abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 14 maart 2011 @ 14:03:17 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_94092308
2s.gif
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Voorgaande delen:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 15


Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 14 maart 2011 @ 14:03:53 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_94092340
Laatste was ik:

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 07:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik moet ook dode punten laten knippen maar moet me nog even geestelijk voorbereiden geloof ik.
Het is al zooo lang nu, en dan iets minder lang. Nou ja moet maar want het valt nu gewoon niet mooi door de split.
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:02 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Haha ik ken het! Volgens mij heb ik me wel 2 jaar geestelijk moeten voorbereiden :+ , nu helpt het wel dat ik dol ben op mijn kapster en zij zelf altijd het minimale eraf haalt. Ze is dol op lang haar, :+ .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 14 maart 2011 @ 14:04:39 #3
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_94092368
Oeps verneukte OP, :') .
edit. fixed.

[ Bericht 4% gewijzigd door ChipsZak. op 14-03-2011 14:07:16 (fixed, geloof ik.) ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:09:55 #4
333374 Lithia
Too serious
pi_94092580
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:01 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nouja, niet om lullig te zijn :@ .. maar dat soort dingen zeg je toch alleen maar om even te laten weten dat je het wel irritant/stom vond dat er niet op gereageerd werd en hoop je dat er alsnog gereageerd wordt. Als het je niet meer uitmaakte had je er toch ook gewoon niet meer kunnen kijken? :@

Maar verder; ik kan je ook niet helpen; gebruik ook geen stijltang :+ .
Nee, dat is een hint dat er niet meer gereageerd hoeft te worden, áls er iemand is dat mijn vraag nog las en er iets over wist.
Nu ben ik hier weg. ;)
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 14 maart 2011 @ 14:46:23 #5
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_94094018
Ik ben blij dat mijn vriendin donkerblond(natuurlijk) haar heeft en niet aan die
bekende kleurspoelingen doet. In de zomer krijgt haar haar vanwege het zonlicht
en de zee dan vaak een mooie lichte glans die mooi afsteekt bij haar gebronsd lichaam.
pi_94095138
Wat betreft de vraag over stijltangen in het vorige topic: ik stijl mijn haar nooit, maar ik weet wel dat het heel belangrijk is om een product in je haar te doen om het tegen de hitte te beschermen (maar vraag me niet wat), en dat het absoluut nuttig is om een duurdere stijltang (zoals een CHI) te kopen. Kost een hoop, maar die keramische platen zijn ook echt keramische platen en niet alleen een keramische coating die vrij snel slijt.
pi_94096856
Ik ga dadelijk naar de kapper! ik heb nu haar tot mijn onderrug en dr gaat dadelijk een flink stuk vanaf! Ben heel benieuwd!
Ik laat me meestal door de kapper adviseren want plaatjes op internet en in boeken zeggen zo weinig.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 14 maart 2011 @ 15:55:08 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94096896
Before foto, please
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94097071
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:55 schreef Harajuku. het volgende:
Before foto, please
Haha ja dat lukt met niet echt. Ik krijg mijn haren er niet fatsoenlijk op en mijn vriend is niet thuis, maar zal nog even een poging wagen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 14 maart 2011 @ 17:14:25 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_94100899
Mijn haarlengte nu :)
Is wel te zien dat er nodig een stukje af mag aan de onderkant.
Had het nu eens steil gemaakt, beviel me toch niet zo :) Krullen staan me beter vind ik :)

I`m not weird. I`m limited edition.
pi_94110265
Ik ben zo niet creatief met men haar :') het hangt een speltje kan er nog in maar that's it jammer genoeg.

Iemand simpele leuke tips voor wat je met je haar kan doen?
  Redactie Frontpage maandag 14 maart 2011 @ 20:19:03 #12
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_94110580
Bij mij moet je ook niet zijn :') ik draai een staartje als ik er last van heb :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_94285885
Hoe kan je nou het best je lange haar 's nachts dragen?
Ikzelf ben helemaal om met de sok-methode maar mijn dochter heeft over haar billen-haar en dat is te zwaar en te dik voor de sokmethode. Ik maak bij haar altijd een vlecht, is dat het beste wat ik kan doen?
En zijn er nog tips voor onbedorven (nooit geverfd, nooit geknipt, nooit geföhnd) haar zoals het hare, waar ik het nóg mooier mee kan maken en kan laten blijven? Het is haar nog niet lang genoeg namelijk, zie je ;)
Ze lift nu gewoon mee op mijn shampoo en conditioner, maar ik heb het gevoel dat ik voor haar beter andere producten kan gebruiken.
pi_94286781
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:31 schreef Gwywen het volgende:
Hoe kan je nou het best je lange haar 's nachts dragen?
Ikzelf ben helemaal om met de sok-methode maar mijn dochter heeft over haar billen-haar en dat is te zwaar en te dik voor de sokmethode. Ik maak bij haar altijd een vlecht, is dat het beste wat ik kan doen?
En zijn er nog tips voor onbedorven (nooit geverfd, nooit geknipt, nooit geföhnd) haar zoals het hare, waar ik het nóg mooier mee kan maken en kan laten blijven? Het is haar nog niet lang genoeg namelijk, zie je ;)
Ze lift nu gewoon mee op mijn shampoo en conditioner, maar ik heb het gevoel dat ik voor haar beter andere producten kan gebruiken.
Een vlecht is goed. :Y
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94306670
Tipje: Sebamed shampoo voor droog haar/huid (edit: het is de elke dag shampoo voor de gevoelige hoofdhuid..). Ik kreeg een proefje van mijn moeder, twee keer gebruikt en het is echt een super fijne, SL(E)S vrije shampoo. Het is dat ik nog een miljoen (nou ja, veel :') ) dingen heb om op te maken, maar eigenlijk wil ik gewoon een grote fles hebben van dat spul om te zien hoe mijn haar reageert bij regelmatig gebruik.

Evengoed, een tip :Y

@Gwywen: als je dochters haar niet beschadigt, dan doe je het goed ;) Even serieus: ik probeer om niet elke nacht hetzelfde met mijn haar te doen, hoewel ik een knot bovenop mijn hoofd het fijnste vind slapen. Tenzij je een satijnen/zijden slaapmuts draagt, heb je altijd een plek op je haar waar je het elastiekje draagt, wat uiteindelijk tot beschadiging kan leiden. Door af te wisselen, probeer ik dat te vermijden.
Ook nog iets, het punt is om je puntjes te beschermen. Als je een vlecht maakt, bescherm je wel de puntjes over de lengte van je haar, maar niet onderaan. Je kunt eventueel een stukje satijn/zijde om de puntjes vouwen (en dan onder het elastiekje steken) om ze te beschermen.

(hopelijk ben ik een beetje duidelijk, ik praat/schrijf/lees de hele dag op kantoor Engels en hoewel mijn Engels zienderogen vooruit gaat, gaat mijn Nederlands met sprongen achteruit.... 8)7 }:| )

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil-Cherry op 19-03-2011 09:05:42 ]
pi_94308867
* LieLie gaat boos mailtje sturen naar Zenner die haarklemmen verkopen waar 'unbreakable' op staat maar waar al twee klemmen binnen een week van doormidden zijn gebroken. }:|
pi_94309937
Even een vraag voor een vriendin van mij. Ze wilt haar haar middenbruin verven maar ze heeft zelf midden/donker blond. Hoe gaat dit aan slaan? En word het groenig oranje als ze dit doet?
pi_94310779
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:54 schreef LieLie het volgende:
* LieLie gaat boos mailtje sturen naar Zenner die haarklemmen verkopen waar 'unbreakable' op staat maar waar al twee klemmen binnen een week van doormidden zijn gebroken. }:|
Haha, ik doe mee, ik stond van de week, 1 minuut voordat ik weg moest, met de helft van mijn haarklem in mijn hand en de andere helft in mijn haar. Grrr!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:51:57 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94312764
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:10 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Even een vraag voor een vriendin van mij. Ze wilt haar haar middenbruin verven maar ze heeft zelf midden/donker blond. Hoe gaat dit aan slaan? En word het groenig oranje als ze dit doet?
Daar valt weinig aan te verneuken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:52:17 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94312778
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
(hopelijk ben ik een beetje duidelijk, ik praat/schrijf/lees de hele dag op kantoor Engels en hoewel mijn Engels zienderogen vooruit gaat, gaat mijn Nederlands met sprongen achteruit.... 8)7 }:| )
Praat maar Engels hoor.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94314043
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 21:51 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Daar valt weinig aan te verneuken.
Hoe bedoel je dit precies?
pi_94315333
Ik denk dat ze bedoelt dat als je van nature middel/donkerblond bent, middenbruin praktisch de veiligste kleur is om je haar mee te verven. Dan moet je het wel heel bont maken en echt iets compleet anders doen dan wat op de verpakking staat, wil het mislukken. :)

Geverfd blond haar bruin verven zonder eerst te ontkleuren is vragen om problemen daarentegen. Ik spreek uit bittere ervaring. ;(
Met tomatenketchup heb ik de ergste schade destijds enigszins kunnen verhelpen. :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:36:34 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94315446
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:34 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat ze bedoelt dat als je van nature middel/donkerblond bent, middenbruin praktisch de veiligste kleur is om je haar mee te verven. Dan moet je het wel heel bont maken en echt iets compleet anders doen dan wat op de verpakking staat, wil het mislukken. :)
Dat bedoel ik ja.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94325357
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 22:34 schreef Gwywen het volgende:
Ik denk dat ze bedoelt dat als je van nature middel/donkerblond bent, middenbruin praktisch de veiligste kleur is om je haar mee te verven. Dan moet je het wel heel bont maken en echt iets compleet anders doen dan wat op de verpakking staat, wil het mislukken. :)

Geverfd blond haar bruin verven zonder eerst te ontkleuren is vragen om problemen daarentegen. Ik spreek uit bittere ervaring. ;(
Met tomatenketchup heb ik de ergste schade destijds enigszins kunnen verhelpen. :)
Oh, oke.

Ja ze is erg bang dat het groenig of oranje wordt. Wanneer slaat het uit naar die kleuren dan? Welke haarkleur moet je dan geverfd of niet geverfd hebben waardoor het met welke kleur groenig of oranje uit slaat?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:04:16 #25
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_94353399
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
Tipje: Sebamed shampoo voor droog haar/huid (edit: het is de elke dag shampoo voor de gevoelige hoofdhuid..). Ik kreeg een proefje van mijn moeder, twee keer gebruikt en het is echt een super fijne, SL(E)S vrije shampoo. Het is dat ik nog een miljoen (nou ja, veel :') ) dingen heb om op te maken, maar eigenlijk wil ik gewoon een grote fles hebben van dat spul om te zien hoe mijn haar reageert bij regelmatig gebruik.

Evengoed, een tip :Y
Thanks voor de tip! Ik heb op de website een proefpakketje aangevraagd :)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_94377222
Na de tweede gebroken Zenner-bananenklem heb ik nu dus geen klem.

Iemand een tip voor een mooie klem die het wel langer dan een week volhoudt met mijn haar?
pi_94378450
Een haarvork of stokjes? Of een ficcare?
  zondag 20 maart 2011 @ 16:29:47 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_94379668
Hoi allen!

Ik heb een blondeer-vraagje. Ik verf/ontkleur al jarenlang zelf mijn haren met Polycolor spul. Dat gaat altijd goed, tot de laatste keer: omdat ik te lang met een vrij diepe uitgroei heb rondgelopen, heeft mijn ontkleurder niet alles meegenomen: mijn uitgroei is nu wat gelig en vreemd genoeg is er 1 donker streepje wat niet meegenomen is.
Kan ik met de tweede poging beter een weekje (of langer) wachten of zou ik dat nu (ik denk dat het ontkleuren donderdag is geweest) al kunnen doen? Ik zorg er altijd voor dat mijn hoofdhuid vettig is (want dan pakt het beter en raakt je hoofdhuid minder geïrriteerd), maar is dat voldoende?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_94379989
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 08:43 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Oh, oke.

Ja ze is erg bang dat het groenig of oranje wordt. Wanneer slaat het uit naar die kleuren dan? Welke haarkleur moet je dan geverfd of niet geverfd hebben waardoor het met welke kleur groenig of oranje uit slaat?
Ze kan het best doen hoor. Moet wel zeggen dat je bij middenbruin een donkerbruine kleur kunt verwachten, helemaal als het haar al redelijk donkerblond is. Je haar gaat fucken als je verschillende tinten pakt, goudbruin naar goudblond lukt wel, goudblond naar middenbruin bv weer niet. Haar met een goudtint erin kun je het best verfen met een kleur met een goudtint erin, 'gewoon' blond kun je verfen met 'gewoon' bruin etc. Over een astint kun je niet zo snel een goudtint gooien etc.

Geverfd blond haar kun je ook best bruin verfen, alleen in jouw topic is ook al gezegd dat je het gewoon niet te snel moet doen. En ook hier geldt weer, goudblond = goudbruin verfen, 'gewoon' blond = 'gewoon' bruin verfen. Ontkleuren is alleen als je je haar lichter wilt verfen of echt een hele andere tint gaat nemen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_94380187
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Een haarvork of stokjes? Of een ficcare?
Ficcare? Dat is toch die klem die jij hebt die bijna niet te vinden is in Nederland oid?
Die zag er wel goed uit idd, voor veel haar ook.
pi_94382445
Een tip voor mensen met lang haar wat snel klit. Teh Tangle Teezer!! It's amaaaazing, Mike en zo vinden ze dat op bijvoorbeeld makeupalley ook.
Ding ziet er raar uit maar het is echt heel prettig om te gebruiken want ik heb echt heel veel en lang haar wat echt behoorlijk klit maar nu gaat het behoorlijk easy breazy.

Gewoon even een tip. Ding is online veel te koop maar enkele kappers gebruiken het ook en dan kun je het ook wel via hen kopen. Dawast. Einde commercial break, nu over naar Libië... 8-)
Go hard or go home
  zondag 20 maart 2011 @ 17:38:57 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94382501
Ik koop dat ding wel als ik jouw haar erbij krijg.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94382728
quote:
17s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:38 schreef Harajuku. het volgende:
Ik koop dat ding wel als ik jouw haar erbij krijg.
Nee ja, alsof jij het slecht hebt getroffen! :D Doe niet zo raar.
We hebben wel dezelfde kapper! *;
Go hard or go home
  zondag 20 maart 2011 @ 17:44:37 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94382796
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:43 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee ja, alsof jij het slecht hebt getroffen! :D Doe niet zo raar.
We hebben wel dezelfde kapper! *;
Nee, maar het jouwe is prachtig en anders O+

Echt? :') Hoe weet jij wie mijn kapper is :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94383947
Die tangle teezers zijn al een hele tijd te koop in de Nederladse drogisten. Wel 15 euro :x
pi_94384212
quote:
11s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:44 schreef Harajuku. het volgende:

Nee, maar het jouwe is prachtig en anders O+

Echt? :') Hoe weet jij wie mijn kapper is :')
Omdat je ooit eens een foto van jezelf plaatste bij de kapper, jij was niet zo herkenbaar maar de kapster wel. :+
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:11 schreef Evil-Cherry het volgende:
Die tangle teezers zijn al een hele tijd te koop in de Nederladse drogisten. Wel 15 euro :x
Oh. Nou, de tip blijft staan. :')
Go hard or go home
  zondag 20 maart 2011 @ 18:21:26 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94384329
- en weer weg
:D Deze _O-

Claudia voor de mensen met mooi lang haar w/ O+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94384430
:D Ja, die ja!
Go hard or go home
  zondag 20 maart 2011 @ 19:10:51 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_94386321
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi allen!

Ik heb een blondeer-vraagje. Ik verf/ontkleur al jarenlang zelf mijn haren met Polycolor spul. Dat gaat altijd goed, tot de laatste keer: omdat ik te lang met een vrij diepe uitgroei heb rondgelopen, heeft mijn ontkleurder niet alles meegenomen: mijn uitgroei is nu wat gelig en vreemd genoeg is er 1 donker streepje wat niet meegenomen is.
Kan ik met de tweede poging beter een weekje (of langer) wachten of zou ik dat nu (ik denk dat het ontkleuren donderdag is geweest) al kunnen doen? Ik zorg er altijd voor dat mijn hoofdhuid vettig is (want dan pakt het beter en raakt je hoofdhuid minder geïrriteerd), maar is dat voldoende?
HALP :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_94386667
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

HALP :{
Wil wel helpen maar durf het niet aan omdat je over ontkleurder gewoon nooit kunt zeggen wat het gaat doen :N
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 20 maart 2011 @ 19:19:44 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94386711
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:18 schreef princess-a het volgende:

[..]

Wil wel helpen maar durf het niet aan omdat je over ontkleurder gewoon nooit kunt zeggen wat het gaat doen :N
Ik ga mijn tengels er ook niet aan branden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 20 maart 2011 @ 21:29:11 #42
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_94393977
Ik heb één ding geleerd: voor zulk soort zaken investeer je gewoon een keertje in een goeie kapper. Niet zelf gaan zitten klooien met je kostbare haartjens.
  maandag 21 maart 2011 @ 09:06:26 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_94409392
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:29 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb één ding geleerd: voor zulk soort zaken investeer je gewoon een keertje in een goeie kapper. Niet zelf gaan zitten klooien met je kostbare haartjens.
Ok, maar nu doe je net alsof ik een soort naieve prutser ben. Ik doe dit al ruim 10 jaar :P (daarvoor ongeveer 8 jaar door de kapper laten doen)

Ik heb het alleen nooit twee keer kort achter elkaar gedaan. "Had" moet ik eigenlijk zeggen, want ik heb het gisteren lekker toch gedaan. De gelige plukken en de uitgroeistreep eruit gehaald en al mijn haar nog (zelfs geen losse of afgebroken haren) en een prachtige egale witblonde finish. En superzacht door de conditioner die er bij zat :)

Heb me laten leiden door posts van mensen op andere fora die van veel donkerder haar moeten komen en het soms meerdere keren moeten ontkleuren: dat gaat -op een enkeling na- ook meestal vrij goed, al krijg je er wel droog haar van.

[ Bericht 2% gewijzigd door SEMTEX op 21-03-2011 09:15:51 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_94414293
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ok, maar nu doe je net alsof ik een soort naieve prutser ben.
Huh?
Sorry als je het zo opvat, maar zo heb ik het absoluut niet bedoeld.
  maandag 21 maart 2011 @ 12:15:32 #45
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94414481
Wow, wow, wow, al 18 jaar ontkleuren en blonderen? Hoe houd je je haar dan mooi maar vooral, hoe houd je het dan gezond
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94416705
quote:
Op maandag 21 maart 2011 09:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ok, maar nu doe je net alsof ik een soort naieve prutser ben. Ik doe dit al ruim 10 jaar :P (daarvoor ongeveer 8 jaar door de kapper laten doen)

Ik heb het alleen nooit twee keer kort achter elkaar gedaan. "Had" moet ik eigenlijk zeggen, want ik heb het gisteren lekker toch gedaan. De gelige plukken en de uitgroeistreep eruit gehaald en al mijn haar nog (zelfs geen losse of afgebroken haren) en een prachtige egale witblonde finish. En superzacht door de conditioner die er bij zat :)

Heb me laten leiden door posts van mensen op andere fora die van veel donkerder haar moeten komen en het soms meerdere keren moeten ontkleuren: dat gaat -op een enkeling na- ook meestal vrij goed, al krijg je er wel droog haar van.
Dat doe je goed dan :)
Ik heb het ontkleurt en wilde het middenblond, maar zonder enig resultaat. Omdat mijn haar ook een keer groen is geworden door de kapper en het lang duurde voordat het eruit ging wilde ik het zelf liever doen.

Laat mijn haar nu eerst nog paar weken rusten en kijk dan wel wat ik er mee ga doen. :)
  maandag 21 maart 2011 @ 15:34:00 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_94422051
quote:
11s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:15 schreef Harajuku. het volgende:
Wow, wow, wow, al 18 jaar ontkleuren en blonderen? Hoe houd je je haar dan mooi maar vooral, hoe houd je het dan gezond
Da's eigenlijk 14 jaar, dus het klopt niet helemaal wat ik eerder zei :P. Ben begonnen op mijn zestiende, ben nu 30, bijna 31.

De eerste ontkleuringen zijn altijd gedaan door de kapper, toen ik op mezelf ging wonen bezocht ik mijn vaste kapper niet meer en ben ik het zelf gaan proberen. Eerst met van die vage blondeerspray die je haar steeds langzamer op een soort natuurlijke manier ontkleurde. Werkte op zich wel goed, alleen heb ik in 2003 echt kapotte, dode plukken haar gehad, omdat ik ook nog regelmatig zwom. Chloor + geblondeerd haar = fiasco.

Sinds -ik gok- 2005 of 2006 gebruik ik Polycolor 4-6 tinten oplichtende meuk.

Dat werkt goed en er zit altijd verzorgende cremespoeling bij die ik daarna gebruik. Ik heb 1 uitstapje gemaakt naar Syoss Frozen Pearl, maar dat oogde bijna blauw bij mij en dus blijf ik altijd hetzelfde gebruiken.

Ik style het niet al te vaak, was het regelmatig met conditioner, dan valt het wel mee met de droogheid :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_94508895
Ugh, mn dr. organic werkt niet meer even. Het blijft vet, hoe vaak ik het ook was. Raar om opeens geen SL(E)S te gebruiken, hoop dat ik er snel vanaf ben.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94510495
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:43 schreef DevilsWhore het volgende:
Ugh, mn dr. organic werkt niet meer even. Het blijft vet, hoe vaak ik het ook was. Raar om opeens geen SL(E)S te gebruiken, hoop dat ik er snel vanaf ben.
Welke dr. organic gebruik je? Ik merk namelijk dat ik er ook last van heb bij de honingvariant. Ik gebruikte laatst die met kamille (geloof ik) bij mn vriend, en toen had ik er helemaal geen last van.
pi_94510553
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:23 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Welke dr. organic gebruik je? Ik merk namelijk dat ik er ook last van heb bij de honingvariant. Ik gebruikte laatst die met kamille (geloof ik) bij mn vriend, en toen had ik er helemaal geen last van.
Ik heb die met honing, heb die rode ook nog thuis liggen, maar zit nu op mn werk en ga hier zo mn haar maar wassen. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94510894
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb die met honing, heb die rode ook nog thuis liggen, maar zit nu op mn werk en ga hier zo mn haar maar wassen. :')
Moet je misschien inderdaad eens een ander proberen. Die met honing heb ik vooral profijt van als het erg droog en koud weer is, en hem niet te lang achter elkaar gebruik.
pi_94511624
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:33 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Moet je misschien inderdaad eens een ander proberen. Die met honing heb ik vooral profijt van als het erg droog en koud weer is, en hem niet te lang achter elkaar gebruik.
Misschien maar afwisselen dan ja :Y
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94525031
Heel veel gelurkt in deze reeks voor alle foto's en tips enzo O+ Vandaag ben ik eindelijk begonnen met de Curly Girl methode, geïnspireerd door de handleiding van Evil-Cherry. Ik merk nu al verschil O+ Maar er moet nog wel heel wat krul bij :9
pi_94530998


[ Bericht 100% gewijzigd door Eensch op 23-03-2011 21:52:21 ]
pi_94531249
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
Tipje: Sebamed shampoo voor droog haar/huid (edit: het is de elke dag shampoo voor de gevoelige hoofdhuid..). Ik kreeg een proefje van mijn moeder, twee keer gebruikt en het is echt een super fijne, SL(E)S vrije shampoo. Het is dat ik nog een miljoen (nou ja, veel :') ) dingen heb om op te maken, maar eigenlijk wil ik gewoon een grote fles hebben van dat spul om te zien hoe mijn haar reageert bij regelmatig gebruik.

Evengoed, een tip :Y

Op de site zie ik dit staan bij de ingredienten:
Aqua, Decyl Glucoside, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, PEG-55 Propylene Glycol Oleate, Propylene Glycol, Hydroxypropyl Oxidized Starch PG-Trimonium Chloride, Sodium Citrate, PEG-18 Glyceryl, Oleate/Cocoate, Parfum, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate.
pi_94576476
Dat zijn inderdaad de ingredienten. Niet te vinden in de winkel trouwens, ik zoek me rot. Of die voor droog haar, die heeft dezelfde ingredienten geloof ik.
pi_94576848
Ik krijg van Zenner waarschijnlijk een nieuwe klem toegestuurd.
Ben benieuwd, de nieuwe kan dan net zo goed breken natuurlijk.
En eigenlijk ben ik morgen al een klem nodig :')
pi_94587565
:W
Ik wil ook glanzender, langer en gezonder haar. Dus ik sluit me even aan hier. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 27 maart 2011 @ 23:13:38 #59
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_94695024
Morgen weer mijn haren laten bijpunten bij de kapper!
En 's avonds mijn haren verven.

Heb deze keer eens een nieuwe haarkleuring gekozen.
De nieuwe mousse van John Frieda, in de kleur 'Medium Gold Brown'.

Het zal mij benieuwen..
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
  zondag 27 maart 2011 @ 23:14:54 #60
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_94695089
Oh, en sinds ik trouwens de 'Superstar' shampoo van de 'Bed Head' lijn van TIGI gebruik, in combinatie met 'Head Rush' van hetzelfde kappersmerk, glanzen mijn haren echt subliem!

De shampoo ruikt heerlijk naar versgemaakte aardbeienyoghurt, en de glansspray ruikt heerlijk zoet, naar watermeloen. Ik vind het echt goddelijke geurtjes, ook heel zomers! :)
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_94756652
Ik ben nu al een tijd verschillende shampoo's aan het uitproberen, maar niets lijkt echt goed voor mijn haar te werken. Na een paar maanden shampoo en conditioner van Herbal Essences (blijkbaar een siliconenbommetje :{ ) te hebben gebruikt, is m'n haar steeds droger en dunner (en dus futloos) geworden. Het lijkt nogal 'uitgedroogd', terwijl ik het idee heb dat het toch ook steeds sneller vet wordt. Dit heeft mij doen besluiten om over te stappen op SLS en siliconenvrije shampoo. Misschien knapt mijn haar hier na een tijdje weer wat van op. Ik hoor er in ieder geval positieve verhalen over, dus laten we het hopen!

Nu heb ik het een en ander opgezocht op internet, maar ben nog al wat tegenstrijdige info tegen gekomen. Graag zou ik jullie advies hebben. Klopt het inderdaad dat je, om over te stappen van 'gewone' shampoo (met siliconen etc.) naar een natuurlijke shampoo zonder al die troep, eerst je haar een aantal keer dient te wassen met een shampoo die geen siliconen maar wel SL(E)S bevat? Zodat je de siliconen uit je haar wast? Nu vraag ik me ook af welke shampoo ik dan het best zou kunnen gebruiken om die siliconen eruit te wassen? De Herbal lijkt me geen optie. Heb hier wel nog wat staan van Palmolive en Schwarzkopf, maar ik weet niet of daar dan weer siliconen inzitten.
pi_94758191
Is Dr Organic verkrijgbaar bij de Tuinen? Ga maar eens aan de slag met die, want die van de Bodyshop doet niets goeds voor m'n haar, en die Coconutshampoo stinkt :')
Gotsit, iets met honing :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Melochan op 29-03-2011 16:52:37 ]
pi_94773607
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:24 schreef Envoi het volgende:
Klopt het inderdaad dat je, om over te stappen van 'gewone' shampoo (met siliconen etc.) naar een natuurlijke shampoo zonder al die troep, eerst je haar een aantal keer dient te wassen met een shampoo die geen siliconen maar wel SL(E)S bevat? Zodat je de siliconen uit je haar wast?
Klopt

quote:
Nu vraag ik me ook af welke shampoo ik dan het best zou kunnen gebruiken om die siliconen eruit te wassen? De Herbal lijkt me geen optie. Heb hier wel nog wat staan van Palmolive en Schwarzkopf, maar ik weet niet of daar dan weer siliconen inzitten.
Alles wat eindigt op -cone, -conol en -xane zijn siliconen.
pi_94776074
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:09 schreef Melochan het volgende:
Is Dr Organic verkrijgbaar bij de Tuinen? Ga maar eens aan de slag met die, want die van de Bodyshop doet niets goeds voor m'n haar, en die Coconutshampoo stinkt :')
Gotsit, iets met honing :)
Die met honing kreeg ik erg vet haar van op een gegeven moment, en toen ik die rode ging gebruiken was het over. Er was nog iemand hier die er last van had, misschien wel even handig om in je achterhoofd te houden. ;)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94776186
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:24 schreef Envoi het volgende:
Ik ben nu al een tijd verschillende shampoo's aan het uitproberen, maar niets lijkt echt goed voor mijn haar te werken. Na een paar maanden shampoo en conditioner van Herbal Essences (blijkbaar een siliconenbommetje :{ ) te hebben gebruikt, is m'n haar steeds droger en dunner (en dus futloos) geworden. Het lijkt nogal 'uitgedroogd', terwijl ik het idee heb dat het toch ook steeds sneller vet wordt. Dit heeft mij doen besluiten om over te stappen op SLS en siliconenvrije shampoo. Misschien knapt mijn haar hier na een tijdje weer wat van op. Ik hoor er in ieder geval positieve verhalen over, dus laten we het hopen!

Nu heb ik het een en ander opgezocht op internet, maar ben nog al wat tegenstrijdige info tegen gekomen. Graag zou ik jullie advies hebben. Klopt het inderdaad dat je, om over te stappen van 'gewone' shampoo (met siliconen etc.) naar een natuurlijke shampoo zonder al die troep, eerst je haar een aantal keer dient te wassen met een shampoo die geen siliconen maar wel SL(E)S bevat? Zodat je de siliconen uit je haar wast? Nu vraag ik me ook af welke shampoo ik dan het best zou kunnen gebruiken om die siliconen eruit te wassen? De Herbal lijkt me geen optie. Heb hier wel nog wat staan van Palmolive en Schwarzkopf, maar ik weet niet of daar dan weer siliconen inzitten.
Ik heb een hele tijd Herbal gebruikt, maar daar zitten volgens mij geen siliconen in?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94782687
Wanneer ik mijn haar borstel zit het vol met haren, en ik moet het regelmatig kammen omdat het vol met klitten zit. Dit gaat ook niet met gemak en verlies ik veel haren bij.

Weet iemand wat ik daar het beste voor kan gebruiken?

En hoe slapen jullie met je haar gewoon los of niet?
Wanneer ik ga slapen zonder men haar vast te maken zit het s'morgens flink in de klit, maar doe ik een staart in en speldjes voor mijn haren vast te zetten bij mijn pony dan zit het de volgende morgen in dat model en krijg ik het niet meer goed.
Heeft iemand hier tips voor ?
pi_94811603
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:29 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Klopt

[..]

Alles wat eindigt op -cone, -conol en -xane zijn siliconen.
Thnx, ik ga het eerst proberen met een milde iedere dag shampoo van Schwarzkopf. Heb de ingredienten nagekeken en als het goed is, bevat deze geen siliconen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:14 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb een hele tijd Herbal gebruikt, maar daar zitten volgens mij geen siliconen in?
In de shampoo zelf (de roze fles, voor gekleurd haar) zitten volgens mij geen siliconen, maar wel Sodium Laureth Sulfate en Sodium Lauryl Sulfate. En ik heb begrepen dat je de laatste beter kunt vermijden als je haar er niet goed tegen kan. In de conditioner zit dimethicone (siliconen). De Herbal werkt sowieso niet voor mij. Ik ga nu voor Dr. Organics. Ben benieuwd, heb er veel postiefs over gehoord.

@ koekjesmonsterrr: ik doe het in een vlecht. Is makkelijk, blijft goed zitten en de dag erna heb ik meestal wat slag in mn haar. Ideaal!
pi_94815033
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Envoi het volgende:

[..]

Thnx, ik ga het eerst proberen met een milde iedere dag shampoo van Schwarzkopf. Heb de ingredienten nagekeken en als het goed is, bevat deze geen siliconen.

[..]

In de shampoo zelf (de roze fles, voor gekleurd haar) zitten volgens mij geen siliconen, maar wel Sodium Laureth Sulfate en Sodium Lauryl Sulfate. En ik heb begrepen dat je de laatste beter kunt vermijden als je haar er niet goed tegen kan. In de conditioner zit dimethicone (siliconen). De Herbal werkt sowieso niet voor mij. Ik ga nu voor Dr. Organics. Ben benieuwd, heb er veel postiefs over gehoord.

@ koekjesmonsterrr: ik doe het in een vlecht. Is makkelijk, blijft goed zitten en de dag erna heb ik meestal wat slag in mn haar. Ideaal!
In bijna elke shampoo zit SL(E)s, weet alleen van Dr. Organic dat het er neit in zit. In de conditioner die ik gebruikte van Herbal zaten geen siliconen, de laatste x dat ik gekeken had. Heb alleen de boel gisteren weggegooid.

En je meot wel de goede van Dr. Organic kiezen. :Y
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94815130
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

In bijna elke shampoo zit SL(E)s, weet alleen van Dr. Organic dat het er neit in zit. In de conditioner die ik gebruikte van Herbal zaten geen siliconen, de laatste x dat ik gekeken had. Heb alleen de boel gisteren weggegooid.

En je meot wel de goede van Dr. Organic kiezen. :Y
Ja! Voor zowel DevilsWhore als mij blijkt de honingvariant je haar nogal snel vet te maken, ik heb er alleen in de winter als het heeel droog weer is profijt van eigenlijk.

De nieuwe Rainforest serie (als ik het goed heb) van de Bodyshop bevat trouwens ook geen SL(E)S, parabenen en/of siliconen.
pi_94815155
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:08 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Ja! Voor zowel DevilsWhore als mij blijkt de honingvariant je haar nogal snel vet te maken, ik heb er alleen in de winter als het heeel droog weer is profijt van eigenlijk.

De nieuwe Rainforest serie (als ik het goed heb) van de Bodyshop bevat trouwens ook geen SL(E)S, parabenen en/of siliconen.
De rode doet het wel goed bij mij :Y
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94815265
Ik geloof dat ik eindelijk een oplossing heb voor mijn verragde (extreem droog, schilfers, soms wondjes en jeuk) hoofdhuid :s)
Ik was nu met Nioxin Cleanser en Scalp Threatment en masseer dat goed in op m'n hoofdhuid en na twee weken gebruiken ziet het er echt een stuk beter uit.
pi_94817677
Ik ben mijn haar nu aan het wassen met Palmolive milde shampoo en conditioner, en mijn haar is een stuk minder droog O+ , en daardoor krijg ik leukere krullen. Normaal is het een en al pluis.



Ik weet trouwens niet of ik veel verder wil gaan met groeien, het wordt er namelijk toch niet leuker door ofzo. Als in, dat het nog mooier is als het 20 cm langer zou zijn ofzo. Wat vinden jullie?

Ene dag denk ik van wel, andere dag van niet, dus voorlopig laat ik het gewoon groeien :P..
pi_94821995
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Envoi het volgende:

[..]

Thnx, ik ga het eerst proberen met een milde iedere dag shampoo van Schwarzkopf. Heb de ingredienten nagekeken en als het goed is, bevat deze geen siliconen.

[..]

In de shampoo zelf (de roze fles, voor gekleurd haar) zitten volgens mij geen siliconen, maar wel Sodium Laureth Sulfate en Sodium Lauryl Sulfate. En ik heb begrepen dat je de laatste beter kunt vermijden als je haar er niet goed tegen kan. In de conditioner zit dimethicone (siliconen). De Herbal werkt sowieso niet voor mij. Ik ga nu voor Dr. Organics. Ben benieuwd, heb er veel postiefs over gehoord.

@ koekjesmonsterrr: ik doe het in een vlecht. Is makkelijk, blijft goed zitten en de dag erna heb ik meestal wat slag in mn haar. Ideaal!
Oke ik ben dus niet zo goed in het vlechten van mijn eigen haren. Ik ga het eens proberen, bedankt! Slag wil ik inderdaad wel.
pi_94822861
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:14 schreef Tegan het volgende:
Ik ben mijn haar nu aan het wassen met Palmolive milde shampoo en conditioner, en mijn haar is een stuk minder droog O+ , en daardoor krijg ik leukere krullen. Normaal is het een en al pluis.

[ afbeelding ]

Ik weet trouwens niet of ik veel verder wil gaan met groeien, het wordt er namelijk toch niet leuker door ofzo. Als in, dat het nog mooier is als het 20 cm langer zou zijn ofzo. Wat vinden jullie?

Ene dag denk ik van wel, andere dag van niet, dus voorlopig laat ik het gewoon groeien :P..
Doe mij zulk haar O+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_94834243
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:13 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Die met honing kreeg ik erg vet haar van op een gegeven moment, en toen ik die rode ging gebruiken was het over. Er was nog iemand hier die er last van had, misschien wel even handig om in je achterhoofd te houden. ;)
Oh bedankt voor de info! Zal het zeker even in de gaten houden, you never know idd :)

@Tegan: I'd kill for your hair! Echt, supermooi O+
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:50:52 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94834526
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:51 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Wanneer ik mijn haar borstel zit het vol met haren, en ik moet het regelmatig kammen omdat het vol met klitten zit. Dit gaat ook niet met gemak en verlies ik veel haren bij.

Weet iemand wat ik daar het beste voor kan gebruiken?

En hoe slapen jullie met je haar gewoon los of niet?
Wanneer ik ga slapen zonder men haar vast te maken zit het s'morgens flink in de klit, maar doe ik een staart in en speldjes voor mijn haren vast te zetten bij mijn pony dan zit het de volgende morgen in dat model en krijg ik het niet meer goed.
Heeft iemand hier tips voor ?
Als je vaak klitten hebt kan dat duiden op droog haar. En met droog haar zou ik met een knot of vlecht slapen, inderdaad. Droog haar is erg breekbaar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_94835629
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als je vaak klitten hebt kan dat duiden op droog haar. En met droog haar zou ik met een knot of vlecht slapen, inderdaad. Droog haar is erg breekbaar.
Het viel eerst wel mee dat mijn haar droog was. Nu is mijn haar alleen ruwer, door dat het geverfd is.
Oke dankje voor de tip. Ga ik doen.

Mijn haar word het fijnste, minst ruwe en makkelijkst uitkambare met Wella pro series voor gekleurd haar met conditioner. Alleen zat hier nou siliconen in? Want dit bleek slecht te zijn toch? Wil dat mijn haar weer lekker zacht word (voor het verven was dit wel zo, maar nu dus niet ;) ). En mooi gaat glanzen. Heb een donkerbruine kleur.

Iemand een idee?
pi_94840692
Dank voor de complimentjes O+ . Ben er zelf ook erg blij mee. Vroeger haatte ik mijn pluishaar, nu vind ik het tof ;) .
pi_94970243
Ik gebruik nu sinds januari geen shampoo meer, maar sinds twee weken vind ik het vrij vet en futloos.
Krijg de krullen er niet meer zo mooi in.
Kan dat teveel conditioner zijn, of te weinig, de dr Organic shampoo, moet ik het weer eens resetten met sls zonder siliconen?
pi_94971145
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:35 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Oke ik ben dus niet zo goed in het vlechten van mijn eigen haren. Ik ga het eens proberen, bedankt! Slag wil ik inderdaad wel.
Ik kan mijn eigen haar ook niet goed vlechten, dus meestal vraag ik het aan mijn vriend,
De enige manier waarop het mij wel lukt is door te vlechten terwijl ik in de spiegel kijk, dan zie ik tenminste wat ik aan het doen ben.

Oh en ik heb voor en na kapper foto's zal ze vanmiddag even uploaden!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 3 april 2011 @ 12:40:54 #81
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_94974152
Ik heb highlights maar die zijn iets donkerder dan m'n haarkleur.

Ik verzorg m'n haar met Elvive. Daar zit een UV-filter bij.

Kan dat kwaad?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_94980234
Kan wat kwaad?
pi_94983327
Even tussendoor: wat doen jullie om je haar te beschermen tegen hete, felle zon en zeewater? Smeren/sprayen jullie er speciale spullies in?
pi_94994354
Wat zijn nou (goedkope) shampoos met sls maar zonder siliconen? En is Zwitsal babyshampoo ook goed voor 'volwassen' haar? Er zitten iig geen siliconen in, en het is totaal niet duur.
pi_95005015
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:52 schreef eenleukenaam het volgende:
Wat zijn nou (goedkope) shampoos met sls maar zonder siliconen? En is Zwitsal babyshampoo ook goed voor 'volwassen' haar? Er zitten iig geen siliconen in, en het is totaal niet duur.
Ik houd van zwitsalshampoo maar het werkt zo "slecht" voor mijn haar. Als ik mijn haar hiermee was heb ik daarna zulke klitten en ben ik uren bezig mijn haar uit de klit te krijgen en is het zo ruw als wat ;( maar dat zal gewoon aan mijn haar liggen denk ik..
pi_95048604
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 22:16 schreef LieLie het volgende:
Ik krijg van Zenner waarschijnlijk een nieuwe klem toegestuurd.
Ben benieuwd, de nieuwe kan dan net zo goed breken natuurlijk.
En eigenlijk ben ik morgen al een klem nodig :')
Heb hierna toch zelf maar vast een nieuwe gekocht, die brak vandaag zomaar weer doormidden!
Weet iemand een ander merk voor hetzelfde type klem?

pi_95048887
Ik heb er een van de Bijou Brigitte.
pi_95049573
Hm, die hebben we hier in de buurt niet echt geloof ik.
pi_95049725
De HEMA heeft die klemmen ook.
pi_95049885
quote:
Op maandag 4 april 2011 22:36 schreef VGA4xZoom het volgende:
De HEMA heeft die klemmen ook.
Die zit vlak bij mn werk, daar kan ik wel eens gaan kijken!
pi_95054948
Leuk die klemmen maar hoe doe je die in je haar :P
ik ben zo slecht in men haar anders doen dan dat het valt..
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:58:32 #92
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_95061649
Ik ga vanavond mijn haren verven met de mousse van John Frieda.
In de kleur 'Medium Golden Brown'.

Heeft iemand ervaring met die mousse?
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_95062059
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 10:58 schreef Flew het volgende:
Ik ga vanavond mijn haren verven met de mousse van John Frieda.
In de kleur 'Medium Golden Brown'.

Heeft iemand ervaring met die mousse?
Toevallig heb ik die ook gebruikt. Bij mij viel het erg donker.
Maar gemakkelijk te gebruiken. Word na loop van tijd ook lichter. Als er licht op schijnt zie je een lichte gloed, voor de rest merkte ik dat met loop van tijd hij lichter werd. Eerst echt heel erg donker.
pi_95068458
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:24 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Leuk die klemmen maar hoe doe je die in je haar :P
ik ben zo slecht in men haar anders doen dan dat het valt..
Gewoon zorgen dat al je haar erinzit, en de klem zelf zorgt ervoor dat het dan mooi zit :P.
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:34:47 #95
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95069676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:24 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Leuk die klemmen maar hoe doe je die in je haar :P
ik ben zo slecht in men haar anders doen dan dat het valt..
Net zoals een staart. Gewoon haar bij elkaar pakken, dichte kant aan de onderkant, zijkanten omhoog en boven sluiten
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95071122
Dankje Tegan en Harajuku :)

Zulke dingen ben ik echt niet goed in om te bedenken hoe ik men haar moet doen e.d.

weet wel hoe mijn haar stijl en zonder pluis zit :') Met een haarmasker erin O+ zie je als je het daarna goed door kamt niet meer ;) Laat het altijd nachtje intrekken (op advies van de kapster). :)
pi_95073888
Ik was tegenwoordig via de was-methode voor krullend haar die evil-cherry beschreven heeft. Werkt echt goed O+

Mijn schoonzus vroeg laatst al: "Hee! Sinds wanneer heb jij krullen?" Ze dacht dat ik mijn haar gepermanent had :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:06 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
weet wel hoe mijn haar stijl en zonder pluis zit :') Met een haarmasker erin O+ zie je als je het daarna goed door kamt niet meer ;) Laat het altijd nachtje intrekken (op advies van de kapster). :)
Haarmaskers O+ Als je het de hele nacht in laat trekken is je haar de volgende dag inderdaad zo heerlijk zacht O+ Goeie tip van je kapster :D
pi_95078030
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:58 schreef gehotseflotst het volgende:
Ik was tegenwoordig via de was-methode voor krullend haar die evil-cherry beschreven heeft. Werkt echt goed O+

Mijn schoonzus vroeg laatst al: "Hee! Sinds wanneer heb jij krullen?" Ze dacht dat ik mijn haar gepermanent had :P

[..]

Haarmaskers O+ Als je het de hele nacht in laat trekken is je haar de volgende dag inderdaad zo heerlijk zacht O+ Goeie tip van je kapster :D
He, leuk :P Hoe doe je dat dan ? Als ik uit het zwembad kom heb ik altijd hele kleine krulletjes, vind ik wel mooi. Maar anders is het gewoon slag. En sommige vinden dat ik men haar eens moet "krullen".

Ja inderdaad zo heerlijk zacht dan O+ , alleen hoe vaak mag je die dingen eigenlijk gebruiken? Doe het nu 1 a 2 keer per week.
hehe inderdaad :P Mijn haar is nooit zo snel goed hersteld zeg :)
pi_95078392
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:28 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

He, leuk :P Hoe doe je dat dan ? Als ik uit het zwembad kom heb ik altijd hele kleine krulletjes, vind ik wel mooi. Maar anders is het gewoon slag. En sommige vinden dat ik men haar eens moet "krullen".

Ja inderdaad zo heerlijk zacht dan O+ , alleen hoe vaak mag je die dingen eigenlijk gebruiken? Doe het nu 1 a 2 keer per week.
hehe inderdaad :P Mijn haar is nooit zo snel goed hersteld zeg :)
Oeh, da's een heel verhaal hoor... in elk geval geen shampoo meer gebruiken, maar conditioner. In de OP staat een link naar 'Handleiding voor prachtige krullen', die volg ik nu op. Ik had ook altijd slag in mijn haar en nu dus grove krullen... :D

Maar mijn haar doet er echt uren over om helemaal te drogen als ik geen föhn gebruik :{ Da's wel minder...

Volgens mij is één keer per week zo'n masker in je haar smeren goed genoeg, om te voorkomen dat je haar dan TEVEEL gevoed wordt en dan dof en futloos gaat worden. Als je het dan een aantal maanden volhoudt, is je haar echt in goede conditie :D
pi_95079248
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:38 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Oeh, da's een heel verhaal hoor... in elk geval geen shampoo meer gebruiken, maar conditioner. In de OP staat een link naar 'Handleiding voor prachtige krullen', die volg ik nu op. Ik had ook altijd slag in mijn haar en nu dus grove krullen... :D

Maar mijn haar doet er echt uren over om helemaal te drogen als ik geen föhn gebruik :{ Da's wel minder...

Volgens mij is één keer per week zo'n masker in je haar smeren goed genoeg, om te voorkomen dat je haar dan TEVEEL gevoed wordt en dan dof en futloos gaat worden. Als je het dan een aantal maanden volhoudt, is je haar echt in goede conditie :D
Ik ga eens kijken, bedankt :)
Ik gebruik de shampoo van wella pro series voor gekleurd haar, ook de conditioner.

Is die erg slecht voor je of niet?

Las veel over die Dr Organic shampoo's/conditioners zit te denken om dat ook te gaan proberen aangezien ik veel hoor dat dat veel beter voor je haar is.

[ Bericht 19% gewijzigd door koekjesmonsterrr op 06-04-2011 15:32:28 ]
pi_95164665
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:52 schreef eenleukenaam het volgende:
Wat zijn nou (goedkope) shampoos met sls maar zonder siliconen?
Anyone?
  donderdag 7 april 2011 @ 13:21:46 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95164849
Ga naar de winkel en vergelijk etiketten?

Maar eh, siliconen zijn toch SLS?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:23:58 #103
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95164935
Nee, SLS verwijdert siliconen.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:24:44 #104
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95164969
Iemand tips voor zonnebescherming voor mijn geblondeerde lokken, zonder siliconen graag?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:29:40 #105
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_95165186
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Da's eigenlijk 14 jaar, dus het klopt niet helemaal wat ik eerder zei :P. Ben begonnen op mijn zestiende, ben nu 30, bijna 31.

De eerste ontkleuringen zijn altijd gedaan door de kapper, toen ik op mezelf ging wonen bezocht ik mijn vaste kapper niet meer en ben ik het zelf gaan proberen. Eerst met van die vage blondeerspray die je haar steeds langzamer op een soort natuurlijke manier ontkleurde. Werkte op zich wel goed, alleen heb ik in 2003 echt kapotte, dode plukken haar gehad, omdat ik ook nog regelmatig zwom. Chloor + geblondeerd haar = fiasco.

Sinds -ik gok- 2005 of 2006 gebruik ik Polycolor 4-6 tinten oplichtende meuk.
[ afbeelding ]
Dat werkt goed en er zit altijd verzorgende cremespoeling bij die ik daarna gebruik. Ik heb 1 uitstapje gemaakt naar Syoss Frozen Pearl, maar dat oogde bijna blauw bij mij en dus blijf ik altijd hetzelfde gebruiken.

Ik style het niet al te vaak, was het regelmatig met conditioner, dan valt het wel mee met de droogheid :)
Welke haarkleur heb je van nature Semtex? Ik zit al een poos uit te vogelen of ik zelf aan de gang zal gaan hiermee. Heb t een tijd witblond gehad maar vind t bij de kapper veel te duur om het elke keer bij te laten werken. Nu zit ik weer op mijn eigen kleur, honingblond-achtig, maar wil t weer in jouw kleur. Durft het alleen niet goed aan om het zelf te doen :')
  donderdag 7 april 2011 @ 13:35:33 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95165434
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee, SLS verwijdert siliconen.
Ik dacht dat ik het snapte, nu ben ik even weer lost.

Oh nevermind, ik haalde wat door elkaar en snap het alweer :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:42:22 #107
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95165722
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik het snapte, nu ben ik even weer lost.

Oh nevermind, ik haalde wat door elkaar en snap het alweer :')
:D
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:44:25 #108
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95165813
't Is ook zoveel informatie.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:45:43 #109
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95165855
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
't Is ook zoveel informatie.
Ja, dat kun je wel zeggen!
Vroeger was het gewoon makkelijker... gewoon 1 x per paar maanden in een beekje je haar spoelen en de rest van de tijd gewoon lekker met je man in de grot ketsen ;)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 13:46:53 #110
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_95165899
quote:
Op donderdag 7 april 2011 13:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Iemand tips voor zonnebescherming voor mijn geblondeerde lokken, zonder siliconen graag?
Ik gebruik shampoo van Elvive met UV filter. Ik heb highlights in m'n haar.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:51:14 #111
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95166071
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:46 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ik gebruik shampoo van Elvive met UV filter. Ik heb highlights in m'n haar.
Ik bedoel meer leave-in spray of conditioner/serum o.i.d.
Alles wat ik ken met UV-filter heeft siliconen erin en daar wordt mijn haar zo droog en crunchy van, niet fijn. Shampoo lijkt mij te weinig bescherming geven, bovendien kun je dat er niet nog even extra bij doen voor je de zon in gaat.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 14:01:03 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95166438
En wat voor conditioner moet je nu gebruiken als je over gaat op conditioner only? Een lichte, en dat betekent dan zonder siliconen?

Toch nog een beetje lost als ik er over na blijf denken O-)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95166495
Je hebt siliconen en sulfieten blijkbaar :P.

Ik houd me ook niet echt aan dat regeltje hoor. Maar ik gebruik nu een milde shampoo, en dat werkt eigenlijk ook wel.
  donderdag 7 april 2011 @ 14:03:53 #114
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95166532
Ja, die SLSs zijn sulfaten, maar er staat niet echt wat siliconen voor kwaads doen, alleen dat je ze er alleen maar uit krijgt met sulfaten, maar wat doen ze verkeerd :'(
Endan lichte conditioner, maar wat maakt een conditioner licht en wat maakt het zwaar
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 15:46:41 #115
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95171228
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:03 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, die SLSs zijn sulfaten, maar er staat niet echt wat siliconen voor kwaads doen, alleen dat je ze er alleen maar uit krijgt met sulfaten, maar wat doen ze verkeerd :'(
Endan lichte conditioner, maar wat maakt een conditioner licht en wat maakt het zwaar
Voor zover ik kan beoordelen als leek, leggen ze een laagje om je haar, waardoor het mooi glanst en glad aan voelt. Het sluit je haar echter ook af voor de buitenwereld, wat er bij mijn broze krulhaartjes voor zorgt dat het geen olie uit mijn hoofdhuid (of uit een flesje) meer opneemt en breekbaar wordt, al ziet het er wel mooi uit. Het wordt heel erg crispy, kan het niet echt anders uitleggen.
En je kunt het er alleen uitwassen door SLS-shampoo te gebruiken, wat agressief is, anders krijg je een steeds dikkere laag crunchy siliconen om je haar heen wat het er niet beter op maakt.
Voor zover mijn ervaringen :P
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 16:37:27 #116
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95173505
Dus ik heb een laag siliconen van 6 jaar om mijn haar hangen? _O-

Siliconen is dus net zoiets als haarlak. Het ziet er even leuk uit, maar het haar kan niet ademen enzo
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95173564
BBQ-kip, welke shampoo kan ik dan het best gebruiken? Ik had die van Inecto en wellicht hielp dat wel, maar heb vorige week twee keer met Lush gewassen omdat die op was, en het is me nu toch een partij droog en futloos. :s
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 7 april 2011 @ 17:16:53 #118
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95175157
Ik heb echt geen idee hoor, ik ben totaal geen haar-allesweter. Ik weet alleen dat mijn haar van siliconen crunchy wordt en dat ik dat niet fijn vind en mijn haar ook niet op langere termijn.

Ik heb Pools-blond geblondeerde krullen, wat niet echt al te best is voor je haar... dus ik probeer verder niet teveel te kloten ermee.
Ik was het nu zo'n 2 x per week om en om met John Frieda Blonde Reviving shampoo (blauwig, tegen gele gloed) en Gühl Amandel shampoo, daarna altijd conditioner, momenteel John Frieda Blonde Reviving conditioner (eveneens blauwig) en Gühl Zilverwilg conditioner (ook blauwig).

En zolang ik te dom ben om toch weer steeds per ongeluk conditioners uit het schap te pakken waar siliconen in zitten (ZUCHT!!! ik dacht dat die Gühl zonder was... niet goed opgelet dus), moet ik wel shampoo met SLS gebruiken om het eruit te krijgen.
Gevolg = droger haar dan nodig.

Maar goed, om te stylen maak ik mijn haar alleen handdoekdroog en kneed er dan om en om avocado-olie en jojobaolie in, dat werkt perfect.
Ik wil eigenlijk over naar SLS-vrije shampoo, conditioner zonder siliconen en dan nog steeds alleen olie als stylingspul. Mijn krullen zijn altijd eerder droog dan vettig, ook met gebruik van olie. Mits met mate natuurlijk, goed doseren is wel belangrijk, als ik er een flinke scheut olie in gooi ziet het er natuurlijk niet uit ;)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 17:49:52 #119
123170 alors
zlata1234
pi_95176334
Die Guhl was ook zonder BBQkip, maar na de 'verbeterde receptuur' niet meer :{ Ik ben er mee gekapt, doe er nu gewoon pure amandelolie in.
Ik gebruik trouwens ook dat zilverwilg anti geel masker :D

Ik had vroegah iets van Guhl om je haar tegen de zon te beschermen maar het bestaat niet meer. Kan uberhaupt weinig producten vinden met serieuze UV bescherming. Maar ik ben dus ook geinteresseerd met mijn deels geblondeerde haren :)
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:53:52 #120
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95176499
De goede conditioner is dus ook een conditioner zonder siliconen? En dat is dan licht?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:57:46 #121
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95176640
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:49 schreef alors het volgende:
Die Guhl was ook zonder BBQkip, maar na de 'verbeterde receptuur' niet meer :{ Ik ben er mee gekapt, doe er nu gewoon pure amandelolie in.
Ik gebruik trouwens ook dat zilverwilg anti geel masker :D

Ik had vroegah iets van Guhl om je haar tegen de zon te beschermen maar het bestaat niet meer. Kan uberhaupt weinig producten vinden met serieuze UV bescherming. Maar ik ben dus ook geinteresseerd met mijn deels geblondeerde haren :)
Ik wil wel een conditioner gebruiken i.p.v. alleen maar olie, da's voor mijn gevoel toch meer om mijn krullen mee in te kneden dan voor mijn hele haar (incl. eerste stukje haar vanaf de huid).

Ik ga eind april naar de zon toe (een weekje), wil dan niet met een uitgedroogde bos terug komen, het is al droog zat zoals het is ;)
Maar ik denk dat de specifieke UV-beschermspullen voor haren pas in de zomermaanden op de markt komen. En die zitten volgens mij allemaal vol siliconen, dus die wil ik vast niet...
Ik ga dit weekend eens googlen op "natuurlijkere" middeltjes ;)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 18:04:20 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95176883
Oranjebloesem, aloë vera, rijstkiemolie, avocado

Die ken ik voor de huid iig enzo, lijkt me dat dat in je haar ook wel kan werken? Al werkt het natuurlijk niet briljant, het beschermt een beetje
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:10:25 #123
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95177074
Avocado-olie en aloë vera-gel (vrijwel puur) heb ik in huis...
Ik ga er later eens verder naar zoeken :)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 april 2011 @ 18:12:19 #124
123170 alors
zlata1234
pi_95177139
Olie in de zon is toch niet echt een succes?
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:15:53 #125
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95177271
Als je zo'n kruid koopt en er thee van trekt zeg maar, en dat als naspoeling gebruikt wat je dus niet meer uitspoelt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:16:16 #126
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95177282
Sowieso wat je er ook van gaat maken, eerst op een plukje uitproberen :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95189055
Ik heb de shampoo en conditioner van Dr Organic pomegranate :)
Ik heb hiervoor wella proseries gebruikt, maar hoorde over dr organic veel positieve verhalen. Is dit gewoon goed om gelijk te wassen of moet je eerst syliconen uit je haar krijgen?

Bestaan er haarmaskers zonder syliconen enzo die goed is voor je haar om te combineren met de dr organic shampoo?

En vind het eigenlijk wel leuk om bezig te zijn met mijn haar en het gezond te houden.

Iemand poste een tijd geleden die stiekjes zonder ijzer van zenner, kruidvat? Maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.
En welke borstel is goed? Kan in de winkel weinig variatie vinden. Want dacht dat zonder bolletjes op ijzeren tanden van de borstel beter is. Maar wat is nog beter?

Hoop dat iemand mij hierbij wil adviseren, bedankt alvast.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:35:02 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95189406
Een brede houten kam is het beste. Qua borstel varkenshaar o.i.d. denk ik.

Elastiekjes van Zenner ja. Etos, Kruidvat, Trekpleister etc
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:35:39 #129
123170 alors
zlata1234
pi_95189468
Met Dr. Organic krijg je siliconen niet uit je haar, dus die moet je eerst met een shampoo met SLS eruit wassen. Daarna dus geen producten meer gebruiken met siliconen.

Maar dit is geen heilige weg ofzo, voor sommige mensen werkt het goed en het is het proberen waard.

Die elastiekjes zonder ijzer zijn bij de meeste drogisten wel te krijgen. Van borstels heb ik geen verstand, ik heb alleen een kam die ik nauwelijks gebruik :')
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:38:16 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95189720
Ik vind het lastig hoor. Ik wilde conditioner only gaan proberen, maar nu heb ik dus twee flessen met cones :') Ik heb ook echt geen zin om in de winkel bij 20 flessen de etiketten van voor naar achter door te lezen, alles heeft siliconen :(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:47:26 #131
123170 alors
zlata1234
pi_95190483
Ik word wel handig in het etiketten lezen merk ik :') kan het steeds sneller, alleen sommige hebben echt ziek kleine letters op de verpakking.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 7 april 2011 @ 21:50:32 #132
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95190801
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:47 schreef alors het volgende:
Ik word wel handig in het etiketten lezen merk ik :') kan het steeds sneller, alleen sommige hebben echt ziek kleine letters op de verpakking.
Ja joh! M ijn Herbal Essence conditioner is echt kut om te lezen :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 8 april 2011 @ 01:08:02 #133
57434 Marloes
Digital Love
pi_95202371
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef alors het volgende:
Met Dr. Organic krijg je siliconen niet uit je haar, dus die moet je eerst met een shampoo met SLS eruit wassen. Daarna dus geen producten meer gebruiken met siliconen.

Maar dit is geen heilige weg ofzo, voor sommige mensen werkt het goed en het is het proberen waard.

Die elastiekjes zonder ijzer zijn bij de meeste drogisten wel te krijgen. Van borstels heb ik geen verstand, ik heb alleen een kam die ik nauwelijks gebruik :')
Welke shampoo kan je dan het beste gebruiken? (met sls om siliconen eruit te wassen). Merk bijv!
Ik wil ook overstappen op Dr. Organic, dus vandaar :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_95205059
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 01:08 schreef Marloes het volgende:

[..]

Welke shampoo kan je dan het beste gebruiken? (met sls om siliconen eruit te wassen). Merk bijv!
Ik wil ook overstappen op Dr. Organic, dus vandaar :P
Dat is ook mijn vraag :)
Dankje voor jullie reacties.

Wat gebruiken jullie voor manier om je haar dan minder te laten pluizen o.i.d. door middel van cremes,sprays maar dan zonder die troep??
En welk haarmasker? :P
pi_95205169
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:35 schreef alors het volgende:
Maar dit is geen heilige weg ofzo, voor sommige mensen werkt het goed en het is het proberen waard.

Helemaal mee eens ^O^ Het is slechts een optie, er zijn geen regels (behalve 1: geen siliconen zonder SLS).
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:54:53 #136
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95234615
Kan iemand me nog uitleggen wat een conditioner licht en wat een conditioner zwaar maakt? Dat heb ik volgens mij nooit geweten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:57:14 #137
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_95234767
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:54 schreef Harajuku. het volgende:
Kan iemand me nog uitleggen wat een conditioner licht en wat een conditioner zwaar maakt? Dat heb ik volgens mij nooit geweten.
Ik wil t ook wel weten eigenlijk.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:04:47 #138
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95235211
Ik gok zonder siliconen, maar dat lijkt me niet goed. Kan het ook nergens vinden eigenlijk :@
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:05:57 #139
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_95235298
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 april 2011 21:04 schreef Harajuku. het volgende:
Ik gok zonder siliconen, maar dat lijkt me niet goed. Kan het ook nergens vinden eigenlijk :@
Nee, want in de handleiding voor mooie krullen staat iets van een lichte als shampoo gebruiken. :P
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_95236108
Ik geloof dat de werking van een conditioner is dat het je haar zacht en glanzend maakt. Maar je wilt het niet te zacht, want dan breekt het makkelijk. Dus je wil een lichte conditioner ipv een zware?
  vrijdag 8 april 2011 @ 21:23:09 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95236305
Maar wat maakt een conditioner zwaar en wat maakt het licht. Waardoor weet je of je een lichte of een zware te pakken hebt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 8 april 2011 @ 22:22:22 #142
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_95239852
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2011 21:23 schreef Harajuku. het volgende:
Maar wat maakt een conditioner zwaar en wat maakt het licht. Waardoor weet je of je een lichte of een zware te pakken hebt?
Dat dus.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 8 april 2011 @ 22:52:54 #143
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95241565
Ik denk dat we even op EvilCherry moeten wachten, hoop dat die het wel weet :)
Ben ook wel benieuwd namelijk :D
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_95250271
Geen regels voor, meestal is een co met een simpele ingredienten lijst (geen polyquats, geen proteinen, etc) en zonder olie licht. Meestal is een vloeibare co ook licht (meer water). Wil je zwaar, dan probeer je een masker of iets met olie erin of een dikke co. Het is meestal maar een gok of iets licht is of niet. Ligt er ook aan hoe je haar erop reageert, en dat zie je niet altijd aan de ingredienten. Sowieso, stay away from the oils ;) Dat heeft geen zin als je schoon haar wilt.
pi_95267000
Gister een haarmasker ingedaan, smorgens heb ik een deel er uit gewassen (onder de kraan zonder shampoo o.i.d). Toen mijn haar opgedroogd was zat er dus ook nog wat haarmasker in wat er voor zorgde dat mijn haar er geweldig uit zag. Niet pluisde/omhoog stond, glansde, en in het model bleef wat ik wou. Ook was het zacht.

Alleen een masker mag je niet elke dag gebruiken. Nu hoor ik graag andere tips wat je wel elke dag mag gebruiken waarbij ik het resultaat ook kan krijgen, zonder dat mijn haar aanvoelt als touw en het niet meer doorkambaar is.

Bepaalde cremes o.i.d. die daar goed voor zijn?
pi_95267610
Wie zegt dat je dat niet elke dag mag gebruiken? Als je haar er goed op reageert, who cares?
pi_95270763
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 18:07 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wie zegt dat je dat niet elke dag mag gebruiken? Als je haar er goed op reageert, who cares?
Las dat het na verloop van tijd futloos zou worden, en dat het niet goed zou zijn het vaker dan 1x per week te gebruiken. Staat ook op die haarmaskers.

Plus omdat het er bij er dan pas savonds helemaal uitgewassen word, en ik dus het liefste daarna ook weer een haarmaskertje in wil doen.
pi_95271159
Ik heb best wel een tijdje alleen maar haarmasker gebruikt als leave-in spul, m'n haar werd er heel mooi van. Helaas is die meuk uit het assortiment gehaald ;(
pi_95271234
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 19:32 schreef Melochan het volgende:
Ik heb best wel een tijdje alleen maar haarmasker gebruikt als leave-in spul, m'n haar werd er heel mooi van. Helaas is die meuk uit het assortiment gehaald ;(
Oh oke, dat is jammer inderdaad. Maar je hebt zoveel haarmaskers?
pi_95271311
Ja dat is wrs mijn probleem ook, er zijn er teveel. De haarmaskers die ik erna heb gebruikt, maakten m'n haar alleen maar vet enzo, deden helemaal niets goeds. Moet nog steeds dé masker vinden. Maar nu doe ik pure kokosolie in m'n haar, works like a charm voor nu :)
pi_95275991
Als ik olie voor mijn haar gebruik, moet ik dan nog ergens op letten? Is het ook ergens slecht voor?
En zit er verschil tussen de soorten olie's (ik lees hier oa advocado en kokos)?
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:27:28 #152
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95276124
Mijn tante heeft chemo-krullen, dus ik heb haar ingelicht over co-only. Mijn tante is wat laks, die gaat niet al die conditioners bij langs om te checken op al die siliconen, SLS, olie en proteinen, dus zouden jullie pretty pretty please willen vertellen welke conditioner jullie hiervoor gebruiken zodat ik dat aan haar kan doorgeven? :@

Ze had vroeger altijd vet haar, na de chemo niet meer. Ik denk dat het nu eerder richting droog gaat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:18:55 #153
123170 alors
zlata1234
pi_95281155
Ik ben naar de kapper geweest vandaag en ik heb nu al spijt :'( Ik ws eigenlijk van plan om het op een lengte laten groeien, maar heb me laten overhalen om laagjes te doen, en nu is het van onderen veel te dun :'( En het was zo mooi aan het worden... ;( ;( ;( ;(
Kakzooi, nou ik ga nu echt nooooooooooooiittttttttt meer naar haar luisteren. }:|
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:20:17 #154
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95281224
Heb je erge erge laagjes dan? Ik doe altijd expres lange, dan blijft het onderaan wat voller maar er zit toch iets meer beweging in
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:22:00 #155
123170 alors
zlata1234
pi_95281318
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:20 schreef Harajuku. het volgende:
Heb je erge erge laagjes dan? Ik doe altijd expres lange, dan blijft het onderaan wat voller maar er zit toch iets meer beweging in
Nee wel lange lagen, maar toch voor mijn gevoel is het er niet beter op geworden. En ik begin er langzaam vrede mee te krijgen dat van enige beweging in mijn haar toch geen sprake zal zijn dus dan zijn die laagjes ook niet echt nodig... :{
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:23:01 #156
123170 alors
zlata1234
pi_95281370
Gelukkig groeit het wel snel, ik denk dat het over 3 maanden wel weer zo lang is al het was... O+
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:24:50 #157
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95281458
Kappers die je proberen over te halen voor iets anders zijn toch kut. Je moet de klant geven wat hij of zij wil hebben. Alleen over dode punten of zo mogen ze iets zeggen, maar als de klant dan nee zegt moeten ze ook ophouden :{w
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:28:11 #158
123170 alors
zlata1234
pi_95281615
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:24 schreef Harajuku. het volgende:
Kappers die je proberen over te halen voor iets anders zijn toch kut. Je moet de klant geven wat hij of zij wil hebben. Alleen over dode punten of zo mogen ze iets zeggen, maar als de klant dan nee zegt moeten ze ook ophouden :{w
Ja het is echt kut he, ze maken je eerst zo onzeker van "zou je dan nou wel doen? Ik zou het niet doen hoor!!" en toen dacht ik okay, nog maar een keer laagjes dan :'(

Nou goed les geleerd :{
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 9 april 2011 @ 23:33:57 #159
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95281899
Ja, daarom. Zij is de kapster dus zij zal er wel verstand van hebben en vervolgens wijk je dus af van je plannen.. :').

Ik heb gelukkig nu een goede kapster, twee zelfs, ik ga nooit meer ergens anders heen _O_
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95345772
Bij de etos hebben ze kammen van bamboe, fijn spul.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Redactie Frontpage maandag 11 april 2011 @ 16:37:17 #161
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_95347099
Ik heb ook een hekel aan kappers die je iets aan willen praten :{ Mijn kapster heeft me juist afgeraden om laagjes te nemen achter omdat het dan zo dun wordt O+ en ze denkt heel leuk mee met wat ik wil.

Binnenkort maar eens bellen voor een proefkapsel voor wanneer m'n zus gaat trouwen :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_95347504
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 16:06 schreef DevilsWhore het volgende:
Bij de etos hebben ze kammen van bamboe, fijn spul.
Oke ik ga daar eens voor kijken hoe dat aanvoelt.
Dankje
  maandag 11 april 2011 @ 17:34:34 #163
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95349478
Ik was 3 jaar geleden in staat alles af te knippen, toen heeft een kapster me daar van af gepraat O+
En nu is het zo ^_^



Let niet op de vette plekken, dat was omdat ik de olie er nog niet goed doorheen gewerkt had :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_95349903
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:21 schreef Harajuku. het volgende:
Ga naar de winkel en vergelijk etiketten?

quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:38 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb ook echt geen zin om in de winkel bij 20 flessen de etiketten van voor naar achter door te lezen, alles heeft siliconen :(
;(

Dus: heeft iemand tips voor shampoo's mét SL(E)S, maar zónder siliconen? Ik heb niet de tijd om op m'n dooie gemak 50 etiketten te gaan doorlezen.
pi_95350123
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:45 schreef eenleukenaam het volgende:

[..]

[..]

;(

Dus: heeft iemand tips voor shampoo's mét SL(E)S, maar zónder siliconen? Ik heb niet de tijd om op m'n dooie gemak 50 etiketten te gaan doorlezen.
Maar wel tijd om het hier te vragen en steeds te kijken of iemand een antwoord heeft?
pi_95350154
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:46 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Oke ik ga daar eens voor kijken hoe dat aanvoelt.
Dankje
You're welcome. Hier in Nijmegen hebben ze het zelfs op het station.

De conditioner van de etos voordeelselectie (a 0,35) is trouwens ook siliconenvrij, maar wel met SLS :?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_95351500
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik was 3 jaar geleden in staat alles af te knippen, toen heeft een kapster me daar van af gepraat O+
En nu is het zo ^_^

[ afbeelding ]

Let niet op de vette plekken, dat was omdat ik de olie er nog niet goed doorheen gewerkt had :P
Mooi hoor! :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 11 april 2011 @ 18:35:34 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95352028
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:45 schreef eenleukenaam het volgende:

[..]

[..]

;(

Dus: heeft iemand tips voor shampoo's mét SL(E)S, maar zónder siliconen? Ik heb niet de tijd om op m'n dooie gemak 50 etiketten te gaan doorlezen.
Ja, ik heb geen zin dus ik blijf zonder conditioner. Als jij wel daadwerkelijk iets wil hebben zul je toch moeten gaan kijken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95353375
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik was 3 jaar geleden in staat alles af te knippen, toen heeft een kapster me daar van af gepraat O+
En nu is het zo ^_^

[ afbeelding ]

Let niet op de vette plekken, dat was omdat ik de olie er nog niet goed doorheen gewerkt had :P
Wouw, jij hebt mooi lang haar.
Mooie kleur ook!
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

You're welcome. Hier in Nijmegen hebben ze het zelfs op het station.

De conditioner van de etos voordeelselectie (a 0,35) is trouwens ook siliconenvrij, maar wel met SLS :?
Oh oke, dankjewel ! :)
  maandag 11 april 2011 @ 20:18:32 #170
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95358166
EC wilde de productenlijst aanvullen omdat veel niet meer klopt, toch?

Als iemand me hier vertelt wat er wel en niet in moet zitten ga ik deze week wel naar 't Kruidvat en kijken wat ik vind. Als anderen dat nu ook doen, dan kunnen we een mooie lijst maken.

Conditioners zonder SLS, siliconen?
Gel enzo heb ik nog minder verstand van, dat is niet aan mij besteed :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 april 2011 @ 22:58:20 #171
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_95369757
In een van de Nivea shampoo's zitten WEL SL(E)S, maar geen siliconen. Welke dat is moet ik je schuldig blijven, heb even geen zin om naar de badkamer te lopen en te zoeken waar ik dat ding ook alweer heb :@

Ik heb nu conditioner van de Tuinen, Yes to Cucumbers. Ik heb ook Anti-klit conditioner van Schwarzkopf. Zitten voor zover ik heb gezien geen SLS/siliconen in, maar kijk het zelf voor de zekerheid wel even na, voor het geval ik iets gemist heb ;)

Ik HAD Inecto conditioner, maar daar werd mijn haar heel viezig van. Is volgens mij ook geschikt.

De roze en witte Palmolive conditioners die ik in de supermarkt zag staan hebben producten die op -cone eindigen... siliconen dus -O-

[ Bericht 5% gewijzigd door gehotseflotst op 11-04-2011 23:07:04 ]
pi_95373728
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
EC wilde de productenlijst aanvullen omdat veel niet meer klopt, toch?

Als iemand me hier vertelt wat er wel en niet in moet zitten ga ik deze week wel naar 't Kruidvat en kijken wat ik vind. Als anderen dat nu ook doen, dan kunnen we een mooie lijst maken.

Conditioners zonder SLS, siliconen?
Gel enzo heb ik nog minder verstand van, dat is niet aan mij besteed :')
Inecto, maar moet je wel echt een goede shampoo bij hebben. Is met kokosolie, dus vooral voor in de lengte/punten van je haar is het geschikt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_95377824
Op Henna Plus staat een logotje: Paraben free

Ik weet alleen niet hoe je sls kan zien?
pi_95378596
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
EC wilde de productenlijst aanvullen omdat veel niet meer klopt, toch?

Ik wilde de producten scheiden van het 'verhaal' omdat mensen het al-tijd vragen én omdat recepturen om de haverklap veranderen (zoals de Palmolive conditioners @ gehotseflotst, je hebt gelijk :) )

Maar ik wilde ook de ingrediënten erbij hebben, want niet iedereen wil proteinen of polyquats of parabenen in zijn haar. Beetje onmogelijke opgave, ben ik bang...

Maar als we allemaal een duitje doen in het producten-zakje, desnoods zonder ingrediënten en alleen focussen op SL(E)S en siliconen voor shampoo en conditioner, dan komen we wel op een zinnig lijstje. Ik wil dat wel proberen bij te houden.

Hara: wat we niet willen zijn ingrediënten die eindigen op -cone, -conol en -xane (-none is ok). Wat betreft SL(E)S willen we niets wat eindigt of lijkt op "sulfate" of "sulphate".

Als we daar mee beginnen, kunnen we dat altijd nog verder uitwerken met overige ingrediënten *insert schrijf-smiley*
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:40:45 #175
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_95379761
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:52 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ik wilde de producten scheiden van het 'verhaal' omdat mensen het al-tijd vragen én omdat recepturen om de haverklap veranderen (zoals de Palmolive conditioners @ gehotseflotst, je hebt gelijk :) )

Maar ik wilde ook de ingrediënten erbij hebben, want niet iedereen wil proteinen of polyquats of parabenen in zijn haar. Beetje onmogelijke opgave, ben ik bang...

Maar als we allemaal een duitje doen in het producten-zakje, desnoods zonder ingrediënten en alleen focussen op SL(E)S en siliconen voor shampoo en conditioner, dan komen we wel op een zinnig lijstje. Ik wil dat wel proberen bij te houden.

Hara: wat we niet willen zijn ingrediënten die eindigen op -cone, -conol en -xane (-none is ok). Wat betreft SL(E)S willen we niets wat eindigt of lijkt op "sulfate" of "sulphate".

Als we daar mee beginnen, kunnen we dat altijd nog verder uitwerken met overige ingrediënten *insert schrijf-smiley*
Hè shit :P Ik dacht dat SLES echt alleen over die Sodium Laureth Sulphate ging... Dan heb ik nog iets met sulfaten in mijn huis -O-

Wat ik alleen niet helemaal snap met het wassen van je hoofdhuid en daarna van de lengtes van je haar... is dat ik dan een stukje van mijn haar lijk over te slaan met conditionen (namelijk dat tussen lengte van mijn haar en het haar bij de hoofdhuid in)... Dat klopt vast niet :P

Ik ga even op zoek naar de spullen die ik in huis heb :D

[ Bericht 9% gewijzigd door gehotseflotst op 12-04-2011 10:14:31 ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:19 #176
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_95380954
Okee, komt ie! :D

De shampoo die ik als laatste heb gebruikt VOOR ik aan de CG-methode begon...
NIVEA Classic Care Shampoo voor normaal haar
Ingrediënten: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, PEG-3 Distearate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Simmondsia Chinensis Oil, Aloe Barbadensis Gel, Niacinamide, Polyquaternium-7, Polyquaternium-10, Persea Gratissima Oil, PEG-90 M, Oryzanol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Glycerin, Silica, Citrid Acid, Sodium Benzoate, Sodium Salicycale, Methylparaben, Benzyl Alcohol, Geraniol, Parfum

Dan de conditioners:

Schwarzkopf Anti-Klit Conditioner
Ingrediënten: Aqua, Cetearyl Alcohol, Quaterium-87, Propylene Glycol, Isopropyl Myristate, Distearoylethyl Hydroxyethyl monium Methosulfate, Citrid Acid, Phenoxyethanol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Ceteareth-20, Glyceryl Stearate, Sodium Methylparaben, Glycerin, Parfum, Niacinamide, Panthenol, Butylene Glycol, Chamonilla Recutita Flower Extract, Equisetum Arvense Extract, Humulus Lupulus Extract, Melissa Officinalis Leaf Extract, Rosmarinus Officinalis Leaf Extract, Salvia Officinalis Leaf Extract, Urica Dioica Extract, Linalool, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, CI 15985, CI 47005
(Met sulfaten dus... -O- )

INECTO Pure Coconut Conditioner
Ingrediënten: Aqua, Cetearyl Alcohol,Stearalkonium Chloride, Cetrimonium Chloride, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Parfum (fragrance), Magnesium Nitrate, Methylchloroisothiazolinone, Magnesium Chloride, Methylisothiazolinone, Citrid Acid
(werkt alleen niet voor mijn haar, het voelt dan heel vies aan -O- )

Yes to Cucumbers Color Care conditioner
Ingrediënten: Aqua (water), Cucurnis Sativus (Cucumber) Extract, Cetearyl Alcohol, Peucedanum Graveolens (dill) Extract, Capsicum Annuum (Green Pepper) Extract, Maris Aqua (Dead Sea Water), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Magnesium Chloride, Chamomilla Recutita (Carmomile) Extract, Olea Europaea (Olive) Oil, Brassica Oleracea (Broccoli) Extract, Benzyl Alcohol, Spinacia Oleracea (Spinach) Extract, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Oil, Calendula Officinalis Oil, Maris Limus (Silt) Extract, Cucumis Melo (Melon) Extract, Parfum (fragrance), Triticum Vulgare (Wheat) Germ Oil, Punica Granatum (Pomegranate Peel) Extract, Lactic Acid, Centaurea Cyanus, Beta Vulgaris (Beetroot) Extract, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract, Dehydroacetic Acid.

C1000 Cremespoeling iedere dag
Aqua, Cetyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Dicetyldimonium Chloride, Glycerin, Parfum, Panthenol, Limonene, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Citrid Acid.
(volgens mij is dit wel een goede wasconditioner, of niet?)

Henna Plus Hairwonder hair repair cream
Ingrediënten: Aqua Quaternium-87, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Caprylate, PEG-15 Cocopolyamine, Propylene Glycol, Polyglyceryl-3, Methylglucose Distearate, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Panthenol, Cetyl Hydroxyethyl Cellulose, Alcohol, Tocopheryl Acetate, Phytantriol, Cassia Angustifolia Leaf Extract, Glycerin, Hydrolyzed Corn/Wheat/Soy Protein, Parfum, Hexyl Cinnamal, Limonene, Phenoxyethanol.

Foutief geschreven ingrediënten zitten er ongetwijfeld in :P
pi_95383067
Merci :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:49:33 #178
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95402347
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:52 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ik wilde de producten scheiden van het 'verhaal' omdat mensen het al-tijd vragen én omdat recepturen om de haverklap veranderen (zoals de Palmolive conditioners @ gehotseflotst, je hebt gelijk :) )

Maar ik wilde ook de ingrediënten erbij hebben, want niet iedereen wil proteinen of polyquats of parabenen in zijn haar. Beetje onmogelijke opgave, ben ik bang...

Maar als we allemaal een duitje doen in het producten-zakje, desnoods zonder ingrediënten en alleen focussen op SL(E)S en siliconen voor shampoo en conditioner, dan komen we wel op een zinnig lijstje. Ik wil dat wel proberen bij te houden.

Hara: wat we niet willen zijn ingrediënten die eindigen op -cone, -conol en -xane (-none is ok). Wat betreft SL(E)S willen we niets wat eindigt of lijkt op "sulfate" of "sulphate".

Als we daar mee beginnen, kunnen we dat altijd nog verder uitwerken met overige ingrediënten *insert schrijf-smiley*
^O^ Van wat ik in huis heb zal ik alles op gaan schrijven, en dan ga ik binnenkort t Kruidvat bij langs om iig wat dingen op SLES en siliconen te checken.

Als iedereen af en toe een beetje doet kunnen we een beste lijst maken w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:04:52 #179
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_95402977
O+ Ik ben verliefd. Ik heb het vandaag voor het eerste in mijn haar geprobeerd en... Yes to Cucumbers Conditioner is echt geweldig O+ Mijn haar glanst aan alle kanten en zit heel goed. Voelde tijdens het douchen ook al veel beter aan dan met Inecto en andere conditioners die ik heb geprobeerd O+
pi_95411436
@gehotseflotst; held! Die sulfaat in je co is wat anders, ik zal morgen of zo even opzoeken welke sulfaten ik precies bedoel. Enige co's met wassulfaten bij mijn weten zijn de co's van Lush...
Vind je die anti-klit van Swartzkopf fijn? Ik vind hem naar en doet niets voor mijn haar qua voeding...
  woensdag 13 april 2011 @ 14:28:13 #181
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_95442764
iemand die die nieuwe elvive volume producten al heeft geprobeert? Dat collageen spul in paarse verpakking, die spray lijkt me wel wat
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
  woensdag 13 april 2011 @ 15:51:39 #182
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_95446650
Oke gekocht :') lekker ongeduldig ben k weer. Op de cremespoeling staat trouwens op de voorkant gewoon al "zonder siliconen" dat is wel handig. En heb die root lifter spray gekocht. De shampoo niet. Zal binnekort ff laten weten of t iets is :)
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
pi_95464553
Hoi iedereen! Ik heb een vraagje en ik denk dat ik hiermee het beste bij jullie terecht kan :). Ik heb van mijzelf heel donker bruin haar en had gehoord dat het verven met henna hier een donkerrode gloed overheen zou kunnen geven.

Hebben jullie hier ervaring met henna?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:40:41 #184
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95464838
Volgens mij kan henna bruin, rood of zwart zijn. Iig tig keer beter dan haarverf, dus doe het vooral. Eerst uitproberen op een plukje want het valt bij iedereen anders.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95465065
Ja, dat met de plukjes zal ik zeker doen. Ik heb nu eindelijk mooie lange haren en wil het niet verneuken :')!
  woensdag 13 april 2011 @ 21:45:46 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95465194
Laat je het resultaat wel zien, en before? 8-)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_95465274
Before is net iets korter als de foto in mijn FB.

Als ik de moed op kan brengen om het te verven, zal ik jullie op de hoogte houden :D.
pi_95466216
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:28 schreef Chromophobia. het volgende:
iemand die die nieuwe elvive volume producten al heeft geprobeert? Dat collageen spul in paarse verpakking, die spray lijkt me wel wat
Ja ik! Heb de shampoo, conditioner en het spraytje vandaag voor het eerst gebruikt, waar het aan ligt kan ik dus niet aangeven maar ik heb een enorme bos haar O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_95472681
van fructis is er ook een siliconenvrij shampoo uitgekomen, staat ook op de voorkant van de verpakking. iets met 'pure' in de naam, kan er alleen even niet opkomen nu...
  donderdag 14 april 2011 @ 13:24:50 #190
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_95488125
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:00 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ja ik! Heb de shampoo, conditioner en het spraytje vandaag voor het eerst gebruikt, waar het aan ligt kan ik dus niet aangeven maar ik heb een enorme bos haar O+
ik dus gisteravond gedoucht met de conditioner en daarna t spraytje erin gedaan..werd vanochtend wakker met echt een dikke bos, en zelfs toen ik gefietst had, had ik aan de bovenkant nog meer volume dan normaal..i like!
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
  donderdag 14 april 2011 @ 13:25:16 #191
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_95488143
en t ruikt lekker
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
  donderdag 14 april 2011 @ 13:29:52 #192
123170 alors
zlata1234
pi_95488348
Dat klinkt goed :)
know'm sayin?
×
word? word.
  Redactie Frontpage donderdag 14 april 2011 @ 14:12:44 #193
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_95490180
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 14 april 2011 @ 14:49:59 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_95491748
Ik gebruik al jaaaaaren Andrelon Care en Repair shampoo en conditioner. De laatste tijd merk ik dat mijn haar er vettig van wordt, vooral op de hoofdhuid. Meestal al na 1 dag slapen. En dat terwijl ik redelijk vaak mijn haar ontkleur, dus je zou verwachten dat het eerder kurkdroog zou worden. Ik heb nu eens een andere shampoo gebruikt en merk meteen verschil: geen vettige kop.

Wat gebruiken jullie, andere langharigen die klitten willen voorkomen? (liefst niet al te duur).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 14 april 2011 @ 17:51:22 #195
123170 alors
zlata1234
pi_95500008
In die root lift volume spray van Elvive zit wel PEG 14 Dimethicone :{
know'm sayin?
×
word? word.
pi_95500593
PEG-14 (of hoger) is wateroplosbaar he? Ik weet niet of je dan volledig co kan, maar SLS hoeft niet per se, iets anders milds kan ook.
pi_95529766
quote:
Op donderdag 14 april 2011 13:25 schreef Chromophobia. het volgende:
en t ruikt lekker
Dat viel mij ook op ja O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_95538359
As we speak, zit ik nu met een masker op. O+
Alleen moet ik nodig naar de kapper. :'(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_95573106
Dat er tussen shampoo's een groot verschil zit, is duidelijk. Maar geldt dat eigenlijk ook voor haarmaskers?

En doen ze lang iets extra's voor je haar? Dus zegt maar, als ik een masker in heb gehad, en daarna mijn haar heb gewassen. Heeft het na het wassen ook nog toegevoegde waarde?
Want meestal merk ik daar niets van. Maar aangezien ik zo weinig van haarproducten af weet, zal ik wel iets verkeerd doen :@
  zondag 17 april 2011 @ 22:36:07 #200
123170 alors
zlata1234
pi_95645577
De Arganolie is weer voor de helft van de prijs bij De Tuinen :) ik ga em ook maar proberen, ik vreesde dat mijn haar van olie heel zwaar en slap zou worden, maar dat is niet zo. Moet wel oppassen met teveel, want itt tot bij krullen staan sliertige haren bij steil haar heel vies :')

En de Kruidvat heeft alle Guhl 2 voor 1 :)
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 18 april 2011 @ 00:32:57 #201
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95651310
Let wel even goed op de ingrediëntenlijst van de arganolie, veel soorten olie van De Tuinen zijn gemengde olieën, deeltje dure olie en deel goedkopere olie (dus geen argan).

Ik gebruik trouwens een druppelaartje uit zo'n pipetflesje om olie te doseren, dan kun je een klein beetje olie precies "afmeten" en dus goed doseren, want bij olie luistert het heel nauw.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 18 april 2011 @ 00:42:16 #202
123170 alors
zlata1234
pi_95651553
Ik weet het, maar die olie is echt puur :)

Ja zo'n pipet is misschien wel handig, ik heb hier volgens mij nog wel iets liggen, zal er eens naar kijken.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 18 april 2011 @ 01:06:24 #203
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95652032
Ah, dat is goed om te weten, voor als anderen de olie willen kopen :)

Voor als je hem niet meer kunt vinden, pipetjes kun je ook bij de apotheek of online kopen, kosten vrijwel niets en zijn erg handig.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_95656390
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 20:18 schreef Harajuku. het volgende:Conditioners zonder SLS, siliconen?
Ik kwam toevallig op een topic van een ander forum, en daar hadden ze het over Traay en Sante.
Alleen tray zou een bepaald soort zout bevatten..
Misschien heb je er iets aan?
pi_95657148
Gebruiken jullie olie als een soort leave-in?
  maandag 18 april 2011 @ 22:41:11 #206
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_95693446
Ik gebruik het als leave-in zeg maar, ik kneed het lekker door mijn krullen heen en laat het dan opdrogen, that's it. Dus geen wax/haarcrème/mousse of wat dan ook meer daarna.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 18 april 2011 @ 22:56:22 #207
123170 alors
zlata1234
pi_95694455
Ik ook, alleen wat minder (lees: bijna niets) aan de aanzet en wat meer (lees: ietsje meer dan bijna niets :P) in de uiteinden, bij de aanzet doe ik later ook nog wat mousse om mij haar wat meer grip en stevigheid te geven.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_95697164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:24 schreef Chromophobia. het volgende:

[..]

ik dus gisteravond gedoucht met de conditioner en daarna t spraytje erin gedaan..werd vanochtend wakker met echt een dikke bos, en zelfs toen ik gefietst had, had ik aan de bovenkant nog meer volume dan normaal..i like!
Nu moet ik 'm ook proberen :D.
pi_95836385
Ik heb serieus vanavond bier gekocht om mijn haar mee te doen. Eerste x dat ik het voor dit doeleinde haal. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:05:04 #210
206345 Magenta
Full of colour
pi_95895838
Vast al wel vaker aan bod geweest maar heeft hier iemand een goede uitleg om een nette zigzag scheiding te maken?
~Fin
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:08:03 #211
123170 alors
zlata1234
pi_95895943
Gewoon zo'n kant met een stalen dun einde, zigzaggend over je hoofd gaan en dan de haren naar de goede kant trekken. Beetje moeilijk uit te leggen, maar het is supersimpel.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_95932063
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 08:12 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Dat er tussen shampoo's een groot verschil zit, is duidelijk. Maar geldt dat eigenlijk ook voor haarmaskers?

En doen ze lang iets extra's voor je haar? Dus zegt maar, als ik een masker in heb gehad, en daarna mijn haar heb gewassen. Heeft het na het wassen ook nog toegevoegde waarde?
Want meestal merk ik daar niets van. Maar aangezien ik zo weinig van haarproducten af weet, zal ik wel iets verkeerd doen :@
ik doe eerst wassen en dan pas het masker. geen idee of het uitmaakt, maar op de verpakking staat dat ik t op gewassen haar moet doen ;)
pi_95959469
quote:
17s.gif Op zondag 24 april 2011 21:45 schreef altootje86 het volgende:

[..]

ik doe eerst wassen en dan pas het masker. geen idee of het uitmaakt, maar op de verpakking staat dat ik t op gewassen haar moet doen ;)
Njah, daarna was je (ooit) je haar wel weer toch? :P
Heeft na dat wassen het masker nog nut? Zeker maar, op langere duur? :)
  maandag 25 april 2011 @ 17:15:46 #214
123170 alors
zlata1234
pi_95959843
Ik doe mijn masker ook na het wassen, gewoon inmasseren als het nog nat is, dan bind ik het vast en ga ik in mijn badjas chillen en na een uur ofzo spoel ik em weer uit.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 25 april 2011 @ 18:35:54 #215
206345 Magenta
Full of colour
pi_95962176
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 20:08 schreef alors het volgende:
Gewoon zo'n kant met een stalen dun einde, zigzaggend over je hoofd gaan en dan de haren naar de goede kant trekken. Beetje moeilijk uit te leggen, maar het is supersimpel.
Oke thanks :)

Is dit wat? http://www.kappersidee.nl(...)ag-scheidingkam.html
~Fin
  maandag 25 april 2011 @ 19:48:27 #216
123170 alors
zlata1234
pi_95965215
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 18:35 schreef Magenta het volgende:

[..]

Oke thanks :)

Is dit wat? http://www.kappersidee.nl(...)ag-scheidingkam.html
Ik bedoelde iig dit:



maar met dat andere zal het misschien ook wel kunnen. Het lijkt me alleen niet echt handig aangezien je niet je hele hoofd in een keer kunt doen en het dus in meerdere keren moet doen, als je dat wilt dan he.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_95966156
Weet iemand of Guhl siliconen bevat?
  maandag 25 april 2011 @ 20:49:52 #218
123170 alors
zlata1234
pi_95968597
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 20:03 schreef showme het volgende:
Weet iemand of Guhl siliconen bevat?
Dat verschilt echt per product, zoals bij alle merken, gewoon het etiket checken dus.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:16:55 #219
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96055814
Op de verpakkingen van maskers staat meestal drie minuten, als je het na drie minuten alweer wast heeft het weinig zin denk ik. Maar als je het zoals wij doen minimaal een uur laat zitten denk ik dat het zeker nog wel nut heeft als je het erna wast.

En pas gewassen haar betekent niet per se dat je het echt net gewassen moet hebben, maar dat gaat er vooral om dat je geen producten in je haar hebt zitten. Als je dus niets gebruikt hoef je ook niet per se eerst te wassen. Schoon haar.
Als ik het vandaag was en ik doe morgen een masker maak ik mijn haar gewoon nat, ik gebruik geen producten dus schoon genoeg.

Overigens al vier keer bij t Kruidvat geweest ondertussen, maar steeds vergeten bij de shampoos en conditioners te kijken :@
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96129081


Ik heb ook zon ding, vind hem wel fijn alleen om de een of andere reden ben ik steeds bezig om hem weer terug te doen want blijft hij niet zitten, schiet los. Terwijl er dan helemaal niet veel haar tussen zit.

Heb hem bij de hema gehaald voor 2 euro. Iemand ervaring met "betere".
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:36:10 #221
123170 alors
zlata1234
pi_96130836
Die dingen glijden altijd uit mijn haar :') te glad en steil :')
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:56:04 #222
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96131815
Zeau, gisteren vijf centimeter op de vloer bij de kapper achtergelaten. Nu ben ik eindelijk alle verf zo'n beetje kwijt. w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96131924
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:36 schreef alors het volgende:
Die dingen glijden altijd uit mijn haar :') te glad en steil :')
Oke ben ik dus niet de enige. Naja ik heb nu een manier gevonden waarbij mijn haar wel goed zit.
Masker of nacht conditioner in de nacht en smorgens uitspoelen, klem in en daarna zit mijn haar perfect, geen pluis en lekker zacht. Maar jammer dat die klem inderdaad wat uitzakt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:02:58 #224
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96132212
http://www.zenner.nl/collectie/#/klemmen/klemmen/

Ik heb pas nummer 13 van de middelste rij gekocht, die zit bij mij so far nog het beste.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:59:42 #225
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96152586
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 17:34 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik was 3 jaar geleden in staat alles af te knippen, toen heeft een kapster me daar van af gepraat O+
En nu is het zo ^_^

[ afbeelding ]

Let niet op de vette plekken, dat was omdat ik de olie er nog niet goed doorheen gewerkt had :P
Wowowowowowowowowowowow
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_96156068
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:02 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.zenner.nl/collectie/#/klemmen/klemmen/

Ik heb pas nummer 13 van de middelste rij gekocht, die zit bij mij so far nog het beste.
Oh oke die is wel leuk ook inderdaad.
Maar bij de kruidvat zie ik die dingen niet ?
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:38:24 #227
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96160550
Oh, daar heb ik hem vorige week gekocht.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:55:25 #228
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_96161304
bij de Zeeman hadden ze conditioner van schwarzkopf supersoft een bio pomegranate conditioner en er staat op : zonder olieen van parafine, zonder kunstmatige kleurstoffen en zonder siliconen en hij ruikt vet lekker.

Ik moest gelijk aan dit topic denken
pi_96339088
Ik ben op zoek naar een online adresje voor Suave conditioners waar je niet goud geld betaalt voor verzenden. Wie????
pi_96339304
als biosilk, john frieda e.d. buiten je budget liggen is Andrelon geen slecht alernatief.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:24:56 #231
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_96341707
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:02 schreef Harajuku. het volgende:
http://www.zenner.nl/collectie/#/klemmen/klemmen/

Ik heb pas nummer 13 van de middelste rij gekocht, die zit bij mij so far nog het beste.
Die had ik ook, maar ben 'm kwijt en kan 'm nergens meer vinden in het zwart. Alleen de kleinere versie ;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_96344331
Ik weet niet of dit het goede topic hiervoor is, maar ik heb een vraag.

Op dit moment heb ik half lang haar (ietsjes korter eigenlijk), maar ik wil denk ik wat anders (korter).
Ik heb wel een langwerpig hoofd en dus een hoge haargrens en ik heb een beetje inhammen (altijd al gehad).

Hoe kan ik het beste mijn haar doen?
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:31:43 #233
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96344373
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Die had ik ook, maar ben 'm kwijt en kan 'm nergens meer vinden in het zwart. Alleen de kleinere versie ;(
Ik heb de bruine. Ik wilde zeggen dat ik hier wel wilde kijken voor zwart, maar grote kans dat dat kapot gaat als ik het verstuur dus lijkt me geen goed idee :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:32:34 #234
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96344404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:30 schreef moosh11 het volgende:
Ik weet niet of dit het goede topic hiervoor is, maar ik heb een vraag.

Op dit moment heb ik half lang haar (ietsjes korter eigenlijk), maar ik wil denk ik wat anders (korter).
Ik heb wel een langwerpig hoofd en dus een hoge haargrens en ik heb een beetje inhammen (altijd al gehad).

Hoe kan ik het beste mijn haar doen?
Ze kunnen er hier wat meer mee als je een foto post.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96347173
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ze kunnen er hier wat meer mee als je een foto post.
Die pm ik wel als iemand me kan helpen daarmee.
pi_96437897
Dinsdag mijn haar van licht-/middenblond naar donkerblond geverfd. De kleur is opvallend donker uitgevallen en ik heb nu tevens een groene gloed door mijn haar.

Iemand ideetjes om dit eruit te krijgen? Had al dingen gehoord over ketchup en goudshampoo, in ieder geval iets met roodtinten. Of kan ik het beter opnieuw verven?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:20:13 #237
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96448506
Oei, da's balen zeg :X

Je moet er inderdaad iets met roodtinten in doen, volgens mij moet die ketchup wel helpen. Of het in één keer zal helpen weet ik dan weer niet.

Zelf zou ik alleen niet zo dapper zijn om zelf verder te experimenteren, maar ik zou snel naar de kapper toe gaan :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:04:42 #238
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_96470447
quote:
11s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:31 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb de bruine. Ik wilde zeggen dat ik hier wel wilde kijken voor zwart, maar grote kans dat dat kapot gaat als ik het verstuur dus lijkt me geen goed idee :')
nee inderdaad. Ik kijk zo hier in Leiden wel even. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 mei 2011 @ 13:07:46 #239
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_96470520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:07 schreef Snowcold het volgende:
Dinsdag mijn haar van licht-/middenblond naar donkerblond geverfd. De kleur is opvallend donker uitgevallen en ik heb nu tevens een groene gloed door mijn haar.

Iemand ideetjes om dit eruit te krijgen? Had al dingen gehoord over ketchup en goudshampoo, in ieder geval iets met roodtinten. Of kan ik het beter opnieuw verven?
Iemand die ik ken heeft goede ervaringen met Colourb4. Was ook een topic over, even opzoeken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 mei 2011 @ 13:09:06 #240
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_96470550
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_96470869
De kapper gaf mijn vriend (met half lang haar) de tip om shaper van de hema te gebruiken.
Dat is echt fijn spul! ik gebruik het zelf om mijn weerborstels in bedwang te krijgen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_96529754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:07 schreef Snowcold het volgende:
Dinsdag mijn haar van licht-/middenblond naar donkerblond geverfd. De kleur is opvallend donker uitgevallen en ik heb nu tevens een groene gloed door mijn haar.

Iemand ideetjes om dit eruit te krijgen? Had al dingen gehoord over ketchup en goudshampoo, in ieder geval iets met roodtinten. Of kan ik het beter opnieuw verven?
Ah ja leuk, dit had ik 3 maanden geleden ook. Ik heb het toen lichtgoudbruin geverfd, aangezien het toch al daarop leek. Daarna heb ik zoveel blonde lokjes er doorheen gegooid dat ik gelijk weer een stuk lichter was. Wat die ketchup betreft zou ik zeggen: het kan vast geen kwaad ;) kun je altijd even proberen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_96599240
Ik wil mijn haar donker, maar wil niet elke 3 weken moeten verven. Eigen haar kleur vind ik niets .

Kan ik nu gewoon met kleurspoelingen er over mijn geverfde haar en voortaan alleen kleurspoelingen gebruiken?
Want elke 3 weken verven vind ik te slecht voor mijn haar.

[ Bericht 26% gewijzigd door koekjesmonsterrr op 11-05-2011 20:27:15 ]
pi_96609182
Mijn moeder heeft gisteren gewoon een kleur met een roodtint (goudblond) er doorheen gedaan en nu is het weer prachtig blond! Phew, was toch wel even schrikken... maar omdat het zo kort na elkaar geverfd is, heb ik wel hele droge punten. Wordt lief zijn voor mijn haar de komende maanden. En voorlopig maar niet meer verven...
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:29:55 #245
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_96663340
ik zit juist met een heel erg gouden gloed over m'n donkerbruine haar, en in het zonlicht is het zelf een beetje oranje gloed terwijl ik verf met garnier nutrisse nr. 30 donkerbruin, voor zover ik weet zit daar geen roodtint in. Iemand tips hoe ik dit wegkrijg?
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:09:24 #246
123170 alors
zlata1234
pi_96665595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:29 schreef Chromophobia. het volgende:
ik zit juist met een heel erg gouden gloed over m'n donkerbruine haar, en in het zonlicht is het zelf een beetje oranje gloed terwijl ik verf met garnier nutrisse nr. 30 donkerbruin, voor zover ik weet zit daar geen roodtint in. Iemand tips hoe ik dit wegkrijg?
Een gele gloed gaat iig weg met zilvershampoo...
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:44:38 #247
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_96671648
ook bij bruin haar? das t proberen wel waard dan :)
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
pi_96671937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:24 schreef Chromophobia. het volgende:

[..]

ik dus gisteravond gedoucht met de conditioner en daarna t spraytje erin gedaan..werd vanochtend wakker met echt een dikke bos, en zelfs toen ik gefietst had, had ik aan de bovenkant nog meer volume dan normaal..i like!
Iemand pics van hoe die spray eruit ziet?
All good things are wild and free.
pi_96672647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:48 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Iemand pics van hoe die spray eruit ziet?
Even een wat kleinere foto dan net
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:01:33 #250
123170 alors
zlata1234
pi_96672842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:44 schreef Chromophobia. het volgende:
ook bij bruin haar? das t proberen wel waard dan :)
Dat weet ik niet, maar gele gloed = gele gloed lijkt me..
know'm sayin?
×
word? word.
pi_96673005
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:59 schreef princess-a het volgende:

[..]

Even een wat kleinere foto dan net
[ afbeelding ]
Thanks! En dat is dus echt de moeite waard om te kopen?
All good things are wild and free.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:04:57 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96673108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:03 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Thanks! En dat is dus echt de moeite waard om te kopen?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met dit product na een paar maanden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_96673987
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:44 schreef Chromophobia. het volgende:
ook bij bruin haar? das t proberen wel waard dan :)
Pas alleen op dat je het niet te lang laat zitten en niet teveel gebruikt. Anders krijgt je haar een blauwe gloed, or so I heard. :P
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:22:12 #254
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96674383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:09 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Ik wil mijn haar donker, maar wil niet elke 3 weken moeten verven. Eigen haar kleur vind ik niets .

Kan ik nu gewoon met kleurspoelingen er over mijn geverfde haar en voortaan alleen kleurspoelingen gebruiken?
Want elke 3 weken verven vind ik te slecht voor mijn haar.
Ik heb jarenlang kleurspoelingen gedaan ipv donker verven, m'n haar heeft er nooit meer zo mooi uitgezien als toen. En dat waren toen die goedkope sachets van 't Kruidvat van 75 cent, haha/
Maar kleurspoelingen moet je toch ook elke zoveel weken doen?
Is het het hele gedoe met verven wat je tegenstaat of het verven zelf ivm je haarconditie?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:29 schreef Chromophobia. het volgende:
ik zit juist met een heel erg gouden gloed over m'n donkerbruine haar, en in het zonlicht is het zelf een beetje oranje gloed terwijl ik verf met garnier nutrisse nr. 30 donkerbruin, voor zover ik weet zit daar geen roodtint in. Iemand tips hoe ik dit wegkrijg?
Als je zilvershampoo te rigoureus vindt is er van John Frieda ook een paarse schuimversteviger.
pi_96674598
Ik gebruik momenteel een vochtinbrengend masker, en ik was alleen met conditioner, en hoewel mijn haar een stuk minder pluizig is is het alsnog nog best droog. Enige wat werkt is om er dan iets in te gooien waardoor het hard wordt, maar dat vind ik echt niet tof ;( . Iemand nog ideeen?
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:36:08 #256
123170 alors
zlata1234
pi_96675230
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:25 schreef Tegan het volgende:
Ik gebruik momenteel een vochtinbrengend masker, en ik was alleen met conditioner, en hoewel mijn haar een stuk minder pluizig is is het alsnog nog best droog. Enige wat werkt is om er dan iets in te gooien waardoor het hard wordt, maar dat vind ik echt niet tof ;( . Iemand nog ideeen?
Een goede leave in of olie?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_96675299
Owja, dat leave-in werkt dus niet. Maar olie ga ik denk ik wel proberen :). Thanks.
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:51:20 #258
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_96676105
Ik gebruik daar olijfolie voor, wel goed wassen erna, meer vanwege de geur overigens. Mijn haar wordt er zichtbaar zachter van.
Zijn er niet meer huismiddeltjes om je haar zachter te maken? Er staat me iets bij van ei en honing en zo.
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:04:13 #259
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_96676952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:51 schreef Gwywen het volgende:
Ik gebruik daar olijfolie voor, wel goed wassen erna, meer vanwege de geur overigens. Mijn haar wordt er zichtbaar zachter van.
Zijn er niet meer huismiddeltjes om je haar zachter te maken? Er staat me iets bij van ei en honing en zo.
Advocado ook geloof ik.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_96678686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:22 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang kleurspoelingen gedaan ipv donker verven, m'n haar heeft er nooit meer zo mooi uitgezien als toen. En dat waren toen die goedkope sachets van 't Kruidvat van 75 cent, haha/
Maar kleurspoelingen moet je toch ook elke zoveel weken doen?
Is het het hele gedoe met verven wat je tegenstaat of het verven zelf ivm je haarconditie?

[..]

Als je zilvershampoo te rigoureus vindt is er van John Frieda ook een paarse schuimversteviger.
Hoe bedoel je het precies? Dat je haar mooi was toen je het wel verfde met kleur spoeling, of zonder? 75 cent wtf :P

Ja dat maakt me niet uit, maar het gaat er om dat het nog geen 3 weken verder was en nu al flinke uitgroei te zien is, en dat vind ik niet mooi. En aangezien verven slechter is, en ik geen geld heb om iedere 3 weken mijn haar bij te verven bij de kapper doe ik het liever met iets wat minder slecht is dan verf. Kleurspoeling dus ?! Dan heb ik iig geen last van uitgroei e.d.

Alleen ja nu is mijn haar nog donkerbruin geverfd. Dus geen idee of ik nu met kleurspoelingen kan beginnen of moet wachten tot het geverfde uit mijn haar is?!

De kapper wist me niet veel te vertellen dan dat het zonde is want roodblond vond ze zo mooi. Ja maar ik niet.
Iemand idee ?

En bij mij werken de maskers die hard worden echt top. Alleen ik kan er geen meer vinden die redelijk betaalbaar is die hard word. Even doorkammen daarna en lekker ermee slapen en mijn haar is s'morgens weer super zacht. Alleen de nachtconditioner gebruik ik nu als ik hem in heb gedaan, doorgekamt heb is mijn haar ook al erg zacht.
pi_97351123
iemand een idee voor een goed masker voor droge punten/gespleten punten. Ik heb anderhalf jaar geleden mijn haar blond geverfd (een aantal keer). Nu ging ik naar de kapper vandaag en ze moest er weer een stuk afhalen (precies dat wat ik gegroeid had de afgelopen weken :() om het gezond te doen lijken. Het nadeel alleen is dat mijn haar best fijn en dun is. Dus als ik al conditioner gebruik dan is het gelijk futloos de hele dag.
Ik wil het nog zo graag laten groeien, dus dan moet het gewoon langer gezond blijven.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:52:08 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97358376
Tegen gespleten haar, helpt alleen de schaar. ;)
Maskers zijn lapmiddeltjes. Geen enkel masker is in staat gespleten haarpunten weer aan elkaar te laten groeien.
Misschien kennen anderen hier wel producten waarmee je je haarpunten enigszins kunt beschermen?

Hoe draag je je haar? Dat kan er ook mee te maken hebben. Als je het altijd los draagt of in een staart kan het beschadigen omdat het de hele dag tegen je rug glijdt of zelfs klem zit tussen je rug en je leuning van je stoel.
Slapen op een satijnen kussen zorgt ook dat je haar 's nachts wat minder snel beschadigt.

@Koekjesmonsterrr: ik bedoelde dat ik met die goedkope spoelinkjes prachtig mooi diepbruin en heel erg glanzend haar had. Mooier dan wanneer mijn haar puur natuur was! Echt zoals in de shampooreclames.
En toen namen ze die spoelinkjes uit de handel. :{
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:54:27 #263
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97358558
Ik heb een beetje een rare vraag, ik heb echt een enorme bos haar dus eigenlijk weinig te klagen. nadeel is wel dat wanneer ik het pas net gewassen heb er (naar mijn mening) eigenlijk te veel volume in zit. Ik vind het qua model beter zitten wanneer het eigenlijk al weer tijd word om ze te wassen. Dus of ik heb vies vettig haar, of een jaren 80 ontplofte coupe zo nu en dan. Is er een manier om je haar wat "zwaarder" te maken zonder dat het er meteen vettig uit begint te zien?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:56:45 #264
123170 alors
zlata1234
pi_97358732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb een beetje een rare vraag, ik heb echt een enorme bos haar dus eigenlijk weinig te klagen. nadeel is wel dat wanneer ik het pas net gewassen heb er (naar mijn mening) eigenlijk te veel volume in zit. Ik vind het qua model beter zitten wanneer het eigenlijk al weer tijd word om ze te wassen. Dus of ik heb vies vettig haar, of een jaren 80 ontplofte coupe zo nu en dan. Is er een manier om je haar wat "zwaarder" te maken zonder dat het er meteen vettig uit begint te zien?
Helpt conditioner niet?
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:00:38 #265
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97359004
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:56 schreef alors het volgende:

[..]

Helpt conditioner niet?
Ja deels maakt het wel minder pluizig, maar niet minder ontploft helaas
Dat duurt elke keer weer 1-2 dagen
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:05:29 #266
123170 alors
zlata1234
pi_97359322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:39 schreef Lillyfield het volgende:
iemand een idee voor een goed masker voor droge punten/gespleten punten. Ik heb anderhalf jaar geleden mijn haar blond geverfd (een aantal keer). Nu ging ik naar de kapper vandaag en ze moest er weer een stuk afhalen (precies dat wat ik gegroeid had de afgelopen weken :() om het gezond te doen lijken. Het nadeel alleen is dat mijn haar best fijn en dun is. Dus als ik al conditioner gebruik dan is het gelijk futloos de hele dag.
Ik wil het nog zo graag laten groeien, dus dan moet het gewoon langer gezond blijven.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je een leave in of olie in je haar doet die je haar beschermt en zorg dat het niet uitdroogt.
Wat voor jou en jouw haar het beste werkt is moeilijk te zeggen. Ik gebruik momenteel argan olie. Als mijn haar handdoekdroog is dan smeer ik daarvan een paar druppels in mijn haar (met name de uiteinden). Ik heb wel het idee dat het helpt maar ik gebruik het nog niet zo heel lang, 2 maanden ongeveer.

Mijn haar is trouwens weer een stuk gegroeid *O* Het is bijna weer zoals voordat de kapper tekeerging, zo'n anderhalve maand geleden.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:14:15 #267
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97359915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:05 schreef alors het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je een leave in of olie in je haar doet die je haar beschermt en zorg dat het niet uitdroogt.
Wat voor jou en jouw haar het beste werkt is moeilijk te zeggen. Ik gebruik momenteel argan olie. Als mijn haar handdoekdroog is dan smeer ik daarvan een paar druppels in mijn haar (met name de uiteinden). Ik heb wel het idee dat het helpt maar ik gebruik het nog niet zo heel lang, 2 maanden ongeveer.

Mijn haar is trouwens weer een stuk gegroeid *O* Het is bijna weer zoals voordat de kapper tekeerging, zo'n anderhalve maand geleden.
Ik zal het eens proberen alhoewel ik denk dat ik misschien niet duidelijk heb uitgelegd. Het is dus niet zo dat het pluist of heel erg droog is. Het is meer dat ik best veel haar heb waardoor het, als het licht is, echt een enorme boog vormt rond mijn hoofd, een beetje dit maar dan niet zo gestyled :P



Dan groeit mijn haar ook nog echt al vanaf 3 cm boven mijn wenkbrouwen en lijkt het net alsof mijn gezicht opgegeten wordt door een of ander harig monster
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:20:02 #268
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97360292
Helpt het misschien als je het 's avonds wast en met handdoekdroog haar gaat slapen?
Bij de meeste mensen zit het dan 's morgens gruwelijk plat. :)
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:22:05 #269
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97360420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:20 schreef Gwywen het volgende:
Helpt het misschien als je het 's avonds wast en met handdoekdroog haar gaat slapen?
Bij de meeste mensen zit het dan 's morgens gruwelijk plat. :)
:D
Die ga ik proberen!

Zul je zien dat het aan de ene kant plat zit en aan de andere kant als een soort halve hanekam meets doe maar unit alle kanten op staat.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97361479
Jij hebt toch niet zoveel haar oompa :o .
pi_97361886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:20 schreef Gwywen het volgende:
Helpt het misschien als je het 's avonds wast en met handdoekdroog haar gaat slapen?
Bij de meeste mensen zit het dan 's morgens gruwelijk plat. :)
ik ga juist graag met nat haar slapen omdat er in de ochtend dan heel veel volume in zit
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:06:03 #272
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_97368502
Edit: Oeps, verkeerde topic...

Ik zit nu overigens te wachten tot mijn haar helemaal droog is, anders krijg ik als ik wakker word 's ochtends een soort van platgeslagen Oompa Loompa-effect qua haar :P



Dan is alle krul bovenop weg, soms heb ik zelfs alleen nog pijpekrullen in de onderste 3 cm van mijn haar en verder een lelijk soort stijl haar wat naar buiten toe piekt... whehehe

Maar goed, het is droog nu, dus ik ga slapen ;)

[ Bericht 57% gewijzigd door BBQ-kip op 27-05-2011 01:33:13 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:09:22 #273
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97368579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:37 schreef Tegan het volgende:
Jij hebt toch niet zoveel haar oompa :o .
Was een lichte overdrijving, maar best wel veel
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97430737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:52 schreef Gwywen het volgende:
Tegen gespleten haar, helpt alleen de schaar. ;)
Maskers zijn lapmiddeltjes. Geen enkel masker is in staat gespleten haarpunten weer aan elkaar te laten groeien.
Misschien kennen anderen hier wel producten waarmee je je haarpunten enigszins kunt beschermen?

Hoe draag je je haar? Dat kan er ook mee te maken hebben. Als je het altijd los draagt of in een staart kan het beschadigen omdat het de hele dag tegen je rug glijdt of zelfs klem zit tussen je rug en je leuning van je stoel.
Slapen op een satijnen kussen zorgt ook dat je haar 's nachts wat minder snel beschadigt.

@Koekjesmonsterrr: ik bedoelde dat ik met die goedkope spoelinkjes prachtig mooi diepbruin en heel erg glanzend haar had. Mooier dan wanneer mijn haar puur natuur was! Echt zoals in de shampooreclames.
En toen namen ze die spoelinkjes uit de handel. :{
jaaa ik weet inderdaad dat de schaar het enige middel om eraf te komen is, helaas :( Daarom ben ik ook braaf naar de kapper geweest. Maar deze zei ook dat het onderste stuk erg droog was. Dat het er daarom niet erg gezond uit zag en de schaar erin moest. Er zit nog een restje blond geverfd in, dus vandaar dat het natuurlijk erg droog is.

Mijn haar draag ik inderdaad vaak los of in een knotje. Maar ik bedacht me; wat is eigenlijk de beste manier om het te dragen?? Als je een knotje maakt dan zit je haar (strakker) tegen elkaar aan met zo'n elastiekje, draag je het los dan schuurt het, draag je een staart dan schuurt het ook en als je een vlecht maakt bescherm je de punten eigenlijk nog niet.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:44:16 #275
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_97691308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:05 schreef Lillyfield het volgende:

[..]

jaaa ik weet inderdaad dat de schaar het enige middel om eraf te komen is, helaas :( Daarom ben ik ook braaf naar de kapper geweest. Maar deze zei ook dat het onderste stuk erg droog was. Dat het er daarom niet erg gezond uit zag en de schaar erin moest. Er zit nog een restje blond geverfd in, dus vandaar dat het natuurlijk erg droog is.

Mijn haar draag ik inderdaad vaak los of in een knotje. Maar ik bedacht me; wat is eigenlijk de beste manier om het te dragen?? Als je een knotje maakt dan zit je haar (strakker) tegen elkaar aan met zo'n elastiekje, draag je het los dan schuurt het, draag je een staart dan schuurt het ook en als je een vlecht maakt bescherm je de punten eigenlijk nog niet.
Opsteken met een haarvork?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:46:04 #276
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_97691352
Ik ben op zoek naar een goede conditioner voor erbij. Die van Inecto werkt super, maar ik kan 'm niet elke dag gebruiken want dan moet ik heel vaak mn haar wassen en dan wordt het pluizig, maar toch wel zacht.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  maandag 6 juni 2011 @ 21:01:08 #277
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_97806610
Haar nu een aantal keer geverft met garnier nutrisse 30 (donkerbruin) maar wil eigenlijk toch terug naar m'n eigen haarkleur zodat ik de boel daarna lekker kan laten uitgroeien. Als ik van hetzelfde merk de nr 60 neem (donkerblond) zou dat iets doen?
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
pi_97807876
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:01 schreef Chromophobia. het volgende:
Haar nu een aantal keer geverft met garnier nutrisse 30 (donkerbruin) maar wil eigenlijk toch terug naar m'n eigen haarkleur zodat ik de boel daarna lekker kan laten uitgroeien. Als ik van hetzelfde merk de nr 60 neem (donkerblond) zou dat iets doen?
Waarschijnlijk krijg je er een fijne groene kleur van, 'donker'blond is echt een ramp. Sowieso is donkerbruin vaak bijna zwart en daar krijg je geen lichtere kleuren overheen. Het enige wat je kunt doen is bijvoorbeeld lichtbruin (en dan steeds een tint lichter) eroverheen gooien en dat dan een aantal keer zodat steeds je uitgroei lichter wordt en uiteindelijk ook de lengte. Tenzij je kort haar hebt, dan gaat het wat sneller
Over het algemeen kom je met lichter maken toch in eerst ontkleuren en dan verfen, of highlights/blonderen
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  maandag 6 juni 2011 @ 22:02:33 #279
313020 Chromophobia.
Whiskey on a sunday
pi_97811606
Had al zo'n vermoeden :) bedankt!
They can say the most wonderful words you just don't understand,
I can show you the way but I know that you'll never be there
All the time, all the shine of your eyes I would never forget
pi_97818209
Wat is een site met wat inspiratie voor mannenkapsels?
Zodat ik niet op het laatste moment het blaadje bij de kapper door hoef te bladeren ;)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:01:58 #281
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_97820614
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:22 schreef Tompsen het volgende:
Wat is een site met wat inspiratie voor mannenkapsels?
Zodat ik niet op het laatste moment het blaadje bij de kapper door hoef te bladeren ;)
http://www.kapsels.net/mannenkapsels.htm
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:39:33 #282
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97831057
Ik heb laatst bij de supermarkt een grote fles van de goedkoopste olijfolie gekocht en gebruik die nu 1 x per week als haarmasker. Mijn haar zag er best wel rampzalig droog uit, maar het is nu superzacht en glanzend!
pi_97886325
Ik wilde eigenlijk dat advies van Evil-cherry opvolgen dus shampoo en siliconen afzweren en m'n haar gaan wassen met conditioner, maar nou las ik een paar verhalen waardoor ik twijfel.

Ik las namelijk dat het sommigen niet zo beviel en dat ze terug gingen naar gewoon shampoo met siliconen etc gebruiken. Deze mensen klagen allemaal dat hun haar supersnel weer vet wordt nu ze weer shampoo gebruiken! Als je daar echt moeilijk vanaf komt zou ik dat wel erg vinden, want ik hoef m'n haar nu maar 2 keer per week te wassen voordat het vet wordt.

Zou iemand hier iets over kunnen zeggen? Is er echt 'no way back' als je eraan begint?
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:15:25 #284
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_97888648
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:17 schreef Hubbol het volgende:
Ik wilde eigenlijk dat advies van Evil-cherry opvolgen dus shampoo en siliconen afzweren en m'n haar gaan wassen met conditioner, maar nou las ik een paar verhalen waardoor ik twijfel.

Ik las namelijk dat het sommigen niet zo beviel en dat ze terug gingen naar gewoon shampoo met siliconen etc gebruiken. Deze mensen klagen allemaal dat hun haar supersnel weer vet wordt nu ze weer shampoo gebruiken! Als je daar echt moeilijk vanaf komt zou ik dat wel erg vinden, want ik hoef m'n haar nu maar 2 keer per week te wassen voordat het vet wordt.

Zou iemand hier iets over kunnen zeggen? Is er echt 'no way back' als je eraan begint?
Er zijn ook shampoo's zonder siliconen, waarbij t goed werkt. Het is gewoon een kwestie van uitproberen.

Ik merk wel dat de garnier fructis 2 in 1 voor droog haar het erg goed doet bij mij. Zonder cremespoeling zijdezacht haar!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_97888988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:17 schreef Hubbol het volgende:
Ik wilde eigenlijk dat advies van Evil-cherry opvolgen dus shampoo en siliconen afzweren en m'n haar gaan wassen met conditioner, maar nou las ik een paar verhalen waardoor ik twijfel.

Ik las namelijk dat het sommigen niet zo beviel en dat ze terug gingen naar gewoon shampoo met siliconen etc gebruiken. Deze mensen klagen allemaal dat hun haar supersnel weer vet wordt nu ze weer shampoo gebruiken! Als je daar echt moeilijk vanaf komt zou ik dat wel erg vinden, want ik hoef m'n haar nu maar 2 keer per week te wassen voordat het vet wordt.

Zou iemand hier iets over kunnen zeggen? Is er echt 'no way back' als je eraan begint?
Ik denk dat het voor iedereen anders is.. Ik gebruik nu sinds een paar maanden geen siliconen meer, wel shampoo nog gewoon. Mijn haar ziet er nu wel een stuk beter uit dan dat het er eerst uitzag.. Ik zou gewoon even uittesten wat het beste werkt voor jou.. Als je je haar nu wel mooi genoeg vindt, dan hoef je toch ook niks te veranderen aan de manier waarop je je haar verzorgt?
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:30:15 #286
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97889227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:17 schreef Hubbol het volgende:
Ik wilde eigenlijk dat advies van Evil-cherry opvolgen dus shampoo en siliconen afzweren en m'n haar gaan wassen met conditioner, maar nou las ik een paar verhalen waardoor ik twijfel.

Ik las namelijk dat het sommigen niet zo beviel en dat ze terug gingen naar gewoon shampoo met siliconen etc gebruiken. Deze mensen klagen allemaal dat hun haar supersnel weer vet wordt nu ze weer shampoo gebruiken! Als je daar echt moeilijk vanaf komt zou ik dat wel erg vinden, want ik hoef m'n haar nu maar 2 keer per week te wassen voordat het vet wordt.

Zou iemand hier iets over kunnen zeggen? Is er echt 'no way back' als je eraan begint?
Wat heb je nu voor problemen met je haar dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_97890632
Ik heb niet echt problemen, maar ik heb wel krulhaar en ik heb het gevoel dat de krul mooier kan. Dus vandaar dat ik geinteresseerd was in die methode omdat er ook speciaal bij staat dat je er mooie krullen van krijgt :)
pi_97969947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:39 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb laatst bij de supermarkt een grote fles van de goedkoopste olijfolie gekocht en gebruik die nu 1 x per week als haarmasker. Mijn haar zag er best wel rampzalig droog uit, maar het is nu superzacht en glanzend!
Hoe lang laat jij het zitten? Een paar uur? De hele nacht? Vindt dit namelijk erg het proberen waard!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:45:22 #289
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97971295
Een half uur tot een uur of zo, en daarna was ik het gewoon op de normale manier. :)
pi_97982985
Thanx,ik ga het ook proberen
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:52:24 #291
123170 alors
zlata1234
pi_97997585
Weet iemand nog een fijn haarmasker zonder cones?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_97999983
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:52 schreef alors het volgende:
Weet iemand nog een fijn haarmasker zonder cones?
Hier ben ik ook benieuwd naar.. Ik ben hier in het winkelcentrum alle winkels afgeweest, kon niks vinden zonder siliconen.. En bij de tuinen wisten ze niet eens wat siliconen waren.. Heb toen bij de bodyshop wat gekocht maar die is heel zwaar.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 21:35:34 #293
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_98000061
yes to carrots. Ik vind hem fijn :-)
Vind het trouwens geweldig om het verschil te zien tussen mijn haar voordat ik op shampoos lette, en erna :Y
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_98001865
Waarom groeit haar zo langzaam ;( .

Februari en nu:


Ik zie niet eens verschil :o .
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:07:37 #295
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98002180
Bohh, rechts houd je je hoofd meer naar voren, maar 't lijkt niet veel langer nee.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:07:46 #296
123170 alors
zlata1234
pi_98002188
Ik las trouwens op internet dat deze ook cone free is



en toen bedacht ik me dat deze wel een vaker voorbij is gekomen hier, maar is ie nog steeds cone-free of hebben ze hier ook al zo'n fantastische verbeterde receptuur toegepast?
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:10:32 #297
123170 alors
zlata1234
pi_98002360
En wat ik me bedacht, misschien is het handig om in de OP van elk soort wat producten te zetten die we hier fijn vinden...? en of ze SLS/cone free zijn of niet :)
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:12:36 #298
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98002496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:10 schreef alors het volgende:
En wat ik me bedacht, misschien is het handig om in de OP van elk soort wat producten te zetten die we hier fijn vinden...? en of ze SLS/cone free zijn of niet :)
Ja, dat was het idee, maar ik ben nog steeds niet met pen en papier naar de winkel geweest :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 22:16:21 #299
123170 alors
zlata1234
pi_98002743
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dat was het idee, maar ik ben nog steeds niet met pen en papier naar de winkel geweest :')
Okay ik schrijf iig wel ff op wat ik gebruik dan, als iedereen dat doet zijn we al een heel eind :)

[ Bericht 0% gewijzigd door alors op 10-06-2011 22:22:48 ]
know'm sayin?
×
word? word.
pi_98005840
Even de spelfout uit de TT halen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')