abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94122022
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77943.html
Ik lees in jouw bron dat er dus per uur 3130 MSc vrij is gekomen, en dat was nog voordat die reactoren dus compleet bloot lagen.
Nou heb ik van eerder begrepen dat Tsjernobyl boven de 6000 zat en mensen met een maand dood waren. Deze hoeveelheid moet dus ook flinke gevolgen hebben voor de aanwezigen. En dan is er nog niet eens duidelijk hoeveel MSc er na de 2e blootlegging van die reactoren is geweest.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94122032
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:47 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Niet up-to-date nieuws, en beperkt.
Nou dat vind ik wel meevallen.
Ze gaan vaak niet mee met de tendens van de dag, maar of dat een slechte zaak is weet ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Memory op 14-03-2011 22:59:01 ]
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:51:25 #178
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94122035
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:44 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Gewoon wat ik denk, zie mijn eerdere post. :)
Mensen die in die industrie werken lijken me geen tegenstanders van kernenergie.
...en daarom houden zij bewust informatie achter en 'downplayen' ze de urgentie van deze situatie?

Oké, duidelijk.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_94122096
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, nog altijd is kernenergie voorlopig nog een goed antwoord op onze huidige energieproblemen. Hoewel we onze generaties na ons wel met de enorme shit opzadelen, met duizenden jaren radioactieve zut.
Yups, en er zijn zat alternatieven, we horen er alleen te weinig over: Windenergie, alternatieve energie?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:53:41 #180
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 14 maart 2011 @ 22:56:22 #181
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94122416
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Maisnon het volgende:
Dit is een hele duidelijke uitleg en goeie link om door te nemen.

http://theenergycollectiv(...)accurate-explanation

Het verteld hoe die kerncentrale werkt, hoe energie op wordt gewekt, wat de beveiliging systemen in geval van een ramp zijn, wat er nu gebeurd is en wat er nu zal kunnen gebeuren.
die mag wel in de OP
I know that everything happens for a reason. But what the fuck?
pi_94122432
quote:
Onzin bericht, ze spreken daar over 6 meltdown's? De reactoren die nu in onderhoud zijn gaan ook mee doen? Dit zijn de onzin berichten waar we niks aan hebben.
pi_94122440
quote:
Paniekzaai blog die de feiten verdraait om zo nog meer paniek te zaaien. Totaal niet serieus te nemen.

Lees liever de link van mainsnon, daar staat echt een mooie uitleg over de situatie.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_94122507
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:51 schreef Rikketik het volgende:

[..]

...en daarom houden zij bewust informatie achter en 'downplayen' ze de urgentie van deze situatie?

Oké, duidelijk.
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)
Het valt me alleen op dat ze zeggen dat ze niet precies weten hoe de situatie in Japan is, maar het toch altijd nog vrij positief inzien.
Niets meer en niets minder. :)
pi_94122634
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik lees in jouw bron dat er dus per uur 3130 MSc vrij is gekomen, en dat was nog voordat die reactoren dus compleet bloot lagen.
Nou heb ik van eerder begrepen dat Tsjernobyl boven de 6000 zat en mensen met een maand dood waren. Deze hoeveelheid moet dus ook flinke gevolgen hebben voor de aanwezigen. En dan is er nog niet eens duidelijk hoeveel MSc er na de 2e blootlegging van die reactoren is geweest.
indd..
maar die bron is " japanse nieuws "en er staat achter according to TEPCO.
( ik merk tevens dat andere berichten van BBC bijv. allemaal zijn overgenomen van NHK óf deze "bron" )

ik geloof wel dat het waar is wat ze zeggen en laat indd duidelijk zien , dat het toch echt niet goed gaat daaro ..
b.t.w. is die site zoiezo wel een aanrader aangezien die als eerste de updates( worden snel deels overgenomen door andere liveblogs ) bevat en met echt nieuw nieuws komt ( naar mijn mening dan )
hoezo adhd ?
pi_94122926
BREAKING NEWS @ Kyodo: Partial defect found in No. 2's reactor container: Edano (6:58)

:X
pi_94123022
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
BREAKING NEWS @ Kyodo: Partial defect found in No. 2's reactor container: Edano (6:58)

Betrouwbare bron?
pi_94123044
quote:

de ochtend breekt aan daar en daar gaan we weer
  maandag 14 maart 2011 @ 23:06:23 #189
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94123066
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Paniekzaai blog die de feiten verdraait om zo nog meer paniek te zaaien. Totaal niet serieus te nemen.
.
Lees liever de link van mainsnon, daar staat echt een mooie uitleg over de situatie.
ja tuurlijk, dit is gewoon cherrypicking van jou. hij gebruikt seatlle news en de BBC als bronnen!
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 23:06:23 #190
236264 crew  capricia
pi_94123067
Dubbel
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94123084
quote:

Oh oh!
Goed, net documentaire van de BBC gezien en die was best wel verrassend te noemen. Ik ga niet helemaal mee in de conclusie dat beetje radioactiviteit goed is, maar durf nu wel te zeggen dat wij en de media (onbewust) het negatieve effect van radioactiviteit onnodig gedramatiseerd hebben.
pi_94123092
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Betrouwbare bron?
Kyodo News
  maandag 14 maart 2011 @ 23:07:18 #193
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_94123117
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)
Het valt me alleen op dat ze zeggen dat ze niet precies weten hoe de situatie in Japan is, maar het toch altijd nog vrij positief inzien.
Het kwam op mij over alsof je hun integriteit in twijfel trok enkel omdat hun mening over deze situatie overeen komt met hun veronderstelde mening over kernenergie. Maar dan was ik te snel met mijn eigen conclusies. My bad!
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_94123137
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:06 schreef starsailor het volgende:

[..]

Kyodo News
NEWS ADVISORY: No sharp rise seen in radiation from No. 2 reactor: Edano

Dat is dus al weer een voordeel.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:09:38 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94123253
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

kijk even naar de berichten van vrijdag en zaterdag en vergelijk die met wat je nu weet, dan zie je gelijk, dat ze alles bij elkaar logen.
  maandag 14 maart 2011 @ 23:14:38 #196
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_94123555
Ze spreken wel van radioactieve zooi die over de hele wereld verspreid kan worden bij een ramp, maar in hoeverre werd er zooi verspreid tijdens de atoomproeven rond de jaren 1950? Die paddestoelen van radioactief materiaal kwamen allemaal hoog in de atmosfeer.

Of waren atoombommen nou zoveel "schoner"?
pi_94123558
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef IntensiveGary het volgende:
nieuwsuur nu bezig... expert uit Petten weer aan 't woord.
een pet expert !
pi_94123660
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:07 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Het kwam op mij over alsof je hun integriteit in twijfel trok enkel omdat hun mening over deze situatie overeen komt met hun veronderstelde mening over kernenergie. Maar dan was ik te snel met mijn eigen conclusies. My bad!
Geen enkel probleem hoor :) Ik hoop zo dat ze gelijk hebben, op een kernramp zit niemand te wachten. :X
  maandag 14 maart 2011 @ 23:17:22 #199
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94123715
FP:

quote:
'Fukushima wordt geen nieuw Tsjernobyl'

De problemen bij de Japanse kerncentrale Fukushima 1 draaien hoogstwaarschijnlijk niet uit op een tweede Tsjernobyl. Dat heeft de chef van VN-atoomwaakhond IAEA, de Japanner Yukiya Amano, maandag gezegd. Tsjernobyl werd in 1986 getroffen door een zware nucleaire ramp en is 25 jaar later nog altijd onbewoonbaar.

Volgens Amano zijn er een paar grote verschillen tussen Fukushima nu en Tsjernobyl destijds. Zo zijn de veiligheidsmaatregelen in Japan beter dan die in de Sovjet-Unie. Ook zijn de reactorvaten in Fukushima zelfs na twee explosies nog intact. Bovendien hebben de Japanse autoriteiten de reactoren stilgelegd, waardoor er geen kettingreactie kan plaatsvinden, aldus de IAEA-chef.
pi_94123779
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Maisnon het volgende:
Dit is een hele duidelijke uitleg en goeie link om door te nemen.

http://theenergycollectiv(...)accurate-explanation

Het verteld hoe die kerncentrale werkt, hoe energie op wordt gewekt, wat de beveiliging systemen in geval van een ramp zijn, wat er nu gebeurd is en wat er nu zal kunnen gebeuren.
Gezien alles wat er reeds misgegaan is met de veiligheidsvoorzieningen, vind ik deze passage tamelijk optimistisch:
quote:
The plant came close to a core meltdown. Here is the worst-case scenario that was avoided: If the seawater could not have been used for treatment, the operators would have continued to vent the water steam to avoid pressure buildup. The third containment would then have been completely sealed to allow the core meltdown to happen without releasing radioactive material.
Hij gaat ervan uit dat beide maatregelen altijd mogelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')