Ampeg BA 110? Bij de volgende pay-day ga ik de BA 108 halenquote:Op woensdag 14 september 2011 15:23 schreef KaMo het volgende:
Nee sorry, maar ik wel een nieuwe amp:
[ afbeelding ]
Gaat eigenlijk veel te hand voor op mijn studentenkamer
BA 115quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:39 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Ampeg BA 110? Bij de volgende pay-day ga ik de BA 108 halenZit er overigens veel verschil tussen deze twee manieren van opnemen?
Bass > Interface
Bass > Versterker Line-Out > Interface
Nouja, ik neem momenteel op door mijn bas direct in mijn M-Audio Fast Track USB te pluggen. Maar omdat ik toch een versterker wil om af en toe vol gas mee te spelen, vroeg ik me af of ik dan misschien beter via de Line-Out op kan nemen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
BA 115
En dat licht eraan, welke amp/interface je gebruikt. In principe maakt het wel verschil uit!
Een vrouw!quote:Op zondag 19 februari 2012 11:59 schreef Satijn het volgende:
Hier meld zich een bassiste!![]()
![]()
Zij hier meer vrouwen die basgitaar spelen?
Ik speel nu zo'n 6 jaar met liefde op een Yamaha BB404! Via een Behringer BXL1800Aquote:Op zondag 19 februari 2012 12:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een vrouw!![]()
.
Welkom! Wat speel je? Waar speel je in? Wat is je gear?.
Een andere vrouw!quote:Op zondag 19 februari 2012 11:59 schreef Satijn het volgende:
Hier meld zich een bassiste!![]()
![]()
Zij hier meer vrouwen die basgitaar spelen?
same herequote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik moet meer gaan bassen, ding hangt stof te vergaren
Ik ben best actief bezig hoorquote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Daar heb ik er ook een paar van hangenquote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Hier ookquote:Op zondag 19 februari 2012 18:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Wauw, jij bast én je speelt Skyrim!quote:
Nice! Leuk dingquote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef Satijn het volgende:
[..]
Ik speel nu zo'n 6 jaar met liefde op een Yamaha BB404! Via een Behringer BXL1800A
Houdt de Yamaha het goed uit? Heb zelf nu anderhalf jaar de 414. M'n eerste bas, bevalt me nog steeds prima.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:29 schreef Satijn het volgende:
[..]
Ik speel nu zo'n 6 jaar met liefde op een Yamaha BB404! Via een Behringer BXL1800A
Echte linkshandigen spelen gewoon rechtshandigquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Partingglass het volgende:
Hoppa. echte mensen spelen (linkshandig) basgitaar
Nee!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Echte linkshandigen spelen gewoon rechtshandig
Dan ben je dus niet echt linkshandigquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Echte linkshandigen spelen gewoon rechtshandig
Met drummer die een bluesrock bandje wil starten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:34 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor jamsessie? Toch geen blues he?.
Hij doet t nog prima! Nog steeds een goed geluid.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:28 schreef kipknots het volgende:
[..]
Houdt de Yamaha het goed uit? Heb zelf nu anderhalf jaar de 414. M'n eerste bas, bevalt me nog steeds prima.
Kan met rechts anders geen woord op papier krijgen. Knippen is ook matig met rechts. Verder veel dingen gewoon met rechts aanpakken omdat apparatuur er vaak op gemaakt is om rechtshandig te bedienen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:59 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dan ben je dus niet echt linkshandig
Het was handiger geweest als ik het rechts had door gezet. maar voelde zo ontzettend tegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan met rechts anders geen woord op papier krijgen. Knippen is ook matig met rechts. Verder veel dingen gewoon met rechts aanpakken omdat apparatuur er vaak op gemaakt is om rechtshandig te bedienen.
Voor mij voelde het linkshandig dan weer niet natuurlijk aanquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:44 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Het was handiger geweest als ik het rechts had door gezet. maar voelde zo ontzettend tegen natuurlijk.
Ik kwam er pas na 20 minuten achter toen ik de eerste keer een bas van een vriend vast had waarom iedereen moest lachen ik had hem onbewust op de kop vast gepakt. En dat terwijl ik toen bewust nog nooit iemand linkshandig had zien spelen.
Ja dan heb je een onbetaalbare T-Birdquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Partingglass het volgende:
jawel.
staat volgens mij nu een '67 non reversed op ebay. Maar goed nagenoeg niet idd.
maar van mijn collectie is het merendeel ook rechtshandig.
Ja echt die is ziekelijk duur.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja dan heb je een onbetaalbare T-Bird.. Ik heb gewoon de goedkope Epiphone
En anders zelf makenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja dan heb je een onbetaalbare T-Bird.. Ik heb gewoon de goedkope Epiphone
Ik ben iig dol op allerlei vage effecten.. Heb alleen nooit inspiratie om te spelen. Heb soms wel dingen in mijn hoofd maar krijg t niet uit de bas zeg maarquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:42 schreef Partingglass het volgende:
nope helaas. Veel gitaareffect gaan best goed op bas alleen halen ze vaak het laag uit je geluid. Of bij sommige effecten werkt het niet op de lage tonen
Heb zelf niet zoveel, maar met een overdrive kan ik nog wel wat bruikbaarsquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:46 schreef Partingglass het volgende:
ik leid aan verzamelwoede (goh) en heb ook b est een rij effecten gehad. Maar lukte mij nooit om er echt iets bruikbaar uit te krijgen voor bas. NU ben ik niet heel muzikaal ezo dus zalhet daar wrss aan liggen.
Ga morgen maar weer beetje klooien met mijn Boss ODB-3 en mijn Bass Big Muffquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:48 schreef Partingglass het volgende:
dat zeker. Dano fabtone en dano daddy-o. love them
Dat klopt!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Partingglass het volgende:
Hoppa. echte mensen spelen (linkshandig) basgitaar
Jawel, van Tokai.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
En daarnaast.. Volgens mij zijn er geen linkshandige Thunderbirds
Ik voel me nu net zo'n manwijfquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wauw, jij bast én je speelt Skyrim!![]()
.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:49 schreef The_Dean het volgende:
Ik mag me hier vanaf morgen ook melden
Nooit een optreden gehad, maar ik zou gewoon met de band een nummertje ofzo spelen. En zorgen voor warme handenquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Doen jullie een 'warming-up' voor een optreden? Hoe doen jullie dat dan?
Beetje pielen gewoon voordat ik opmoet, of tijdens de soundcheck. Niet nodig, wel leuk!quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
En zorg voor warme kleding en handschoenen* ( * niet om mee te spelen maar om warm te blijven)quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Heel snel toonladders heen en weer raggen. En onwijs Metal zijn. Meer heb ik niet nodigquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:06 schreef Satijn het volgende:
Moet lekker ronken en dreunen.. Misschien iets als Lemmy maar met meer bas er inquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor basgeluid prefereren jullie? Ik ga voor de full blown Geddy Lee. Mijn geluid bestaat uit vooral veel mid en a la Geddy push ik de 1K frequentie op mijn preamp. Ik noem het mijn zaaggeluid.
Krijg complimenten van geluidsmannen omdat het lekker punchy is.
Lemmyquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet lekker ronken en dreunen.. Misschien iets als Lemmy maar met meer bas er in
Jaquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Past jouw ideale bas/gitaar/orge/drum/whatever-geluid wel bij de rest??
Laag en hoog, en dan weinig mids. Die mids komen van de gitarist welquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor basgeluid prefereren jullie? Ik ga voor de full blown Geddy Lee. Mijn geluid bestaat uit vooral veel mid en a la Geddy push ik de 1K frequentie op mijn preamp. Ik noem het mijn zaaggeluid.
Krijg complimenten van geluidsmannen omdat het lekker punchy is.
De Peter Gunn Theme was m'n eerste.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef The_Dean het volgende:
Wat zijn nou leuke basloopjes voor de ultieme noob?
Bro Hymn, Seven Nation Army natuurlijk, maar verder?
Door jou, of door het basmeisje?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:59 schreef The_Dean het volgende:
Zo, de eerste basslines denderden al door de kamer
Mooi! Is dat ook weer opgelostquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:11 schreef The_Dean het volgende:
Door mij
Vriendin heeft het even te druk met haar kersverse mod-schap in KLB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |