abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93729716
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Schijntje of niet, een kleine minderheid kan wel degelijk voor gevolgen zorgen die je niet wilt hebben. Ook in traditionele moslimlanden als Iran of Pakistan is slechts een kleine minderheid fundamentalistisch (de meesten willen gewoon een leven zoals ons), maar daar hebben ze wel de sharia en is het in publieke domeinen met een grote moslimmeerdheid voor een niet-moslim, homo of afvallige zeer moeilijk te leven.
Wil je de angst voor de opkomst van een fundamentalistische islam rationeel noemen? Omdat het in landen als Iran en Pakistan zo loopt?
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 16:16:05 #52
137949 Disana
pi_93729815
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Exact, en zo zie ik het ook. Uit ervaring krijg ik veelal negatieve reacties op mijn rechts gedachtengoed. De tegenstanders ervan zijn veelal links georienteerd, vandaar dat ik dit een links subforum noem.

[..]

Op dit subforum krijg ik meestal negatieve reacties op mijn post. In een omgeving waarin je altijd gelijk wordt gegeven, wordt het op den duur saai: er is immers geen discussie meer. Ik zie het als mijn taak om de linksmens te overtuigen en het rechtse gedachtengoed over te brengen. Verder vind ik het leuk om te discussieren en van gedachten te wisselen.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat je tegenstanders anders geörienteerd zijn dan jij. Dat zegt helemaal niets over de kleur van dit subforum.

Verder vind ik dat je niets te kort komt qua discussie. Je bewering dat jouw mening hier niet welkom is, klopt dus niet.
pi_93729988
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil je de angst voor de opkomst van een fundamentalistische islam rationeel noemen?
Zeer zeker. Hoe klein ook, de fundamentalistische islam is destructief en die wil je niet in een vrij land hebben. Dit kan uiteenlopen van het dwingen van moslimmeisjes tot het dragen van een hoofddoek (terwijl zij dat zelf niet willen), van het zaaien van haat jegens homo's en andersdenkenden, tot het in een hoekje drijven van liberale stromingen door fundamentalistische stromingen (denk aan Alevieten, Ahmadiyya's)

quote:
Omdat het in landen als Iran en Pakistan zo loopt?
Je kan Europa beschouwen als hoe Iran of Pakistan er pakweg 1000 jaar geleden uitzag, toen de intrede van de islam daar net was begonnen. Om te voorkomen dat Europa in de toekomst steeds meer richting een moslimland zal transformeren, dien je de gevaren van de islam te uiten en de fundamentalistische islam daadwerkelijk aan te pakken. Met de gematigde moslim is niets mis, met de islam wel.
pi_93730072
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan logisch dat je tegenstanders anders geörienteerd zijn dan jij. Dat zegt helemaal niets over de kleur van dit subforum.
Die ervaring omtrent de kleur heb ik dus wel. En ik ben niet de enige die een dergelijke mening heeft.

quote:
Verder vind ik dat je niets te kort komt qua discussie. Je bewering dat jouw mening hier niet welkom is, klopt dus niet.
Uiteraard is mijn mening welkom, dit is dan ook een openbaar forum. Mijn mening wordt wel veelal verworpen, met hoongelach ontvangen, niet serieus genomen of er wordt niet met wederargumenten op gereageerd. Ik tracht een serieuze discussie te starten en ik stel het dan ook op prijs dat elke mening gerespecteerd wordt. Overigens zijn er wel degelijk links georienteerde mensen waarmee je goed kan discussieren, daar niet van, maar er zijn een aantal linkse trolls aanwezig, mijn inziens.
  zondag 6 maart 2011 @ 16:28:29 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93730320
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:50 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Dat stond er inderdaad niet in, het was Fjodor Vinberg zelf die als een van de eerste openlijk verklaarde dat alle Joden vermoord dienen te worden en die de protocollen in Berlijn verkochte. Een voorbeeld dat aangeeft dat er echt wel spanningen waren tussen Duitsers en Joden voor het nazibewind.
Je conclusie is lichtelijk discutabel, omdat je redenatie rammelt. Er werden over allerlei bevolkingsgroepen boeken verkocht. Net als nu in Nederland, net als nu in de VS en net als nu overal ter wereld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 16:36:20 #56
137949 Disana
pi_93730602
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:

Mijn mening wordt wel veelal verworpen, met hoongelach ontvangen, niet serieus genomen of er wordt niet met wederargumenten op gereageerd.
En dat kan niet komen omdat je aan vrjiwel elk topic wel de draai weet mee te geven dat iets door links komt, door links is bedacht, links is, en dus verwerpelijk?

Maar dit wordt wel heel erg een meta-discussie dus ik stop er nu mee. Ik vind gewoon niet dat je te klagen hebt.
pi_93730711
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:36 schreef Disana het volgende:

[..]

En dat kan niet komen omdat je aan vrjiwel elk topic wel de draai weet mee te geven dat iets door links komt, door links is bedacht, links is, en dus verwerpelijk?
Ik beargumenteer dat altijd. Er is niets mis met een harde stelling, mits dit beargumenteerd wordt. Daarentegen krijg ik wel reacties op mijn posts in de vorm van een simpele one-liner zonder argumentatie.

quote:
Maar dit wordt wel heel erg een meta-discussie dus ik stop er nu mee. Ik vind gewoon niet dat je te klagen hebt.
Dan wens ik je nog een fijne middag toe. :)
  zondag 6 maart 2011 @ 16:41:30 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_93730816
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik beargumenteer dat altijd.
Dat moet ik beamen. Oke, 9 van de 10 keer is de argumentatie krommer dan de baan van een planeet (zie de discussie over de NZ-Lijn), maar hij beargumenteert wel altijd.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 16:45:44 #59
137949 Disana
pi_93730990
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat moet ik beamen. Oke, 9 van de 10 keer is de argumentatie krommer dan de baan van een planeet (zie de discussie over de NZ-Lijn), maar hij beargumenteert wel altijd.
Dat is toch echt niet wat ik waarneem hier en in NWS: meestal wordt aan het eind van een klacht, waarneming of betoog nog even toegevoegd dat het natuurlijk een verwerpelijke uitvinding van links was. Daar kan niemand iets mee, hooguit schampert men wat terug, zoals Zienswijze zelf ook al opmerkt.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:02:02 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_93731697
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is toch echt niet wat ik waarneem hier en in NWS: meestal wordt aan het eind van een klacht, waarneming of betoog nog even toegevoegd dat het natuurlijk een verwerpelijke uitvinding van links was. Daar kan niemand iets mee, hooguit schampert men wat terug, zoals Zienswijze zelf ook al opmerkt.
Even beter mijn reactie lezen, schat...
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 17:07:25 #61
137949 Disana
pi_93731924
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even beter mijn reactie lezen, schat...
Moet dit nu zo?

Jij zegt dat Zienswijze zijn klachten over links van argumenten voorziet, ik zeg dat hij dat juist niet doet. Jij noemt ze krom, ik noem ze afwezig.
pi_93732615
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
Zeer zeker. Hoe klein ook, de fundamentalistische islam is destructief en die wil je niet in een vrij land hebben.
Omdat?

quote:
Dit kan uiteenlopen van het dwingen van moslimmeisjes tot het dragen van een hoofddoek (terwijl zij dat zelf niet willen), van het zaaien van haat jegens homo's en andersdenkenden, tot het in een hoekje drijven van liberale stromingen door fundamentalistische stromingen (denk aan Alevieten, Ahmadiyya's)
Als dat alles is... kijk eens op de biblebelt.

quote:
Je kan Europa beschouwen als hoe Iran of Pakistan er pakweg 1000 jaar geleden uitzag, toen de intrede van de islam daar net was begonnen.
Really? :D

quote:
Om te voorkomen dat Europa in de toekomst steeds meer richting een moslimland zal transformeren, dien je de gevaren van de islam te uiten en de fundamentalistische islam daadwerkelijk aan te pakken.
Dat wordt ook gedaan, maar vooralsnog is er geen reden om de angsthaas uit te hangen zolang het om hooguit 2500 moslims gaan die je als een gevaar voor de samenleving aan zou kunnen merken.

quote:
Met de gematigde moslim is niets mis, met de islam wel.
Onzinnig statement; moslims zijn de islam.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:33:38 #63
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_93732898
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je conclusie is lichtelijk discutabel, omdat je redenatie rammelt. Er werden over allerlei bevolkingsgroepen boeken verkocht. Net als nu in Nederland, net als nu in de VS en net als nu overal ter wereld.
De vrijkorpsen waren ook niet vrij van antisemitisme.
  zondag 6 maart 2011 @ 17:36:10 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_93732991
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

De vrijkorpsen waren ook niet vrij van antisemitisme.
Do tell. De Vrijkorpsen waren dan ook een enoooorm deel van de samenleving wat de conclusie dat 'de Duitsers' voor het nazisme problemen hadden met Joden uiteraard volledig valideert...
  zondag 6 maart 2011 @ 18:09:05 #65
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_93734188
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Do tell. De Vrijkorpsen waren dan ook een enoooorm deel van de samenleving wat de conclusie dat 'de Duitsers' voor het nazisme problemen hadden met Joden uiteraard volledig valideert...
Nuja, je had in die tijd verspreid over het land ook allerlei clubjes die deden aan mystiek antisemitisme volgens de leer van mensen als Jörg Lanz von Liebenfels.
pi_93742114
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeer zeker. Hoe klein ook, de fundamentalistische islam is destructief en die wil je niet in een vrij land hebben. Dit kan uiteenlopen van het dwingen van moslimmeisjes tot het dragen van een hoofddoek (terwijl zij dat zelf niet willen), van het zaaien van haat jegens homo's en andersdenkenden, tot het in een hoekje drijven van liberale stromingen door fundamentalistische stromingen (denk aan Alevieten, Ahmadiyya's)

[..]

Je kan Europa beschouwen als hoe Iran of Pakistan er pakweg 1000 jaar geleden uitzag, toen de intrede van de islam daar net was begonnen. Om te voorkomen dat Europa in de toekomst steeds meer richting een moslimland zal transformeren, dien je de gevaren van de islam te uiten en de fundamentalistische islam daadwerkelijk aan te pakken. Met de gematigde moslim is niets mis, met de islam wel.
Met die laatste zin ga je de mist in.

De islam bestaat niet. Net zo goed als het katholicisme op verschillende manieren beleden wordt, is dat bij de islam ook zo.
*verwijderd door Admin*
  zondag 6 maart 2011 @ 21:36:07 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_93744402
Het enige dat destructief is, is het haatzaaien van mensen als Wilders en Zienswijze.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93751643
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93755664
quote:
3s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeer zeker wel. Voor 9/11 wist 99,99% v/d Nederlanders niets over de islam. Ik was één van de weinigen die daar enigzins kennis over had. Na de aanslag zijn steeds meer Nederlanders zich in de islam gaan verdiepen, via internet of via het zelf bestellen van de Koran en de hadiths.

We leven niet meer in de jaren '30. Iedereen is vrij en heeft de mogelijkheid om zelf kennis op te doen. Kennis is het grootste goed. Doe dat en je kan zelf oordelen of Wilders wel of niet gelijk heeft.
Flauwekul.
Het kan wel, daar heb je gelijk in. Iedereen kan nu de koran neerhalen naar zijn eigen computer en dan gaan zitten lezen.
Ik zou dat niet doen en ik geloof helemaal niet dat veel mensen dat wel doen. Ik heb een koran gekocht, voor EUR 7,50, geloof ik.
En gelezen, op de wc. En ik vond het allemaal nogal meevallen. Ja, na 20 keer gelezen te hebben dat Allah goed was in het verrekenen en dat ongelovigen overgoten zouden worden met gesmolten metaal en kokend water te drinken zouden krijgen, werd ik bang.
Tot ik me afvroeg, waarom ik bang werd. Gewoon: de herhaling. Het Coca-Cola-effect: herhaling.

Maar je maakt mij niet wijs dat kennis over de ons omringende wereld mensen ertoe kan brengen op onze nationale rattenvanger te stemmen.
En deden mensen dat maar wat meer: oordelen of die sprekende paspop gelijk heeft of niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93756338
Propaganda is soms sterker dan persoonlijke kennis.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93765549
quote:
3s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeer zeker wel. Voor 9/11 wist 99,99% v/d Nederlanders niets over de islam. Ik was één van de weinigen die daar enigzins kennis over had. Na de aanslag zijn steeds meer Nederlanders zich in de islam gaan verdiepen, via internet of via het zelf bestellen van de Koran en de hadiths.
Ga jij eerst maar eens de Nederlandse taal leren, mafketel :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:40:31 #72
66444 Lord_Vetinari
pi_93822083
DEN HAAG - De PVV wil voorkomen dat de strafrechtgeleerde Ybo Buruma toetreedt tot de Hoge Raad, het hoogste rechtscollege in Nederland. De fractie van Geert Wilders heeft voor volgende week een hoofdelijke stemming in de Tweede Kamer aangevraagd om te proberen de benoeming tegen te houden.
Dat heeft PVV-Kamerlid Louis Bontes gezegd. Hij vindt de voordracht een ,,enorme schande'', omdat Buruma volgens hem ,,veel te politiek'' is en allerlei politieke uitspraken heeft gedaan. Ook heeft Buruma Wilders vergeleken met de Italiaanse fascistische dictator Benito Mussolini, aldus Bontes.

,,Buruma roept wat en hij wordt beloond. Wilders roept wat en wordt vervolgd'', zei Bontes met een verwijzing naar de huidige strafzaak tegen de PVV-leider. ,,Met een beetje pech moet Buruma als raadsheer nog oordelen over de zaak-Wilders'', stelde Bontes.

De Tweede Kamer zal volgende week stemmen over de voordracht.

Buruma reageerde terughoudend op de aanvraag van de PVV. ,,De PVV moet hierover kunnen discussiëren als ze dat nodig vindt, dat is logisch. De PVV is kritisch op alle delen van de maatschappelijke organisatie die op elite lijken, dus ook op de top van de rechtspraak.'' De hoogleraar aan de Radboud Universiteit in Nijmegen zei er niet heel gelukkig mee te zijn dat de universiteit de voordracht bekend heeft gemaakt terwijl de Kamer er nog over moest beslissen. (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ruma-blokkeren.dhtml

Echt, woorden schieten tekort. Vrijheid van meningsuiting, maar alleen voor Wilders. Alle anderen kunnen rekenen op tegengas van de PVV tot aan het blokkeren van benoemingen toe.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:42:19 #73
pi_93822144
hehehehe >:)
Yvo is cool.

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:43:47 #74
pi_93822189
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:

Tot ik me afvroeg, waarom ik bang werd. Gewoon: de herhaling. Het Coca-Cola-effect: herhaling.

Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut. Wilders is kut.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:44:56 #75
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_93822227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, woorden schieten tekort. Vrijheid van meningsuiting, maar alleen voor Wilders. Alle anderen kunnen rekenen op tegengas van de PVV tot aan het blokkeren van benoemingen toe.
Dat is niet het blokeren van de vrijheid van meningsuiting.

Daar moet jij trouwens je mond over houden aangezien jij voor mijn ban was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')