Wil je de angst voor de opkomst van een fundamentalistische islam rationeel noemen? Omdat het in landen als Iran en Pakistan zo loopt?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Schijntje of niet, een kleine minderheid kan wel degelijk voor gevolgen zorgen die je niet wilt hebben. Ook in traditionele moslimlanden als Iran of Pakistan is slechts een kleine minderheid fundamentalistisch (de meesten willen gewoon een leven zoals ons), maar daar hebben ze wel de sharia en is het in publieke domeinen met een grote moslimmeerdheid voor een niet-moslim, homo of afvallige zeer moeilijk te leven.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je tegenstanders anders geörienteerd zijn dan jij. Dat zegt helemaal niets over de kleur van dit subforum.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact, en zo zie ik het ook. Uit ervaring krijg ik veelal negatieve reacties op mijn rechts gedachtengoed. De tegenstanders ervan zijn veelal links georienteerd, vandaar dat ik dit een links subforum noem.
[..]
Op dit subforum krijg ik meestal negatieve reacties op mijn post. In een omgeving waarin je altijd gelijk wordt gegeven, wordt het op den duur saai: er is immers geen discussie meer. Ik zie het als mijn taak om de linksmens te overtuigen en het rechtse gedachtengoed over te brengen. Verder vind ik het leuk om te discussieren en van gedachten te wisselen.
Zeer zeker. Hoe klein ook, de fundamentalistische islam is destructief en die wil je niet in een vrij land hebben. Dit kan uiteenlopen van het dwingen van moslimmeisjes tot het dragen van een hoofddoek (terwijl zij dat zelf niet willen), van het zaaien van haat jegens homo's en andersdenkenden, tot het in een hoekje drijven van liberale stromingen door fundamentalistische stromingen (denk aan Alevieten, Ahmadiyya's)quote:Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wil je de angst voor de opkomst van een fundamentalistische islam rationeel noemen?
Je kan Europa beschouwen als hoe Iran of Pakistan er pakweg 1000 jaar geleden uitzag, toen de intrede van de islam daar net was begonnen. Om te voorkomen dat Europa in de toekomst steeds meer richting een moslimland zal transformeren, dien je de gevaren van de islam te uiten en de fundamentalistische islam daadwerkelijk aan te pakken. Met de gematigde moslim is niets mis, met de islam wel.quote:Omdat het in landen als Iran en Pakistan zo loopt?
Die ervaring omtrent de kleur heb ik dus wel. En ik ben niet de enige die een dergelijke mening heeft.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je tegenstanders anders geörienteerd zijn dan jij. Dat zegt helemaal niets over de kleur van dit subforum.
Uiteraard is mijn mening welkom, dit is dan ook een openbaar forum. Mijn mening wordt wel veelal verworpen, met hoongelach ontvangen, niet serieus genomen of er wordt niet met wederargumenten op gereageerd. Ik tracht een serieuze discussie te starten en ik stel het dan ook op prijs dat elke mening gerespecteerd wordt. Overigens zijn er wel degelijk links georienteerde mensen waarmee je goed kan discussieren, daar niet van, maar er zijn een aantal linkse trolls aanwezig, mijn inziens.quote:Verder vind ik dat je niets te kort komt qua discussie. Je bewering dat jouw mening hier niet welkom is, klopt dus niet.
Je conclusie is lichtelijk discutabel, omdat je redenatie rammelt. Er werden over allerlei bevolkingsgroepen boeken verkocht. Net als nu in Nederland, net als nu in de VS en net als nu overal ter wereld.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:50 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat stond er inderdaad niet in, het was Fjodor Vinberg zelf die als een van de eerste openlijk verklaarde dat alle Joden vermoord dienen te worden en die de protocollen in Berlijn verkochte. Een voorbeeld dat aangeeft dat er echt wel spanningen waren tussen Duitsers en Joden voor het nazibewind.
En dat kan niet komen omdat je aan vrjiwel elk topic wel de draai weet mee te geven dat iets door links komt, door links is bedacht, links is, en dus verwerpelijk?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:
Mijn mening wordt wel veelal verworpen, met hoongelach ontvangen, niet serieus genomen of er wordt niet met wederargumenten op gereageerd.
Ik beargumenteer dat altijd. Er is niets mis met een harde stelling, mits dit beargumenteerd wordt. Daarentegen krijg ik wel reacties op mijn posts in de vorm van een simpele one-liner zonder argumentatie.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:36 schreef Disana het volgende:
[..]
En dat kan niet komen omdat je aan vrjiwel elk topic wel de draai weet mee te geven dat iets door links komt, door links is bedacht, links is, en dus verwerpelijk?
Dan wens ik je nog een fijne middag toe.quote:Maar dit wordt wel heel erg een meta-discussie dus ik stop er nu mee. Ik vind gewoon niet dat je te klagen hebt.
Dat moet ik beamen. Oke, 9 van de 10 keer is de argumentatie krommer dan de baan van een planeet (zie de discussie over de NZ-Lijn), maar hij beargumenteert wel altijd.quote:
Dat is toch echt niet wat ik waarneem hier en in NWS: meestal wordt aan het eind van een klacht, waarneming of betoog nog even toegevoegd dat het natuurlijk een verwerpelijke uitvinding van links was. Daar kan niemand iets mee, hooguit schampert men wat terug, zoals Zienswijze zelf ook al opmerkt.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat moet ik beamen. Oke, 9 van de 10 keer is de argumentatie krommer dan de baan van een planeet (zie de discussie over de NZ-Lijn), maar hij beargumenteert wel altijd.
Even beter mijn reactie lezen, schat...quote:Op zondag 6 maart 2011 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is toch echt niet wat ik waarneem hier en in NWS: meestal wordt aan het eind van een klacht, waarneming of betoog nog even toegevoegd dat het natuurlijk een verwerpelijke uitvinding van links was. Daar kan niemand iets mee, hooguit schampert men wat terug, zoals Zienswijze zelf ook al opmerkt.
Moet dit nu zo?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even beter mijn reactie lezen, schat...
Omdat?quote:Op zondag 6 maart 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
Zeer zeker. Hoe klein ook, de fundamentalistische islam is destructief en die wil je niet in een vrij land hebben.
Als dat alles is... kijk eens op de biblebelt.quote:Dit kan uiteenlopen van het dwingen van moslimmeisjes tot het dragen van een hoofddoek (terwijl zij dat zelf niet willen), van het zaaien van haat jegens homo's en andersdenkenden, tot het in een hoekje drijven van liberale stromingen door fundamentalistische stromingen (denk aan Alevieten, Ahmadiyya's)
Really?quote:Je kan Europa beschouwen als hoe Iran of Pakistan er pakweg 1000 jaar geleden uitzag, toen de intrede van de islam daar net was begonnen.
Dat wordt ook gedaan, maar vooralsnog is er geen reden om de angsthaas uit te hangen zolang het om hooguit 2500 moslims gaan die je als een gevaar voor de samenleving aan zou kunnen merken.quote:Om te voorkomen dat Europa in de toekomst steeds meer richting een moslimland zal transformeren, dien je de gevaren van de islam te uiten en de fundamentalistische islam daadwerkelijk aan te pakken.
Onzinnig statement; moslims zijn de islam.quote:Met de gematigde moslim is niets mis, met de islam wel.
De vrijkorpsen waren ook niet vrij van antisemitisme.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je conclusie is lichtelijk discutabel, omdat je redenatie rammelt. Er werden over allerlei bevolkingsgroepen boeken verkocht. Net als nu in Nederland, net als nu in de VS en net als nu overal ter wereld.
Do tell. De Vrijkorpsen waren dan ook een enoooorm deel van de samenleving wat de conclusie dat 'de Duitsers' voor het nazisme problemen hadden met Joden uiteraard volledig valideert...quote:Op zondag 6 maart 2011 17:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
De vrijkorpsen waren ook niet vrij van antisemitisme.
Nuja, je had in die tijd verspreid over het land ook allerlei clubjes die deden aan mystiek antisemitisme volgens de leer van mensen als Jörg Lanz von Liebenfels.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Do tell. De Vrijkorpsen waren dan ook een enoooorm deel van de samenleving wat de conclusie dat 'de Duitsers' voor het nazisme problemen hadden met Joden uiteraard volledig valideert...
Met die laatste zin ga je de mist in.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeer zeker. Hoe klein ook, de fundamentalistische islam is destructief en die wil je niet in een vrij land hebben. Dit kan uiteenlopen van het dwingen van moslimmeisjes tot het dragen van een hoofddoek (terwijl zij dat zelf niet willen), van het zaaien van haat jegens homo's en andersdenkenden, tot het in een hoekje drijven van liberale stromingen door fundamentalistische stromingen (denk aan Alevieten, Ahmadiyya's)
[..]
Je kan Europa beschouwen als hoe Iran of Pakistan er pakweg 1000 jaar geleden uitzag, toen de intrede van de islam daar net was begonnen. Om te voorkomen dat Europa in de toekomst steeds meer richting een moslimland zal transformeren, dien je de gevaren van de islam te uiten en de fundamentalistische islam daadwerkelijk aan te pakken. Met de gematigde moslim is niets mis, met de islam wel.
Flauwekul.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeer zeker wel. Voor 9/11 wist 99,99% v/d Nederlanders niets over de islam. Ik was één van de weinigen die daar enigzins kennis over had. Na de aanslag zijn steeds meer Nederlanders zich in de islam gaan verdiepen, via internet of via het zelf bestellen van de Koran en de hadiths.
We leven niet meer in de jaren '30. Iedereen is vrij en heeft de mogelijkheid om zelf kennis op te doen. Kennis is het grootste goed. Doe dat en je kan zelf oordelen of Wilders wel of niet gelijk heeft.
Ga jij eerst maar eens de Nederlandse taal leren, mafketelquote:Op zondag 6 maart 2011 14:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeer zeker wel. Voor 9/11 wist 99,99% v/d Nederlanders niets over de islam. Ik was één van de weinigen die daar enigzins kennis over had. Na de aanslag zijn steeds meer Nederlanders zich in de islam gaan verdiepen, via internet of via het zelf bestellen van de Koran en de hadiths.
Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut.quote:Op maandag 7 maart 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
Tot ik me afvroeg, waarom ik bang werd. Gewoon: de herhaling. Het Coca-Cola-effect: herhaling.
Dat is niet het blokeren van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, woorden schieten tekort. Vrijheid van meningsuiting, maar alleen voor Wilders. Alle anderen kunnen rekenen op tegengas van de PVV tot aan het blokkeren van benoemingen toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |