dat duurt nog wel ffquote:Op maandag 14 maart 2011 21:57 schreef ouderejongere het volgende:
Wat gaan ze nou doen als het zeewater op is?
Dan gaan de flessen Sake open.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:57 schreef ouderejongere het volgende:
Wat gaan ze nou doen als het zeewater op is?
dat klopt,maar er zitten hier mensen die nog geloven dat het een stoomexplosie was en dat de core nog intact is. terwijl je de beelden ziet van die explosie, daar zat geen wit in,maar wel bruin.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef frenkck het volgende:
[..]
Een geigerteller is geen exotisch apparaat, genoeg mensen die kunnen meten. Als er iets echt goed mis is, komt dat snel genoeg boven water.
Ik dacht even een beetje luchtigheid tussen al die ellende door.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:58 schreef Asschen_sukar het volgende:
En ik dacht dat het net al een baggertopic was
Zoals bijvoorbeeld de USS Ronald Reagan, waarvan de bemanning binnen 1 uur blootgesteld stonden aan de straling die ze normaal in een maand ontvangen. En die carriers varen trouwens zelf ook op een kleine kernreactor.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:55 schreef frenkck het volgende:
Een geigerteller is geen exotisch apparaat, genoeg mensen die kunnen meten. Als er iets echt goed mis is, komt dat snel genoeg boven water.
Had ik ook al aan gedacht maar kon me nog net inhouden.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:59 schreef Rikketik het volgende:
Ben je net van Salvad0R af, wordt er weer een nieuw blik debielen open getrokken. Jézus.
Ja, die gast spoort ook niet helemaal inderdaad. Is ie nu alweer gebanned?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:59 schreef Rikketik het volgende:
Ben je net van Salvad0R af, wordt er weer een nieuw blik debielen open getrokken. Jézus.
indd. jammer ..quote:Op maandag 14 maart 2011 21:59 schreef Rikketik het volgende:
refrein : de dominee van Urk - - enzovoortquote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef Temlin het volgende:
[.Jij woont zeker op Urk.]
Nee en is dat relevant?
Dat zei ik al, en dan ligt de USSRR zo ver uit de kust dat ze helemaal geen last hadden van de tsunami. Bij een tsunami kan je beter op volle zee zijn dan op land of aan de kust.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld de USS Ronald Reagan, waarvan de bemanning binnen 1 uur blootgesteld stonden aan de straling die ze normaal in een maand ontvangen. En die carriers varen trouwens zelf ook op een kleine kernreactor.
hmm, ik snap het niet maar goed.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:01 schreef quirigua het volgende:
[..]
refrein : de dominee van Urk - - enzovoort
De bemanningsleden van de USS Ronald Reagan die aan straling bloot gestaan hebben, hebben deze opgelopen tijdens een reddingsoperatie met een helikopter boven Japan en dus niet aan boord van het vliegdekschip zelf.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld de USS Ronald Reagan, waarvan de bemanning binnen 1 uur blootgesteld stonden aan de straling die ze normaal in een maand ontvangen. En die carriers varen trouwens zelf ook op een kleine kernreactor.
Het was een waterstofexplosie.. Waterstofgas dat vrijkomt bij de koeling van de splijtstof verzamelde in een bijgebouw en reageerde explosief met zuurstof tot water.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat klopt,maar er zitten hier mensen die nog geloven dat het een stoomexplosie was en dat de core nog intact is. terwijl je de beelden ziet van die explosie, daar zat geen wit in,maar wel bruin.
Dat was al een tijdje bekend toch?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:01 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
indd. jammer ..
i.i.g. post ik net nog een artikel van kyodonews , waarin ook word gezegd dat er toch wel degelijk gedeeltelijk "meltdown "heeft plaatsgevonden reactors have partially melted.
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/77870.html
voorde laatste keer dan :quote:
okaj , ja ik weet niet precies wat hier allemaal bekend is , maar het artikel meld ook dingen over hoe ver / hoe vaak en hoe lang ze dus gedeeltelijk "droog"hebben gestaan ... i.i.g. is het 1 van de weinige artikels nu die redelijk uptodate is en redelijk wat info geeft ( had je em ook gelezen ?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:04 schreef Rp2009 het volgende:
[..]
Dat was al een tijdje bekend toch?
Dacht gelezen te hebben dat in 3 centrales een partial meltdown was geweest.
(voor de mensen onder de alu hoedjes: partial meltdown zegt helemaal niks, met genoeg koeling is er niks aan de hand)
De mensen daar schijnen nogal moeite te hebben met de komst van een windmolenpark. Ik woon midden tussen de windmolens en vind het prima. Mooi toch? Al die gratis energie, geen rook, geen stank, geen gevaarlijke straling, gewoon een windmolen met draaiende wieken.... half Nederland is er vroeger mee drooggelegd en nu genereren ze de stroom om je PC mee te voeden.quote:
deletedquote:Op maandag 14 maart 2011 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het was een waterstofexplosie.. Waterstofgas dat vrijkomt bij de koeling van de splijtstof verzamelde in een bijgebouw en reageerde explosief met zuurstof tot water.
Reken maar dat er genoeg kerngeleerden flink aan het opletten zijn op dit moment. Kernexplosies in bewoonde gebieden hou je niet verborgen als regering.
Is een waterstofexplosie bruin van kleur?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het was een waterstofexplosie.. Waterstofgas dat vrijkomt bij de koeling van de splijtstof verzamelde in een bijgebouw en reageerde explosief met zuurstof tot water.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |