abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93952073
110220_50937_PTA-trabietoer.jpg

Zin in een dagje uit om Dordrecht te verkennen in een Trabant?
FOK! mag in samenwerking met Trabietoer.nl zes arrangementen weggeven, namelijk:

3 x Arrangement 3B Schapenkoppen-Safari inclusief een kopje koffie, thee of limonade met hazelnootgebak en een lunch voor 2 personen.
3 x Arrangement 1A Dordt in 't kort voor 4 personen.

110220_50937_PTA-trabietoer-001.jpg

Wat moet ik daarvoor doen?
Heel simpel. In dit topic stellen we om de week een vraag. Je krijgt dan 10 dagen de tijd om hier antwoord op te geven.

Daarna zal ik samen met Etienne van Trabietoer.nl om de week een nummer 1 en nummer 2 als prijswinnaars uitkiezen. De prijswinnaars zullen wij hier in het topic vermelden en uiteraard middels PM op de hoogte stellen.

Niet onbelangrijk: Er staat één voorwaarde tegenover: Als jij een van de arrangementen wint, willen wij heel erg graag weten hoe je het vond middels een verslag(je) inclusief foto's.

Ook niet onbelangrijk: Crew mag meedoen!

110220_50937_PTA-trabietoer-002.jpg

De eerste vraag!

Zou jij een Trabant willen hebben en waarom?

Je kunt je antwoord in dit topic plaatsen tot en met 20 maart 2011.

De tweede vraag!

Aan wie zou jij een arrangement van Trabietoer cadeau doen en waarom?

Je kunt je antwoord in dit topic plaatsen tot en met 1 april 2011.

De derde en laatste vraag!

Als je zelf mocht kiezen waar je heen mag rijden, waar naartoe zou dat dan zijn?

Je kunt je antwoord in dit topic plaatsen tot en met 14 april 2011.

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 13-04-2011 17:47:32 ]
pi_93953321
Antwoord:

Op dit moment niet, ik heb al een erg oude (lawaai makende) auto op het moment, voor naast de motorn, 't is puur voor 'de handig': als het weer motorrijden niet toestaat en voor de boodschappen. Ben fanatiek motorrijder en geef liever daar geld aan uit: ben student en moet m'n prioriteiten qua duurdere hobbies op één punt concentreren. Wel vind ik oudere auto's wel meer charme en plezier uitstralen dan de nieuwere auto's, en als je dan al een auto koopt die niet zo geruisloos is als de oude bakken, dan liever een auto als een trabant! Dus wellicht dat een toerritje met zo'n auto, het echt ervaren, mij ook het mogelijke plezier van autorijden laat zien voor in de toekomst!
Ja doei.
pi_93964982
Ik zou heel graag een Trabant willen hebben, omdat ik best een 'Ostalgisch' persoon ben. O+ Helemaal idioot van communistiche 'barrels', vandaar dat ik 2 Lada's en 2 Citroëns met Roemeense roots heb.... Als het niet zo verrekte lastig was geweest om een auto uit een niet bestaand land (de DDR) te importeren had er waarschijnlijk al een Trabant op de oprit gestaan, want die zuipt toch een stuk minder dan mijn Niva, en ruikt en pruttelt nog eens een stuk lekkerder ook. :@
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:47:27 #4
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93967893
jah hoor is luchtgekoeld dus kan in de verzameling en ik verzamel vanalles.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:34:44 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_94093643
Ik heb geen auto, kan er ook geen betalen dus een oude trabant waar geen wegenbelasting meer voor betaald hoeft te worden zou dan wel handig zijn, scheelt toch in de kosten.
Nog een voordeel is dat het chassis niet roest, da's tenslotte van kunststof, hoef je daar ook geen kosten aan hebben.
En boven alles is het natuurlijk een klassieker, met deze kar heb je meer bekijks dan met een gloednieuwe Ferrari.
  Redactie Sport maandag 14 maart 2011 @ 17:28:30 #6
307005 MrLowenhart
Skipper Nine
pi_94101477
Jup, komen maar met die hap. We hebben al een Ural uit het voormalig Sovjet gehad... Elke week was het wel raak met sleutelen. Sindsdien is mijn liefde voor dit soort bakken alleen maar gegroeit. Ik heb al in diverse Lada's gereden, Moskvitsches (Lada's? Haha!) en ook meegereden op diverse Urals en Djenprs. Echter mis ik alleen nog iets in het rijtje... en dat is dit ikoon.
"East London’s Not a Bombsite, It is a Treasure Chest."
#9 - Romford Tornadoes
"We don't stop playing because we grow old, We grow old because we stop playing" - TSU-UK
pi_94116701
Ik heb in verschillende auto's gereden maar nog nooit in een Trabant,ook al omdat het een
tweetakt is en wat ook apart is dat ie van Duroplast is gemaakt en de carrosserie dus niet
kan roesten.Gr.Ger
  maandag 14 maart 2011 @ 23:01:44 #8
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_94122776
Tijdens vakanties op het 'platteland' van Hongarije zijn we regelmatig gewekt door het hoestende starten van een Trabi. Lekker nostalgisch geluid, waar het toch wel armere, hardere leven uit spreekt. Net als de Hongaarse boeren heeft de Trabant niet altijd een makkelijk leven. Soms net te weinig kracht, maar toch door moeten gaan, soms net te oud, maar toch weer worden ingezet.
En net als de stugge, hardwerkende boer, redt-ie het ook elke keer weer. Bijzonder karretje, dit wonder der Oost-Duitse techniek.
Alhoewel .... wonder? Functioneel werkpaardje is het. Klasse!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_94128948
Antwoord.

Omdat een stukje historie bewaard moet blijven en dit soort toer/verhuur een geschikt medium is om mensen met het fenomeen oltimer in kontakt te brengen en zelf een oldtimer te besturen.

ook is het leuk om het verschil te ondervinden met alle luxe welke we tegenwoordig hebben in onze moderne auto.
dingen zoals stuur en rem bekrachtiger.
pi_94130028

Nee, ondanks dat ik het echt leuke auto's vind stralen ze de armoede uit van de G(D)R

Gelukkig zijn deze (volgens mij als enige oostblokauto van het 6-volts-systeem afgestapt wat het onderhoud alweer een heel stuk makkelijker maakt.

Deze voertuigen horen thuis op de Potzdammer Platz,
aan de oostkant
Met mannen in lange bruine jassen en kalashnikovs
Prikkeldraad
Wachttorens
Een hele lange muur
Roger Waters
The Scorpions
Sinead o'Connor
Cyndi Lauper

Mochten er aan bovenstaande voorwaarden voldaan zijn, duw ik hem zelf desnoods naar Berlijn toe :P
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:27:54 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_94137745
Ja, maar alleen als ie kan vliegen.

En waarom? Nou ja, wie wil er nou geen vliegende auto?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_94149498
Ja, maar wel met de voorstoel er uit. Anders krijg ik mijn 2 meter er niet in. :P
pi_94149951

Ja, ik zou heel graag een Trabant willen hebben. Om de doodeenvoudige reden dat tegenwoordig alles luxer, mooier en sneller moet zijn. Wanneer ik een Trabantje zou hebben zou ik eens in de zoveel tijd gewoon eens lekker een stukje gaan rijden en genieten van de kleinere dingen in het leven. Van het feit dat je überhaupt gemotoriseerd van A naar B komt, van het zonnetje dat schijnt, de frisse lucht die op een mooie dag door het open raampje naar binnen komt etc.

Alles hoeft niet namelijk niet luxer en mooier en sneller te zijn om ervan te kunnen genieten :)
pi_94151570
Doe ze maar de groeten van 'Manni junior', dan weten ze wel genoeg :P
(ik heb jarenlang ook Trabant gereden, ook diverse keren de Schapenkoppenrit gereden, maar nu is hij verkocht)

Maar om een beetje vals te spelen:

Ja, ik heb jarenlang Trabant gereden, ze (ik heb er 2 gehad) lieten mij nooit in de steek. Starten en je hoeft niet te lopen, en ik mis het gevoel wel :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_94153636
Ja! Al is het maar vanwege de funfactor om in zo'n auto te rijden

[ Bericht 0% gewijzigd door RainofDeath op 16-03-2011 10:24:26 ]
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:47:55 #16
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_94156345
Nee, omdat ik al een trabant safari heb gehad in Berlijn en die leuke ervaring aan een ander gun. :)

Misschien heb ik nog ergens foto's staan. Trabant waar ik in gereden heb was een naar een safari achtig model verbouwde trabant zonder dak en deuren. :P
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_94157479
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:47 schreef don-diablo het volgende:
Nee, omdat ik al een trabant safari heb gehad in Berlijn en die leuke ervaring aan een ander gun. :)

Misschien heb ik nog ergens foto's staan. Trabant waar ik in gereden heb was een naar een safari achtig model verbouwde trabant zonder dak en deuren. :P
Dat zijn Kübels, ex-grenswacht Trabi's ;)

Of verklap ik nou al het antwoord op een volgende vraag? :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_94157514
Ik zou heel graag een Trabant willen hebben, zie ook het linkje in mijn sig. Het enige probleem is dat ik er op dit moment geen geld voor heb. Trabanten zijn echt geweldige auto's _O_. Simpel, en toch heel sterk.

Zelf ben ik eigenlijk gegrepen door de Trabant toen ik Berlijn een keer bezocht, een aantal jaar geleden. De sfeer bij de Berlijnse muur, waar de Trabant natuurlijk perfect in past, vond ik echt geweldig.

Dus ja, ik zou heel graag een Trabant willen hebben, om op te knappen en dan vooral veel in rijden.
pi_94157975
Het liefst zou ik ook de Limousine-601-versie hebben, dat is toch wel de authentieke versie. Het mooie aan een Trabant is ook wel dat hij dingen mist die nu heel gewoon gevonden worden in een auto, zoals een radiator, oliepomp (een Trabant maakt gebruik van mengsmering) en een benzinepomp (de tank is zo hoog geplaatst dat de brandstof vanzelf naar beneden loopt).

Ook het feit dat al het plaatwerk van duroplast gemaakt is (een kunstof gemaakt van samengeperste katoenvezels met hars) ipv staal, maakt het ook een bijzondere auto.

Als ik er ooit eentje bemachtig, zal er ook heel waarschijnlijk een mooie roadtrip naar Berlijn mee gemaakt worden (wat toch best een afstand is in een auto die de 100km/h nauwelijks haalt).
pi_94205331
Ik zou heel graag een trabant willen hebben! Mijn oom heeft een trabant, maar die is al jaren stuk, er moet een nieuwe motor in. Elke keer als ik dat mooie karretje zie staan vind ik het klote dat hij hem zo verwaarloost. Want hij staat daar maar onder zeil.

Ik heb al gevraagd of ik hem kon overnemen, zegt de beste man: "Nee, want ik maak hem wel ooit". Dit is 2 jaar geleden. Sindsdien krijg ik alsmaar hetzelfde antwoord.

Arm Trabantje.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_94205414
Ik ben een grote autoliefhebber maar hoef (momenteel) geen Trabant in mijn bezit.
Omdat ik momenteel voor de auto aan het sparen ben die in mijn avatar staat.
En aangezien dat mijn 1e auto gaat worden, hoef ik ernaast niet nog 1.
Maar de nostalgie van een Trabant blijft geweldig en ik zou er graag eens in rijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door pgrferrari op 16-03-2011 19:46:26 ]
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:07:45 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94309784
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:46 schreef Anne het volgende:[b]De eerste vraag!

Je kunt je antwoord in dit topic plaatsen tot en met 20 maart 2011.
Nog 2 daagjes de tijd om wat tofs te verzinnen voor deze eerste ronde ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:18:59 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94310592
Ik zou wel een Trabant willen bezitten.
Het zou een stuk luxer en completer zijn dan mijn huidige auto.
Een 205 1.1 uit 1986 zonder rechterbuitenspiegel, hoofdsteunen, tankdopslot, kachel, te openen bijrijdersdeur en mistlampen.
Die luxe bezit de witte trabant in de OP wel, dus ik ben benieuwd hoe zo'n moderne auto rijdt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2011 @ 22:48:00 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_94316018
Ja, tuurlijk. Een heerlijke anti-auto omdat hij klein is, lelijk gevonden wordt, simpel is en er bijna niets op/aan zit wat kapot kan. En als het kapot is, is het vast eenvoudig te repareren.

Zowieso staat de trabant -samen met nog wat 'communistische' auto's- vrij hoog op mijn wil-ik-hebben lijst.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_94371266
Laatste dag en kans om mee te doen aan de eerste ronde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')