quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je behoorlijk goed kan rijden met je handrem erop
idd, als ie maar 1 of 2 tandjes is aangetrokken merk je bij veel auto's ook niet eens dat ie er nog op zit. Zal dan ook wel niet heel schadelijk zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:34 schreef rycemasta het volgende:
Ligt aan het type handrem, de staat ervan en hoe ver die is aangetrokken.
Je remblokken/voeringen verbranden, verder maakt het niet veel uit nee.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ik had het een keer met een auto van iemand anders, pas op de rijksweg viel me op dat dat lampje branddeVond het geen fijn idee om 'm bij 120kmh eraf te halen trouwens.
Anyway, bij het wegrijden zette ik 'm gwn in zn achteruit, koppeling op laten komen en dat ding ging bewegen, dus verder nooit op gelet of de handrem erop zat.. Als ie zo slap is, kan het vast ook niet veel kwaad toch?
Het is me tot nu zonder problemen gelukt in een 206 uit 2004 en een clio uit 2003. Dan wel geen 2 kilometer, maar wel zonder problemen in de tweede versnelling door een woonwijk heen (max. 300 meter ofzo).quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:26 schreef 2cv het volgende:
Merk/type/bouwjaar ? Toen bij mijn auto aan één kant de handrem bleef hangen was er haast niet mee te rijden (in de 2e versnelling trok de motor het net wel/net niet) + de remschijf werd roodgloeiend en + de remblokken waren verkoold + het kopervet was verkoold. Ik kon 1 remklauw repareren en 4 remblokken + 2 remschijven vervangen.
Maar je kan er ook gewoon mee doorrijden natuurlijk, het zijn je remmen maar[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:08 schreef Dennis101 het volgende:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je behoorlijk goed kan rijden met je handrem erop
Sja, ik heb dan ook een hydropneumaat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is me tot nu zonder problemen gelukt in een 206 uit 2004 en een clio uit 2003. Dan wel geen 2 kilometer, maar wel zonder problemen in de tweede versnelling door een woonwijk heen (max. 300 meter ofzo).
Heb wel es met een fiat panda (oude model) 30km gereden met een vastgevroren handremquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is me tot nu zonder problemen gelukt in een 206 uit 2004 en een clio uit 2003. Dan wel geen 2 kilometer, maar wel zonder problemen in de tweede versnelling door een woonwijk heen (max. 300 meter ofzo).
Nope. Misschien wat stikstof.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:35 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat hebben toch alle Citroenrijders, luch in de remleiding?
remmen en gasgeven tegelijk?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:53 schreef Yoda87 het volgende:
Er zijn veel makkelijkere manieren om je brandstofverbruik te laten stijgen hoor.![]()
Alleen betere manieren om een rem te slopen moet ik nog tegen komen.
Handrem nog wat verder aantrekken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:53 schreef Yoda87 het volgende:
Er zijn veel makkelijkere manieren om je brandstofverbruik te laten stijgen hoor.![]()
Alleen betere manieren om een rem te slopen moet ik nog tegen komen.
Moet je huilen? Je reageert zo overdreven. Waarom maak je je druk over brandstof en de remmen van iemand anders? Bellen ze je van de vereniging van remdruk en remschijven Nederland waneer iemand dat doet?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:47 schreef 2cv het volgende:
Gefeliciteerd, je brandstofverbruik stijgt zodat jij je handremmerij kan slopen![]()
Ervaring mee ?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Moet je huilen? Je reageert zo overdreven. Waarom maak je je druk over brandstof en de remmen van iemand anders? Bellen ze je van de vereniging van remdruk en remschijven Nederland waneer iemand dat doet?
Sure, het is slecht voor je remmen. Maar een gemiddelde rammelbak uit '97 remt nog altijd beter (na 600 km op de handrem) dan een Frans gevaar op de weg uit '66Trommelremmen
Trommelremmen remmen beterquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Sure, het is slecht voor je remmen. Maar een gemiddelde rammelbak uit '97 remt nog altijd beter (na 600 km op de handrem) dan een Frans gevaar op de weg uit '66Trommelremmen
In 1932 ja.quote:
Nee. Maar je maakt zo druk om wat andere mensen per ongeluk overkomt. Snap wel dat je je ergens druk om moet maken, maar je kan overdrijven.quote:
Schijfremmen zijn simpeler te onderhouden. Daarom zitten ze op auto's, niet omdat ze beter remmen. Op auto's met trommelremmen is ook geen rembekrachtiger nodig he, dat zit er pas op sinds de schijfremmen kwamen. Een auto met schijven zonder bekrachtiger remt helemaal waardeloos. Probeer zelf maar eens een fietswiel af te remmen door hem tussen je vingers te klemmen.quote:
Het zijn remmen. Vaak duwen de handremblokken tegen dezelfde delen als de voetremblokken. Veiligheid enzo Liever een lamp kaduuk dan geroosterde remmen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:59 schreef Biogarde het volgende:
[..]
In 1932 ja.
[..]
Nee. Maar je maakt zo druk om wat andere mensen per ongeluk overkomt. Snap wel dat je je ergens druk om moet maken, maar je kan overdrijven.
Bij een Eend met trommelremmen aan de voorkant moet ik anders harder trappen dan bij een Eend met schijfremmen aan de voorkant. In beide gevallen zit er geen rembekrachtiger op.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Schijfremmen zijn simpeler te onderhouden. Daarom zitten ze op auto's, niet omdat ze beter remmen. Op auto's met trommelremmen is ook geen rembekrachtiger nodig he, dat zit er pas op sinds de schijfremmen kwamen. Een auto met schijven zonder bekrachtiger remt helemaal waardeloos. Probeer zelf maar eens een fietswiel af te remmen door hem tussen je vingers te klemmen.
Als een rammelbak uit 97 al beter remt, wat moet een goeie auto uit 90 dan wel niet doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Moet je huilen? Je reageert zo overdreven. Waarom maak je je druk over brandstof en de remmen van iemand anders? Bellen ze je van de vereniging van remdruk en remschijven Nederland waneer iemand dat doet?
Dat klinkt naar mijn zeggen een beetje gevaarlijk...quote:Op zondag 13 maart 2011 21:10 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb het ook heel af en toe (let er nu meer op). Laatste keer kwam ik er achter omdat ik opeens niet meer harder dan 80 kon rijden op de snelweg ...
Ah, zo zit dat dusquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef 2cv het volgende:
Remschijven/remtrommels raken oververhit waardoor de metaalstructuur verandert. De remblokken verglazen of verschroeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |