Ik lees in jouw bron dat er dus per uur 3130 MSc vrij is gekomen, en dat was nog voordat die reactoren dus compleet bloot lagen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77943.html
Nou dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Niet up-to-date nieuws, en beperkt.
...en daarom houden zij bewust informatie achter en 'downplayen' ze de urgentie van deze situatie?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Gewoon wat ik denk, zie mijn eerdere post.![]()
Mensen die in die industrie werken lijken me geen tegenstanders van kernenergie.
Yups, en er zijn zat alternatieven, we horen er alleen te weinig over: Windenergie, alternatieve energie?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, nog altijd is kernenergie voorlopig nog een goed antwoord op onze huidige energieproblemen. Hoewel we onze generaties na ons wel met de enorme shit opzadelen, met duizenden jaren radioactieve zut.
die mag wel in de OPquote:Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Maisnon het volgende:
Dit is een hele duidelijke uitleg en goeie link om door te nemen.
http://theenergycollectiv(...)accurate-explanation
Het verteld hoe die kerncentrale werkt, hoe energie op wordt gewekt, wat de beveiliging systemen in geval van een ramp zijn, wat er nu gebeurd is en wat er nu zal kunnen gebeuren.
Onzin bericht, ze spreken daar over 6 meltdown's? De reactoren die nu in onderhoud zijn gaan ook mee doen? Dit zijn de onzin berichten waar we niks aan hebben.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef THEFXR het volgende:
http://www.prisonplanet.c(...)ty-will-explode.html
Paniekzaai blog die de feiten verdraait om zo nog meer paniek te zaaien. Totaal niet serieus te nemen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:53 schreef THEFXR het volgende:
http://www.prisonplanet.c(...)ty-will-explode.html
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)quote:Op maandag 14 maart 2011 22:51 schreef Rikketik het volgende:
[..]
...en daarom houden zij bewust informatie achter en 'downplayen' ze de urgentie van deze situatie?
Oké, duidelijk.
indd..quote:Op maandag 14 maart 2011 22:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik lees in jouw bron dat er dus per uur 3130 MSc vrij is gekomen, en dat was nog voordat die reactoren dus compleet bloot lagen.
Nou heb ik van eerder begrepen dat Tsjernobyl boven de 6000 zat en mensen met een maand dood waren. Deze hoeveelheid moet dus ook flinke gevolgen hebben voor de aanwezigen. En dan is er nog niet eens duidelijk hoeveel MSc er na de 2e blootlegging van die reactoren is geweest.
Betrouwbare bron?quote:Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
BREAKING NEWS @ Kyodo: Partial defect found in No. 2's reactor container: Edano (6:58)
de ochtend breekt aan daar en daar gaan we weerquote:Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
BREAKING NEWS @ Kyodo: Partial defect found in No. 2's reactor container: Edano (6:58)
ja tuurlijk, dit is gewoon cherrypicking van jou. hij gebruikt seatlle news en de BBC als bronnen!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Paniekzaai blog die de feiten verdraait om zo nog meer paniek te zaaien. Totaal niet serieus te nemen.
.
Lees liever de link van mainsnon, daar staat echt een mooie uitleg over de situatie.
Oh oh!quote:Op maandag 14 maart 2011 23:04 schreef starsailor het volgende:
Het kwam op mij over alsof je hun integriteit in twijfel trok enkel omdat hun mening over deze situatie overeen komt met hun veronderstelde mening over kernenergie. Maar dan was ik te snel met mijn eigen conclusies. My bad!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)
Het valt me alleen op dat ze zeggen dat ze niet precies weten hoe de situatie in Japan is, maar het toch altijd nog vrij positief inzien.
Niets meer en niets minder.
NEWS ADVISORY: No sharp rise seen in radiation from No. 2 reactor: Edanoquote:
kijk even naar de berichten van vrijdag en zaterdag en vergelijk die met wat je nu weet, dan zie je gelijk, dat ze alles bij elkaar logen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:57 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Of ze informatie achter houden weet ik niet, dat zeg ik ook nergens. (weet jij het?)
Het valt me alleen op dat ze zeggen dat ze niet precies weten hoe de situatie in Japan is, maar het toch altijd nog vrij positief inzien.
Niets meer en niets minder.
een pet expert !quote:Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef IntensiveGary het volgende:
nieuwsuur nu bezig... expert uit Petten weer aan 't woord.
Geen enkel probleem hoorquote:Op maandag 14 maart 2011 23:07 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Het kwam op mij over alsof je hun integriteit in twijfel trok enkel omdat hun mening over deze situatie overeen komt met hun veronderstelde mening over kernenergie. Maar dan was ik te snel met mijn eigen conclusies. My bad!
quote:'Fukushima wordt geen nieuw Tsjernobyl'
De problemen bij de Japanse kerncentrale Fukushima 1 draaien hoogstwaarschijnlijk niet uit op een tweede Tsjernobyl. Dat heeft de chef van VN-atoomwaakhond IAEA, de Japanner Yukiya Amano, maandag gezegd. Tsjernobyl werd in 1986 getroffen door een zware nucleaire ramp en is 25 jaar later nog altijd onbewoonbaar.
Volgens Amano zijn er een paar grote verschillen tussen Fukushima nu en Tsjernobyl destijds. Zo zijn de veiligheidsmaatregelen in Japan beter dan die in de Sovjet-Unie. Ook zijn de reactorvaten in Fukushima zelfs na twee explosies nog intact. Bovendien hebben de Japanse autoriteiten de reactoren stilgelegd, waardoor er geen kettingreactie kan plaatsvinden, aldus de IAEA-chef.
Gezien alles wat er reeds misgegaan is met de veiligheidsvoorzieningen, vind ik deze passage tamelijk optimistisch:quote:Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Maisnon het volgende:
Dit is een hele duidelijke uitleg en goeie link om door te nemen.
http://theenergycollectiv(...)accurate-explanation
Het verteld hoe die kerncentrale werkt, hoe energie op wordt gewekt, wat de beveiliging systemen in geval van een ramp zijn, wat er nu gebeurd is en wat er nu zal kunnen gebeuren.
Hij gaat ervan uit dat beide maatregelen altijd mogelijk zijn.quote:The plant came close to a core meltdown. Here is the worst-case scenario that was avoided: If the seawater could not have been used for treatment, the operators would have continued to vent the water steam to avoid pressure buildup. The third containment would then have been completely sealed to allow the core meltdown to happen without releasing radioactive material.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |