Ach daar zal er wellicht wel interesse van mensen zijn. Koos vind dat heel Nederland moet opdraaien voor iets wat een drie man en een paardekop trekt. Ik vind dat je dat geld beter kunt besteden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:11 schreef Holograph het volgende:
In Amerika kunnen ze deze voorzieningen ook in stand houden, maar daar doen ze het zonder subsidie.
ik had toch Lapo?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom open jij een nieuw PvdA-topic? Nu vergal je direct het gehele topic met je achterlijke TT.
Nee. Koos.quote:
Nee, maar dat maakt verder ook niet uit. Heel leuk dat je de VS aanhaalt, maar zo simpel is het niet. Allereerst vraag ik mij af in hoeverre de VS werkelijk een subsidievrij land is. Daarnaast word ik allerminst vrolijk van de beelden van armere delen het land. Kleine gemeenschapjes die compleet zijn uitgehold. Nee, dankje.quote:
Zo werkt dat in een maatschappij. Er worden miljoenen euro's gestoken in zaken waar ik geen reet aan heb of niets mee heb. Dat gebeurt om Nederland leefbaar te houden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach daar zal er wellicht wel interesse van mensen zijn. Koos vind dat heel Nederland moet opdraaien voor iets wat een drie man en een paardekop trekt. Ik vind dat je dat geld beter kunt besteden.
Precies, en als diezelfde maatschappij drastisch moet bezuinigen dan mag er eens goed gekeken worden naar wat prioriteit heeft. Kunnen ze later als het weer op orde is weer uitbreiden, is het zo moeilijk? Prioriteiten Koos.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo werkt dat in een maatschappij. Er worden miljoenen euro's gestoken in zaken waar ik geen reet aan heb of niets mee heb. Dat gebeurt om Nederland leefbaar te houden.
En dan is het voor een beschaafd land natuurlijk vele malen belangrijker om nieuwe oorlogsvliegtuigen te kopen, in hoeveelheden die echt nergens op slaan, dan om te zorgen dat je in de toekomst ook nog mensen hebt die muziek kunnen spelen, goed kunnen lezen, rudimentaire kennis van kunst hebben en een beetje kennis van geschiedenis? En kinderen die kunnen sporten?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, en als diezelfde maatschappij drastisch moet bezuinigen dan mag er eens goed gekeken worden naar wat prioriteit heeft. Kunnen ze later als het weer op orde is weer uitbreiden, is het zo moeilijk? Prioriteiten Koos.
Nee, ik ben er geen voorstander van om ons culturele landschap de nek om te draaien gedurende een periode van economische tegenspoed. Inderdaad, prioriteiten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, en als diezelfde maatschappij drastisch moet bezuinigen dan mag er eens goed gekeken worden naar wat prioriteit heeft. Kunnen ze later als het weer op orde is weer uitbreiden, is het zo moeilijk? Prioriteiten Koos.
Cohen heefft van Amsterdam een puinhoop gemaakt en nu komt hij mooi weer in Den Haag spelen. Stop de linkse terreur van verspilling van belastinggeld door de PvdA.quote:'Straatcoaches verzinnen overlast quotum'
Straatcoaches in Amsterdam verzinnen meldingen over overlastgevende jongeren om aan hun quotum te voldoen. De beveiligers moeten ongeveer acht incidenten met hangjongeren per dag melden, maar als er - bijvoorbeeld vanwege regen - niemand op straat is, krijgen jongeren verzonnen klachten in de schoenen geschoven.
De straatcoaches krijgen miljoenen euro's subsidie. Meerdere (ex-)straatcoaches verklaren tegenover De Telegraaf dat de meldingen worden verzonnen om het budget te verantwoorden. "Onze leidinggevenden moeten toch verantwoorden waar ze die 6,4 miljoen euro subsidie voor nodig hebben."
Een oud-straatcoach verklaart met het werk te zijn gestopt omdat hij het vreselijk vond het vertrouwen van de jongeren te schaden. "Moest je bijvoorbeeld zeggen dat je die en die op straat had zien blowen. Kregen de ouders van zo'n jongen de politie op bezoek. Nou, laat die gast dan nog maar eens aan zijn vader uitleggen dat hij niet eens rookt."
Een andere voormalig straatcoach zegt dat het goed verdiende en dat het werk licht was. "We verdienden 1800 euro en je hoeft niet geschoold te zijn. Dat is lekker verdienen, want we deden vaak helemaal niks." Hij zag ook coaches blowen, gedrag wat ze onder de jongeren juist geacht worden te ontmoedigen. Andere coaches zouden cocaïne dealen en gestolen spullen verkopen.
'Straatcoaches verzinnen overlast quotum'
Blabla, je blijft in je eigen fantasiewereldje leven. Rechts staat er lang niet zo goed voor als jij ons wil doen geloven. Dat hebben de PS-verkiezingen wel bewezen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:33 schreef voice-over het volgende:
Dankzij Wilders is de VVD de grootste partij geworden, en het CDA leeggegeten. De Rutte-factor speelt een rol. Rita Verdonk zou Links veel beter zijn uitgekomen. Rutte opereert op een manier dat terugkijkend het Balkenende-tijdperk als een lange periode van stilstand kan worden ervaren. Wat weer afstraalt naar het CDA van nu.
Wat Wilders vooral heeft gedaan is het rechtse, populistische geluid verbinden. Het maakt de huidige coalitie tot een homogener blok dan Links aan solide oppositie tegenover kan stellen. Grootste uitdaging voor Links (en al vaker hier gepropageerd) is om een rechtvaardiger samenleving te rijmen met minder overheid’.
Met name de PvdA wordt heel erg geassocieerd met meer bureaucratie en een dikke boterham verdienen onder het mom van dienstbaarheid aan de samenleving. Geen wonder dat deze partij het populairst is onder ambtenaren. Ik beweer dat minder ambtenaren en minder bestuurders juist bijdraagt aan betere service, meer efficiency en accountability bij overheden en instellingen. Burgers - ook rechtse - hebben niets tegen een rechtvaardiger samenleving en opkomen voor zwakkeren, maar wel tegen ondoelmatigheid, de gedachte van de overheid als ruif en de smoesjes die de overheid hanteert voor fouten waarvoor mensen in de marktsector allang afgestraft zouden worden.
En waar een timmerman minder verdient, maar wel harder moet werken en een opleiding voltooid moet hebben. Dit is waar ons land naar toe gaat als Cohen (PvdA) het voor het zeggen heeft: nietsnutten verdienen meer dan mensen die zich daadwerkelijk inzetten. Vindt men het gek dat men PVV stemt?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:33 schreef Zienswijze het volgende:
Hier kan ik echt zo boos om worden. Er gaat zoveel belastinggeld naar Melkert baantjes, in opdracht van de PvdA uiteraard. 1800 euro per maand waar je, zonder opleiding hebbend, niets hoeft te doen! En dát in de naweeen van een crisis.
[..]
Cohen heefft van Amsterdam een puinhoop gemaakt en nu komt hij mooi weer in Den Haag spelen. Stop de linkse terreur van verspilling van belastinggeld door de PvdA.
Iedereen weet het , slechts weinigen steken hun kop in het zand.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:33 schreef Zienswijze het volgende:
Hier kan ik echt zo boos om worden. Er gaat zoveel belastinggeld naar Melkert baantjes, in opdracht van de PvdA uiteraard. 1800 euro per maand waar je, zonder opleiding hebbend, niets hoeft te doen! En dát in de naweeen van een crisis.
[..]
Cohen heefft van Amsterdam een puinhoop gemaakt en nu komt hij mooi weer in Den Haag spelen. Stop de linkse terreur van verspilling van belastinggeld door de PvdA.
Ze huurt deze villa tegenwoordig dus niet meer voor 88% te weinig?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:49 schreef remlof het volgende:
OP hersteld, dat soort dingen doe je maar in een afzonderlijke post. Dat van die villa is alweer weken oud.
Vast wel, maar dat past beter in een apart topic. Om er drie topics hier over door te zagen gaat mij te ver.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze huurt deze villa tegenwoordig dus niet meer voor 88% te weinig?
Wat is dan het probleem? Het zou veel erger zijn als veel mensen hun kop in het zand staken, lijkt me.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Iedereen weet het , slechts weinigen steken hun kop in het zand.
Als je echter ergens op bezuinigt moet je kijken naar wat het maatschappelijk effect is. En dat is een bijzondere verslechtering van het leefklimaat en de aantrekkingskracht van gebieden. Een divers basisaanbod aan inwoners van een stad is nodig om deze aantrekkelijk en bruisend te houden. Doe je dat niet dan zakt de waarde van je stad/land en ook de rendabiliteit van zijn mensen. Dan ben je uiteindelijk dus veel duurder uit.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat de PvdA dat doet?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:39 schreef Holograph het volgende:
Waarom gaat de PvdA niet net als de D66 proberen het beleid aan te passen ipv. alles tegen te stemmen? Lijkt me electoraal ook een betere strategie.
Toch knap dat de VS veel lagere belastinginkomsten per inwoner heeft, maar toch bruisende culturele activiteiten kan aanbieden. Of het nou in New York of Las Vegas is; de evenementen hebben een grote aantrekkingskracht op zowel de inwoners van het land alswel buitenlandse toeristen die daar op afkomen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je echter ergens op bezuinigt moet je kijken naar wat het maatschappelijk effect is. En dat is een bijzondere verslechtering van het leefklimaat en de aantrekkingskracht van gebieden. Een divers basisaanbod aan inwoners van een stad is nodig om deze aantrekkelijk en bruisend te houden. Doe je dat niet dan zakt de waarde van je stad/land en ook de rendabiliteit van zijn mensen. Dan ben je uiteindelijk dus veel duurder uit.
En je vroeg om bewijs. Dit rapport beschrijft onder andere de gunstige economische effecten van investeringen in cultuur.
http://eb.wewi.eldoc.ub.rug.nl/rapporten/2005/EC158
In Brabant is zelfs de VVD de grote aanjager van het mogelijk maken van Brabant Culturele hoofdstad 2018. Omdat ze inzien dat dat soort projecten goed zijn voor de waarde van de provincie.
Ik maak mij ook niet zoveel zorgen om de grote steden. Kleinere gemeenschappen is echter een compleet ander verhaal.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch knap dat de VS veel lagere belastinginkomsten per inwoner heeft, maar toch bruisende culturele activiteiten kan aanbieden. Of het nou in New York of Las Vegas is; de evenementen hebben een grote aantrekkingskracht op zowel de inwoners van het land alswel buitenlandse toeristen die daar op afkomen.
Niet bij alle voorstellen natuurlijk, maar Job's opmerking bij het NOS-verkiezingsdebat was weinig constructief.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat de PvdA dat doet?
Tja dat is ook appels en peren vergelijken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch knap dat de VS veel lagere belastinginkomsten per inwoner heeft, maar toch bruisende culturele activiteiten kan aanbieden. Of het nou in New York of Las Vegas is; de evenementen hebben een grote aantrekkingskracht op zowel de inwoners van het land alswel toeristen die daar op afkomen.
Tijdens de verkiezingsavond was hij al vele malen coulanter en zocht hij vooral de samenwerking met het kabinet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
Niet per definitie bij alle voorstellen natuurlijk, maar Job's opmerking bij het NOS-verkiezingsdebat was weinig constructief.
Als het om Nederlandse schaalgroottes gaat dan is het in iedere stad noodzakelijk om een cultuurbudget te hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak mij ook niet zoveel zorgen om de grote steden. Kleinere gemeenschappen is echter een compleet ander verhaal.
If it doesn't sell, it sucks.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:03 schreef Hexagon het volgende:
-Wat is het gemiddelde niveau van cultuur daar?
Mee eens, maar bedoel te zeggen dat een Carre niet snel over de kop zal gaan. Neemt natuurlijk niet weg dat een gemeente altijd een cultuurpotje moet hebben. Kunst en cultuur ondersteunen gaat immers verder dan een cheque uitschrijven voor de grotere culturle instellingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het om Nederlandse schaalgroottes gaat dan is het in iedere stad noodzakelijk om een cultuurbudget te hebben.
En waarom moet ik als Amsterdammer opdraaien om kleine culturele activiteiten in kleine dorpen gesubsidieerd staande te houden?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak mij ook niet zoveel zorgen om de grote steden. Kleinere gemeenschappen is echter een compleet ander verhaal.
Dat kan prima als je Nederland als onderdeel van een Europese mogendheid beschouwt. D66 is toch pro-Europa? Dan heb je dezelfde schaalgrootte en afzetmarkt als in de VS.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dat is ook appels en peren vergelijken.
De VS heeft een totaal andere schaalgrootte en dus is de afzetmarkt voor zo ongeveer alles een stuk groter.
En het laat me met heel wat vragen zitten
-Wat is de dichtheid van het cultuuraanbod in de VS?
-Wat is het gemiddelde niveau van cultuur daar?
-In hoeverre haalt de VS economisch en maatschappelijk rendement haalt uit cultuur ten opzichte van Europa?
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En waarom moet ik als Amsterdammer opdraaien om kleine culturele activiteiten in kleine dorpen gesubsidieerd staande te houden?
Mensen die op het platteland wonen, kiezen er zelf voor om afgelegen te wonen en dus voor minder voorzieningen.
L_V, je kunt dat blijven herhalen, maar ik vrees dat dit nooit door zal dringen tot bepaalde figuren.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Daarnaast is cultuur geen bedrijf. Je kunt niet verwachten dat alle cultuur altijd winst oplevert in materiële zin. De winst van cultuur zit hem in het immateriële.
Ik heb het al eerder gezegd: Niet alles hoeft kwantificeerbaar te zijn in het leven. Een overheid kan het zich veroorloven geld te steken in zaken die goed zijn voor een land, ook als die geen geld opleveren.
Prima. Kijk maar hoe de VS het oplost. Minder belastingen en toch grote culturele activiteiten aanbieden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Daarnaast is cultuur geen bedrijf. Je kunt niet verwachten dat alle cultuur altijd winst oplevert in materiële zin. De winst van cultuur zit hem in het immateriële.
Ik heb het al eerder gezegd: Niet alles hoeft kwantificeerbaar te zijn in het leven. Een overheid kan het zich veroorloven geld te steken in zaken die goed zijn voor een land, ook als die geen geld opleveren.
Met het soort onzin waar Koos op reageert valt niet te argumenteren. Dat staat zo ver van de werkelijkheid af, dat je een Hubble telescoop nodig hebt om het te zien.quote:
Allereerst zijn het ook mijn belastingcenten die een gemeente aanwendt. Daarnaast hebben gemeenten ook een eigen inkomstenbron in de vorm van bijvoorbeeld de OZB, rioolheffing, enz. Maar het is dus wel prima voor mensen uit kleinere gemeenten om bij te dragen aan de bouw van een nieuwe rotonde in het hartje van Amsterdam? Of wil je alle gemeenten zelfvoorzienend maken?quote:
Het systeem in de VS leidt vooral tot een enorme vervlakking van de cultuur. Het is dat bepaalde miljonairs er nog wat geld in pompen anders was het helemaal flinterdun.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima. Kijk maar hoe de VS het oplost. Minder belastingen en toch grote culturele activiteiten aanbieden.
WTF heb ik met de VS te maken? Het is een heel ander land, met andere schaalgrootte, met een andere cultuur en met een andere insteek. Of gaan we ook de voetbalcompetitie maar vervangen door ijshockey of American Football, omdat dat de dingen zijn die ze in de VS spelen of zo?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima. Kijk maar hoe de VS het oplost. Minder belastingen en toch grote culturele activiteiten aanbieden.
Linkse arrogantie.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met het soort onzin waar Koos op reageert valt niet te argumenteren. Dat staat zo ver van de werkelijkheid af, dat je een Hubble telescoop nodig hebt om het te zien.
Zo ver zijn we nog lang nietquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan prima als je Nederland als onderdeel van een Europese mogendheid beschouwt. D66 is toch pro-Europa? Dan heb je dezelfde schaalgrootte en afzetmarkt als in de VS.
Maar dat wordt voor een belangrijk deel door overheidsbeleid in stand gehouden. Zou dat niet gebeuren dan was Amsterdam al lang een soort saaie rommelstad geweest zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:14 schreef Zienswijze het volgende:
Er is genoeg cultuur. In Amsterdam kan je in elk geval elke avond meerdere culturele activiteiten bezoeken. Op het platteland wellicht niet, maar je kiest er, zoals gezegd, zelf voor om daar minder voorzieningen te hebben.
Geschiedenis is er ook genoeg in Amsterdam. Wandel een uur lang door de binnenstad en je zult meer aan historie opsteken dan een gesubsidieerd museum ergens in de Achterhoek bezoeken.
Gemeenten worden tevens door het Rijk gesubidieerd, wat dus ook mijn belastingcenten zijn. Zoals gezegd: men kiest er zelf voor om op het platteland te wonen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst zijn het ook mijn belastingcenten die een gemeente aanwendt. Daarnaast hebben gemeenten ook een eigen inkomstenbron in de vorm van bijvoorbeeld de OZB, rioolheffing, enz. Maar het is dus wel prima voor mensen uit kleinere gemeenten om bij te dragen aan de bouw van een nieuwe rotonde in het hartje van Amsterdam? Of wil je alle gemeenten zelfvoorzienend maken?
Door de code gegenereerd door http://poll.dezeserver.nl/ in een post te zetten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef mlg het volgende:
Hoe kun je hier een poll in je topic stoppen?
En dat mag gebeuren ook. De historie in Adam in stand houden is niet alleen goed voor de eigen burgers, maar ook voor de aantrekkingskracht op toeristen die geld in het laatje brengen. Net zoals het Keukenhof wereldwijd beroemd is (trekt toeristen uit Japan zelfs aan) en mag van mij ook gesubsidieerd blijven. Van een museum in de Achterhoek heeft niemand ooit van gehoord, en mag derhalve een subsidiestop krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dat wordt voor een belangrijk deel door overheidsbeleid in stand gehouden. Zou dat niet gebeuren dan was Amsterdam al lang een soort saaie rommelstad geweest zijn.
Gemeenten ontvangen een groot deel van hun inkomsten uit het gemeentefonds, dat klopt. Maar dat geld mag dus niet worden ingezet voor culturele doeleinden? Simpelweg omdat jij dat niet nodig vindt?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gemeenten worden tevens door het Rijk gesubidieerd, wat dus ook mijn belastingcenten zijn. Zoals gezegd: men kiest er zelf voor om op het platteland te wonen.
Elke regio heeft zijn eigen voor- en nadelen.
- Een grote stad heeft weinig groen, hoge grondprijzen en dus duurdere woningen, maar wel veel openbare voorzieningen
- Een dorp heeft veel groen, lage grondprijzen, goedkope woningen, maar weining openbare voorzieningen.
Elk mens is vrij om te wonen waar hij/zij wil, met de bijbehorende voor- en nadelen.
Is een poll houden of Cohen moet blijven of weg moet relevant?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Door de code gegenereerd door http://poll.dezeserver.nl/ in een post te zetten.
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weetquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Is een poll houden of Cohen moet blijven of weg moet relevant?
Aha, dus ik mag wel meebetalen aan het instandhouden van oud-Amsterdam, maar jij weigert mee te betalen aan een museum die de geschiedenis van deze omgeving in kaart brengt?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat mag gebeuren ook. De historie in Adam in stand houden is niet alleen goed voor de eigen burgers, maar ook voor de aantrekkingskracht op toeristen die geld in het laatje brengen. Net zoals het Keukenhof wereldwijd beroemd is (trekt toeristen uit Japan zelfs aan) en mag van mij ook gesubsidieerd blijven. Van een museum in de Achterhoek heeft niemand ooit van gehoord, en mag derhalve een subsidiestop krijgen.
Prioriteiten stellen.
Nou, ik zou het echt niet weten wat anderen daarvan denken, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet
Dat moeten de gemeenten zelf bepalen. Als blijkt dat de VVD in dergelijke gemeenten gewonnen heeft en cultuurbezuiningen wilt invoeren, dan mag de VVD dat van mij uitvoeren. Prioriteiten stellen, ook in de kleinere gemeenten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gemeenten ontvangen een groot deel van hun inkomsten uit het gemeentefonds, dat klopt. Maar dat geld mag dus niet worden ingezet voor culturele doeleinden? Simpelweg omdat jij dat niet nodig vindt?
Dat is een heel ander verhaal. Maar jij beweert net dat belastinggeld per definitie niet mag worden ingezet voor culturele doeleinden. Dat is heel wat anders dan wat je nu schrijft.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat moeten de gemeenten zelf bepalen. Als blijkt dat de VVD in dergelijke gemeenten gewonnen heeft en cultuurbezuiningen wilt invoeren, dan mag de VVD dat van mij uitvoeren. Prioriteiten stellen, ook in de kleinere gemeenten.
En het grappige is dat de VVD in veel gemeentes juist een van de grootste voorstanders van geld uitgeven aan cultuur isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat moeten de gemeenten zelf bepalen. Als blijkt dat de VVD in dergelijke gemeenten gewonnen heeft en cultuurbezuiningen wilt invoeren, dan mag de VVD dat van mij uitvoeren. Prioriteiten stellen, ook in de kleinere gemeenten.
Exact. Het in stand houden van de cultuur in A'dam is niet alleen goed voor 700.000 Amsterdammers, maar ook voor de miljoenen toeristen die jaarlijks A'dam bezoeken. Oftewel, dit levert geld op, waar alle Nederlanders van meeprofiteren.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, dus ik mag wel meebetalen aan het instandhouden van oud-Amsterdam, maar jij weigert mee te betalen aan een museum die de geschiedenis van deze omgeving in kaart brengt?
Let wel: zo redeneer jij, niet ik.
Ik gaf enkel een voorbeeld. Ik ben daar geen voorstander van. Ik ben lang niet alles eens met de VVD.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En het grappige is dat de VVD in veel gemeentes juist een van de grootste voorstanders van geld uitgeven aan cultuur is
Een museum verhoogt de aantrekkingskracht van een kleine gemeente en draagt vaak bij aan een actief verenigingsleven aangezien diverse instellingen zijn verbonden door dat museum. Ik denk dat het niet aan jou is om zo'n afweging te maken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. Het in stand houden van de cultuur in A'dam is niet alleen goed voor 700.000 Amsterdammers, maar ook voor de miljoenen toeristen die jaarlijks A'dam bezoeken. Oftewel, dit levert geld op, waar alle Nederlanders van meeprofiteren.
Een gesubsidieerd museum in de Achterhoek levert niets op, behalve dat een paar inwoners dit museum bezoeken. Je moet de baten tegenover de kosten afwegen.
Het is niet aan de orde en leidt alleen maar tot de standaard zanikreacties, ik zou het niet doen dus.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Nou, ik zou het echt niet weten wat anderen daarvan denken, eerlijk gezegd.
Wat vind jij dan?
Om nog maar te zwijgen van het feit dat juist musea in kleinere plaatsen vaak goudmijnen zijn voor historisch onderzoek. Juist omdat er minder gekeken hoeft te worden naar winstcijfers. Hef alle kleine musea op en je sloopt een enorm potentieel voor lokale en regionale geschiedschrijving.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een museum verhoogt de aantrekkingskracht van een kleine gemeente en draagt vaak bij aan een actief verenigingsleven aangezien diverse instellingen zijn verbonden door dat museum. Ik denk dat het niet aan jou is om zo'n afweging te maken.
Goed. Wat vind jij precies van Cohen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is niet aan de orde en leidt alleen maar tot de standaard zanikreacties, ik zou het niet doen dus.
Het instandhouden van de historie van Amsterdam kost wel wat meer dan een museum of een poppodium in een kleinere gemeente. Dat maakt mij verder niet uit, wat mij betreft moet beide instand worden gehouden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
1 euro subsidie aan het behoud van de historie van A'dam levert meer euro's op (denk aan de vele toeristen) dan 1 euro subsidie aan het behoud van een museum in de Achterhoek.
We leven midden in de naweeen van de crisis. We moeten prioriteiten stellen om de overheidsfinancien op orde te houden. Weeg de baten tegenover de kosten af.
Dat ie steeds meer groeit in z'n rol. Maar dat had ik ook wel verwacht, van mij mag ie blijven.quote:
Mee eens. Dus gewoon doorvliegen met de F-16 in plaats van miljarden te spenderen aan een nieuw vliegtuig dat bovendien wordt uitgekleed door de fabrikant en het geld dat we sparen gebruiken om te zorgen dat ons land kan blijven meedoen in de kenniseconomie.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:27 schreef Zienswijze het volgende:
1 euro subsidie aan het behoud van de historie van A'dam levert meer euro's op (denk aan de vele toeristen) dan 1 euro subsidie aan het behoud van een museum in de Achterhoek.
We leven midden in de naweeen van de crisis. We moeten prioriteiten stellen om de overheidsfinancien op orde te houden. Weeg de baten tegenover de kosten af.
Prima, maar dat financeert men dan maar zelf. Niet van mijn belastinggeld. Ik wil dat mijn belastinggeld goed besteed wordt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een museum verhoogt de aantrekkingskracht van een kleine gemeente en draagt vaak bij aan een actief verenigingsleven aangezien diverse instellingen zijn verbonden door dat museum. Ik denk dat het niet aan jou is om zo'n afweging te maken.
Ook dat inderdaad. In een buurtgemeente heeft historisch onderzoek een extra impuls gekregen door de opening van een museum. Daarnaast beschikt het dorp nu eindelijk over een locatie om de lokale schatten tentoon te stellen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van het feit dat juist musea in kleinere plaatsen vaak goudmijnen zijn voor historisch onderzoek. Juist omdat er minder gekeken hoeft te worden naar winstcijfers. Hef alle kleine musea op en je sloopt een enorm potentieel voor lokale en regionale geschiedschrijving.
Ik citeer even mezelf:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. Het in stand houden van de cultuur in A'dam is niet alleen goed voor 700.000 Amsterdammers, maar ook voor de miljoenen toeristen die jaarlijks A'dam bezoeken. Oftewel, dit levert geld op, waar alle Nederlanders van meeprofiteren.
Een gesubsidieerd museum in de Achterhoek levert niets op, behalve dat een paar inwoners dit museum bezoeken. Je moet de baten tegenover de kosten afwegen.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is niet aan jou, dat zeg je net zelf. Gemeenten zijn daar vrij in, nietwaar?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima, maar dat financeert men dan maar zelf. Niet van mijn belastinggeld. Ik wil dat mijn belastinggeld goed besteed wordt.
Of hef een speciale tax voor mensen uit de kleinere gemeenten om musea te blijven subsidieren. Zo betaalt men, wat men bezoekt.
Misschien groeit hij wel iets meer in zijn rol, maar het blijft een prutser eerste klas. Dat gestotter en gedoe, en zijn lompe charisma maken hem wat mij betreft compleet incapabel. Die man lijkt ook totaal in zichzelf gekeerd te zijn, maar vermoed sowieso wat autisme. Misschien mogen we het autisme ook wel als een gegeven beschouwen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ie steeds meer groeit in z'n rol. Maar dat had ik ook wel verwacht, van mij mag ie blijven.
Ik ook. Onder andere aan cultuur en onderwijs. En niet aan prestigeprojecten als JSFs, Kundus-missies of Noord-Zuid-lijnen. Mag ik dus ook even geld terug?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Prima, maar dat financeert men dan maar zelf. Niet van mijn belastinggeld. Ik wil dat mijn belastinggeld goed besteed wordt.
Say no more, met zulke argumentatie hoef je niet eens een topic te openen, die gaat dan meteen dicht.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Misschien groeit hij wel iets meer in zijn rol, maar het blijft een prutser eerste klas. Dat gestotter en gedoe, en zijn lompe charisma maken hem wat mij betreft compleet incapabel. Die man lijkt ook totaal in zichzelf gekeerd te zijn, maar vermoed sowieso wat autisme. Misschien mogen we het autisme ook wel als een gegeven beschouwen.
Ik ben geen fan van Cohen, maar je kunt niet zeggen dat hij het echt slecht doet. De PS-verkiezingen zijn niet uitgedraaid op een mislukking voor de PvdA, ondanks dat dat wel werd gevreesd.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Misschien groeit hij wel iets meer in zijn rol, maar het blijft een prutser eerste klas. Dat gestotter en gedoe, en zijn lompe charisma maken hem wat mij betreft compleet incapabel. Die man lijkt ook totaal in zichzelf gekeerd te zijn, maar vermoed sowieso wat autisme. Misschien mogen we het autisme ook wel als een gegeven beschouwen.
Maar, om even advocatus diaboli te spelen, lag dat aan het sterke optreden van Cohen of aan het feit, dat mensen zich toch ietwat zorgen beginnen te maken over de Kabinetsplannen en dus een tegengeluid hebben willen laten horen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Cohen, maar je kunt niet zeggen dat hij het echt slecht doet. De PS-verkiezingen zijn niet uitgedraaid op een mislukking voor de PvdA, ondanks dat dat wel werd gevreesd.
Je roept dit keer op keer over de PvdA maar ze staan gewoon open voor samenwerking hoor zo bleek uit alle debatten. Maar je moet niet gaan verwachten dat ze slechte voorstellen gaan steunen maar dat zal D66 ook niet doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:39 schreef Holograph het volgende:
Waarom gaat de PvdA niet net als de D66 proberen het beleid aan te passen ipv. alles tegen te stemmen? Lijkt me electoraal ook een betere strategie.
In 2007 hadden ze al heel slecht gescoord, dus het kon eigenlijk niet veel slechter. Daarnaast heeft Cohen ook geluk gehad dat GroenLinks de Kunduz-missie steunde.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Cohen, maar je kunt niet zeggen dat hij het echt slecht doet. De PS-verkiezingen zijn niet uitgedraaid op een mislukking voor de PvdA, ondanks dat dat wel werd gevreesd.
Ben ik geheel met je eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mee eens. Dus gewoon doorvliegen met de F-16 in plaats van miljarden te spenderen aan een nieuw vliegtuig dat bovendien wordt uitgekleed door de fabrikant en het geld dat we sparen gebruiken om te zorgen dat ons land kan blijven meedoen in de kenniseconomie.
De Noord-Zuid lijn is idd een debacle. Maar dat mag je op de rekening van de PvdA schrijven, aangezien de PvdA hier de grootste partij in A'dam is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ook. Onder andere aan cultuur en onderwijs. En niet aan prestigeprojecten als JSFs, Kundus-missies of Noord-Zuid-lijnen. Mag ik dus ook even geld terug?
Het komt er vooral op neer dat degenen die toch al nooit pvda zouden stemmen heel hard gaan roepen dat Cohen weg moetquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Nou, ik zou het echt niet weten wat anderen daarvan denken, eerlijk gezegd.
Wat vind jij dan?
Dat laatste heeft een grote rol gespeeld, absoluut. Maar vergeet niet dat veel mensen Cohen beschouwen als een heel amicale vent.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar, om even advocatus diaboli te spelen, lag dat aan het sterke optreden van Cohen of aan het feit, dat mensen zich toch ietwat zorgen beginnen te maken over de Kabinetsplannen en dus een tegengeluid hebben willen laten horen?
Daar zijn zij inderdaad vrij in, zolang zij aldaar geen cent Rijksbegroting verspillen aan culturele instellingen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou, dat zeg je net zelf. Gemeenten zijn daar vrij in, nietwaar?
Nee, dat debacle komt voor de rekening van het complete college en de gemeenteraad (althans, de partijen die erin mee zijn gegaan).quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Noord-Zuid lijn is idd een debacle. Maar dat mag je op de rekening van de PvdA schrijven, aangezien de PvdA hier de grootste partij in A'dam is.
Kul. Kost alleen maar geld en levert alleen maar gezeik op.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben ik geheel met je eens.
Ik ben overigens wel voor een nieuwe Afghanistan missie, maar dat is een ander verhaal, omdat wij als klein landje onze relaties met onze bondgenoten moeten blijven onderhouden.
Net schreef je dit nog:quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar zijn zij inderdaad vrij in, zolang zij aldaar geen cent Rijksbegroting verspillen aan culturele instellingen.
Of mogen gemeenten enkel bezuinigen, en niet uitgeven?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je weet dat dit soort dingen ook mis gingen (vertragingen, grote kostenoverschrijdingen) bij de metro's in bijvoorbeeld Londen en New York waar niemand meer zonder wil? Investeren in dat soort infrastructuur doe je voor de lange termijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Noord-Zuid lijn is idd een debacle. Maar dat mag je op de rekening van de PvdA schrijven, aangezien de PvdA hier de grootste partij in A'dam is.
Klets. Als de PvdA al die jaren de absolute meerderheid zou hebben gehad, had je gelijk. Nu niet. De NZL is een Gemeenteraadsbesluit geweest en daarin zitten meerdere partijen, niet alleen de PvdA.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ah, de economische nutscalculus. Laten we alle klaplopers maar gewoon doodknallen dan.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Maar de PvdA is hier verreweg de grootste partij, en heeft dus de meeste verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat debacle komt voor de rekening van het complete college en de gemeenteraad (althans, de partijen die erin mee zijn gegaan).
Ik ben geen fan van economische calculaties. Maar een simpele kostenbaten analyse blijft men nodig hebben wil men landen draaiende houden. Daar ontkom je simpelweg niet aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ah, de economische nutscalculus. Laten we alle klaplopers maar gewoon doodknallen dan.
Nee, zo werkt het niet. Heb je enig idee hoe gemeentepolitiek in elkaar steekt?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Maar de PvdA is hier verreweg de grootste partij, en heeft dus de meeste verantwoordelijkheid.
Overigens is de Noord-Zuidlijn een fantastisch project, wat het OV in de hoofstad stimuleert en waar men betere verbindingen tot de Zuidas, het zakencentrum van het land, verkrijgt. Alleen de uitvoering van het project is heel wat minder.
Je beseft dat Geert Dales van de VVD de verantwoordelijk wethouder was voor de belangrijkste besluitvorming rondom dit project?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Maar de PvdA is hier verreweg de grootste partij, en heeft dus de meeste verantwoordelijkheid.
Onzin, iedere partij die ermee heeft ingestemt is in dezelfde mate verantwoordelijk. Je mag het alle partijen aanrekenen die met het plan hebben ingestemd. Het is vreemd om het naar één partij te schuiven omdat zij toevallig het grootst zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat er zich in Amsterdam afspeelt, behalven de gecensureerde verhalen die je in de landelijke kranten leest?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Heb je enig idee hoe gemeentepolitiek in elkaar steekt?
Maar jij wilt dat dus selectief toepassen, liefst op terreinen die je toch geen hol interesseren. Het is volstrekte willekeur. En ook nadelig voor zaken die zich niet noodzakelijkerwijze in kwantificeerbaar economisch nut laten uitdrukken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van economische calculaties. Maar een simpele kostenbaten analyse blijft men nodig hebben wil men landen draaiende houden. Daar ontkom je simpelweg niet aan.
Nee, maar ik heb wel geruime ervaring met gemeentepolitiek dus ik weet precies hoe een gemeentebestuur te werk gaat.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat er zich in Amsterdam afspeelt, behalven de gecensureerde verhalen die je in de landelijke kranten leest?
Hans Gerson is de verantwoordelijke wethouder, als wethouder van Verkeer en Vervoer, voor het Noord-Zuid project. Drie keer raden van welke partij hij lid is? Juist, de PvdA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |