quote:Afmetingen
482 cmLengte
183 cmBreedte
143 cmHoogte
279 cmWielbasis
1572 kgGewicht
750 kgSleepvermogen
n.b.Sleepvermogen geremd
70 lTankinhoud
460 / 902 lKofferinhoud
Motor en prestaties
Benzine Brandstof
2435 ccCilinderinhoud
5/4 Cilinders / kleppen
103 kW @ 4500 tpmVermogen
220 Nm @ 3750 tpmKoppel
Voorwielaandrijving Aandrijving
6 Versnellingen
10,5 sec.Acceleratie 0 - 100 km/u
205 km/uTopsnelheid
9 l / 100 kmVerbruik gemiddeld
12,7 l / 100 kmVerbruik stad
6,9 l / 100 kmVerbruik buitenweg
n.b.CO2 uitstoot
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:23 schreef densmee het volgende:
kut op, maar toch bedankt voor het openen
oh ja,'onopvallende' politieauto'squote:Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef Barcaconia het volgende:
Die eerste foto heeft een kapotte grille, niet alle gaatjes zijn goed uitgeperst in de fabriek.
is geen woutenbak, zijn wel meer volvo's type volvo's waar ze nog wat gaten dicht hebben gelatenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
oh ja,'onopvallende' politieauto's
Slechte gietmallen op de fabriek daar.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:28 schreef densmee het volgende:
[..]
is geen woutenbak, zijn wel meer volvo's type volvo's waar ze nog wat gaten dicht hebben gelaten
Ach, met bijna 60k posts ben ik toch denk ik geen newbie meer op fok, misschien wel in PTAquote:
UserID >200.000.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:30 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ach, met bijna 60k posts ben ik toch denk ik geen newbie meer op fok, misschien wel in PTA
Omgquote:
Ach, je kan ook een pauze van 3 jaar gehad hebben. Dan ben je het nog steeds, maar dan met een lage user IDquote:
Het boeit me ook echt niks hoor. Maar sommige mensen schijnen dat belangrijk te vinden dus ik haal het maar vast aanquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:32 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ach, je kan ook een pauze van 3 jaar gehad hebben. Dan ben je het nog steeds, maar dan met een lage user ID
Hihi, ik zit er onderquote:
Ik tel voor user ID < 400quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het boeit me ook echt niks hoor. Maar sommige mensen schijnen dat belangrijk te vinden dus ik haal het maar vast aan
Ah, jij ook al de magische no-life grens van 100k door dus.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
# 3 Dr_Flash 181.381
# 4 D. 179.193
# 21 Alicey 109.958
# 22 Alexxxxx 107.743
# 61 Anne 83.433
# 82 vosss 75.028
# 99 Klonk 69.467
# 139 Kreator 62.079
# 159 ook_gek 59.293
# 160 Hyman 59.265
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:38 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook altijd pech. Pak ik het boek dichtst bij mij, open ik pagina 56, is het een blanco pagina
B-één-nul-nulquote:
"Er bestaan 2 manieren om het luchtruim onder te verdelen:"quote:
It's World Book Day. Grab the book closest to you right now. Open to page 56 and choose the fifth sentence. Publish it as your status and write these rules as a comment. Don't choose. Pick up the closest book. Don't say what book it is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
"Er bestaan 2 manieren om het luchtruim onder te verdelen:"
Geen zin in, van al die facebook spam wordt niemand wijzerquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
It's World Book Day. Grab the book closest to you right now. Open to page 56 and choose the fifth sentence. Publish it as your status and write these rules as a comment. Don't choose. Pick up the closest book. Don't say what book it is.
ik zit ook bijna niet op facebookquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Geen zin in, van al die facebook spam wordt niemand wijzer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In die webpagina selecteert u het tabblad Hardware (afbeelding 2)."quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
It's World Book Day. Grab the book closest to you right now. Open to page 56 and choose the fifth sentence. Publish it as your status and write these rules as a comment. Don't choose. Pick up the closest book. Don't say what book it is.
ik snap waarom je zelfs op fok geen vrouwen kunt scorenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:47 schreef Hyman het volgende:
[..]
"In die webpagina selecteert u het tabblad Hardware (afbeelding 2)."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Het Zilverschoon-verbond wordt in de Associatie van Aardbeiklaver en Fioringras verder voornamelijk vertegenwoordigd door Fioringras (Agrostis stolonifera) en Zilverschoon (potentilla anserina).quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh, valt het erg op nu dat ik ICT doe?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik snap waarom je zelfs op fok geen vrouwen kunt scoren
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:48 schreef Sounddragon het volgende:
Tering, ik doe een retourtje Utereg -> SC vol![]()
Wat een originele OP trouwens, zeker een newbie ?Een eckteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
jij schrijft studieboeken?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:49 schreef densmee het volgende:
en het ergste is nog dat het een studieboek van mij zelf is
HAHAHA IK HEB OOK LAST VAN JOUW KOP HAHAHAquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:50 schreef Hyman het volgende:
Ik duik maar eens mn nest in. Ik heb last van mn kop![]()
nee ik lees ze, en nog heel veel ook.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jij schrijft studieboeken?
(mijn quote komt overigens serieus uit een boek waar ik aan mee heb gewerkt!Maar als fotograf
)
ik spit daar vrijwillig doorheen in een rapper tempo denk ikquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:52 schreef densmee het volgende:
[..]
nee ik lees ze, en nog heel veel ook.
ik moet nog ongeveer 15cm boek doorspitten voor eind maart
onder andere dit rapport moet ik kunnen reproduceren tijdens mijn tentamenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik spit daar vrijwillig doorheen in een rapper tempo denk ikzelfstudie ftw
Droge kost.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:57 schreef densmee het volgende:
[..]
onder andere dit rapport moet ik kunnen reproduceren tijdens mijn tentamen
http://www.google.nl/url?(...)MZCmKBeDwX_Q&cad=rja
sterktequote:Op donderdag 10 maart 2011 21:57 schreef densmee het volgende:
[..]
onder andere dit rapport moet ik kunnen reproduceren tijdens mijn tentamen
http://www.google.nl/url?(...)MZCmKBeDwX_Q&cad=rja
ja dat kun je lekker lezen, en niet bij elke zin denken van lost calcium nu op bij nitraat of was dit bij nitriet en zo voortsquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
sterkteik lees met name boeken over voertuighistorie
Wat voor voertuigen voornamelijk?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
sterkteik lees met name boeken over voertuighistorie
zware bedrijfswagensquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat voor voertuigen voornamelijk?
Welkomquote:
John Z. DeLorean laatst gelezen, en eerder al André Citroën en Chung Ju-yung bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:06 schreef Barcaconia het volgende:
bobo's uit de industrie? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
ga na mn vakantie kijken voor iets naast de Nivaquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:07 schreef Barcaconia het volgende:
http://suchen.mobile.de/f(...)lang=de&pageNumber=1
Wie gaat deze halen. 23.000km gelopen, geniale kleur en variomatic. Alex, niets voor jou? Kost wat minder in de dagelijkse lasten dan een Niva. Gaan we samen kijken
Ik vind een 343 een goede optiequote:Op donderdag 10 maart 2011 22:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ga na mn vakantie kijken voor iets naast de Nivavandaag te horen gekregen dat de VW Derby onbetaalbaar is
bummer
Waar ben je ongeveer naar op zoek qua eisen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ga na mn vakantie kijken voor iets naast de Nivavandaag te horen gekregen dat de VW Derby onbetaalbaar is
bummer
zuipt veel...quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vind een 343 een goede optie
zuinig (of diesel) en betrouwbaar,lage aanschafprijs.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waar ben je ongeveer naar op zoek qua eisen?
1:15 mits goed afgesteld. Kost je bij aanschaf eenmalig 500 euro om alles op orde te brengen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zuipt veel...
[..]
zuinig (of diesel) en betrouwbaar,lage aanschafprijs.
Dus klein dieseltje zou wel iets voor je zijn? Polotje SDi ofzo? Niet vooruit te branden maar toch.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zuipt veel...
[..]
zuinig (of diesel) en betrouwbaar,lage aanschafprijs.
343 <1978 is altijd vario. Handbakken zijn pas in mj79 gekomen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
wil wel per se een variomatic als ik een 340 neem
jaquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dus klein dieseltje zou wel iets voor je zijn? Polotje SDi ofzo? Niet vooruit te branden maar toch.
Alleen de aanschafprijzen liegen er niet omquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:18 schreef densmee het volgende:
lupo 3l goedkoper rijden zal niet meevallen
Arosa is ook leukquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:18 schreef densmee het volgende:
lupo 3l goedkoper rijden zal niet meevallen
Moet jij niet een appeltjesgroene 343 vario hebben?quote:
Revalidatie revalidatie. Ik kom er binnenkort aan!quote:
Het is gewoon Cornjum, maar die friezen hebben hun eigen brabbeltaaltjequote:
Nee, de naam is 1 januari 2010 helaas veranderdquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:37 schreef densmee het volgende:
[..]
Het is gewoon Cornjum, maar die friezen hebben hun eigen brabbeltaaltje
is de werkelijk waor, hebben ze daor in den haag er aan toegegeven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, de naam is 1 januari 2010 helaas veranderd
Dat is iets uit regio Leeuwarden toch?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, maar als je dat gebruikt om mij te beledigen moet ik je teleurstellen, ik spreek geen Frysk.
Nee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is iets uit regio Leeuwarden toch?
dan moet de toch wel kei schon klinkequote:Op donderdag 10 maart 2011 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
En het Bildts stamt af van het Brabants
verkeerde kwoot...quote:
Maar dat niet-Fries spreken bedoel ik, in het grootste deel van Friesland is dat toch juist wel?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee.In Leeuwarden spreken ze Liwwadders.
Ik spreek Bildts, maar woon buiten Het Bildt
nee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar dat niet-Fries spreken bedoel ik, in het grootste deel van Friesland is dat toch juist wel?
wat een meevallers voor een donderdag avondquote:Op donderdag 10 maart 2011 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee.In de Stellingwerven, de steden, op de eilanden en in Het Bildt spreken ze geen Fries.. Dus maar een relatief klein deel wat Frysk spreekt.
Dat klinkt als een briljante kleur voor een 343quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Moet jij niet een appeltjesgroene 343 vario hebben?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:07 schreef Barcaconia het volgende:
http://suchen.mobile.de/f(...)lang=de&pageNumber=1
Wie gaat deze halen. 23.000km gelopen, geniale kleur en variomatic. Alex, niets voor jou? Kost wat minder in de dagelijkse lasten dan een Niva. Gaan we samen kijken
"Verdomd als ik het weet," snauwde de president. "Hij zei dat hij uitgenodigd was."quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Grappigquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:19 schreef densmee het volgende:
Technische gegevens
Motoren:
Allison V-1710
Enkele motorgegevens:
- 12 cilinder in 60º V-opstelling
- 28 liter cilinderinhoud
- 48 kleppen (4/cil.)
- 24 bougies (dubbele ontsteking)
- bovenliggende nokkenassen
- supercharger voor drukvulling
In de 3,5 ton vrije klasse wordt gebruik gemaakt van 2 Allison V-1710's, waarvan 1 linksomdraaiend en 1 rechtsomdraaiend
In de 4,5 ton vrije klasse wordt gebruik gemaakt van 3 Allison V-1710's, waarvan 2 linksomdraaiend en 1 rechtsomdraaiend
Soort motoren:
V12 Vliegtuigmotoren, afkomstig uit o.a. de Lockheed P-38 Lightning, Curtiss P-40 warhawk, Mustang, etc.
Brandstof (systeem):
Methanol, wordt via Waterman brandstofpomp verpompt en via Hilborn/Enderle/eigenbouw (2 traps) injectie geïnjecteerd
Ontstekingsysteem:
Per motor wordt gebruik gemaakt van 2 geupgrade Mallory's SuperMag 4's. Magneetontstekingen met Neodymium-Iron-Boron magneten. Via verdeelkappen van een Jaguar V-12, gaat de stroom door de "solid-core" boegiekabels naar de NGK bougies.
Totaal vermogen:
"Geschat" op ongeveer 7000 pk (3 motoren) en 4600 pk (2 motoren)
Chassis:
Eigenbouw van 25 Cr M0 4 stalen buizen
Achteras:
Eigenbouw bestaande uit:
-Eigenbouw stalen differentieël met True gear & spline tandwielen (kroon-/pignon tandwielen van het merk Rockwell)
-Franklin planetair tandwielstelsel in aluminium/magnesium behuizingen
Crossbox:
Eigen ontwerp en gemaakt door Machinefabriek Van der Waal
Tandwielen/assen gemaakt door True Gear & Spline
Versnellingsbak:
Een "reverser" van het merk SCS
Tandwielbak (3,5 ton):
Eigenbouw met Fuller tandwielen
Dropbox (4,5 ton):
Eigenbouw/Holden met True Gear & Spline tandwielen
Koppeling:
Elke motor heeft een 11 inch, 4 plaats, centrifugaalkoppeling van het merk Crower
Banden:
Firestone Puller 2000, 30.5 x 32
Velgen:
Aluminium; Midwest wheels, USA
Wielsnelheid:
ca. 120 km per uur in 4,5 ton klasse
Gang is alles, remmen is angst
helaas is de Daf 2500 gecrast met een klapband.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
En voor de mensen die denken dat ik alles op de foto heb: ja, ik heb Popeye ook op de fotoop de rug van de DAF 2500 in Q8 kleuren
Oh die heb ik ook een paar keer in t echt gezienquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:41 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
Jan van Alphen nooit ginnen bang
Ah, gelukkig, leve flexibiliteit!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:37 schreef Anne het volgende:
Neuh, niet echt. Dan haal ik het vanmiddag gewoon in.
*kuch*quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:44 schreef Anne het volgende:
[..]![]()
. Dan is het geen verslapen meer, maar uitslapen.
quote:
Dat laatste. Soort van. Ik ga de boel omgooienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Maar lukt het zoeken een beetje, of ben je eigenlijk nog niet zo hard op zoek?
Niets mis met werken bij een bankquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat laatste. Soort van. Ik ga de boel omgooien. Anders werk ik over 10 jaar nog bij een bank in een administratieve functie ofzo. Dat was en is niet de bedoeling.
Het kutte !@%^!^@ alleen is dat ze overal HBO voor durven te vragen tegenwoordig.
En dat heb ik niet.
Werken + deeltijd opleiding schijnt wel wat discipline te vragen jaquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:02 schreef Anne het volgende:
Ja, ik wil wel een studie gaan doen, maar ik heb ook geld nodig. Dus ik zit in dubio.
Dus of proberen al meteen een baan die richting op te krijgen (wat waarschijnlijk lastig is/gaat worden ivm die eisen die ze bijna allemaal stellen) en die studie gaan doen (= is beter, ook voor de studie, meteen je stageadres). Of maar weer een 'kutbaantje' accepteren voor de vastigheid en het geld en die studie gaan doen (= zwaarder denk ik).
Ik wil optie 1 eerst proberen, voor maximaal een maandje. En anders dus toch maar voor optie 2 gaan.
3-4 jaar is idd knap lang! Welke richting wordt het??quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:09 schreef Anne het volgende:
Die discipline kan ik wel opbrengen. Zeker omdat je weet dat het maar tijdelijk is. Al is 3-4 jaar nog best lang
. Maar ik wil het wel heel erg graag.
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/digitale-communicatie/vt/quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:20 schreef Xtreem het volgende:
[..]
3-4 jaar is idd knap lang! Welke richting wordt het??
klinkt interessant!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/digitale-communicatie/vt/
Het werk wat ik nu doe en heb gedaan heeft niks te maken met wat ik wil gaan doenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:27 schreef Alfisti het volgende:
@Anne: en dat ervaringscertificaat gebeuren? Is dat niets?
Ja, allemaal al geprobeerd, er is iets mis gegaan. Vanavond maar even via USB reanimeren.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:33 schreef Anne het volgende:
Batterij eruit gehaald?
Dat moet ik namelijk doen, om mijn HTC weer aan te krijgen mocht ie uitgevallen zijn.
npquote:
Pardon?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:24 schreef Dangel het volgende:
[..]
np
wat een afgrijselijk ergerlijke kutkereltjes
Dan ga je in je blootje. Wordt het vast een spannende rit.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:00 schreef Barcaconia het volgende:
Hmm, klinkt wel leuk, ik zal er eens over nadenken. Hoewel een toer door Dordrecht met een kopje thee en een koekje niet direct heel spannend klinkt
Daaromquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:02 schreef Barcaconia het volgende:
Is waar, zulke ritten met een paar vrienden is gegarandeerd lachen gieren brullen natuurlijk. Zeker met zo'n hok als een Trabi!
Ik heb een tijdje terug eens met een Trabant met een paar vrienden door een stad in Duitsland gecrossed een middagje. Is toch erg leuk
rustig aan inremmen hequote:
Remmen is angst, gang is alles.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
morgen nog een honderd kuub hout rooien, en maandag een paar honderd kuub in de achterhoek, lekker om 6 uur beginnen en om 9 uur thuis zijnquote:
zondag bestuursvergadering, zaterdag die voorbereidenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:02 schreef densmee het volgende:
[..]
morgen nog een honderd kuub hout rooien, en maandag een paar honderd kuub in de achterhoek, lekker om 6 uur beginnen en om 9 uur thuis zijn
laat mij maar lekker buiten zijn, studeren is al erg genoeg. en dat staat voor zondag op de rolquote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zondag bestuursvergadering, zaterdag die voorbereiden![]()
jij wint
Ik ben op weg naar 2.1.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat moet je met anderhalve Android? Was gewoon één of twee niet logischer geweest?
dit op een ander forum zien staan, lijkt me een aardige bmw toch andersquote:van het weekend naar duitsland:D
mag waarschijnlijk een rondje op de Nürburgring Nordschleife
dus op naar de 300 met mijn bmw.
ik zal zelf niet harder gaan dan dat i.vm. ervaring en dergelijke.
ik weet ook niet zeker of ie het haalt maar hoop stiekem van wel
ik laat het hier wel even weten voor de mensen die geintresseerd zijn
Bedankt... Indrukwekkend, wat een verschrikking.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:05 schreef Anne het volgende:
Voor de mensen die de bigassfotorepo's ook indrukwekkend vinden om te zien altijd:
http://www.boston.com/big(...)uake_hits_japan.html
Machinaal? of met de kettingzaag?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:02 schreef densmee het volgende:
[..]
morgen nog een honderd kuub hout rooien, en maandag een paar honderd kuub in de achterhoek, lekker om 6 uur beginnen en om 9 uur thuis zijn
Zelf gereden ? of in bedoel je in de Benz laatst ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:51 schreef Anne het volgende:
Ik zou dat wel een keertje willen, als bijrijdster.
265 km/h ooit gedaan op een lang stuk autobahn. Daar kreeg ik een lachkick van, whehe.
met de knetterbiel zo als die gekke dat daar in de achterhoek zeggenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Machinaal? of met de kettingzaag?
Er ligt langs de A12 boven Utrecht ook weer zat langs de weg, alleen veelal te dik, en sowieso te ver weg om op te gaan halen![]()
Hier in de regio helemaal niks
Woeiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:47 schreef densmee het volgende:
[..]
met de knetterbiel zo als die gekke dat daar in de achterhoek zeggen
alles met de husqvarna 372 en de opgefokte jonsered 2171
Nee, ik bedoelde de M5 eigenlijk. En niet zelf gereden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zelf gereden ? of in bedoel je in de Benz laatst ?
werkbak met mensen erin = áltijd stempelenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:51 schreef densmee het volgende:
vandaag overigens in een werkbak gestaan, die hing aan merlo 25.40
erg makkelijk, we moesten snoeien langs buitengebieden. met een 40 kmh per uur over de weg, en bijna alles kunnen zagen zonder stempelen
bijna 280, op de tellerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde de M5 eigenlijk. En niet zelf gereden.
Edit: Ik weet niet eens hoe hard jij hebt gereden eigenlijk en ik had ook geen lachkick.
zelf gebouwde bakquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
werkbak met mensen erin = áltijd stempelen
stempelen heeft niks met de constructie of sterkte van je bak te maken, maar met het feit dat het nogal vervelend is als hij onverwachts, om wat voor reden dan ook, om zou keilen met jou erin.. dat schijnt pijn te doenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:14 schreef densmee het volgende:
[..]
zelf gebouwde bak
is maar 1 bij 1 meter van dikwandig kokerstaal.
verreiker herkent deze bak dan niet als manbak, dus kan gewoon op het banden programma draaien.
die manbak is overigens woest sterk, vooraan zit nog een hijsoog, waar bomen van 4 ton makkelijk gehesen kunnen worden, zo deden we voorheen bomen rooien die niet kunnen vallen.
1 man stroppen en 1 onderaan zagen.
tegenwoordig heeft de eigenaar er een tang bij die met een wormwiel op een draaikrans draait.
deze maar dan zonder schaar.[ afbeelding ]
precies!, ik ben maar een simpele machinist, als ik dan toch voor poging doodslag voor de rechter moet, betaal me dan ook gewoon een moordsalarisquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
ik word ook latijd vreemd aangekeen als ik weiger met een simpele kist met daarin wat mensen op de lepels omhoog te doen van de heftruck.. zelfmoord plegen ok, maar betrek mij er niet bij
ik weet dat dit niet veilig is, dit is overigens wel tot een hoogte van max 4 meter.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
stempelen heeft niks met de constructie of sterkte van je bak te maken, maar met het feit dat het nogal vervelend is als hij onverwachts, om wat voor reden dan ook, om zou keilen met jou erin.. dat schijnt pijn te doenal is het maar een onverwachtse beweging, een defect in de asblokkering, of een schele klojo die tegen de verreiker op rijdt als hij op de weg staat en je staat te zagen; ik kan wel 10 redenen verzinnen om het wél te doen, en jullie maar ééntje om het niet te doen, en dat is tijd.. misschien zelfs wel een paar minuten per uur, of een kwartier per dag
Als je een boom moet uittoppen of snoeien, en je moet klimmen, laat je dan ook je gordel beneden omdat dat sneller werkt? stempelen kost 20 seconden per opstelplaats, waar heb je het nou helemaal over? je leven? verzekeringsgeld als je invalide wordt? who needs that?![]()
Het gaat er trouwens ook niet om dat hij het kán op die manier, het gaat mij er meer om dat je het dóet met mensen in je machine. Zulke fratsen doe je met een pak stenen, niet met mensen, dan ben je imho niet goed bezig![]()
Het is eigenlijk wel apart als je het nog tof vindt dat hij dat doet ook; hij brengt je gewoon in gevaar, alsof zagen am sich nog niet link genoeg is.
het wordt bij ons overigens wel steeds veiliger hoor, zeker op arbo gebied staan wij ver boven houthandeleren, die mannen zagen nog met mengsmering bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:09 schreef Duvel het volgende:
Blijkbaar niet echt een diepgewortelde veiligheidscultuur. Ik werk zelf weleens met hoogspanningsinstallaties en daar komt echt niemand met zijn fikken aan als ie niet zichtbaar geaard is.
Doet mij denken aan die keer dat ik op en overbeladen heftruck rondreed met een menselijk contragewicht. Maar dat mocht want ik had mijn heftruckcertificaat nog nietquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
ik word ook latijd vreemd aangekeen als ik weiger met een simpele kist met daarin wat mensen op de lepels omhoog te doen van de heftruck.. zelfmoord plegen ok, maar betrek mij er niet bij
Moet je natuurlijk zelf weten, maar de arbo schrijft daar gewoon 2500¤ voor de machinist en ik dacht 400¤ per persoon in de werkbak + 300¤ voor geen gordel if so, die werkbak is geen gekeurde bak om personeel in op te hijsen en mag dus ook niet als zodanig gebruikt worden, en al helemáál niet om 4 ton aan te hijsenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:09 schreef densmee het volgende:
[..]
ik weet dat dit niet veilig is, dit is overigens wel tot een hoogte van max 4 meter.
daarboven altijd stempelen, en de weg moet ook van puin of asfalt zijn.
maar een laan opsnoeien tot een hoogte dat er een vrachtwagen onderdoor kan doen wij zonder te stempelen.
Ik zou eens om een andere machinist vragenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:14 schreef densmee het volgende:
we zijn overigens wel eens door een oude gemetselde put gezakt met een stempel. ik stond in de bak op 10 meter sprei en 8 meter hoogte ongeveer, toen het wiel de grond raakte stond de bak nog maar op een meter of 2 van de grond.
hij is eigen draaier, maar wat had hij dan anders moeten doenquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou eens om een andere machinist vragen
Wat dacht je van 'niet op een put stempelen?'quote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:17 schreef densmee het volgende:
[..]
hij is eigen draaier, maar wat had hij dan anders moeten doen
er is hier overigens een bedrijf in de buurt, die zulk werk met een autolaadkraan doen.
een persoon gaat in een hijsband zitten![]()
en stropt de boom met een ketting en iemand anders zaagt hem af.
dat is pas![]()
die zat een halve meter onder de grondquote:Op vrijdag 11 maart 2011 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat dacht je van 'niet op een put stempelen?'
oude riolering of zo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 07:01 schreef densmee het volgende:
[..]
die zat een halve meter onder de grond
op klappen zelfs?!?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:13 schreef lipje het volgende:
iemand nog een iets over Japan gevolgd?, er staat nu een 2e kerncentrale op klappen...
Op CNN ging het er net over.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zie er niks over op nu.nl, wel dat er een gebouw is ingestort..
Ok ,dan, ik heb gisteravond wel even CNN aangehad, maar overdag staat de tv nooit aan hier, wat ik op de officiële nieuwssites sites vind is dat er radioaktieve stoom is afgeblazen, en dat het bij die eerste centrale een almost-meltdown was, en dat er wel een 2e in de problemen zit met de temperatuur enzo, maar niet dat er eentje echt 'boem' heeft gedaan, ik zie alleen berichten over een ingestort gebouwquote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:41 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Op CNN ging het er net over.
Over hoe de wind staat en wat dat eventueel bij lekkage zich gaat gedragen.
Ze gaven ook aan dat er al 180 bevingen zijn geweest. Naschokken en dergelijke.
Die mensen hebben ook stroom nodig, en voor zover ik begrijp is alles in Japan wel extra stevig gebouwd omdat er veel aardbevigen plaatsvinden..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:44 schreef BaraCuda het volgende:
Eigenlijk wel waar dat in zo'n aardbeving gevoelig gebied van die reactoren staan.
goode meurning mademoisellequote:
nee, da's volgend jaar pasquote:
opaquote:
vooral de rook bij die gasbollen doen mij aan mijn JTD denken, toen de luchtslang er half aan hing.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:26 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Slipje
DIe rookontwikkeling in Japan lijkt wel een beetje alsof jij je JTD startte he
Het weerbericht voor vandaag: zeer lokaal dichte tot zeer dichte mistquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:57 schreef lipje het volgende:
[..]
vooral de rook bij die gasbollen doen mij aan mijn JTD denken, toen de luchtslang er half aan hing.
vast van de Peuschrootquote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:59 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Het weerbericht voor vandaag: zeer lokaal dichte tot zeer dichte mist
nopezquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:02 schreef Alfisti het volgende:
Is de Frod eigenlijk ook weer een diesel?
quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm, m'n ouders gaan volgende week naar Seattle toe
tanken is een feest (voor de bankrekeningquote:
cancellen ?? daar wil je nu niet zijn lijkt me als ik dat kaartje zo ziequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:03 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm, m'n ouders gaan volgende week naar Seattle toe
En 3 liter oliequote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:11 schreef BaraCuda het volgende:
Elke week 80 a 90 euro aan benzine erin
en een litertje KVSquote:
Even afwachten nog. Als er echt iets mis is krijgen we dat wel te horenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
cancellen ?? daar wil je nu niet zijn lijkt me als ik dat kaartje zo zie
wat voor salamander is het?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:52 schreef Alexxxxx het volgende:
WTF, er wandelt ineens een salamander door mijn huiskamer.. De katten maar ff opgesloten, kan ie veilig ontsnappen...
geen idee.. cm of 4/5? vrij kronkelig beestje, kanookeen hagedis zijn, was vooral ff druk de katten in hunnekvel te pakken, de vorige 3 keer dat ik zo'n beestej in huis had, waren de katten eerder dan ik... POst tzt wel een fotoquote:
Hier heb ik ze ook, nog geen een gezien dit jaar trouwens, ze zitten graag in compost en onder pallets enzo, ook een cm of 5 denk ik, en een beetje grijs/bruinigquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:52 schreef Alexxxxx het volgende:
WTF, er wandelt ineens een salamander door mijn huiskamer.. De katten maar ff opgesloten, kan ie veilig ontsnappen...
een van de mooie dingenvan landelijk wonen in een fijn oud huis wat nog naden en kieren heeftquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier heb ik ze ook, nog geen een gezien dit jaar trouwens, ze zitten graag in compost en onder pallets enzo, ook een cm of 5 denk ik, en een beetje grijs/bruinig
Kostda?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik de folder goed interpreteer krijg ik vrijdag een groene sticker toegestuurd
ga je er neuken?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:33 schreef Alexxxxx het volgende:
ach, wel een kwartier staan kleppen met het hele leuke meiske van de ANWB dat me de sticker verkocht
verloren kwartiertje danquote:
Wat zal jou leven dan een diepe treurnis zijn,als alle tijd die je doorbrengt met mensen die je niet vaginaal penetreert verloren isquote:
Alfa rijderquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat zal jou leven dan een diepe treurnis zijn,als alle tijd die je doorbrengt met mensen die je niet vaginaal penetreert verloren is
Zoiets heb ik ook wel eens gedaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
foto's Martijn van Ooijen
Soms kan dat niet anders, b.v. als de machine op de lepels te groot is. Tenzij je een andere, meer geschikte heftruck gebruikt natuurlijkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef Sounddragon het volgende:
Fail 1 : lange lepels gebruiken voor iets wat toch al te zwaar is
Fail 2 : niet gewoon kant voor kant dichterbij halen en dan pakken
Fail 3 : mensen achterop als ballast
Fail 4 : stunten met een heftruck in de sneeuw
+ 1 : sneeuwkettingen onder je heftruck
Via punt 1 en 2 kan het wel anders, als je het ding dichterbij rommelt ipv een halve meter vanaf de mast, kan je hem ws gewoon hebbenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef 2cv het volgende:
Soms kan dat niet anders, b.v. als de machine op de lepels te groot is. Tenzij je een andere, meer geschikte heftruck gebruikt natuurlijk
zit wel een idioot rek onder de profielen die je best wel beperkt in je mogelijkheden he?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Via punt 1 en 2 kan het wel anders, als je het ding dichterbij rommelt ipv een halve meter vanaf de mast, kan je hem ws gewoon hebben
En anders idd zorgen voor een geschikte machine
Kalmar, leuk plaatsje, geinig slot.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:29 schreef densmee het volgende:
ik heb gisteren geleerd dat je dan maar een andere machine met machinist moet regelen die wel capabel is![]()
dus bel kalmar maar als je een heftruck zoekt die wel een pakketje spanten moet tillen.
zwemmend kan ookquote:
die van mij was uitgebreiderquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:54 schreef daNpy het volgende:
Ik was eerst. Beetje traag die bijtjes van tegenwoordig.
een Dafje uit het jaar 1573 ofzo?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |