Je hals zit niet helemaal recht vastgeschroefdquote:
Kekke fretless van Ebay!quote:Op maandag 28 maart 2011 08:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je hals zit niet helemaal recht vastgeschroefd
quote:
Ja, ik ben er ook wel blij meequote:Op maandag 28 maart 2011 13:47 schreef stephanbass het volgende:
Best mooi kleurtje!![]()
Ik heb ooit mijn body wit gelakt gehad.. ook meteen de laatste keer geweest..
Dat doet me dan weer aan Stryper denkenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:59 schreef stephanbass het volgende:
Zo val je wel goed op bij een optreden, zwarte kleding en dan deze gele bas ervoor zie je zelfs nog in het donker!
To Hell with the Devil!!!quote:Op maandag 28 maart 2011 15:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat doet me dan weer aan Stryper denken.
[ afbeelding ]
Dat was de aim inderdaadquote:Op maandag 28 maart 2011 14:59 schreef stephanbass het volgende:
Zo val je wel goed op bij een optreden, zwarte kleding en dan deze gele bas ervoor zie je zelfs nog in het donker!
Vet, ik heb Squarepusher wel eens gehoord, maar nooit gerealiseerd dat die bass geen synthesizer is.quote:
Veel plezier dan bij deze, kei leuk om te doen namelijkquote:Op maandag 25 april 2011 22:52 schreef Hunterish het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit aan een gitaar "gesleuteld"
Dat geloof ik bestquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
Veel plezier dan bij deze, kei leuk om te doen namelijk
Had jij em nou zwart of chrome? Want ik ben nog aan het twijfelen wat ik precies met mijn bas wil. Hij is blauw en ik zat te denken om de rest zwart te maken. Brug, slagplaat, control panel en mechanieken in het zwart.quote:
Die van mij is chrome en zit verstopt onder een coverquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:42 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Had jij em nou zwart of chrome? Want ik ben nog aan het twijfelen wat ik precies met mijn bas wil. Hij is blauw en ik zat te denken om de rest zwart te maken. Brug, slagplaat, control panel en mechanieken in het zwart.
Dat wil niet zeggen dat het niet past. Meet de ruimte op je bas en bekijk hoe groot de elementen zijn op de EMG-site.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:14 schreef Hunterish het volgende:
Dit haal ik net van een forum:
Deze pickups (Trouwens alle Fender replacements) zijn gemaakt naar de specificaties van Fender (dus niet Squire!...) Alles is aan te passen, maar houd er rekening mee dat de nodige aanpassingen aan de routings in de body nodig zijn... Bij Squire zijn beide elementen even groot, bij Fender niet, het brugelement is langer...
Say whut :/
Bij de Karwei, maar dat zijn volgens mij geen houtschroeven.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:58 schreef Hunterish het volgende:
Weten jullie waar ik zwarte schroeven kan vinden? Ik heb schroeven nodig voor mijn slagplaat maar ik kan ze nergens vinden.Vox Humana heeft ze wel. 24 voor ¤7.50
Past de batterij niet gewoon in de cavity? Je vervangt hem toch niet elke week!quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:22 schreef Hunterish het volgende:
Kennen jullie een adresje omgeving Amsterdam waar ik een batterijgat kan laten frezen?
Dat weet ik dus nog niet zo zeker. Als ik zo kijk dan heb ik mijn twijfels of het wel gaat passenquote:Op zondag 1 mei 2011 13:13 schreef KaMo het volgende:
[..]
Past de batterij niet gewoon in de cavity? Je vervangt hem toch niet elke week!
Jij had toch een bas laten bouwen bij ene Peter? Waar was dat ergens en kan hij denk je een batterij cavity fixen?quote:Op zondag 1 mei 2011 13:13 schreef KaMo het volgende:
[..]
Past de batterij niet gewoon in de cavity? Je vervangt hem toch niet elke week!
Peter is gaaf!quote:Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Jij had toch een bas laten bouwen bij ene Peter? Waar was dat ergens en kan hij denk je een batterij cavity fixen?
Peter de Boer uit Gouda. Die besteed zijn freeswerk uit aan Sander de Gierquote:Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef Hunterish het volgende:
[..]
Jij had toch een bas laten bouwen bij ene Peter? Waar was dat ergens en kan hij denk je een batterij cavity fixen?
Ga ik onthouden voor als het niet past in mijn control cavityquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
Peter de Boer uit Gouda. Die besteed zijn freeswerk uit aan Sander de Gier![]()
http://www.degierguitars.com/
quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:31 schreef KaMo het volgende:
Wordt mooi! Dat zie je zo!
Ben aan het oefenen op slap licks, best leuk nu het aan het lukken is!
Veel succes. Is het onvriendelijk om te zeggen:quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:56 schreef ariehaan het volgende:
Mijn buurjongen is drummer en zijn band zoekt dringend een bassist!!
Omgeving Rotterdam.
Brutal Death Metal.
5 snarige bass vereist.
De CD zal in juni gratis te downloaden zijn op de site.
http://www.twisteroftruth.com
[ afbeelding ]
Thanks. Dat was mijn plan ja. Ik kan alleen de cosmo black gotoh 201 vinden..quote:Op zondag 8 mei 2011 15:32 schreef J0ttem het volgende:
Nice, ik denk dat een zwarte brug die bas zeker niet zou misstaan(en eventueel zwarte tuners
)
Dat idee had ik ook. Heb toen een tweedehandse gekocht die vakkundig door mijn vader ontfret is. Was wel ff wennen, maar ging best goed. Beter dan ik verwacht had. Ik heb nog wel fretlijnen om te spieken, maar die heb ik amper nodig.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:00 schreef tjoptjop het volgende:
Heeft er iemand ervaring met fretless bassen? Ik zit er aan te denken zo'n Harley Benton (thomann) acoustische bass te kopen en zag dat ze ook en fretloze hebben. Zou wel een mooie opstap zijn richting contrabas
Yamaha maakt erg goede basjes.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:11 schreef acidd91 het volgende:
Vraagje. Ik zit er over te denken om mijn eerste basgitaar aan te schaffen, ik kan een tweedehandse Yamaha RBX300 krijgen voor 100 euro, is het wat?
Nog nooit bespeeld, sorryquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:09 schreef brother52 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe die line 6 lowdown versterkertjes zijn?
Maar je kunt me vast wel vertellen wat een leuk alternatief is in het goedkope segmentquote:
Probeer eens tweedehands naar een kleine Ashdown of Harkte te zoeken. Ook met Peavey zit je sowieso wel goed.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar je kunt me vast wel vertellen wat een leuk alternatief is in het goedkope segment![]()
Qua bas zit ik trouwens te denken aan één van deze 3.
Ibanez
Squier
Yamaha
Nieuw zijn die ook niet zo heel erg duur.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:39 schreef KaMo het volgende:
[..]
Probeer eens tweedehands naar een kleine Ashdown of Harkte te zoeken. Ook met Peavey zit je sowieso wel goed.
Veel meer keuze heb ik ook nietquote:En alle drie de basjes kan je prima op beginnen
Ik was niet zo onder de indruk van die Squier toen ik hem testte met een gitaristenmeetingquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar je kunt me vast wel vertellen wat een leuk alternatief is in het goedkope segment![]()
Qua bas zit ik trouwens te denken aan één van deze 3.
Ibanez
Squier
Yamaha
En wat komt er aan die knoppen en dat batterijding te hangen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:56 schreef Hoihoihoihoi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Besteld.
Dus binnenkort zelf een batterijgat frezen
Die verkopen ze niet in de winkels waar ik zaterdag ga kijken. Ze staan ten minste niet op de sites.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik was niet zo onder de indruk van die Squier toen ik hem testte met een gitaristenmeeting.
Waarom geen Dean trouwens?.
Thomann, Musik Produktiv en Musicstore hebben ze niet eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:51 schreef The_Dean het volgende:
Er zijn weinig zaken naast de Feedback waar Deans in de winkel hangen.
Wel een voordeel. Maakt mijn V net weer een beetje uniekerquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Thomann, Musik Produktiv en Musicstore hebben ze niet eens.
Nou ja, Dean hebben ze wel maar geen linkshandige bassen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wel een voordeel. Maakt mijn V net weer een beetje unieker
Die is helaas net wat boven budget.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef The_Dean het volgende:
Marktplaats in de gaten houden, daar heeft Witchfynder zijne ook gekocht geloof ik.
En wat een ding is dat
Yep, gelukkig wel.quote:
Haha, dat is ook weer waarquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Yep, gelukkig wel.
Anders had mijn huis al helemaal vol gestaan met gitaren.
Ik heb de mijne nieuw gekocht voor 349,- bij Feedbackquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:29 schreef The_Dean het volgende:
Marktplaats in de gaten houden, daar heeft Witchfynder zijne ook gekocht geloof ik.
En wat een ding is dat
Apeldoorn?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb de mijne nieuw gekocht voor 349,- bij Feedback.
Edit: Negeer deze post, haalde even de twee zaken in Deventer door elkaar. Meibergen is juist wel de ok zaak.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die verkopen ze niet in de winkels waar ik zaterdag ga kijken. Ze staan ten minste niet op de sites.
Misschien dat Meibergen in Deventer er eentje heeft staan want die site is niet echt geweldig.
Vlakbij het bos en een woonwijk en een motorclubquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef The_Dean het volgende:
Waar in Apeldoorn zit hij? Vlakbij de Kentucky?
Andere kant van de stadquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef The_Dean het volgende:
Waar in Apeldoorn zit hij? Vlakbij de Kentucky?
Ik wilde net zeggen, Meibergen zit juist op een industrieterreintje en ik ben daar wel eens binnen geweest. Volgens mij is die winkel best wel goed. Er lopen ten minste mensen rond die met je meedenkenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:53 schreef kipknots het volgende:
[..]
Edit: Negeer deze post, haalde even de twee zaken in Deventer door elkaar. Meibergen is juist wel de ok zaak.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En wat komt er aan die knoppen en dat batterijding te hangen?.
Goede vraag.. Standaard fabriekssnaren zitten nogsteeds op mijn T-Bird. Dat is zo langzamerhand al 2 jaarquote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:56 schreef Hoihoihoihoi het volgende:
Welke snaren gebruiken jullie eigenlijk? En welke hebben jullie gebruikt.
Ernie Ball Hybrid Slinky's, ongeveer elke half jaar vervangen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:56 schreef Hoihoihoihoi het volgende:
Welke snaren gebruiken jullie eigenlijk? En welke hebben jullie gebruikt.
Toen ik bezig was vandaagquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:36 schreef Hoihoihoihoi het volgende:
Spulletjes net binnengekregen en gelijk eropBatterijgat ga ik dinsdag frezen
[ afbeelding ]
Hell yeah!!!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:34 schreef VisserHenk het volgende:
[..]
Toen ik bezig was vandaag![]()
[ afbeelding ]
Hij is af![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanksquote:
Vetquote:Op zondag 19 juni 2011 21:47 schreef brother52 het volgende:
Oh ja, ik mag me hier nu ook officieel melden.
Vorige week een Yamaha RBX270L en een Line6 Lowdown 15 gekocht.
Ok. Wat voor stijl ga je spelen?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:53 schreef brother52 het volgende:
Nee, heb ik voor gitaar ook niet gedaan en dit is gewoon voor erbij.
En daarna Living Colour.quote:
The Trooperquote:
Daarna blijven er weinig uitdagingen over.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En dan vloeiend over in Protest The Hero.
Nou ja, Conorach ofzoquote:Op maandag 20 juni 2011 13:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daarna blijven er weinig uitdagingen over.
Nee, dat gaat niet lukken. Dan kan ik mijn gear net zo goed meteen op marktplaats zetten.quote:
De soundclips die ik heb gehoord en de reviews zijn veelbelovend iig. En nog een vrij nette prijs ook.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:12 schreef Witchfynder het volgende:
Ik niet. Wel op die andere Marshall met die yellowface en enorm grote volumeknop. Die schopte kont iig, dus wellicht deze ook.
Hoeveel dan? Krijg je hier al zo'n lekkere midrange crunch uit?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De soundclips die ik heb gehoord en de reviews zijn veelbelovend iig. En nog een vrij nette prijs ook.
Staat in Den Haag voor 499 nieuw, inclusief 410 cab.. En hoe beschrijf ik het geluid? Ben ik niet zo goed in, vind m gewoon lekkerquote:Op zondag 10 juli 2011 12:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoeveel dan? Krijg je hier al zo'n lekkere midrange crunch uit?
aha een touwtjesloos systeemquote:Op zondag 10 juli 2011 18:35 schreef Witchfynder het volgende:
Net mijn Line 6 G30 uitgeprobeerd in de oefenruimte. Groot succes!.
Zeker! Dat wordt lekker rennen op Roadgrillquote:Op zondag 10 juli 2011 18:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
aha een touwtjesloos systeem![]()
Wel lekker als je meer bewegingsvrijheid hebt
Ik dacht al, die naam komt me bekend voorquote:Op maandag 11 juli 2011 01:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeker! Dat wordt lekker rennen op Roadgrill.
Klinkt eerlijk gezegd ook als gepriegel en hoor er geen funk in.quote:Op zondag 17 juli 2011 01:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
http://www.esnips.com/doc(...)2011-bassloop-funcky
Net wat gepriegeld op de bass is het loopje wat als basis voor een funknummer?
Deze knort zo lekker, plus die 'solo'.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:46 schreef kipknots het volgende:
Wat vinden jullie de leukste baslijntjes om te spelen? Ben nu Badge van Cream aan het oefenen en dat is nu al wel m'n favoriet geworden. Heerlijke feel heeft die.
Ik speel nu thuis op de meest crap gitaarversterker die ik ken. Met basgitaar klinkt het nog wel enigszins okayquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:34 schreef DeBassist het volgende:
zou het kwaad kunnen om zelf mijn basgitaar af te stellen?![]()
het klinkt gewoon zo bagger allemaal qua klank.![]()
de E snaar klappert al in een D en de behringer ultrabass BT108 maakt alles ook niet bepaald beter.
waardeloze versterker
is het een vulcanoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik speel nu thuis op de meest crap gitaarversterker die ik ken. Met basgitaar klinkt het nog wel enigszins okay
Skytronic. Mijn basversterker is een Behringer, maar geloof een van de weinigen die wel goed isquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:40 schreef DeBassist het volgende:
[..]
is het een vulcano? mijn basgitaar klinkt meer als een scheetkussen
ach prijs/kwaliteit verhouding, hij kost momenteel 57euro dacht ikquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Skytronic. Mijn basversterker is een Behringer, maar geloof een van de weinigen die wel goed is
Kzie dat ze op sommige plekken die Skytronics voor 30 euro verkopenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:52 schreef DeBassist het volgende:
[..]
ach prijs/kwaliteit verhouding, hij kost momenteel 57euro dacht ik
daar zit waarschijnlijk het verschil in , en dan eerst nog een studie betalen , ik gooi m echt nog eens uit het raamquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kzie dat ze op sommige plekken die Skytronics voor 30 euro verkopen.. Die Behringer van mij moet nieuw nog 170 opbrengen.
Bij mij komt het wel als er een vaste baan is. Voorlopig is dit spul goed zat.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:29 schreef DeBassist het volgende:
dat wordt dan maar ouderwets sparen
Mijne lenen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:50 schreef DeBassist het volgende:
ik zie me volgend jaar maart al in paradiso aankomen met een behringer combo van 30 euro
ja is goedquote:
Hoop jequote:
Laat, maar: The New, eerste nummer wat ik geleerd hebquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:06 schreef On het volgende:
Nog één nummer en dan kan ik heel Turn On The Bright Lights van Interpol achter elkaar spelen. Alleen 'the New' nog.
De verwarringquote:
Ik speel bijna alleen maar over headset thuis, via de computerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:22 schreef Sjoegerd het volgende:
Goede vraag, zo bekend ben ik niet met het spul. Heb op nog maar weinig versterkers en bassen gespeeld. En via koptelefoon eigenlijk nooit.
Een LC combo had daar veel mooier gestaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:23 schreef KaMo het volgende:
Nee sorry, maar ik wel een nieuwe amp:
[ afbeelding ]
Gaat eigenlijk veel te hand voor op mijn studentenkamer
Haha, deze is ook gaaf hoorquote:Op woensdag 14 september 2011 15:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een LC combo had daar veel mooier gestaan.
Of je zet een LC combo aan de andere kant van het bed. Heb je daar ook een nachtkastje
Dat geloof ik meteenquote:
Neequote:Op dinsdag 27 september 2011 10:31 schreef Rechterbal het volgende:
Poeh, al lang niet meer geweest. Hebben jullie me gemist?
Voor zover ik weet worden die Triumphs niet meer gemaakt, dus zul je waarschijnlijk op Marktplaats of Ebay moeten kijken. Gibson heeft geloof ik nog wel andere Les Paul Bass modellen, maar daar weet ik verder weinig van afquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:55 schreef 73 het volgende:
Weet iemand waar ik een Les Paul Triumph basgitaar kan vinden? Ik zoek er een zoals in deze video:
Introquote:Op zondag 10 juli 2011 22:18 schreef Drommeldaris het volgende:
Overigens voor de bass fanboys. Zelf speel ik geen baas maar vind dit toch wel een gruwlijke basssolo
Hoe gaat dat inmiddels? Ik denk dat ik de baslijnen van TOTBL de beste vind die ik ooit heb gehoord.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:06 schreef On het volgende:
Nog één nummer en dan kan ik heel Turn On The Bright Lights van Interpol achter elkaar spelen. Alleen 'the New' nog.
Ampeg BA 110? Bij de volgende pay-day ga ik de BA 108 halenquote:Op woensdag 14 september 2011 15:23 schreef KaMo het volgende:
Nee sorry, maar ik wel een nieuwe amp:
[ afbeelding ]
Gaat eigenlijk veel te hand voor op mijn studentenkamer
BA 115quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:39 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Ampeg BA 110? Bij de volgende pay-day ga ik de BA 108 halenZit er overigens veel verschil tussen deze twee manieren van opnemen?
Bass > Interface
Bass > Versterker Line-Out > Interface
Nouja, ik neem momenteel op door mijn bas direct in mijn M-Audio Fast Track USB te pluggen. Maar omdat ik toch een versterker wil om af en toe vol gas mee te spelen, vroeg ik me af of ik dan misschien beter via de Line-Out op kan nemen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
BA 115
En dat licht eraan, welke amp/interface je gebruikt. In principe maakt het wel verschil uit!
Een vrouw!quote:Op zondag 19 februari 2012 11:59 schreef Satijn het volgende:
Hier meld zich een bassiste!![]()
![]()
Zij hier meer vrouwen die basgitaar spelen?
Ik speel nu zo'n 6 jaar met liefde op een Yamaha BB404! Via een Behringer BXL1800Aquote:Op zondag 19 februari 2012 12:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een vrouw!![]()
.
Welkom! Wat speel je? Waar speel je in? Wat is je gear?.
Een andere vrouw!quote:Op zondag 19 februari 2012 11:59 schreef Satijn het volgende:
Hier meld zich een bassiste!![]()
![]()
Zij hier meer vrouwen die basgitaar spelen?
same herequote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik moet meer gaan bassen, ding hangt stof te vergaren
Ik ben best actief bezig hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Daar heb ik er ook een paar van hangenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Hier ookquote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Wauw, jij bast én je speelt Skyrim!quote:
Nice! Leuk dingquote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef Satijn het volgende:
[..]
Ik speel nu zo'n 6 jaar met liefde op een Yamaha BB404! Via een Behringer BXL1800A
Houdt de Yamaha het goed uit? Heb zelf nu anderhalf jaar de 414. M'n eerste bas, bevalt me nog steeds prima.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef Satijn het volgende:
[..]
Ik speel nu zo'n 6 jaar met liefde op een Yamaha BB404! Via een Behringer BXL1800A
Echte linkshandigen spelen gewoon rechtshandigquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Partingglass het volgende:
Hoppa. echte mensen spelen (linkshandig) basgitaar
Nee!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Echte linkshandigen spelen gewoon rechtshandig
Dan ben je dus niet echt linkshandigquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Echte linkshandigen spelen gewoon rechtshandig
Met drummer die een bluesrock bandje wil starten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:34 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor jamsessie? Toch geen blues he?.
Hij doet t nog prima! Nog steeds een goed geluid.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:28 schreef kipknots het volgende:
[..]
Houdt de Yamaha het goed uit? Heb zelf nu anderhalf jaar de 414. M'n eerste bas, bevalt me nog steeds prima.
Kan met rechts anders geen woord op papier krijgen. Knippen is ook matig met rechts. Verder veel dingen gewoon met rechts aanpakken omdat apparatuur er vaak op gemaakt is om rechtshandig te bedienen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:59 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dan ben je dus niet echt linkshandig
Het was handiger geweest als ik het rechts had door gezet. maar voelde zo ontzettend tegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan met rechts anders geen woord op papier krijgen. Knippen is ook matig met rechts. Verder veel dingen gewoon met rechts aanpakken omdat apparatuur er vaak op gemaakt is om rechtshandig te bedienen.
Voor mij voelde het linkshandig dan weer niet natuurlijk aanquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:44 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Het was handiger geweest als ik het rechts had door gezet. maar voelde zo ontzettend tegen natuurlijk.
Ik kwam er pas na 20 minuten achter toen ik de eerste keer een bas van een vriend vast had waarom iedereen moest lachen ik had hem onbewust op de kop vast gepakt. En dat terwijl ik toen bewust nog nooit iemand linkshandig had zien spelen.
Ja dan heb je een onbetaalbare T-Birdquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Partingglass het volgende:
jawel.
staat volgens mij nu een '67 non reversed op ebay. Maar goed nagenoeg niet idd.
maar van mijn collectie is het merendeel ook rechtshandig.
Ja echt die is ziekelijk duur.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja dan heb je een onbetaalbare T-Bird.. Ik heb gewoon de goedkope Epiphone
En anders zelf makenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja dan heb je een onbetaalbare T-Bird.. Ik heb gewoon de goedkope Epiphone
Ik ben iig dol op allerlei vage effecten.. Heb alleen nooit inspiratie om te spelen. Heb soms wel dingen in mijn hoofd maar krijg t niet uit de bas zeg maarquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:42 schreef Partingglass het volgende:
nope helaas. Veel gitaareffect gaan best goed op bas alleen halen ze vaak het laag uit je geluid. Of bij sommige effecten werkt het niet op de lage tonen
Heb zelf niet zoveel, maar met een overdrive kan ik nog wel wat bruikbaarsquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:46 schreef Partingglass het volgende:
ik leid aan verzamelwoede (goh) en heb ook b est een rij effecten gehad. Maar lukte mij nooit om er echt iets bruikbaar uit te krijgen voor bas. NU ben ik niet heel muzikaal ezo dus zalhet daar wrss aan liggen.
Ga morgen maar weer beetje klooien met mijn Boss ODB-3 en mijn Bass Big Muffquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:48 schreef Partingglass het volgende:
dat zeker. Dano fabtone en dano daddy-o. love them
Dat klopt!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Partingglass het volgende:
Hoppa. echte mensen spelen (linkshandig) basgitaar
Jawel, van Tokai.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
En daarnaast.. Volgens mij zijn er geen linkshandige Thunderbirds
Ik voel me nu net zo'n manwijfquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wauw, jij bast én je speelt Skyrim!![]()
.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:49 schreef The_Dean het volgende:
Ik mag me hier vanaf morgen ook melden
Nooit een optreden gehad, maar ik zou gewoon met de band een nummertje ofzo spelen. En zorgen voor warme handenquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Doen jullie een 'warming-up' voor een optreden? Hoe doen jullie dat dan?
Beetje pielen gewoon voordat ik opmoet, of tijdens de soundcheck. Niet nodig, wel leuk!quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
En zorg voor warme kleding en handschoenen* ( * niet om mee te spelen maar om warm te blijven)quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Heel snel toonladders heen en weer raggen. En onwijs Metal zijn. Meer heb ik niet nodigquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Moet lekker ronken en dreunen.. Misschien iets als Lemmy maar met meer bas er inquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor basgeluid prefereren jullie? Ik ga voor de full blown Geddy Lee. Mijn geluid bestaat uit vooral veel mid en a la Geddy push ik de 1K frequentie op mijn preamp. Ik noem het mijn zaaggeluid.
Krijg complimenten van geluidsmannen omdat het lekker punchy is.
Lemmyquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet lekker ronken en dreunen.. Misschien iets als Lemmy maar met meer bas er in
Jaquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Past jouw ideale bas/gitaar/orge/drum/whatever-geluid wel bij de rest??
Laag en hoog, en dan weinig mids. Die mids komen van de gitarist welquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor basgeluid prefereren jullie? Ik ga voor de full blown Geddy Lee. Mijn geluid bestaat uit vooral veel mid en a la Geddy push ik de 1K frequentie op mijn preamp. Ik noem het mijn zaaggeluid.
Krijg complimenten van geluidsmannen omdat het lekker punchy is.
De Peter Gunn Theme was m'n eerste.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef The_Dean het volgende:
Wat zijn nou leuke basloopjes voor de ultieme noob?
Bro Hymn, Seven Nation Army natuurlijk, maar verder?
Door jou, of door het basmeisje?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:59 schreef The_Dean het volgende:
Zo, de eerste basslines denderden al door de kamer
Mooi! Is dat ook weer opgelostquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:11 schreef The_Dean het volgende:
Door mij
Vriendin heeft het even te druk met haar kersverse mod-schap in KLB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |