bart884 het volgende:
Maar hoe kan het dan dat er toch verhoogde, soms zelf een flinke verhoogde, straling wordt gemeten. Dan zijn die 2 zogenaamd extra beschermlagen niet zo onbeschadigd als men zegt. Er lekt dus wel degelijk straling naar buiten, toch?
Een reactor waarin zeewater is gegoten kan nooit meer functioneren.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:20 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat gezien de energiebehoefte wel logisch?
wow ik wist daar nog niks vanaf ..( zit ff te google, valt me op dat ik veel belgische artikels tegen kom , en tot nu toe geen van nederlandse pers ??)quote:Op maandag 14 maart 2011 22:19 schreef tass het volgende:
Er waren er de 1e dag al verklaringen vanuit medewerkers daar met de woorden:
"we cannot look inside the reactor, so we don't know exactly what is going on"
En heb je die beelden van die 2e explosie gezien zeg!? Daarbij was de 1e een peuleschilletje! Er is verklaard dat de 2e 40 kilometer!! verderop gevoeld werd.
Lijkt me niet dat het dan alleen maar een omhuizing is die afknalt.
Ik ben er niet zo 1 die van het ergste uitgaat, maar ook in Rusland hebben ze 3 dagen gewacht voor ze wel moesten toegeven wat er was gebeurd.
En weet iemand anders hier de 2e grootste ramp met een kerncentrale?
Zoek eens op MAYAK, en schrik niet als je leest dat die ramp dertig jaar geheim is gehouden!!
Lijkt mij ook, want normaal gesproken hoort er geen straling vrij te komen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:22 schreef Bart884 het volgende:
Wat ik niet zo goed begrijp, misschien kan iemand me helpen:
Er wordt telkens gezegd dat de ontploffingen alleen het gebouw om de reactoren beschadigd hebben. De reactor wordt nog beschermd door een omhulsel en een extra laag, die zijn beide nog in takt. Net ook nog bevestigd in Nieuwsuur door de expert uit Petten.
Maar hoe kan het dan dat er toch verhoogde, soms zelf een flinke verhoogde, straling wordt gemeten. Dan zijn die 2 zogenaamd extra beschermlagen niet zo onbeschadigd als men zegt. Er lekt dus wel degelijk straling naar buiten, toch?
Volgens mij door dat lozen van stoom?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:22 schreef Bart884 het volgende:
...
Er lekt dus wel degelijk straling naar buiten, toch?
Of het wordt afgegeven door het zeewater wat - mogelijkerwijs - ook weer naar buiten gepompt wordt. 't is onduidelijk ze het alleen naar binnen pompen of als koelwater door het koelsysteem heenpompen..quote:Op maandag 14 maart 2011 22:22 schreef Bart884 het volgende:
Er wordt telkens gezegd dat de ontploffingen alleen het gebouw om de reactoren beschadigd hebben. De reactor wordt nog beschermd door een omhulsel en een extra laag, die zijn beide nog in takt. Net ook nog bevestigd in Nieuwsuur door de expert uit Petten.
ik heb ze op NHK indd. ook horen praten over dat ze niet wisten of het indd. verdampte of "weglekte",... maar als het lekt , zou het toch ergens "gevonden "moeten worden ( gaat om behoorlijke hoeveelheden ? )quote:Op maandag 14 maart 2011 22:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of het verdampt dus door de hitte, of het lekt weg....
't gaat of rechtstreeks de grond in. Of al dat water lekt als stoom weg doordat ze die overdruk laten ontsnappen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik heb ze op NHK indd. ook horen praten over dat ze niet wisten of het indd. verdampte of "weglekte",... maar als het lekt , zou het toch ergens "gevonden "moeten worden ( gaat om behoorlijke hoeveelheden ? )
Nee, er is nog geen dodelijke dosis straling gemeten.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:14 schreef The_Avatar het volgende:
De mensen die daar eigenlijk in de buurt zijn om het te besturen/fixen/onderhouden zijn eigenlijk al een beetje tot dood veroordeelt met zulke dosis of niet?
Ik denk dat daarbij eerder de vraag is; waar gaat dat gelekte spul heen? Naar boven of naar beneden?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik heb ze op NHK indd. ook horen praten over dat ze niet wisten of het indd. verdampte of "weglekte",... maar als het lekt , zou het toch ergens "gevonden "moeten worden ( gaat om behoorlijke hoeveelheden ? )
Zand en stof binnen een kernreactor behuizing?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je 't onder nette omstandigheden doet, levert het slechts waterdamp op. Ofwel, witte wolken. Maar in 't echt wordt een boel zand en stof meegeblazen, vandaar de bruinige kleur.
Kernexplosies zijn wat groter dan een paar flatgebouwen hoog.. en gloeien flink..
Als een splijtingsreactie op gang is blijft het langdurig vanzelf doorgaan. Een splijtstaaf beval radioactief materiaal + een omhulsel. Dit geheel moet gekoeld worden, want zonder omhulsel lekt het radioactief materiaal weg.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
Roermond?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:27 schreef matthijst het volgende:
Wat een zwertsert op TV nu: "wij vertrouwen de regering en zijn meer voor waarheidsvinding, Japanners zijn meer om de rust te bewaren" ...
Uhuh, met Roermond waren ze in Nederland ook lekker eerlijk, de eerste uren na de 'ramp'
Wat denk je dat er van het beton overblijft nadat het uiteengerukt wordt door een explosie?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:27 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Zand en stof binnen een kernreactor behuizing?En ik dacht dat ze die dingen zeer precies en nauwkeurig fabriceerden
Of is het juist gemodelleerd naar een strand of zo?
Ja natuurlijk zitten we hier allemaal te gissen!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou we zitten hier allemaal te gissen wat ze doen daar.
ja dat was trouwens ook zoiest .. wat ik hier eerder poste over die "fout"( luchtdrukinstrument)quote:Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't gaat of rechtstreeks de grond in. Of al dat water lekt als stoom weg doordat ze die overdruk laten ontsnappen.
quote:Pressure inside the container that houses the rods increased after the container's steam vents closed for some reason, preventing seawater injection, TEPCO said.
zijn zijn bang voor "Don't shoot the messenger"quote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Mr_Memory het volgende:
Het valt me op dat al die experts uit NL alleen maar zeggen dat ze niet alles weten van de situatie in Japan, maar dat het toch allemaal wel mee valt.
Ik hoop dat ik het mis hebt, maar ik krijg toch heel sterk dit idee.
Sorry, Moerdijkquote:
quote:Op maandag 14 maart 2011 22:28 schreef Cassius het volgende:
Is die satellietfoto van Fukushima ook ergens in hoge resolutie beschikbaar?
Radioactieve materiaal is inderdaad ontsnapt bij het stoom afblazen, maar dit gaat niet om gigantische hoeveelheden.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:28 schreef Bart884 het volgende:
Klopt, ik heb ook gehoord van de stoom die werd vrijgelaten en dat deze stoom maar heel licht radioactief materiaal bevatte en zelfs nog gefilterd werd.
Maar als je de laatste dagen hoort dat het niveau soms wel 1.000 x zo hoog was dan als "normaal" mag worden gezien, lijkt me dat toch meer te zijn dan dat vanuit de stoom komt. Maar ja, wie zijn wij om dat te weten.
Jammer dat ze op tv niet verder vragen/praten over deze, toch niet onbelangrijke, vraag.
Hoe kan de straling zo hoog zijn geweest/zijn als alles in de reactor, om de kern heen, nog intact is.
Toch die stoom of......? Wie weet horen we later, als zo vaak, een periode later, meer......
Genoeg zand en stof rondom de gebouwen, zeker na de tsunami. (zie foto hierboven)quote:Op maandag 14 maart 2011 22:27 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Zand en stof binnen een kernreactor behuizing?En ik dacht dat ze die dingen zeer precies en nauwkeurig fabriceerden
Of is het juist gemodelleerd naar een strand of zo?
3) Brown shades of color seen in the air – these are produced by nuclear reactions of a thermonuclear device. The reactions use (gamma radiation caused by free neutrons, N2, O2, H2O > nitrid acid, NO2, NO3). These clouds soon get their usual white color after some minutes as the heat and fast movement of the clouds cease becoming ordinary clouds with some water.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar niet alle bruine wolken zijn het product van nucleaire explosies.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3) Brown shades of color seen in the air – these are produced by nuclear reactions of a thermonuclear device. The reactions use (gamma radiation caused by free neutrons, N2, O2, H2O > nitrid acid, NO2, NO3). These clouds soon get their usual white color after some minutes as the heat and fast movement of the clouds cease becoming ordinary clouds with some water.
Wat dacht je van gewoon brokstukken van het gebouw zelf dat in een keer verpulverd werd?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3) Brown shades of color seen in the air – these are produced by nuclear reactions of a thermonuclear device. The reactions use (gamma radiation caused by free neutrons, N2, O2, H2O > nitrid acid, NO2, NO3). These clouds soon get their usual white color after some minutes as the heat and fast movement of the clouds cease becoming ordinary clouds with some water.
Da's echt een recente foto... dat geraamte van reactor 1 links, en de vanochtend ontplofte van nr 3... De stoom en damp komt er nog vanaf....quote:
Geraamte van een bijgebouw..quote:Op maandag 14 maart 2011 22:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's echt een recente foto... dat geraamte van reactor 1 links, en de vanochtend ontplofte van nr 3... De stoom en damp komt er nog vanaf....
mee eens, maar er schijnen 6 reactoren te zijn, namelijk 3 in onderhoud.. en de post waarop ik reageerde suggereerde dat die ook niet meer in gebruik genomen zouden worden...quote:Op maandag 14 maart 2011 22:24 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Een reactor waarin zeewater is gegoten kan nooit meer functioneren.
Dat zeewater is echt een noodoplossing of om erger te voorkomen. De getroffen reactoren moeten als verloren worden beschouwd. Erger nog dan Chernobyl, omdat daar niks meer viel op te ruimen. Deze rotzooi hier zal ooit geruimd moeten worden.
Hier is een meervoudige ramp waarbij prioriteiten gesteld moeten worden. Het is moeilijk als je dagelijks desinformatie krijgt (denk aan oa Moerdijk) om onderscheid te maken tussen nieuwsberichten. Het kán best zijn dat de situatie ernstig, maar wel onder controle is.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77943.htmlquote:Crisis continues at Fukushima nuclear plant as fuel rods exposed again
TOKYO, March 15, Kyodo
A crisis continued Tuesday at the troubled No. 2 reactor at the quake-hit Fukushima No. 1 nuclear power plant, as fuel rods became fully exposed again after workers recovered water levels to cover half of them in a bid to prevent overheating.
The plant operator, Tokyo Electric Power Co., said a steam vent of the pressure container of the reactor that houses the rods was closed for some reason, raising fears that its core will melt at a faster pace. It said it will try to open the vent to resume the operation to inject seawater to cool down the reactor.
Despite its earlier attempt to do so, however, water levels sharply fell and the fuel rods were fully exposed for about 140 minutes in the evening as a fire pump to pour cooling seawater into the reactor ran out of fuel and it took time for workers to release steam from the reactor to lower its pressure, the government's nuclear safety agency said.
Water levels in the No. 2 reactor later went up to cover more than half of the rods that measure about 4 meters at one point. TEPCO began pouring coolant water into the reactor after the cooling functions failed earlier in the day.
Prior to the second full exposure of the rods around 11 p.m., radiation was detected at 9:37 p.m. at a level twice the maximum seen so far -- 3,130 micro sievert per hour, according to TEPCO.
To ease concerns, Chief Cabinet Secretary Yukio Edano said he believes the problem at the plant ''will not develop into a situation similar to the (1986 accident at the atomic power reactor in) Chernobyl'' in the Soviet Union, even in the worst case.
Officials of the Nuclear and Industrial Safety Agency also said the worst case scenario will be less destructive than the Chernobyl incident, as TEPCO has depressurized the reactors by releasing radioactive steam.
The utility said a hydrogen explosion at the nearby No. 3 reactor that occurred Monday morning may have caused a glitch in the cooling system of the No. 2 reactor.
Similar cooling down efforts have been made at the plant's No. 1 and No. 3 reactors and explosions occurred at both reactors in the process, blowing away the roofs and walls of the buildings that house the reactors.
Edano denied the possibility that the No. 2 reactor will follow the same path, as the blast at the No. 3 reactor opened a hole in the wall of the building that houses the No. 2 reactor. Hydrogen will be released from the hole, he said.
The blast earlier in the day injured 11 people but the reactor's containment vessel was not damaged, with the government dismissing the possibility of a large amount of radioactive material being dispersed, as radiation levels did not jump after the explosion.
TEPCO said seven workers at the site and four members of the Self-Defense Forces were injured.
Since the magnitude 9.0 quake hit northeastern Japan last Friday, some reactors at the Fukushima No. 1 plant have lost their cooling functions, leading to brief rises in radiation levels.
As a result, the cores of the No. 1 and No. 3 reactors have partially melted.
The government ordered residents within a 20-kilometer radius of the plant to evacuate Saturday in the wake of the initial blast at the plant's No. 1 reactor. A total of 354 people are still attempting to leave the area, according to the nuclear agency.
The agency ruled out the possibility of broadening the area subject to the evacuation order for now.
==Kyodo
Hmm, ff kijken of daar meer info over is.. Ik heb telkens begrepen dat het om bijgebouwen gaat die boem deden.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee toch? Die linksonder is het gebouw van reactor 1...
Dit en ook, omdat het het natuurlijk voorstanders zijn van kerncentrales.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:29 schreef vergezocht het volgende:
[..]
zijn zijn bang voor "Don't shoot the messenger"
reacties....
downplayen doen ze altijd, is gewoon een standaard procedurequote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Mr_Memory het volgende:
Het valt me op dat al die experts uit NL alleen maar zeggen dat ze niet alles weten van de situatie in Japan, maar dat het toch allemaal wel mee valt.
Ik hoop dat ik het mis hebt, maar ik krijg toch heel sterk dit idee.
Niet zo'n domme vraag:quote:Op maandag 14 maart 2011 21:57 schreef ouderejongere het volgende:
Wat gaan ze nou doen als het zeewater op is?
quote:NISA reported that injection of sea water into the primary containment vessel through the fire extinguisher system commenced at 11:55 on 13 March. At 01:10 on 14 March injection of sea water was halted because all available water in the plant pools had run out (similarly, feed to unit 3 was halted). Water supply was restored at 03:20. Radiation levels around the plant were measure at around 0.03 µSv/hr at 05:00 and 15:00 on 14 March
Volgens mij wel ja.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Nee toch? Die linksonder is het gebouw van reactor 1...
Nee, het is volgens mij het gebouw zelf.... Het 2e gebouw van links is namelijk die van de 2e reactor, en die heeft dezelfde grootte en hoogte.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hmm, ff kijken of daar meer info over is.. Ik heb telkens begrepen dat het om bijgebouwen gaat die boem deden.
Hmja, 't is idd het gebouw rondom de reactor.quote:
ik niet hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:28 schreef tass het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zitten we hier allemaal te gissen!
We weten geen moer van wat er daar gebeurt, er wordt van alles door mekaar heen geroepen, we hebben er hier ook geen experts bij, maar ik geloof wel dat we hier met mensen zitten die zich best wel zorgen maken......
Bron?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:37 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dit en ook, omdat het het natuurlijk voorstanders zijn van kerncentrales.
Vele negatieve berichten komen niet zo van pas.
Gewoon wat ik denk, zie mijn eerdere post.quote:
voor echt nieuws moet je niet bij de Nederlandse zenders zijn, dat wist je toch al langer?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:32 schreef phileine het volgende:
Nou aan die deskundige bij nieuwsuur had je ook niet veel, maar dat kwam volgens mij ook omdat die interviewster niet de goede vragen stelde. Ik zou vooral willen weten wat de doemscenarios zijn, en hoe belangrijk het is dat het hier om een MOX-centrale gaat. Maakt dat de kans dat het misgaat groter, of is het alleen maar veel schadelijker áls het zou misgaan?
En hoe zat het met Hiroshima en Nagasaki? Of wonen daar geen mensen meer?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, nog altijd is kernenergie voorlopig nog een goed antwoord op onze huidige energieproblemen. Hoewel we onze generaties na ons wel met de enorme shit opzadelen, met duizenden jaren radioactieve zut.
Wat is er mis met Nederlandse zenders?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor echt nieuws moet je niet bij de Nederlandse zenders zijn, dat wist je toch al langer?
Niet up-to-date nieuws, en beperkt.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:46 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat is er mis met Nederlandse zenders?
wat hier het journaal is, is in andere landen het kinderjournaal, dus slappe hap totaal niet realistisch en niet scherp.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:46 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat is er mis met Nederlandse zenders?
QFT.. het is echt een ramp (geworden).. was vroeger een stuk beter.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat hier het journaal is, is in andere landen het kinderjournaal, dus slappe hap totaal niet realistisch en niet scherp.
Ik lees in jouw bron dat er dus per uur 3130 MSc vrij is gekomen, en dat was nog voordat die reactoren dus compleet bloot lagen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77943.html
Nou dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Niet up-to-date nieuws, en beperkt.
...en daarom houden zij bewust informatie achter en 'downplayen' ze de urgentie van deze situatie?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Gewoon wat ik denk, zie mijn eerdere post.![]()
Mensen die in die industrie werken lijken me geen tegenstanders van kernenergie.
Yups, en er zijn zat alternatieven, we horen er alleen te weinig over: Windenergie, alternatieve energie?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, nog altijd is kernenergie voorlopig nog een goed antwoord op onze huidige energieproblemen. Hoewel we onze generaties na ons wel met de enorme shit opzadelen, met duizenden jaren radioactieve zut.
die mag wel in de OPquote:Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Maisnon het volgende:
Dit is een hele duidelijke uitleg en goeie link om door te nemen.
http://theenergycollectiv(...)accurate-explanation
Het verteld hoe die kerncentrale werkt, hoe energie op wordt gewekt, wat de beveiliging systemen in geval van een ramp zijn, wat er nu gebeurd is en wat er nu zal kunnen gebeuren.
Onzin bericht, ze spreken daar over 6 meltdown's? De reactoren die nu in onderhoud zijn gaan ook mee doen? Dit zijn de onzin berichten waar we niks aan hebben.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef THEFXR het volgende:
http://www.prisonplanet.c(...)ty-will-explode.html
Paniekzaai blog die de feiten verdraait om zo nog meer paniek te zaaien. Totaal niet serieus te nemen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef THEFXR het volgende:
http://www.prisonplanet.c(...)ty-will-explode.html
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)quote:Op maandag 14 maart 2011 22:51 schreef Rikketik het volgende:
[..]
...en daarom houden zij bewust informatie achter en 'downplayen' ze de urgentie van deze situatie?
Oké, duidelijk.
indd..quote:Op maandag 14 maart 2011 22:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik lees in jouw bron dat er dus per uur 3130 MSc vrij is gekomen, en dat was nog voordat die reactoren dus compleet bloot lagen.
Nou heb ik van eerder begrepen dat Tsjernobyl boven de 6000 zat en mensen met een maand dood waren. Deze hoeveelheid moet dus ook flinke gevolgen hebben voor de aanwezigen. En dan is er nog niet eens duidelijk hoeveel MSc er na de 2e blootlegging van die reactoren is geweest.
Betrouwbare bron?quote:Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
BREAKING NEWS @ Kyodo: Partial defect found in No. 2's reactor container: Edano (6:58)
de ochtend breekt aan daar en daar gaan we weerquote:Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
BREAKING NEWS @ Kyodo: Partial defect found in No. 2's reactor container: Edano (6:58)
ja tuurlijk, dit is gewoon cherrypicking van jou. hij gebruikt seatlle news en de BBC als bronnen!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Paniekzaai blog die de feiten verdraait om zo nog meer paniek te zaaien. Totaal niet serieus te nemen.
.
Lees liever de link van mainsnon, daar staat echt een mooie uitleg over de situatie.
Oh oh!quote:Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
Het kwam op mij over alsof je hun integriteit in twijfel trok enkel omdat hun mening over deze situatie overeen komt met hun veronderstelde mening over kernenergie. Maar dan was ik te snel met mijn eigen conclusies. My bad!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)
Het valt me alleen op dat ze zeggen dat ze niet precies weten hoe de situatie in Japan is, maar het toch altijd nog vrij positief inzien.
Niets meer en niets minder.
NEWS ADVISORY: No sharp rise seen in radiation from No. 2 reactor: Edanoquote:
kijk even naar de berichten van vrijdag en zaterdag en vergelijk die met wat je nu weet, dan zie je gelijk, dat ze alles bij elkaar logen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)
Het valt me alleen op dat ze zeggen dat ze niet precies weten hoe de situatie in Japan is, maar het toch altijd nog vrij positief inzien.
Niets meer en niets minder.
een pet expert !quote:Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef IntensiveGary het volgende:
nieuwsuur nu bezig... expert uit Petten weer aan 't woord.
Geen enkel probleem hoorquote:Op maandag 14 maart 2011 23:07 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Het kwam op mij over alsof je hun integriteit in twijfel trok enkel omdat hun mening over deze situatie overeen komt met hun veronderstelde mening over kernenergie. Maar dan was ik te snel met mijn eigen conclusies. My bad!
quote:'Fukushima wordt geen nieuw Tsjernobyl'
De problemen bij de Japanse kerncentrale Fukushima 1 draaien hoogstwaarschijnlijk niet uit op een tweede Tsjernobyl. Dat heeft de chef van VN-atoomwaakhond IAEA, de Japanner Yukiya Amano, maandag gezegd. Tsjernobyl werd in 1986 getroffen door een zware nucleaire ramp en is 25 jaar later nog altijd onbewoonbaar.
Volgens Amano zijn er een paar grote verschillen tussen Fukushima nu en Tsjernobyl destijds. Zo zijn de veiligheidsmaatregelen in Japan beter dan die in de Sovjet-Unie. Ook zijn de reactorvaten in Fukushima zelfs na twee explosies nog intact. Bovendien hebben de Japanse autoriteiten de reactoren stilgelegd, waardoor er geen kettingreactie kan plaatsvinden, aldus de IAEA-chef.
Gezien alles wat er reeds misgegaan is met de veiligheidsvoorzieningen, vind ik deze passage tamelijk optimistisch:quote:Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Maisnon het volgende:
Dit is een hele duidelijke uitleg en goeie link om door te nemen.
http://theenergycollectiv(...)accurate-explanation
Het verteld hoe die kerncentrale werkt, hoe energie op wordt gewekt, wat de beveiliging systemen in geval van een ramp zijn, wat er nu gebeurd is en wat er nu zal kunnen gebeuren.
Hij gaat ervan uit dat beide maatregelen altijd mogelijk zijn.quote:The plant came close to a core meltdown. Here is the worst-case scenario that was avoided: If the seawater could not have been used for treatment, the operators would have continued to vent the water steam to avoid pressure buildup. The third containment would then have been completely sealed to allow the core meltdown to happen without releasing radioactive material.
Nee, ze gingen er vroeger nog dramatischer mee om zelfs. Nucleair afval in vaten gepropt en vanaf schepen de zee in gedumpt. En als ze niet wilde zinken, geen probleem, gewoon met een boordkanon wat gaten erin schieten en hij zinkt vanzelf.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:14 schreef DemonRage het volgende:
Ze spreken wel van radioactieve zooi die over de hele wereld verspreid kan worden bij een ramp, maar in hoeverre werd er zooi verspreid tijdens de atoomproeven rond de jaren 1950? Die paddestoelen van radioactief materiaal kwamen allemaal hoog in de atmosfeer.
Of waren atoombommen nou zoveel "schoner"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |