abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93626439
We hebben allemaal de uitspraken wel eens voorbij horen komen. Politici liegen altijd, ze verdraaien de waarheid, debatten zijn alleen maar semantiek en gaat nooit ergens over.
Bij deze presenteer ik twee lijstjes die de vele mechanismes die ze gebruiken hebben geprobeerd te verzamelen. Geschreven door heldere geesten elders op het net, ik wil hier geen vals krediet voor krijgen.

Deel 1: 'The rules of Disinformation' The rules of disinformation.
Deel 2: 'Thirteen principles for truth supression' Thirteen Techniques for Truth Suppression

(P.S interne linkje onderaan de tweede is dood, die repareer ik asap)

Ben benieuwd hoeveel van deze methodes in het eerstvolgende debat op POL24 weer herkenbaar zullen zijn :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 06:10:17 #2
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626482
Bill Clinton.
I'm going to say this again: I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky.
Wat een baas. Natuurlijk liegen politici! :')!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 06:21:26 #3
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_93626500
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 06:10 schreef badtripbob het volgende:
Bill Clinton.
I'm going to say this again: I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky.
Wat een baas. Natuurlijk liegen politici! :')!
Of ze allemaal liegen weet ik niet, maar een heleboel hebben veel opgestoken van Machiavelli. :P
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 06:24:15 #4
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_93626507
Ze zijn net als advocaten!
.
Dat zou ook met politici moeten gebeuren!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:19:39 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_93626735
Als je dan punt 4 neemt. Van wie zou Geert Wilders de stroman zijn?
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:25:36 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93627343
In mij FoBo staat dat ik altijd lieg op internet. Maar dat is een leugen.

Kortom: Prima topic!

En Wilders is natuurlijk een stoman van een verdeel-en-heers complot. Ik denk dat het gewoon om olie gaat, want daar komen Amerika, moslims (arabieren?) en Israël bij elkaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93629873
Als politici de waarheid zouden vertellen zou niemand op ze stemmen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:59:06 #8
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_93631986
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 07:19 schreef Lod het volgende:
Als je dan punt 4 neemt. Van wie zou Geert Wilders de stroman zijn?
van Jezus
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:21:23 #9
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93633003
Politici Mensen liegen, maar hoe? ;( ;(
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:24:02 #10
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93633090
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:21 schreef Zeeland het volgende:
Gelukkig wel, vaak wil ik de waarheid niet eens horen.

En dan doel ik op dingen buiten landsbestuur.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:25:37 #11
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93633134
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Gelukkig wel, vaak wil ik de waarheid niet eens horen.

En dan doel ik op dingen buiten landsbestuur.
Of course.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:42:12 #12
pi_93633731
quote:
http://www.democracynow.o(...)g_in_wisconsin_media
In their coverage of Wisconsin Gov. Scott Walker’s attempt to undermine public workers’ unions, many journalists have parroted Walker’s claim that unionized state workers get their pensions "subsidized" by the state. We speak with investigative reporter and Pulitzer Prize-winner David Cay Johnston, who counters the assertion that pensions are costing taxpayers by pointing out that the workers themselves contribute 100 percent in deferred compensation. Johnson’s latest article is called, "Really Bad Reporting in Wisconsin: Who 'Contributes' to Public Workers’ Pensions?" [includes rush transcript]
En niet alleen maar liegen.
quote:
http://twaango.com/Larry_Wells/wisconsin-walker-party-296714.html
University of Wisconsin-Madison Police Chief Sue Riseling argued in court this morning in favor of strict security and limited access, testifying that 41 rounds of ammunition were found around the capitol this morning, the Journal Sentinel reports. The bullets, all long .22 caliber, were found outside of three different entrances to the capitol building.

"I don't like to see live ammunition when I see significant crowds," Riseling said in court. "The presence of that doesn't thrill me."

Union attorney Peggy Lautenschlager said in court that the ammunition was not a good enough reason to keep the capitol closed, the AP reports.

"For all we know somebody planted them there -- we don't know if it was a protester," she said.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:43:02 #13
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93633770
Je liegt. :(
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:49:24 #14
322645 Voorschrift
See if I care
pi_93634031
Papierversnipperaar liegt nooit, hij is gewoon 'stoned off his head' het merendeel van de tijd dat hij niet doorheeft wat hij blaat.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_93634096
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:21 schreef Zeeland het volgende:
Nee, alleen moslims liegen. Die kennen immers het principe van Taqqiya. Andere mensen liegen niet. En politici al zeker niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:04:42 #16
pi_93634600
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
Papierversnipperaar liegt nooit, hij is gewoon 'stoned off his head' het merendeel van de tijd dat hij niet doorheeft wat hij blaat.
Propagandist! :W

The rules of disinformation.
Thirteen Techniques for Truth Suppression
pi_93652359
Positief though, want drugs zijn goed *O*

Zo even POL24 aan en een paar minuten lijstje afstrepen voor de lol :P
Voltaire.
pi_93659411
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 05:37 schreef truepositive het volgende:
We hebben allemaal de uitspraken wel eens voorbij horen komen. Politici liegen altijd, ze verdraaien de waarheid, debatten zijn alleen maar semantiek en gaat nooit ergens over.
Bij deze presenteer ik twee lijstjes die de vele mechanismes die ze gebruiken hebben geprobeerd te verzamelen. Geschreven door heldere geesten elders op het net, ik wil hier geen vals krediet voor krijgen.

Deel 1: 'The rules of Disinformation' The rules of disinformation.
Deel 2: 'Thirteen principles for truth supression' Thirteen Techniques for Truth Suppression

(P.S interne linkje onderaan de tweede is dood, die repareer ik asap)

Ben benieuwd hoeveel van deze methodes in het eerstvolgende debat op POL24 weer herkenbaar zullen zijn :P
In een democratie geldt het recht van de meerderheid. Het grootste deel van de bevolking zijn schapen, en hebben een gemiddeld tot laag IQ. Daarnaast geloven ze de media en de overheid blindelings, zonder er echt over na te denken.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:01:30 #19
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_93660153
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, alleen moslims liegen. Die kennen immers het principe van Taqqiya. Andere mensen liegen niet. En politici al zeker niet.
Klopt. want zo staat het geschreven in het regeerakkoord en alles wat geschreven is, is waar, volgens de reli-fanaten! :D
pi_93755744
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 06:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Of ze allemaal liegen weet ik niet, maar een heleboel hebben veel opgestoken van Machiavelli. :P
Nou, ik vond Macchiavelli anders aardig helder en transparant.
En hij had groot gelijk, natuurlijk.

Ikzelf ging om toen ik Nixon zag zeggen: "Some people say I am a crook." Waarna hij indringend de camera inkeek en zei: "I am not a crook!"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93755811
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:50 schreef kontknager het volgende:

[..]

In een democratie geldt het recht van de meerderheid. Het grootste deel van de bevolking zijn schapen, en hebben een gemiddeld tot laag IQ. Daarnaast geloven ze de media en de overheid blindelings, zonder er echt over na te denken.
Ik wou tegenwerpen: de helft.
Maar je hebt gelijk: inclusief mensen met een gemiddeld IQ (dus van 100) heeft de meerderheid van de mensen een gemiddeld tot laag IQ.
Staat tegenover dat mensen onder een bepaald IQ (85? 80?) niet meer mogen stemmen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93757401
Iedereen liegt.
pi_93869479
Ik lieg nooit, maar vertel soms de halve waarheid ;)
Voltaire.
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:29:36 #24
pi_93869560
Imam moet uitspraken intrekken

Alleen gelovigen liegen. (het is trouwens een meisje.
pi_93889880
Over het liegen van Wilders stond er laatst een stuk in een zaterdagkrant van de Volkskrant.
Wat ik me nog herinner:
1) Hij overdrijft: niet gek maar knettergek, geen moskee maar een megamoskee.
2) Hij stelt: de islam is een ideologie.
3) Hij stuurt het denken (framen): linkse hobby's.

En er was er nog een, maar die ben ik vergeten.
En verdomd: ze werken, die trucs.
Komt zijn dictie bij: vrijwel perfect Nederlands met een juiste g en een juiste r en de klinkers ook goed. En dan heel beslist praten. Zoals ze bij de politie leren: een toon die geen tegenspraak duldt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')